Diskuze

Na kole k trojmezí a nejvýchodnějšímu bodu. Těšínské škarpy dají zabrat

Přestože se jede téměř výhradně po asfaltu a s trochou snahy a sebezapření by se to dalo objet i na silničním kole, rozhodně to není ideální trasa na rodinný výlet s dětmi. Protože to sice možná zní jako paradox, ale drtivou většinu času pojedete do kopce. Finále pak obstará výjezd na Slavíč.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TV

T94o49m52a46s 45V16a57r52g75a

13. 9. 2016 21:18

haha, beskydská rovinka... (to znám)

asi to vyzkouším R^

ZK

Z tim trojstykem je legracni, jenom, ze w polstine " ó " to neje dlouhe o, lec " u ", ceske u z koleckem, cili vymluva je "trujstyk". Ale mne se libi ten cesky trojstyk ;-D

2 0

J54i57ř23í 65H73o27r96á91k

13. 9. 2016 22:15

Jenom pozor, polské "ó" se čte jako české krátké "u", čili bez kroužku (slovo "kolečko" se tady nepoužívá). Kdysi se "ó" v polštině ale četlo trochu jinak než dnes.

FV

jj, letos jsem byl tam všude. Opět.

Je to tam nádherné. Prostě BESDYDY. :-)V

1 1

J57a31n 19Š60i45ř97i31n14a

12. 9. 2016 12:20

Pěkná trasa, na Slavíč je lepší jet nahoru určitě od Morávky (delší, ale mírnější a lépe jetelné), od nejvýchodnějšího bodu ČR (resp. rozcestí kousek před ním) je lépe jet dále směrem na Komorovský Grúň (je to do kopce, ale vyjet se to dá) a potom je to do Hrčavy víceméně z kopce a z ní se dá na kole dojet skoro až na Trojmezí řpřímo (žlutá značka). A od Trojmezí to vzít zpátky přes zajímavější a kopcovitější polskou stranu - Jaworzynka - po cyklotrase pod Ochodzitou (samotný vrchol se na kole vyjet snad ani nedá - je tam sice cesta sjízdná auty, ale s pekelným sklonem, ovšem za hzekého počasí se tam vytlačit kolo rozhodně vyplatí - od hospody pod vrcholem je to cca 10 minut), od hospody pod vrcholem pokračovat necelý kilometr ke konečné autobusu (doprava), odbočit doleva po modré značce, u krížku (odhadem cca kilometr) odbočit doleva po cyklostezce s krásným sjezdem až k Olze a následně podél ní k hlavní silnici, tu jen přejet a pokračovat dál podél Olzy až k mostu, ten přejet a vyjede se v Bukovci u sjezdovky. Z něj pak po silnici do Jablunkova a odtud po nové cyklostezce takřka po rovině do Bystřice, zde po silnici do Karpentné a opět po cyklostezce přes Guty do Komorní Lhotky a pak kolem Harendy až do Frýdku. Pokud by někomu přišlo tohleto málo kopcovité, tak se dá po příjezdu k Olze na horním konci Istebne odbočit doprava a kolem dřevěného kostela na Stecówce dojet na Szarculu, od ní sjet kolem Jeziora Czernianského do Wisly, podél řeky do Ustroně, po cyklostezce do kopce pod Malou Czantorii (krásný výhled), sjet do Leszne Górne, odbočit na hranici a pak je to už jen z kopce do Třince.

JH

Z Morávky na Slavíč vedou přímo 3 cesty, 4 s jednou s malou oklikou, ta je ještě pěknější.

Jinými slovy - členitost této části Beskyd ve Slezsku dává tolik možností, že by se daly popisovat hodiny.

Btw., když císař Josef II. projížděl a viděl ten kraj, poznamenal si, že jde o velmi pěknou krajinu.

JH

Hřebenovka Slavíč - Prašivá pecka. Nebo Slavíč - Polom - Bílý Kříž - Visalaje. Proč autor je autor nejel?

PN

Na trojmezí jsem byl 2x, je to nádherný kraj. Mezi Bukovcem a Hrčavou jsou úplně "plastické" scenérie (kopec, za ním kopec, za ním kopec a na kopečkách domečky jak ze stavebnice). Hrčavský konec světa a trojmezí bohužel kazí slovenská dálnice A3, která svými mosty doslova rozřízne obzor a povede pár metrů od slovenské části trojmezí. Až to otevřou, tak hluk z aut tu atmosféru patrně zabije úplně :-(

4 0
možnosti

Vyníkající článek a dobrá inspirace:-)R^

KC

Zajímavé a poučné povídání, pěkné obrázky ! Ač žiju na Moravě, ještě jsem v těch končinách nebyl, nebyla příležitost. Ale je v silách jedince projít celou vlast? Díky a karma.

4 0
JH

Tato část Beskyd není na Moravě.

možnosti

Perfektně a čtivě napsané.

ZK

Super článek. Dziynka. :-)