Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Noemova archa v Kentucky má vzdělávat pomýlenou generaci

Je postavená přesně podle Bible, stála v přepočtu 2,5 miliardy korun a rozhodně není určená pro zábavu, ani pro plavbu. Posláním nové Noemovy archy v křesťanském parku v Kentucky, která byla slavnostně zpřístupněna tento týden, je totiž vychovávat mladou generaci, která si neváží Boha a neuznává ho jako stvořitele světa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a27k86u47b 37S28ú17k66e23n64í86k 3782686194307

Tak jsem se přišel zase po čase podívat, jestli mi Vladimír Šnek odpověděl na můj celkem čtyřikrát položený dotaz a ono nic. Že by konečně uznal, že se mýlí? Asi ano.

Ale přesto pro opáčko:

Milý Vláďo Šneku, vysvětli mi, jakby podle tvé teorie o potopě světa, kde jsi napsal, že byla "lehčí sladká voda nahoře, těžší slaná voda u dna" přežily potopu sladkovodní řasy (potřebují být u dna, ale tam je slaná voda), jak by přežily Měchýřovky portugalské, které potřebují žít ve slané vodě u hladiny, jak by přežili živočichové, kteří kromě určité salinity potřebují i určitou teplotu a míru světla, což by se při světové potopě samozřejmě nedalo dodržet.

Děkuji za fundovanou odpověď podepřenou ještě něčím dalším, kromě bible.

0/0
16.7.2016 15:56

J41a63n 12N72a79v47r75á19t27i24l 1312837725445

Jako házet hrách na zeď :) Jinak ale pokud by křesťani byli co k čemu, tak přece budou argumentovat tím, že ten jejich Goťák prostě spláchnul všechno a pak tak nějak opravil co se rozbilo. On se asi musí hodně nudit, když dokáže stvořit svět za 7 dní a pak musí dělat verzi 2.0 za pomoci potopy. Asi jsme jen nějaká alfaverze světa na skicáku, který omylem polil kafem a pak ho nechal vyschnout na topení.

+1/0
24.7.2016 10:55

J85a98n 10Ž70á14r24o37v51s52k52ý 6562976777977

Ježíši, co tam dělají ti dinosauři? ;-D

+2/0
13.7.2016 9:59


T88o37m61á98š 26V13e21j55v14o57d51a 5769579185689

No jsou to vyhozený prachy, ale v tom má církev bohatou historii. Z mého pohledu je každý kostel vyhozenými penězi. :-/

+1/0
12.7.2016 17:14

J33a16n 44B43a31b36i65č85k18a 9633939923887

Noemu duhou pravil Bůh, pamatuj. Noemu duhou pravil Bůh. příště ne voda, vzplane vzduch, příště ne voda, vzplane vzduch, pamatuj.

0/−1
12.7.2016 4:38
Foto

O21n58d26ř81e68j 77V29a89r62o31š66č68á32k 3404937513

A jak tam dostal takový klokany...

+1/0
11.7.2016 20:29

J29a37n 66B29a82b28i46č21k63a 9563709333507

Třeba Australie nebyla zatopená

0/0
12.7.2016 4:34

P52e45t31r 20H32o44r54á41k 1689173789874

A to všechno postavil jeden člověk s dlátem a sekerou? ;-D

0/0
11.7.2016 19:42

P77e70t83r 76H73o98r95á70k 1449883369374

Mocný to muž, není divu, že se dožil 950 let. 8-o

+1/0
11.7.2016 19:45

P72e16t91r 22H14o28r22á16k 1959493199854

Jen mne trápí obvyklá otázka, jestli tam měl i klokany a proč se vynořil z vody první ten ararat.

+1/0
11.7.2016 19:47

M44a58r10t95i49n 20R59ů29ž86i41č14k57a 9614441898569

když tam měl dina :)

v té době byla zem ještě placka - jeden kus až pak se oddělila a začala do sebe narážet a vznikly velehory ... určitě na té placce byl ararat nejvyšší ... akorát nevím jak to bylo s tou vodou, že nepřepadávala přes okraj :D

a když byla celá zem pod vodou, tak to muselo natéct i do pekla... takový zmáchaný čert :D

+2/0
12.7.2016 15:41
Foto

R74u61d16o63l19f 93P46o26l51a41n37e49c94k71ý 3903384613975

Poslední poznámka k panu Šnekovi:

Víte, co to je fotosyntéza? To je proces, při kterém rostliny promění energii ze slunce na cukry a rostlina tak dokáže z oxidu uhličitého produkovat kyslík, bez kterého nic na Zemi nemůže žít. Pokud by tedy celá zem zmizela pod vodou na celý rok, pak by veškeré rostliny uhynuly, neprodukovaly by kyslík a zničila by se tak biosféra a Země by byla neobyvatelná. Země zbavená všech rostlin by znamenala pro veškeré osazenstvo Archy jistou smrt.

+3/−2
11.7.2016 19:12

M42a25r97t98i31n 33R38ů16ž50i41č11k43a 9604691388649

to buh zařídil jinak :D

0/0
12.7.2016 10:57

M41o43n43i54k76a 50J21a82r53o17š82k20o34v24á 6495751956634

Nebudu řešit příběh o Arše, ale k Vašemu příspěvku dodám: asi málo znáte evoluci. Z ní vyplývá, že ačkoliv zde nebyly rostliny, tak kyslíku bylo dost z moře, kvůli řasám atd.

+2/0
12.7.2016 16:12

J11a73n 58Š74v40a81d35l13e52n15k25a 9184809670

Ještě dodám, že mnohé z těch "řas" jsou také rostliny... Ale jinak souhlas. Nejvíce kyslíku na Zemi produkují oceány a v nich sinice (a vlastně prakticky všechen molekulární kyslík na Zemi produkují sinice, protože právě ty byly i předkem chloroplastů všech eukaryontních organismů, které za pomoci fotosyntézy produkují kyslík).

+2/0
12.7.2016 21:59

J21a39n 40M56e93r16t31a 3912130251558

Pro pobavení - komentovaná kreacionistická videa (anglicky):

Logicked - série Hello, My Name Is Kent Hovind https://www.youtube.com/watch?v=uUEusDsR61k&list=PLSr63zLFV8-E1pKStl54Ujdj2MBCUPETX

Logicked - série Hello, I'm a Scientist https://www.youtube.com/watch?v=itlYG5Xutns&list=PLSr63zLFV8-G41HEg-H11bMqat5_Mca1i

Potholer54 - Potholer and Hovind Come Together (Not like that!) https://www.youtube.com/watch?v=l-ilMYc5xdQ

Potholer54 - Noah's Flood debunked https://www.youtube.com/watch?v=e5ElhX38w3Q

(a další z kanálu Potholer54)

Doufám, že pan Šnek umí anglicky. :)

+2/0
11.7.2016 12:12
Foto

J23a50n 28Č80e35r91m34á47k 4959678635167

teda lidi, že vás to stále baví se hádat o Archu a její nosnost, kapacitu apod... To přeci není vůbec důležité. Autor nám chtěl říci něco zcela jiného svým příběhem. Počty zvířat a míry lodi jsou pouhou omáčkou...

Naučme se významový jazyk doby ve které byla Bible psána a leccos pochopíme...:-)

+5/−2
11.7.2016 9:45

J66a13n 61R29y73c96h16l67i45k 9356248971943

Význam je "budeš dělat pakárny, které ti řeknu, jinak špatně dopadneš" a "budeš se chovat podle mnou nařízených pravidel, jinak špatně skončíš" a

"hele, nemám problém hromadně povraždit všechny, kdo mě neposlouchají".

podepsán: Tvůj laskavý Jahve.

V tomhle ohledu je příběh o potopě podobný příběhu u Sodomě a Gomoře. Opakování matka moudrosti, že?

+6/0
11.7.2016 10:09
Foto

J83a91n 80Č88e41r19m70á43k 4299268405177

nikoliv. Význam je: Chovej se dle mých pokynů a dobře ti bude na Zemi i později ve věčném životě...

Bůh nevraždí, neboť je autor života a pán nad životem i smrtí. A vše co dělá dělá dobře a k našemu prospěchu...

Podepsán Tvůj Pán (Jahve není jméno Boha, nýbrž opis slova, jež my nazýváme Bohem. Bohem s velkým "B", přesto to však není jméno...Židé nesměli Boha pojmenovat a proto je to neustále opisováno... Bůh sám se ostatně Mojžíši kdysi představil "Já jsem který jsem"... A to je přepsáno coby JHVH...

+2/−2
11.7.2016 11:17

Z31d26e22ň89k69a 83V10e57s32e73l53á 8429865577930

"vše co dělá dělá dobře a k našemu prospěchu..." - Tak toto zkuste říct lidem, kterým zejména zemřelo dítě (viz třeba teďka čerstvý případ dívky, co zemřela na Orlíku, nebo těm mnoha lidem, kterým dítě umře na rakovinu), případně těm, co jim zemře většina rodiny kvůli chybě druhých (viz třeba nedávná havárka mezi Rousínovem a Brnem, kdy otci rodiny zemřela manželka i obě děti jenom proto, že jim jiný řidič jedoucí z vedlejší silnice nedal přednost). Rv

+3/0
11.7.2016 12:07

J96a56k19u86b 36Š29p84r51i10n52g57e63r 9571922722

Správný fanatik vám napíše, že to je zkouška víry :-) Kdyby bůh existoval, tam mu za všechny zkoušky dám pořádně do čuni a pošlu za trest těžit uran.

+6/0
11.7.2016 13:06

Z46d85e30ň21k51a 79V92e77s74e50l24á 8509715207470

Jj, právě nějakou takovou odpověď bych očekávala. Ale právě by mě zajímalo, co to má za význam pro nevěřícího člověka... ;-)

0/0
11.7.2016 15:54

J47a11k83u25b 72Š85p19r38i14n86g45e74r 9221462212

Žádný, stejně jako pro věřícího. Nejzajímavější na tom je, že pravá víra pro věřícího je ta, která mu je od malička vtloukávána do hlavy.

+2/0
11.7.2016 15:59

J29a51n 64B59a36b67i22č74k15a 9243139773437

Myslíte to Lenin žil, Lenin žije a Lenin bude žít ?

0/0
12.7.2016 4:40
Foto

J46a21n 77Č23e41r61m14á56k 4799428295857

a co?... Lidé se rodí a umírají... I u nás se nějaká úmrtí stala, ale víte co? Jsem dalek obviňovat Boha za nehody způsobené námi či za to, že někoho povolal k sobě... On je pánem života, nikoliv já. On nám život na nějakou dobu propůjčí a on ví co dělá a proč to dělá... Jakým právem já mohu vyčítat něco svému Pánu, tím spíš, že on vidí na rozdíl ode mě všechny souvislosti... Já mohu naopak děkovat, že nám umožnil strávit tolik hezkých dní a mohu se jen těšit na další shledání... :-)

Mimochodem, právě v tomto měsíci s tím mám osobní zkušenost...

0/0
12.7.2016 0:17

M37a56r26t33i15n 15R80ů40ž63i30č71k85a 9224821798359

no a je tu odpověď

když je tak mocný, tak by těm nehodám mohl zabránit... ale jak je vidět, tak nemá moc moci, když ho přemůže pouhý chybující človíček

0/0
12.7.2016 11:00
Foto

J36a77n 11Č69e18r74m91á92k 4199328425597

nikoliv.

Zodpovědný je nezodpovědnost člověka. Nikoliv Bůh...

A jak jsem již řekl, Bůh je nanejvýš spravedlivý a ve své vševědoucnosti vidí i věci nám skryté. Mohli bychom říci, že vidí za roh, nebo skrz mlhu a každý má propůjčen svůj život a zaň nese zodpovědnost.

Pokud někdo řídí Titanik, pak tak má činit s opatrností hodné své funkci a nákladu. Pokud něco zanedbá, následek je přičten na jeho vrub, nikoliv Boží... Kdyby lidé staviteli počínaje přes lodníky, kapitána po pasažéry přistupovali ke svým životům s větší úctou, ke svým funkcím s větší zodpovědností a k oceánu s větší pokorou, nemuseli do onoho ledovce narazit či nastoupit na loď, kterou její konstruktéři prohlašovali za nepotopitelnou a svět to tak vnímal. A to se zase projevilo u lidí řídících lodě, které mohly připlout na pomoc...

Ale ono obvinit Boha je vždy snažší, než něco dělat se svou pýchou...8-o...

+1/0
12.7.2016 13:34

M41a64r49t19i44n 72R97ů20ž95i50č10k18a 9324471798259

za vším je člověk... já to vím

no prostě bůh není všemocný a tečka

nelze obvinit něco co neexistuje... je to jen víra a nic skutečného

ve válkách se obě strany modlili k jednomu bohu... a "on" to trpí ... další příznak, že není

před zápasem "žádají" jednoho boha o pomoc... jsou snad sportovci zářným příkladem pobožných? kvůli rkotině jako je zápas otravovat BOHA... blesky na ně :)

a další

0/0
12.7.2016 14:35

M48a91r11t57i80n 78R29ů11ž40i59č77k61a 9644331248829

nevraždí? a co byla potopa - vražda ... jen to neokecávejte

+3/0
11.7.2016 12:25

J71a30k97u97b 80M62a50t48o83u69š 3395842772913

Né to byla genocida ta je podle bible v pořádku ;-D

+6/0
11.7.2016 12:50

J46a69n 93R76y53c26h31l83i78k 9626448481773

Aha, takže to není "dělej co říkám, nebo tě vymažu jako všechny ostatní při potopě a všechny ze Sodomy a Gomory", ale ve skutečnosti je to přátelské "Chovej se podle mých pokynů a bude ti dobře... na rozdíl od těch ostatních a nezapomeň, co jsem s nimi udělal."

Paráda, už jsem se bál, že to bude nějaké vydírání. Ale je to vlastně právo na svobodnou volbu. Buď budeš poslouchat, nebo půjdeš za rybičkama. Bůh je veliký! Bůh je veliký! Pardon, to je vlastně úplně jiný náboženství...

+1/0
11.7.2016 16:49

M84a93r46t54i72n 36R26ů46ž12i48č81k43a 9854501618739

"Chovej se dle mých pokynů a dobře ti bude na Zemi i později ve věčném životě..." na Zemi nemusí být dobře ne... tam máš žít střídmě, odpírat si a pod. nebo se něco změnilo?

prostě diktatura :) a ani nevidíš vůdce a nemůžeš na prvního máje zamávat z průvodu

+2/0
11.7.2016 17:42

J21a48n 44R32y48c22h17l67i86k 9786978611863

Průvodům se říká procesí a inkarnaci vůdce se chodíš klanět každou neděli. A dostaneš to i s pravidelným brainwashingem. A jeho tajemník se občas taky staví. Teď prej má snad už i kabriolet, tak ho člověk může vidět i jinak než přes sklo.

0/0
11.7.2016 17:59

M51a45r62t41i83n 64R53ů47ž24i66č57k60a 9544431318229

není důležité, že to jsou zase lži? já bych řekl, že je

kdyby křesťané žili podle toho jejich učení, tak by to bylo super, ale nežijí... a to ani duchovní

perou se i mezi sebou

prostě sekta... jen další v řadě... sice velká a s vlivem zkrz celé dějiny, ale sekta

+4/0
11.7.2016 12:30
Foto

J42a67n 74Č68e20r66m24á10k 4259398725867

1) promiňte, ale měl byste si ujasnit rozdíl mezi církví a sektou. Ona, pokud jsme u toho může být na jakémkoliv základě. Včetně ateistického...

2) kdyby křesťani žili... Všude jsou lidé různí. Silní i slabší a jejich cestou je cesta Kristova. Nebo se o ni podle svých sil a schopností snyží... A církve se jim v tom snaží pomáhat...

3) Jaké lži?... Má-li někdo odlišný náhled na svět či nějaké teorie které nelze jednoznačně dokázat, nemohu ho nazvat lhářem... Vás také nikdo nenazývá lhářem, neboť nesdílíte přesvědčení o stvoření svět či příběh o arše a Noemově rodině...

+1/−2
11.7.2016 15:54

M77a67r92t38i64n 58R60ů12ž28i12č12k85a 9174351958819

1, církev je sekta ... velká, ale je

2, no jasně... a co ti duchovní, ti by měli být silní až až --- potřebuje věřící nějakou církev? on nemůže věřit bez ní, bez jejího výkladu (vykládají to zase jen lidé!)

3, lži o arše a o otm, že na palubě měla všechna zvířata a vše pro jejich udržení - na to jsem narážel. Z logiky věci nemohla se vejít a nemohli tam přežít potopu... to je jen legenda asi jako o Premétheovi co ukradl bohům oheň. Taky si nemyslím, že vlk v Karkulce mluvil... nebo že byla chaloupka z perníku...

Pokud někdo věří a neškodí svou vírou druhým, tak ať si věří. Je to jeho volba - on potřebuje věřit.

+2/0
11.7.2016 16:39
Foto

J85a71n 93Č77e85r54m54á20k 4329918765837

1) Mezi sektami a církvemi je propastný rozdíl. A to i mezi církvemi, které jsou úplně na okraji hlavního proudu...

2) ti duchovní jsou také jen lidé a proto jsou i tací, kteří leccos neumí, či jsou slabí... A i oni jsou, stejně jaqko my všichni dětmi své doby, která je spoluovlivňuje a spoluformuje... Ale krom sebe mají na krku i nás ostatní a krom svých hříchů a slabostí se musí potýkat i s těmi našimi... Jsem vděčný za každého kněze (či kazateleú, kteří uslyší Boží volání a přijmou jej...

3) o velikosti, množství zvířat apod. už jsem tu psal. A přesto, že já neberu příběh o Arše jako faktografii z hmotného, biologického či fyzikálního hlediska, nemohu vyloučit, že to tak bylo a Bůh (který je všemohouc) si s tím poradil. Bůh je stvořitel a on určil zákony. A jistě by pro něho nebyl problém udělat někdy a někde výjímku či nastavit tyto zákonitosti jinak... A proto píši, že nemohu někoho nazvat lhářem jen proto, že věří jiné teorii než já a že počítá s jinými hodnotami a proměnnými. Nikdo nemá teorii, kterou by mohl nazvat jistotou, všichni mají jen nějakou víru. Proto nemohu říct co je pravda a tedy to ani nemohu nazvat lží...

0/0
12.7.2016 0:10

M31a62r26t54i91n 66R68ů56ž72i29č95k95a 9824281938409

1, ne - sekta vždy obsahuje něco proč za ní lidé stojí a přesně to je i křesťanství ... něco následují a odsuzují jiné sekty nebo je pronásledují a likvidují (likvidovali)

2, ano jsou lidé, ale mají jít příkladem a pokud zklamou, tak je má církev odstranit (zbavit kněžství a vyhodit) a ne to tutlat!

3, prostě je archa a potopa stejná báje/legenda/pohádka jako jsou báje a pověsti Řecka ... akorát se na to křesťané upnuli a věří tomu víc než sobě

a znovu:

věřte si čemu chcete, ale necpěte to do zákonů

věřte si čemu chcete, ale nevnucujte to jiným lidem a hlavně taky se podle toho chovejte

-- -- --

věřili jste, že nebe je nahoře a peklo dole, že je Země placatá, že je středem vesmíru, že se Slunce otáčí kolem ní ... a kokoliv řekl, že to tak není, tak měl s tou neomylnou církví problémy a hups ... ona to je pravda - Zem není placka, není středem vesmíru a poslušně obíhá okolo Slunce ... je hafo galaxií, planet a sluncí

:) věřte - víry se můžete zbavit jen vy - pokud je pevná :)

+1/0
12.7.2016 10:56
Foto

J65a88n 60Č84e69r41m23á53k 4459938115337

a) církev pokud vím nikdy netvrdila, že je Země placka. Nicméně mnoho lidí tomu poměrně dlouho věřila. Ovšem těžko se jim divit, oni neměli moc možností jak zjistit skutečnost.

b)Církev věřila, že je Země středem vesmíru. Ovšem ono popotahování těch, kteří si to nemysleli není tak jednoduché. Jednak v to nevěřila pouze církev, ale v podstatě všechny kapacity té doby. A ti, kteří věřili v něco jiného to neuměli dokázat. Včetně Galilea... Geocentrické výpočty a měření byly mnohem přesnější než heliocentrické a tyto skupiny se přely především mezi sebou na úrovni univerzit.

Pokud byl Galileo popotahován, pak ze dvou důvodů. Bylo mu vyčítáno, že zveřejňuje neověřené a nepřesné teorie a především, že nejsou přesné a nemá důkazy vydává je za pravdu. Tedy bylo mu vyčítáno právě to, co se vyžaduje po dnešních vědcích.

Jinak je pravda, že právě on byl popotahován i z náboženských důvodů, ale tam je nutno si uvědomit dobu, kdy kvetl protestantismus a ten katolíkům vyčítal, že se přesně nedrží Písma. A lidé na to slyšeli... I proto byly v této době omezeny svobody univerzit i vědců té doby. Nejprve v protestantských zemích a poté i v katolických...

Ostatně ona Archa a její Američtí stavitelé byli právě z evangelikálních církví které velmi kvetou právě v US a zdejší obhájci a zarputilí přívrženci kreacionismu (v mezích chápání, které se objevují např. zde na diskusích a v obecných představách onoho pojmu) jsou právě tito lidé...

0/0
12.7.2016 13:25

M23a81r15t71i81n 76R80ů64ž85i57č93k50a 9654491188659

církev přece od boha mohla informace zjistit ne :) ... papež s ním rozmlouvá a je dost lidí, kteří tvrdí, že HO poznalo

... a co bod 2 - špatní kněží ... církev to zahrává do autu a pod. ... žádná reakce? to jsou fakta, ty se tak snadno nedají okecat jako výklad bible, která je spíš souhrn příběhů sebraných a upravených, aby se ovečky udržely ve stádečku

vždyť si írkev vykládala pravidla jak potřebovala ... sńatek je nezrušitelný, ale zaplať a zrušíme ... pomažeme tohodle krále, ten je nám nakloněn ... toho dáme do klatby... on se zase vrátí ... tahle skupina je fuj a vyhlásíme (donutíme vládce) válku

tenhle národ je podřadný, tak co by se nevyhubil ... pokud nepůjdou překonvertovat

výklad bible není jednotný, církví/sekt je nespočet (nejenom křesťanských) a všichni si myslí, že mají pravdu... a bůh nic

byli tu božstva a zmizela jak mávnutím kouzelného proutku... i to je další důkaz, že si je lidé vymýšlejí ;)

0/0
12.7.2016 15:36
Foto

R74u96d94o66l60f 23P54o43l41a91n23e88c49k71ý 3183964653455

Nedalo mi to a našel jsem si denní spotřebu u několika zvířat:

Slon 250 kg zeleného, lední medvěd 100 kg ryb, hroch 50 kg ovoce a trávy, tygr 50 kg masa, lev 40 kg masa, velbloud 30 kg trávy, listí a ovoce, panda 30 kg bambusu, medvěd hnědý 15 kg masa , listí a kořínků. Jen u těchto osmi druhů činí denní spotřeba 565 kg. Zvířata byla v párech - 1130 kg denně. Na arše strávila 375 dní. Jen pro 16 zvířat tedy bylo zapotřebí 400 tun potravy, z toho 75 tun masa. Celkový počet zvířat na arše není znám, ale prostým výpočtem dojdeme k výsledku, že nebylo možno zvířata uživit.

Nehledě na to, že měl být celý svět rok pod vodou a tedy veškerá zeleň na Zemi byla zničena a trvalo by nejméně půl roku, než by se Země zase začala zelenat a pár let, než by vyrostly stromy, takže by nakonec nepřežil nikdo.

+8/0
11.7.2016 6:46

V43l89a24d33i24m15í47r 38Š54n18e93k 9204288306331

Maso předpotopní zvířata nejedla, resp. nemusela nutně jíst, neb rostlinná říše je Boží zázrak, který nevytvořil sluníčko a větříček, jak jste mylně uvěřil. Tak jako nám vyhynulo spousty druhů zvířat, (což není evoluce, nýbrž úpadek) stejně tak po potopě se lze domnívat, že se ve změněném klimatu přestalo dařit i mnoha Bohem stvořeným plodům a rostlinám. Každopádně je podivné, že si nedokážete představit takové specifické plody, které by mohly požívat i dnešní masožravci - neb masožravci jsou to proto, že jejich přirozená rostlinná strava již není v současné přírodě k dispozici - zatímco na vznik živé buňky z chemikálií máte představivosti dostatek. Stejně jako na to, že rybám narostly nožičky a plíce v hrudi a začaly si to vykračovat po souši. Slepé uzřelo, hluché uslyšelo a z opičáků vznikli lidi. Dále jste nevzal v potaz, že mnohá zvířata jsou schopna letního a zimního spánku a není vyloučeno, že tato schopnost byla nějakým Božím zásahem aktivována a zvířata tedy na arše přežívala v určitém stavu hibernace, takže jejich potřeby potravy či vyměšování byly sníženy na nezbytné minimum. Trávník jste křoviňákem asi také nikdy nesekal. Stačí týden či 14 dní a všemožný plevel se i v prasklinách v asfaltu či na hromadě písku změní v prérii.

0/−7
11.7.2016 7:00

M56a77r47t97i43n 72R98ů37ž71i40č89k62a 9914251238489

jasně --- bůh tam ty zvířata poslal, bůh je krmil, kydal

proč tedy neudělal (všemocný) něco jiného - zvířata prostě mohl někam přenést a potrestat jen lidi :)

je zajímavé, že dřív ty hříšné potrestal a dnes nemůže a že jich je :)

ale než by novodobý Noe vyběhal povolení na postavení takové věci, povolení na sestěhování zvěře... tak už zase dávno voda opadá :)

ale jako pohádka je to fakt dobrý

+6/0
11.7.2016 7:05

V95l83a30d15i27m51í50r 82Š89n28e31k 9684468486301

Bůh stvořil zvířata s úžasnou schopností hibernace. To jsou věci, které by vaše fantasmagorické evoluční procesy nikdy nedokázaly. Veškerá dechberoucí moudrost v živém tvorstvu je důkaz Boží existence.

0/−7
11.7.2016 7:12

M72a91r64t92i93n 70R98ů31ž72i44č62k51a 9924331528559

ano, některá to umí a některá ne

proč jim to odebral?

dva jedinci nemohou zachovat genetický fond... zkuste křížit člověka jen v rodině... degeneruje

já vím, dřív byla Zem placatá a taky tomu věřili

každá kultura měla své pohádky o stvoření - každá!

+3/0
11.7.2016 7:17

V23l41a69d97i36m97í25r 15Š14n36e63k 9184248506401

Dva jedinci nemohou zachovat genetický fond dnes. Zatímco několik málo století po stvoření, kdy bylo vše nové, čerstvé a nepoškozené to možné bylo. Mimochodem, jak byl zachován "genetický fond" v evolučním příběhu, když všechno údajně vzniklo z jediné praprabuňky... ???

0/−2
11.7.2016 7:20

M90a33r19t26i69n 36R32ů29ž76i96č61k57a 9704641108579

a co to poškodilo? páření sestry s bratrem?

navíc potopa byla dlouho po stvoření a zase zbyla jen "jedna rodina" ... a zase mezi sebou... doufám, že nepoužívali ovce na arše :)

nejsem odborník, ale řekl bych, že to byl právě ten vývoj, prostředí a vše okolo

určitě nevěřím, že někdo uplácal jednotlivé tvory a vdechl jim život

vy tvrdíte, že dřív žil člověk stovky let... pak najednou ani ne padesát a teď se zase život prodlužuje

tisíce let vydrželi lidé bez Krista a najednou šup... je tu a věřte v něj ... zapomeňte na bůžky, víli, čarodějnice, kterým jste věřili do teď... církev ví co dělá

- - -

jak jsem psal víru vám nikdo nevezme, to musí člověk sám

+2/0
11.7.2016 9:16

J58a47n 72R18y37c76h49l93i74k 9766588871663

1. V Bibli není nic o hibernaci při potopě, tak nefabulujte

2. Noe prý sbíral žrádlo pro zvířata 100 let. Jak mu vydrželo čerstvé?

3. Kam ho na lodi skladoval, když se mu tam nevešla ani všechna zvířata?

4. Jakým způsobem se náhle změnila funkce a tvar trávicího traktu masožravých (třeba tygra?) Jak se mu zničehonic zkrátilo střevo a jak před tím žvýkal trávu, aby byl schopen z ní dostat aspoň něco, když na to neměl zuby? Kde mu před tím bydlely ty správné bakterie? Bible neuvádí nic o speciálním ovoci pro carnivores, které zmizelo při potopě.

5. Ryby schopné pohybu po souši existují i dnes, některým se říká lezci. jděte se na ně podívat třeba do pavilónu indonéské džungle, zoo Praha

6. Když máte všechno zaneseno slaným bahnem protože to bylo rok pod vrstvou vody, za týden tam trávník určitě nemáte.

7. Mimochodem - už bylo zjištěno, že určitý primitivní způsob vidění mají i někteří jednobuněční, vidění není tak těžký evoluční problém. Podle všeho se vyvinulo dokonce nezávisle několikrát. Mrkněte třeba na rozdíl struktury oka savců a hlavonožců

8. Pokud by hned po potopě přišla masivní tektonická a vulkanická činnost, o které píšete v souvislosti s uhlím, taková, která by byla schopna překrýt před tím plovoucí biomasu a lámala kontinenty v řádu dní nebo roků, nepřežilo by nic. Svět by vypadal jako sněhová/ledová koule a tam, kde by nebyl na souši sníh, by byly buď přímo aktivní vulkány (bodově) nebo zmrzlé slané bahno či zmrzlý sopečný popel (zbytek). Pokud se všichni z archy neživili bahnem, měli pech. (Pokud máte pocit, že vulkány vy zemi ohřály, mýlíte se. Silná vulkanická činnost zemi vždycky ochladila, a to i při pouhé jedné dostatečně velké erupci - mrkněte třeba na 1816 - rok bez léta. Pokles průměrných teplot po výbuchu Mount Tambora byl méně než 1°C, ale i tak sněžilo v létě v New Yorku, hospodářská zvířata v zimě na 1817 mřela hlady, byl hlad a zvýšený výskyt chorob kvůli malnutrici a redukci imunity.)

+5/0
11.7.2016 10:02

J17a89n 16Š31v13a71d27l83e17n81k28a 9904229910

Ad 7. U oka je zajímavé, že se na něm podílejí podobné proteinové rodiny jak u jednobuněčných, tak u nás. Podle všeho byl základem jakýsi celkem jednoduchý světločivný mechanismus, který rozlišoval zejména světlo a tmu (což se hodí i u jednobuněčných "bičíkovců"). Představit si jeho vznik není zase tak složité. A pak vlastně v živočišné říši máme prakticky veškeré důkazy o evoluci oka. Žádná neredukující komplexnost, jíž se v tomto případě ohánějí kreacionisté, právě u oka není pozorována. Jsou dokumentovány jak jednoduché světločivné skvrny např. u žahavců, přes různé přechody ve formě miskových či váčkových očí až po komorové oko obratlovců nebo třeba hlavonožců. Vývoj se mohl ubírat různými směry, oči obratlovců a hlavonožců představují pouze jednu z možností pokročilého vývoje oka. Další jsou třeba složené oči hmyzu, skládající s z jednotlivých dosti jednoduchých oček, ommatidií. Tajemství rozmanitosti mnohobuněčných živočichů spočívá v genových rodinách, které se účastní zárodečného vývinu. Je to několik proteinových rodin, ale jejich geny či celé soubory genů se mohou v průběhu evoluce různě zdvojovat či více znásobovat, a to poté umožní vývoj komplexnějších orgánů.

0/0
12.7.2016 22:10

B11o73h50u53m50i14l78a 14M70a50j41e13r23o82v25á 4517921764

Jestli je bůh tak proč umírají malé děti na rakovinu a svině se dožívají 90 let

+1/0
11.7.2016 12:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.