Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otestovali jsme sprinterský superstroj Petera Sagana. Je to raketa

Vyzkoušeli jsme jedno z nejrychlejších kol v pelotonu Tour de France. V uplynulých dnech na něm vyhráli etapy slovenský cyklista Peter Sagan i německý sprinter Marcel Kittel. Nejenom, že se tento stroj liší už od pohledu, ale skutečně jede velmi rychle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D37a63d16a97k 33P53e72t84r 7751260224938

R^

0/0
12.7.2016 14:30

M90i29c34h95a62e15l 35K71o77n74e42č98n71ý 6302853459969

Pěkný kolo a jaký to má baterie?;-D

0/−2
9.7.2016 20:50

M58a40r87t58i61n 42P63r52o36s74t64ý 9250853320929

To kolo je mozna aerodynamicke, ale dokud na nej jeposadite plataceto cloveka, porad to kolo bude brzdit vic odpor vzduchu cloveka, nez nejake brzdy nebo trubicky. Kdo nema v nohach silu, ten na tom stejne pojede stejne, jako na jakemkoliv jinem kole.

+1/0
9.7.2016 11:53

F11r63a98n78t77i64š65e29k 16D45r80b51o27h19l48a92v 6651244326

Hovadiny a hovadiny - předražená značka která nenabízí více, než konkurence. Sagan by tu etapu vyhrál i na jiném kole. Motor jsou nohy ;-)

+3/−1
9.7.2016 9:00

J43a62n 68F67i26k63á18č20e40k 1215342

Pan Pravda si privatizuje část iDnes, aby si ukojil své osobní choutky, přitom je směšné, jak na tom vypadá a že neumí jezdit, a taky neumí ten stroj otestovat. A ještě neumí ani fotit. Takže po všech stránkách amatérský článek k ničemu.

Kdyby bylo smyslem článku to kolo otestovat, tak by to kolo půjčil nějakému opravdovému jezdci. Není na iDnes nějaké možnost zablokovat si články konkrétního autora? :-)

+1/0
9.7.2016 5:51

P17a77v94e64l 43R15o11t78n10á25g17l 1225779194689

Hmm, začala Tour a tak přichází klasický čas, kdy se i na idnesu pan Pravda probere a otestuje, jako každý rok, nějaký ten S-Works, aby pak na zbytek roku místní rádoby cyklistická rubrika umřela...

+1/0
9.7.2016 0:10

J75i49ř30í 91Š22v94e57h69l67a 1844904322866

Ono už podle toho, jak to kolo popojíždí, když ho drží, je vidět, že starý favorit to nebude:)

0/0
8.7.2016 23:05

I54v69a85n 69M64a71r40e79k 6714278922

Že by konečně "perpetuum mobile" ? Dobrý cyklista "udělá" ostatní i na obyčejné "Ukrajině" .8-oR^

+1/−2
8.7.2016 16:03

J41a79k86u14b 62N66e23b48u75r13k68a 6605497720369

http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-specialized-s-works-venge-vias-49566/

0/0
8.7.2016 15:29

J42a84k89u50b 93N57e44b46u16r69k45a 6445947840769

Mysím, že i do hor je to super kolo. Zaprvé ty karbonové výplety s vyšším ráfkem budou i tak lehčí než naprostá většina výpletů, co lidi vozí. (To co recenzenta tíží v kopci nebude kolo :) ) Zadruhé (a to myslím v článku není vůbec zmíněno) to kolo je výborné ve sjezdech!

+3/0
8.7.2016 14:01

J88a88n 44Š66p34a97t56n80ý 2653982336505

vyssi rafky by mely mit vetsi setrvacnost oproti klasice - nejsou pak nevýhodou v zatáčkách?

0/0
8.7.2016 14:49

J58a60k21u84b 94N29e69b24u94r43k64a 6575577960839

Možná při brždění. Ale ta váha materiálu navíc bude minimální (max. 50g na kolo bych si tipnul u karbonu). Ta aero výhoda ve sjezdu bude ale podle mě zásadní.

+2/0
8.7.2016 15:24

J12o37s73e77f 78T81i50k15v21a78r83t 2730124910

Tak si myslím, že ten pán s tím pivním mozolem na videu, kvality tohoto stroje asi moc nevyužije :-P

+9/0
8.7.2016 13:09

F35r39a38n19t62i24š75e91k 73V11o78p47r36š78á14l85e16k 3919556290744

To "šlapání - Shimano Dura-Ace" je co?!? To je to, kam sedávají šlapky, tj. prodejné ženy? :-)

+2/0
8.7.2016 12:48

D40a60n86i54e66l 84P57a29p58á65n90e60k 2607801670710

S amatérismem redaktora souhlasím, nechápu však, kde bere pan Daniel Panek sebejistotu, že pozná když nějaký amatér jede ve vysoké tepové frekvenci.

Je snad pan Panek sportovním lékařem?

0/0
8.7.2016 11:37

D83a56n27i46e74l 57P69a90n71e88k 6932841462480

Cyklistiku nejaky ten " patek " uz delam a mate pravdu, ve fyziologii se dost orientuji. Jedno jestli profik nebo amater. Vsimnete si kolik slov rekne nez se musi hlasite znovu nadechnout. Navic zacina vetu vetsim vydechem. To vse jsou ukazatele na vysoke zatizeni.

0/0
8.7.2016 11:44

D32a85n57i35e50l 80P18a59n96e33k 6252411912430

Teda konci vydechem. Zacatek vety ma vzduch zaseknuty v plicich aby se snazil mluvit co nejvic prirozene, bez zadychani a komenzuje to prave vydechem na konci s naslednych hlasitym nadechem. Tep ma v tuhle chvili nekde na rozmezi jeho aerobni kapacity.

0/0
8.7.2016 11:57

P63a79t60r66i21k 58S32v63o57b85o45d75a 3509161436975

Kluci, testujte pořádně. A do roka a do dne se tu sejdem, co říkáte?

+1/0
8.7.2016 11:23

M10o93j18m83í81r 10S63k57á51l40a 2900222216

Není moc hnusnějších kol než VengeRv

A ty keramická ložiska - pokud tomu někdo věří, že jsou rychlejší při použití v CYKLISTICE, tak doporučuju si o nich něco přečíst...:-P

0/−6
8.7.2016 10:58

O82n93d95ř12e79j 23B65u39k37a60r12t56y45k 3509902516792

a jaky to ma motorek? kolik watu?

0/−3
8.7.2016 10:52

O24n51d22ř50e24j 76B44u90k75a71r66t49y83k 3269612296832

aha, koukam, ze uz jsem asi desaty ;-D

0/0
8.7.2016 10:53

V43i29k15t47o89r 13J86o62h59á12n66e13k 4664574518160

Ano, tolik trapáků se tady dnes sešlo...

0/0
9.9.2016 11:31

L37u63k55á31š 44Š20t36ě55t27i62n60a 7466558929418

...raději si to opravdu odpusťte. To je opravdu strašná recenze. Pak lidi vypráví bludy kudy chodí. Díky

+6/0
8.7.2016 10:23

S96i18l54v46i14a 87M30i22n84á18r82i65k35o37v63á 2213263455143

PETRA Sagana. Nie Petera

+2/0
8.7.2016 10:07

P88a15t12r31i82k 82S59v54o58b16o77d18a 3229961776825

Nieje to Pietera? Ako hovorila Bohdalka, já som si myslela, že vy Slováci máte všetko maekké.....:) Teda kromě rámu tohohle kola....

0/0
8.7.2016 11:25

H54u72b42e33r70t 38Ž27í66t33k93o 4909518533725

Příšerná fotogalerie.

Dvakrát vlezl do záběru i prst, ostřilo se na trávu, ne na kolo.

+3/−1
8.7.2016 9:57

R84a19d25e46k 84H13e41j83z84l93a83r 5825458615580

A kde to ma motorek? :)

+3/−4
8.7.2016 9:21

Z60d89e56n93ě25k 19S57e39i48d85l 9577561969504

Já bych to už přestal řešit, ať se to klidně přizná, dyť na tom nic není. U nás po městě jezdí jakýsi důchodce na ukrajině, na které má přimontovaný spalovací motor z řetězové pily, přilepit to na tuhle raketu, to by byl fofr. Před každým sprintem by kluci párkrát škubli za startovací šňůru, "vvvrrrruuummm, vrrrumm..." a hurá do cíle!!!

+1/0
8.7.2016 10:51

O60n13d58ř12e19j 18B38u89k88a95r12t91y46k 3579622686152

koukam, ze jste byl prvni ;-)

0/0
8.7.2016 10:52

P24e28t51r 25H94o78r21s21k78ý 9375213738856

...65 mm vysoká karbonová kola... ty bych čekal o něco větší.. :)

+5/0
8.7.2016 9:08

J81a54k38u73b 75K65a92m93e48n59i66c23k42ý 4929352207936

je tam taky nejaky ten motorek zabudovany?

+3/−3
8.7.2016 9:01

J39a86n 32H89a77v45r85d71a 3326914832266

Ještě dotaz. Jde skutečně o sprinterské kolo? Není podstatou tohoto kola, že se závodník neutahá v průběhu etapy?

0/0
8.7.2016 8:59

D37a63n98i25e22l 40P18a97n96e96k 6942541712310

Jde skutecne o sprinterske kolo. Zavodnik se neutaha kdyz se veze schovany v pelotonu. Coz pri rovinatych etapach Cav, Sagan, Greipel a spol delaji. Jakmile naberou rychlost nad 40Km/h kolo vyuziva svych prednosti aerodynamiky a jezdec pri sve maximalnim wattovem vykonu ziskava takto benefit ve vyssi rychlosti nez kdyby jel na kole jine konstrukce.

0/0
8.7.2016 9:28

J92a41n 30H65a91v87r30d10a 3916354122636

No ale takové kolo by se přece vyplatilo každému jezdci, aby se neutahal a potom by šetřil síly do kopcovitých etap.

0/0
8.7.2016 12:15

J89a69n 22H45a22v65r77d80a 3186514682266

Petr Pravda říká správně, že nám co sebou na kolo přibírají 15 kg tukových zásob, skutečně nesejde na nějakém tom kilogramu hmotnosti bicyklu navíc.

Lehké kolo se nejvíce projeví při upínání do nosiče na střechu auta.

+3/0
8.7.2016 8:51

F44r96a79n47t72i46š55e11k 34V85o56p65r71š39á65l81e61k 3479926860784

A taky se lépe nosí v terénu.

0/0
8.7.2016 12:46

T10o74m39á26š 88L55e36k38n37e33r 2225924571

Nebuďte tak kritičtí k recenzentovi. Ten, kdo se o kola zajímá, rozhodně nečte IDNES primárně pro získání přesných informací o kole a laikům takové info zase plně stačí...

+23/−2
8.7.2016 8:38

D28a45n86i94e23l 45P68a39n33e33k 6862591962280

Budu tvrdy, kdyz mluvi o technice a konstrukci kola mel by znat vyrazy pro kola urcena stejne tak vlastnosti materialu a spravne nazvoslovi. Pak takovy lajk prijde do kramu a rika stejny nesmysly jako tento turista. Kdyz o necem takto verejne do medii pisu, tak bych tohle vsechno mel znat a ovladat. Vidim jak stejne by byli schovivavy lidi pri obdobne recenzi na nove auto z nejvyssich rad.

Tohle je zkratka spatne a verim, ze pro idnes by se nasel clovek ktery by takovehle recenze na kola delal daleko lepe a hlavne dobre.

+5/−2
8.7.2016 8:45

R77a97d80i42m 21K51a36l88a69s 2510206492331

To, že laik přijde do krámu a říká nesmysly snad není nic proti ničemu, ne?

Člověk nemůže rozumět všemu. Už se mi také stalo, že jsem šel kupovat "cosi" o čem jsem neměl ponětí a myslel jsem si, že mi prodavač především poradí (a já jen dodám rozměry atd.)... Ale namísto toho se chytil prvního chybného termínu, který jsem použil, a jednal se mnou, jak s idiotem nebo s blondýnou s růžovou kabelkou (nic proti blondýnám).

Ovšem řešení mého problému stejně nepřinesl...

Výsledek byl takový, že jsem tomu musel věnovat den, problematiku si nastudovat, pročíst literaturu a pak jít nějakému dalšímu "machrovi" vysvětlit, že to, co mi hodlá prodat, nepotřebuji a v mé situaci mi nepomůže, přestože mě i tak mohutně přesvědčoval o opaku.

Člověk si nakonec musí pomoct sám... A to je dost škoda...

+5/0
8.7.2016 9:42

D61a53n16i49e69l 69P57a93n96e52k 6382241152370

Vsak v poradku, ze clovek nemuze rozumet vsemu. Ale kdyz pisu na takto cteny webovy portal "do novin" tak bych mel znat spravne nazvoslovi a nedelat ze sebe hlupaka. Takovy lajk potom papouskuje tyhle nesmysly a ma v hlave akorat gulas kdyz mu odbornik rekne skutecnost. Zakaznik se potom bude opirat o to, ze to psali na idnesu na internetu a ze to tak musi byt.

Vase zkusenost je bohuzel spis smutna, ale v nasich podminkach bohuzel casta. To stejne predvadeji prodejci aut nebo elektroniky. Zkratka casto vyuzijou neznalosti. Nesouhlasim s timhle a melo by se to zmenit. Spatny prodejce dela spatne jmeno znacce i obchodu.

+3/0
8.7.2016 10:08

V81i80t 95P41o44c55h44m84a11n 7483626705817

A co konkretne se vam tedy nezda? Ja si nemyslim, ze by to kolo bylo popsane nejak spatne.

0/0
8.7.2016 11:20

M17o93j83m42í88r 72S74k98á80l38a 2350442306

;-D

0/0
8.7.2016 12:38

R81o23b50e26r10t 45S78e16d79l53á84r 4497712

...správne sa píše Petra Sagana ....

+1/0
8.7.2016 8:24

J86a62k78u46b 21K65o36s 3806842280974

A kolik to má kW? ;-)

+2/−3
8.7.2016 8:19

R70o98m87a69n 16Š98v67i54d25r44o19ň 6645775308938

Masivní rám, aby se mu tam vešel motorek ;-D

+1/−4
8.7.2016 7:26

D76a31n20i30e41l 14P95a76n16e47k 6272951202370

Bože... turista na kole dělá recenzi na závodní kolo. Navíc to kolo není to na kterém jezdí Sagan. Máte tam verzi Pro nebo Expert od Specialized. Nikoliv S-Works a navíc bez speciálních úprav které tam Peter má. Připravenost na recenzi 0. Výpovědní schopnosti a popis kola 0. Říct, že jede na karbonových kolech... jakých kolech? Zipp, Roval nebo snad jiných? Jaký typ? Proč je to rychlejší? Nic z toho tam není odvozeno. Další podstatou rychlosti je výška ráfku. Ví vůbec ten turista, proč a kdy a kde se užívají takto vysoké ráfky? Proč si Sagan bere toto kolo pouze do rovinatých ale nikoliv horských etap?

Tohle kolo má hlavně ušetřit watty. Při 40Km/h nebo víc není potřeba na takovém kole jet takové watty jako na jiném typu silničního kola a o to především jde. Ušetřit wattový výkon. Kde ušetří tam nabere na rychlosti.

Navíc kolo není pevné. Ale TUHÉ. U rámových sad se mluví o tuhosti ne o pevnosti materiálu.

Opravdu milá iDnes kromě technetu tam máte " samé odborníky "

+20/−8
8.7.2016 7:21

D73a31n92i52e44l 26P42a90n63e71k 6692871172280

Reaguji na video nikoliv na popis, kde je to už alespoň trochu rozvedeno, ale pořád dost tragicky.

0/−1
8.7.2016 7:26

K76a19r41e68l 25S79u61m40b13a77l 4791792739887

Taky jsem byl překvapený, kdože je ten "odborník", který to hodnotil. Aby takovéhle kolo někdo mohl hodnotit, tak tomu musí sakra rozumět a hodně toho při závodech najezdit. Jina je to pouhá reklama a opsáno z jiných zdrojů. Nělteré odborné termíny tomu napovídají

+2/−1
8.7.2016 8:25

J60a95n 83P15o24l20a97n12s28k11ý 4162607163691

Já s Vámi v 99 procentech souhlasím.. To 1% ale je v jedné věci. Holt někteří lidé najíždí spousta kilometrů - mají na to čas, nebo úplně nejlepší - jsou to tak talentovaní lidé, že jsou profesionálové. No a pak jsme tady my - hobby blázni, kteří chodí do práce, a za jejich vydělané penízky si tu a tam něco koupí. A věřte mě, tak jako Sagan ocení to, že to kolo jede o nějaké procento rychleji, pokud Hobby jezdec ucítí zrychlení a místo 30 km/h - pojede 33 km/h - tak je to přece kurňa rozdíl. I když člověk nesoupeří se světovou špičkou, tak překonává sám sebe. Na Stravě máte segmenty a pro mně není sladšího pocitu, než si tam navyšovat osobní rekordy - a že se tomu děje prakticky každou vyjížďku. Každý rok najíždím více a více - letos útočím na 10000 - snad to se mnou manželka s malou vydrží. A tak jako rád jezdím, tak mě fascinuje i mé kolo - které mě stálo spoustu peněz - ale chodím do práce, a pracuji tam dobře, rodině odvádím peněz více než dost - proto není od věci se takto hezky odměnit.. Opravdu to není o tom překonávat ostatní, je to o tom překonávat sám sebe a to jak po fyzické stránce, tak i té technologické - některá hobby jsou jen o čistě technologické stránce - toto kombinuje obojí. Proto by se každý měl nad sebou zamyslet.. Kolik kilometrů na tom kole najede, a s úctou k sobě samotnému se alespoň jednou za 5-10 let odměnit něčím pěkným (a nemusí to být ani raketa tohoto typu - každý dle svých finančních možností, na čem se Vám hezky pojede a budete z toho mít ten nejkrásnější pocit. Rozhodně ale pohrdám těmi, kteří na kole ujedou třeba i 3000 kilásků za rok a jedou na starém rezavém stroji - takový člověk dle mého nemá úctu k sobě samému. Cyklistika je nádherný koníček, a odměňovat by se člověk měl jak po fyzické tak i té technické stránce věci.

+1/−6
8.7.2016 9:09

D12a42n20i98e44l 79P96a54n17e24k 6282391572980

Pane Polansky v poradku chapu a mam to stejne, ale o tom jsem preci nemluvil.

Mluvim o tom, ze recenzor kola neumi nazvoslovi ktere se v cyklistice uziva a mluvi nejasne. Ani lajk z toho nemuze pochopit v cem je vyhoda tohoto kola z jeho vysvetlovani. Opet pripominam reaguji na video. Clanek je uz obsahlejsi a z neho se to uz pochopit celkem da, ale porad jsou tam chyby.

Jinak to ze si vezmete takovehle kolo neznamena, ze pojedete rychleji. Tohle kolo vam da benefit az u rychlosti nad 40Km/h. Recenzor turista jezdi na nejakem levnejsim kole a kdyz si da pod zadek takovouhle raketu tak je jasne ze ten rozdil pociti. Ale takovy clovek kdyz si sedne na tohle kolo taky vyrazne vic bude slapat. Psychlogicky efekt. Ostatne to je taky slyset na jeho dechu, ze jel vysoko v tepech a pro video mozna i lehce prestrelil.

3Km/h Vam urcite takove kolo neprida. Nenechte se zmast nebo oblbnout.

0/0
8.7.2016 10:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.