Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otestovali jsme sprinterský superstroj Petera Sagana. Je to raketa

Vyzkoušeli jsme jedno z nejrychlejších kol v pelotonu Tour de France. V uplynulých dnech na něm vyhráli etapy slovenský cyklista Peter Sagan i německý sprinter Marcel Kittel. Nejenom, že se tento stroj liší už od pohledu, ale skutečně jede velmi rychle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D73a33d37a54k 15P98e32t42r 7891820374478

R^

0/0
12.7.2016 14:30

M44i86c59h30a57e92l 55K78o49n96e91č24n24ý 6152793679669

Pěkný kolo a jaký to má baterie?;-D

0/−2
9.7.2016 20:50

M17a95r21t53i53n 92P91r89o22s33t96ý 9490473850789

To kolo je mozna aerodynamicke, ale dokud na nej jeposadite plataceto cloveka, porad to kolo bude brzdit vic odpor vzduchu cloveka, nez nejake brzdy nebo trubicky. Kdo nema v nohach silu, ten na tom stejne pojede stejne, jako na jakemkoliv jinem kole.

+1/0
9.7.2016 11:53

F60r24a13n31t71i13š67e76k 51D34r52b63o60h12l66a47v 6771624846

Hovadiny a hovadiny - předražená značka která nenabízí více, než konkurence. Sagan by tu etapu vyhrál i na jiném kole. Motor jsou nohy ;-)

+3/−1
9.7.2016 9:00

J71a44n 52F44i23k97á41č65e13k 1505732

Pan Pravda si privatizuje část iDnes, aby si ukojil své osobní choutky, přitom je směšné, jak na tom vypadá a že neumí jezdit, a taky neumí ten stroj otestovat. A ještě neumí ani fotit. Takže po všech stránkách amatérský článek k ničemu.

Kdyby bylo smyslem článku to kolo otestovat, tak by to kolo půjčil nějakému opravdovému jezdci. Není na iDnes nějaké možnost zablokovat si články konkrétního autora? :-)

+1/0
9.7.2016 5:51

P81a12v53e84l 37R14o30t37n72á50g75l 1425459774179

Hmm, začala Tour a tak přichází klasický čas, kdy se i na idnesu pan Pravda probere a otestuje, jako každý rok, nějaký ten S-Works, aby pak na zbytek roku místní rádoby cyklistická rubrika umřela...

+1/0
9.7.2016 0:10

J40i19ř56í 26Š13v38e52h49l25a 1214764662376

Ono už podle toho, jak to kolo popojíždí, když ho drží, je vidět, že starý favorit to nebude:)

0/0
8.7.2016 23:05

I47v76a35n 19M39a58r93e46k 6464208752

Že by konečně "perpetuum mobile" ? Dobrý cyklista "udělá" ostatní i na obyčejné "Ukrajině" .8-oR^

+1/−2
8.7.2016 16:03

J82a91k12u19b 44N65e38b85u86r27k93a 6985797260349

http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-specialized-s-works-venge-vias-49566/

0/0
8.7.2016 15:29

J67a18k54u38b 97N19e94b17u51r81k61a 6975697460709

Mysím, že i do hor je to super kolo. Zaprvé ty karbonové výplety s vyšším ráfkem budou i tak lehčí než naprostá většina výpletů, co lidi vozí. (To co recenzenta tíží v kopci nebude kolo :) ) Zadruhé (a to myslím v článku není vůbec zmíněno) to kolo je výborné ve sjezdech!

+3/0
8.7.2016 14:01

J26a73n 75Š55p44a98t46n10ý 2833932176245

vyssi rafky by mely mit vetsi setrvacnost oproti klasice - nejsou pak nevýhodou v zatáčkách?

0/0
8.7.2016 14:49

J92a75k77u20b 50N24e62b42u54r69k67a 6495717310699

Možná při brždění. Ale ta váha materiálu navíc bude minimální (max. 50g na kolo bych si tipnul u karbonu). Ta aero výhoda ve sjezdu bude ale podle mě zásadní.

+2/0
8.7.2016 15:24

J35o38s54e95f 31T10i94k13v13a52r14t 2130524140

Tak si myslím, že ten pán s tím pivním mozolem na videu, kvality tohoto stroje asi moc nevyužije :-P

+9/0
8.7.2016 13:09

F96r40a10n16t19i94š40e63k 54V26o18p55r17š39á70l83e84k 3739906720364

To "šlapání - Shimano Dura-Ace" je co?!? To je to, kam sedávají šlapky, tj. prodejné ženy? :-)

+2/0
8.7.2016 12:48

D23a84n33i41e33l 11P52a59p55á77n83e54k 2647861450350

S amatérismem redaktora souhlasím, nechápu však, kde bere pan Daniel Panek sebejistotu, že pozná když nějaký amatér jede ve vysoké tepové frekvenci.

Je snad pan Panek sportovním lékařem?

0/0
8.7.2016 11:37

D27a52n64i21e70l 83P38a87n75e92k 6652421292670

Cyklistiku nejaky ten " patek " uz delam a mate pravdu, ve fyziologii se dost orientuji. Jedno jestli profik nebo amater. Vsimnete si kolik slov rekne nez se musi hlasite znovu nadechnout. Navic zacina vetu vetsim vydechem. To vse jsou ukazatele na vysoke zatizeni.

0/0
8.7.2016 11:44

D21a78n76i82e54l 76P74a85n92e87k 6142971472330

Teda konci vydechem. Zacatek vety ma vzduch zaseknuty v plicich aby se snazil mluvit co nejvic prirozene, bez zadychani a komenzuje to prave vydechem na konci s naslednych hlasitym nadechem. Tep ma v tuhle chvili nekde na rozmezi jeho aerobni kapacity.

0/0
8.7.2016 11:57

P10a51t51r34i57k 67S31v36o61b65o39d56a 3449641396445

Kluci, testujte pořádně. A do roka a do dne se tu sejdem, co říkáte?

+1/0
8.7.2016 11:23

M19o39j87m47í72r 74S86k14á89l58a 2520652706

Není moc hnusnějších kol než VengeRv

A ty keramická ložiska - pokud tomu někdo věří, že jsou rychlejší při použití v CYKLISTICE, tak doporučuju si o nich něco přečíst...:-P

0/−6
8.7.2016 10:58

O32n65d85ř89e63j 74B51u24k17a70r10t18y84k 3279212536972

a jaky to ma motorek? kolik watu?

0/−3
8.7.2016 10:52

O41n19d56ř58e77j 73B19u10k60a35r63t46y43k 3989242646652

aha, koukam, ze uz jsem asi desaty ;-D

0/0
8.7.2016 10:53

V38i98k53t65o79r 88J87o30h11á68n87e38k 4864574758600

Ano, tolik trapáků se tady dnes sešlo...

0/0
9.9.2016 11:31

L90u27k43á19š 22Š53t91ě76t88i13n49a 7866768739708

...raději si to opravdu odpusťte. To je opravdu strašná recenze. Pak lidi vypráví bludy kudy chodí. Díky

+6/0
8.7.2016 10:23

S84i53l29v87i22a 98M41i60n29á68r37i75k15o30v71á 2723763875853

PETRA Sagana. Nie Petera

+2/0
8.7.2016 10:07

P51a81t80r54i53k 83S17v76o75b76o49d10a 3539371966135

Nieje to Pietera? Ako hovorila Bohdalka, já som si myslela, že vy Slováci máte všetko maekké.....:) Teda kromě rámu tohohle kola....

0/0
8.7.2016 11:25

H84u67b68e62r60t 58Ž65í23t50k83o 4769858553275

Příšerná fotogalerie.

Dvakrát vlezl do záběru i prst, ostřilo se na trávu, ne na kolo.

+3/−1
8.7.2016 9:57

R39a71d97e89k 31H88e13j97z74l13a14r 5325658825790

A kde to ma motorek? :)

+3/−4
8.7.2016 9:21

Z67d82e48n17ě27k 85S14e17i34d35l 9917251679134

Já bych to už přestal řešit, ať se to klidně přizná, dyť na tom nic není. U nás po městě jezdí jakýsi důchodce na ukrajině, na které má přimontovaný spalovací motor z řetězové pily, přilepit to na tuhle raketu, to by byl fofr. Před každým sprintem by kluci párkrát škubli za startovací šňůru, "vvvrrrruuummm, vrrrumm..." a hurá do cíle!!!

+1/0
8.7.2016 10:51

O68n16d30ř30e58j 46B76u11k63a16r18t98y85k 3919642586372

koukam, ze jste byl prvni ;-)

0/0
8.7.2016 10:52

P92e82t43r 82H11o38r78s37k40ý 9345633728646

...65 mm vysoká karbonová kola... ty bych čekal o něco větší.. :)

+5/0
8.7.2016 9:08

J38a72k45u93b 16K96a83m12e16n46i12c65k29ý 4419982287986

je tam taky nejaky ten motorek zabudovany?

+3/−3
8.7.2016 9:01

J22a52n 75H96a98v42r33d30a 3676774512916

Ještě dotaz. Jde skutečně o sprinterské kolo? Není podstatou tohoto kola, že se závodník neutahá v průběhu etapy?

0/0
8.7.2016 8:59

D27a21n22i38e97l 77P44a62n91e85k 6672741352860

Jde skutecne o sprinterske kolo. Zavodnik se neutaha kdyz se veze schovany v pelotonu. Coz pri rovinatych etapach Cav, Sagan, Greipel a spol delaji. Jakmile naberou rychlost nad 40Km/h kolo vyuziva svych prednosti aerodynamiky a jezdec pri sve maximalnim wattovem vykonu ziskava takto benefit ve vyssi rychlosti nez kdyby jel na kole jine konstrukce.

0/0
8.7.2016 9:28

J45a40n 26H80a96v79r19d40a 3226214962666

No ale takové kolo by se přece vyplatilo každému jezdci, aby se neutahal a potom by šetřil síly do kopcovitých etap.

0/0
8.7.2016 12:15

J39a40n 21H73a48v29r41d19a 3886344892376

Petr Pravda říká správně, že nám co sebou na kolo přibírají 15 kg tukových zásob, skutečně nesejde na nějakém tom kilogramu hmotnosti bicyklu navíc.

Lehké kolo se nejvíce projeví při upínání do nosiče na střechu auta.

+3/0
8.7.2016 8:51

F30r62a63n64t17i35š83e11k 71V21o95p92r13š85á79l71e81k 3859976100404

A taky se lépe nosí v terénu.

0/0
8.7.2016 12:46

T41o48m14á51š 28L46e48k42n25e96r 2215504881

Nebuďte tak kritičtí k recenzentovi. Ten, kdo se o kola zajímá, rozhodně nečte IDNES primárně pro získání přesných informací o kole a laikům takové info zase plně stačí...

+23/−2
8.7.2016 8:38

D60a43n25i54e33l 86P37a95n94e27k 6432281692610

Budu tvrdy, kdyz mluvi o technice a konstrukci kola mel by znat vyrazy pro kola urcena stejne tak vlastnosti materialu a spravne nazvoslovi. Pak takovy lajk prijde do kramu a rika stejny nesmysly jako tento turista. Kdyz o necem takto verejne do medii pisu, tak bych tohle vsechno mel znat a ovladat. Vidim jak stejne by byli schovivavy lidi pri obdobne recenzi na nove auto z nejvyssich rad.

Tohle je zkratka spatne a verim, ze pro idnes by se nasel clovek ktery by takovehle recenze na kola delal daleko lepe a hlavne dobre.

+5/−2
8.7.2016 8:45

R48a69d36i12m 36K88a95l88a24s 2590236882871

To, že laik přijde do krámu a říká nesmysly snad není nic proti ničemu, ne?

Člověk nemůže rozumět všemu. Už se mi také stalo, že jsem šel kupovat "cosi" o čem jsem neměl ponětí a myslel jsem si, že mi prodavač především poradí (a já jen dodám rozměry atd.)... Ale namísto toho se chytil prvního chybného termínu, který jsem použil, a jednal se mnou, jak s idiotem nebo s blondýnou s růžovou kabelkou (nic proti blondýnám).

Ovšem řešení mého problému stejně nepřinesl...

Výsledek byl takový, že jsem tomu musel věnovat den, problematiku si nastudovat, pročíst literaturu a pak jít nějakému dalšímu "machrovi" vysvětlit, že to, co mi hodlá prodat, nepotřebuji a v mé situaci mi nepomůže, přestože mě i tak mohutně přesvědčoval o opaku.

Člověk si nakonec musí pomoct sám... A to je dost škoda...

+5/0
8.7.2016 9:42

D44a67n55i23e84l 52P23a35n46e55k 6372621212720

Vsak v poradku, ze clovek nemuze rozumet vsemu. Ale kdyz pisu na takto cteny webovy portal "do novin" tak bych mel znat spravne nazvoslovi a nedelat ze sebe hlupaka. Takovy lajk potom papouskuje tyhle nesmysly a ma v hlave akorat gulas kdyz mu odbornik rekne skutecnost. Zakaznik se potom bude opirat o to, ze to psali na idnesu na internetu a ze to tak musi byt.

Vase zkusenost je bohuzel spis smutna, ale v nasich podminkach bohuzel casta. To stejne predvadeji prodejci aut nebo elektroniky. Zkratka casto vyuzijou neznalosti. Nesouhlasim s timhle a melo by se to zmenit. Spatny prodejce dela spatne jmeno znacce i obchodu.

+3/0
8.7.2016 10:08

V44i45t 31P69o32c57h84m10a71n 7883946835607

A co konkretne se vam tedy nezda? Ja si nemyslim, ze by to kolo bylo popsane nejak spatne.

0/0
8.7.2016 11:20

M91o70j28m65í41r 43S97k91á37l48a 2130572756

;-D

0/0
8.7.2016 12:38

R55o36b12e24r98t 48S24e25d61l52á92r 4887892

...správne sa píše Petra Sagana ....

+1/0
8.7.2016 8:24

J40a13k44u94b 66K28o10s 3906312630274

A kolik to má kW? ;-)

+2/−3
8.7.2016 8:19

R88o95m29a23n 80Š16v96i27d21r56o12ň 6575965578898

Masivní rám, aby se mu tam vešel motorek ;-D

+1/−4
8.7.2016 7:26

D55a69n44i40e28l 35P75a50n12e93k 6562411812830

Bože... turista na kole dělá recenzi na závodní kolo. Navíc to kolo není to na kterém jezdí Sagan. Máte tam verzi Pro nebo Expert od Specialized. Nikoliv S-Works a navíc bez speciálních úprav které tam Peter má. Připravenost na recenzi 0. Výpovědní schopnosti a popis kola 0. Říct, že jede na karbonových kolech... jakých kolech? Zipp, Roval nebo snad jiných? Jaký typ? Proč je to rychlejší? Nic z toho tam není odvozeno. Další podstatou rychlosti je výška ráfku. Ví vůbec ten turista, proč a kdy a kde se užívají takto vysoké ráfky? Proč si Sagan bere toto kolo pouze do rovinatých ale nikoliv horských etap?

Tohle kolo má hlavně ušetřit watty. Při 40Km/h nebo víc není potřeba na takovém kole jet takové watty jako na jiném typu silničního kola a o to především jde. Ušetřit wattový výkon. Kde ušetří tam nabere na rychlosti.

Navíc kolo není pevné. Ale TUHÉ. U rámových sad se mluví o tuhosti ne o pevnosti materiálu.

Opravdu milá iDnes kromě technetu tam máte " samé odborníky "

+20/−8
8.7.2016 7:21

D57a83n34i72e83l 34P13a29n11e44k 6542541742760

Reaguji na video nikoliv na popis, kde je to už alespoň trochu rozvedeno, ale pořád dost tragicky.

0/−1
8.7.2016 7:26

K42a38r55e46l 46S76u72m40b55a89l 4451912239547

Taky jsem byl překvapený, kdože je ten "odborník", který to hodnotil. Aby takovéhle kolo někdo mohl hodnotit, tak tomu musí sakra rozumět a hodně toho při závodech najezdit. Jina je to pouhá reklama a opsáno z jiných zdrojů. Nělteré odborné termíny tomu napovídají

+2/−1
8.7.2016 8:25

J26a28n 33P73o25l43a63n72s76k84ý 4222337863351

Já s Vámi v 99 procentech souhlasím.. To 1% ale je v jedné věci. Holt někteří lidé najíždí spousta kilometrů - mají na to čas, nebo úplně nejlepší - jsou to tak talentovaní lidé, že jsou profesionálové. No a pak jsme tady my - hobby blázni, kteří chodí do práce, a za jejich vydělané penízky si tu a tam něco koupí. A věřte mě, tak jako Sagan ocení to, že to kolo jede o nějaké procento rychleji, pokud Hobby jezdec ucítí zrychlení a místo 30 km/h - pojede 33 km/h - tak je to přece kurňa rozdíl. I když člověk nesoupeří se světovou špičkou, tak překonává sám sebe. Na Stravě máte segmenty a pro mně není sladšího pocitu, než si tam navyšovat osobní rekordy - a že se tomu děje prakticky každou vyjížďku. Každý rok najíždím více a více - letos útočím na 10000 - snad to se mnou manželka s malou vydrží. A tak jako rád jezdím, tak mě fascinuje i mé kolo - které mě stálo spoustu peněz - ale chodím do práce, a pracuji tam dobře, rodině odvádím peněz více než dost - proto není od věci se takto hezky odměnit.. Opravdu to není o tom překonávat ostatní, je to o tom překonávat sám sebe a to jak po fyzické stránce, tak i té technologické - některá hobby jsou jen o čistě technologické stránce - toto kombinuje obojí. Proto by se každý měl nad sebou zamyslet.. Kolik kilometrů na tom kole najede, a s úctou k sobě samotnému se alespoň jednou za 5-10 let odměnit něčím pěkným (a nemusí to být ani raketa tohoto typu - každý dle svých finančních možností, na čem se Vám hezky pojede a budete z toho mít ten nejkrásnější pocit. Rozhodně ale pohrdám těmi, kteří na kole ujedou třeba i 3000 kilásků za rok a jedou na starém rezavém stroji - takový člověk dle mého nemá úctu k sobě samému. Cyklistika je nádherný koníček, a odměňovat by se člověk měl jak po fyzické tak i té technické stránce věci.

+1/−6
8.7.2016 9:09

D67a10n84i72e59l 97P18a73n48e19k 6932151212260

Pane Polansky v poradku chapu a mam to stejne, ale o tom jsem preci nemluvil.

Mluvim o tom, ze recenzor kola neumi nazvoslovi ktere se v cyklistice uziva a mluvi nejasne. Ani lajk z toho nemuze pochopit v cem je vyhoda tohoto kola z jeho vysvetlovani. Opet pripominam reaguji na video. Clanek je uz obsahlejsi a z neho se to uz pochopit celkem da, ale porad jsou tam chyby.

Jinak to ze si vezmete takovehle kolo neznamena, ze pojedete rychleji. Tohle kolo vam da benefit az u rychlosti nad 40Km/h. Recenzor turista jezdi na nejakem levnejsim kole a kdyz si da pod zadek takovouhle raketu tak je jasne ze ten rozdil pociti. Ale takovy clovek kdyz si sedne na tohle kolo taky vyrazne vic bude slapat. Psychlogicky efekt. Ostatne to je taky slyset na jeho dechu, ze jel vysoko v tepech a pro video mozna i lehce prestrelil.

3Km/h Vam urcite takove kolo neprida. Nenechte se zmast nebo oblbnout.

0/0
8.7.2016 10:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.