Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Otestovali jsme sprinterský superstroj Petera Sagana. Je to raketa

Vyzkoušeli jsme jedno z nejrychlejších kol v pelotonu Tour de France. V uplynulých dnech na něm vyhráli etapy slovenský cyklista Peter Sagan i německý sprinter Marcel Kittel. Nejenom, že se tento stroj liší už od pohledu, ale skutečně jede velmi rychle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D42a46d20a65k 76P25e39t73r 7641960194808

R^

0/0
12.7.2016 14:30

M57i30c73h24a10e52l 18K54o31n95e38č28n41ý 6862453319349

Pěkný kolo a jaký to má baterie?;-D

0/−2
9.7.2016 20:50

M67a76r49t22i36n 57P42r37o92s88t79ý 9790183840289

To kolo je mozna aerodynamicke, ale dokud na nej jeposadite plataceto cloveka, porad to kolo bude brzdit vic odpor vzduchu cloveka, nez nejake brzdy nebo trubicky. Kdo nema v nohach silu, ten na tom stejne pojede stejne, jako na jakemkoliv jinem kole.

+1/0
9.7.2016 11:53


F89r29a48n81t71i67š89e80k 64D68r66b45o18h91l33a88v 6781184496

Hovadiny a hovadiny - předražená značka která nenabízí více, než konkurence. Sagan by tu etapu vyhrál i na jiném kole. Motor jsou nohy ;-)

+3/−1
9.7.2016 9:00

J95a29n 68F67i31k72á41č85e17k 1635372

Pan Pravda si privatizuje část iDnes, aby si ukojil své osobní choutky, přitom je směšné, jak na tom vypadá a že neumí jezdit, a taky neumí ten stroj otestovat. A ještě neumí ani fotit. Takže po všech stránkách amatérský článek k ničemu.

Kdyby bylo smyslem článku to kolo otestovat, tak by to kolo půjčil nějakému opravdovému jezdci. Není na iDnes nějaké možnost zablokovat si články konkrétního autora? :-)

+1/0
9.7.2016 5:51

P74a23v21e19l 38R22o48t63n58á65g77l 1945849534689

Hmm, začala Tour a tak přichází klasický čas, kdy se i na idnesu pan Pravda probere a otestuje, jako každý rok, nějaký ten S-Works, aby pak na zbytek roku místní rádoby cyklistická rubrika umřela...

+1/0
9.7.2016 0:10

J22i33ř45í 68Š98v10e71h67l87a 1974304602276

Ono už podle toho, jak to kolo popojíždí, když ho drží, je vidět, že starý favorit to nebude:)

0/0
8.7.2016 23:05

I19v40a80n 81M27a37r93e53k 6344978622

Že by konečně "perpetuum mobile" ? Dobrý cyklista "udělá" ostatní i na obyčejné "Ukrajině" .8-oR^

+1/−2
8.7.2016 16:03

J21a50k25u58b 82N28e33b83u24r61k60a 6175497470639

http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-specialized-s-works-venge-vias-49566/

0/0
8.7.2016 15:29

J36a12k54u32b 21N17e60b30u54r27k84a 6945777560589

Mysím, že i do hor je to super kolo. Zaprvé ty karbonové výplety s vyšším ráfkem budou i tak lehčí než naprostá většina výpletů, co lidi vozí. (To co recenzenta tíží v kopci nebude kolo :) ) Zadruhé (a to myslím v článku není vůbec zmíněno) to kolo je výborné ve sjezdech!

+3/0
8.7.2016 14:01

J25a86n 35Š81p56a58t84n23ý 2833692736465

vyssi rafky by mely mit vetsi setrvacnost oproti klasice - nejsou pak nevýhodou v zatáčkách?

0/0
8.7.2016 14:49

J45a65k58u33b 40N43e63b10u90r98k11a 6865557590299

Možná při brždění. Ale ta váha materiálu navíc bude minimální (max. 50g na kolo bych si tipnul u karbonu). Ta aero výhoda ve sjezdu bude ale podle mě zásadní.

+2/0
8.7.2016 15:24

J69o40s97e32f 55T36i65k45v72a81r67t 2900154500

Tak si myslím, že ten pán s tím pivním mozolem na videu, kvality tohoto stroje asi moc nevyužije :-P

+9/0
8.7.2016 13:09

F88r70a61n46t69i25š64e95k 93V53o60p23r55š66á26l84e47k 3369966380244

To "šlapání - Shimano Dura-Ace" je co?!? To je to, kam sedávají šlapky, tj. prodejné ženy? :-)

+2/0
8.7.2016 12:48

D81a84n46i27e19l 79P29a84p51á72n52e58k 2597121380490

S amatérismem redaktora souhlasím, nechápu však, kde bere pan Daniel Panek sebejistotu, že pozná když nějaký amatér jede ve vysoké tepové frekvenci.

Je snad pan Panek sportovním lékařem?

0/0
8.7.2016 11:37

D49a85n44i64e73l 45P54a70n41e79k 6972291862430

Cyklistiku nejaky ten " patek " uz delam a mate pravdu, ve fyziologii se dost orientuji. Jedno jestli profik nebo amater. Vsimnete si kolik slov rekne nez se musi hlasite znovu nadechnout. Navic zacina vetu vetsim vydechem. To vse jsou ukazatele na vysoke zatizeni.

0/0
8.7.2016 11:44

D41a93n75i35e16l 84P24a28n59e45k 6452201522790

Teda konci vydechem. Zacatek vety ma vzduch zaseknuty v plicich aby se snazil mluvit co nejvic prirozene, bez zadychani a komenzuje to prave vydechem na konci s naslednych hlasitym nadechem. Tep ma v tuhle chvili nekde na rozmezi jeho aerobni kapacity.

0/0
8.7.2016 11:57

P18a64t95r64i87k 45S96v49o61b73o50d45a 3399751856395

Kluci, testujte pořádně. A do roka a do dne se tu sejdem, co říkáte?

+1/0
8.7.2016 11:23

M80o98j97m18í41r 58S81k33á95l52a 2340312356

Není moc hnusnějších kol než VengeRv

A ty keramická ložiska - pokud tomu někdo věří, že jsou rychlejší při použití v CYKLISTICE, tak doporučuju si o nich něco přečíst...:-P

0/−6
8.7.2016 10:58

O97n29d63ř92e74j 62B75u83k43a41r50t45y90k 3419112846702

a jaky to ma motorek? kolik watu?

0/−3
8.7.2016 10:52

O54n48d42ř30e63j 45B21u44k48a58r81t72y68k 3449212756242

aha, koukam, ze uz jsem asi desaty ;-D

0/0
8.7.2016 10:53

V63i54k86t52o64r 22J19o55h47á67n57e71k 4504274808470

Ano, tolik trapáků se tady dnes sešlo...

0/0
9.9.2016 11:31

L34u97k84á88š 15Š43t82ě51t58i35n13a 7926208749968

...raději si to opravdu odpusťte. To je opravdu strašná recenze. Pak lidi vypráví bludy kudy chodí. Díky

+6/0
8.7.2016 10:23

S39i68l75v76i55a 97M28i88n36á33r74i26k77o63v71á 2963413115353

PETRA Sagana. Nie Petera

+2/0
8.7.2016 10:07

P43a46t35r86i19k 29S70v44o92b38o18d25a 3449721706285

Nieje to Pietera? Ako hovorila Bohdalka, já som si myslela, že vy Slováci máte všetko maekké.....:) Teda kromě rámu tohohle kola....

0/0
8.7.2016 11:25

H13u73b49e34r49t 16Ž18í58t64k39o 4279158873855

Příšerná fotogalerie.

Dvakrát vlezl do záběru i prst, ostřilo se na trávu, ne na kolo.

+3/−1
8.7.2016 9:57

R37a71d91e84k 41H59e13j81z66l57a83r 5625348605270

A kde to ma motorek? :)

+3/−4
8.7.2016 9:21

Z17d39e52n16ě45k 68S33e90i75d84l 9367381769314

Já bych to už přestal řešit, ať se to klidně přizná, dyť na tom nic není. U nás po městě jezdí jakýsi důchodce na ukrajině, na které má přimontovaný spalovací motor z řetězové pily, přilepit to na tuhle raketu, to by byl fofr. Před každým sprintem by kluci párkrát škubli za startovací šňůru, "vvvrrrruuummm, vrrrumm..." a hurá do cíle!!!

+1/0
8.7.2016 10:51

O78n11d65ř56e17j 10B45u32k59a41r20t24y30k 3169912496852

koukam, ze jste byl prvni ;-)

0/0
8.7.2016 10:52

P81e57t41r 56H10o73r97s52k27ý 9145803258986

...65 mm vysoká karbonová kola... ty bych čekal o něco větší.. :)

+5/0
8.7.2016 9:08

J14a31k36u59b 87K56a28m16e27n59i80c84k79ý 4219952307476

je tam taky nejaky ten motorek zabudovany?

+3/−3
8.7.2016 9:01

J26a98n 35H98a54v80r44d73a 3776364662136

Ještě dotaz. Jde skutečně o sprinterské kolo? Není podstatou tohoto kola, že se závodník neutahá v průběhu etapy?

0/0
8.7.2016 8:59

D88a95n64i17e60l 36P88a87n70e28k 6442311782640

Jde skutecne o sprinterske kolo. Zavodnik se neutaha kdyz se veze schovany v pelotonu. Coz pri rovinatych etapach Cav, Sagan, Greipel a spol delaji. Jakmile naberou rychlost nad 40Km/h kolo vyuziva svych prednosti aerodynamiky a jezdec pri sve maximalnim wattovem vykonu ziskava takto benefit ve vyssi rychlosti nez kdyby jel na kole jine konstrukce.

0/0
8.7.2016 9:28

J96a59n 71H30a62v12r31d79a 3866814882986

No ale takové kolo by se přece vyplatilo každému jezdci, aby se neutahal a potom by šetřil síly do kopcovitých etap.

0/0
8.7.2016 12:15

J59a50n 90H85a19v29r60d12a 3376624252766

Petr Pravda říká správně, že nám co sebou na kolo přibírají 15 kg tukových zásob, skutečně nesejde na nějakém tom kilogramu hmotnosti bicyklu navíc.

Lehké kolo se nejvíce projeví při upínání do nosiče na střechu auta.

+3/0
8.7.2016 8:51

F28r84a17n42t76i97š63e14k 30V88o82p84r11š57á73l64e81k 3199196820274

A taky se lépe nosí v terénu.

0/0
8.7.2016 12:46

T60o76m47á95š 84L18e25k69n75e36r 2445444931

Nebuďte tak kritičtí k recenzentovi. Ten, kdo se o kola zajímá, rozhodně nečte IDNES primárně pro získání přesných informací o kole a laikům takové info zase plně stačí...

+23/−2
8.7.2016 8:38

D11a77n93i88e13l 87P27a84n78e69k 6672161832600

Budu tvrdy, kdyz mluvi o technice a konstrukci kola mel by znat vyrazy pro kola urcena stejne tak vlastnosti materialu a spravne nazvoslovi. Pak takovy lajk prijde do kramu a rika stejny nesmysly jako tento turista. Kdyz o necem takto verejne do medii pisu, tak bych tohle vsechno mel znat a ovladat. Vidim jak stejne by byli schovivavy lidi pri obdobne recenzi na nove auto z nejvyssich rad.

Tohle je zkratka spatne a verim, ze pro idnes by se nasel clovek ktery by takovehle recenze na kola delal daleko lepe a hlavne dobre.

+5/−2
8.7.2016 8:45

R54a95d30i28m 53K42a59l67a18s 2680456902881

To, že laik přijde do krámu a říká nesmysly snad není nic proti ničemu, ne?

Člověk nemůže rozumět všemu. Už se mi také stalo, že jsem šel kupovat "cosi" o čem jsem neměl ponětí a myslel jsem si, že mi prodavač především poradí (a já jen dodám rozměry atd.)... Ale namísto toho se chytil prvního chybného termínu, který jsem použil, a jednal se mnou, jak s idiotem nebo s blondýnou s růžovou kabelkou (nic proti blondýnám).

Ovšem řešení mého problému stejně nepřinesl...

Výsledek byl takový, že jsem tomu musel věnovat den, problematiku si nastudovat, pročíst literaturu a pak jít nějakému dalšímu "machrovi" vysvětlit, že to, co mi hodlá prodat, nepotřebuji a v mé situaci mi nepomůže, přestože mě i tak mohutně přesvědčoval o opaku.

Člověk si nakonec musí pomoct sám... A to je dost škoda...

+5/0
8.7.2016 9:42

D47a43n54i62e47l 49P17a56n95e69k 6922151302640

Vsak v poradku, ze clovek nemuze rozumet vsemu. Ale kdyz pisu na takto cteny webovy portal "do novin" tak bych mel znat spravne nazvoslovi a nedelat ze sebe hlupaka. Takovy lajk potom papouskuje tyhle nesmysly a ma v hlave akorat gulas kdyz mu odbornik rekne skutecnost. Zakaznik se potom bude opirat o to, ze to psali na idnesu na internetu a ze to tak musi byt.

Vase zkusenost je bohuzel spis smutna, ale v nasich podminkach bohuzel casta. To stejne predvadeji prodejci aut nebo elektroniky. Zkratka casto vyuzijou neznalosti. Nesouhlasim s timhle a melo by se to zmenit. Spatny prodejce dela spatne jmeno znacce i obchodu.

+3/0
8.7.2016 10:08

V41i81t 16P79o89c11h56m69a73n 7543176895127

A co konkretne se vam tedy nezda? Ja si nemyslim, ze by to kolo bylo popsane nejak spatne.

0/0
8.7.2016 11:20

M44o43j69m35í52r 21S97k78á51l33a 2170292656

;-D

0/0
8.7.2016 12:38

R75o14b58e35r37t 23S33e76d27l84á11r 4877542

...správne sa píše Petra Sagana ....

+1/0
8.7.2016 8:24

J89a41k77u68b 98K54o56s 3476712220364

A kolik to má kW? ;-)

+2/−3
8.7.2016 8:19

R44o49m92a31n 85Š89v57i98d60r33o34ň 6525215488278

Masivní rám, aby se mu tam vešel motorek ;-D

+1/−4
8.7.2016 7:26

D93a66n34i26e57l 67P46a96n30e66k 6112811342610

Bože... turista na kole dělá recenzi na závodní kolo. Navíc to kolo není to na kterém jezdí Sagan. Máte tam verzi Pro nebo Expert od Specialized. Nikoliv S-Works a navíc bez speciálních úprav které tam Peter má. Připravenost na recenzi 0. Výpovědní schopnosti a popis kola 0. Říct, že jede na karbonových kolech... jakých kolech? Zipp, Roval nebo snad jiných? Jaký typ? Proč je to rychlejší? Nic z toho tam není odvozeno. Další podstatou rychlosti je výška ráfku. Ví vůbec ten turista, proč a kdy a kde se užívají takto vysoké ráfky? Proč si Sagan bere toto kolo pouze do rovinatých ale nikoliv horských etap?

Tohle kolo má hlavně ušetřit watty. Při 40Km/h nebo víc není potřeba na takovém kole jet takové watty jako na jiném typu silničního kola a o to především jde. Ušetřit wattový výkon. Kde ušetří tam nabere na rychlosti.

Navíc kolo není pevné. Ale TUHÉ. U rámových sad se mluví o tuhosti ne o pevnosti materiálu.

Opravdu milá iDnes kromě technetu tam máte " samé odborníky "

+20/−8
8.7.2016 7:21

D71a27n14i90e32l 90P86a29n11e90k 6372361122370

Reaguji na video nikoliv na popis, kde je to už alespoň trochu rozvedeno, ale pořád dost tragicky.

0/−1
8.7.2016 7:26

K31a65r88e66l 30S81u59m89b22a54l 4641672969517

Taky jsem byl překvapený, kdože je ten "odborník", který to hodnotil. Aby takovéhle kolo někdo mohl hodnotit, tak tomu musí sakra rozumět a hodně toho při závodech najezdit. Jina je to pouhá reklama a opsáno z jiných zdrojů. Nělteré odborné termíny tomu napovídají

+2/−1
8.7.2016 8:25

J72a64n 83P17o33l46a87n16s29k60ý 4872567393741

Já s Vámi v 99 procentech souhlasím.. To 1% ale je v jedné věci. Holt někteří lidé najíždí spousta kilometrů - mají na to čas, nebo úplně nejlepší - jsou to tak talentovaní lidé, že jsou profesionálové. No a pak jsme tady my - hobby blázni, kteří chodí do práce, a za jejich vydělané penízky si tu a tam něco koupí. A věřte mě, tak jako Sagan ocení to, že to kolo jede o nějaké procento rychleji, pokud Hobby jezdec ucítí zrychlení a místo 30 km/h - pojede 33 km/h - tak je to přece kurňa rozdíl. I když člověk nesoupeří se světovou špičkou, tak překonává sám sebe. Na Stravě máte segmenty a pro mně není sladšího pocitu, než si tam navyšovat osobní rekordy - a že se tomu děje prakticky každou vyjížďku. Každý rok najíždím více a více - letos útočím na 10000 - snad to se mnou manželka s malou vydrží. A tak jako rád jezdím, tak mě fascinuje i mé kolo - které mě stálo spoustu peněz - ale chodím do práce, a pracuji tam dobře, rodině odvádím peněz více než dost - proto není od věci se takto hezky odměnit.. Opravdu to není o tom překonávat ostatní, je to o tom překonávat sám sebe a to jak po fyzické stránce, tak i té technologické - některá hobby jsou jen o čistě technologické stránce - toto kombinuje obojí. Proto by se každý měl nad sebou zamyslet.. Kolik kilometrů na tom kole najede, a s úctou k sobě samotnému se alespoň jednou za 5-10 let odměnit něčím pěkným (a nemusí to být ani raketa tohoto typu - každý dle svých finančních možností, na čem se Vám hezky pojede a budete z toho mít ten nejkrásnější pocit. Rozhodně ale pohrdám těmi, kteří na kole ujedou třeba i 3000 kilásků za rok a jedou na starém rezavém stroji - takový člověk dle mého nemá úctu k sobě samému. Cyklistika je nádherný koníček, a odměňovat by se člověk měl jak po fyzické tak i té technické stránce věci.

+1/−6
8.7.2016 9:09

D65a43n88i30e65l 18P75a64n76e44k 6612511122810

Pane Polansky v poradku chapu a mam to stejne, ale o tom jsem preci nemluvil.

Mluvim o tom, ze recenzor kola neumi nazvoslovi ktere se v cyklistice uziva a mluvi nejasne. Ani lajk z toho nemuze pochopit v cem je vyhoda tohoto kola z jeho vysvetlovani. Opet pripominam reaguji na video. Clanek je uz obsahlejsi a z neho se to uz pochopit celkem da, ale porad jsou tam chyby.

Jinak to ze si vezmete takovehle kolo neznamena, ze pojedete rychleji. Tohle kolo vam da benefit az u rychlosti nad 40Km/h. Recenzor turista jezdi na nejakem levnejsim kole a kdyz si da pod zadek takovouhle raketu tak je jasne ze ten rozdil pociti. Ale takovy clovek kdyz si sedne na tohle kolo taky vyrazne vic bude slapat. Psychlogicky efekt. Ostatne to je taky slyset na jeho dechu, ze jel vysoko v tepech a pro video mozna i lehce prestrelil.

3Km/h Vam urcite takove kolo neprida. Nenechte se zmast nebo oblbnout.

0/0
8.7.2016 10:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.