- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejvíc mě štve, když mě někdo předjede, zařadí se zpět a zastaví. Já pak musím okamžitě na brzdy a olikrát stihnu tak tak zastavit!!
Druhá věc je naprostá ignorace cyklistů řidiči aut předjíždějících v protisměru.
Pokud sedim na kole, docela me ohrozuji 2 veci:
-Predjizdeni autem na kruhovym objezdu, a nejhur s okamzitym odbocenim. Extremne nebezpecny, nastesti ne tak casty. Proto se vetsinou snazim kruhace projet co nejsviznejc a prostredkem dostupnyho mista.
-Netlumeni dalkovych svetel v noci. I kdyz me od protijedouciho auta deli 100m, porad to dokaze solidne oslepit, hlavne taky proto, ze nemam tak vykonny svetlo jako auto, aby mi osvetlovalo cestu. Baterku pouzivam dost silnou, ale na tohle proste nestaci. Uz mam za sebou jeden neprijemny pad, kdy sem oslepenej v 30km/h pri brzdeni sjel do krajnice (a kvuli svodidlum to radsi polozil zpatky do vozovky, protoze sem vedel, ze za mnou nic nejede). Samozrejme v noci jezdim jenom, pokud neni zbyti.
Zkušenost, jakou popisujete s kruhákem, jsem udělala zrovna minulou neděli. Polilo mě horko, od plic jsem si zanadávala, ale řidič zmizel tak rychle, že jsem si ani SPZ nezapamatovala ...
Další věc, která mě štve, je to, že jedu rovně po hlavní silnici, předjede mě auto a těsně přede mnou odbočí doprava, To už je fakt o hubu a bohužel se mi to u nás stává hodně často, takže i když jedu po hlavní a je odbočka doprava a vím, že je za mnou auto, už tak nějak automaticky zpomaluji.
Korunu tomu jednou nasadila jedna blondýna, která po takovém předjetí a odbočení vpravo zastavila, takže jsem narazila do zadního nárazníku a když jsem jí, hodně sprostě, ale oprávněně, nadávala, tak mi řekla, že zastavila proto, že se bála, aby mě nesestřelila
Ziju v podnebi kde se da jezdit na kole celorocne a delam to, ale pres to naprosro chapu ridice kteri kdyz zastavi na svetlech, tak najednou co nejvice do prava. Predjizdet z prava a jeste na kole muze opravdu jen imbecil.
Co je na tom imbecilního? Jsem na výjezdu rychlejší, než auta, a navíc mají někteří řidiči nepříjemnou tendenci odbočovat doprava, bez blinkru a přímo přes mne.
Navíc je to legální a mnohde jsou dokonce na křižovatkách vpředu prostory pro cyklisty.
Pan "Pravda" je ten, co tu nedávno glosoval tu nehodu na Pekařské? Tak to bude jistě zcela objektivní srovnání.
Silniční cyklisté také nemají rádi, když jim fronta aut před křižovatkou na světlech uzavírá prostor u obrubníku. Jsou zvyklí prostě projet až ke světlům vedle prvního auta
Zvykly muzou byt na co chtej, zakon to stanovi jasne
(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.
silnicni cyklista neni zadna zvlastni okolnost
Jo,je to jen jen o ohleduplnosti a vzájemné toleranci - pro vás se zjevně jedná o cizí slova.
Silnice nejsou konstruovány pro cyklisty. Primárně jsou silnice určené motorovým vozidlům, zejména vícestopým, pohybujícím se rychlostmi násobně vyššími, než cyklisté.
Pro cyklisty jsou nebezpečné i drobné nerovnosti (například mřížky od kanálů), které autům (a většinou ani motorkám) nevadí, jsou pro ně nebezpečné turbulence vzduchu okolo jedoucích aut, nemají přehled, co se děje za nimi (dokonce ani nemusí mít, to už vůbec nechápu!!!!), často nemají ani ponětí o dopravních předpisech, a často také mají soudnost chodců, vrhajících se na přechodech střemhlav pod kola projíždějících vozidel s bláhovou domněnkou, že mají právní ochranu a tudíž se jim nemůže nic stát....
Divíte se, že řidiči kamionů nebo autobusů, tedy monster širokých i dva a půl metru, míjejí o centimetry rodinku, která si vyjede na výlet po silnici první třídy a kde odhodlaní tatínkové a maminky chrání své kličkující ratolesti vlastním tělem jízdou vedle nich? Ten kamion či autobus nemůže jet jinudy... Zvlášť pikantní je to u autobusů, které často kličkují úzkými silničkami, aby zajely do každé vísky, kterou mají v jízdním řádu, přičemž cyklista navlečený do vypasovanéno dresu má pocit, že jede Túrdefránc a pokud je silnice úzká, je celá jen jeho...
Cyklisté na silnici nepatří, je to logické. Bohužel se to stává politickým tématem. Přednost cyklistů na silnicích může získat hodně voličů, takže nakonec vyhraje... Bohužel.
Silnice jsou konstruovány a plánovány pro všechny. Silnice, které jsou skutečně konstruovány pouze pro auta, jsou tak logicky vyznačeny: silnice pro motorová vozidla, dálnice, zákaz vjezdu cyklistů. Jestli vnímáte cyklisty i chodce hromadně jako nesvéprávné blbečky, tak možná bude chyba na přijímači ;).
Mimo jiné kolik cyklistů zastaví na červené a čeká? Jsem silnickar a i horal ale na silnici potkávám blba za blbem. Chceme nějaká pravidla ale vlastně ty nejzákladnější nedodržuje.
Na červenou stojím vždycky, aspoň si vydechnu. Ale dostala mě baba, která mě na červenou předjela, za chvíli jsem ji dojel a následně zahnula do budovy, kde sídlí policie ČR... (Bylo to tak v 6:40... takže něco vyřizovat tam nejspíše nešla.)
Mnozí si zde pletou stezku pro cyklisty a stezku pro cyklisty a chodce. Stezka pro cyklisty a chodce bývá ve městě a je to chodník po kterém může (ale nemusí) jet i člověk na kole. Cyklista může jet po souběžné silnici a žádný zákon tím neporušuje. A je na každém jestli raději pojede o něco rychleji mezi auty nebo pomaleji mezi chodci a bruslaři.
Naopak řidič auta má povinnost při předjíždění cyklisty dát znamení o změně směru jízdy a nechat dostatečný odstup.
Někteří řidiči zde nadávají neopravněně na cyklisty přitom sami zákon nedodržují.
Článek je pěkně napsaný a mám podobné zkušenosti. Jezdím i na silničce po silnici i na trekovém kole po cyklostezkách.
Doporučuji zpracovat také téma "čím štvou řidiče skútristi"! Záměrně píšu skútristi a ne motorkáři, neboť jsem minulý týden zažil 2x téměř totožnou situaci, kdy na semaforech předjel skútrista přede mne jako první stojící auto, postavil se po vzoru motorkářů doprostřed a při rozjezdu do kopce mne dost brzdil a nehodlal uhnout na stranu až jsem na něj musel zatroubit. Sto kilový chlap na 50 ccm skútru se prostě nemůže chovat jako motorkář! Kromě toho to smrdělo jak trabant
Když jsem dříve jezdil na kole na výlety po silnicích, tak jsem vždycky nadával, proč mě ty "blbý" auta předjíždí tak těsně, obzvlášť když za mnou jel náklaďák, to jsem se vždycky děsil, jestli neskončím v příkopu... Později, když jsem si udělal řidičák a začal jezdit i autem, tak jsem zjistil, že to není zase taková legrace předjíždět cyklistu v dostatečné vzdálenosti. V protisměru taky jezdí auta, nedá se zase tolik lepit na protější stranu silnice, aby se také člověk stihl zase včas zařadit zpět. A předjíždět jen na zcela přehledných místech - ony jsou taky úseky, kdy se jede dlouho klikatými zatáčkami, takže to taky může trvat, než takový úsek přijde, a táhnout se mezitím třicítkou za cyklistou není nic příjemného (nebo ještě lépe do stoupání třeba dvacítkou). Spíše jsem pak došel k názoru, že kola na silnici nepatří, resp. nemělo by se to míchat. Osobně mě takovéto situace nebaví z obou stran - jako řidiče mě nebaví předjíždět cyklisty, ale ani jako cyklistu mě nebaví jezdit po frekventovaných silnicích a neustále být předjížděn v těsných vzdálenostech... Ideální je cyklostezka vedoucí paralelně se silnicí kousek vedle, s kvalitním povrchem a samozřejmě bez dalších doplňků typu psi, děti na procházce apod.
a pro ty lidi chcete postavit vedle cesty, cyklostezky ještě chodník?