Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Jak se cestuje v sedmi nejluxusnějších vlacích planety

V době, kdy světu vládne letecká doprava, je představa cesty vlakem na dovolenou spíše hororem. Ne však v těchto soupravách. Luxusní kupé nebo otevřené salonky s perfektní obsluhou vás svým interiérem přenesou do minulosti a vy si můžete v klidu a pohodlí vychutnat nezapomenutelné výhledy od indického subkontinentu přes africké prérie až po zasněžené vrcholky kanadských hor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27i73r36i 67R67u28s76n48o89k 4905152227603

Jel bych. Ale teda je to i na me pomerne drahe a to si nevydelavam nijak spatne. Zkusil jsem si Krasnaya Strela z Petrohradu do Moskvy a bylo to prijemne.

0/0
8.7.2016 21:23

J56a45n 87Č26e84k32a41l 7259815344404

Jen detail - australský The Ghan je normální vlak, není svým určením v kategorii luxusních/vyhlídkových.

0/0
7.7.2016 15:59

J67a60n 20B96e98r87g 4557582844543

Paříž - Benátky cca. 2.100,- Eur, každej zážitek něco stojí ;-)

0/0
7.7.2016 0:15

M34i18c45h49a71l 34M37i53l68l92e49r 9986532979152

dneska je to jenom takova specialni cesta pro luxusni zazitek, na oslavy a pod. jak se pise v clanku a na to je nasazena cena.

V dobach, kdy se temito vlaky jezdivalo za ucelem prepravy z A do B, protoze letecka doprava nebyla rozvinuta, bylo cestovani i v Orient-Expressu financne unosnejsi. Samozrejme, ze ne kazdy jezdil v 1. tride, byly take vagony dvojky.

Muj deda a jeho svagr jezdili s vlaky francouzske spolecnosti CIWL po cele Evrope, vcetne tras Simplon- Orient Expressu (jedna vetev se v Jugoslavii oddelila a koncila v Athenach, druha pokracovala do Istanbulu). Strejda-deduv svagr byl kucharem jidelnich vozu a deda puvodne pruvodcim a pozdeji na rade tras vedoucim vlaku.

0/0
7.7.2016 5:51

J74a60n 24B90e90r55g 4127902114363

Cena je relativní ;-) když budete chtít na Matterhorn tak za cestu s průvodcem dáte taky 1.600,- Euro. Každý zážitek něco stojí. S ohledem na to co vše ta jizdenka obsahuje to není zase až takovej nářez. :-)

0/0
7.7.2016 8:53

M10i67c65h50a90l 12M59i62l74l12e20r 9786802449602

protoze jsme na ceskem serveru, porovnaval jsem cenu v relaci k ceskym vydelkum a cenam, nikoliv z globalniho hlediska.

Kdyz uz jsme u cen, pro dost zahranicnich turistu zaplatit pres US$700 za den za cestu, (jidlo, piti, exkurze a ubytovani v kajute s verandou pro 2 osoby) na jedne z mnoha ricnich zajezdovych lodi brazdicich vody Ryna, Mohanu a Dunaje je prijatelna castka. Proto je tech lodi na evropskych rekach takove mnozstvi.

Rekni ale prumerne ceske dvojici, ze je 14 denni cesta prijde na 17750 Kc/ den = celkem skoro ctvrt milionu Kc a take se ti na to zrovna nepohrnou v zastupech.

0/0
7.7.2016 14:17

M16a86t38ě64j 47V28o61n66d97ř93i23č94k44a 4924620788166

Nechápu hned první větu, jeli jsem vlakem na dovolenou mnohokrát a většinou to byla moc příjemná cesta :) . Chápu, že letadlo asi hraje prim, ale i vlak má své místo.

+3/−2
6.7.2016 17:19

K53a48r45e34l 69M86o28k11r46y48k 3906338123

Loni jsem jel tím vlakem na japonském ostrově Kjúšú - dva dni,zajímavá zkušenost servis ve vlaku byl opravdu vynikající (akorát pro mě který nemusí japonskou kuchyni byl problém si někdy vybrat ..).

Ty dva dni byli ale akorát nasát tu atmosféru,víc dnů by mě už asi nudilo ..

0/0
6.7.2016 13:53

J63á80n 42K55o40t49ú24č 2626454878816

Ťažko porovnávať jablká s hruškami, ale je zaujímavé, že ten luxusný japonský vlak stál iba 700 mil. Kč. To sa mi vôbec nezdá tak veľa. Je to špecializovaná výroba na zákazku, určite tam je mnoho ručne vyrábaných veci, s japonskou (a možnou aj európskou) cenou práce. Oproti tomu Pendolino tiež stojí približne 700 mil. (jedna súprava) a pritom je to sériovo a (vo väčšej miere) roboticky vyrábaný vlak, a žiadna prevratná technologická novinka. To len tak na okraj, aby sme si uvedomili, aké sú tie ceny relatívne.

0/0
6.7.2016 13:07

M16a98r51t96i87n 64K27r80o48u41p71a 2371953249810

Jenže Pendolino byla statní zakázka:-P.

+6/0
6.7.2016 15:08

J26a50n 46Č45e80k22a75l 7749905594234

Také mne ta ceny zaujala, ale pro upřesnění (čímž nechci obhajovat státní zakázky) - 3 mld jenů jsou spíš 750 mil. Kč, ne 700, dále nešlo o nějakou novostavbu na míru, ale použití podvozků a x dalších věcí z už sériově vyráběných vozů. Což cenu samozřejmě výrazně srazí dolů...

0/0
8.7.2016 9:15

R12o47m32a39n 90J89e13s56c52h63k86e 9758145577835

Chybí mne vysvětlení, co znamená 7hvězdičkový vlak ? To mne ve škole neučili. Pro mne je nejvíce 5hvězdičkový hotel.

0/0
6.7.2016 12:59

J72á51n 62K31o19t15ú59č 2256664978216

No ak niekto nechodil na hotelovú akadémiu, tak sa neučil v škole ani o 5-hviedzičkových hoteloch :)

+2/0
6.7.2016 13:17

M97a52r10t93i33n 75K15o38z51á24k 4434260129797

Proč by měla být představa cesty vlakem na dovolenou spíše hororem? Pro mě je nepříjemná spíš představa, že budu desetkrát převažovat kufr, stresovat se na letišti, vystávat ve frontách na odbavení, přemýšlet, jestli za bezpečnostní kontrolou zdechnu žizní hned nebo až za chvíli, mačkat se na nijak zvlášť pohodlné sedačce v letadle a ještě na to letiště a zněj budu muset dojet do centra. Bleh.

+12/−3
6.7.2016 10:30

M46i91c67h39a62l 63M69i40l33l37e12r 9336372379132

zadny problem s vlakovou dopravou. R^

Do Evropy letime a po Evrope nejcasteji jezdime vlaky, radsi nez bychom zase leteli - krome pripadu, kde skutecne potrebujeme spechat a neni sikovne vlakove spojeni. (napr. z Barcelony do Prahy, z Vidne do Dubrovnika).

Nejhorsi predstava cestovani po Evrope pro nas je autobus a auto.

+4/−2
6.7.2016 13:23

K96a87r16e71l 92M78o14k14r51y69k 3636108983

Tak ve vlaku je větší pohodlí než v letadle o tom žádná,ale přeci jen letadlo je x-krát rychlejší a to rozhoduje navrch v mnoha případech i levnější!

Vlakem jsem byl nejdál v Maďarsku a ve Slovinsku to je pro mě asi strop jet vlakem třeba do Řecka či Španělsko to už nee to zlaté letadlo ..

+2/−1
6.7.2016 14:00

M28i42r57o17s46l29a38v 67S66i57n37d44e57l38a21r 2755657304512

Orient Express x Smícháč :-)

+5/0
6.7.2016 3:26

K76a11m47i27l55a 19S40v86á67č87k62o86v92á 6107695416144

No bude se tam krásně vyjímat:-)

+3/0
6.7.2016 11:31

M94i53r26o89s18l74a38v 30S58i43n58d30e75l91a74r 2135427574312

To bude, uz jsem ho tam i videl, ale co hur - je to konecna, takze tam musi pasazeri vystoupit...

0/0
6.7.2016 21:58

V27l93a40s61t37i88m50i10l 77S93v50o50b57o67d79a 7713698765354

Babiš správně odhadl, že díky své politice si o tom průměrný Čech může tak maximálně přečíst v jeho novinách, zatímco taková uklízečka v Německu může zhruba po půl roce práce směle jet např. tím Orient Expressem.

Pak mě zaujalo pár zajímavostí:

1) V tom Orient Expressu jsem tam nějak postrádal zmínku o strojvůdci. Čili ředitel vlaku musí být přítomen, ale vlak řídí zřejmě Android (doufám, že v poslední verzi).

2) Cvakání "destičkami" přes sklo s kupou odlesků mě vždycky fascinovalo :-). Někdo to prostě rád hnusné a ignoruje existenci polarizačních filtrů, resp. přístrojů, se kterými je lze vůbec použít (říkalo se jim fotoaparát, taková fajn věc dávné minulosti :-D).

0/−7
6.7.2016 2:09

K85a92t71e87ř34i60n95a 37V46ý22b70o21r88n66á 6220199869

Vlaková četa, tedy i strojvedoucí, se skrývá pod všeobjímajícím názvem "pomocný personál".

+2/0
6.7.2016 6:36

V10l23a64s62t28i33m38i52l 63S91v17o72b17o21d13a 7433658315454

Aha, děkuji. Trošku nefér pro nejdůležitější postavu pro realizaci jízdy vlaku, ale budiž.

Tak doufám, že ředitel vlaku je alespoň schopen zaskočit, kdyby se strojvedoucímu udělalo např. nevolno.

0/0
6.7.2016 12:23

J34á32n 51K36o76t91ú23č 2626654338396

Strojvodca nepatrí do personálu VSOE. Vysvetlenie nižšie.

+1/0
6.7.2016 13:15

J60á89n 55K70o84t68ú62č 2706334738486

Neviem akú máte predstavu o Nemecku, ale "uklízečka v Německu" tým rozhodne jazdiť nebude.

Strojvodca nie je (z tohto pohľadu) súčasťou personálu, pretože Orient Express nemá "svoje" lokomotívy, ale na každom úseku si prenajíma obyčajnú lokomotívu miestnych dráh, aj so strojvodcom. Behom jednej cesty mnohokrát vymení lokomotívu. Je to preto, lebo asi neexistuje lokomotíva, ktorá by mala schválenie na celú Európu (v každom štáte sú iné predpisy) a navyše nie je dobré, aby lokomotíva jazdila príliš ďaleko od domovského depa (problém v prípade poruchy). V Prahe bude teda na čele Orient Expressu veľmi pravdepodobne lokomotíva ČD aj s miestnym strojvodcom.

+5/0
6.7.2016 13:13

M59i81c95h13a29l 73M15i59l17l55e11r 9896732619772

ano souhlas, to mj. potvrdil dokumentar s Davidem Suchetem, ktery byl pred par lety natocen o ceste v Orient- Expressu.

S uvahou o financnich moznostech nemecke uklizecky take. Ono totiz nejde jen o cenu jizdenky, ale take jak se vejde do celkoveho rozpoctu dotycne osoby, kolik utrati za bydleni, stravu, cleny rodiny, pojisteni, osaceni, dopravu.... proste na zivotni naklady a kolik ji zbyva na setreni na dovolenou.

+1/0
6.7.2016 13:29
Foto

M70a37r84t36i20n 74A85p40o62š56t82o60l 3500285732120

Strojvůdce, stejně jako lokomotiva je pronajímán/a na daném území ;)

Zkuste poslat podnět, aby se napsal o každém strojvůdci článek, nejlépe o každém zvlášť.

Pokud je mi známo, tak naštěstí vlak musí řídit strojvůdce, nikoli robot, (Vámi zvolený android) mohly by nastat problémy, kdy umělá inteligence daný případ neumí vyřešit, případně by to ignorovala. Doufám tedy, že ještě dlouho tady strojvůdci budou, protože těm věřím více než strojům.

Každá lokomotiva na území Čr je vlastně takový unikát, protože žádná není "stejná" :) Podle toho co všem jsem viděl, je každá vybavená něčím, každá má jiný tah, jiné uspořádání, případně vlastní různá vylepšení apod.

Některá vozidla ale mají AVV a ARR, která strojvůdcům pomáhají, alespoň si to tedy myslím.

Na příspěvek 2. budu reagovat následujícím způsobem, každému se líbí něco. Sto lidí, sto chutí, když se to někomu líbí, tak ať si fotí. Myslím si že fotky a záběry jsou povedené, tak proč ne!

0/0
6.7.2016 23:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.