Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Jak se cestuje v sedmi nejluxusnějších vlacích planety

V době, kdy světu vládne letecká doprava, je představa cesty vlakem na dovolenou spíše hororem. Ne však v těchto soupravách. Luxusní kupé nebo otevřené salonky s perfektní obsluhou vás svým interiérem přenesou do minulosti a vy si můžete v klidu a pohodlí vychutnat nezapomenutelné výhledy od indického subkontinentu přes africké prérie až po zasněžené vrcholky kanadských hor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64i45r57i 65R50u95s92n75o77k 4885282877123

Jel bych. Ale teda je to i na me pomerne drahe a to si nevydelavam nijak spatne. Zkusil jsem si Krasnaya Strela z Petrohradu do Moskvy a bylo to prijemne.

0/0
8.7.2016 21:23

J56a41n 51Č29e26k42a35l 7129105264344

Jen detail - australský The Ghan je normální vlak, není svým určením v kategorii luxusních/vyhlídkových.

0/0
7.7.2016 15:59

J38a47n 62B53e83r24g 4907372324203

Paříž - Benátky cca. 2.100,- Eur, každej zážitek něco stojí ;-)

0/0
7.7.2016 0:15


M98i51c73h87a52l 22M64i42l94l81e98r 9686192899362

dneska je to jenom takova specialni cesta pro luxusni zazitek, na oslavy a pod. jak se pise v clanku a na to je nasazena cena.

V dobach, kdy se temito vlaky jezdivalo za ucelem prepravy z A do B, protoze letecka doprava nebyla rozvinuta, bylo cestovani i v Orient-Expressu financne unosnejsi. Samozrejme, ze ne kazdy jezdil v 1. tride, byly take vagony dvojky.

Muj deda a jeho svagr jezdili s vlaky francouzske spolecnosti CIWL po cele Evrope, vcetne tras Simplon- Orient Expressu (jedna vetev se v Jugoslavii oddelila a koncila v Athenach, druha pokracovala do Istanbulu). Strejda-deduv svagr byl kucharem jidelnich vozu a deda puvodne pruvodcim a pozdeji na rade tras vedoucim vlaku.

0/0
7.7.2016 5:51

J92a79n 43B50e50r66g 4637282324373

Cena je relativní ;-) když budete chtít na Matterhorn tak za cestu s průvodcem dáte taky 1.600,- Euro. Každý zážitek něco stojí. S ohledem na to co vše ta jizdenka obsahuje to není zase až takovej nářez. :-)

0/0
7.7.2016 8:53

M12i42c48h91a63l 97M90i65l91l57e88r 9766412739292

protoze jsme na ceskem serveru, porovnaval jsem cenu v relaci k ceskym vydelkum a cenam, nikoliv z globalniho hlediska.

Kdyz uz jsme u cen, pro dost zahranicnich turistu zaplatit pres US$700 za den za cestu, (jidlo, piti, exkurze a ubytovani v kajute s verandou pro 2 osoby) na jedne z mnoha ricnich zajezdovych lodi brazdicich vody Ryna, Mohanu a Dunaje je prijatelna castka. Proto je tech lodi na evropskych rekach takove mnozstvi.

Rekni ale prumerne ceske dvojici, ze je 14 denni cesta prijde na 17750 Kc/ den = celkem skoro ctvrt milionu Kc a take se ti na to zrovna nepohrnou v zastupech.

0/0
7.7.2016 14:17

M69a68t15ě43j 35V69o38n72d27ř89i43č56k85a 4804520458336

Nechápu hned první větu, jeli jsem vlakem na dovolenou mnohokrát a většinou to byla moc příjemná cesta :) . Chápu, že letadlo asi hraje prim, ale i vlak má své místo.

+3/−2
6.7.2016 17:19

K51a59r49e78l 26M49o40k83r18y12k 3276428463

Loni jsem jel tím vlakem na japonském ostrově Kjúšú - dva dni,zajímavá zkušenost servis ve vlaku byl opravdu vynikající (akorát pro mě který nemusí japonskou kuchyni byl problém si někdy vybrat ..).

Ty dva dni byli ale akorát nasát tu atmosféru,víc dnů by mě už asi nudilo ..

0/0
6.7.2016 13:53

J26á48n 68K30o80t97ú57č 2836964678736

Ťažko porovnávať jablká s hruškami, ale je zaujímavé, že ten luxusný japonský vlak stál iba 700 mil. Kč. To sa mi vôbec nezdá tak veľa. Je to špecializovaná výroba na zákazku, určite tam je mnoho ručne vyrábaných veci, s japonskou (a možnou aj európskou) cenou práce. Oproti tomu Pendolino tiež stojí približne 700 mil. (jedna súprava) a pritom je to sériovo a (vo väčšej miere) roboticky vyrábaný vlak, a žiadna prevratná technologická novinka. To len tak na okraj, aby sme si uvedomili, aké sú tie ceny relatívne.

0/0
6.7.2016 13:07

M69a31r12t29i50n 14K83r48o22u64p34a 2801343509520

Jenže Pendolino byla statní zakázka:-P.

+6/0
6.7.2016 15:08

J28a73n 59Č26e66k21a39l 7799735944864

Také mne ta ceny zaujala, ale pro upřesnění (čímž nechci obhajovat státní zakázky) - 3 mld jenů jsou spíš 750 mil. Kč, ne 700, dále nešlo o nějakou novostavbu na míru, ale použití podvozků a x dalších věcí z už sériově vyráběných vozů. Což cenu samozřejmě výrazně srazí dolů...

0/0
8.7.2016 9:15

R64o98m54a86n 49J54e91s75c19h94k47e 9218425137275

Chybí mne vysvětlení, co znamená 7hvězdičkový vlak ? To mne ve škole neučili. Pro mne je nejvíce 5hvězdičkový hotel.

0/0
6.7.2016 12:59

J77á30n 81K90o67t44ú79č 2376784838336

No ak niekto nechodil na hotelovú akadémiu, tak sa neučil v škole ani o 5-hviedzičkových hoteloch :)

+2/0
6.7.2016 13:17

M80a11r62t39i50n 37K34o62z49á83k 4934340259797

Proč by měla být představa cesty vlakem na dovolenou spíše hororem? Pro mě je nepříjemná spíš představa, že budu desetkrát převažovat kufr, stresovat se na letišti, vystávat ve frontách na odbavení, přemýšlet, jestli za bezpečnostní kontrolou zdechnu žizní hned nebo až za chvíli, mačkat se na nijak zvlášť pohodlné sedačce v letadle a ještě na to letiště a zněj budu muset dojet do centra. Bleh.

+12/−3
6.7.2016 10:30

M87i57c41h57a80l 62M26i22l48l43e19r 9976822379522

zadny problem s vlakovou dopravou. R^

Do Evropy letime a po Evrope nejcasteji jezdime vlaky, radsi nez bychom zase leteli - krome pripadu, kde skutecne potrebujeme spechat a neni sikovne vlakove spojeni. (napr. z Barcelony do Prahy, z Vidne do Dubrovnika).

Nejhorsi predstava cestovani po Evrope pro nas je autobus a auto.

+4/−2
6.7.2016 13:23

K83a71r74e13l 25M73o90k23r78y53k 3196858783

Tak ve vlaku je větší pohodlí než v letadle o tom žádná,ale přeci jen letadlo je x-krát rychlejší a to rozhoduje navrch v mnoha případech i levnější!

Vlakem jsem byl nejdál v Maďarsku a ve Slovinsku to je pro mě asi strop jet vlakem třeba do Řecka či Španělsko to už nee to zlaté letadlo ..

+2/−1
6.7.2016 14:00

M63i43r82o94s65l20a78v 85S48i79n97d30e17l67a61r 2285297514542

Orient Express x Smícháč :-)

+5/0
6.7.2016 3:26

K96a20m64i22l29a 31S10v16á96č44k61o13v70á 6757475576154

No bude se tam krásně vyjímat:-)

+3/0
6.7.2016 11:31

M59i24r42o71s57l65a45v 90S76i81n18d15e38l93a58r 2115647884672

To bude, uz jsem ho tam i videl, ale co hur - je to konecna, takze tam musi pasazeri vystoupit...

0/0
6.7.2016 21:58

V97l30a62s72t64i13m81i50l 85S75v37o53b68o19d56a 7683158195824

Babiš správně odhadl, že díky své politice si o tom průměrný Čech může tak maximálně přečíst v jeho novinách, zatímco taková uklízečka v Německu může zhruba po půl roce práce směle jet např. tím Orient Expressem.

Pak mě zaujalo pár zajímavostí:

1) V tom Orient Expressu jsem tam nějak postrádal zmínku o strojvůdci. Čili ředitel vlaku musí být přítomen, ale vlak řídí zřejmě Android (doufám, že v poslední verzi).

2) Cvakání "destičkami" přes sklo s kupou odlesků mě vždycky fascinovalo :-). Někdo to prostě rád hnusné a ignoruje existenci polarizačních filtrů, resp. přístrojů, se kterými je lze vůbec použít (říkalo se jim fotoaparát, taková fajn věc dávné minulosti :-D).

0/−7
6.7.2016 2:09

K49a54t29e30ř52i49n91a 11V67ý50b13o12r15n86á 6780599849

Vlaková četa, tedy i strojvedoucí, se skrývá pod všeobjímajícím názvem "pomocný personál".

+2/0
6.7.2016 6:36

V96l51a76s67t74i24m59i25l 49S37v48o94b80o35d53a 7913818495234

Aha, děkuji. Trošku nefér pro nejdůležitější postavu pro realizaci jízdy vlaku, ale budiž.

Tak doufám, že ředitel vlaku je alespoň schopen zaskočit, kdyby se strojvedoucímu udělalo např. nevolno.

0/0
6.7.2016 12:23

J78á98n 20K33o72t12ú23č 2986814738316

Strojvodca nepatrí do personálu VSOE. Vysvetlenie nižšie.

+1/0
6.7.2016 13:15

J66á89n 59K71o70t62ú42č 2246734398686

Neviem akú máte predstavu o Nemecku, ale "uklízečka v Německu" tým rozhodne jazdiť nebude.

Strojvodca nie je (z tohto pohľadu) súčasťou personálu, pretože Orient Express nemá "svoje" lokomotívy, ale na každom úseku si prenajíma obyčajnú lokomotívu miestnych dráh, aj so strojvodcom. Behom jednej cesty mnohokrát vymení lokomotívu. Je to preto, lebo asi neexistuje lokomotíva, ktorá by mala schválenie na celú Európu (v každom štáte sú iné predpisy) a navyše nie je dobré, aby lokomotíva jazdila príliš ďaleko od domovského depa (problém v prípade poruchy). V Prahe bude teda na čele Orient Expressu veľmi pravdepodobne lokomotíva ČD aj s miestnym strojvodcom.

+5/0
6.7.2016 13:13

M15i13c21h53a15l 86M25i58l19l33e47r 9646792849852

ano souhlas, to mj. potvrdil dokumentar s Davidem Suchetem, ktery byl pred par lety natocen o ceste v Orient- Expressu.

S uvahou o financnich moznostech nemecke uklizecky take. Ono totiz nejde jen o cenu jizdenky, ale take jak se vejde do celkoveho rozpoctu dotycne osoby, kolik utrati za bydleni, stravu, cleny rodiny, pojisteni, osaceni, dopravu.... proste na zivotni naklady a kolik ji zbyva na setreni na dovolenou.

+1/0
6.7.2016 13:29
Foto

M27a13r64t61i24n 76A51p27o70š57t45o18l 3630895592660

Strojvůdce, stejně jako lokomotiva je pronajímán/a na daném území ;)

Zkuste poslat podnět, aby se napsal o každém strojvůdci článek, nejlépe o každém zvlášť.

Pokud je mi známo, tak naštěstí vlak musí řídit strojvůdce, nikoli robot, (Vámi zvolený android) mohly by nastat problémy, kdy umělá inteligence daný případ neumí vyřešit, případně by to ignorovala. Doufám tedy, že ještě dlouho tady strojvůdci budou, protože těm věřím více než strojům.

Každá lokomotiva na území Čr je vlastně takový unikát, protože žádná není "stejná" :) Podle toho co všem jsem viděl, je každá vybavená něčím, každá má jiný tah, jiné uspořádání, případně vlastní různá vylepšení apod.

Některá vozidla ale mají AVV a ARR, která strojvůdcům pomáhají, alespoň si to tedy myslím.

Na příspěvek 2. budu reagovat následujícím způsobem, každému se líbí něco. Sto lidí, sto chutí, když se to někomu líbí, tak ať si fotí. Myslím si že fotky a záběry jsou povedené, tak proč ne!

0/0
6.7.2016 23:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.