Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Jak se cestuje v sedmi nejluxusnějších vlacích planety

V době, kdy světu vládne letecká doprava, je představa cesty vlakem na dovolenou spíše hororem. Ne však v těchto soupravách. Luxusní kupé nebo otevřené salonky s perfektní obsluhou vás svým interiérem přenesou do minulosti a vy si můžete v klidu a pohodlí vychutnat nezapomenutelné výhledy od indického subkontinentu přes africké prérie až po zasněžené vrcholky kanadských hor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71i60r78i 66R95u39s65n33o24k 4425862347403

Jel bych. Ale teda je to i na me pomerne drahe a to si nevydelavam nijak spatne. Zkusil jsem si Krasnaya Strela z Petrohradu do Moskvy a bylo to prijemne.

0/0
8.7.2016 21:23

J73a73n 81Č91e72k59a87l 7649265984434

Jen detail - australský The Ghan je normální vlak, není svým určením v kategorii luxusních/vyhlídkových.

0/0
7.7.2016 15:59

J87a30n 25B79e95r89g 4777512704153

Paříž - Benátky cca. 2.100,- Eur, každej zážitek něco stojí ;-)

0/0
7.7.2016 0:15

M86i82c80h84a94l 72M74i44l41l80e35r 9446242209602

dneska je to jenom takova specialni cesta pro luxusni zazitek, na oslavy a pod. jak se pise v clanku a na to je nasazena cena.

V dobach, kdy se temito vlaky jezdivalo za ucelem prepravy z A do B, protoze letecka doprava nebyla rozvinuta, bylo cestovani i v Orient-Expressu financne unosnejsi. Samozrejme, ze ne kazdy jezdil v 1. tride, byly take vagony dvojky.

Muj deda a jeho svagr jezdili s vlaky francouzske spolecnosti CIWL po cele Evrope, vcetne tras Simplon- Orient Expressu (jedna vetev se v Jugoslavii oddelila a koncila v Athenach, druha pokracovala do Istanbulu). Strejda-deduv svagr byl kucharem jidelnich vozu a deda puvodne pruvodcim a pozdeji na rade tras vedoucim vlaku.

0/0
7.7.2016 5:51

J62a72n 72B82e52r42g 4547612454773

Cena je relativní ;-) když budete chtít na Matterhorn tak za cestu s průvodcem dáte taky 1.600,- Euro. Každý zážitek něco stojí. S ohledem na to co vše ta jizdenka obsahuje to není zase až takovej nářez. :-)

0/0
7.7.2016 8:53

M74i24c85h36a34l 64M45i62l35l86e90r 9106162769852

protoze jsme na ceskem serveru, porovnaval jsem cenu v relaci k ceskym vydelkum a cenam, nikoliv z globalniho hlediska.

Kdyz uz jsme u cen, pro dost zahranicnich turistu zaplatit pres US$700 za den za cestu, (jidlo, piti, exkurze a ubytovani v kajute s verandou pro 2 osoby) na jedne z mnoha ricnich zajezdovych lodi brazdicich vody Ryna, Mohanu a Dunaje je prijatelna castka. Proto je tech lodi na evropskych rekach takove mnozstvi.

Rekni ale prumerne ceske dvojici, ze je 14 denni cesta prijde na 17750 Kc/ den = celkem skoro ctvrt milionu Kc a take se ti na to zrovna nepohrnou v zastupech.

0/0
7.7.2016 14:17

M22a29t84ě27j 17V53o15n14d28ř43i26č15k67a 4284710418306

Nechápu hned první větu, jeli jsem vlakem na dovolenou mnohokrát a většinou to byla moc příjemná cesta :) . Chápu, že letadlo asi hraje prim, ale i vlak má své místo.

+3/−2
6.7.2016 17:19

K45a17r29e58l 88M17o16k26r89y80k 3886328693

Loni jsem jel tím vlakem na japonském ostrově Kjúšú - dva dni,zajímavá zkušenost servis ve vlaku byl opravdu vynikající (akorát pro mě který nemusí japonskou kuchyni byl problém si někdy vybrat ..).

Ty dva dni byli ale akorát nasát tu atmosféru,víc dnů by mě už asi nudilo ..

0/0
6.7.2016 13:53

J61á65n 94K96o39t23ú69č 2446384348696

Ťažko porovnávať jablká s hruškami, ale je zaujímavé, že ten luxusný japonský vlak stál iba 700 mil. Kč. To sa mi vôbec nezdá tak veľa. Je to špecializovaná výroba na zákazku, určite tam je mnoho ručne vyrábaných veci, s japonskou (a možnou aj európskou) cenou práce. Oproti tomu Pendolino tiež stojí približne 700 mil. (jedna súprava) a pritom je to sériovo a (vo väčšej miere) roboticky vyrábaný vlak, a žiadna prevratná technologická novinka. To len tak na okraj, aby sme si uvedomili, aké sú tie ceny relatívne.

0/0
6.7.2016 13:07

M19a66r92t17i59n 76K44r63o54u70p64a 2981563369330

Jenže Pendolino byla statní zakázka:-P.

+6/0
6.7.2016 15:08

J21a77n 10Č26e71k25a81l 7589805594194

Také mne ta ceny zaujala, ale pro upřesnění (čímž nechci obhajovat státní zakázky) - 3 mld jenů jsou spíš 750 mil. Kč, ne 700, dále nešlo o nějakou novostavbu na míru, ale použití podvozků a x dalších věcí z už sériově vyráběných vozů. Což cenu samozřejmě výrazně srazí dolů...

0/0
8.7.2016 9:15

R70o87m57a70n 85J17e81s59c49h32k24e 9988665237465

Chybí mne vysvětlení, co znamená 7hvězdičkový vlak ? To mne ve škole neučili. Pro mne je nejvíce 5hvězdičkový hotel.

0/0
6.7.2016 12:59

J35á77n 98K96o65t48ú69č 2166124908436

No ak niekto nechodil na hotelovú akadémiu, tak sa neučil v škole ani o 5-hviedzičkových hoteloch :)

+2/0
6.7.2016 13:17

M21a61r53t37i17n 21K56o49z15á55k 4154820839577

Proč by měla být představa cesty vlakem na dovolenou spíše hororem? Pro mě je nepříjemná spíš představa, že budu desetkrát převažovat kufr, stresovat se na letišti, vystávat ve frontách na odbavení, přemýšlet, jestli za bezpečnostní kontrolou zdechnu žizní hned nebo až za chvíli, mačkat se na nijak zvlášť pohodlné sedačce v letadle a ještě na to letiště a zněj budu muset dojet do centra. Bleh.

+12/−3
6.7.2016 10:30

M27i96c86h10a95l 78M43i13l35l89e13r 9596832929692

zadny problem s vlakovou dopravou. R^

Do Evropy letime a po Evrope nejcasteji jezdime vlaky, radsi nez bychom zase leteli - krome pripadu, kde skutecne potrebujeme spechat a neni sikovne vlakove spojeni. (napr. z Barcelony do Prahy, z Vidne do Dubrovnika).

Nejhorsi predstava cestovani po Evrope pro nas je autobus a auto.

+4/−2
6.7.2016 13:23

K11a81r55e79l 51M94o30k15r22y24k 3126518263

Tak ve vlaku je větší pohodlí než v letadle o tom žádná,ale přeci jen letadlo je x-krát rychlejší a to rozhoduje navrch v mnoha případech i levnější!

Vlakem jsem byl nejdál v Maďarsku a ve Slovinsku to je pro mě asi strop jet vlakem třeba do Řecka či Španělsko to už nee to zlaté letadlo ..

+2/−1
6.7.2016 14:00

M17i90r29o93s24l48a48v 51S82i15n15d21e10l17a36r 2625337564362

Orient Express x Smícháč :-)

+5/0
6.7.2016 3:26

K63a78m14i73l59a 13S42v61á96č90k73o85v92á 6377265956444

No bude se tam krásně vyjímat:-)

+3/0
6.7.2016 11:31

M70i19r45o44s54l28a28v 75S49i68n51d86e92l52a88r 2665757874462

To bude, uz jsem ho tam i videl, ale co hur - je to konecna, takze tam musi pasazeri vystoupit...

0/0
6.7.2016 21:58

V13l27a69s90t80i86m51i59l 18S29v21o83b82o21d91a 7913238215904

Babiš správně odhadl, že díky své politice si o tom průměrný Čech může tak maximálně přečíst v jeho novinách, zatímco taková uklízečka v Německu může zhruba po půl roce práce směle jet např. tím Orient Expressem.

Pak mě zaujalo pár zajímavostí:

1) V tom Orient Expressu jsem tam nějak postrádal zmínku o strojvůdci. Čili ředitel vlaku musí být přítomen, ale vlak řídí zřejmě Android (doufám, že v poslední verzi).

2) Cvakání "destičkami" přes sklo s kupou odlesků mě vždycky fascinovalo :-). Někdo to prostě rád hnusné a ignoruje existenci polarizačních filtrů, resp. přístrojů, se kterými je lze vůbec použít (říkalo se jim fotoaparát, taková fajn věc dávné minulosti :-D).

0/−7
6.7.2016 2:09

K18a60t84e96ř19i44n89a 73V13ý48b84o28r27n49á 6790919269

Vlaková četa, tedy i strojvedoucí, se skrývá pod všeobjímajícím názvem "pomocný personál".

+2/0
6.7.2016 6:36

V10l28a63s57t12i68m20i55l 38S84v67o75b11o59d74a 7553838785854

Aha, děkuji. Trošku nefér pro nejdůležitější postavu pro realizaci jízdy vlaku, ale budiž.

Tak doufám, že ředitel vlaku je alespoň schopen zaskočit, kdyby se strojvedoucímu udělalo např. nevolno.

0/0
6.7.2016 12:23

J27á29n 60K55o90t22ú48č 2216324118926

Strojvodca nepatrí do personálu VSOE. Vysvetlenie nižšie.

+1/0
6.7.2016 13:15

J44á13n 28K74o90t93ú56č 2436164908746

Neviem akú máte predstavu o Nemecku, ale "uklízečka v Německu" tým rozhodne jazdiť nebude.

Strojvodca nie je (z tohto pohľadu) súčasťou personálu, pretože Orient Express nemá "svoje" lokomotívy, ale na každom úseku si prenajíma obyčajnú lokomotívu miestnych dráh, aj so strojvodcom. Behom jednej cesty mnohokrát vymení lokomotívu. Je to preto, lebo asi neexistuje lokomotíva, ktorá by mala schválenie na celú Európu (v každom štáte sú iné predpisy) a navyše nie je dobré, aby lokomotíva jazdila príliš ďaleko od domovského depa (problém v prípade poruchy). V Prahe bude teda na čele Orient Expressu veľmi pravdepodobne lokomotíva ČD aj s miestnym strojvodcom.

+5/0
6.7.2016 13:13

M50i79c59h31a97l 11M87i20l71l43e69r 9926742969492

ano souhlas, to mj. potvrdil dokumentar s Davidem Suchetem, ktery byl pred par lety natocen o ceste v Orient- Expressu.

S uvahou o financnich moznostech nemecke uklizecky take. Ono totiz nejde jen o cenu jizdenky, ale take jak se vejde do celkoveho rozpoctu dotycne osoby, kolik utrati za bydleni, stravu, cleny rodiny, pojisteni, osaceni, dopravu.... proste na zivotni naklady a kolik ji zbyva na setreni na dovolenou.

+1/0
6.7.2016 13:29
Foto

M71a72r45t63i57n 86A54p44o49š64t56o36l 3670795982500

Strojvůdce, stejně jako lokomotiva je pronajímán/a na daném území ;)

Zkuste poslat podnět, aby se napsal o každém strojvůdci článek, nejlépe o každém zvlášť.

Pokud je mi známo, tak naštěstí vlak musí řídit strojvůdce, nikoli robot, (Vámi zvolený android) mohly by nastat problémy, kdy umělá inteligence daný případ neumí vyřešit, případně by to ignorovala. Doufám tedy, že ještě dlouho tady strojvůdci budou, protože těm věřím více než strojům.

Každá lokomotiva na území Čr je vlastně takový unikát, protože žádná není "stejná" :) Podle toho co všem jsem viděl, je každá vybavená něčím, každá má jiný tah, jiné uspořádání, případně vlastní různá vylepšení apod.

Některá vozidla ale mají AVV a ARR, která strojvůdcům pomáhají, alespoň si to tedy myslím.

Na příspěvek 2. budu reagovat následujícím způsobem, každému se líbí něco. Sto lidí, sto chutí, když se to někomu líbí, tak ať si fotí. Myslím si že fotky a záběry jsou povedené, tak proč ne!

0/0
6.7.2016 23:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.