Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spaní nad hlavami spolucestujících. Tak mají v letadle cestovat vyvolení

Jak do letadla „poskládat“ co nejvíce cestujících a přitom jim dopřát co největší míru pohodlí? Tuto otázku řeší aerolinky především u nejlépe platících a nejvěrnějších zákazníků v první a byznys třídě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L75u40m22i40r 39N61o22v64a12k 8761123856158

takový sen o VIP palandách, ale stejně to nikdy nebude, ale 300 za přeložení článku v poho...

0/0
11.4.2016 9:48

K57a32r13e13l 55P81a41n56c83e53r 7711720738304

Odsedim si 14h plus 6.5h,doma si dam plzen a jsem v pohode. Komu se to nezda tak at zkusi treba lodni dopravu. Jinak v A380 nad hlavami spolucestujicich opravdu spi vyvoleni, v prvnim patre.

+1/0
9.4.2016 12:51

P32a42v92e83l 25V71e29t78e63š61n49í24k 7455198235857

To odsedíte v práci, nebo v letadle? 14 hodinový let už je docela hrůza. Mě tedy stačí i Soul-Praha, který trvá tuším 11 hodin.

Ideální se mi zdá 6. Třeba Praha-Dubai-Bangkok - to je ideální kombinace se dvěmi šestihodinovými lety. Tedy aspoň pro mě...

0/0
9.4.2016 18:38


M79i10c25h41a30l 90M30i43l27l51e90r 9846902869502

kdyz letas z Evropy na Novy Zeland nebo do Australie, 14 hodinove lety jsou normalka, podobne mezi Australii / Novym Zelandem a USA, Kanadou.

Je mozne si to rozlozit na Praha- Dubaj - Kuala Lumpur (nebo Singapore) - australska destinace v 6 - 6 - 8 (7.5) hodinovych intervalech, ale tam leta u Emirates obvykle B777, ktera je v economy vic sardinkova pri stejnem poctu 10 sedadel napric, nez je A380 na primem 14 hodinovem letu mezi Dubaji a australskou destinaci.

Nekdo ale tomu dava prednost, ze si muze uprostred cesty jit protahnout nohy v asijske destinaci.

Muj syn takhle letel pred 18 mesici a rekl, ze 14hodinovy let v A380 je pohodlnejsi, nez ty dva kratsi v B777.

Ackoliv muzeme pri ceste z Prahy do Australie prestoupit na spoj do Australie bez vetsiho cekani, radsi si udelame pauzu v Dubaji, kde mozno. Bud na 1 den primo ve meste, nebo na prenocovani v tranzitnim hotelu v mezinarodnim terminalu. Dubai International Airport Hotel. Letadlo prileti z Prahy kolem pulnoci mistniho casu a mezi 9.30 a 10.30 rano jsou spojeni na Australii podle destinaci bud s Qantasm nebo Emirates.

Reastaurace, bistra, bary, Kdo chce, ma moznost si zaplavat v hotelovem bazenu, sauna, virivka, masaze. Po odchodu z hotelove recepce jen sjet vytahem dolu jedno patro a tam je cela chodba B gates, duty free obchody atd, nebo pokracovat dal chodbou mensi prochazkou k A terminalu.

0/0
10.4.2016 3:19

O67l65d41ř88i32c19h 92D86r24t84i77l 4680505635412

Co takhle uspat, dát do škatule. Ty narovnat do regálů a podle registračních čísel roboticky vyndavat na jednotlivých letištích. :-/ Levné, kapacitně výhodné, pohodlné. Ani nevíte kolik hodin to trvalo. Jen, až se někde "zasukujuje" počítač, tak se ocitnete v Antarktidě v kraťasech, kufr a Káhiře. Není nad vychytávky ;-D

+1/0
8.4.2016 18:54

K46a32r42e97l 72V70o56h41n98o40u21t 4588669720797

Létat lůžkáčem by se mi líbilo.

Když jsem vydržel velkokapacitní lehátkový vůz v Rusku, přežiju i tohle.

+1/0
8.4.2016 15:16

M43a87r76i21á81n 58B13e30d90n76á86r23i11k 9551521320798

Nadpis je docela zavádějící.

+1/0
7.4.2016 21:18

T79o84m15á68š 51K92u23c79h20a34ř 3427571208591

Co lítat, jednou takhle budeme bydlet. :-P

+9/−1
7.4.2016 11:27

A35l24e43š 51L89i90s39o80v82s43k12ý 9519318842572

A když se něco stane, zhebne pán stejně jako kmán :-):-):-)

+1/−8
7.4.2016 9:55

M55i84c56h18a41l 78M80i66l21l91e93r 9626412709332

co je to za hyenu, ktera by se smala pri predstave obeti leteckeho nestesti?;-€Rv

+2/0
7.4.2016 11:04

T69o71m79á26š 60K97u66c14h61a40ř 3497971128701

Buďte rád, jak to je. Dokuď si prostý lid myslí, že aspoň po smrti si budeme všichni rovni, neprobíhají revoluce až tak často. ;-)

+7/0
7.4.2016 11:34

Z66d10e71n37ě31k 64H49r85u49b78ý 5805548561326

Stejně je to zvláštní, jak je naše "vyspělá" západní civilizace fixovaná na peníze a v žebříčku hodnot převažuje touha maximálně ušetřit. Devět lidí z deseti si raději vybere extrémní nepohodlí, hlavně že je to levné. Stejně jako u potravin a čehokoliv dalšího. Je to spíše filozofická otázka, proč to tak je. Proč nemáme větší úctu sami k sobě. Když bude stát letenka ve dvou třídách 10 a 20 tisíc, většina vezme tu za 10. Když tu samou službu za měsíc zlevníme a letenky budou stát 5 a 10, tak většina vezme za 5, i když by před měsícem klidně dali 10 a považovali to za výhodné.

+9/−4
7.4.2016 8:24

M59a95r38t97i19n 58N72o39v71á15k 4343581873794

Vysvětlení nejlépe zaznělo v jednom z dílů Rychle a zběsile. Jeden z party milionářů se ptá, nemá někdo čtvrťák (do automatu na pití)? Druhý mu jej dá a říká, Ty jsi se nezměnil, ani když už jsi milionářem? A on odpoví, ne, a proto jím zůstanu :-) a je to poucka, která by se měla tesat do kamene!

+11/0
7.4.2016 8:59

Z93d76e90n80ě77k 94W53e90r31n34h19a16r83t 6837315102448

No, na druhou stranu se masy lidí raději hodiny a draze posouvají v autech, i když by bylo mnohem lacinější a zhusta i rychlejší jet třeba metrem. Nevím, moc logiky v tom není.

+9/−1
7.4.2016 11:42

P15a50v44l54a 65K12v51a87p53i97l36o37v66á 7139728754687

To je asi pravda co píšete, ale na aerolinky se to moc aplikovat nedá. Letenku přes Atlantik koupíte v klidu do 20 tis. tak za první třídu nebo business dáte i 100 tis. Už jen místo v první řadě v economy stojí dvojnásobek toho co místu uprostřed. Ty rozdíly jsou opravdu propastné.

Na druhou stranu u vlaků jsou příplatky za 1. třídu nebo business rozumné, platíte o 50% nebo o 100% víc a taky se to dost prodává. Na některých spojích si v první třídě bez místenky nesednete.

+2/0
7.4.2016 12:08

M90i72c87h10a76l 61M78i67l73l13e87r 9136732879172

"Už jen místo v první řadě v economy stojí dvojnásobek toho co místu uprostřed."

Mohla bys prosim uvest priklad kde a s kym?

Pokud je 1. rada economy v exitove rade na mezinarodnich letech, pak nektere hlavni aerolinky uctuji priplatek pro cestujici, kteri si chteji exitovou radu zajistit predem. Ve stredovem bloku sedadel jsou v 1. rade 1 -2 kolebky pro mrnata.

V okrajovych blocich sedadel musi cestujici predevsim splnovat podminky pro cestovani v exitove rade (fyzicky schopni asistovat s oteviranim dveri v pripade emergence).

Napr. Qantas uctuje AU$90 navic na stredne dlouhe lety a AU$180 na dlouhe za predem vyzadane sedadlo v exitove rade. To ani zdaleka neni dvojnasobek ceny letenky. Kde zbyvajici sedadla v exitove rade urcuji az pri podavani zavazadel pred letem, neuctuji nic. Tak leteli nasi kluci do Japonska v exitove rade.

U Emirates manzelce za exitovou radu - stredni blok neuctovali, ale v poslednich 24 hodinach ji presunuli jinam, protoze meli cestujici matku s mrnetem, ktere potrebovalo kolebku.

+1/0
8.4.2016 14:15

J71a69k28u17b 53Š34a38f73a48n91d33a 7965267631641

A nemůže to být tím, že to chvíli to přežiju a za ušetřené peníze mám třeba týden pěkného pobytu někde na pláži? Každý má přece jiné preference za co utratit svoje peníze.

+8/0
7.4.2016 13:11

K31a46r40o24l92í58n22a 44N38o88v64o86t91n98á 3625846799191

Ale obecně vzato (vynecháme-li lidi s výjimečně vysokými příjmy) lidé utratí všechny svoje peníze, otázka je jen jak. A otázka je také "co si odepřete, aby ta cesta byla na lepší sedačce?".

0/0
9.4.2016 23:41

M29a65r95t84i64n 31N44o61v97á48k 4173531633614

Při startu si cestující v protisměru pěkně zaposiluje břicho, ono se to nezdá, ale kdo vyzkoušel start bez opreni zad do sedačky, ví o čem mluvím.

Další věc je, jestli se lidem leticim v protisměru nebude dělat více nevolno.

A krásné je i to umístění jednoho ze spacich a tím i nejdražších sedadel přímo proti záchodu. To bude radost poslouchat neustále bouchani dveří, okukovani nervózními cekajicimi na toaletu s pravidelným prisunem odóru;-D

+2/0
7.4.2016 8:14

I13v18a80n51a 72N58e94j58e59d35l88í28k87o46v46á 6748844173523

No, tak ta sedadla v protisměru mě taky zaujala...

Jestlipak budou za stejnou cenu ;-)

+1/0
7.4.2016 8:58

L86u96b97o67š 46H80o18l79í40k 5597720362840

Nebylo by jednodušší konečně uvést do provozu nástupce Concordu, aby se zkrátila doba cesty, než vymýšlet podobné ptákoviny? ;-)

+14/−1
7.4.2016 7:24

J34a13r83o82s27l21a22v 31P24á70n16e70k 3948458430974

To by me zajímalo kdo z vas by tim nástupcem concord letal ;-D

0/0
7.4.2016 16:20

M25a33r62t10i10n 76K64a15r49á44s69e63k 9788633978858

Tak ono je nekdy pohodlnejsi letet 6 hodin v luxusni sedacce s luzkovou upravou, nez za stejnou cenu v klasicke stisnene sedacce 3 hodin. Navic nadzukovy tryskac bude mit vzdy pomerne omezeny dolet....

0/0
8.4.2016 16:22

M97a14r92t84i62n 63H57u73d94e31c71e36k 3903969509443

Míchat economy, premium economy a business dohromady nejde. + bezpečnost (přistání vzlet) na lezato neprojde.

0/0
7.4.2016 6:01

P73a80v25e36l 19Č36á83s57l48a77v42s81k50ý 4574525604718

Ten mix tříd mi také přijde poněkud nešťasný, protože se nejedná jen o samotná sedadla, ale o celou úroveň servisu pro tu kterou třídu.

Jako největší překážka realizace návrhu mi přijde bezpečnost.

Ne však kvůli vzletu a přistání "vleže", s tím je v návrhu počítáno a lůžko se pro tyto fáze letu konvertuje na sedadlo.

Diskutabilní mi v tom návrhu přijde nemalá část kapacity orientovaná proti směru letu. Neznám přesně regule, ale tady, si myslím, bude největší úskalí.

0/0
7.4.2016 7:54

L29u71k89a52s 57C45o60d75r 6888152780141

Proc by to mel byt problem? United Airlines maji podobne resenou business class uz ted (pulka sedacek po smeru letu, pulka sedacek proti smeru letu)

+1/0
7.4.2016 8:33

J37a23k52u93b 35Š88a96f47a70n75d71a 7305447461831

Zase sedačka čelem vzad je mnohem bezpečnější v případě havárie. Takže při normálním letu je vám to jedno, při havárii je lepší ta obrácená. Takže která vyhrává?

+1/−1
7.4.2016 13:13

A30n75n33a 46T78r21o63c70h34t60o91v25a 1457635601301

Dle Vašeho příspěvku J.Š ,,jaká sedačka je při havárii letadla lepší" tak mi vychází že žádná, nebo nejlepší je vůbec nehavarovat! Tak sedačka při havárii letadla, alespoň u mne, není lepší ani jedna!

0/0
9.4.2016 6:23

D30a15n53i20e64l89a 87G25o67t54z 9221119

Dam cokoliv za moznost lehnout si poradne.. treba 11 hodin letu uz je peklo.. nohy dreveny a spat se beda jak porad pada hlava. Jednou jsem si lehla na zem a taky nic moc, zas jde hluk od podlahy. Jsem 100% pro, naskladat jak sardinky ale nalezato prosim.

+2/0
7.4.2016 0:47

M53a10r69t18i21n 60H40u98d65e67c98e91k 3733519279423

Tak lítejte business nebo 1tridou. Já mam 193 a v business se taky vyspim. Verim ze 1trida ma ještě víc prostoru.

0/0
7.4.2016 5:59

J43a73r60o82s20l54a50v 24P89á35n29e39k 3868178780334

Jo 1. trida za 100 a vice tisíc 8-o

+1/0
7.4.2016 16:23

I97v62o 27Ž33i89ž83k14a 8833337601641

Plně souhlasím, i cena bude v případě sardinkového uspořádání stejná. Když mám štěstí na poloprázdné letadlo, tak si lehnu přes více sedadel. Ale jak to nevyjde, tak Austrálie je na trest.

0/0
7.4.2016 22:04

M62a15r60t45i22n 71V54a81n93ě92k 6391893972589

Proč ne?

0/0
7.4.2016 0:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.