Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spaní nad hlavami spolucestujících. Tak mají v letadle cestovat vyvolení

Jak do letadla „poskládat“ co nejvíce cestujících a přitom jim dopřát co největší míru pohodlí? Tuto otázku řeší aerolinky především u nejlépe platících a nejvěrnějších zákazníků v první a byznys třídě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L11u76m20i98r 61N85o64v49a47k 8741673416628

takový sen o VIP palandách, ale stejně to nikdy nebude, ale 300 za přeložení článku v poho...

0/0
11.4.2016 9:48

K19a88r51e28l 25P84a70n50c21e55r 7781370328794

Odsedim si 14h plus 6.5h,doma si dam plzen a jsem v pohode. Komu se to nezda tak at zkusi treba lodni dopravu. Jinak v A380 nad hlavami spolucestujicich opravdu spi vyvoleni, v prvnim patre.

+1/0
9.4.2016 12:51

P24a20v29e62l 85V69e42t98e73š57n78í72k 7335738805747

To odsedíte v práci, nebo v letadle? 14 hodinový let už je docela hrůza. Mě tedy stačí i Soul-Praha, který trvá tuším 11 hodin.

Ideální se mi zdá 6. Třeba Praha-Dubai-Bangkok - to je ideální kombinace se dvěmi šestihodinovými lety. Tedy aspoň pro mě...

0/0
9.4.2016 18:38

M31i58c23h94a76l 98M53i72l94l75e28r 9376882309402

kdyz letas z Evropy na Novy Zeland nebo do Australie, 14 hodinove lety jsou normalka, podobne mezi Australii / Novym Zelandem a USA, Kanadou.

Je mozne si to rozlozit na Praha- Dubaj - Kuala Lumpur (nebo Singapore) - australska destinace v 6 - 6 - 8 (7.5) hodinovych intervalech, ale tam leta u Emirates obvykle B777, ktera je v economy vic sardinkova pri stejnem poctu 10 sedadel napric, nez je A380 na primem 14 hodinovem letu mezi Dubaji a australskou destinaci.

Nekdo ale tomu dava prednost, ze si muze uprostred cesty jit protahnout nohy v asijske destinaci.

Muj syn takhle letel pred 18 mesici a rekl, ze 14hodinovy let v A380 je pohodlnejsi, nez ty dva kratsi v B777.

Ackoliv muzeme pri ceste z Prahy do Australie prestoupit na spoj do Australie bez vetsiho cekani, radsi si udelame pauzu v Dubaji, kde mozno. Bud na 1 den primo ve meste, nebo na prenocovani v tranzitnim hotelu v mezinarodnim terminalu. Dubai International Airport Hotel. Letadlo prileti z Prahy kolem pulnoci mistniho casu a mezi 9.30 a 10.30 rano jsou spojeni na Australii podle destinaci bud s Qantasm nebo Emirates.

Reastaurace, bistra, bary, Kdo chce, ma moznost si zaplavat v hotelovem bazenu, sauna, virivka, masaze. Po odchodu z hotelove recepce jen sjet vytahem dolu jedno patro a tam je cela chodba B gates, duty free obchody atd, nebo pokracovat dal chodbou mensi prochazkou k A terminalu.

0/0
10.4.2016 3:19

O70l39d16ř50i38c28h 21D80r71t30i20l 4250935495522

Co takhle uspat, dát do škatule. Ty narovnat do regálů a podle registračních čísel roboticky vyndavat na jednotlivých letištích. :-/ Levné, kapacitně výhodné, pohodlné. Ani nevíte kolik hodin to trvalo. Jen, až se někde "zasukujuje" počítač, tak se ocitnete v Antarktidě v kraťasech, kufr a Káhiře. Není nad vychytávky ;-D

+1/0
8.4.2016 18:54

K61a95r69e46l 34V30o24h36n12o25u66t 4568669200507

Létat lůžkáčem by se mi líbilo.

Když jsem vydržel velkokapacitní lehátkový vůz v Rusku, přežiju i tohle.

+1/0
8.4.2016 15:16

M14a19r52i26á17n 43B26e33d51n55á19r76i50k 9731661830588

Nadpis je docela zavádějící.

+1/0
7.4.2016 21:18

T33o52m24á31š 67K51u95c20h56a12ř 3137351718711

Co lítat, jednou takhle budeme bydlet. :-P

+9/−1
7.4.2016 11:27

A53l70e31š 26L10i72s77o41v19s44k72ý 9279898242522

A když se něco stane, zhebne pán stejně jako kmán :-):-):-)

+1/−8
7.4.2016 9:55

M72i61c45h41a17l 33M24i94l28l45e66r 9556152609402

co je to za hyenu, ktera by se smala pri predstave obeti leteckeho nestesti?;-€Rv

+2/0
7.4.2016 11:04

T22o96m79á83š 65K15u28c57h65a21ř 3807901438781

Buďte rád, jak to je. Dokuď si prostý lid myslí, že aspoň po smrti si budeme všichni rovni, neprobíhají revoluce až tak často. ;-)

+7/0
7.4.2016 11:34

Z58d50e61n81ě67k 82H50r67u93b63ý 5485398751136

Stejně je to zvláštní, jak je naše "vyspělá" západní civilizace fixovaná na peníze a v žebříčku hodnot převažuje touha maximálně ušetřit. Devět lidí z deseti si raději vybere extrémní nepohodlí, hlavně že je to levné. Stejně jako u potravin a čehokoliv dalšího. Je to spíše filozofická otázka, proč to tak je. Proč nemáme větší úctu sami k sobě. Když bude stát letenka ve dvou třídách 10 a 20 tisíc, většina vezme tu za 10. Když tu samou službu za měsíc zlevníme a letenky budou stát 5 a 10, tak většina vezme za 5, i když by před měsícem klidně dali 10 a považovali to za výhodné.

+9/−4
7.4.2016 8:24

M79a43r26t71i80n 77N31o74v47á16k 4583471543144

Vysvětlení nejlépe zaznělo v jednom z dílů Rychle a zběsile. Jeden z party milionářů se ptá, nemá někdo čtvrťák (do automatu na pití)? Druhý mu jej dá a říká, Ty jsi se nezměnil, ani když už jsi milionářem? A on odpoví, ne, a proto jím zůstanu :-) a je to poucka, která by se měla tesat do kamene!

+11/0
7.4.2016 8:59

Z79d30e35n41ě79k 25W69e94r15n73h47a77r89t 6547135252458

No, na druhou stranu se masy lidí raději hodiny a draze posouvají v autech, i když by bylo mnohem lacinější a zhusta i rychlejší jet třeba metrem. Nevím, moc logiky v tom není.

+9/−1
7.4.2016 11:42

P35a39v25l76a 31K93v19a20p64i57l82o13v55á 7339298374457

To je asi pravda co píšete, ale na aerolinky se to moc aplikovat nedá. Letenku přes Atlantik koupíte v klidu do 20 tis. tak za první třídu nebo business dáte i 100 tis. Už jen místo v první řadě v economy stojí dvojnásobek toho co místu uprostřed. Ty rozdíly jsou opravdu propastné.

Na druhou stranu u vlaků jsou příplatky za 1. třídu nebo business rozumné, platíte o 50% nebo o 100% víc a taky se to dost prodává. Na některých spojích si v první třídě bez místenky nesednete.

+2/0
7.4.2016 12:08

M87i73c38h16a58l 59M43i84l37l51e33r 9136872769712

"Už jen místo v první řadě v economy stojí dvojnásobek toho co místu uprostřed."

Mohla bys prosim uvest priklad kde a s kym?

Pokud je 1. rada economy v exitove rade na mezinarodnich letech, pak nektere hlavni aerolinky uctuji priplatek pro cestujici, kteri si chteji exitovou radu zajistit predem. Ve stredovem bloku sedadel jsou v 1. rade 1 -2 kolebky pro mrnata.

V okrajovych blocich sedadel musi cestujici predevsim splnovat podminky pro cestovani v exitove rade (fyzicky schopni asistovat s oteviranim dveri v pripade emergence).

Napr. Qantas uctuje AU$90 navic na stredne dlouhe lety a AU$180 na dlouhe za predem vyzadane sedadlo v exitove rade. To ani zdaleka neni dvojnasobek ceny letenky. Kde zbyvajici sedadla v exitove rade urcuji az pri podavani zavazadel pred letem, neuctuji nic. Tak leteli nasi kluci do Japonska v exitove rade.

U Emirates manzelce za exitovou radu - stredni blok neuctovali, ale v poslednich 24 hodinach ji presunuli jinam, protoze meli cestujici matku s mrnetem, ktere potrebovalo kolebku.

+1/0
8.4.2016 14:15

J31a69k32u17b 38Š36a57f35a26n31d25a 7675857911591

A nemůže to být tím, že to chvíli to přežiju a za ušetřené peníze mám třeba týden pěkného pobytu někde na pláži? Každý má přece jiné preference za co utratit svoje peníze.

+8/0
7.4.2016 13:11

K50a27r49o53l65í39n86a 39N76o79v80o90t93n51á 3845176759791

Ale obecně vzato (vynecháme-li lidi s výjimečně vysokými příjmy) lidé utratí všechny svoje peníze, otázka je jen jak. A otázka je také "co si odepřete, aby ta cesta byla na lepší sedačce?".

0/0
9.4.2016 23:41

M21a80r84t10i22n 98N19o40v47á22k 4833431903564

Při startu si cestující v protisměru pěkně zaposiluje břicho, ono se to nezdá, ale kdo vyzkoušel start bez opreni zad do sedačky, ví o čem mluvím.

Další věc je, jestli se lidem leticim v protisměru nebude dělat více nevolno.

A krásné je i to umístění jednoho ze spacich a tím i nejdražších sedadel přímo proti záchodu. To bude radost poslouchat neustále bouchani dveří, okukovani nervózními cekajicimi na toaletu s pravidelným prisunem odóru;-D

+2/0
7.4.2016 8:14

I92v77a11n16a 62N44e21j41e44d39l55í37k57o45v63á 6828404243483

No, tak ta sedadla v protisměru mě taky zaujala...

Jestlipak budou za stejnou cenu ;-)

+1/0
7.4.2016 8:58

L87u74b20o73š 49H15o50l44í35k 5917740542420

Nebylo by jednodušší konečně uvést do provozu nástupce Concordu, aby se zkrátila doba cesty, než vymýšlet podobné ptákoviny? ;-)

+14/−1
7.4.2016 7:24

J87a34r97o26s49l78a53v 41P67á78n46e54k 3548848500724

To by me zajímalo kdo z vas by tim nástupcem concord letal ;-D

0/0
7.4.2016 16:20

M76a64r80t69i94n 13K81a81r13á61s11e22k 9108843498688

Tak ono je nekdy pohodlnejsi letet 6 hodin v luxusni sedacce s luzkovou upravou, nez za stejnou cenu v klasicke stisnene sedacce 3 hodin. Navic nadzukovy tryskac bude mit vzdy pomerne omezeny dolet....

0/0
8.4.2016 16:22

M84a22r48t33i46n 46H42u61d70e17c29e94k 3733299939293

Míchat economy, premium economy a business dohromady nejde. + bezpečnost (přistání vzlet) na lezato neprojde.

0/0
7.4.2016 6:01

P98a70v58e36l 92Č83á47s84l52a26v22s87k77ý 4404405814398

Ten mix tříd mi také přijde poněkud nešťasný, protože se nejedná jen o samotná sedadla, ale o celou úroveň servisu pro tu kterou třídu.

Jako největší překážka realizace návrhu mi přijde bezpečnost.

Ne však kvůli vzletu a přistání "vleže", s tím je v návrhu počítáno a lůžko se pro tyto fáze letu konvertuje na sedadlo.

Diskutabilní mi v tom návrhu přijde nemalá část kapacity orientovaná proti směru letu. Neznám přesně regule, ale tady, si myslím, bude největší úskalí.

0/0
7.4.2016 7:54

L76u69k42a45s 27C36o39d31r 6298982870821

Proc by to mel byt problem? United Airlines maji podobne resenou business class uz ted (pulka sedacek po smeru letu, pulka sedacek proti smeru letu)

+1/0
7.4.2016 8:33

J85a17k83u67b 80Š23a39f36a22n75d11a 7745637801291

Zase sedačka čelem vzad je mnohem bezpečnější v případě havárie. Takže při normálním letu je vám to jedno, při havárii je lepší ta obrácená. Takže která vyhrává?

+1/−1
7.4.2016 13:13

A34n54n83a 39T75r46o64c96h58t60o83v80a 1437285151721

Dle Vašeho příspěvku J.Š ,,jaká sedačka je při havárii letadla lepší" tak mi vychází že žádná, nebo nejlepší je vůbec nehavarovat! Tak sedačka při havárii letadla, alespoň u mne, není lepší ani jedna!

0/0
9.4.2016 6:23

D84a59n11i65e18l38a 29G95o27t11z 9551279

Dam cokoliv za moznost lehnout si poradne.. treba 11 hodin letu uz je peklo.. nohy dreveny a spat se beda jak porad pada hlava. Jednou jsem si lehla na zem a taky nic moc, zas jde hluk od podlahy. Jsem 100% pro, naskladat jak sardinky ale nalezato prosim.

+2/0
7.4.2016 0:47

M11a68r67t80i46n 16H15u76d45e69c21e46k 3303209349163

Tak lítejte business nebo 1tridou. Já mam 193 a v business se taky vyspim. Verim ze 1trida ma ještě víc prostoru.

0/0
7.4.2016 5:59

J95a41r94o18s17l12a25v 24P62á24n21e94k 3348868210734

Jo 1. trida za 100 a vice tisíc 8-o

+1/0
7.4.2016 16:23

I90v47o 95Ž89i92ž12k43a 8373237371371

Plně souhlasím, i cena bude v případě sardinkového uspořádání stejná. Když mám štěstí na poloprázdné letadlo, tak si lehnu přes více sedadel. Ale jak to nevyjde, tak Austrálie je na trest.

0/0
7.4.2016 22:04

M24a47r64t45i97n 13V22a98n84ě15k 6461203972529

Proč ne?

0/0
7.4.2016 0:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.