Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejkrvavější silnice světa. Indie hlásí 140 tisíc mrtvých za rok

V Indii každý den zahyne na silnicích kolem 380 lidí, což je stejné, jako kdyby se zřítil obří Boeing 747. Jenže zatímco pád podobného letadla by přitáhl pozornost světových médií minimálně na týden, krvežíznivé indické silnice nechávají svět celkem v klidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O84l66d79ř62i84c49h 19J95a63n48e49č17e46k 8559936313131

přepočteno na počet obyvatel je to jako kdyby na českých silnicích umíralo cca. 1200 lidí ročně - což byl před nějakými cca. 20 lety standard. takže proč ten povyk?

0/0
18.4.2016 15:23

D84a45v68i62d 86K30o38s81t32e20l75n46í70k 9405766791

Když jsem byl v Indii, tak mě vezel jeden Ind v noci po dálnici. Byla zácpa, tak přejel středový pruh a jel v protisměru v odstavném pruhu. Občas jsme potkali motorku, kolo nebo chodce, kteří v odstavném pruhu pohybovali proti nám. Myslel jsem, že tohle nepřežiju. Asi po 2 km se Ind vrátil do svého směru, jakoby se nechumelilo.

Když jsem seděl v horách za řidičem busu a viděl, jak se řítí do zatáček, modlil jsem se, i když jsem ateista.

Když se Indii podíváte na řidiče busů, rikš a náklaďáku, většinou jsou už podle výrazu v obličeji trochu jednodušší lidé, kterým prostě nedochází, co se můžou svou nezodpovědností způsobit.

0/0
1.4.2016 23:50

Z48d54e76n86e21k 59M28u73l71l10e98r 5591652386952

Já jsem v Indii strávil celkem asi 3 měsíce a musím potvrdit že je to fakt zážitek.Jízda v protisměru a hlavně ta jízda po tmě. Jednou jsme se vraceli do města v noci asi 150 km a řidič jel celou dobu po tmě. Dnes se to mu směju ale tenkrát jsem se viděl tak 10krát mrtvej. Ale jinak miluju Indii :)VV

0/0
1.4.2016 20:33


P36e64t81e81r 80N97e14š31v78a59r34a 8138266982307

Jak zmínili jiní diskutující, je to statisticky na počet obyvatel o chlup více, než u nás. JENOMŽE většina Indů žije na vesnicích, kde je mnohem vyšší pravděpodobnost, že rolník umře na šlápnutní na kobru na políčku, než že ho zajede volský potah na prašné návsi. Prostě při způsobu, jak Indové jezdí je počet mrtvých neuvěřitelně nízký a to je dáno pouze katastrofálním stavem silnic, na kterých nelze jet rychle. Viděl jsem tam šílené věci. V noci autobus, ve kterém sedíte, předjíždí, proti nemu jede náklaďák, oba na plný plyn, dálková světla a troubí. Kdo má slabé nervy tak uhne. Silnice lemují vraky aut, kdy měli dobré nervy oba řidiči a vzali to čelně pod plným plynem.

Prostě, populační přírůstek Indie lze velmi jednoduše vyřešit tím, že se jim tam postaví slušné silnice, po kterých lze jezdit rychle. Pak půjdou počty mrtvých do milionů. Neb ať jezdí jak jezdí, na prašné či štěrkové silnici s dírami jako pastmi na mamuta prostě tak rychle aby se řidič a osádka zabili nelze jet ani při nejhorší vůli.

0/0
1.4.2016 9:38

J27a77r18o39s66l17a49v 54P26á73n85e49k 3888248300394

Tento clanek je uplne mimo

0/0
30.3.2016 18:55

I31v66a81n 78K19a16z58i94m97o50u49r 6542177616356

Zajeďte se podívat do Zlatníků u Prahy, tam je taky dobrej "kruháč"

0/0
30.3.2016 17:12

L24i56b72o78r 80K81a56c97h39t29í24k 6366646179214

V Indii mají jasnou přednost jen krávy (ne za volantem):-)

+1/0
30.3.2016 15:25

F64r42a64n38t93i81š58e27k 51K18o71c59o44u67r65e98k 6980193217609

A pořád je to málo, aby zastavili populační růst :-/

+7/0
30.3.2016 10:07

D34r41a51h51o57m48í20r 82S48t88r90o31u40h89a39l 4845218522324

Při přepočtu na milion obyvatel je úmrtnost na indických silnicích 111 lidí ročně. V ČR je to 71. To je 56% rozdíl oproti nám. Pokud vezmeme v úvahu stav silnic a intenzitu dopravy v důsledku hustoty zalidnění (v Indii je třikrát vyšší než v ČR), tak to není až taková hrůza.

Samozřejmě, absolutní čísla vypadají děsivě. Stejně děsivě podle mne budou vypadat relativní čísla například v Monaku nebo San Marinu.

+7/−3
30.3.2016 9:57

J40o42s97e54f 36V71o20m96á63č70k63a 5243364543944

Jenže přepočet na obyvatele nedává žádný smysl – jak se v článku píše, je v Indii pouze 170 milionů aut a motorek na 1,3 mld. obyvatel, u nás jich je 5 milionů na 10 milionů. V přepočtu aut na obyvatele je tedy v Indii zhruba 5x méně vozů než u nás, úmrtnost na milion aut je u nás cca 126, v Indii 823.

+6/−2
30.3.2016 10:22

M60a39r11e22k 86H45r43u48b43y 6127292791378

Presto je ten rozdil podstatne mensi, nez by odpovidalo kazdorocnimu chlubeni PCR (a mnozstvi prislusniku na pocet obyvatel;-))

0/0
30.3.2016 16:12

F14i77l36i24p 87N66a88v29r91á42t95i24l 2847370223294

No jo, ale tam se jednou vybourá přeplněnej autobus a hned je u toho 40 mrtvých jen to hvízdne. V Indii jsem nikdy nebyl, ale podle některých záběrů si nedělám iluze, že počet pasažérů v jednom autě je 5x vyšší než u nás.

Pokud se do statistiky počítají i sražení chodci, tak tam v těch přelidněných ulicích stačí k tragédii málo.

0/0
30.3.2016 16:26

J77a34r76o93s84l94a77v 55P20á39n45e94k 3978598210344

nesmite verit každému clanku - každý treti clanek nepise pravdu

0/0
30.3.2016 18:53

J52i40ř68í 58S92c36h10w48a87c16h 8408464678256

ale tento článek klidně může být (s větší pravděpodobností) ten "první" nebo "druhý" ;-)

+1/0
30.3.2016 20:38

P71e59t15r 35K24o34n93í12č42e28k 8824572685765

Jestli tento stav nevzrušuje Indy, nevím, proč by se s tím měli vzrušovat lidé v zahraničí. Tolik k tomu srovnání havárie 747 a indických silnic, které "nechávají lidi chladnými". Ano, já jsem zcela chladný. Kdybych se měl zamýšlet nad mrtvými na indických silnicích, zbláznil bych se. A jestli někdo věří na moc božstva, dobře mu tak. Zasloužil by napsat na rakev "kde je tvůj bůh teď".

+20/0
30.3.2016 9:46

P36e52t34r 92J82a84n89s42a 8968524694835

Z hlediska počtu obyvatel je to srovnatelné s Českem. Tak o jakou senzaci se tady snažíte???

+4/−1
30.3.2016 9:29

M96a76r54t96i87n 47K18y52p24r 2722445924334

A z hlediska počtu aut je to zhruba 8x víc. Takže až tak nezajímavé to není.

+2/0
30.3.2016 11:32

M96a98r57t37i36n 40K20r78e41b71s 4609629160520

Už jsem alergický na to novinářské klišé, že nějaká země něco "hlásí".... :-/

+3/0
30.3.2016 8:23

J83a39n 81P27o17k81o53r49n95ý 1353869310933

Pojďme se složit a pošleme tam Ťuka udělat pořádek. ;-D

+4/0
30.3.2016 5:49
Foto

T20o59m33á22š 79D89v10o58ř87á89k 3835693266396

Ten je i zadarmo drahej...

+2/0
30.3.2016 7:43

J73a28k44u82b 45M34a41t64o67u83š 3905272842513

Jenže to oni nevědí ;-)

0/0
30.3.2016 18:23

J52a58n 60S11v48o18b25o67d80a 6471482820256

Kdyby tak šlo poslat 140 tisíc nových...

+16/0
30.3.2016 3:10

T52o34m51á90š 42T47a64t23í75č77e90k 5140852690788

Hm, budu jedovatý, ale připomenu, že Indie, na rozdíl od Číny, neměla v boji proti populační explozi doposud naprosto žádný úspěch.

+5/−1
30.3.2016 1:48

T93e65r38e87z72a 25N17o44v41á32k67o77v31á 8578597638457

Nyní mají v průměru porodnost 2.3 do tří let by to mělo být 2.1 kdy začne celková populace klesat. Problém jsou spíš africké státy.

+5/0
30.3.2016 6:36

T96o50m25á22š 43T41a98t84í46č85e39k 5820822200448

Zajímavé. Tak to jsem měl už pár let staré informace.

0/0
30.3.2016 17:22

M31a55r88e85k 81Š20i94m52o37n 2274177598198

Mám pocit, že se snad ani nikdy bojovat nesnažila.

0/0
30.3.2016 13:53

K79a86r91e27l 27N36o68v88o28t62n81y 2311955879860

Hm, v absolutnich cislech se samozrejme jedna o obrovska cisla, ale mnohem vic by me zajimalo srovnani s jinymy zememi v prepoctu na pocet obyvatel, na pocet automobilu, a na pocet km...

Nepochybuju o tom, ze to i tak budou dost velka cisla, protoze Indove jsou opravdu velice specificky narod, ale aspon bude mozne to rozumne porovnat s jinymi zememi...

0/0
30.3.2016 0:26

T77e30r15e58z49a 57N43o98v12á69k76o62v85á 8558717838267

Tady jsou tabulky: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

+2/0
30.3.2016 6:28

M34a49r74e66k 98Z46a64h65r82a74d42i36l 6364149595231

Takže žádní rekordmani to nejsou...

+4/0
30.3.2016 7:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.