Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejkrvavější silnice světa. Indie hlásí 140 tisíc mrtvých za rok

V Indii každý den zahyne na silnicích kolem 380 lidí, což je stejné, jako kdyby se zřítil obří Boeing 747. Jenže zatímco pád podobného letadla by přitáhl pozornost světových médií minimálně na týden, krvežíznivé indické silnice nechávají svět celkem v klidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O28l61d69ř17i38c95h 73J23a15n43e52č30e37k 8889326413531

přepočteno na počet obyvatel je to jako kdyby na českých silnicích umíralo cca. 1200 lidí ročně - což byl před nějakými cca. 20 lety standard. takže proč ten povyk?

0/0
18.4.2016 15:23

D92a29v42i13d 11K46o19s92t30e19l90n93í45k 9975756781

Když jsem byl v Indii, tak mě vezel jeden Ind v noci po dálnici. Byla zácpa, tak přejel středový pruh a jel v protisměru v odstavném pruhu. Občas jsme potkali motorku, kolo nebo chodce, kteří v odstavném pruhu pohybovali proti nám. Myslel jsem, že tohle nepřežiju. Asi po 2 km se Ind vrátil do svého směru, jakoby se nechumelilo.

Když jsem seděl v horách za řidičem busu a viděl, jak se řítí do zatáček, modlil jsem se, i když jsem ateista.

Když se Indii podíváte na řidiče busů, rikš a náklaďáku, většinou jsou už podle výrazu v obličeji trochu jednodušší lidé, kterým prostě nedochází, co se můžou svou nezodpovědností způsobit.

0/0
1.4.2016 23:50

Z55d41e48n75e15k 53M65u54l23l11e69r 5141212186702

Já jsem v Indii strávil celkem asi 3 měsíce a musím potvrdit že je to fakt zážitek.Jízda v protisměru a hlavně ta jízda po tmě. Jednou jsme se vraceli do města v noci asi 150 km a řidič jel celou dobu po tmě. Dnes se to mu směju ale tenkrát jsem se viděl tak 10krát mrtvej. Ale jinak miluju Indii :)VV

0/0
1.4.2016 20:33

P42e89t27e37r 40N11e83š24v60a33r96a 8458746632327

Jak zmínili jiní diskutující, je to statisticky na počet obyvatel o chlup více, než u nás. JENOMŽE většina Indů žije na vesnicích, kde je mnohem vyšší pravděpodobnost, že rolník umře na šlápnutní na kobru na políčku, než že ho zajede volský potah na prašné návsi. Prostě při způsobu, jak Indové jezdí je počet mrtvých neuvěřitelně nízký a to je dáno pouze katastrofálním stavem silnic, na kterých nelze jet rychle. Viděl jsem tam šílené věci. V noci autobus, ve kterém sedíte, předjíždí, proti nemu jede náklaďák, oba na plný plyn, dálková světla a troubí. Kdo má slabé nervy tak uhne. Silnice lemují vraky aut, kdy měli dobré nervy oba řidiči a vzali to čelně pod plným plynem.

Prostě, populační přírůstek Indie lze velmi jednoduše vyřešit tím, že se jim tam postaví slušné silnice, po kterých lze jezdit rychle. Pak půjdou počty mrtvých do milionů. Neb ať jezdí jak jezdí, na prašné či štěrkové silnici s dírami jako pastmi na mamuta prostě tak rychle aby se řidič a osádka zabili nelze jet ani při nejhorší vůli.

0/0
1.4.2016 9:38

J21a97r53o54s58l42a90v 91P77á87n75e75k 3588878440494

Tento clanek je uplne mimo

0/0
30.3.2016 18:55

I87v18a11n 29K60a54z79i48m47o53u56r 6342257816556

Zajeďte se podívat do Zlatníků u Prahy, tam je taky dobrej "kruháč"

0/0
30.3.2016 17:12

L30i78b58o78r 57K16a66c62h22t98í98k 6356596529354

V Indii mají jasnou přednost jen krávy (ne za volantem):-)

+1/0
30.3.2016 15:25

F18r65a71n87t57i57š66e62k 12K59o52c73o15u20r88e43k 6660613157309

A pořád je to málo, aby zastavili populační růst :-/

+7/0
30.3.2016 10:07

D55r78a39h65o90m81í50r 47S17t60r55o54u88h94a28l 4485678522924

Při přepočtu na milion obyvatel je úmrtnost na indických silnicích 111 lidí ročně. V ČR je to 71. To je 56% rozdíl oproti nám. Pokud vezmeme v úvahu stav silnic a intenzitu dopravy v důsledku hustoty zalidnění (v Indii je třikrát vyšší než v ČR), tak to není až taková hrůza.

Samozřejmě, absolutní čísla vypadají děsivě. Stejně děsivě podle mne budou vypadat relativní čísla například v Monaku nebo San Marinu.

+7/−3
30.3.2016 9:57

J97o72s22e94f 75V97o62m92á57č11k20a 5643674963464

Jenže přepočet na obyvatele nedává žádný smysl – jak se v článku píše, je v Indii pouze 170 milionů aut a motorek na 1,3 mld. obyvatel, u nás jich je 5 milionů na 10 milionů. V přepočtu aut na obyvatele je tedy v Indii zhruba 5x méně vozů než u nás, úmrtnost na milion aut je u nás cca 126, v Indii 823.

+6/−2
30.3.2016 10:22

M15a61r85e42k 32H66r74u25b24y 6947982951298

Presto je ten rozdil podstatne mensi, nez by odpovidalo kazdorocnimu chlubeni PCR (a mnozstvi prislusniku na pocet obyvatel;-))

0/0
30.3.2016 16:12

F26i24l69i94p 98N18a22v32r82á66t43i88l 2927290573894

No jo, ale tam se jednou vybourá přeplněnej autobus a hned je u toho 40 mrtvých jen to hvízdne. V Indii jsem nikdy nebyl, ale podle některých záběrů si nedělám iluze, že počet pasažérů v jednom autě je 5x vyšší než u nás.

Pokud se do statistiky počítají i sražení chodci, tak tam v těch přelidněných ulicích stačí k tragédii málo.

0/0
30.3.2016 16:26

J15a49r90o85s90l58a23v 85P80á20n70e40k 3968968800804

nesmite verit každému clanku - každý treti clanek nepise pravdu

0/0
30.3.2016 18:53

J97i65ř73í 40S86c50h69w68a87c33h 8828784298976

ale tento článek klidně může být (s větší pravděpodobností) ten "první" nebo "druhý" ;-)

+1/0
30.3.2016 20:38

P42e72t55r 67K33o88n58í15č42e34k 8654562185275

Jestli tento stav nevzrušuje Indy, nevím, proč by se s tím měli vzrušovat lidé v zahraničí. Tolik k tomu srovnání havárie 747 a indických silnic, které "nechávají lidi chladnými". Ano, já jsem zcela chladný. Kdybych se měl zamýšlet nad mrtvými na indických silnicích, zbláznil bych se. A jestli někdo věří na moc božstva, dobře mu tak. Zasloužil by napsat na rakev "kde je tvůj bůh teď".

+20/0
30.3.2016 9:46

P96e51t90r 84J69a61n18s93a 8628824594285

Z hlediska počtu obyvatel je to srovnatelné s Českem. Tak o jakou senzaci se tady snažíte???

+4/−1
30.3.2016 9:29

M98a30r26t12i34n 40K16y61p21r 2372675514384

A z hlediska počtu aut je to zhruba 8x víc. Takže až tak nezajímavé to není.

+2/0
30.3.2016 11:32

M56a90r49t59i40n 16K30r92e60b51s 4909819910930

Už jsem alergický na to novinářské klišé, že nějaká země něco "hlásí".... :-/

+3/0
30.3.2016 8:23

J59a45n 34P78o91k83o73r70n58ý 1833259310413

Pojďme se složit a pošleme tam Ťuka udělat pořádek. ;-D

+4/0
30.3.2016 5:49
Foto

T26o11m65á84š 24D32v43o40ř15á26k 3545133516526

Ten je i zadarmo drahej...

+2/0
30.3.2016 7:43

J96a15k69u74b 21M52a48t22o11u75š 3125872582543

Jenže to oni nevědí ;-)

0/0
30.3.2016 18:23

J82a30n 89S74v25o83b88o76d59a 6851152660686

Kdyby tak šlo poslat 140 tisíc nových...

+16/0
30.3.2016 3:10

T59o29m40á18š 33T88a41t30í72č52e24k 5500192870778

Hm, budu jedovatý, ale připomenu, že Indie, na rozdíl od Číny, neměla v boji proti populační explozi doposud naprosto žádný úspěch.

+5/−1
30.3.2016 1:48

T88e64r19e21z44a 83N84o32v95á63k37o36v68á 8188387198887

Nyní mají v průměru porodnost 2.3 do tří let by to mělo být 2.1 kdy začne celková populace klesat. Problém jsou spíš africké státy.

+5/0
30.3.2016 6:36

T16o84m78á61š 80T44a93t63í69č22e61k 5560462600748

Zajímavé. Tak to jsem měl už pár let staré informace.

0/0
30.3.2016 17:22

M74a10r97e69k 30Š94i55m34o75n 2434187228698

Mám pocit, že se snad ani nikdy bojovat nesnažila.

0/0
30.3.2016 13:53

K60a15r61e64l 24N14o60v12o13t97n36y 2821745279790

Hm, v absolutnich cislech se samozrejme jedna o obrovska cisla, ale mnohem vic by me zajimalo srovnani s jinymy zememi v prepoctu na pocet obyvatel, na pocet automobilu, a na pocet km...

Nepochybuju o tom, ze to i tak budou dost velka cisla, protoze Indove jsou opravdu velice specificky narod, ale aspon bude mozne to rozumne porovnat s jinymi zememi...

0/0
30.3.2016 0:26

T24e72r69e48z27a 76N61o93v17á39k49o67v21á 8398547858467

Tady jsou tabulky: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

+2/0
30.3.2016 6:28

M81a93r18e17k 98Z91a32h55r23a71d96i10l 6434479295371

Takže žádní rekordmani to nejsou...

+4/0
30.3.2016 7:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.