Diskuze
Nejkrvavější silnice světa. Indie hlásí 140 tisíc mrtvých za rok
Děkujeme za pochopení.
O47l60d55ř73i65c25h 36J62a91n85e30č51e17k
přepočteno na počet obyvatel je to jako kdyby na českých silnicích umíralo cca. 1200 lidí ročně - což byl před nějakými cca. 20 lety standard. takže proč ten povyk?
D24a23v38i78d 85K77o26s70t63e57l68n65í81k
Když jsem byl v Indii, tak mě vezel jeden Ind v noci po dálnici. Byla zácpa, tak přejel středový pruh a jel v protisměru v odstavném pruhu. Občas jsme potkali motorku, kolo nebo chodce, kteří v odstavném pruhu pohybovali proti nám. Myslel jsem, že tohle nepřežiju. Asi po 2 km se Ind vrátil do svého směru, jakoby se nechumelilo.
Když jsem seděl v horách za řidičem busu a viděl, jak se řítí do zatáček, modlil jsem se, i když jsem ateista.
Když se Indii podíváte na řidiče busů, rikš a náklaďáku, většinou jsou už podle výrazu v obličeji trochu jednodušší lidé, kterým prostě nedochází, co se můžou svou nezodpovědností způsobit.
Z42d52e13n48ě37k 84M60ü14l45l36e57r
Já jsem v Indii strávil celkem asi 3 měsíce a musím potvrdit že je to fakt zážitek.Jízda v protisměru a hlavně ta jízda po tmě. Jednou jsme se vraceli do města v noci asi 150 km a řidič jel celou dobu po tmě. Dnes se to mu směju ale tenkrát jsem se viděl tak 10krát mrtvej. Ale jinak miluju Indii :)
P88e48t18e56r 23N37e70š12v90a96r84a
Jak zmínili jiní diskutující, je to statisticky na počet obyvatel o chlup více, než u nás. JENOMŽE většina Indů žije na vesnicích, kde je mnohem vyšší pravděpodobnost, že rolník umře na šlápnutní na kobru na políčku, než že ho zajede volský potah na prašné návsi. Prostě při způsobu, jak Indové jezdí je počet mrtvých neuvěřitelně nízký a to je dáno pouze katastrofálním stavem silnic, na kterých nelze jet rychle. Viděl jsem tam šílené věci. V noci autobus, ve kterém sedíte, předjíždí, proti nemu jede náklaďák, oba na plný plyn, dálková světla a troubí. Kdo má slabé nervy tak uhne. Silnice lemují vraky aut, kdy měli dobré nervy oba řidiči a vzali to čelně pod plným plynem.
Prostě, populační přírůstek Indie lze velmi jednoduše vyřešit tím, že se jim tam postaví slušné silnice, po kterých lze jezdit rychle. Pak půjdou počty mrtvých do milionů. Neb ať jezdí jak jezdí, na prašné či štěrkové silnici s dírami jako pastmi na mamuta prostě tak rychle aby se řidič a osádka zabili nelze jet ani při nejhorší vůli.
I19v87a47n 92K66a55z19i76m12o30u82r
Zajeďte se podívat do Zlatníků u Prahy, tam je taky dobrej "kruháč"
L87i76b61o17r 43K41a93c79h84t44í67k
V Indii mají jasnou přednost jen krávy (ne za volantem)
F80r52a64n82t21i30š42e49k 49K29o50c54o97u67r75e43k
A pořád je to málo, aby zastavili populační růst
D13r56a80h30o81m11í23r 83S34t85r76o68u55h23a13l
Při přepočtu na milion obyvatel je úmrtnost na indických silnicích 111 lidí ročně. V ČR je to 71. To je 56% rozdíl oproti nám. Pokud vezmeme v úvahu stav silnic a intenzitu dopravy v důsledku hustoty zalidnění (v Indii je třikrát vyšší než v ČR), tak to není až taková hrůza.
Samozřejmě, absolutní čísla vypadají děsivě. Stejně děsivě podle mne budou vypadat relativní čísla například v Monaku nebo San Marinu.
J62o58s50e17f 94V37o83m43á88č44k62a
Jenže přepočet na obyvatele nedává žádný smysl – jak se v článku píše, je v Indii pouze 170 milionů aut a motorek na 1,3 mld. obyvatel, u nás jich je 5 milionů na 10 milionů. V přepočtu aut na obyvatele je tedy v Indii zhruba 5x méně vozů než u nás, úmrtnost na milion aut je u nás cca 126, v Indii 823.
P79e62t47r 31K62o48n67í96č89e32k
Jestli tento stav nevzrušuje Indy, nevím, proč by se s tím měli vzrušovat lidé v zahraničí. Tolik k tomu srovnání havárie 747 a indických silnic, které "nechávají lidi chladnými". Ano, já jsem zcela chladný. Kdybych se měl zamýšlet nad mrtvými na indických silnicích, zbláznil bych se. A jestli někdo věří na moc božstva, dobře mu tak. Zasloužil by napsat na rakev "kde je tvůj bůh teď".
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Vstup zakázán! Ostrovu Morgan vládnou tisícovky pokusných makaků
Mohutné duby porostlé chomáči lišejníků, husté křoviny a šest úzkých písečných pláží. Morgan Island...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte země světa podle jediné fotografie?
Existují místa, která jsou tak výjimečná, že se dají zařadit pouze do jedné konkrétní země. Poznáte...
Mnohem lepší než Thajsko. Kambodža vás okouzlí vstřícností i památkami
Kambodža byla loni zvolena asijskou vedoucí kulturní destinací. My jsme si její návštěvu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nejpomalejší rychlík světa. Ledovcový Express nabízí úchvatnou jízdu
Tentokrát jsme se za švýcarskými panoramaty vydali s vlaky Rhétských drah, tedy typicky červenými...
Láska na druhé sousto. Japonská kuchyně je plná nástrah i úžasných chutí
Seriál Když jede člověk do Japonska, nevezme si s sebou zásobu paštik, to se rozumí tak nějak samo sebou....
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Výlet do thajského ráje. Některé ostrovy tu většina Čechů ještě neobjevila
Premium Když se řekne dovolená v Thajsku, většina lidí si představí ruch a vřavu největšího z ostrovů...
Znovuzrozená z popela. Navzdory děsivé minulosti má Varšava co nabídnout
Premium Kdo se rád toulá křivolakými uličkami s kamennou dlažbou a obdivuje hlavně středověká náměstíčka s...
Prostějov, ul. Dolní, prodej bytu 3+1, lodžie, gar. stání
Dolní, Prostějov
3 990 000 Kč