Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejkrvavější silnice světa. Indie hlásí 140 tisíc mrtvých za rok

V Indii každý den zahyne na silnicích kolem 380 lidí, což je stejné, jako kdyby se zřítil obří Boeing 747. Jenže zatímco pád podobného letadla by přitáhl pozornost světových médií minimálně na týden, krvežíznivé indické silnice nechávají svět celkem v klidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O52l92d33ř61i30c96h 38J18a32n43e88č94e82k 8869806773431

přepočteno na počet obyvatel je to jako kdyby na českých silnicích umíralo cca. 1200 lidí ročně - což byl před nějakými cca. 20 lety standard. takže proč ten povyk?

0/0
18.4.2016 15:23

D94a51v27i24d 13K33o24s81t93e59l59n76í55k 9835726271

Když jsem byl v Indii, tak mě vezel jeden Ind v noci po dálnici. Byla zácpa, tak přejel středový pruh a jel v protisměru v odstavném pruhu. Občas jsme potkali motorku, kolo nebo chodce, kteří v odstavném pruhu pohybovali proti nám. Myslel jsem, že tohle nepřežiju. Asi po 2 km se Ind vrátil do svého směru, jakoby se nechumelilo.

Když jsem seděl v horách za řidičem busu a viděl, jak se řítí do zatáček, modlil jsem se, i když jsem ateista.

Když se Indii podíváte na řidiče busů, rikš a náklaďáku, většinou jsou už podle výrazu v obličeji trochu jednodušší lidé, kterým prostě nedochází, co se můžou svou nezodpovědností způsobit.

0/0
1.4.2016 23:50

Z27d48e87n62e10k 25M55u61l69l18e96r 5641792596122

Já jsem v Indii strávil celkem asi 3 měsíce a musím potvrdit že je to fakt zážitek.Jízda v protisměru a hlavně ta jízda po tmě. Jednou jsme se vraceli do města v noci asi 150 km a řidič jel celou dobu po tmě. Dnes se to mu směju ale tenkrát jsem se viděl tak 10krát mrtvej. Ale jinak miluju Indii :)VV

0/0
1.4.2016 20:33

P98e41t64e70r 93N36e35š48v68a18r79a 8358476772407

Jak zmínili jiní diskutující, je to statisticky na počet obyvatel o chlup více, než u nás. JENOMŽE většina Indů žije na vesnicích, kde je mnohem vyšší pravděpodobnost, že rolník umře na šlápnutní na kobru na políčku, než že ho zajede volský potah na prašné návsi. Prostě při způsobu, jak Indové jezdí je počet mrtvých neuvěřitelně nízký a to je dáno pouze katastrofálním stavem silnic, na kterých nelze jet rychle. Viděl jsem tam šílené věci. V noci autobus, ve kterém sedíte, předjíždí, proti nemu jede náklaďák, oba na plný plyn, dálková světla a troubí. Kdo má slabé nervy tak uhne. Silnice lemují vraky aut, kdy měli dobré nervy oba řidiči a vzali to čelně pod plným plynem.

Prostě, populační přírůstek Indie lze velmi jednoduše vyřešit tím, že se jim tam postaví slušné silnice, po kterých lze jezdit rychle. Pak půjdou počty mrtvých do milionů. Neb ať jezdí jak jezdí, na prašné či štěrkové silnici s dírami jako pastmi na mamuta prostě tak rychle aby se řidič a osádka zabili nelze jet ani při nejhorší vůli.

0/0
1.4.2016 9:38

J76a58r26o77s65l47a91v 24P43á78n94e64k 3548948350594

Tento clanek je uplne mimo

0/0
30.3.2016 18:55

I12v43a57n 60K44a89z23i77m89o90u98r 6292537306896

Zajeďte se podívat do Zlatníků u Prahy, tam je taky dobrej "kruháč"

0/0
30.3.2016 17:12

L17i83b38o40r 47K48a12c93h63t16í27k 6316906979714

V Indii mají jasnou přednost jen krávy (ne za volantem):-)

+1/0
30.3.2016 15:25

F80r53a42n58t76i90š89e27k 95K86o45c47o86u74r47e72k 6690233887879

A pořád je to málo, aby zastavili populační růst :-/

+7/0
30.3.2016 10:07

D80r25a63h87o21m10í49r 92S53t27r68o31u78h28a20l 4555858942524

Při přepočtu na milion obyvatel je úmrtnost na indických silnicích 111 lidí ročně. V ČR je to 71. To je 56% rozdíl oproti nám. Pokud vezmeme v úvahu stav silnic a intenzitu dopravy v důsledku hustoty zalidnění (v Indii je třikrát vyšší než v ČR), tak to není až taková hrůza.

Samozřejmě, absolutní čísla vypadají děsivě. Stejně děsivě podle mne budou vypadat relativní čísla například v Monaku nebo San Marinu.

+7/−3
30.3.2016 9:57

J97o26s65e42f 53V12o10m24á28č25k43a 5563174123204

Jenže přepočet na obyvatele nedává žádný smysl – jak se v článku píše, je v Indii pouze 170 milionů aut a motorek na 1,3 mld. obyvatel, u nás jich je 5 milionů na 10 milionů. V přepočtu aut na obyvatele je tedy v Indii zhruba 5x méně vozů než u nás, úmrtnost na milion aut je u nás cca 126, v Indii 823.

+6/−2
30.3.2016 10:22

M90a64r88e54k 47H76r50u95b73y 6777272231678

Presto je ten rozdil podstatne mensi, nez by odpovidalo kazdorocnimu chlubeni PCR (a mnozstvi prislusniku na pocet obyvatel;-))

0/0
30.3.2016 16:12

F67i63l91i86p 74N70a89v70r24á82t20i84l 2207840303774

No jo, ale tam se jednou vybourá přeplněnej autobus a hned je u toho 40 mrtvých jen to hvízdne. V Indii jsem nikdy nebyl, ale podle některých záběrů si nedělám iluze, že počet pasažérů v jednom autě je 5x vyšší než u nás.

Pokud se do statistiky počítají i sražení chodci, tak tam v těch přelidněných ulicích stačí k tragédii málo.

0/0
30.3.2016 16:26

J19a70r61o29s68l37a54v 66P40á57n74e57k 3308918640354

nesmite verit každému clanku - každý treti clanek nepise pravdu

0/0
30.3.2016 18:53

J87i42ř56í 64S33c56h80w45a21c48h 8758814788686

ale tento článek klidně může být (s větší pravděpodobností) ten "první" nebo "druhý" ;-)

+1/0
30.3.2016 20:38

P36e91t29r 28K63o17n65í93č97e40k 8194342555275

Jestli tento stav nevzrušuje Indy, nevím, proč by se s tím měli vzrušovat lidé v zahraničí. Tolik k tomu srovnání havárie 747 a indických silnic, které "nechávají lidi chladnými". Ano, já jsem zcela chladný. Kdybych se měl zamýšlet nad mrtvými na indických silnicích, zbláznil bych se. A jestli někdo věří na moc božstva, dobře mu tak. Zasloužil by napsat na rakev "kde je tvůj bůh teď".

+20/0
30.3.2016 9:46

P94e42t50r 32J28a83n95s77a 8388654544625

Z hlediska počtu obyvatel je to srovnatelné s Českem. Tak o jakou senzaci se tady snažíte???

+4/−1
30.3.2016 9:29

M88a25r18t29i61n 72K86y70p30r 2822375114374

A z hlediska počtu aut je to zhruba 8x víc. Takže až tak nezajímavé to není.

+2/0
30.3.2016 11:32

M69a93r43t26i54n 97K10r63e49b77s 4979539630930

Už jsem alergický na to novinářské klišé, že nějaká země něco "hlásí".... :-/

+3/0
30.3.2016 8:23

J72a58n 62P62o72k10o27r50n85ý 1773779450473

Pojďme se složit a pošleme tam Ťuka udělat pořádek. ;-D

+4/0
30.3.2016 5:49
Foto

T83o96m22á14š 48D93v70o24ř12á43k 3225203566626

Ten je i zadarmo drahej...

+2/0
30.3.2016 7:43

J35a74k39u31b 17M19a91t97o70u29š 3745382372383

Jenže to oni nevědí ;-)

0/0
30.3.2016 18:23

J28a18n 64S47v19o60b26o65d37a 6721582590916

Kdyby tak šlo poslat 140 tisíc nových...

+16/0
30.3.2016 3:10

T79o69m25á50š 51T26a47t91í75č55e56k 5700362540848

Hm, budu jedovatý, ale připomenu, že Indie, na rozdíl od Číny, neměla v boji proti populační explozi doposud naprosto žádný úspěch.

+5/−1
30.3.2016 1:48

T36e91r39e20z66a 41N94o92v78á73k11o95v45á 8688467668727

Nyní mají v průměru porodnost 2.3 do tří let by to mělo být 2.1 kdy začne celková populace klesat. Problém jsou spíš africké státy.

+5/0
30.3.2016 6:36

T57o26m22á38š 54T77a32t22í88č46e52k 5620182750828

Zajímavé. Tak to jsem měl už pár let staré informace.

0/0
30.3.2016 17:22

M15a40r39e45k 42Š48i92m60o84n 2764467758498

Mám pocit, že se snad ani nikdy bojovat nesnažila.

0/0
30.3.2016 13:53

K29a11r32e38l 88N82o22v19o42t56n80y 2231175969760

Hm, v absolutnich cislech se samozrejme jedna o obrovska cisla, ale mnohem vic by me zajimalo srovnani s jinymy zememi v prepoctu na pocet obyvatel, na pocet automobilu, a na pocet km...

Nepochybuju o tom, ze to i tak budou dost velka cisla, protoze Indove jsou opravdu velice specificky narod, ale aspon bude mozne to rozumne porovnat s jinymi zememi...

0/0
30.3.2016 0:26

T93e52r40e69z97a 28N89o15v39á11k33o33v64á 8648377608187

Tady jsou tabulky: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

+2/0
30.3.2016 6:28

M12a81r91e86k 24Z23a72h34r63a72d72i82l 6584319355501

Takže žádní rekordmani to nejsou...

+4/0
30.3.2016 7:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.