Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlu selhal podvozek, pilot přistál na moři. Podívejte se

Štěstí v neštěstí. Tak by se dalo nazvat dramatické přistání pilota dvoumotorové Cessny před několika dny na Havaji. Poté, co letounu selhal podvozek, podařilo se pilotovi bez zranění přistát v mořské laguně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a50n 85K65a56r35e31l 60N95o87v38a96k 5196114248766

normální hydroplán.. a co jako?

0/0
8.2.2016 20:22

V49á40c88l46a98v 76P73c39h49á65l76e90k 8586332131482

Pilot je machr. Nouzové přistání na jedničku :-)

0/0
8.2.2016 19:18

Z91d51e14n15ě60k 69S53o72b49o27t68k58a 2484665149833

pilot přistal všichni to přežili. pilot je frajer že to zvladl.

0/0
8.2.2016 13:54

E83m15i22l 57H72a79m57p10e76j56s 6250896584

Přistál do vody, protože to jinam nešlo. V Honolulu je to trochu složitější s loukama, víte? A svoje mezinárodní letiště a dráhu k tomu vhodnou na korálovém ostrůvku rozhodně nebudou poskytovat k nouzovému přistání malému letadlu (které to zvládne jinam) a riskovat poškození, které by jej mohlo vyřadit z provozu a ohrozit cestovní ruch a zásobování.

0/0
8.2.2016 12:41

O39n12d71ř83e88j 14Č67a96p19k26a 6791851253964

Zrovna na Oahu jsou 3 letiště... hned vedle má bývalou leteckou základnu, která se teď používá pro Pobřežní stráž a pro nepravidelný civilní provoz (a v hlavním směru má 2 paralelní dráhy, takže když na té kratší rozseká cessnu, Herculesů Pobřežní stráže se to nedotkne). A ještě na severu jeden aeroklub.

0/0
8.2.2016 16:50

E80m18i24l 89H81a61m91p17e52j21s 6540756224

Já vím, že je tam více možných drah k přistání. Ale jde o vícefaktorový problém. Letadlo mělo zjevnou závadu, podvozek zasunutý s indikací problému, nejspíš nezajištěný. To znamená, pokud by přistával třeba na l22, kam zřejmě chtěl letět, může se při klouzání seknout o podvozek, který se vysune dopadem a stočit se kdoví kam. Ta letiště jsou malá a je tam u drah spousta budov, letadel, aut, apod. To pak raději do vody. Další věc, pokud by začal hořet, ten pickup s jedním hasičem a hasícím přístrojem, na tak malém letišti, mu asi moc nepomůže. Další věci neznáme, problém s hydraulikou, co vše nefungovalo ještě, jaký byl vítr,...

0/0
8.2.2016 19:43

P92e14t38r 13V53á62c24l19a25v96e73k 6585628459867

kazde velke letiste je vybaveno na pristani bez podvozku, casto byva nouzovy travnaty pruh a kazdopadne mohou hasici postríkat rwyspecialni penou proti pozaru, pristani zvladl pekne ale zvolil nejhorsi moznou variantu. Podle zaberu byl podvozek zcela zasunut a dokonce zname i pristani na dve kola pridove a jedno hlavni a vzdy se dalo letadlo opravit...Pristani na vodu s letadlem k tomu neurcenym je vzdy daleko vetsi riziko nez na pevnou plochu. Vetsinou se voli jako posledni moznost pokud jina vhodna plocha neni k dispozici.

0/0
8.2.2016 22:52

E73m88i41l 71H56a82m76p90e61j65s 6420386654

Myslím, že za ty dvě hodiny kroužení si dobře promejšleli co dělat.

0/0
11.2.2016 9:56
Foto

J32a58n 59K39o23l 8913748919809

Uz ve Flight Simulatoru jsem se naucil, ze radsi nouzove pristat na poli, nez na vode. Hodne stesti potapecum s opravou :-)

+1/−1
8.2.2016 12:02

J22i35ř33í 11K86ü65h21r 2490406290256

Jasně.

On 2 hodiny pálil palivo ve vzduchu a nikoho za tu dobu nenapadlo, že by se to dalo vyřešit lépe, než jak to vyřešili.

Zato český Honza by to vyřešil jinak a daleko lépe.

+1/−2
8.2.2016 15:53
Foto

J15a43n 63K78o82l 8283388269229

Jojo, jak jsem psal, ja bych radsi pristal na zemi.

0/0
9.2.2016 4:34

P75e46t20r 34Č58e86r66n46ý 2448459704702

Vypadá to, že ho přistávání na vodě prostě bavilo. Podle aero-news.net prohlásil, že už dříve nouzově přistával na vodě i na zemi a na vodě mu to prý šlo lépe :-)

"The pilot had reportedly been involved in previous situations that led to emergency landings both on land and in the water. He told authorities that those experiences led him to choose the water landing in this scenario."

0/0
8.2.2016 12:01
Foto

T93o92m75a16s 47J55e95t21m79a22r 6350233225606

Cessna Skymaster je už taky skoro veterán. Škoda.

0/0
8.2.2016 9:48

J87a93k80u56b 94R62ý57d78l 1145752245970

Teď už je to Seamaster :-D

+2/0
8.2.2016 12:35

V51á98c97l73a15v 94P57c54h20á49l87e72k 8446722421152

;-D;-D;-D

0/0
8.2.2016 19:18
Foto

M41a63r21t96i22n 97K97o71p65á86s50e18k 9223250879984

Zrušte ta automaticky načítající se další videa!!!! RvRvRvRv

+23/0
8.2.2016 9:33

R90a48d13i95m 22S16o16c39h65a 4674499482154

Pod toto se podepisuji a přidávám se s žádostí... ta funkčnost je opravdu debilní a nedá se bohužel ani nijak přerušit (teda kromě zavření nebo znovunačtení stránky).

Minimálně by bylo fajn, kdyby se umožnilo zrušení alespoň tlačítkem, např. "přerušit automatické načítání".

+2/0
8.2.2016 22:55

P17a21v31e30l 52N47o50v63á27k 1851534101365

Pustím si video a začnu se dívat na komentáře dole ... no a najednou se celá stránka změní ... beta testování nové funkce proběhlo nebo právě probíhá?

Poučení: Pokud něco neumím, nedělám to. Kdyby jste funkci zkopírovali z youtube, udělali byste nejlíp.

+1/0
12.2.2016 10:25

O18n27d54ř49e41j 94K60o87l80á94ř 1683455913351

Nechápu, proč to prostě neposadil na břicho na letiště. Běžně se to dělá a riziko poškození letadla i zranění je menší.

+3/0
8.2.2016 9:28

J56i80ř40í 53K57ü59h65r 2570756280866

Pravděpodobně to mělo nějaké důvody. Za ty 2 hodiny, co létal dokola, mohli něco vymyslet.

0/0
8.2.2016 15:56

E68l76v47í45r72a 61N58o95v84á 6961884842

koukám tady je to samej pilot :-)))

+4/−2
7.2.2016 22:48

O26n35d54ř86e27j 35K26o62l84á60ř 1213925823851

Nevím, zda je to tu samý pilot, ale je to pravda. Zkuste si zajít za nějakým pilotem a zeptejte se ho osobně. Jsem si jist, že vám odpoví totéž, co píšou diskutující pod vámi.

+3/0
8.2.2016 9:29

L42u95k50á69š 60H51á36b61a 6710275226526

Odpovídám stejně jako ostatní. Zem a když není zem možná, až krajní možností je vždycky voda.

+1/0
8.2.2016 11:18

P18e42t20r 48V16á38c67l95a24v27e12k 6715488319597

jak bylo už řečeno, sednout do vody byla nejhorší možná varianta, podvozek měl zasunutý tak měl sednout na břicho na nějaké travnaté letiště, nouzový pruh velkého letiště a v nejhorším na beton. Zničil by možná přední vrtuli a trošku poškrábal letoun, takhle je letadlo na odpis.;-(

+3/0
7.2.2016 22:45

J64a12k18u65b 54R61ý85d29l 1625542255460

Máte tu nějaké srážky, pane Koudelka...Vylovení, vysušení, odbahnění... 300Kč.. To bude za tu Cessnu... :-D

0/0
8.2.2016 12:36

P46e57t63r 63K37u74b73a27t 3822521454530

To udelal to nejhorsi co udelat mohl. Na betone ci trave by jen znicil vrtuli a poskrabal spodek. Jako to bylo u dvoumotoroveho Tecnamu 2006 v Brne. Chapal bych to kdyby mel technicke problemy a vedel ze na bezpecnou plochu nedoletne. Pokud ale pilot nutne nemusi, coz uporuchy podvozku nemusí, tak do vody rozhodne ne.

+10/0
7.2.2016 14:13

E82d34a 85D71r24á93b77e30k 7389912703597

tak my to vidíme tím čecháčkovským pohledem že první je zachránit letadlo jinak jsem dolítal, ale on jich třeba má víc, nebo nemá problém si koupit jiné, nebo v jeho věku mu byl třeba už přednější bezpečně přistát s minimlním rizikem než "nepoškrabat víc než spodek".

+1/−3
7.2.2016 22:44

P62e60t67r 89V31á23c57l92a90v90e30k 6475598639737

nemáte pravdu, daleko bezpečnější by bylo sednout na pevnou plochu na břicho, ideálně trávu, na velkých letištích mají hasiči k dispozici speciální pěnu, kterou nastříkají na runway aby se při dosednutí zabránilo požáru.

Přistání do vody nese docela velké riziko, stačí aby se část zbrzdila dřív třeba vlivem vlny a letadlo se otočí kolem křídla což znamená okamžitou destrukci a potopení..

+3/0
7.2.2016 22:52

O96n74d13ř76e22j 65K64o82l29á75ř 1243155673761

Jak píše pan Václavek.

+2/0
8.2.2016 9:30

L93u17k54á86š 14H10á75b16a 6820955686936

pristani do vody je vic rizikovy nez pristani na beton bez podvozku. Plus extremne narocne, protoze je potreba letoun vyprostit, zamezit uniku prov. tekutin a paliva. A cely je to na odpis. Dokonce se uci, ze je lepsi sednou na rovnou plochu, proti svahu, po svahu a az posledni je vodni hladina. Podle vln sel zrejme i proti vetru, takze bych v tom cul neco jinyho nez jen podvozek, ale napriklad nizkej tah, kterym by ohrozil lidi na zemi pri toceni na drahu. A jestli to nebylo nic jinyho, tak alespon pojistnej podvod :D

0/0
8.2.2016 11:15

K51a61r90e13l 47L21a60n29g80r 2552357250578

To tomu pomohl... Na trávě by byla šance na opravu, takto je to šrot.

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=184172

+6/−1
7.2.2016 12:52

P93a97v77e47l 24C16h18l88u26b95n83a 7757606558627

Možná měl strach přistát na zemi bez podvozku a raději volil ze svého pohledu větší šanci na přežití.

+3/−1
7.2.2016 13:36

P96e89t90r 16V17i27n23t12r90l26í37k 3126544471

Zřejmě nevypadalo, že by dotyčný pilot měl možnost v blízkém okruhu vůbec přistát někde na rovné zemi, bez překážek... hlavně, že jste napsal něco inteligentního...

+2/−3
7.2.2016 22:24
Foto

M94i48r81o39s38l19a12v 97G68a67l88k60o 2155343658168

Času na přistání jinde asi bylo dost: Dvě hodiny poté kroužil nad letištěm, aby spálil všechno palivo, napsala agentura AP.

+2/0
8.2.2016 0:34

P37e86t64r 96V32e90s63e28l17ý 8395795942856

Škoda, že se vás nezeotal. Byl by mrtvý ale měl letadlo vcelku.

+2/−2
8.2.2016 10:55

L31u86k13á63š 50H31á57b12a 6460315456596

to neni pravda, bez podvozku se pristava bezpecne a s malymi letouny i celkem bezne. U velkeho je to vetsi procedura, ale take se nejedna o zadny extremni manevr. Nedavno pristaval na ruzyni a320 (tusim) na bricho.

0/0
8.2.2016 11:17
Foto

J98i30ř33í 27Č56e22c87h 3468831873499

lupo, lupo... Pokud se nezátáhl podvozek, jak píšete v článku, proč tedy pilot normálně nepřistál? Ve video to naopak vypadá, že podvozek je zataženy...

+5/−1
7.2.2016 12:39
Foto

P46a56v25e14l 83P62o31k98o39r17n21ý 2476804850962

Možná podvozek uvízl na "půl cesty"

0/0
7.2.2016 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.