Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlu selhal podvozek, pilot přistál na moři. Podívejte se

Štěstí v neštěstí. Tak by se dalo nazvat dramatické přistání pilota dvoumotorové Cessny před několika dny na Havaji. Poté, co letounu selhal podvozek, podařilo se pilotovi bez zranění přistát v mořské laguně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a60n 56K13a88r40e42l 16N12o90v56a38k 5756864128546

normální hydroplán.. a co jako?

0/0
8.2.2016 20:22

V15á19c26l66a91v 37P54c61h24á45l90e60k 8566172101352

Pilot je machr. Nouzové přistání na jedničku :-)

0/0
8.2.2016 19:18

Z53d89e27n41ě42k 29S43o47b53o68t14k68a 2354815459313

pilot přistal všichni to přežili. pilot je frajer že to zvladl.

0/0
8.2.2016 13:54

E80m37i30l 27H75a31m91p48e67j29s 6570376254

Přistál do vody, protože to jinam nešlo. V Honolulu je to trochu složitější s loukama, víte? A svoje mezinárodní letiště a dráhu k tomu vhodnou na korálovém ostrůvku rozhodně nebudou poskytovat k nouzovému přistání malému letadlu (které to zvládne jinam) a riskovat poškození, které by jej mohlo vyřadit z provozu a ohrozit cestovní ruch a zásobování.

0/0
8.2.2016 12:41

O95n25d51ř43e49j 37Č50a42p21k37a 6721761953334

Zrovna na Oahu jsou 3 letiště... hned vedle má bývalou leteckou základnu, která se teď používá pro Pobřežní stráž a pro nepravidelný civilní provoz (a v hlavním směru má 2 paralelní dráhy, takže když na té kratší rozseká cessnu, Herculesů Pobřežní stráže se to nedotkne). A ještě na severu jeden aeroklub.

0/0
8.2.2016 16:50

E53m82i85l 57H54a19m19p24e35j36s 6720156354

Já vím, že je tam více možných drah k přistání. Ale jde o vícefaktorový problém. Letadlo mělo zjevnou závadu, podvozek zasunutý s indikací problému, nejspíš nezajištěný. To znamená, pokud by přistával třeba na l22, kam zřejmě chtěl letět, může se při klouzání seknout o podvozek, který se vysune dopadem a stočit se kdoví kam. Ta letiště jsou malá a je tam u drah spousta budov, letadel, aut, apod. To pak raději do vody. Další věc, pokud by začal hořet, ten pickup s jedním hasičem a hasícím přístrojem, na tak malém letišti, mu asi moc nepomůže. Další věci neznáme, problém s hydraulikou, co vše nefungovalo ještě, jaký byl vítr,...

0/0
8.2.2016 19:43

P23e94t49r 92V60á24c89l26a53v17e53k 6835488959937

kazde velke letiste je vybaveno na pristani bez podvozku, casto byva nouzovy travnaty pruh a kazdopadne mohou hasici postríkat rwyspecialni penou proti pozaru, pristani zvladl pekne ale zvolil nejhorsi moznou variantu. Podle zaberu byl podvozek zcela zasunut a dokonce zname i pristani na dve kola pridove a jedno hlavni a vzdy se dalo letadlo opravit...Pristani na vodu s letadlem k tomu neurcenym je vzdy daleko vetsi riziko nez na pevnou plochu. Vetsinou se voli jako posledni moznost pokud jina vhodna plocha neni k dispozici.

0/0
8.2.2016 22:52

E40m93i18l 89H13a54m94p25e24j46s 6710786694

Myslím, že za ty dvě hodiny kroužení si dobře promejšleli co dělat.

0/0
11.2.2016 9:56

J85a16n 37K17o23l 8633448179969

Uz ve Flight Simulatoru jsem se naucil, ze radsi nouzove pristat na poli, nez na vode. Hodne stesti potapecum s opravou :-)

+1/−1
8.2.2016 12:02

J41i33ř83í 44K18ü63h65r 2410496110356

Jasně.

On 2 hodiny pálil palivo ve vzduchu a nikoho za tu dobu nenapadlo, že by se to dalo vyřešit lépe, než jak to vyřešili.

Zato český Honza by to vyřešil jinak a daleko lépe.

+1/−2
8.2.2016 15:53

J69a27n 41K94o77l 8963458209509

Jojo, jak jsem psal, ja bych radsi pristal na zemi.

0/0
9.2.2016 4:34

P53e76t46r 76Č28e47r83n30ý 2478569404822

Vypadá to, že ho přistávání na vodě prostě bavilo. Podle aero-news.net prohlásil, že už dříve nouzově přistával na vodě i na zemi a na vodě mu to prý šlo lépe :-)

"The pilot had reportedly been involved in previous situations that led to emergency landings both on land and in the water. He told authorities that those experiences led him to choose the water landing in this scenario."

0/0
8.2.2016 12:01
Foto

T39o94m86a20s 58J79e69t59m16a59r 6800393385686

Cessna Skymaster je už taky skoro veterán. Škoda.

0/0
8.2.2016 9:48

J45a19k75u27b 84R47ý70d86l 1895782175960

Teď už je to Seamaster :-D

+2/0
8.2.2016 12:35

V41á45c27l57a28v 62P78c38h43á11l98e90k 8856862401792

;-D;-D;-D

0/0
8.2.2016 19:18
Foto

M92a69r86t95i87n 18K24o69p11á46s64e65k 9543570259324

Zrušte ta automaticky načítající se další videa!!!! RvRvRvRv

+23/0
8.2.2016 9:33

R67a10d62i61m 74S23o62c80h19a 4154819172744

Pod toto se podepisuji a přidávám se s žádostí... ta funkčnost je opravdu debilní a nedá se bohužel ani nijak přerušit (teda kromě zavření nebo znovunačtení stránky).

Minimálně by bylo fajn, kdyby se umožnilo zrušení alespoň tlačítkem, např. "přerušit automatické načítání".

+2/0
8.2.2016 22:55

P73a27v93e60l 83N55o19v84á46k 1201454561195

Pustím si video a začnu se dívat na komentáře dole ... no a najednou se celá stránka změní ... beta testování nové funkce proběhlo nebo právě probíhá?

Poučení: Pokud něco neumím, nedělám to. Kdyby jste funkci zkopírovali z youtube, udělali byste nejlíp.

+1/0
12.2.2016 10:25

O43n58d60ř41e72j 77K56o51l74á62ř 1283405273411

Nechápu, proč to prostě neposadil na břicho na letiště. Běžně se to dělá a riziko poškození letadla i zranění je menší.

+3/0
8.2.2016 9:28

J94i72ř42í 17K97ü19h87r 2930706900476

Pravděpodobně to mělo nějaké důvody. Za ty 2 hodiny, co létal dokola, mohli něco vymyslet.

0/0
8.2.2016 15:56

E59l95v40í76r57a 24N26o51v39á 6651534472

koukám tady je to samej pilot :-)))

+4/−2
7.2.2016 22:48

O60n54d49ř43e96j 26K75o28l96á65ř 1253915533511

Nevím, zda je to tu samý pilot, ale je to pravda. Zkuste si zajít za nějakým pilotem a zeptejte se ho osobně. Jsem si jist, že vám odpoví totéž, co píšou diskutující pod vámi.

+3/0
8.2.2016 9:29

L46u12k49á20š 33H70á65b70a 6800405956546

Odpovídám stejně jako ostatní. Zem a když není zem možná, až krajní možností je vždycky voda.

+1/0
8.2.2016 11:18

P44e85t69r 25V11á88c64l16a88v68e47k 6645478599737

jak bylo už řečeno, sednout do vody byla nejhorší možná varianta, podvozek měl zasunutý tak měl sednout na břicho na nějaké travnaté letiště, nouzový pruh velkého letiště a v nejhorším na beton. Zničil by možná přední vrtuli a trošku poškrábal letoun, takhle je letadlo na odpis.;-(

+3/0
7.2.2016 22:45

J74a71k41u97b 74R60ý65d69l 1735142375260

Máte tu nějaké srážky, pane Koudelka...Vylovení, vysušení, odbahnění... 300Kč.. To bude za tu Cessnu... :-D

0/0
8.2.2016 12:36

P42e23t88r 87K78u62b65a29t 3302831214940

To udelal to nejhorsi co udelat mohl. Na betone ci trave by jen znicil vrtuli a poskrabal spodek. Jako to bylo u dvoumotoroveho Tecnamu 2006 v Brne. Chapal bych to kdyby mel technicke problemy a vedel ze na bezpecnou plochu nedoletne. Pokud ale pilot nutne nemusi, coz uporuchy podvozku nemusí, tak do vody rozhodne ne.

+10/0
7.2.2016 14:13

E10d90a 64D85r39á22b79e72k 7689332153957

tak my to vidíme tím čecháčkovským pohledem že první je zachránit letadlo jinak jsem dolítal, ale on jich třeba má víc, nebo nemá problém si koupit jiné, nebo v jeho věku mu byl třeba už přednější bezpečně přistát s minimlním rizikem než "nepoškrabat víc než spodek".

+1/−3
7.2.2016 22:44

P15e68t64r 55V68á35c14l54a36v83e37k 6895558559577

nemáte pravdu, daleko bezpečnější by bylo sednout na pevnou plochu na břicho, ideálně trávu, na velkých letištích mají hasiči k dispozici speciální pěnu, kterou nastříkají na runway aby se při dosednutí zabránilo požáru.

Přistání do vody nese docela velké riziko, stačí aby se část zbrzdila dřív třeba vlivem vlny a letadlo se otočí kolem křídla což znamená okamžitou destrukci a potopení..

+3/0
7.2.2016 22:52

O75n68d96ř17e55j 50K57o86l78á59ř 1743155873741

Jak píše pan Václavek.

+2/0
8.2.2016 9:30

L24u45k69á53š 65H81á81b56a 6960635746246

pristani do vody je vic rizikovy nez pristani na beton bez podvozku. Plus extremne narocne, protoze je potreba letoun vyprostit, zamezit uniku prov. tekutin a paliva. A cely je to na odpis. Dokonce se uci, ze je lepsi sednou na rovnou plochu, proti svahu, po svahu a az posledni je vodni hladina. Podle vln sel zrejme i proti vetru, takze bych v tom cul neco jinyho nez jen podvozek, ale napriklad nizkej tah, kterym by ohrozil lidi na zemi pri toceni na drahu. A jestli to nebylo nic jinyho, tak alespon pojistnej podvod :D

0/0
8.2.2016 11:15

K84a90r54e63l 79L57a49n66g34r 2242917640188

To tomu pomohl... Na trávě by byla šance na opravu, takto je to šrot.

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=184172

+6/−1
7.2.2016 12:52

P88a59v27e16l 67C89h74l38u48b47n19a 7237536858117

Možná měl strach přistát na zemi bez podvozku a raději volil ze svého pohledu větší šanci na přežití.

+3/−1
7.2.2016 13:36

P85e50t19r 90V75i43n12t86r14l20í35k 3406344571

Zřejmě nevypadalo, že by dotyčný pilot měl možnost v blízkém okruhu vůbec přistát někde na rovné zemi, bez překážek... hlavně, že jste napsal něco inteligentního...

+2/−3
7.2.2016 22:24
Foto

M97i77r66o79s67l51a72v 65G12a69l27k23o 2175833658428

Času na přistání jinde asi bylo dost: Dvě hodiny poté kroužil nad letištěm, aby spálil všechno palivo, napsala agentura AP.

+2/0
8.2.2016 0:34

P40e49t88r 30V92e53s39e43l68ý 8195915352976

Škoda, že se vás nezeotal. Byl by mrtvý ale měl letadlo vcelku.

+2/−2
8.2.2016 10:55

L93u64k95á39š 76H87á30b62a 6330165226386

to neni pravda, bez podvozku se pristava bezpecne a s malymi letouny i celkem bezne. U velkeho je to vetsi procedura, ale take se nejedna o zadny extremni manevr. Nedavno pristaval na ruzyni a320 (tusim) na bricho.

0/0
8.2.2016 11:17
Foto

J37i84ř50í 31Č48e44c91h 3188851773629

lupo, lupo... Pokud se nezátáhl podvozek, jak píšete v článku, proč tedy pilot normálně nepřistál? Ve video to naopak vypadá, že podvozek je zataženy...

+5/−1
7.2.2016 12:39
Foto

P49a81v43e76l 83P22o49k33o82r62n72ý 2766714330582

Možná podvozek uvízl na "půl cesty"

0/0
7.2.2016 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.