Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letadlu selhal podvozek, pilot přistál na moři. Podívejte se

Štěstí v neštěstí. Tak by se dalo nazvat dramatické přistání pilota dvoumotorové Cessny před několika dny na Havaji. Poté, co letounu selhal podvozek, podařilo se pilotovi bez zranění přistát v mořské laguně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a19n 31K94a20r13e20l 53N86o77v11a63k 5246514798616

normální hydroplán.. a co jako?

0/0
8.2.2016 20:22

V14á95c35l20a47v 56P61c31h45á43l48e47k 8816262831652

Pilot je machr. Nouzové přistání na jedničku :-)

0/0
8.2.2016 19:18

Z51d28e64n74ě96k 97S75o84b88o71t71k24a 2184355519643

pilot přistal všichni to přežili. pilot je frajer že to zvladl.

0/0
8.2.2016 13:54


E74m24i79l 96H92a48m43p92e63j73s 6270166704

Přistál do vody, protože to jinam nešlo. V Honolulu je to trochu složitější s loukama, víte? A svoje mezinárodní letiště a dráhu k tomu vhodnou na korálovém ostrůvku rozhodně nebudou poskytovat k nouzovému přistání malému letadlu (které to zvládne jinam) a riskovat poškození, které by jej mohlo vyřadit z provozu a ohrozit cestovní ruch a zásobování.

0/0
8.2.2016 12:41

O60n12d41ř27e87j 48Č86a71p90k90a 6551331723464

Zrovna na Oahu jsou 3 letiště... hned vedle má bývalou leteckou základnu, která se teď používá pro Pobřežní stráž a pro nepravidelný civilní provoz (a v hlavním směru má 2 paralelní dráhy, takže když na té kratší rozseká cessnu, Herculesů Pobřežní stráže se to nedotkne). A ještě na severu jeden aeroklub.

0/0
8.2.2016 16:50

E14m70i61l 32H54a58m42p41e84j12s 6360886664

Já vím, že je tam více možných drah k přistání. Ale jde o vícefaktorový problém. Letadlo mělo zjevnou závadu, podvozek zasunutý s indikací problému, nejspíš nezajištěný. To znamená, pokud by přistával třeba na l22, kam zřejmě chtěl letět, může se při klouzání seknout o podvozek, který se vysune dopadem a stočit se kdoví kam. Ta letiště jsou malá a je tam u drah spousta budov, letadel, aut, apod. To pak raději do vody. Další věc, pokud by začal hořet, ten pickup s jedním hasičem a hasícím přístrojem, na tak malém letišti, mu asi moc nepomůže. Další věci neznáme, problém s hydraulikou, co vše nefungovalo ještě, jaký byl vítr,...

0/0
8.2.2016 19:43

P56e48t55r 15V31á26c51l93a58v56e54k 6475548869217

kazde velke letiste je vybaveno na pristani bez podvozku, casto byva nouzovy travnaty pruh a kazdopadne mohou hasici postríkat rwyspecialni penou proti pozaru, pristani zvladl pekne ale zvolil nejhorsi moznou variantu. Podle zaberu byl podvozek zcela zasunut a dokonce zname i pristani na dve kola pridove a jedno hlavni a vzdy se dalo letadlo opravit...Pristani na vodu s letadlem k tomu neurcenym je vzdy daleko vetsi riziko nez na pevnou plochu. Vetsinou se voli jako posledni moznost pokud jina vhodna plocha neni k dispozici.

0/0
8.2.2016 22:52

E76m46i78l 67H32a13m34p73e55j97s 6400706754

Myslím, že za ty dvě hodiny kroužení si dobře promejšleli co dělat.

0/0
11.2.2016 9:56
Foto

J81a69n 83K35o76l 8513288859249

Uz ve Flight Simulatoru jsem se naucil, ze radsi nouzove pristat na poli, nez na vode. Hodne stesti potapecum s opravou :-)

+1/−1
8.2.2016 12:02

J41i23ř83í 75K69ü35h83r 2930266440416

Jasně.

On 2 hodiny pálil palivo ve vzduchu a nikoho za tu dobu nenapadlo, že by se to dalo vyřešit lépe, než jak to vyřešili.

Zato český Honza by to vyřešil jinak a daleko lépe.

+1/−2
8.2.2016 15:53
Foto

J15a33n 67K49o82l 8443358759379

Jojo, jak jsem psal, ja bych radsi pristal na zemi.

0/0
9.2.2016 4:34

P84e24t59r 14Č16e38r54n30ý 2208889294842

Vypadá to, že ho přistávání na vodě prostě bavilo. Podle aero-news.net prohlásil, že už dříve nouzově přistával na vodě i na zemi a na vodě mu to prý šlo lépe :-)

"The pilot had reportedly been involved in previous situations that led to emergency landings both on land and in the water. He told authorities that those experiences led him to choose the water landing in this scenario."

0/0
8.2.2016 12:01
Foto

T30o97m47a89s 52J63e37t33m23a82r 6280343155736

Cessna Skymaster je už taky skoro veterán. Škoda.

0/0
8.2.2016 9:48

J85a17k96u15b 84R85ý71d39l 1745212825900

Teď už je to Seamaster :-D

+2/0
8.2.2016 12:35

V44á51c97l39a30v 77P88c17h55á96l89e42k 8706512831652

;-D;-D;-D

0/0
8.2.2016 19:18
Foto

M66a63r42t69i39n 33K64o21p27á93s79e84k 9503540669494

Zrušte ta automaticky načítající se další videa!!!! RvRvRvRv

+23/0
8.2.2016 9:33

R31a16d85i17m 47S50o95c20h59a 4974219362384

Pod toto se podepisuji a přidávám se s žádostí... ta funkčnost je opravdu debilní a nedá se bohužel ani nijak přerušit (teda kromě zavření nebo znovunačtení stránky).

Minimálně by bylo fajn, kdyby se umožnilo zrušení alespoň tlačítkem, např. "přerušit automatické načítání".

+2/0
8.2.2016 22:55

P79a16v19e10l 68N11o20v20á30k 1581744501345

Pustím si video a začnu se dívat na komentáře dole ... no a najednou se celá stránka změní ... beta testování nové funkce proběhlo nebo právě probíhá?

Poučení: Pokud něco neumím, nedělám to. Kdyby jste funkci zkopírovali z youtube, udělali byste nejlíp.

+1/0
12.2.2016 10:25

O31n47d20ř48e32j 39K47o76l50á18ř 1583185453361

Nechápu, proč to prostě neposadil na břicho na letiště. Běžně se to dělá a riziko poškození letadla i zranění je menší.

+3/0
8.2.2016 9:28

J60i11ř84í 32K13ü36h63r 2580956710736

Pravděpodobně to mělo nějaké důvody. Za ty 2 hodiny, co létal dokola, mohli něco vymyslet.

0/0
8.2.2016 15:56

E94l41v67í27r41a 69N52o71v54á 6561524252

koukám tady je to samej pilot :-)))

+4/−2
7.2.2016 22:48

O25n12d85ř69e19j 69K18o90l60á64ř 1693265953621

Nevím, zda je to tu samý pilot, ale je to pravda. Zkuste si zajít za nějakým pilotem a zeptejte se ho osobně. Jsem si jist, že vám odpoví totéž, co píšou diskutující pod vámi.

+3/0
8.2.2016 9:29

L34u30k30á56š 72H79á98b75a 6540625286466

Odpovídám stejně jako ostatní. Zem a když není zem možná, až krajní možností je vždycky voda.

+1/0
8.2.2016 11:18

P66e71t95r 72V79á46c50l30a94v40e35k 6525858719597

jak bylo už řečeno, sednout do vody byla nejhorší možná varianta, podvozek měl zasunutý tak měl sednout na břicho na nějaké travnaté letiště, nouzový pruh velkého letiště a v nejhorším na beton. Zničil by možná přední vrtuli a trošku poškrábal letoun, takhle je letadlo na odpis.;-(

+3/0
7.2.2016 22:45

J35a79k15u81b 54R57ý92d27l 1945812715780

Máte tu nějaké srážky, pane Koudelka...Vylovení, vysušení, odbahnění... 300Kč.. To bude za tu Cessnu... :-D

0/0
8.2.2016 12:36

P58e55t48r 57K32u51b71a13t 3452931874840

To udelal to nejhorsi co udelat mohl. Na betone ci trave by jen znicil vrtuli a poskrabal spodek. Jako to bylo u dvoumotoroveho Tecnamu 2006 v Brne. Chapal bych to kdyby mel technicke problemy a vedel ze na bezpecnou plochu nedoletne. Pokud ale pilot nutne nemusi, coz uporuchy podvozku nemusí, tak do vody rozhodne ne.

+10/0
7.2.2016 14:13

E33d74a 74D67r93á93b76e70k 7109292723947

tak my to vidíme tím čecháčkovským pohledem že první je zachránit letadlo jinak jsem dolítal, ale on jich třeba má víc, nebo nemá problém si koupit jiné, nebo v jeho věku mu byl třeba už přednější bezpečně přistát s minimlním rizikem než "nepoškrabat víc než spodek".

+1/−3
7.2.2016 22:44

P49e80t73r 88V72á53c11l89a17v66e91k 6735558829137

nemáte pravdu, daleko bezpečnější by bylo sednout na pevnou plochu na břicho, ideálně trávu, na velkých letištích mají hasiči k dispozici speciální pěnu, kterou nastříkají na runway aby se při dosednutí zabránilo požáru.

Přistání do vody nese docela velké riziko, stačí aby se část zbrzdila dřív třeba vlivem vlny a letadlo se otočí kolem křídla což znamená okamžitou destrukci a potopení..

+3/0
7.2.2016 22:52

O11n23d67ř23e40j 91K29o58l78á82ř 1353335103151

Jak píše pan Václavek.

+2/0
8.2.2016 9:30

L11u77k38á81š 52H17á51b76a 6820395906916

pristani do vody je vic rizikovy nez pristani na beton bez podvozku. Plus extremne narocne, protoze je potreba letoun vyprostit, zamezit uniku prov. tekutin a paliva. A cely je to na odpis. Dokonce se uci, ze je lepsi sednou na rovnou plochu, proti svahu, po svahu a az posledni je vodni hladina. Podle vln sel zrejme i proti vetru, takze bych v tom cul neco jinyho nez jen podvozek, ale napriklad nizkej tah, kterym by ohrozil lidi na zemi pri toceni na drahu. A jestli to nebylo nic jinyho, tak alespon pojistnej podvod :D

0/0
8.2.2016 11:15

K65a82r10e21l 20L90a74n56g42r 2152427130298

To tomu pomohl... Na trávě by byla šance na opravu, takto je to šrot.

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=184172

+6/−1
7.2.2016 12:52

P39a63v98e51l 90C98h13l70u88b87n77a 7347166628777

Možná měl strach přistát na zemi bez podvozku a raději volil ze svého pohledu větší šanci na přežití.

+3/−1
7.2.2016 13:36

P66e66t62r 63V68i42n85t27r13l86í56k 3796184881

Zřejmě nevypadalo, že by dotyčný pilot měl možnost v blízkém okruhu vůbec přistát někde na rovné zemi, bez překážek... hlavně, že jste napsal něco inteligentního...

+2/−3
7.2.2016 22:24
Foto

M63i97r76o11s43l13a21v 22G16a44l13k32o 2515173838668

Času na přistání jinde asi bylo dost: Dvě hodiny poté kroužil nad letištěm, aby spálil všechno palivo, napsala agentura AP.

+2/0
8.2.2016 0:34

P54e55t11r 95V76e81s48e13l52ý 8335625982596

Škoda, že se vás nezeotal. Byl by mrtvý ale měl letadlo vcelku.

+2/−2
8.2.2016 10:55

L21u50k47á79š 24H87á88b64a 6290605576306

to neni pravda, bez podvozku se pristava bezpecne a s malymi letouny i celkem bezne. U velkeho je to vetsi procedura, ale take se nejedna o zadny extremni manevr. Nedavno pristaval na ruzyni a320 (tusim) na bricho.

0/0
8.2.2016 11:17
Foto

J78i82ř98í 64Č14e72c33h 3328291213389

lupo, lupo... Pokud se nezátáhl podvozek, jak píšete v článku, proč tedy pilot normálně nepřistál? Ve video to naopak vypadá, že podvozek je zataženy...

+5/−1
7.2.2016 12:39
Foto

P66a84v85e26l 38P96o90k78o57r22n56ý 2336624840702

Možná podvozek uvízl na "půl cesty"

0/0
7.2.2016 14:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.