Diskuze

Ani letadlo, ani loď. Němci staví moderní ekranoplán

Německý tým konstruktérů nedávno představil projekt dopravního prostředku budoucnosti, který by měl skloubit výhody letadla a lodi. Stroj nazvaný FlyShip má křídla, ale nevznese se výš než několik metrů nad vodní hladinu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ekranoplán je výmysl z dob SSSR. V Německu žije několik set tisíc Rusů. Takže nový ekranoplán je možná zase ruský nesmysl ovšem vznikající v Německu.

0 3
možnosti
JP

Ilustracni obrazek predpoklada pouziti stroje jen za bezvetri?

Vlny byvaji bezne 20 m vysoke kdyz poradne zafouka.

0 0
možnosti
MB

Jo aha, proto potřebují tolik inženýrů ;-D

0 0
možnosti
OB

O95n20d60ř10e22j 73B44o47k

1. 2. 2016 18:35

Spotřeba 250l/h provozu, let bude trvat 20h při rychlosti 250km/h a dolet je 4500km?

Ne že bych byl nějakej hnidopich, ale nějak jim to lehce nesedí.

Rusové postavili ekranoplány s krátkodobou letovou hladinou 2000m a rychlostí 500km/h. Optimální letová hladina byla 4-14m což bude mít ten německý stejné. Nosnost 11t a 100 pasažérů? to je 110kg na pasažéra a jeho zavazadlo (průměr je 17kg) a při dlouhé cestě potřebujete navíc i solidní catering což je spousta další váhy navíc.

Takže buď někdo podal zkreslené informace nebo o tom projektu moc nepřemýšleli. To že někdo přepsal blbosti je pravděpodobnější.

0 0
možnosti
FF

V trupu má být umístěna kabina pro cestující nebo náklad o velikosti 140 metrů čtverečních.

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/nemecko-a-letadlo-zvane-ekranoplan-d5x-/kolem-sveta.aspx?c=A160201_122919_kolem-sveta_tom

To bude přepravovat koberce? A kolik metrů čtverečních má průměrný pasažér?

0 0
možnosti
OB

O43n49d67ř85e54j 42B26o51k

1. 2. 2016 18:18

Taky jsem si říkal že použití metrů krychlových by bylo praktičtější :-P

0 0
možnosti
JV

Takže A318 ma osminásobnou spotřebu na hodinu, ale za tu hodinu urazí čtyřnásobnou vzdálenost a přitom nese dvojnásobek nákladu? Ekranoplány kombinují vlastnosti letadel a lodí, kdy výsledek je stroj, který má nevýhody obou.

Nicméně kdo ví? nějaké niche by si to najít mohlo. Vnucuje se přeprava turistů někde v Karibiku nebo Egejském moři - dostane se to nad vodou k menším ostrovům, kde by bylo nemožné / nevýhodné stavět letiště, ale proti trajektu je výrazně rychlejší a zároveň je to asi zážitek letět takhle nad vodou. Samozřejmě za předpokladu, že bude provoz levnější než hydroplán.

13 0
možnosti
VT

Takže jedině létat přes den za jasného počasí.

Při představách velkých vln nebo při té rychlosti, kdy se najedou před váma objeví ledovec a manévrovat s tím?

Má to své výhody určitě, ale spíše vidím ty nevýhody.

0 0
možnosti
JK

Kdyby mělo větší nosnost, přijde mi zajímavé na delší frekventované trasy lodních trajektů. Nyní tam plují katamarány s vodním proudovým motorem, ale toto by bylo ještě o dost rychlejší.

1 0
možnosti
Foto

Nevidím moc výhod. Nebude to pohodlné jako loď a nebude to rychlé jako letadlo. A bude muset člověk někam do přístavu. Nenapadá mě, kam s tím letět. Zaoceánské "lety" by byly velká pakárna, už tak je člověk v letadle 6-9 hodin.

Myslím na Concorde a utírám slzu v oku.

2 2
možnosti
MK

To vás toho tedy napadá dost málo. Jenom tak z placu co napadá mě: skoro celé Středozemní moře, velká americká jezera, spojení mezi státy Perského zálivu, Černé moře, Kaspicé moře, Bajkalské jezero... Využití rozhodně je.

1 0
možnosti
Foto

Funguje to, kdyz jsou treba dvoumetrove vlny? Osobne bych videl prima vyuziti na jezerech (zkraceni cesty po sousi).

1 0
možnosti
DU

Nebo Stredozemni more, Ale jak rikate, dvou-tri metrove vlny?? Chytne kridlo a co ted? Urco by museli pres Ocean jenom za idealnich podminek. :-/

0 0
možnosti