Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ani letadlo, ani loď. Němci staví moderní ekranoplán

Německý tým konstruktérů nedávno představil projekt dopravního prostředku budoucnosti, který by měl skloubit výhody letadla a lodi. Stroj nazvaný FlyShip má křídla, ale nevznese se výš než několik metrů nad vodní hladinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67i79l93a55n 79W33e19l40s72e34r 5942458568571

Ekranoplán je výmysl z dob SSSR. V Německu žije několik set tisíc Rusů. Takže nový ekranoplán je možná zase ruský nesmysl ovšem vznikající v Německu.

0/−3
1.2.2016 21:40

J80a88n 35P55r19i92c78h19y15s75t23a92l 8661808483

Ilustracni obrazek predpoklada pouziti stroje jen za bezvetri?

Vlny byvaji bezne 20 m vysoke kdyz poradne zafouka.

0/0
1.2.2016 21:27

M76a48r35i79á69n 73B12e29d83n87á25r47i69k 9241241950208

Jo aha, proto potřebují tolik inženýrů ;-D

0/0
1.2.2016 20:52


O27n96d37ř85e66j 12B76o53k 4967221708118

Spotřeba 250l/h provozu, let bude trvat 20h při rychlosti 250km/h a dolet je 4500km?

Ne že bych byl nějakej hnidopich, ale nějak jim to lehce nesedí.

Rusové postavili ekranoplány s krátkodobou letovou hladinou 2000m a rychlostí 500km/h. Optimální letová hladina byla 4-14m což bude mít ten německý stejné. Nosnost 11t a 100 pasažérů? to je 110kg na pasažéra a jeho zavazadlo (průměr je 17kg) a při dlouhé cestě potřebujete navíc i solidní catering což je spousta další váhy navíc.

Takže buď někdo podal zkreslené informace nebo o tom projektu moc nepřemýšleli. To že někdo přepsal blbosti je pravděpodobnější.

0/0
1.2.2016 18:35

F76r69a27n43t27i79š66e23k 95F79a19l54e19š65n80í17k 8724939311893

V trupu má být umístěna kabina pro cestující nebo náklad o velikosti 140 metrů čtverečních.

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/nemecko-a-letadlo-zvane-ekranoplan-d5x-/kolem-sveta.aspx?c=A160201_122919_kolem-sveta_tom

To bude přepravovat koberce? A kolik metrů čtverečních má průměrný pasažér?

0/0
1.2.2016 16:23

O38n52d78ř51e83j 38B58o50k 4977931138718

Taky jsem si říkal že použití metrů krychlových by bylo praktičtější :-P

0/0
1.2.2016 18:18

J34a75n 85V74á54c46l92a53v96í62k 3912476391239

Takže A318 ma osminásobnou spotřebu na hodinu, ale za tu hodinu urazí čtyřnásobnou vzdálenost a přitom nese dvojnásobek nákladu? Ekranoplány kombinují vlastnosti letadel a lodí, kdy výsledek je stroj, který má nevýhody obou.

Nicméně kdo ví? nějaké niche by si to najít mohlo. Vnucuje se přeprava turistů někde v Karibiku nebo Egejském moři - dostane se to nad vodou k menším ostrovům, kde by bylo nemožné / nevýhodné stavět letiště, ale proti trajektu je výrazně rychlejší a zároveň je to asi zážitek letět takhle nad vodou. Samozřejmě za předpokladu, že bude provoz levnější než hydroplán.

+13/0
1.2.2016 15:28

V88o85j91t32ě43c41h 40T63r37u81h47l37á14ř 2735119246

Takže jedině létat přes den za jasného počasí.

Při představách velkých vln nebo při té rychlosti, kdy se najedou před váma objeví ledovec a manévrovat s tím?

Má to své výhody určitě, ale spíše vidím ty nevýhody.

0/0
1.2.2016 15:16

J39a66n 31K67o56č25v61a19r81a 4962175557441

Kdyby mělo větší nosnost, přijde mi zajímavé na delší frekventované trasy lodních trajektů. Nyní tam plují katamarány s vodním proudovým motorem, ale toto by bylo ještě o dost rychlejší.

+1/0
1.2.2016 15:13

A91l59i34c54e 31K45l20a21p84a14č26o78v12á 7410541445908

Nevidím moc výhod. Nebude to pohodlné jako loď a nebude to rychlé jako letadlo. A bude muset člověk někam do přístavu. Nenapadá mě, kam s tím letět. Zaoceánské "lety" by byly velká pakárna, už tak je člověk v letadle 6-9 hodin.

Myslím na Concorde a utírám slzu v oku.

+2/−2
1.2.2016 14:46

M18a20r16t68i57n 28K46o25z83á31k 4634340749287

To vás toho tedy napadá dost málo. Jenom tak z placu co napadá mě: skoro celé Středozemní moře, velká americká jezera, spojení mezi státy Perského zálivu, Černé moře, Kaspicé moře, Bajkalské jezero... Využití rozhodně je.

+1/0
2.2.2016 20:22
Foto

K78a30r80e40l 74P90l91a22c24h75ý 6686176314209

Funguje to, kdyz jsou treba dvoumetrove vlny? Osobne bych videl prima vyuziti na jezerech (zkraceni cesty po sousi).

+1/0
1.2.2016 14:42

D56a71v20i44d 40U79n64g62e21r 4531829481283

Nebo Stredozemni more, Ale jak rikate, dvou-tri metrove vlny?? Chytne kridlo a co ted? Urco by museli pres Ocean jenom za idealnich podminek. :-/

0/0
1.2.2016 14:54
Foto

K85a73r27e73l 94P10l82a62c53h36ý 6236746234209

Proto mi to prijde jako bezva vyuziti na jezerech/prehradach, kde by to kamiony objizdely.

0/0
1.2.2016 16:47

K77a45t24e75ř44i13n69a 55V75ý10b53o77r13n17á 6440899109

Na přepravu migrantů ideální.

+3/−3
1.2.2016 14:04

A74l22i79c48e 39K74l57a82p43a13č46o60v70á 7370811855538

Znám levnější způsob přepravy na tento účel - navíc to má kapacitu jen 100 osob!!!!

0/0
1.2.2016 14:47

R51o86b97e42r14t 13M14á19s38l23o 1131491347817

Teď v zimě jich přichází 2000 denně to máte 20 letů. V létě to bylo 10k denně a odhad na příští léto je 30k denně. To máte 300 letů. I kdyby to obrátili 2x denně tak těch strojů potřebujete 150.

Osobně se domnívám, že mnohem lepším řešením je nastavit podmínky v Evropě tak, aby muslimové sami rádi a dobrovolně odešli dokud to jde. A Řekové jim na pobřeží mohou prodávat nafukovací čluny. Aspoň se jim trochu zvedne ekonomika.

0/0
1.2.2016 15:06

V18l75a32s15t40i32m19i13l 32S44v37o15b37o21d71a 7423958165274

Páni, ženská, co píše o letadlech, zajímavé :-).

Mimochodem z jejího popisku:

"Absenci technického vzdělání se snaží nahrazovat..."

On se někdy nějaký novinář ve škole vzdělal? Ukažte mi takového, alespoň v ČR. Myslím si, že není nahrazovat co :-).

+1/−2
1.2.2016 13:59

J42a79r61o14m56i33r 34F80a15r34e71k 4532733147

Ona slecna Sirova toho o letectvi napsala pro Technet hodne a bylo to dobre.....

+5/0
1.2.2016 14:14

R89o42m20a46n 54Z72v19ě30ř45i56n74a 9331115797685

nevím jestli moderní obluda má ekologičtější provoz než ta např. ruská, jediné co si z článku na technetu pamatuju že tahle technologie děsivě žere benzín..

http://technet.idnes.cz/ekranoplany-specialni-letadla-de3-/tec_technika.aspx?c=A150817_075131_tec-kratke-zpravy_vse

+1/0
1.2.2016 13:48

M80a32r84e90k 77Š90i85m11o58n 2894357778288

Spotřeba je sice jen 250 litrů na hodinu, ale za tu hodinu ujede třetinu vzdálenosti.

+7/0
1.2.2016 13:37

D62a78l97i62b31o80r 65R67o97z38s15y73p16a94l 7340873936369

Rozhoduje ovšem i cena paliva. Jak píší v článku nafta je levnější, než letecký benzín.

0/0
1.2.2016 13:42

P86a76v15e81l 32V90a83ň91h80a14r50a 9428557682700

A jeste bych doplnil, ze uveze polovinu nakladu. ;-)

+3/0
1.2.2016 13:46

M60i39r20o77s56l70a32v 81J16o59c51h 3292331783628

Takže si to shrňme: Letadlo stojí cca polovinu. Za hodinu spotřebuje 250 litrů při 1/3 vzdálenosti a uveze polovinu nákladu. Tedy pro srovnání s airbusem to ušetří cca 1/4 nákladů s omezenou možností dopravy(pouze nad vodou) za 3 násobný čas. A to se vyplatí. :-P

+2/0
1.2.2016 14:07

P79a37v51e94l 11V89a33l35e91n30t56a 7491571737823

Tak využití by bylo hlavně pro přímořskou dopravu kde se dnes používají lodě protože letadlo není praktické jelikož potřebuje letiště. Prostě mnohem rychlejší katamaran. Ale cena je zatím dost vysoká, je otázka jestli by se to ekonomicky vyplatilo, respektive jak drahé by byli lístky (zase by jste byl 5x rychlejší než na tom katamaranu což je solidní).

+1/0
1.2.2016 14:26

M32a72r49e64k 26Š43i96m75o98n 2584217108198

Kategorie: Tipy na výlety Německo. WTF?

0/0
1.2.2016 13:36
Foto

O77n42d38ř84e27j 62J91a87v43ů18r43e19k 6878324446

žádná narážka na rychlejší odsun uprchlíků přes moře? ;-D

+1/−2
1.2.2016 13:36

Z39b61y58n19ě92k 55K49o73ř15í78n14e77k 9544453739892

Gratuluji ste první.

+11/0
1.2.2016 13:36
Foto

O38n25d31ř97e38j 57J63a15v72ů27r25e15k 6208564766

Musím přeci udržet diskuzní průměr :)

0/−1
1.2.2016 13:47

M81i34c62h66a20l 35B75a69š57t28a 6324450395764

Jen aby to nebyl přísun ...

0/0
1.2.2016 13:53

V88l86a19s38t39i88m73i24l 41S15v24o39b60o80d45a 7903448115864

Socialistické vlády je budou importovat ekranoplány, to zní zajímavě ;-D.

0/0
1.2.2016 14:00

O62n97d67ř96e67j 90V65a75r57o20š71č61á86k 3164867493

Ale jo, o par mist vyse, ale misto odsunu prisun... Ty uprchliky je proste potreba naroubovat na vsechno..

0/0
1.2.2016 21:50

D81a85l38i31b69o67r 52R94o72z92s95y93p70a55l 7270663516989

Ještě zvýšit rychlost alespoň na dvojnásobek a bude to pro letadla tvrdá konkurence. Zajímalo by mě co se stane pokud selžou motory, jestli to přitane na moři a zůstane plavat? Pak by to byl výrazně bezpečnější dopravní prostředek než letadlo.

+1/0
1.2.2016 13:35

M48i42r87o10s55l40a70v 90J15o33c75h 3392651293878

Možná a co když budou velké vlny, co pak ? Myslím, že rusové se mimo jiné s tímhle problémem taky potýkali. Moře muselo být klidné, nic moc vítr a nedejpože turbulence.;-)

+1/0
1.2.2016 14:11

V29í57t 83Ž56í60l14a 4760681468378

...a nedejbože kontejnerová loď :-):-)

Zajímalo by mě jaké to má manévrovací schopnosti vyhýbat se lodím??

0/0
1.2.2016 14:20

A10l47e69š 12Z64e23l77i90n41k88a 1294972816

krátkodobě může mít vyšší letovou hladinu

0/0
1.2.2016 20:14

J47a95r42o69s22l22a33v 81H86o72r27á40k 8882964785319

Pokud si pamatuju, tak ten ruský uměl léta i kilometr vysoko, takže tam asi problém s vlnami řešit nemuseli.

0/0
2.2.2016 13:13

J50o63z84e36f94a 77N70o34v62a14k84o15v36a 7106165200374

takovy hloupy detsky dotazek - a co kdyz budou velike vlny?

0/0
1.2.2016 13:28

A26n94t37o61n31í39n 72Š13v67i87h34n46o30s 8778497601592

Tak to bude fungovat jako ponorka:-), skrz vlny.

0/0
1.2.2016 13:35

M51a90r50e75k 41Š82i21m15o73n 2434517988288

Tak to bude trochu houpat, no.

0/0
1.2.2016 13:38

A81l86e21š 14H88o90l68e92č34e68k 1569748722480

Turbovrtulový dieselový motor? To funguje jak?

+5/0
1.2.2016 13:17

K97a30r93e26l 60J68a15n32d65a 5582776731136

Pístový motor s vrtulí

+1/−3
1.2.2016 13:28

Z86b84y89n55ě61k 97K92o54ř82í46n11e94k 9614483549622

https://cs.wikipedia.org/wiki/Turbovrtulov%C3%BD_motor

+1/0
1.2.2016 13:35

A10l80e82š 16H24o63l40e11č93e53k 1789338652360

Tak pístový, nebo turbovrtulový? Diesel s turbem a vrtulí není turbovrtulový. Nenapadlo mě, že to musí být tak polopaticky.

+3/0
1.2.2016 13:38

J51a97n 65Č35e19k25a59l 7649695884814

V zásadě jakýkoliv motor může otáčet vrtulí, ne?

0/−1
1.2.2016 13:29

Z91b45y31n11ě70k 76K32o14ř36í13n20e32k 9204133159122

To ano, ale turbovrtulový motor, je "klasický" proudový motor který "navíc" otáčí vrtulí. :-/

+4/0
1.2.2016 13:36

J82a41n 96Č66e90k59a39l 7679775384354

A do takového lze cpát naftu?? 8-o

0/0
1.2.2016 13:53

A95l56e96x 73G71r66e56g58o93r 9504292112179

lze

+1/0
1.2.2016 14:14

J56a32n 94M59a29c93h38a32c97e91k 1486611639862

Teoreticky ano, i takove Su 25 (hrabe) mohou nouzove a za cenu o neco nizsiho vykonu litat na obycejnou naftu...

+3/0
1.2.2016 14:17

J97a60r48o64m19i21r 47F63a35r97e77k 4232753237

Co jsem rychle nasel, tak GE se snazi certifikovat nektere sve turbovrtulove motory na naftu (palivo S10).

Jak se pise nize, Su-25 mohlo litat prakticky na cokoliv (byt se nejedna o turboprop), nicmene mam pocit, ze z hlediska udrzby motoru to taky musela byt chutovka......

0/0
1.2.2016 14:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.