Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ani letadlo, ani loď. Němci staví moderní ekranoplán

Německý tým konstruktérů nedávno představil projekt dopravního prostředku budoucnosti, který by měl skloubit výhody letadla a lodi. Stroj nazvaný FlyShip má křídla, ale nevznese se výš než několik metrů nad vodní hladinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11i16l28a35n 60W53e55l30s20e59r 5362148208251

Ekranoplán je výmysl z dob SSSR. V Německu žije několik set tisíc Rusů. Takže nový ekranoplán je možná zase ruský nesmysl ovšem vznikající v Německu.

0/−3
1.2.2016 21:40

J76a57n 53P24r41i24c29h79y72s39t45a14l 8431968403

Ilustracni obrazek predpoklada pouziti stroje jen za bezvetri?

Vlny byvaji bezne 20 m vysoke kdyz poradne zafouka.

0/0
1.2.2016 21:27

M27a86r54i80á74n 62B73e22d57n52á85r38i67k 9881531830968

Jo aha, proto potřebují tolik inženýrů ;-D

0/0
1.2.2016 20:52

O56n84d32ř69e64j 88B19o36k 4297301428888

Spotřeba 250l/h provozu, let bude trvat 20h při rychlosti 250km/h a dolet je 4500km?

Ne že bych byl nějakej hnidopich, ale nějak jim to lehce nesedí.

Rusové postavili ekranoplány s krátkodobou letovou hladinou 2000m a rychlostí 500km/h. Optimální letová hladina byla 4-14m což bude mít ten německý stejné. Nosnost 11t a 100 pasažérů? to je 110kg na pasažéra a jeho zavazadlo (průměr je 17kg) a při dlouhé cestě potřebujete navíc i solidní catering což je spousta další váhy navíc.

Takže buď někdo podal zkreslené informace nebo o tom projektu moc nepřemýšleli. To že někdo přepsal blbosti je pravděpodobnější.

0/0
1.2.2016 18:35

F88r55a20n57t89i92š71e81k 32F45a62l13e44š94n70í54k 8854619901293

V trupu má být umístěna kabina pro cestující nebo náklad o velikosti 140 metrů čtverečních.

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/nemecko-a-letadlo-zvane-ekranoplan-d5x-/kolem-sveta.aspx?c=A160201_122919_kolem-sveta_tom

To bude přepravovat koberce? A kolik metrů čtverečních má průměrný pasažér?

0/0
1.2.2016 16:23

O54n48d56ř57e74j 69B61o97k 4447531548418

Taky jsem si říkal že použití metrů krychlových by bylo praktičtější :-P

0/0
1.2.2016 18:18

J40a33n 67V96á75c79l76a95v80í12k 3732216321299

Takže A318 ma osminásobnou spotřebu na hodinu, ale za tu hodinu urazí čtyřnásobnou vzdálenost a přitom nese dvojnásobek nákladu? Ekranoplány kombinují vlastnosti letadel a lodí, kdy výsledek je stroj, který má nevýhody obou.

Nicméně kdo ví? nějaké niche by si to najít mohlo. Vnucuje se přeprava turistů někde v Karibiku nebo Egejském moři - dostane se to nad vodou k menším ostrovům, kde by bylo nemožné / nevýhodné stavět letiště, ale proti trajektu je výrazně rychlejší a zároveň je to asi zážitek letět takhle nad vodou. Samozřejmě za předpokladu, že bude provoz levnější než hydroplán.

+13/0
1.2.2016 15:28

V50o67j39t23ě44c50h 97T62r82u29h40l73á46ř 2785899306

Takže jedině létat přes den za jasného počasí.

Při představách velkých vln nebo při té rychlosti, kdy se najedou před váma objeví ledovec a manévrovat s tím?

Má to své výhody určitě, ale spíše vidím ty nevýhody.

0/0
1.2.2016 15:16

J71a21n 37K73o77č15v83a93r48a 4512745457341

Kdyby mělo větší nosnost, přijde mi zajímavé na delší frekventované trasy lodních trajektů. Nyní tam plují katamarány s vodním proudovým motorem, ale toto by bylo ještě o dost rychlejší.

+1/0
1.2.2016 15:13
Foto

A56l23i41c52e 85K45l83a44p73a91č75o62v37á 7380831485918

Nevidím moc výhod. Nebude to pohodlné jako loď a nebude to rychlé jako letadlo. A bude muset člověk někam do přístavu. Nenapadá mě, kam s tím letět. Zaoceánské "lety" by byly velká pakárna, už tak je člověk v letadle 6-9 hodin.

Myslím na Concorde a utírám slzu v oku.

+2/−2
1.2.2016 14:46

M65a75r13t28i54n 32K20o75z65á19k 4354390419867

To vás toho tedy napadá dost málo. Jenom tak z placu co napadá mě: skoro celé Středozemní moře, velká americká jezera, spojení mezi státy Perského zálivu, Černé moře, Kaspicé moře, Bajkalské jezero... Využití rozhodně je.

+1/0
2.2.2016 20:22
Foto

K79a24r32e97l 31P60l37a93c66h12ý 6666526964509

Funguje to, kdyz jsou treba dvoumetrove vlny? Osobne bych videl prima vyuziti na jezerech (zkraceni cesty po sousi).

+1/0
1.2.2016 14:42

D45a84v67i72d 26U24n97g28e26r 4831119901303

Nebo Stredozemni more, Ale jak rikate, dvou-tri metrove vlny?? Chytne kridlo a co ted? Urco by museli pres Ocean jenom za idealnich podminek. :-/

0/0
1.2.2016 14:54
Foto

K76a29r36e57l 15P41l14a95c47h15ý 6396616874649

Proto mi to prijde jako bezva vyuziti na jezerech/prehradach, kde by to kamiony objizdely.

0/0
1.2.2016 16:47

K71a18t11e61ř11i34n68a 39V80ý50b61o22r27n87á 6600979489

Na přepravu migrantů ideální.

+3/−3
1.2.2016 14:04
Foto

A95l39i39c59e 73K40l53a60p20a91č54o97v79á 7380201385588

Znám levnější způsob přepravy na tento účel - navíc to má kapacitu jen 100 osob!!!!

0/0
1.2.2016 14:47

R36o19b25e31r98t 65M60á46s48l84o 1951911247267

Teď v zimě jich přichází 2000 denně to máte 20 letů. V létě to bylo 10k denně a odhad na příští léto je 30k denně. To máte 300 letů. I kdyby to obrátili 2x denně tak těch strojů potřebujete 150.

Osobně se domnívám, že mnohem lepším řešením je nastavit podmínky v Evropě tak, aby muslimové sami rádi a dobrovolně odešli dokud to jde. A Řekové jim na pobřeží mohou prodávat nafukovací čluny. Aspoň se jim trochu zvedne ekonomika.

0/0
1.2.2016 15:06

V44l49a65s42t32i57m14i96l 77S56v10o90b42o24d41a 7113228505834

Páni, ženská, co píše o letadlech, zajímavé :-).

Mimochodem z jejího popisku:

"Absenci technického vzdělání se snaží nahrazovat..."

On se někdy nějaký novinář ve škole vzdělal? Ukažte mi takového, alespoň v ČR. Myslím si, že není nahrazovat co :-).

+1/−2
1.2.2016 13:59

J68a60r51o81m26i96r 73F77a22r35e55k 4572673957

Ona slecna Sirova toho o letectvi napsala pro Technet hodne a bylo to dobre.....

+5/0
1.2.2016 14:14

R74o20m58a23n 94Z87v79ě53ř39i41n68a 9311185327465

nevím jestli moderní obluda má ekologičtější provoz než ta např. ruská, jediné co si z článku na technetu pamatuju že tahle technologie děsivě žere benzín..

http://technet.idnes.cz/ekranoplany-specialni-letadla-de3-/tec_technika.aspx?c=A150817_075131_tec-kratke-zpravy_vse

+1/0
1.2.2016 13:48

M15a47r72e54k 18Š55i64m92o66n 2484457578798

Spotřeba je sice jen 250 litrů na hodinu, ale za tu hodinu ujede třetinu vzdálenosti.

+7/0
1.2.2016 13:37

D71a32l97i42b93o66r 14R82o86z27s61y14p24a31l 7190233946879

Rozhoduje ovšem i cena paliva. Jak píší v článku nafta je levnější, než letecký benzín.

0/0
1.2.2016 13:42

P50a40v17e86l 81V13a59ň49h20a26r90a 9738587402100

A jeste bych doplnil, ze uveze polovinu nakladu. ;-)

+3/0
1.2.2016 13:46

M19i69r88o23s64l42a31v 59J55o91c13h 3412421823538

Takže si to shrňme: Letadlo stojí cca polovinu. Za hodinu spotřebuje 250 litrů při 1/3 vzdálenosti a uveze polovinu nákladu. Tedy pro srovnání s airbusem to ušetří cca 1/4 nákladů s omezenou možností dopravy(pouze nad vodou) za 3 násobný čas. A to se vyplatí. :-P

+2/0
1.2.2016 14:07

P53a57v17e48l 82V83a49l94e81n53t56a 7861911227673

Tak využití by bylo hlavně pro přímořskou dopravu kde se dnes používají lodě protože letadlo není praktické jelikož potřebuje letiště. Prostě mnohem rychlejší katamaran. Ale cena je zatím dost vysoká, je otázka jestli by se to ekonomicky vyplatilo, respektive jak drahé by byli lístky (zase by jste byl 5x rychlejší než na tom katamaranu což je solidní).

+1/0
1.2.2016 14:26

M31a13r60e63k 10Š53i16m73o84n 2964857368368

Kategorie: Tipy na výlety Německo. WTF?

0/0
1.2.2016 13:36
Foto

O20n55d18ř77e42j 47J30a11v32ů60r78e82k 6698734166

žádná narážka na rychlejší odsun uprchlíků přes moře? ;-D

+1/−2
1.2.2016 13:36

Z68b18y55n39ě47k 86K69o10ř79í77n82e10k 9464823319502

Gratuluji ste první.

+11/0
1.2.2016 13:36
Foto

O96n56d22ř83e36j 45J78a53v53ů91r66e97k 6518814806

Musím přeci udržet diskuzní průměr :)

0/−1
1.2.2016 13:47

M40i78c10h15a76l 51B55a88š49t50a 6554380985594

Jen aby to nebyl přísun ...

0/0
1.2.2016 13:53

V47l82a28s11t20i80m35i56l 89S79v33o39b11o84d55a 7303708575964

Socialistické vlády je budou importovat ekranoplány, to zní zajímavě ;-D.

0/0
1.2.2016 14:00
Foto

O96n52d30ř46e76j 54V98a51r67o72š43č79á17k 3784937163

Ale jo, o par mist vyse, ale misto odsunu prisun... Ty uprchliky je proste potreba naroubovat na vsechno..

0/0
1.2.2016 21:50

D18a47l96i41b11o54r 82R88o29z81s46y49p69a43l 7280783966409

Ještě zvýšit rychlost alespoň na dvojnásobek a bude to pro letadla tvrdá konkurence. Zajímalo by mě co se stane pokud selžou motory, jestli to přitane na moři a zůstane plavat? Pak by to byl výrazně bezpečnější dopravní prostředek než letadlo.

+1/0
1.2.2016 13:35

M11i17r26o46s50l55a20v 39J67o83c55h 3982251593178

Možná a co když budou velké vlny, co pak ? Myslím, že rusové se mimo jiné s tímhle problémem taky potýkali. Moře muselo být klidné, nic moc vítr a nedejpože turbulence.;-)

+1/0
1.2.2016 14:11

V78í47t 81Ž72í26l95a 4520681418268

...a nedejbože kontejnerová loď :-):-)

Zajímalo by mě jaké to má manévrovací schopnosti vyhýbat se lodím??

0/0
1.2.2016 14:20

A94l17e58š 80Z34e53l64i82n76k77a 1854882716

krátkodobě může mít vyšší letovou hladinu

0/0
1.2.2016 20:14

J95a51r30o71s85l98a42v 30H65o86r41á90k 8952464155809

Pokud si pamatuju, tak ten ruský uměl léta i kilometr vysoko, takže tam asi problém s vlnami řešit nemuseli.

0/0
2.2.2016 13:13

J43o58z47e84f29a 55N47o61v57a43k40o90v26a 7486805300884

takovy hloupy detsky dotazek - a co kdyz budou velike vlny?

0/0
1.2.2016 13:28

A74n84t31o94n34í65n 68Š97v95i39h30n26o89s 8388177591112

Tak to bude fungovat jako ponorka:-), skrz vlny.

0/0
1.2.2016 13:35

M42a29r47e14k 52Š50i13m68o23n 2524687518148

Tak to bude trochu houpat, no.

0/0
1.2.2016 13:38

A26l15e21š 11H30o60l82e85č18e91k 1779858322250

Turbovrtulový dieselový motor? To funguje jak?

+5/0
1.2.2016 13:17

K27a44r66e15l 33J41a24n15d61a 5822836321446

Pístový motor s vrtulí

+1/−3
1.2.2016 13:28

Z27b36y21n23ě10k 56K91o23ř25í15n87e17k 9554753259342

https://cs.wikipedia.org/wiki/Turbovrtulov%C3%BD_motor

+1/0
1.2.2016 13:35

A36l68e28š 29H35o85l33e56č46e45k 1209888202520

Tak pístový, nebo turbovrtulový? Diesel s turbem a vrtulí není turbovrtulový. Nenapadlo mě, že to musí být tak polopaticky.

+3/0
1.2.2016 13:38

J38a27n 96Č25e65k58a96l 7779775384404

V zásadě jakýkoliv motor může otáčet vrtulí, ne?

0/−1
1.2.2016 13:29

Z12b12y38n78ě96k 76K65o98ř80í35n23e64k 9134183409122

To ano, ale turbovrtulový motor, je "klasický" proudový motor který "navíc" otáčí vrtulí. :-/

+4/0
1.2.2016 13:36

J64a76n 64Č46e12k12a71l 7769695204394

A do takového lze cpát naftu?? 8-o

0/0
1.2.2016 13:53

A19l65e37x 58G90r89e87g32o83r 9934762492679

lze

+1/0
1.2.2016 14:14

J54a89n 39M27a24c61h93a17c34e55k 1426101229912

Teoreticky ano, i takove Su 25 (hrabe) mohou nouzove a za cenu o neco nizsiho vykonu litat na obycejnou naftu...

+3/0
1.2.2016 14:17

J38a98r39o61m18i86r 46F55a42r52e75k 4312743257

Co jsem rychle nasel, tak GE se snazi certifikovat nektere sve turbovrtulove motory na naftu (palivo S10).

Jak se pise nize, Su-25 mohlo litat prakticky na cokoliv (byt se nejedna o turboprop), nicmene mam pocit, ze z hlediska udrzby motoru to taky musela byt chutovka......

0/0
1.2.2016 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.