Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ani letadlo, ani loď. Němci staví moderní ekranoplán

Německý tým konstruktérů nedávno představil projekt dopravního prostředku budoucnosti, který by měl skloubit výhody letadla a lodi. Stroj nazvaný FlyShip má křídla, ale nevznese se výš než několik metrů nad vodní hladinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88i35l88a87n 24W48e91l60s84e16r 5282318228971

Ekranoplán je výmysl z dob SSSR. V Německu žije několik set tisíc Rusů. Takže nový ekranoplán je možná zase ruský nesmysl ovšem vznikající v Německu.

0/−3
1.2.2016 21:40

J19a55n 48P82r58i49c40h76y58s33t11a71l 8981958823

Ilustracni obrazek predpoklada pouziti stroje jen za bezvetri?

Vlny byvaji bezne 20 m vysoke kdyz poradne zafouka.

0/0
1.2.2016 21:27

M30a31r98i35á18n 95B42e76d64n69á71r31i86k 9821731210478

Jo aha, proto potřebují tolik inženýrů ;-D

0/0
1.2.2016 20:52

O75n61d55ř88e57j 56B93o49k 4437491948218

Spotřeba 250l/h provozu, let bude trvat 20h při rychlosti 250km/h a dolet je 4500km?

Ne že bych byl nějakej hnidopich, ale nějak jim to lehce nesedí.

Rusové postavili ekranoplány s krátkodobou letovou hladinou 2000m a rychlostí 500km/h. Optimální letová hladina byla 4-14m což bude mít ten německý stejné. Nosnost 11t a 100 pasažérů? to je 110kg na pasažéra a jeho zavazadlo (průměr je 17kg) a při dlouhé cestě potřebujete navíc i solidní catering což je spousta další váhy navíc.

Takže buď někdo podal zkreslené informace nebo o tom projektu moc nepřemýšleli. To že někdo přepsal blbosti je pravděpodobnější.

0/0
1.2.2016 18:35

F38r90a47n30t60i88š33e96k 98F23a71l11e58š15n15í93k 8784679551713

V trupu má být umístěna kabina pro cestující nebo náklad o velikosti 140 metrů čtverečních.

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/nemecko-a-letadlo-zvane-ekranoplan-d5x-/kolem-sveta.aspx?c=A160201_122919_kolem-sveta_tom

To bude přepravovat koberce? A kolik metrů čtverečních má průměrný pasažér?

0/0
1.2.2016 16:23

O49n37d59ř61e30j 31B74o41k 4507781248568

Taky jsem si říkal že použití metrů krychlových by bylo praktičtější :-P

0/0
1.2.2016 18:18

J98a36n 68V57á43c40l48a61v22í32k 3242776611419

Takže A318 ma osminásobnou spotřebu na hodinu, ale za tu hodinu urazí čtyřnásobnou vzdálenost a přitom nese dvojnásobek nákladu? Ekranoplány kombinují vlastnosti letadel a lodí, kdy výsledek je stroj, který má nevýhody obou.

Nicméně kdo ví? nějaké niche by si to najít mohlo. Vnucuje se přeprava turistů někde v Karibiku nebo Egejském moři - dostane se to nad vodou k menším ostrovům, kde by bylo nemožné / nevýhodné stavět letiště, ale proti trajektu je výrazně rychlejší a zároveň je to asi zážitek letět takhle nad vodou. Samozřejmě za předpokladu, že bude provoz levnější než hydroplán.

+13/0
1.2.2016 15:28

V26o56j97t88ě44c49h 70T37r65u66h51l20á70ř 2985679116

Takže jedině létat přes den za jasného počasí.

Při představách velkých vln nebo při té rychlosti, kdy se najedou před váma objeví ledovec a manévrovat s tím?

Má to své výhody určitě, ale spíše vidím ty nevýhody.

0/0
1.2.2016 15:16

J32a66n 71K92o86č12v15a77r34a 4312345247321

Kdyby mělo větší nosnost, přijde mi zajímavé na delší frekventované trasy lodních trajektů. Nyní tam plují katamarány s vodním proudovým motorem, ale toto by bylo ještě o dost rychlejší.

+1/0
1.2.2016 15:13
Foto

A87l24i36c46e 52K69l42a25p93a80č34o21v59á 7650411905758

Nevidím moc výhod. Nebude to pohodlné jako loď a nebude to rychlé jako letadlo. A bude muset člověk někam do přístavu. Nenapadá mě, kam s tím letět. Zaoceánské "lety" by byly velká pakárna, už tak je člověk v letadle 6-9 hodin.

Myslím na Concorde a utírám slzu v oku.

+2/−2
1.2.2016 14:46

M88a37r89t22i64n 22K54o93z69á33k 4684940829657

To vás toho tedy napadá dost málo. Jenom tak z placu co napadá mě: skoro celé Středozemní moře, velká americká jezera, spojení mezi státy Perského zálivu, Černé moře, Kaspicé moře, Bajkalské jezero... Využití rozhodně je.

+1/0
2.2.2016 20:22
Foto

K24a49r12e51l 43P62l95a44c61h25ý 6416886514769

Funguje to, kdyz jsou treba dvoumetrove vlny? Osobne bych videl prima vyuziti na jezerech (zkraceni cesty po sousi).

+1/0
1.2.2016 14:42

D22a61v89i55d 21U92n39g57e35r 4931969111703

Nebo Stredozemni more, Ale jak rikate, dvou-tri metrove vlny?? Chytne kridlo a co ted? Urco by museli pres Ocean jenom za idealnich podminek. :-/

0/0
1.2.2016 14:54
Foto

K34a96r74e72l 90P34l84a51c54h44ý 6266386494419

Proto mi to prijde jako bezva vyuziti na jezerech/prehradach, kde by to kamiony objizdely.

0/0
1.2.2016 16:47

K35a41t55e60ř49i79n65a 51V91ý21b17o15r36n54á 6310199549

Na přepravu migrantů ideální.

+3/−3
1.2.2016 14:04
Foto

A25l49i65c93e 72K36l27a66p26a59č52o36v19á 7440201945638

Znám levnější způsob přepravy na tento účel - navíc to má kapacitu jen 100 osob!!!!

0/0
1.2.2016 14:47

R88o25b10e61r50t 50M31á54s41l32o 1791791267787

Teď v zimě jich přichází 2000 denně to máte 20 letů. V létě to bylo 10k denně a odhad na příští léto je 30k denně. To máte 300 letů. I kdyby to obrátili 2x denně tak těch strojů potřebujete 150.

Osobně se domnívám, že mnohem lepším řešením je nastavit podmínky v Evropě tak, aby muslimové sami rádi a dobrovolně odešli dokud to jde. A Řekové jim na pobřeží mohou prodávat nafukovací čluny. Aspoň se jim trochu zvedne ekonomika.

0/0
1.2.2016 15:06

V24l10a23s16t83i34m91i68l 47S81v33o31b23o48d91a 7493838975704

Páni, ženská, co píše o letadlech, zajímavé :-).

Mimochodem z jejího popisku:

"Absenci technického vzdělání se snaží nahrazovat..."

On se někdy nějaký novinář ve škole vzdělal? Ukažte mi takového, alespoň v ČR. Myslím si, že není nahrazovat co :-).

+1/−2
1.2.2016 13:59

J26a59r66o30m38i25r 86F24a53r50e81k 4852433457

Ona slecna Sirova toho o letectvi napsala pro Technet hodne a bylo to dobre.....

+5/0
1.2.2016 14:14

R79o35m57a93n 43Z95v87ě79ř64i33n40a 9241685267105

nevím jestli moderní obluda má ekologičtější provoz než ta např. ruská, jediné co si z článku na technetu pamatuju že tahle technologie děsivě žere benzín..

http://technet.idnes.cz/ekranoplany-specialni-letadla-de3-/tec_technika.aspx?c=A150817_075131_tec-kratke-zpravy_vse

+1/0
1.2.2016 13:48

M41a91r40e40k 95Š28i18m97o50n 2564857548198

Spotřeba je sice jen 250 litrů na hodinu, ale za tu hodinu ujede třetinu vzdálenosti.

+7/0
1.2.2016 13:37

D14a53l92i40b51o44r 78R12o22z24s35y13p36a29l 7700863646159

Rozhoduje ovšem i cena paliva. Jak píší v článku nafta je levnější, než letecký benzín.

0/0
1.2.2016 13:42

P83a71v55e36l 50V50a92ň13h15a82r16a 9488957922490

A jeste bych doplnil, ze uveze polovinu nakladu. ;-)

+3/0
1.2.2016 13:46

M11i34r55o28s86l30a37v 74J64o62c88h 3282251693248

Takže si to shrňme: Letadlo stojí cca polovinu. Za hodinu spotřebuje 250 litrů při 1/3 vzdálenosti a uveze polovinu nákladu. Tedy pro srovnání s airbusem to ušetří cca 1/4 nákladů s omezenou možností dopravy(pouze nad vodou) za 3 násobný čas. A to se vyplatí. :-P

+2/0
1.2.2016 14:07

P80a77v78e69l 30V49a34l41e96n66t89a 7101501747963

Tak využití by bylo hlavně pro přímořskou dopravu kde se dnes používají lodě protože letadlo není praktické jelikož potřebuje letiště. Prostě mnohem rychlejší katamaran. Ale cena je zatím dost vysoká, je otázka jestli by se to ekonomicky vyplatilo, respektive jak drahé by byli lístky (zase by jste byl 5x rychlejší než na tom katamaranu což je solidní).

+1/0
1.2.2016 14:26

M38a18r86e17k 43Š79i69m61o19n 2854957518288

Kategorie: Tipy na výlety Německo. WTF?

0/0
1.2.2016 13:36
Foto

O61n84d87ř14e84j 88J22a90v66ů27r23e78k 6798834306

žádná narážka na rychlejší odsun uprchlíků přes moře? ;-D

+1/−2
1.2.2016 13:36

Z85b88y63n47ě73k 24K86o91ř88í17n82e17k 9474963189172

Gratuluji ste první.

+11/0
1.2.2016 13:36
Foto

O21n62d37ř89e78j 14J14a22v46ů89r18e25k 6268294886

Musím přeci udržet diskuzní průměr :)

0/−1
1.2.2016 13:47

M29i10c88h76a88l 10B17a86š80t87a 6704110215944

Jen aby to nebyl přísun ...

0/0
1.2.2016 13:53

V80l39a82s28t29i14m71i68l 30S91v94o19b59o42d60a 7763958825734

Socialistické vlády je budou importovat ekranoplány, to zní zajímavě ;-D.

0/0
1.2.2016 14:00
Foto

O89n63d27ř28e96j 29V40a31r62o30š12č97á26k 3434217343

Ale jo, o par mist vyse, ale misto odsunu prisun... Ty uprchliky je proste potreba naroubovat na vsechno..

0/0
1.2.2016 21:50

D94a36l84i42b10o68r 24R38o30z55s96y14p96a37l 7470363926149

Ještě zvýšit rychlost alespoň na dvojnásobek a bude to pro letadla tvrdá konkurence. Zajímalo by mě co se stane pokud selžou motory, jestli to přitane na moři a zůstane plavat? Pak by to byl výrazně bezpečnější dopravní prostředek než letadlo.

+1/0
1.2.2016 13:35

M38i31r89o75s65l10a32v 84J40o46c67h 3702911213438

Možná a co když budou velké vlny, co pak ? Myslím, že rusové se mimo jiné s tímhle problémem taky potýkali. Moře muselo být klidné, nic moc vítr a nedejpože turbulence.;-)

+1/0
1.2.2016 14:11

V98í49t 51Ž11í56l87a 4570621588148

...a nedejbože kontejnerová loď :-):-)

Zajímalo by mě jaké to má manévrovací schopnosti vyhýbat se lodím??

0/0
1.2.2016 14:20

A67l97e83š 34Z58e32l74i60n88k49a 1174952736

krátkodobě může mít vyšší letovou hladinu

0/0
1.2.2016 20:14

J45a19r76o10s45l38a96v 82H87o35r21á85k 8932474855509

Pokud si pamatuju, tak ten ruský uměl léta i kilometr vysoko, takže tam asi problém s vlnami řešit nemuseli.

0/0
2.2.2016 13:13

J12o81z42e42f22a 16N94o64v86a56k22o18v47a 7276605530594

takovy hloupy detsky dotazek - a co kdyz budou velike vlny?

0/0
1.2.2016 13:28

A42n55t37o20n77í79n 62Š22v74i69h24n94o97s 8468467801222

Tak to bude fungovat jako ponorka:-), skrz vlny.

0/0
1.2.2016 13:35

M12a97r14e24k 40Š13i96m70o14n 2804517508708

Tak to bude trochu houpat, no.

0/0
1.2.2016 13:38

A78l86e92š 34H49o87l53e94č74e70k 1639628582930

Turbovrtulový dieselový motor? To funguje jak?

+5/0
1.2.2016 13:17

K29a93r71e60l 23J70a10n46d47a 5502606381416

Pístový motor s vrtulí

+1/−3
1.2.2016 13:28

Z95b16y80n19ě58k 41K33o29ř53í25n21e52k 9224403349582

https://cs.wikipedia.org/wiki/Turbovrtulov%C3%BD_motor

+1/0
1.2.2016 13:35

A13l38e52š 75H49o47l75e83č85e79k 1889578172850

Tak pístový, nebo turbovrtulový? Diesel s turbem a vrtulí není turbovrtulový. Nenapadlo mě, že to musí být tak polopaticky.

+3/0
1.2.2016 13:38

J56a85n 97Č36e25k63a77l 7649825534104

V zásadě jakýkoliv motor může otáčet vrtulí, ne?

0/−1
1.2.2016 13:29

Z62b95y73n28ě44k 12K27o87ř16í23n91e57k 9984873299662

To ano, ale turbovrtulový motor, je "klasický" proudový motor který "navíc" otáčí vrtulí. :-/

+4/0
1.2.2016 13:36

J43a42n 73Č54e53k40a94l 7179345954354

A do takového lze cpát naftu?? 8-o

0/0
1.2.2016 13:53

A41l96e42x 48G60r87e92g95o46r 9234872212619

lze

+1/0
1.2.2016 14:14

J53a55n 89M97a49c72h16a77c26e74k 1576971489212

Teoreticky ano, i takove Su 25 (hrabe) mohou nouzove a za cenu o neco nizsiho vykonu litat na obycejnou naftu...

+3/0
1.2.2016 14:17

J36a17r51o43m32i36r 76F31a62r74e25k 4592183487

Co jsem rychle nasel, tak GE se snazi certifikovat nektere sve turbovrtulove motory na naftu (palivo S10).

Jak se pise nize, Su-25 mohlo litat prakticky na cokoliv (byt se nejedna o turboprop), nicmene mam pocit, ze z hlediska udrzby motoru to taky musela byt chutovka......

0/0
1.2.2016 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.