Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak je cesta do duše národa, tvrdí železniční „maniak“ Mark Smith

Mark Smith je Angličan, jeho krajané létají do Česka zhusta levnými aerolinkami na divoké rozlučkové mejdany se svobodou (tzv. stag parties), zatímco on hlásá: „Z Londýna do Prahy jezdím výhradně vlakem. A zdaleka nejen tam.“ Odpůrce moderního letectví poskytl rozhovor pro magazín Víkend DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85i62l41a48n 78P23i51k72o19l60a 2689287860512

V ramci zajezdu jsme projeli nektere trasy ve Svvycarsku, vc. te s Bernina expresem.Vrele doporucuji, litali jsme od okna k oknu a fotili a bataceli, uzasne zabery a uzasne zazitjy, treba i Arosa expres.

+1/0
19.2.2016 5:49

M92i46c14h11a37l 78M76i34l70l20e82r 9186862699972

R^ delali jsme Bernina Express (obe etapy Lugano - Tirano autobusem plus Tirano - St. Moritz vlakem), Glacier Express (St. Moritz - Zermatt) a Willhelm Tell Expres (obe etapy Lucern - Fluelen parnikem po jezere Lucern plus Fluelen - Lugano vlakem) v 2013. Doporucuji.

0/0
20.2.2016 3:30

M31a47r66i31á66n 35B62e28d66n38á79r36i52k 9401531450478

To první video by bylo hezčí, kdyby jste tu almaru vystříhali úplně pryč a nebo příště opatřete takovou co má míry 90/60/90 a ne 120/120/1508-o

0/0
29.1.2016 18:37


V20ě13r82a 20F28o10l95t92ý10n60o91v30á 1658706357809

Když vzpomínám na jízdy vlakem rozbolí mě oči od popílku a jisker.

V osmnácti jsem začala jezdit autem (prý i na záchod).

Teď, ve dvaasedmdesáti přicházím opět na chuť cestování vlakem.

+8/0
29.1.2016 17:25

J74a87n 22M11u96s30i25l 9396284466722

Jizda vlakem v barme je fakt zazitek R^ - mysleno v dobrem

+3/−1
29.1.2016 17:21

O56n52d33ř93e26j 74P44a97l82a85t87a 1123478696370

Není pravda, že z letadla nikdy nic neuvidíte

0/−2
29.1.2016 16:16

M65a73r70t96i11n 66Š54i54m77e52k 4400434508885

Proč maniak?

Osobně cestování po Evropě letadlem je až rozmazlenost, když je mezi státy funčkní železniční spojení

+5/0
29.1.2016 16:15

K87a53r90e81l 37M48o50k76r65y74k 3556318723

jenže boužel ta letenka je v mnoha případech levnější než ten vlak....když připočteme rychlost,tak je většinou rozhodnuto ..

+4/−1
29.1.2016 21:38

T51o94m86á84š 74M41o68r63a50v67č31í45k 3157126963545

Bohužel/bohudík je to tak. My chudší musíme letecky.

+1/0
30.1.2016 13:01

P51e85t40r 93L18e94h41n95e30r20t 2307865888176

Cestování vlakem má svoje kouzlo. Dají se tam zažít šílené věci jak v dobrém tak špatném slova smyslu;-) Nedám na vlak dopustit.

+9/0
29.1.2016 13:12

M95i51c78h93a12l 59M90i66l65l12e80r 9346472849692

miloval jsem cestovani vlakem od mladi. Zvlast na delsi cesty.

+2/0
29.1.2016 13:45

M45i31c46h52a31l 24M88i24l36l63e56r 9626892639642

napr. ( s pauzami) Londyn- Pariz - Rim- Sorrento

Londyn - Pariz - Berlin - Praha

Praha - Karlsruhe - Pariz

Pariz - Basilej- Praha

drive:

Praha- Belehrad pres Budapest

Praha- Viden - Zidani Most - Belehrad

Belehrad - Ljublana - Benatky

Benatky - Ljublana - Viden - Praha

+2/0
29.1.2016 13:51

M20i81c74h42a71l 79M65i20l10l47e63r 9846292389222

v Australii podel vychodniho pobrezi Cairns - Brisbane - Sydney - Melbourne

0/0
29.1.2016 13:52

K83a57r56e35l 84M87o83k43r67y92k 3176368523

noo při mé loňské dovolená v AUS jsem koketoval s myšlenkou vlakem k Uluru (Alice Springs) při zkouknutí cen jízdenek jsem se zpotil a koupil letenku ..

+1/0
29.1.2016 21:43

M40i55c95h10a12l 11M90i98l59l14e22r 9896782219452

to se nedivim! Dnesni ceny letenek po Australii jsou diky konkurenci a vubec rozvoji leteckeho cestovani podstatne lidovejsi (zvlast kdyz se vyuzije akci), nez byvaly a dalkove vlaky tady patri spis do te vyssi kategorie. Na dlouhe vzdalenosti se tu jezdi spis pro pozitek z cesty nebo kdyz nekdo z nejakych duvodu nemuze letet nebo to brat autem.

Absolvoval jsem treba cestu mezi Sydney a Melbourne (900km) vlakem nekolikrat v 70. letech, od obycejne 2. tridy pres noc, de-luxe luzkovym vlakem (Southern Aurora) i jednickou dennim vlakem (2003), ale bezne na tehle trase letam alespon 6x rocne, nebo jedeme autem.

Cestu vlakovymi spojenimi Cairns- Melbourne jsem delal uz pred mnoha lety, kdy letenky byly neskonale drazsi.

0/0
30.1.2016 4:00

M15i67c39h68a84l 23M78i97l16l64e78r 9756352479162

Praha- Viden - Benatky - Zagreb - Sarajevo - Belehrad - Atheny

0/−1
29.1.2016 14:36
Foto

T48o64m52á23š 79D54v50o62ř81á28k 7465236347521

Pokecal jste si?

+2/0
29.1.2016 19:11

M43i45c15h76a47l 38M10i63l47l50e38r 9606562899452

jenom nejakym zavistivcum by to mohlo vadit;-)

0/0
30.1.2016 4:02
Foto

O32n34d65ř60e52j 64V57a47r65o41š90č63á15k 3564507483

Ja osobne za jedno z nejlepsich povazuju tzv. DB-Paradox, kdy napriklad na trati Lipsko-Cachy ICE prijedete diky petiminutovemu zpozdeni v prubehu cesty do cile o celou hodinu drive a to za celych 23€ :-)) a stava se to v podstate pravidelne. Staci si koupit nejlevnejsi nabidku Lipsko - Cachy za 23€. Z Lipska vyrazite na cas, ale ve Fulde uz mate pet minut skluz. To znamena, ze ve Frankfurtu nestihnete prestu na ICE Frankfurt-Mainz-Koblenz-Köln na ktery mate listek, a tak musite (o ty hruzo) vyuzit prime ICE Frankfurt-Köln, ktere misto dvou hodin jede jen jednu. Diky tomu stihnete vcasnejsi pripoj v Koline (protoze na RB/RE neni vazanost) jste v Cachach o hodinu drive, nez kdybyste pripoj ve Frankfurtu stihli...

+2/0
31.1.2016 0:02

P10a53v55e71l 28M73a98t87o19u16š84e26k 5110837288964

Ten, kdo preferuje vlak, je údajně "železniční maniak". Jistě by se pro něho mezi lidem našla i jiná pojmenování, pravděpodobně i posměšná. Škoda, že se také notorickým motoristům neříká "automobiloví maniaci".

+2/0
29.1.2016 12:03

M60i26c58h92a80l 61Š81r87o85u96b48e44k 8554736933170

však říká...

+1/0
29.1.2016 15:53

M96i12l38o17s11l28a26v58a 34P76ü51s45c79h40e45l80o23v93á 2135873962568

Jezdím vlakem každý den do práce a za mlada do školy a když to srovnám, tak ta úroveň se ohodně zlepšila...(jen toalety nedokážu srovnat.. na těch ve vlaku nechodím i kdybych se měla počůrat!!! :-)) Nemíváme ani moc zpoždění, když teda není nějaká velká nehoda nebo spadlé trakční vedení...:-(, ale i to není často. Zaujalo mě, že jim na stole drželi ty lampičky, skleničky. apod...nevím jak toho docílili, já když si na stolek dám třeba telefon, tak ho druhou rukou musím přidžovat jinak by letěl na zem...a zde to stojí jak přilepené...;-)

+3/0
29.1.2016 12:00

M66a47t71ě67j 84V30o34n63d41ř44i21č77k29a 4984550218956

Skleničky drží na stolcích i v dnešních zcela konvenčních jídelních vozech, padají jen zcela výjimečně :-)

+2/0
29.1.2016 19:08

J42a98n 10J67e13l19í45n17e55k 1618672317616

Jízda vlakem po Čechách? Duše národa tedy znamená zastavení někde na mezi a čekání hodinu či více, protože někde naše slavné České dráhy nedokázaly "šíbovat" tak, aby trať byla průjezdná?

0/−19
29.1.2016 10:17

J70a15n 19K49o44b89ě44r43s42k94ý 1330696451173

Mě fascinuje kolik lidí si ještě neráčilo všimnout, že České dráhy už s kolejemi a železniční infrastrukturou nemají dávno nic společného kromě toho, že po nich jezdí. Koleje spravuje organizace Správa železniční dopravní cesty http://www.szdc.cz/index.html Ale hlavně že někteří umí nadávat na ČD kteří s tím nemají nic společného ;-D

+7/0
29.1.2016 11:11

J33a12n 20J45e34l12í96n70e88k 1958872637386

Ale pane Koběrský, nám obyčejným cestujícím je jedno, komu patří koleje či polorozbořená nádražíčka podél trati. My jen potřebujeme dojet podle jízdních řádů tam, kam chceme a přesně, abychom stihli jediný autobus k nám domů na vesničku. Nic víc, když už zaplatíme pro nás důchodce nemalé peníze za jízdu prastarými vagóny...

+1/−2
29.1.2016 11:15

J35a59n 39K68o65b42ě78r72s16k67ý 1780646651753

OK, tak ale nadávejte těm pravým nikoliv těm kdo za to nemůžou. To je stejné jako kdyby jste nadával konkurenci ČD RegioJetu nebo LeoExpressu kteří taky mívají zpoždění a nehody. Když je nehoda na silnici taky neprojede autobus.

+3/−1
29.1.2016 11:33

J62a10n 13J76e96l67í12n22e15k 1448252427296

Moc se vám omlouvám, pane Koběrský. Když já ale už jsem tak starý, že jsem ještě nikdy nejel žádným Leo(šem) či Regio(nálem), ony tyhle společnosti ještě do Nymburka nedorazily. Zato projít nymburským nádražím (já kupodivu vím, že

nepatří ČD - nebo patří?), kde z obrovské budovy patří cestujícím jen jedna jediná místnost asi 10 krát 5 metrů, kde je zavřená čekárna i bývalá "kulturní místnost ČSD", patří k hororovým zážitkům.

Nehody na silnici vídám, ale jaksi nechápu ono přirovnání k neprojetí autobusu.

A pane Koberský, já NENADÁVÁM, pouze smutně konstatuji...

+5/0
29.1.2016 11:48

J64a10n 26K23o61b80ě60r18s82k12ý 1360666371663

Nádraží jsou ještě pořád ČD ale už dlouho nebudou. Ano, některá jsou hrozná v tom vám dám za pravdu. Jinak jsem to nemyslel zlé, jen hodně lidí neví, že ČD už s kolejemi nic společného nemají. Hezký den.

0/0
29.1.2016 11:54

P43e27t44r 40N80e67c35h44a70n84i29c90k94ý 7353236548930

Jízdní dráha = silnice, koleje.

Vozidlo = autobus, vlak.

problém na silnici není vinou provozovatele autobusu.

problém na kolejích není vinou provozovatele vlaku.

Méně polopaticky už to nejde ;-D

+2/0
29.1.2016 13:51
Foto

B52r33o22n24i72s88l54a27v 82G14a67b78r96y76š 2192699111

Já bych chtěl taky autem dojet někam včas. Zatím se mi to nepodařilo, ať už jsem řídil já nebo kolega. A komu mám nadávat? Akorát sobě, protože pokaždé skočím na ten trik, že auto je rychlejší.

+1/−1
30.1.2016 10:59

J68i93ř70í 13Z44á73h93o29r39a 5403925692849

Co znamená hodina čekání, když nikam nepospícháš? Člověče zastav se!

+1/0
29.1.2016 11:54

J35a93n 38J17e83l43í25n51e69k 1388882237966

Máte pravdu, pane Záhoro, člověče,

leč my staří jedeme vlakem k doktorovi, za přáteli. A v Nymburce na nádraží je k usednutí tak šest sedm míst! A čekárna je zavřená. Zajeďte se podívat, doporučuji.

+2/0
29.1.2016 15:46

M63i66c64h72a18l 20M30i93l66l29e83r 9906182589272

webove stranky "Muze ze sedadla 61" jak je Mark prezdivan, sleduji uz radu let.

Jeho informace jsou ohromne a rady velmi cenne.

Mohu vrele doporucit.R^

V 2014 letel se mnou do Evropy mladsi syn, pro nejz to byla prvni cesta do Evropy. Zacali jsme v Londyne a po nekolika zastavkach v zapadoevropskych mestech, ktere syn chtel videt, jsme skoncili v Praze, odkud jsme pozdeji (kazdy jednotlive) zas leteli domu do Australie.

Cesta Londyn- Praha se zastavkami byla vesmes vlakem a krome spojeni v Eurostaru Londyn - Pariz (pod La Manche) vse bylo 1. trida, vcetne luzkoveho vozu Pariz - Berlin, kabina de-luxe s vlastni sprchou a WC. Eurostar znam dobre, je dostatecne pohodlny i v economy a namisto jidla servirovaneho u sedadla jako v business jsem zvykly nakoupit jidlo v jednom z vyborne zasobenych obchodu a bister v St. Pankras International pred odjezdem.

Cestovni plan jsem predal International Rail, jedne zdejsi agenture specializujici se na vlakova spojeni po svete. Celkova cena jizdenek z jejich sluzeb by tenkrat vysla na neco kousek pod 900AUD na osobu, tehdy asi 17 000Kc.

Pak jsem se obratil na stranky Marka Smitha a do pismene se drzel jeho detailnich rad kdy, kde a jak objednat a zakoupit jizdenky on-line. Za presne tytez spoje jsme zaplatili kazdy jen 400 AUD, tedy mene nez polovinu, kterou by si uctovala agentura. Mimochodem tato agentura je jedna z tady nejlepsich a pritom levnejsich.

Delali nasi cestu v 2013 a vim, ze tehdy jsme s manzelkou usetrili par set $$$, kdyz jsme porovnali jejich sluzby s jinou agenturou.

Takze pro me Mard Smith alias "The man in seat 61"R^R^R^

+6/0
29.1.2016 8:02

M93i43c57h60a56l 97M78i72l50l88e92r 9746532589972

oprava: Mark Smith

0/0
29.1.2016 8:04

J65a80n 89Č46e20k36a64l 7659315824484

Ještě více jste mohl ušetřit při odpuštění si té první třídy. Navýšení komfortu vůči té druhé je minimální, zatímco cenový rozdíl je razantní...:-)

0/0
29.1.2016 9:11

M89i67c74h54a26l 74M84i96l57l36e79r 9386652989832

dekuji za radu, ale zrejme sis nevsiml, ze neporovnavam rozdil v pohodli mezi 1. tridou a economy / "dvojkou" na evropskych spojenich (krome Eurostaru), ale odpovidajici CENY za uplne stejne jizdenky mezi on-line koupi podle rad Marka Smitha a agenturou.

V predchozich pripadech jsme s manzelkou cestovali vlaky po Evrope jako navstevnici ze zamori s Eurailpasem. Ten muze byt vystaven pouze na 1. tridu (verze economy je pouze pro cestujci do 26 let) a tak jsme jsme si zvykli nejen na pohodli 1. tridy, ale i jeji prakticke vyhody. Treba pri cestovani po Italii mezi nekterymi drzymi Italy, nebo v Cesku mezi nekterymi vychytralymi Cechy. Nehlede ani na casty naval ve vagonech "dvojky" na urcitych vlakovych spojenich v udobi zvyseneho turistickeho ruchu. Uprimne receno, delat sardinky se nam zrovna nechtelo.

Kdybychom skutecne potrebovali setrit na vlakovem cestovnim rozpoctu, pak bychom to udelali. Nas rozpocet byl vporadku, tudiz jezdime jak nam to neljepe vyhovovuje.

+2/0
29.1.2016 12:13

P93e24t82r 25N44e76c45h68a62n12i10c70k47ý 7903386768350

Taky objednávat si jízdenky přes agenturu je vyhazování peněz oknem, na to nepotřebuju stránky Angličana. Dneska člověk potřebuje agenturu na všechno, místo aby zapnul mozek a slevy si prostudoval a prozkoumal vývoj akčních jízdenek různých společností.

+1/−1
29.1.2016 13:49

M77i17c18h21a97l 95M72i27l89l55e10r 9706852529342

myslim ze sis to pomotal nebo tomu nerozumis.

Tady v Australii se jizdenky na zamorske spoje obvykle objednavaji pres jednu ze specializovanych mezinarodnich agentur. Australane casto cestuji v zamori s vyuzitim slev Eurailpassu (nebo jeho alternativ na jinych kontinentech) a koupit ho pres agenturu ma sve vyhody.

Kdo chce, muze si zde prikoupit mistenky pro vlaky kde jsou povinne (Eurostar, TGV, ICE, Thalys, Thalgo, Frecciarossa atd). Muze je sice koupit pozdeji v Evrope a levneji, ale pro drzitele Eurailpassu je v techto vlacich vyhrazen jen omezeny pocet mistenek. Proto se nakup nejcasteji dela pres agenturu jako "one stop shop", z praktickych duvodu, aby clovek usetril cas a nemusel vsechno zarizovat po kouscich. Kdyz zijes v Evrope, na Eurailpass a pod. nemas narok.

Tva poznamka "na to nepotřebuju stránky Angličana." je nanejvys neinformovana a miri mimo. Nerku-li rovnou hloupa.

Domnivam se, ze bud neumis dostatecne anglicky a je to na tebe prilis rozsahle a komplexni, nez aby sis to mohl precist. Nebo jsi ty stranky proste ani nevidel, nevis jake informace obsahuji a nevis ani, jak bys je pouzil. Cili se snobsky ofrnujes na neco, co neznas.

Lide z jinych kontinentu nemaji obvykle detailni znalosti evropskych spolecnosti ani vlaku a nechteji stravit tydny jejich vyhledavanim a porovnavanim. Zvlast kdyz Mark to ma tak prehledne usporadane, ze je mozne sledovat informace krok za krokem a usetrit spousty casu i nakladu, takze se jde rovnou najisto.

Tady treba pro ty, kdo chteji cestovat z Prahy do evropskych destinaci vcetne fotografii vlaku, typu a usporadani sedadel, luzek, lehatek, ceny, podminky prepravy atd atd

http://www.seat61.com/international-trains/trains-from-Prague.htm

Dokonce treba detailne jak ma clovek postupovat pri objednavkach pres CD e-shop, ktery DOSUD NENI PROPOJEN se zamorskumi agenturami !!!

http://www.seat61.com/websites/cd-eshop.htm

0/0
29.1.2016 14:34

P47e36t42r 50N82e16c47h71a53n97i21c51k26ý 7143476168280

Já nevím, když jsem si z ČR kupoval lístek ve Španělsku, prostě jsem ho koupil online a jízdenku i s místenkou měl v mailu. Stejně tak když chci koupit jen místenku, tak si ji prostě koupím online nebo na místě. Vidím v agentuře jen připlácení za pohodlí, ne přidatnou hodnotu (asi jako letět z Prahy do Malagy s cestovkou). Seat61 jsou pěkné stránky, ale jsou spíš pro neznalou veřejnost, kdo se víc orientuje v železnici (dělení jízdenek, hledání akčních slev, rozdělení na pohraniční body, kombinování), tak si najde i lepší nabídky.

+1/0
29.1.2016 14:48

M59i53c60h57a90l 71M94i27l20l97e54r 9306452979762

kdo cestuje z jineho kontinentu, casto potrebuje pevnejsi casovy rozvrh, nez "koupim na miste co bude", protoze navstevuje radu mist a obvykle dela vic cest, nez jednu zpatecku na dovolenou.

Kdo potrebuje na cesty po Evrope Eurailpass nebo jednu z jeho verzi, MUSI jednat s jednou z agentur. Ty mu musi pas vydat pouze na predlozeni cestovnoho pasu a vyplneni dalsich osobnich detailu. Euraipass ma rady vyhod a slev, ale take podminky, ktere musi byt splneny a musi se kupovat pres agenturu.

+1/0
29.1.2016 15:05

R59a74d32e21k 57J87a93n29a39t45a 9635226854532

Máte sice pravdu, ale Eurail in InterRail stojí dost peněz (prostě proto, že připlatek na TGV k Interrailu není o mnoho nižší než celá akční jízdenka na totéž TGV).

A tak hodně často vyjdou jednotlivé akční úsekové jízdenky levněji. A ty si prostě koupíte online, i když jste Australan.

+1/0
29.1.2016 17:45

M56i22c52h49a80l 20M42i90l75l56e63r 9476322719172

ano a prave proto si jeden musi rozhodnout, kterymi spoji pojede a spocitat predem, zda se mu na ne vyplati Eurailpass nebo kupovat jednotlive jizdenky v e-shopech. Vseobecne receno, dnesni Eurailpass uz neni zdaleka tak vyhodny, jak byval, kdyz muj tata mezi 1975 a 1999 krizoval Evropu s 1-mesicnim Eurailpassem(Global) temer kazde dva -tri roky.

Tenkrat ale neexistovaly zadne e-shopy, vsechno se kupovalo v cestovkach. Objednaly se letenky do zamori, Eurailpass a jelo se. Na miste si jeden prikoupil mistenku, pokud bylo treba.

Informace na strankach Marka Smitha umoznuji udelat rychle porovnani mezi Eurailpassem a jednotlivymi jizdenkami. Pri predchozi ceste do Evropy se nam Eurailpass na 4 staty vyplatil (mj. dalsi slevy ve Svycarsku).

Pri minule jsme porovnavali Eurailpass + priplatky na TGV a luzkovy vuz versus jednotlive jizdenky od tri e-shopu doporucenych Markem. Porovnali jsme pro jistotu s jinymi e-shopy, vcetne CD a presvedcili se, ze jeho doporuceni skutecne vysla nejlepe. Tak jsme dosli k rozdilu bud platit skoro $900 na osobu s Eurailpassem + priplatky a na druhe strane $400 za jednotlive jizdenky z jim doporucenych e-shopu.

+1/0
30.1.2016 4:33

R92a50d18e10k 44J90a50n80a35t57a 9405656334312

Seat61 ale není agentura - on radí přesně to, co vy. Najít a koupit si to sám. Ovšem přidává tipy, jak to dělat nejlépe. Ne každý zná specifika různých zahraničních e-shopů. Ne každý ví, kdy začínají předprodeje či jací dopravcl vůbec jde jezdí. Například francouzské lowcost spoje Ouigo vůbec nejsou v IDOSU !

+2/0
29.1.2016 17:38

M22i36c59h18a73l 63M84i12l80l63e86r 9446672989742

R^ presne tak.R^

To je ono. Rekl jsem uz na zacatku, ze to Nechanicky asi nechape, ze ty stranky nezna a nevi jak se pouzivaji.

Mark Smith neni zadna agentura, nic se mu neplati. Jeho stranky jsou plne praktickych informaci o cestovani ve vlacich, jejich typu, typu vagonu, spojenich, prestupech, sikovne informace o nadrazich (co ja vim odtud z Australie co me ceka treba ve Spanelsku nebo co vi nejaky American co je v Praze ci Budapesti).

Uvadi ceny - dolni hranice a doporuceni kdy a kde koupit jizdenky nejekonomicteji, ktere e-shopy jsou nejvyhodnejsi pro ktere useky. Vysledek je uzit si nezavisle cestovani ve zvolenem stupni pohodli a cene, bez zbytecnych nervaku, ktere by mohly zkazit pozitek z cestovani.

Kdybych musel prolezat stranky vsech e-shopu jenom pro nase cesty po Evrope, nedelal bych nic jineho, nez sedel tydny u pocitace, hledal, porovnaval a marnil spoustu casu, ktery mohu jinak vyuzit pro studie destinaci nebo si jit zaplavat, do divadla, stravit vecer v restauraci s manzelkou a prateli atd.

Anglictina je prakticky moji druhou materstinou, par dalsich jazyku take znam, hledat na strankach neni jazykovy problem. Jde ale o cas a kdyz mam pristup ke spolehlive zkratce, byl bych blby, kdybych ji nevyuzil.

+1/0
30.1.2016 3:51

J57o20s65e31f 22Č45i93h54á22k 7511629150406

Pokud se chci někde o víkendu jen ožrat, tak opravdu nechci trávit dlouhé hodiny ve vlaku.

0/0
29.1.2016 5:29

M26i90c50h54a18l 69M63i29l14l38e57r 9186312909692

nekdy je cesta tam a zpet soucasti zmineneho vikendu;-)

+4/0
29.1.2016 8:04

J54a22n 98Č32e51k16a77l 7479735444214

Ožrat se právě můžete i cestou vlakem, a je to zábavnější, než letadlem. :-)

Zpátky už bych chápal, že by letěli s bolavými hlavami letadlem... ;-D

+1/0
29.1.2016 9:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.