Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak je cesta do duše národa, tvrdí železniční „maniak“ Mark Smith

Mark Smith je Angličan, jeho krajané létají do Česka zhusta levnými aerolinkami na divoké rozlučkové mejdany se svobodou (tzv. stag parties), zatímco on hlásá: „Z Londýna do Prahy jezdím výhradně vlakem. A zdaleka nejen tam.“ Odpůrce moderního letectví poskytl rozhovor pro magazín Víkend DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13i80l63a49n 79P15i84k92o21l42a 2899277360702

V ramci zajezdu jsme projeli nektere trasy ve Svvycarsku, vc. te s Bernina expresem.Vrele doporucuji, litali jsme od okna k oknu a fotili a bataceli, uzasne zabery a uzasne zazitjy, treba i Arosa expres.

+1/0
19.2.2016 5:49

M85i73c94h47a55l 98M40i31l81l50e64r 9536572449702

R^ delali jsme Bernina Express (obe etapy Lugano - Tirano autobusem plus Tirano - St. Moritz vlakem), Glacier Express (St. Moritz - Zermatt) a Willhelm Tell Expres (obe etapy Lucern - Fluelen parnikem po jezere Lucern plus Fluelen - Lugano vlakem) v 2013. Doporucuji.

0/0
20.2.2016 3:30

M87a67r49i17á65n 78B76e95d84n80á15r52i66k 9551901410318

To první video by bylo hezčí, kdyby jste tu almaru vystříhali úplně pryč a nebo příště opatřete takovou co má míry 90/60/90 a ne 120/120/1508-o

0/0
29.1.2016 18:37

V25ě19r94a 65F20o76l10t68ý18n81o98v22á 1848356567509

Když vzpomínám na jízdy vlakem rozbolí mě oči od popílku a jisker.

V osmnácti jsem začala jezdit autem (prý i na záchod).

Teď, ve dvaasedmdesáti přicházím opět na chuť cestování vlakem.

+8/0
29.1.2016 17:25

J32a32n 73M50u19s70i91l 9186774196662

Jizda vlakem v barme je fakt zazitek R^ - mysleno v dobrem

+3/−1
29.1.2016 17:21

O49n56d72ř74e90j 18P42a38l48a49t14a 1773908486480

Není pravda, že z letadla nikdy nic neuvidíte

0/−2
29.1.2016 16:16

M57a95r77t82i10n 54Š57i12m44e33k 4270894218545

Proč maniak?

Osobně cestování po Evropě letadlem je až rozmazlenost, když je mezi státy funčkní železniční spojení

+5/0
29.1.2016 16:15

K27a85r87e11l 20M60o22k45r17y17k 3146518963

jenže boužel ta letenka je v mnoha případech levnější než ten vlak....když připočteme rychlost,tak je většinou rozhodnuto ..

+4/−1
29.1.2016 21:38

T17o10m27á53š 82M12o70r23a94v40č94í18k 3217906533375

Bohužel/bohudík je to tak. My chudší musíme letecky.

+1/0
30.1.2016 13:01

P50e73t27r 30L83e31h63n26e75r80t 2877355228886

Cestování vlakem má svoje kouzlo. Dají se tam zažít šílené věci jak v dobrém tak špatném slova smyslu;-) Nedám na vlak dopustit.

+9/0
29.1.2016 13:12

M69i78c58h57a49l 11M27i78l43l87e49r 9416312549922

miloval jsem cestovani vlakem od mladi. Zvlast na delsi cesty.

+2/0
29.1.2016 13:45

M91i97c68h67a17l 65M43i85l30l22e85r 9456112769122

napr. ( s pauzami) Londyn- Pariz - Rim- Sorrento

Londyn - Pariz - Berlin - Praha

Praha - Karlsruhe - Pariz

Pariz - Basilej- Praha

drive:

Praha- Belehrad pres Budapest

Praha- Viden - Zidani Most - Belehrad

Belehrad - Ljublana - Benatky

Benatky - Ljublana - Viden - Praha

+2/0
29.1.2016 13:51

M23i44c11h16a69l 25M59i62l50l52e20r 9716392389802

v Australii podel vychodniho pobrezi Cairns - Brisbane - Sydney - Melbourne

0/0
29.1.2016 13:52

K52a10r18e33l 82M81o28k67r14y32k 3356928373

noo při mé loňské dovolená v AUS jsem koketoval s myšlenkou vlakem k Uluru (Alice Springs) při zkouknutí cen jízdenek jsem se zpotil a koupil letenku ..

+1/0
29.1.2016 21:43

M45i63c64h26a11l 41M74i15l40l24e84r 9766422449272

to se nedivim! Dnesni ceny letenek po Australii jsou diky konkurenci a vubec rozvoji leteckeho cestovani podstatne lidovejsi (zvlast kdyz se vyuzije akci), nez byvaly a dalkove vlaky tady patri spis do te vyssi kategorie. Na dlouhe vzdalenosti se tu jezdi spis pro pozitek z cesty nebo kdyz nekdo z nejakych duvodu nemuze letet nebo to brat autem.

Absolvoval jsem treba cestu mezi Sydney a Melbourne (900km) vlakem nekolikrat v 70. letech, od obycejne 2. tridy pres noc, de-luxe luzkovym vlakem (Southern Aurora) i jednickou dennim vlakem (2003), ale bezne na tehle trase letam alespon 6x rocne, nebo jedeme autem.

Cestu vlakovymi spojenimi Cairns- Melbourne jsem delal uz pred mnoha lety, kdy letenky byly neskonale drazsi.

0/0
30.1.2016 4:00

M25i95c93h14a56l 49M68i85l37l76e92r 9296942769952

Praha- Viden - Benatky - Zagreb - Sarajevo - Belehrad - Atheny

0/−1
29.1.2016 14:36
Foto

T83o43m32á31š 27D86v86o93ř69á96k 7635746227841

Pokecal jste si?

+2/0
29.1.2016 19:11

M32i56c50h47a11l 52M18i38l31l46e87r 9756772379482

jenom nejakym zavistivcum by to mohlo vadit;-)

0/0
30.1.2016 4:02
Foto

O17n22d78ř37e43j 40V51a53r21o26š39č37á12k 3334167913

Ja osobne za jedno z nejlepsich povazuju tzv. DB-Paradox, kdy napriklad na trati Lipsko-Cachy ICE prijedete diky petiminutovemu zpozdeni v prubehu cesty do cile o celou hodinu drive a to za celych 23€ :-)) a stava se to v podstate pravidelne. Staci si koupit nejlevnejsi nabidku Lipsko - Cachy za 23€. Z Lipska vyrazite na cas, ale ve Fulde uz mate pet minut skluz. To znamena, ze ve Frankfurtu nestihnete prestu na ICE Frankfurt-Mainz-Koblenz-Köln na ktery mate listek, a tak musite (o ty hruzo) vyuzit prime ICE Frankfurt-Köln, ktere misto dvou hodin jede jen jednu. Diky tomu stihnete vcasnejsi pripoj v Koline (protoze na RB/RE neni vazanost) jste v Cachach o hodinu drive, nez kdybyste pripoj ve Frankfurtu stihli...

+2/0
31.1.2016 0:02

P73a56v10e14l 30M52a80t92o34u86š55e22k 5850427518194

Ten, kdo preferuje vlak, je údajně "železniční maniak". Jistě by se pro něho mezi lidem našla i jiná pojmenování, pravděpodobně i posměšná. Škoda, že se také notorickým motoristům neříká "automobiloví maniaci".

+2/0
29.1.2016 12:03

M58i55c61h84a84l 47Š77r54o80u12b38e30k 8704246163140

však říká...

+1/0
29.1.2016 15:53

M24i54l24o28s76l33a27v63a 40P85ü13s56c84h39e66l78o74v30á 2785553712318

Jezdím vlakem každý den do práce a za mlada do školy a když to srovnám, tak ta úroveň se ohodně zlepšila...(jen toalety nedokážu srovnat.. na těch ve vlaku nechodím i kdybych se měla počůrat!!! :-)) Nemíváme ani moc zpoždění, když teda není nějaká velká nehoda nebo spadlé trakční vedení...:-(, ale i to není často. Zaujalo mě, že jim na stole drželi ty lampičky, skleničky. apod...nevím jak toho docílili, já když si na stolek dám třeba telefon, tak ho druhou rukou musím přidžovat jinak by letěl na zem...a zde to stojí jak přilepené...;-)

+3/0
29.1.2016 12:00

M17a36t77ě55j 32V28o24n59d32ř20i80č50k96a 4414280328416

Skleničky drží na stolcích i v dnešních zcela konvenčních jídelních vozech, padají jen zcela výjimečně :-)

+2/0
29.1.2016 19:08

J35a37n 96J53e97l44í31n68e51k 1448592557496

Jízda vlakem po Čechách? Duše národa tedy znamená zastavení někde na mezi a čekání hodinu či více, protože někde naše slavné České dráhy nedokázaly "šíbovat" tak, aby trať byla průjezdná?

0/−19
29.1.2016 10:17

J44a59n 42K92o46b87ě50r30s10k98ý 1490796621913

Mě fascinuje kolik lidí si ještě neráčilo všimnout, že České dráhy už s kolejemi a železniční infrastrukturou nemají dávno nic společného kromě toho, že po nich jezdí. Koleje spravuje organizace Správa železniční dopravní cesty http://www.szdc.cz/index.html Ale hlavně že někteří umí nadávat na ČD kteří s tím nemají nic společného ;-D

+7/0
29.1.2016 11:11

J74a43n 41J35e59l51í88n52e28k 1738762187906

Ale pane Koběrský, nám obyčejným cestujícím je jedno, komu patří koleje či polorozbořená nádražíčka podél trati. My jen potřebujeme dojet podle jízdních řádů tam, kam chceme a přesně, abychom stihli jediný autobus k nám domů na vesničku. Nic víc, když už zaplatíme pro nás důchodce nemalé peníze za jízdu prastarými vagóny...

+1/−2
29.1.2016 11:15

J56a85n 79K82o64b14ě81r74s31k18ý 1140936401813

OK, tak ale nadávejte těm pravým nikoliv těm kdo za to nemůžou. To je stejné jako kdyby jste nadával konkurenci ČD RegioJetu nebo LeoExpressu kteří taky mívají zpoždění a nehody. Když je nehoda na silnici taky neprojede autobus.

+3/−1
29.1.2016 11:33

J20a34n 38J57e73l44í51n55e35k 1208192987136

Moc se vám omlouvám, pane Koběrský. Když já ale už jsem tak starý, že jsem ještě nikdy nejel žádným Leo(šem) či Regio(nálem), ony tyhle společnosti ještě do Nymburka nedorazily. Zato projít nymburským nádražím (já kupodivu vím, že

nepatří ČD - nebo patří?), kde z obrovské budovy patří cestujícím jen jedna jediná místnost asi 10 krát 5 metrů, kde je zavřená čekárna i bývalá "kulturní místnost ČSD", patří k hororovým zážitkům.

Nehody na silnici vídám, ale jaksi nechápu ono přirovnání k neprojetí autobusu.

A pane Koberský, já NENADÁVÁM, pouze smutně konstatuji...

+5/0
29.1.2016 11:48

J60a91n 40K68o25b38ě95r92s44k29ý 1250846751803

Nádraží jsou ještě pořád ČD ale už dlouho nebudou. Ano, některá jsou hrozná v tom vám dám za pravdu. Jinak jsem to nemyslel zlé, jen hodně lidí neví, že ČD už s kolejemi nic společného nemají. Hezký den.

0/0
29.1.2016 11:54

P27e53t35r 36N40e29c69h77a28n89i25c13k72ý 7493106608690

Jízdní dráha = silnice, koleje.

Vozidlo = autobus, vlak.

problém na silnici není vinou provozovatele autobusu.

problém na kolejích není vinou provozovatele vlaku.

Méně polopaticky už to nejde ;-D

+2/0
29.1.2016 13:51
Foto

B73r64o10n30i82s89l49a87v 64G44a87b75r14y22š 2722969631

Já bych chtěl taky autem dojet někam včas. Zatím se mi to nepodařilo, ať už jsem řídil já nebo kolega. A komu mám nadávat? Akorát sobě, protože pokaždé skočím na ten trik, že auto je rychlejší.

+1/−1
30.1.2016 10:59

J34i12ř98í 82Z77á79h42o82r72a 5503525222659

Co znamená hodina čekání, když nikam nepospícháš? Člověče zastav se!

+1/0
29.1.2016 11:54

J56a92n 82J59e51l30í75n59e44k 1628852487746

Máte pravdu, pane Záhoro, člověče,

leč my staří jedeme vlakem k doktorovi, za přáteli. A v Nymburce na nádraží je k usednutí tak šest sedm míst! A čekárna je zavřená. Zajeďte se podívat, doporučuji.

+2/0
29.1.2016 15:46

M84i81c11h23a77l 52M15i18l25l97e61r 9866942839662

webove stranky "Muze ze sedadla 61" jak je Mark prezdivan, sleduji uz radu let.

Jeho informace jsou ohromne a rady velmi cenne.

Mohu vrele doporucit.R^

V 2014 letel se mnou do Evropy mladsi syn, pro nejz to byla prvni cesta do Evropy. Zacali jsme v Londyne a po nekolika zastavkach v zapadoevropskych mestech, ktere syn chtel videt, jsme skoncili v Praze, odkud jsme pozdeji (kazdy jednotlive) zas leteli domu do Australie.

Cesta Londyn- Praha se zastavkami byla vesmes vlakem a krome spojeni v Eurostaru Londyn - Pariz (pod La Manche) vse bylo 1. trida, vcetne luzkoveho vozu Pariz - Berlin, kabina de-luxe s vlastni sprchou a WC. Eurostar znam dobre, je dostatecne pohodlny i v economy a namisto jidla servirovaneho u sedadla jako v business jsem zvykly nakoupit jidlo v jednom z vyborne zasobenych obchodu a bister v St. Pankras International pred odjezdem.

Cestovni plan jsem predal International Rail, jedne zdejsi agenture specializujici se na vlakova spojeni po svete. Celkova cena jizdenek z jejich sluzeb by tenkrat vysla na neco kousek pod 900AUD na osobu, tehdy asi 17 000Kc.

Pak jsem se obratil na stranky Marka Smitha a do pismene se drzel jeho detailnich rad kdy, kde a jak objednat a zakoupit jizdenky on-line. Za presne tytez spoje jsme zaplatili kazdy jen 400 AUD, tedy mene nez polovinu, kterou by si uctovala agentura. Mimochodem tato agentura je jedna z tady nejlepsich a pritom levnejsich.

Delali nasi cestu v 2013 a vim, ze tehdy jsme s manzelkou usetrili par set $$$, kdyz jsme porovnali jejich sluzby s jinou agenturou.

Takze pro me Mard Smith alias "The man in seat 61"R^R^R^

+6/0
29.1.2016 8:02

M47i19c49h95a74l 98M86i94l92l54e69r 9526312139882

oprava: Mark Smith

0/0
29.1.2016 8:04

J48a23n 43Č12e94k60a80l 7599715984174

Ještě více jste mohl ušetřit při odpuštění si té první třídy. Navýšení komfortu vůči té druhé je minimální, zatímco cenový rozdíl je razantní...:-)

0/0
29.1.2016 9:11

M57i41c94h31a71l 56M45i18l22l34e23r 9886722759962

dekuji za radu, ale zrejme sis nevsiml, ze neporovnavam rozdil v pohodli mezi 1. tridou a economy / "dvojkou" na evropskych spojenich (krome Eurostaru), ale odpovidajici CENY za uplne stejne jizdenky mezi on-line koupi podle rad Marka Smitha a agenturou.

V predchozich pripadech jsme s manzelkou cestovali vlaky po Evrope jako navstevnici ze zamori s Eurailpasem. Ten muze byt vystaven pouze na 1. tridu (verze economy je pouze pro cestujci do 26 let) a tak jsme jsme si zvykli nejen na pohodli 1. tridy, ale i jeji prakticke vyhody. Treba pri cestovani po Italii mezi nekterymi drzymi Italy, nebo v Cesku mezi nekterymi vychytralymi Cechy. Nehlede ani na casty naval ve vagonech "dvojky" na urcitych vlakovych spojenich v udobi zvyseneho turistickeho ruchu. Uprimne receno, delat sardinky se nam zrovna nechtelo.

Kdybychom skutecne potrebovali setrit na vlakovem cestovnim rozpoctu, pak bychom to udelali. Nas rozpocet byl vporadku, tudiz jezdime jak nam to neljepe vyhovovuje.

+2/0
29.1.2016 12:13

P86e18t67r 17N10e83c14h35a58n47i52c91k87ý 7163656598760

Taky objednávat si jízdenky přes agenturu je vyhazování peněz oknem, na to nepotřebuju stránky Angličana. Dneska člověk potřebuje agenturu na všechno, místo aby zapnul mozek a slevy si prostudoval a prozkoumal vývoj akčních jízdenek různých společností.

+1/−1
29.1.2016 13:49

M95i67c50h55a10l 70M81i23l16l22e90r 9646342349702

myslim ze sis to pomotal nebo tomu nerozumis.

Tady v Australii se jizdenky na zamorske spoje obvykle objednavaji pres jednu ze specializovanych mezinarodnich agentur. Australane casto cestuji v zamori s vyuzitim slev Eurailpassu (nebo jeho alternativ na jinych kontinentech) a koupit ho pres agenturu ma sve vyhody.

Kdo chce, muze si zde prikoupit mistenky pro vlaky kde jsou povinne (Eurostar, TGV, ICE, Thalys, Thalgo, Frecciarossa atd). Muze je sice koupit pozdeji v Evrope a levneji, ale pro drzitele Eurailpassu je v techto vlacich vyhrazen jen omezeny pocet mistenek. Proto se nakup nejcasteji dela pres agenturu jako "one stop shop", z praktickych duvodu, aby clovek usetril cas a nemusel vsechno zarizovat po kouscich. Kdyz zijes v Evrope, na Eurailpass a pod. nemas narok.

Tva poznamka "na to nepotřebuju stránky Angličana." je nanejvys neinformovana a miri mimo. Nerku-li rovnou hloupa.

Domnivam se, ze bud neumis dostatecne anglicky a je to na tebe prilis rozsahle a komplexni, nez aby sis to mohl precist. Nebo jsi ty stranky proste ani nevidel, nevis jake informace obsahuji a nevis ani, jak bys je pouzil. Cili se snobsky ofrnujes na neco, co neznas.

Lide z jinych kontinentu nemaji obvykle detailni znalosti evropskych spolecnosti ani vlaku a nechteji stravit tydny jejich vyhledavanim a porovnavanim. Zvlast kdyz Mark to ma tak prehledne usporadane, ze je mozne sledovat informace krok za krokem a usetrit spousty casu i nakladu, takze se jde rovnou najisto.

Tady treba pro ty, kdo chteji cestovat z Prahy do evropskych destinaci vcetne fotografii vlaku, typu a usporadani sedadel, luzek, lehatek, ceny, podminky prepravy atd atd

http://www.seat61.com/international-trains/trains-from-Prague.htm

Dokonce treba detailne jak ma clovek postupovat pri objednavkach pres CD e-shop, ktery DOSUD NENI PROPOJEN se zamorskumi agenturami !!!

http://www.seat61.com/websites/cd-eshop.htm

0/0
29.1.2016 14:34

P35e97t73r 71N90e64c98h32a52n16i45c83k29ý 7633566128550

Já nevím, když jsem si z ČR kupoval lístek ve Španělsku, prostě jsem ho koupil online a jízdenku i s místenkou měl v mailu. Stejně tak když chci koupit jen místenku, tak si ji prostě koupím online nebo na místě. Vidím v agentuře jen připlácení za pohodlí, ne přidatnou hodnotu (asi jako letět z Prahy do Malagy s cestovkou). Seat61 jsou pěkné stránky, ale jsou spíš pro neznalou veřejnost, kdo se víc orientuje v železnici (dělení jízdenek, hledání akčních slev, rozdělení na pohraniční body, kombinování), tak si najde i lepší nabídky.

+1/0
29.1.2016 14:48

M74i46c91h14a34l 50M86i46l84l93e93r 9706222709332

kdo cestuje z jineho kontinentu, casto potrebuje pevnejsi casovy rozvrh, nez "koupim na miste co bude", protoze navstevuje radu mist a obvykle dela vic cest, nez jednu zpatecku na dovolenou.

Kdo potrebuje na cesty po Evrope Eurailpass nebo jednu z jeho verzi, MUSI jednat s jednou z agentur. Ty mu musi pas vydat pouze na predlozeni cestovnoho pasu a vyplneni dalsich osobnich detailu. Euraipass ma rady vyhod a slev, ale take podminky, ktere musi byt splneny a musi se kupovat pres agenturu.

+1/0
29.1.2016 15:05

R22a81d65e89k 41J92a67n22a96t45a 9975496634862

Máte sice pravdu, ale Eurail in InterRail stojí dost peněz (prostě proto, že připlatek na TGV k Interrailu není o mnoho nižší než celá akční jízdenka na totéž TGV).

A tak hodně často vyjdou jednotlivé akční úsekové jízdenky levněji. A ty si prostě koupíte online, i když jste Australan.

+1/0
29.1.2016 17:45

M59i58c20h45a88l 87M42i65l10l56e86r 9356152699152

ano a prave proto si jeden musi rozhodnout, kterymi spoji pojede a spocitat predem, zda se mu na ne vyplati Eurailpass nebo kupovat jednotlive jizdenky v e-shopech. Vseobecne receno, dnesni Eurailpass uz neni zdaleka tak vyhodny, jak byval, kdyz muj tata mezi 1975 a 1999 krizoval Evropu s 1-mesicnim Eurailpassem(Global) temer kazde dva -tri roky.

Tenkrat ale neexistovaly zadne e-shopy, vsechno se kupovalo v cestovkach. Objednaly se letenky do zamori, Eurailpass a jelo se. Na miste si jeden prikoupil mistenku, pokud bylo treba.

Informace na strankach Marka Smitha umoznuji udelat rychle porovnani mezi Eurailpassem a jednotlivymi jizdenkami. Pri predchozi ceste do Evropy se nam Eurailpass na 4 staty vyplatil (mj. dalsi slevy ve Svycarsku).

Pri minule jsme porovnavali Eurailpass + priplatky na TGV a luzkovy vuz versus jednotlive jizdenky od tri e-shopu doporucenych Markem. Porovnali jsme pro jistotu s jinymi e-shopy, vcetne CD a presvedcili se, ze jeho doporuceni skutecne vysla nejlepe. Tak jsme dosli k rozdilu bud platit skoro $900 na osobu s Eurailpassem + priplatky a na druhe strane $400 za jednotlive jizdenky z jim doporucenych e-shopu.

+1/0
30.1.2016 4:33

R60a39d44e21k 70J46a96n66a69t61a 9165346934682

Seat61 ale není agentura - on radí přesně to, co vy. Najít a koupit si to sám. Ovšem přidává tipy, jak to dělat nejlépe. Ne každý zná specifika různých zahraničních e-shopů. Ne každý ví, kdy začínají předprodeje či jací dopravcl vůbec jde jezdí. Například francouzské lowcost spoje Ouigo vůbec nejsou v IDOSU !

+2/0
29.1.2016 17:38

M36i11c32h59a32l 44M44i60l75l80e45r 9796252659422

R^ presne tak.R^

To je ono. Rekl jsem uz na zacatku, ze to Nechanicky asi nechape, ze ty stranky nezna a nevi jak se pouzivaji.

Mark Smith neni zadna agentura, nic se mu neplati. Jeho stranky jsou plne praktickych informaci o cestovani ve vlacich, jejich typu, typu vagonu, spojenich, prestupech, sikovne informace o nadrazich (co ja vim odtud z Australie co me ceka treba ve Spanelsku nebo co vi nejaky American co je v Praze ci Budapesti).

Uvadi ceny - dolni hranice a doporuceni kdy a kde koupit jizdenky nejekonomicteji, ktere e-shopy jsou nejvyhodnejsi pro ktere useky. Vysledek je uzit si nezavisle cestovani ve zvolenem stupni pohodli a cene, bez zbytecnych nervaku, ktere by mohly zkazit pozitek z cestovani.

Kdybych musel prolezat stranky vsech e-shopu jenom pro nase cesty po Evrope, nedelal bych nic jineho, nez sedel tydny u pocitace, hledal, porovnaval a marnil spoustu casu, ktery mohu jinak vyuzit pro studie destinaci nebo si jit zaplavat, do divadla, stravit vecer v restauraci s manzelkou a prateli atd.

Anglictina je prakticky moji druhou materstinou, par dalsich jazyku take znam, hledat na strankach neni jazykovy problem. Jde ale o cas a kdyz mam pristup ke spolehlive zkratce, byl bych blby, kdybych ji nevyuzil.

+1/0
30.1.2016 3:51

J54o67s62e51f 90Č83i67h14á51k 7261269610906

Pokud se chci někde o víkendu jen ožrat, tak opravdu nechci trávit dlouhé hodiny ve vlaku.

0/0
29.1.2016 5:29

M49i83c81h63a47l 95M73i55l63l75e82r 9356692109622

nekdy je cesta tam a zpet soucasti zmineneho vikendu;-)

+4/0
29.1.2016 8:04

J63a75n 89Č30e41k34a25l 7929535814124

Ožrat se právě můžete i cestou vlakem, a je to zábavnější, než letadlem. :-)

Zpátky už bych chápal, že by letěli s bolavými hlavami letadlem... ;-D

+1/0
29.1.2016 9:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.