Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak je cesta do duše národa, tvrdí železniční „maniak“ Mark Smith

Mark Smith je Angličan, jeho krajané létají do Česka zhusta levnými aerolinkami na divoké rozlučkové mejdany se svobodou (tzv. stag parties), zatímco on hlásá: „Z Londýna do Prahy jezdím výhradně vlakem. A zdaleka nejen tam.“ Odpůrce moderního letectví poskytl rozhovor pro magazín Víkend DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i20l86a77n 48P11i84k42o94l95a 2479527190642

V ramci zajezdu jsme projeli nektere trasy ve Svvycarsku, vc. te s Bernina expresem.Vrele doporucuji, litali jsme od okna k oknu a fotili a bataceli, uzasne zabery a uzasne zazitjy, treba i Arosa expres.

+1/0
19.2.2016 5:49

M68i43c65h60a36l 20M92i13l93l85e83r 9786832969882

R^ delali jsme Bernina Express (obe etapy Lugano - Tirano autobusem plus Tirano - St. Moritz vlakem), Glacier Express (St. Moritz - Zermatt) a Willhelm Tell Expres (obe etapy Lucern - Fluelen parnikem po jezere Lucern plus Fluelen - Lugano vlakem) v 2013. Doporucuji.

0/0
20.2.2016 3:30

M13a18r29i30á87n 64B47e39d87n88á49r61i36k 9181781490438

To první video by bylo hezčí, kdyby jste tu almaru vystříhali úplně pryč a nebo příště opatřete takovou co má míry 90/60/90 a ne 120/120/1508-o

0/0
29.1.2016 18:37


V85ě43r39a 18F49o19l47t53ý59n64o77v70á 1158796767359

Když vzpomínám na jízdy vlakem rozbolí mě oči od popílku a jisker.

V osmnácti jsem začala jezdit autem (prý i na záchod).

Teď, ve dvaasedmdesáti přicházím opět na chuť cestování vlakem.

+8/0
29.1.2016 17:25

J82a18n 77M86u45s65i31l 9136774716862

Jizda vlakem v barme je fakt zazitek R^ - mysleno v dobrem

+3/−1
29.1.2016 17:21

O66n93d25ř45e49j 92P49a67l79a62t98a 1803768386980

Není pravda, že z letadla nikdy nic neuvidíte

0/−2
29.1.2016 16:16

M60a94r92t70i61n 34Š64i86m37e66k 4460304198955

Proč maniak?

Osobně cestování po Evropě letadlem je až rozmazlenost, když je mezi státy funčkní železniční spojení

+5/0
29.1.2016 16:15

K20a16r65e61l 44M94o63k24r31y55k 3696558733

jenže boužel ta letenka je v mnoha případech levnější než ten vlak....když připočteme rychlost,tak je většinou rozhodnuto ..

+4/−1
29.1.2016 21:38

T27o30m44á68š 73M14o59r75a45v43č21í56k 3697756813465

Bohužel/bohudík je to tak. My chudší musíme letecky.

+1/0
30.1.2016 13:01

P64e23t76r 93L30e71h98n52e27r30t 2557985118796

Cestování vlakem má svoje kouzlo. Dají se tam zažít šílené věci jak v dobrém tak špatném slova smyslu;-) Nedám na vlak dopustit.

+9/0
29.1.2016 13:12

M92i68c18h83a54l 28M63i72l89l37e15r 9286962479792

miloval jsem cestovani vlakem od mladi. Zvlast na delsi cesty.

+2/0
29.1.2016 13:45

M33i36c17h62a95l 86M94i34l55l42e37r 9666922639442

napr. ( s pauzami) Londyn- Pariz - Rim- Sorrento

Londyn - Pariz - Berlin - Praha

Praha - Karlsruhe - Pariz

Pariz - Basilej- Praha

drive:

Praha- Belehrad pres Budapest

Praha- Viden - Zidani Most - Belehrad

Belehrad - Ljublana - Benatky

Benatky - Ljublana - Viden - Praha

+2/0
29.1.2016 13:51

M92i49c94h47a45l 54M88i60l46l70e65r 9686692469492

v Australii podel vychodniho pobrezi Cairns - Brisbane - Sydney - Melbourne

0/0
29.1.2016 13:52

K27a64r87e34l 61M73o75k95r54y89k 3966448613

noo při mé loňské dovolená v AUS jsem koketoval s myšlenkou vlakem k Uluru (Alice Springs) při zkouknutí cen jízdenek jsem se zpotil a koupil letenku ..

+1/0
29.1.2016 21:43

M64i33c58h11a34l 44M75i69l90l40e28r 9356862159242

to se nedivim! Dnesni ceny letenek po Australii jsou diky konkurenci a vubec rozvoji leteckeho cestovani podstatne lidovejsi (zvlast kdyz se vyuzije akci), nez byvaly a dalkove vlaky tady patri spis do te vyssi kategorie. Na dlouhe vzdalenosti se tu jezdi spis pro pozitek z cesty nebo kdyz nekdo z nejakych duvodu nemuze letet nebo to brat autem.

Absolvoval jsem treba cestu mezi Sydney a Melbourne (900km) vlakem nekolikrat v 70. letech, od obycejne 2. tridy pres noc, de-luxe luzkovym vlakem (Southern Aurora) i jednickou dennim vlakem (2003), ale bezne na tehle trase letam alespon 6x rocne, nebo jedeme autem.

Cestu vlakovymi spojenimi Cairns- Melbourne jsem delal uz pred mnoha lety, kdy letenky byly neskonale drazsi.

0/0
30.1.2016 4:00

M72i77c68h12a70l 26M52i49l57l48e20r 9366192299192

Praha- Viden - Benatky - Zagreb - Sarajevo - Belehrad - Atheny

0/−1
29.1.2016 14:36
Foto

T95o59m24á12š 83D93v15o86ř10á27k 7965166157231

Pokecal jste si?

+2/0
29.1.2016 19:11

M22i82c11h61a23l 18M66i50l80l43e67r 9206832309302

jenom nejakym zavistivcum by to mohlo vadit;-)

0/0
30.1.2016 4:02

O67n90d67ř83e72j 20V46a36r84o75š62č78á81k 3754367943

Ja osobne za jedno z nejlepsich povazuju tzv. DB-Paradox, kdy napriklad na trati Lipsko-Cachy ICE prijedete diky petiminutovemu zpozdeni v prubehu cesty do cile o celou hodinu drive a to za celych 23€ :-)) a stava se to v podstate pravidelne. Staci si koupit nejlevnejsi nabidku Lipsko - Cachy za 23€. Z Lipska vyrazite na cas, ale ve Fulde uz mate pet minut skluz. To znamena, ze ve Frankfurtu nestihnete prestu na ICE Frankfurt-Mainz-Koblenz-Köln na ktery mate listek, a tak musite (o ty hruzo) vyuzit prime ICE Frankfurt-Köln, ktere misto dvou hodin jede jen jednu. Diky tomu stihnete vcasnejsi pripoj v Koline (protoze na RB/RE neni vazanost) jste v Cachach o hodinu drive, nez kdybyste pripoj ve Frankfurtu stihli...

+2/0
31.1.2016 0:02

P52a40v83e71l 20M14a34t85o19u40š64e33k 5790137608724

Ten, kdo preferuje vlak, je údajně "železniční maniak". Jistě by se pro něho mezi lidem našla i jiná pojmenování, pravděpodobně i posměšná. Škoda, že se také notorickým motoristům neříká "automobiloví maniaci".

+2/0
29.1.2016 12:03

M35i16c84h91a42l 32Š20r18o74u56b25e84k 8594386833740

však říká...

+1/0
29.1.2016 15:53

M54i48l25o78s10l58a20v62a 66P80ü74s41c54h23e55l81o25v88á 2535753892448

Jezdím vlakem každý den do práce a za mlada do školy a když to srovnám, tak ta úroveň se ohodně zlepšila...(jen toalety nedokážu srovnat.. na těch ve vlaku nechodím i kdybych se měla počůrat!!! :-)) Nemíváme ani moc zpoždění, když teda není nějaká velká nehoda nebo spadlé trakční vedení...:-(, ale i to není často. Zaujalo mě, že jim na stole drželi ty lampičky, skleničky. apod...nevím jak toho docílili, já když si na stolek dám třeba telefon, tak ho druhou rukou musím přidžovat jinak by letěl na zem...a zde to stojí jak přilepené...;-)

+3/0
29.1.2016 12:00

M10a43t69ě70j 83V18o83n20d85ř94i58č34k61a 4564740278546

Skleničky drží na stolcích i v dnešních zcela konvenčních jídelních vozech, padají jen zcela výjimečně :-)

+2/0
29.1.2016 19:08

J51a22n 44J61e53l77í64n95e47k 1158672537906

Jízda vlakem po Čechách? Duše národa tedy znamená zastavení někde na mezi a čekání hodinu či více, protože někde naše slavné České dráhy nedokázaly "šíbovat" tak, aby trať byla průjezdná?

0/−19
29.1.2016 10:17

J32a48n 24K48o56b17ě15r63s92k97ý 1270846491363

Mě fascinuje kolik lidí si ještě neráčilo všimnout, že České dráhy už s kolejemi a železniční infrastrukturou nemají dávno nic společného kromě toho, že po nich jezdí. Koleje spravuje organizace Správa železniční dopravní cesty http://www.szdc.cz/index.html Ale hlavně že někteří umí nadávat na ČD kteří s tím nemají nic společného ;-D

+7/0
29.1.2016 11:11

J20a12n 94J17e57l24í27n76e14k 1518212897196

Ale pane Koběrský, nám obyčejným cestujícím je jedno, komu patří koleje či polorozbořená nádražíčka podél trati. My jen potřebujeme dojet podle jízdních řádů tam, kam chceme a přesně, abychom stihli jediný autobus k nám domů na vesničku. Nic víc, když už zaplatíme pro nás důchodce nemalé peníze za jízdu prastarými vagóny...

+1/−2
29.1.2016 11:15

J87a66n 67K67o25b36ě96r53s36k66ý 1250666551483

OK, tak ale nadávejte těm pravým nikoliv těm kdo za to nemůžou. To je stejné jako kdyby jste nadával konkurenci ČD RegioJetu nebo LeoExpressu kteří taky mívají zpoždění a nehody. Když je nehoda na silnici taky neprojede autobus.

+3/−1
29.1.2016 11:33

J50a22n 46J25e74l52í96n15e98k 1888252587966

Moc se vám omlouvám, pane Koběrský. Když já ale už jsem tak starý, že jsem ještě nikdy nejel žádným Leo(šem) či Regio(nálem), ony tyhle společnosti ještě do Nymburka nedorazily. Zato projít nymburským nádražím (já kupodivu vím, že

nepatří ČD - nebo patří?), kde z obrovské budovy patří cestujícím jen jedna jediná místnost asi 10 krát 5 metrů, kde je zavřená čekárna i bývalá "kulturní místnost ČSD", patří k hororovým zážitkům.

Nehody na silnici vídám, ale jaksi nechápu ono přirovnání k neprojetí autobusu.

A pane Koberský, já NENADÁVÁM, pouze smutně konstatuji...

+5/0
29.1.2016 11:48

J98a27n 25K97o77b16ě36r69s19k13ý 1440946511653

Nádraží jsou ještě pořád ČD ale už dlouho nebudou. Ano, některá jsou hrozná v tom vám dám za pravdu. Jinak jsem to nemyslel zlé, jen hodně lidí neví, že ČD už s kolejemi nic společného nemají. Hezký den.

0/0
29.1.2016 11:54

P85e83t44r 79N50e12c74h76a63n67i35c45k46ý 7223826668770

Jízdní dráha = silnice, koleje.

Vozidlo = autobus, vlak.

problém na silnici není vinou provozovatele autobusu.

problém na kolejích není vinou provozovatele vlaku.

Méně polopaticky už to nejde ;-D

+2/0
29.1.2016 13:51

B51r65o38n96i36s20l68a47v 60G28a77b40r19y12š 6295334860

Já bych chtěl taky autem dojet někam včas. Zatím se mi to nepodařilo, ať už jsem řídil já nebo kolega. A komu mám nadávat? Akorát sobě, protože pokaždé skočím na ten trik, že auto je rychlejší.

+1/−1
30.1.2016 10:59

J20i31ř64í 19Z74á56h32o32r62a 5573715412689

Co znamená hodina čekání, když nikam nepospícháš? Člověče zastav se!

+1/0
29.1.2016 11:54

J24a86n 51J34e91l39í22n67e59k 1728742417896

Máte pravdu, pane Záhoro, člověče,

leč my staří jedeme vlakem k doktorovi, za přáteli. A v Nymburce na nádraží je k usednutí tak šest sedm míst! A čekárna je zavřená. Zajeďte se podívat, doporučuji.

+2/0
29.1.2016 15:46

M82i95c45h54a64l 15M22i59l11l60e12r 9686762199162

webove stranky "Muze ze sedadla 61" jak je Mark prezdivan, sleduji uz radu let.

Jeho informace jsou ohromne a rady velmi cenne.

Mohu vrele doporucit.R^

V 2014 letel se mnou do Evropy mladsi syn, pro nejz to byla prvni cesta do Evropy. Zacali jsme v Londyne a po nekolika zastavkach v zapadoevropskych mestech, ktere syn chtel videt, jsme skoncili v Praze, odkud jsme pozdeji (kazdy jednotlive) zas leteli domu do Australie.

Cesta Londyn- Praha se zastavkami byla vesmes vlakem a krome spojeni v Eurostaru Londyn - Pariz (pod La Manche) vse bylo 1. trida, vcetne luzkoveho vozu Pariz - Berlin, kabina de-luxe s vlastni sprchou a WC. Eurostar znam dobre, je dostatecne pohodlny i v economy a namisto jidla servirovaneho u sedadla jako v business jsem zvykly nakoupit jidlo v jednom z vyborne zasobenych obchodu a bister v St. Pankras International pred odjezdem.

Cestovni plan jsem predal International Rail, jedne zdejsi agenture specializujici se na vlakova spojeni po svete. Celkova cena jizdenek z jejich sluzeb by tenkrat vysla na neco kousek pod 900AUD na osobu, tehdy asi 17 000Kc.

Pak jsem se obratil na stranky Marka Smitha a do pismene se drzel jeho detailnich rad kdy, kde a jak objednat a zakoupit jizdenky on-line. Za presne tytez spoje jsme zaplatili kazdy jen 400 AUD, tedy mene nez polovinu, kterou by si uctovala agentura. Mimochodem tato agentura je jedna z tady nejlepsich a pritom levnejsich.

Delali nasi cestu v 2013 a vim, ze tehdy jsme s manzelkou usetrili par set $$$, kdyz jsme porovnali jejich sluzby s jinou agenturou.

Takze pro me Mard Smith alias "The man in seat 61"R^R^R^

+6/0
29.1.2016 8:02

M74i72c62h96a15l 90M14i90l87l83e19r 9896202289602

oprava: Mark Smith

0/0
29.1.2016 8:04

J57a88n 77Č83e72k35a85l 7189915664294

Ještě více jste mohl ušetřit při odpuštění si té první třídy. Navýšení komfortu vůči té druhé je minimální, zatímco cenový rozdíl je razantní...:-)

0/0
29.1.2016 9:11

M18i22c36h49a65l 25M30i16l91l85e20r 9776362979782

dekuji za radu, ale zrejme sis nevsiml, ze neporovnavam rozdil v pohodli mezi 1. tridou a economy / "dvojkou" na evropskych spojenich (krome Eurostaru), ale odpovidajici CENY za uplne stejne jizdenky mezi on-line koupi podle rad Marka Smitha a agenturou.

V predchozich pripadech jsme s manzelkou cestovali vlaky po Evrope jako navstevnici ze zamori s Eurailpasem. Ten muze byt vystaven pouze na 1. tridu (verze economy je pouze pro cestujci do 26 let) a tak jsme jsme si zvykli nejen na pohodli 1. tridy, ale i jeji prakticke vyhody. Treba pri cestovani po Italii mezi nekterymi drzymi Italy, nebo v Cesku mezi nekterymi vychytralymi Cechy. Nehlede ani na casty naval ve vagonech "dvojky" na urcitych vlakovych spojenich v udobi zvyseneho turistickeho ruchu. Uprimne receno, delat sardinky se nam zrovna nechtelo.

Kdybychom skutecne potrebovali setrit na vlakovem cestovnim rozpoctu, pak bychom to udelali. Nas rozpocet byl vporadku, tudiz jezdime jak nam to neljepe vyhovovuje.

+2/0
29.1.2016 12:13

P15e56t70r 55N24e11c41h50a12n23i90c91k45ý 7793876648690

Taky objednávat si jízdenky přes agenturu je vyhazování peněz oknem, na to nepotřebuju stránky Angličana. Dneska člověk potřebuje agenturu na všechno, místo aby zapnul mozek a slevy si prostudoval a prozkoumal vývoj akčních jízdenek různých společností.

+1/−1
29.1.2016 13:49

M40i85c82h90a63l 48M27i92l69l14e35r 9736462219502

myslim ze sis to pomotal nebo tomu nerozumis.

Tady v Australii se jizdenky na zamorske spoje obvykle objednavaji pres jednu ze specializovanych mezinarodnich agentur. Australane casto cestuji v zamori s vyuzitim slev Eurailpassu (nebo jeho alternativ na jinych kontinentech) a koupit ho pres agenturu ma sve vyhody.

Kdo chce, muze si zde prikoupit mistenky pro vlaky kde jsou povinne (Eurostar, TGV, ICE, Thalys, Thalgo, Frecciarossa atd). Muze je sice koupit pozdeji v Evrope a levneji, ale pro drzitele Eurailpassu je v techto vlacich vyhrazen jen omezeny pocet mistenek. Proto se nakup nejcasteji dela pres agenturu jako "one stop shop", z praktickych duvodu, aby clovek usetril cas a nemusel vsechno zarizovat po kouscich. Kdyz zijes v Evrope, na Eurailpass a pod. nemas narok.

Tva poznamka "na to nepotřebuju stránky Angličana." je nanejvys neinformovana a miri mimo. Nerku-li rovnou hloupa.

Domnivam se, ze bud neumis dostatecne anglicky a je to na tebe prilis rozsahle a komplexni, nez aby sis to mohl precist. Nebo jsi ty stranky proste ani nevidel, nevis jake informace obsahuji a nevis ani, jak bys je pouzil. Cili se snobsky ofrnujes na neco, co neznas.

Lide z jinych kontinentu nemaji obvykle detailni znalosti evropskych spolecnosti ani vlaku a nechteji stravit tydny jejich vyhledavanim a porovnavanim. Zvlast kdyz Mark to ma tak prehledne usporadane, ze je mozne sledovat informace krok za krokem a usetrit spousty casu i nakladu, takze se jde rovnou najisto.

Tady treba pro ty, kdo chteji cestovat z Prahy do evropskych destinaci vcetne fotografii vlaku, typu a usporadani sedadel, luzek, lehatek, ceny, podminky prepravy atd atd

http://www.seat61.com/international-trains/trains-from-Prague.htm

Dokonce treba detailne jak ma clovek postupovat pri objednavkach pres CD e-shop, ktery DOSUD NENI PROPOJEN se zamorskumi agenturami !!!

http://www.seat61.com/websites/cd-eshop.htm

0/0
29.1.2016 14:34

P85e93t29r 39N46e46c51h27a76n71i33c36k74ý 7333836358130

Já nevím, když jsem si z ČR kupoval lístek ve Španělsku, prostě jsem ho koupil online a jízdenku i s místenkou měl v mailu. Stejně tak když chci koupit jen místenku, tak si ji prostě koupím online nebo na místě. Vidím v agentuře jen připlácení za pohodlí, ne přidatnou hodnotu (asi jako letět z Prahy do Malagy s cestovkou). Seat61 jsou pěkné stránky, ale jsou spíš pro neznalou veřejnost, kdo se víc orientuje v železnici (dělení jízdenek, hledání akčních slev, rozdělení na pohraniční body, kombinování), tak si najde i lepší nabídky.

+1/0
29.1.2016 14:48

M31i50c47h49a25l 86M50i17l52l61e54r 9966152759652

kdo cestuje z jineho kontinentu, casto potrebuje pevnejsi casovy rozvrh, nez "koupim na miste co bude", protoze navstevuje radu mist a obvykle dela vic cest, nez jednu zpatecku na dovolenou.

Kdo potrebuje na cesty po Evrope Eurailpass nebo jednu z jeho verzi, MUSI jednat s jednou z agentur. Ty mu musi pas vydat pouze na predlozeni cestovnoho pasu a vyplneni dalsich osobnich detailu. Euraipass ma rady vyhod a slev, ale take podminky, ktere musi byt splneny a musi se kupovat pres agenturu.

+1/0
29.1.2016 15:05

R11a49d15e50k 59J58a27n33a87t68a 9155296404222

Máte sice pravdu, ale Eurail in InterRail stojí dost peněz (prostě proto, že připlatek na TGV k Interrailu není o mnoho nižší než celá akční jízdenka na totéž TGV).

A tak hodně často vyjdou jednotlivé akční úsekové jízdenky levněji. A ty si prostě koupíte online, i když jste Australan.

+1/0
29.1.2016 17:45

M51i69c84h77a32l 52M95i73l11l69e17r 9786312929832

ano a prave proto si jeden musi rozhodnout, kterymi spoji pojede a spocitat predem, zda se mu na ne vyplati Eurailpass nebo kupovat jednotlive jizdenky v e-shopech. Vseobecne receno, dnesni Eurailpass uz neni zdaleka tak vyhodny, jak byval, kdyz muj tata mezi 1975 a 1999 krizoval Evropu s 1-mesicnim Eurailpassem(Global) temer kazde dva -tri roky.

Tenkrat ale neexistovaly zadne e-shopy, vsechno se kupovalo v cestovkach. Objednaly se letenky do zamori, Eurailpass a jelo se. Na miste si jeden prikoupil mistenku, pokud bylo treba.

Informace na strankach Marka Smitha umoznuji udelat rychle porovnani mezi Eurailpassem a jednotlivymi jizdenkami. Pri predchozi ceste do Evropy se nam Eurailpass na 4 staty vyplatil (mj. dalsi slevy ve Svycarsku).

Pri minule jsme porovnavali Eurailpass + priplatky na TGV a luzkovy vuz versus jednotlive jizdenky od tri e-shopu doporucenych Markem. Porovnali jsme pro jistotu s jinymi e-shopy, vcetne CD a presvedcili se, ze jeho doporuceni skutecne vysla nejlepe. Tak jsme dosli k rozdilu bud platit skoro $900 na osobu s Eurailpassem + priplatky a na druhe strane $400 za jednotlive jizdenky z jim doporucenych e-shopu.

+1/0
30.1.2016 4:33

R95a29d71e94k 67J34a35n27a42t74a 9545136274582

Seat61 ale není agentura - on radí přesně to, co vy. Najít a koupit si to sám. Ovšem přidává tipy, jak to dělat nejlépe. Ne každý zná specifika různých zahraničních e-shopů. Ne každý ví, kdy začínají předprodeje či jací dopravcl vůbec jde jezdí. Například francouzské lowcost spoje Ouigo vůbec nejsou v IDOSU !

+2/0
29.1.2016 17:38

M80i20c67h20a94l 11M91i68l28l82e33r 9686372479452

R^ presne tak.R^

To je ono. Rekl jsem uz na zacatku, ze to Nechanicky asi nechape, ze ty stranky nezna a nevi jak se pouzivaji.

Mark Smith neni zadna agentura, nic se mu neplati. Jeho stranky jsou plne praktickych informaci o cestovani ve vlacich, jejich typu, typu vagonu, spojenich, prestupech, sikovne informace o nadrazich (co ja vim odtud z Australie co me ceka treba ve Spanelsku nebo co vi nejaky American co je v Praze ci Budapesti).

Uvadi ceny - dolni hranice a doporuceni kdy a kde koupit jizdenky nejekonomicteji, ktere e-shopy jsou nejvyhodnejsi pro ktere useky. Vysledek je uzit si nezavisle cestovani ve zvolenem stupni pohodli a cene, bez zbytecnych nervaku, ktere by mohly zkazit pozitek z cestovani.

Kdybych musel prolezat stranky vsech e-shopu jenom pro nase cesty po Evrope, nedelal bych nic jineho, nez sedel tydny u pocitace, hledal, porovnaval a marnil spoustu casu, ktery mohu jinak vyuzit pro studie destinaci nebo si jit zaplavat, do divadla, stravit vecer v restauraci s manzelkou a prateli atd.

Anglictina je prakticky moji druhou materstinou, par dalsich jazyku take znam, hledat na strankach neni jazykovy problem. Jde ale o cas a kdyz mam pristup ke spolehlive zkratce, byl bych blby, kdybych ji nevyuzil.

+1/0
30.1.2016 3:51

J43o80s36e34f 48Č91i48h43á33k 7721869260526

Pokud se chci někde o víkendu jen ožrat, tak opravdu nechci trávit dlouhé hodiny ve vlaku.

0/0
29.1.2016 5:29

M52i12c76h49a77l 25M29i59l48l67e36r 9916912379112

nekdy je cesta tam a zpet soucasti zmineneho vikendu;-)

+4/0
29.1.2016 8:04

J88a71n 97Č96e87k81a98l 7929285784774

Ožrat se právě můžete i cestou vlakem, a je to zábavnější, než letadlem. :-)

Zpátky už bych chápal, že by letěli s bolavými hlavami letadlem... ;-D

+1/0
29.1.2016 9:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.