Diskuze

Bary, luxus, sexy letušky. Tak se létalo v Boeingu v 70. letech

V dnešní době většinou nebývá cestování dopravním letadlem zrovna luxusním zážitkem. Ve zlaté éře jste se ale opravdu pobavili. Spousta prostoru, překrásné letušky a pasažér na prvním místě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já jsem cestoval 2x letadlem na trase Praha-Varna, jednou IL-18 a jednou TU-134. Ten druhý let byl pro čtyřčlennou rodinu a 14 dní pobytu u moře za 12.000 Kčs. U toho prvního si cenu nepamatuji. Ale byly tam normální řady sedadel, tohle, co je v článku také nebylo běžné.

0 0
možnosti

Však to jsou taky fotky z 1. třídy letadel na Západě, ne charter Balkan Airlines :-)

4 0
možnosti

Za ty peníze, co za to tehdy chtěli, bych neletěl za celý život ani jednou. pokud letíte někam tři hodiny, tak se to dá dnes v pohodě vydržet.

0 0
možnosti

A hlavne si tam clovek mohl zapalit cigaro!!!

0 1
možnosti

dobre, ze se na palubach letadel dnes nekouri.

2 1
možnosti
Foto

To není nic co bývalo a už není, v podobných cenových relacích to existuje stále, říká se tomu private jet... Vlastně by se dalo říct, že to co bylo v 70. letech zůstalo, ale navíc k tomu přibyla možnost létat méně luxusně ale zato výrazně levněji. Takže článek sice zajímavý ale zavádějící.

7 0
možnosti

J68a47n 41Č52e97k72a73l

4. 1. 2016 9:34

Co to je za blábol? Tak porovnejte ceny letenek... Tehdejší "jet set" dnes létá soukromými letadly, a míru luxusu mají úplně stejnou, plus vládu nad časem odletu i destinací. Akorát vzniklo masové létání, a celé to spektrum se posunulo, nic víc...

4 0
možnosti

D60a30v55i15d 84P35ě74c62h

2. 1. 2016 21:39

A vemte si, pro kolik lidí (třeba i těch Američanů) byl jediný let celoživotním zážitkem. Někteří tu možnost neměli nikdy. Dneska už letadlem letěl skoro každý, já to mám skoro jako rutinu.

0 1
možnosti

letecka doprava se od zacatku 70.let znacne rozmohla vsude na svete.

Kdyz jsem se v te dobe usadil v Australii, jeste docela normalni alternativa pro zdejsi mladez, ktera se tenkrat vydavala na delsi poznavaci cestu do sveta a zacinala ji tradicne pobytem ve VB, byla cesta do Evropy lodi.

Jeste v 70.letech provozovaly regulerni pasazerskou dopravu mezi Australii a Evropou lodni spolecnostii z VB, Italie, Recka. Pres Suez to trvalo do Londyna 4 tydny, pres Panamu obvykle 6 tydnu a kdyz se jeden cas nemohlo pres Suez jezdit, kolem Afriky 5 - 5 1/2 tydne.

Qantas zacal letat "jumbem" B 747 na tradicni "klokani trase" Sydney-Londyn a Melbourne -Londyn v 1971 a pak na dalsich linkach. Umyslne pockali s nasazenim jumba dele nez jine aerolinky; pockali si na serii B, ktera jim lepe vyhovovala na ty velke vzdalenosti. Soucasne nabidli slevu, uctovali "charterove" ceny na normalni linky a to znacne zpopularizovalo leteckou dopravu z Australie do zamori a opacne.

Na rozdil od americkych aerolinek a jejich luxusnich pridavku k letu, Qantas se soustredil na praktickou stranku cestovani, znacnou casovou a financni usporu a bezpecnost provozu.

Dnesni "klokani trasu" Sydney - Londyn QF1 provozuje Qantas v A380 a vcetne 2 hodinoveho mezipristani v Dubaji to zabere kousek pres 25 hodin tam a 23 hodin na ceste zpet s QF2.

Doplnkem:Lodni pasazerska doprava tady uplne ustala nekdy behem 80.let a je provozovana jenom ve forme poznavacich lodnich zajezdu kolem sveta (nebo jejich useku), tj s mnoha zastavkami. Mezi Sydney a Southamptonem (pristav pro Londyn) to zabere nejakych 8 tydnu se zastavkami v Tichomori, zapadnim pobrezi USA, Mexiku, pres Panamu, Karibik a vych pobrezi USA. Do Southamptonu pres Asii, Indicky ocean, Suez a Stredomori to trva obvykle 7 1/2tydne.

6 0
možnosti

Mě to hlava moc nebere. Já když někam letím, tak proto abych se dostal z místa A do místa B a ne abych jedl kaviár, nasával u baru a obsluhovaly mě modelky. To jsou všechno zbytečné náklady navíc

7 12
možnosti

vsak take to dnes v economy nikde nevidis.

3 0
možnosti

Dneska je za ty penize cesta soukromym letadlem, takze bych to nevidel tak dramaticky.

22 0
možnosti

No většina z nás se asi špatně narodila..Já když jsem letěl v roce 76 do Rumunska, byla to jediná dovolená letecky a u teplého moře za celé mé dětství. Letěli jsme na palubě IL 18, nějak jsem si ale nevšiml luxusu z článku. Pohodlí jak v rozhrkaném autobusu, limča a párek. Když ted občas letím ekonomickou třídou, tak v podstatě žádná změna.

6 2
možnosti

ale prosim te!

Sovetska letadla ve sluzbach lido demo aerolinek...to si fakt myslis, ze v nich pro delniky a rolniky vbudovali burzoazni pohodli? Leda tak komousskym pohlavarum do jejich vladnich specialu.;-D

Ja letel s Il-18 (CSA) a Caravelle patrici JATu koncem 60.let a vsechno to byla normalni evropska economy.

V1969 jsme letel s Il-62 (CSA) do Singapore, tam presedal na DC-9 patrici tehdejsi Malaysia Singapore Airlines a dal na Boeing 707 patrici Qantasu. Normalni economy. Jako sardinka jsem se necitil, ale misto k tancovani take nebylo. Jidla byla chutna, nekolik chodu na jednom tacu jak je dnes porad zvykem na dlouhych tratich, ale zadny luxus.

4 0
možnosti

J14a24n 29S35e33m26i50k

2. 1. 2016 10:59

v prepoctu na mesicni plat je dnes let v 1.tride mnohem levnejsi nez tehdy v ekonomicke tride.

takze srovnavate nesrovnatelne. za "tehdejsi penize" muze kazdy dnes letet prvni tridou a mit lepsi luxus nez tehdy v economy

...a ty fotky salonku v B747....myslim ze jsou to fota nejakych navrhu,priklad designu, ne to co realne letalo

9 2
možnosti

J62a26n 21S19e21m13i37k

2. 1. 2016 11:05

p.s. mojemu stryci se postestilo dostat pocatkem 80. let fo USA na vedeckou staz..... kdyz mi o tom vypravel, cena letu Praha-New York v economy me sokovala.... zhruba ekvivalent jeho platu ne univerzite za 9 mesicu!

7 1
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  27.3 14:07

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Vstup zakázán! Ostrovu Morgan vládnou tisícovky pokusných makaků

25. března 2024

Mohutné duby porostlé chomáči lišejníků, husté křoviny a šest úzkých písečných pláží. Morgan Island...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte země světa podle jediné fotografie?

22. března 2024

Existují místa, která jsou tak výjimečná, že se dají zařadit pouze do jedné konkrétní země. Poznáte...

Mnohem lepší než Thajsko. Kambodža vás okouzlí vstřícností i památkami

21. března 2024

Kambodža byla loni zvolena asijskou vedoucí kulturní destinací. My jsme si její návštěvu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejpomalejší rychlík světa. Ledovcový Express nabízí úchvatnou jízdu

25. března 2024

Tentokrát jsme se za švýcarskými panoramaty vydali s vlaky Rhétských drah, tedy typicky červenými...

Láska na druhé sousto. Japonská kuchyně je plná nástrah i úžasných chutí

28. března 2024

Seriál Když jede člověk do Japonska, nevezme si s sebou zásobu paštik, to se rozumí tak nějak samo sebou....

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  27.3 14:07

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Výlet do thajského ráje. Některé ostrovy tu většina Čechů ještě neobjevila

27. března 2024

Premium Když se řekne dovolená v Thajsku, většina lidí si představí ruch a vřavu největšího z ostrovů...

Znovuzrozená z popela. Navzdory děsivé minulosti má Varšava co nabídnout

26. března 2024

Premium Kdo se rád toulá křivolakými uličkami s kamennou dlažbou a obdivuje hlavně středověká náměstíčka s...