Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Multikulti v praxi. Jak funguje neuvěřitelný mix kultur v Malajsii

Zatímco Thajsko navštíví každoročně několik desítek tisíc Čechů, cestu do sousední Malajsie si plánuje mnohem méně lidí. Pláží a resortů si tam můžete užít stejně, navíc se však v Malajsii setkáte s neobyčejnou tolerancí napříč kulturami. V dnešní rozjitřené době je to dvojnásob zajímavé poučení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53á57n 51L41o26s62k83o16t 7475849315478

Multikulti v praxi. Jak funguje neuvěřitelný mix kultur v Malajsii ... A pisálek Vít Štěpánek RvRvRv by mal doplniť aj podstatnú vec. Akú dlhú dopbu to trvalo než to dospelo do tohoto stavu, kde sa všetci majú radi, kde si všetci nažívajú v pokoji? Je to jednoducho raj na zemi ;-D;-D

0/−1
14.12.2015 10:48

M43i89c91h12a66l 64M60i65l21l22e58r 9126452329722

byl jsi nekdy v Malajsii?

 Doporucuji navstivit. Zajimava zeme a ledacos se tam naucis chapat.

+1/0
14.12.2015 11:48

J53á89n 62L16o83s77k48o97t 7715449475188

Áno

0/0
14.12.2015 13:13


T69o49m70a21s 31H43a89c50e93k 6544157195537

Ale no tak. Michale, mame tam oba blizko, verim ze jmse tam byli oba nejednou a vime oba dva moc dobre ze zas takovy raj na Zemi to tam neni. Zvlaste v poslednich letech tam opravdu muslimove hraji prim a ostatni z toho zas az tak nadseni nejsou. Ano, nepodrezavaji se tam, ale davat to zrovna za vzor... Navic to hodnotit to po par dnech (jako zmineni autori) je ... no, rekneme ponekud "usmevne"

0/0
17.12.2015 3:04

V89l17a90d20i29m63i53r 22S61o33u81k78a40l 4710921361536

Je s podivem, jak jakýkoli vyvažující článek z druhé strany na téma Islám, kultura naráží na tvrdou a čím dál agresivnější propagandu a demagogii antisluníčkářů a Zemanovo bratrstva. Jiný názor se pomalu přestává nosit..

+1/0
14.12.2015 9:26

M84i23c30h24a52l 79M30i39l10l92e57r 9296362249222

;-D teprve jsi to zjistil?

0/0
14.12.2015 9:43

J57i20ř80í 68M41a17c48e47k 3685575264291

Jen bych si dovolil poznamenat, že slovo resort má v češtině úplně jiný význam než v angličtině.

0/0
14.12.2015 7:02

J74a71r65o85s73l91a31v 49M29a52l88ý 5256631208163

V Malajsii tvrdě prosazují své zájmy muslimové a ostatní musí držet hubu.

+4/−2
12.12.2015 22:30

J49a70n 68Š85l18é81g67l 8652950498923

Tohle multikulti není typická praxe ale naprostá vyjímka! Všichni to víme, ale redakce stejně bude masírovat :-/

+3/−1
12.12.2015 20:30

J64a59n 31P14o46s19p34í53š65i52l 4821864687917

tohle je proste propaganda naruby, takhle de*ilni titulek v aktuálních náladách ve společnosti může mít jenom opačný efekt, než jak se na první pohled může zdát.

+2/−2
12.12.2015 18:53

S13t98a88n34i98s21l18a77v 62A43u31g76u65s84t21i51n 2896514562310

Moc hezký, škoda že to nefunguje v Londonistánu, Birminghamu, Berlíně, Paříži, Malmu... EURv

+4/0
12.12.2015 17:52

Z41d58e28n47e20k 43B11o25h10a36c80e34k 1238127757109

Asi i napr. Singapur, Mauricius, Maledivy......

+1/0
12.12.2015 16:57

P29e42t59r 36V47e62s11e46l76ý 6861416459760

Masáž, masáž a další masáž. Jaké je to páni redaktoři, podívat se do zrcadla? Stydíte se? Stojí to za ty prachy? RvEURv

+4/−5
12.12.2015 15:54

V68á22c45l76a81v 23Š41v48i18h23e89l 4411775257799

Ačkoli nesouhlasím s tím ideálním multikulturalismem, tak musím říct, že Malajsie je moje oblíbená země - mají opravdu hodně kvalitní infrastrukturu, v porovnání s ostatními zeměmi v regionu je celkem čistá, nemáte tam přeplněné pláže a ostrovy mají opravdu nádherné, nikdo vás tam většinou nechce natáhnout (krom taxikářů, ti jsou všude stejní) a ceny jsou tam férové k tomu co dostanete.

+4/0
12.12.2015 15:38

B64o71h50d89a79n 73B78a92u78e80r 3489662536282

Na dovolenou bych tam nikdy nejel! Samý zahalený baby a divný pohledy. Jinak tenhle článek je slušná muslimská agitka od muslimského plátku

+4/−6
12.12.2015 15:30

M34i88c30h81a30l 67M49i23l60l27e32r 9646132139292

hlupaci, kteri nikde nebyli, si nejvic vymysleji nesmysly

+2/−1
12.12.2015 18:40

J79á21n 81L92o44s55k83o58t 7205579235978

Miller RvRvRv, to určite píšete o sebe, že?  ;-D;-D;-D

0/0
14.12.2015 10:45

M53i91c10h95a44l 95M82i98l77l32e71r 9966532439962

Loskot, prumerne inteligentni clovek pochopi z vety "Na dovolenou bych tam nikdy nejel!", ze dotycny pise o necem, o cem nema ani sajna, takze si pouzde vymysli nesmyly podle sve fantazie.

Tys to nepochopil. To o tobe take dost napovida.;-)

Apropo- tve ohodnoceni me osoby se take nezaklada na faktech ale pouhe fantazii;-D, protoze na rozdil od Bauera i tebe, ja ziji uz hodne dlouho v cizine, za tu dobu jsem toho dost zcestoval, tudiz jsem obeznamen s fakty.

 Pa-pa!

0/0
14.12.2015 11:56

B12o52h22d60a78n 82B88a40u37e10r 3179232386582

Další nýmand, co chce vymývat českým lidem hlavy. Do Malajsie pravidelně jezdím a mezi muslimama to není žádný med, rozhodně bych to nechtěl mít doma

+6/−4
12.12.2015 15:27

T46o45m74a11s 68H42a77c38e50k 6234757185357

Alespon to maskuji par denni navstevou, takze je nikdo nemuze narknout ze lzi, ale jen z neschopnosti ci naivni neznalosti.

Co mne opravdu mrzi je ze do Malajsie se csto na delsi dobu moc lidi z CR nepodiva (ja jen diky tomu ze ziju v AU a letenky jsou v akci za $300, pobyt tam je uz neskutecne levny). Tim padem lide nemohou vedet ze clanek nevypovida uplnou pravdu, nebo lee - ze je clanek zavadejici.

Jedine podle ceho si neznaly clovek ma dat pozor je kdyz nekdo komentuje celkem slozite tema na zaklade par denni zkusenosti.

0/0
17.12.2015 3:09

J49a71r75o 41R60y38z46e52k 2521157601507

U nas by to mozno fungovalo, keby sme konvertovali na islam? Alebo zacnime rozdelovat ludi podla rasy, vierovyznania, odlisme ich a stanovme pravidla zvlast pre kazdu skupinu, pozitivne a negativne diskriminujme.

Na zaciatok by som zrusil akukolvek podporu akemukolvek nabozenstvu - ver si v co chces, ale za svoje a necakaj, ze ta budem chvalit za to. Zakony by boli pre obcanov, nie pre zeny, farebnych, gejov, veriacich.

Mozno to by bol dobry zaklad pre fungujucu pestru spolocnost, kde by nikto nebol zvyhodnovany. Kazdy za svoje.

+1/0
12.12.2015 15:07

P42e75t62r 73A11g67u62l33á84r 4507108110704

A ti uprchlíci z Asie, kteří se hrnou do Austrálie, utíkají protože je v Asii mají rádi a mají se tam dobře, že? Multikulti Asie je totiž tak mírumilovná a kultivovaná, že nechá nalodit tisíce svých obyvatel a nechá je plavit se za nejistou budoucností a hladovět na nějaké lodi, protože je nechtějí v jiné Asijské zemi. Pro změnu v Kambodži jsou tak mírumilovní a tolerantní, že protestují proti přijímání asijských uprchlíků, které nepřijme Austrálie. Asie je prostě fajn, jen my jsme xenofobové. Mimochodem, dodnes u nás žijí rodiny 300.000 přistěhovalců z Indie... Ta byla tak tolerantní a multikulti, že je také zapudila...

+1/−2
12.12.2015 15:03

P19e89t27r 43M65o97r64a44v84e88k 4815758989623

Dobrý den, děkuji za reakci. Napsal jsem jenom pár krátkých postřehů z pobytu v Malajsii, jak jsem cítil a vnímal jejich společnost.

Podstatu vagónu v metru třeba v Japonsku chápu, ale tady mi vadilo, že je to mimo jiné z náboženského důvodu. Dvě starší muslimky se na mě obořily, ať jako nevěřící (fu.king unbeliever) vypadnu. Věřím, že v Japonsku by se na mě mile usmáli a vysvětlili by mi, že jsem udělal chybu a já s omluvou na příští stanici přesednul do správného vagónu.

+3/−1
12.12.2015 14:26

M29i43r84o65s53l18a28v 28H37e88r30a28n 6278927611

Je treba bojovat za prava, klidne at prijedou do CR a zijou zde, muzou nosit co chtej ale budou tolerovat nase zvyky! Jinak jit proti nim. Nebudem se proto pak koupat v hadrech, protoze je to pohorsuje a nebo nebudou holky nosit satky protoze to bude chtet jejich vira ;-D

http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/9698-sestnactileta-krestanska-divka-nekolik-hodin-znasilnovana-skupinou-mladych-muslimu.aspx

http://vaclavkral.blog.idnes.cz/c/326992/Islam-pribehy-z-temnot.html

0/0
12.12.2015 14:59

V39í69t 70J92e23ž83e55k 4916409489845

Už při čtení článku jsem tusil, že mě diskuze pobaví. A nemýlil jsem se ;-)

0/0
12.12.2015 12:45

V81á11c95l24a47v 15Š13v79i65h92e61l 4101495787619

Opravdu nemusím články, kde autor v dané zemi strávil pár dní a hodnotí jaké je to tam bezproblémové. Pokud člověk žije v dané zemi déle, tak pozná jaká je pravda a právě v Malajsii bohužel platí, že jednotlivé rasy se mezi sebou moc nemusí a v zemi funguje "apartheid", takže například muslimové mají několikanásobně větší šanci se dostat na školy atd. Navíc by autor mohl mohl například dát fotku státního úředníka, který byl Číňan nebo Ind - musel by však použít photoshop protože státní správa je rezervována pro Malajce, Číňané poté mají obchod a Indové většinou dělají podřadné práce (můžou se najít vyjímky, ale v 90 procentech to takto vidíte). Navíc by mohl autor také uvést, že Malajsie je celkem striktně muslimská, takže vás zbičují například za alkohol a předmanželský sex nebo není možné vzdát se islámu. Další krásnou věcí na Malajsii je, že je to země, kde je hodně rozšířená cenzura. Dělat si tedy závěry ze země, kde nebydlím je trochu troufalé. Já například bydlím v Thajsku a co slyším od expatů, tak na první pohled se Vám zdá Thajsko jako země úsměvů. Pokud tady ale žijete déle, tak skutečná pravda už není tak růžová.

+11/−1
12.12.2015 11:34

J45a28k17u90b 91M19a71t19ě56j46ů 5575252931675

ja jsem byl v Malajsii 4x, dohromady jsem tam byl celkem asi tri mesice a mam kamaradku cinskou Malajku z Johor Bahru, se kterou se obcas vidam a jsme stale v kontaktu. Nektere veci bych uvedl na pravou miru. Pamatuju jeste doby, kdy i Indove provozovali ubytovani. Duvod, proc je to rozdeleni takove, o kterem pisete je ten, ze indove maji nejvetsi dane. Prostredni dane plati cinane a nejnizsi muslimove. Jake plati ostatni verici nevim. Dulezity rozdil mezi tim co pisete je v tom, ze na tom nejsou nejlepe etnicti Malajci, ale muslimove. Pokud budete mit cinana, ktery je muslim (a ze jsem jich tam potkal dost), tak ma stejne vysady jako etnicky malajec. Pokud si dobre pamatuju, tak i ve vlade byli cinani, ovsem nevim, jestli byli muslimove. Nemuslim nemuze dostat trest bicovani a alkohol muzete v Malaysii popijet jak chcete (napr. je tam velmi oblibene pivo Tiger). Muslimove samozrejme pit nesmi a jim tento trest hrozi a je snad vzdy spojen s vezenim. Malajsie je muslimskou zemi, ale vyklad koranu je velmi tolerantni a nezna nasili. To je asi dost podstatna informace.

Co se tyka toho clanku, tak jsem ho ani nedocet, protoze chce-li nekdo psat o Malajsii obecne a pritom projel jenom Pinang Pinang a Melaku, tak vubec napoznal Malajsii. Napriklad Kuching je temer vyhradne krestansky a taky ne vsechny staty Malajske federace maji stejne zakony. Co se tyka cenzury nevim, muzu se na to zeptat, ale nebudu tvrdit, jestli to tak je nebo neni. Ale ten clanek je klasicky "byl jsem na skok v Malajsii, hned o tom usim napsat nejaky clanek".

+3/0
12.12.2015 11:57

V76á93c23l32a87v 31Š32v16i89h97e25l 4501545487759

rozdíl mezi etnickým malajcem a muslimem moc není, jelikož v Malajsii je zakotveno v ústavě, že každý Malajec musí být muslim takže ty zákony jsou de facto pro etnické malajce, když se míní muslimové. Ty výhody spjaté s přestupem na islám jsou hlavně aby jim hodně lidí konvertovalo, ale to už je na další diskusi. Co se týče Šarie, tak máte pravdu, že platí jen pro muslimy, ale platí celkem striktně, takže jsem například četl článek, že při Ramadánu po Vás v restauraci chtějí ID jestli jste nemuslim a až potom Vám dají najíst a napít. Jinak můj příspěvek byl hlavně o tom, že je celkem troufalé nazvat zemi, kde vládne náboženská diskriminace a šária multikulturním rájem na zemi

+4/−1
12.12.2015 12:13

J73a35k27u92b 90M72a68t19ě20j26ů 5395502621755

V dobe Ramadanu jsem tam byl a toto jsem nevidel, naopak jsem videl, jak si muslimove v restauracich objednali jidlo klidne hodinu pred zapadem slunce a nedockave cekali, kdy se na nej budou moci vrhnout.

Patrne mate na mysli, ze etnicky malajec musi byt muslim. Mate pravdu v tom, ze vyhody jsou spojene s tim, aby se lide muslimy stali, nicmene jsou zde i cinane, kteri jsou muslimy uz nekolik generaci a pro ne plati stejna prava a vyhody jako pro etnickeho malajce.

S posledni casti souhlasim, ten clanek je spatlanina, ktera je absolutne vycucana z prstu. Nicmene ani v Malajsii neni nemozne, aby si muslim vzal treba hinduistku (ale i naopak) bez jakekoliv zmeny nabozenstvi, jedine, co je k tomu potreba je souhlas obou otcu. Formalne tomu nebrani vubec nic. Specialne na tohle jsem se ptal, protoze me to napadlo, kdyz jsem videl cinana, ktery se drzel za ruku s muslimkou.

Takze ani, Malajsie neni tak slunickova, jak se pise v clanku, ale ani neni tak striktni, jako mnohe islamske staty. A pravo sarija v Malajsii neplati ani pro muslimy. V malajsii pravo saria neni, bicovani je jeden z mala prezitku v malajskem zakoniku. Rozhodne tam nikomu nehrozi, ze by ho nekdo kamenoval.

+2/0
12.12.2015 12:22

V23á17c31l14a83v 26Š84v58i79h71e14l 4331765847399

o té cenzuře máte například příspěvek na wikipedii : https://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_in_Malaysia - je například na 147 místě ve svobodě tisku. Co jsem například četl článek, tak teď v Malajsii hodně kvete knižní trh, protože pokud vydáte knížku, tak můžete psát o zakázaných tématech, protože cenzorům většinou trvá rok až dva než danou knížku zakážou a to už jí mají všichni doma

0/0
12.12.2015 12:20

J75a78k45u24b 77M65a47t14ě36j98ů 5535902811145

diky za info

0/0
12.12.2015 12:24

J55a21r47o34s38l36a12v 52P21r56u93s68a 9412150142954

ja se taky kouknu na tohle a vidim jak je v malajsyii krasne ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=fdQgPu3iUYk

0/0
12.12.2015 11:29

J73a69k13u73b 51R87o26u14s 3933810454242

Nechápu, jak se na sebe Štěpánek může ráno podívat do zrcadla. Není to vlastizrada?

0/0
12.12.2015 11:25

M53i82c38h85a30l 29P89i39n87d62j68a22k 5183244127587

A jak nefunguje ve zbytku sveta clanek bude?

+6/0
12.12.2015 11:24

O38n41d19ř56e22j 61M52a32l56ý 3404783803163

"Malajsijská idylka" by se dala přirovnat k Československu ve 20. letech minulého století. Navenek pohodička, ale jen proto, že zrovna země zažívá hospodářský vzestup. Přitom ještě před pár desetiletími tam proběhly rasové nepokoje.

+1/0
12.12.2015 11:20
Foto

T78o72m69á28š 29D14u22l95í52k 6161386987178

Malajsie je islámský stát se sunitskou většinou, ne-muslimové a ne-sunité jsou tam diskriminováni nebo i pronásledováni.

Malý výběr ze snadno dostupných a dohledatelných zdrojů:

https://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_religion_in_Malaysia#Persecution_of_non-Sunni_Muslims

https://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_religion_in_Malaysia#Destruction_of_Hindu_Temples

https://en.wikipedia.org/wiki/2010_attacks_against_places_of_worship_in_Malaysia

http://en.radiovaticana.va/news/2015/11/05/christians_in_malaysia_fear_growing_discrimination/1184629

https://en.wikipedia.org/wiki/Titular_Roman_Catholic_Archbishop_of_Kuala_Lumpur_v_Menteri_Dalam_Negeri#High_Court_ruling_and_aftermath

https://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_in_Malaysia

https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Malaysia

https://www.quora.com/Why-do-Malaysian-Chinese-continue-to-live-in-Malaysia-despite-the-discrimination-they-face-And-is-there-anything-they-can-do-about-it

+9/−1
12.12.2015 11:09

J65a58n 85H86r84u42b43e47š 9648304915479

Fajn, v Malajsii funguje multikulti, v Česku to funguje tak jak to je. A věci, které fungují, se nemají jen tak pro nic za nic měnit, tak to ani v té Malajsii měnit netřeba, nemusíte jim ani denně cpát články o tom, jak to děláme v Česku, a že by to tak bylo lepší. Jejich věc.

+1/0
12.12.2015 11:09

M52i63c18h41a24e87l 31M52e70n19s11i45k 8311116800802

Možná nás článek má inspirovat k lásce k nikábům a ručníkům na palici. Anebo k letu s vyhlášenými Malajsia Airlines ;-D

Děkuji, obojí raději přenechám jiným.

0/−3
12.12.2015 11:09

M54i38c77h97a84e67l 84M95e41n30s13i25k 8741966160952

...Malaysia Airlines...

0/0
12.12.2015 11:14

M75i68c83h46a69l 96M40i11l66l10e22r 9586662289922

nebude to hlavne proto, ze nemas na letenku ani s Ryanairem?;-)

+3/0
12.12.2015 11:33

J24a34r53o87m23í28r 67B66r76ů20n21a 4729561554643

Propaganda v praxi. Jak funguje neuvěřitelná zvrácenost na IslámDNES.

+14/−1
12.12.2015 10:52

V76e47n91d16u11l49a 52F28a82i56f11e26r69o58v85á 4678541213459

Je to akorát trapné, všude nacpat slovo multikulturalismus a v souvislosti s tím, jak krásně funguje, to cpát všude. Tohle nikoho soudného neovlivní, lidé nejsou malé děti, které je možné učit způsobem - tohle je kočička, a tohle tygřík, ten je nebezpečný, tak to je a to si pamatuj......atd. atd. Dokud budou lidé mít možnost sami pozorovat, jak to v tzv. multikulturních zemích vypdá, sami zažít, jak se tam cítí, a jestli by něco takového také chtěli, tak je žádná propaganda nemůže ovlivnit. Akorát vytočit.

+7/−1
12.12.2015 10:58

V61e72n85d37u95l18a 73F93a11i52f20e37r41o47v61á 4378391393809

Navíc i západní představitelé již roky mluví o nefungujícím multikulturalismu a nutnosti nahradit ho politikkou integrace, tak nechlápu, proč idnes rádobypokrokově vytahuje takovou zastaralou propagandu.

http://aa.ecn.cz/img_upload/79a33131c9c4293e0fcefb50bfa263ef/ABarsova_Integrace_pristehovalcu_v_Evrope.pdf

+4/−1
12.12.2015 11:12

L77u33b22o92š 30F54i19l69i62p91e18k 1975403233

Proč tady není článek o tom, jak vypadá Multikulti v praxi ve Francii, Británii, Švédsku, ...? Mohamedánské čtvrti, kde normální lidi nechtějí bydlet? Vynucování práva šarija, ....

+16/−1
12.12.2015 10:41
Foto

T92o64m31á26š 60H42o89n62z13í41k 1229454741170

8-oa proč ho nenapíšeš?

+2/−6
12.12.2015 10:59

J79a57k37u76b 10M62a23t48ě43j19ů 5845702351845

ze by to bylo protom, ze neni redaktor idnes?

+4/0
12.12.2015 12:01

J27a89r69o22s10l67a78v 44P96o91s81p52í74š73i90l 8985570556

Pane Štěpánek, ani do přitroublé reklamy na multikulti, vaše dílko moc nepasuje. U nás přece máme toto zpestřeni již několik staletí. A naše oblíbené etnikum kdysi mělo i hudební kulturu.... Ovšem muslimové, kromě primitivni věrouky, žádnou kulturu nemají. Takže se živte jinak, než spisovánim nesmyslů.

+7/−1
12.12.2015 10:39

V46e39n21d35u24l18a 45F26a74i58f54e45r54o34v56á 4728711433289

Podle obrázku to je pořádný mišmaš, to je pravda, ovšem co se za ním skrývá se z nich nepozná.:-)

0/0
12.12.2015 10:36

P21a76v94e72l 82T65e54s33a34ř87í32k 6490853620475

Hlavně je potřeba pamatovat na sluníčková pravidla, tedy žádné hnusné paušalizování a ještě podle nějakého vzdáleného a neověřitelného zdroje.

Tady je pro nás nejdůležitější jak multikulturalismu nefunguje v Evropě a USA. :-)

+13/0
12.12.2015 10:27

M41i23c59h12a81l 34M95i35l18l33e97r 9526662349792

Osatkovane zenske -oprava data z prispevku dole: Diorovy modelky nebyly v Moskve v 70.letech, ale v 1959. Soudruzi jim dovolili ukazat se na ulici v Moskve pred ruskym /sovetskym publikem. Soudruzce Chmelarove se samozrejme nelibilo, ze jsem popsal Moskevcanky jako osatkovane baby.

Nasel jsem zdroj fotografii a prikladam, muzete si udelat nazor sami.

https://www.flickr.com/photos/53035820@N02/sets/72157625364065669/

0/0
12.12.2015 10:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.