Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tatarák bez masa? Mapujeme nejlepší vegetariánské podniky v Česku

Vegetariáni u nás nikdy neměli na růžích ustláno. V zemi milovníků bůčku a řízků má slovo vegetarián spíše hanlivý nádech a když se ve vesnické hospodě zeptáte na bezmasé jídlo, nejspíš dostanete smažený sýr se šunkou. Ale časy se mění a vegetariánských podniků je čím dál víc. Jaké jsou ty nejlepší?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56a41r31e60k 70V65e51s88e52l29ý 1327958840734

V Indii se ji prevazne vegetarianska jidla proto, ze je jich tam hodne, masa je malo a je drahe. Nic proti veganskym restauracim, ale proc je jejich nabidka cenove nad tou v bezne restauraci? Pak byt vegetarianem ztraci smysl (aspon teda kdyz to prevedu na penize) ;-D

+1/0
8.1.2016 9:31

P26a75v78e90l 18S74o56b57o74t19k47a 5260744

"Do Evropy se dostala až koncem 18.století."

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/soja-ano-ale-s-rozmyslem/389040

 

Takže soja a produkty z ní jsou pro Evropany naprosto nepůvodními/cizorodými potravinami.

0/0
18.11.2015 12:30

E87v86a 51S29v39o24b40o30d27o67v26á 4100366796912

Masaři by neměli psát články o vegetariánských restauracích. Kdo má číst takovýhle paskvil, proboha!! RvRvRv

+2/0
18.11.2015 9:37


Foto

K66r16i10s75t51ý21n26a 46V60a86ň57k94o68v50á 3357940425853

No, jak už jsem psala níž: většina lidí se stává vegetariány, protože nechtějí, aby kvůli jejich jídle něco umřelo (to, jestli to podle vás má nebo nemá smysl, tu řešit nechci, protože bychom tu byli do soudného dne - prostě to je pro některé lidi důležité a tečka). Jsme odkojeni na určitém způsobu kuchyně, tak je jasné, že se ta jídla budou točit pořád dokola, ať už s masem nebo bez něj.

+2/−5
17.11.2015 23:38
Foto

K47r26i41s83t46ý98n67a 65V86a46ň29k13o20v24á 3127330375753

A propos, vege škvarkovou pomazánku byste od té normální nepoznali.

0/−4
17.11.2015 23:38

P51a33v62e59l 86S46o23b34o53t36k53a 5580344

jj, je to jen otázka chemického složení, jak dobře dokáže ošálit vaše chuťové buňky.

+3/0
17.11.2015 23:46
Foto

J62i75ř83í 54K38r10á40k83o46r79a 9669263

Jíst zeleninu kvůli dobrému srdíčku je v pořádku. Jen nechápu, proč se jídlo takového člověka, který nechce ubližovat zviřátkům, musí tvářit, jakoby z těch zviřátek bylo vyrobené. Indové mají mraky výborných jídel, vyrobených z mouky, zeleniny, luštěnin atd., která se netváří jako masové pokrmy. A nikomu tam takové blafy jako seitan nechybí.

Potřebu nejíst masová jídla, avšak nedokázat se vzdát aspoň toho pocitu, že jím masová jídla, považuji za vrchol pokrytectví a fanatismu. Takoví lidé jsou mi krajně nesympatičtí. Chtějí se něčeho vzdát, ale nedokážou se od toho odpoutat. Jako kdyby chlap zabil svou milenku, aby neubližoval své ženě, ale nedokázal se jí vzdát, tak si ji aspoň vystavil mrtvou ve vitríně.

+8/−1
18.11.2015 1:03

E34v82a 45S57v35o23b62o81d96o10v85á 4420226596912

S tím, co jste napsal, se nedá než souhlasit.

Jenže ten článek EVIDENTNĚ NEPSAL VEGETARIÁN, je to psáno z pohledu masaře, proto jsou v něm takové blbosti.

Tatarák bych do huby nevzala (a ani jsem ho nikdy v životě nejedla), ať už s masem nebo bez něj. Udělalo by se mi špatně. Jídla tohoto typu v nabídce vege-restaurací rozhodně nepřevažují, protože žádný normální vegetarián by si je nedal.

A taky si nemyslím, že by se jednalo o "vrchol fanatismu", ale právě naopak. Tohle jí jenom vegetariáni na baterky, kteří za pár měsíců či týdnů už zase vegetariánem nebudou. :-/

+1/−1
18.11.2015 9:28

E69v77a 88S61v35o49b82o46d17o71v24á 4730716666462

S tím, co jste napsal, se nedá než souhlasit.

Jenže ten článek EVIDENTNĚ NEPSAL VEGETARIÁN, je to psáno z pohledu masaře, proto jsou v něm takové bblbosti.

Tatarák bych do huby nevzala (a ani jsem ho nikdy v životě nejedla), ať už s masem nebo bez něj. Udělalo by se mi špatně. Jídla tohoto typu v nabídce vege-restaurací rozhodně nepřevažují, protože žádný normální vegetarián by si je nedal.

A taky si nemyslím, že by se jednalo o "vrchol fanatismu", ale právě naopak. Tohle jí jenom vegetariáni na baterky, kteří za pár měsíců či týdnů už zase vegetariánem nebudou. :-/

0/0
18.11.2015 9:30

B67o21h40u88m94i11l 40P95e51t34r61a89s 1503414781182

Nechci-li podporovat masny prumysl a dam si vegansky karbanatek, jsem pokrytec a fanatik?8-o Najdete si vyznam techto dvou slov, nez je zacnete pouzivat.

0/0
10.1.2016 6:11

J15a57k28u40b 76Š23p81r26i20n31g82e62r 9561262302

Jsem všežravec, protože mi je jedno, zda kvůli mě umře zvíře nebo rostlina. prostě mi to chutná.

+3/0
18.11.2015 15:06

P38a88v54e53l 27S57o60b73o35t63k98a 5440974

Na Soju ovšem pozor...:

http://www.chempoint.cz/soja-dulezity-nutrient-i-nebezpecny-alergen-a-jeji-identifikace-metodou-rt-pcr

"V rámci tzv. velké osmičky potravin způsobujících alergie je sója pokládaná za jeden z nejdůležitějších alergenů. Sójové boby obsahují množství proteinů s vysokou biologickou hodnotou, a proto jsou považované za důležitý nutrient. Proteinové zastoupení v suchém sójovém semeně je okolo 35 %. Alergie způsobují hlavně dva z tzv. zásobních proteinů: vicilin a legumin. Zásobní proteiny jsou většinou odolné vůči teplotě. Sója se velmi často používá v potravinářském průmyslu a může být přítomna v celé řadě výrobků, na různém stupni opracování a ve velmi rozmanitém množství."

+2/−1
17.11.2015 21:32

M67i98l11a18n 26Č52e35r69n47ý 5843939299662

Dneska je mezi lidmi tolik potravinových alergií, že bych tomu nepřikládal zas až takový význam. Ovšem, nejsem si jist, zda-li není pravděpodobnější, že budete mít alergii na laktózu či lepek...

+2/0
17.11.2015 22:17

P47a83v78e31l 94S72o45b95o23t30k56a 5950784

Každopádně sója je pro Česko velice nepůvodní potravina, narozdíl od obilovin.

"Do Evropy se dostala až koncem 18.století."

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/soja-ano-ale-s-rozmyslem/389040

A asi proto také:

" Alergie na sójové proteiny je v Evropě a severní Americe poměrně častá. Tradiční asijská kuchyně využívá především fermentovaný sójový protein (sójová omáčka a podobně), ve kterém je hladina alergenů a antinutričních látek výrazně snížena."

https://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%B3ja_lu%C5%A1tinat%C3%A1

Další věc je že prakticky veškera soja, kterou koupíte, vč. té zpracované do omáčky atd, je geneticky modifikovaná, ale to asi je už nad rámec této diskuse, a v zásadě BIO a GMO se zase tak moc nevylučuje.

+1/−1
17.11.2015 22:49

E92v28a 94S77v71o24b27o18d22o66v20á 4300566816532

A což takhle proto, že se v této zdegenerované části světa jí průmyslově zpracovaná strava??? Dovzdělejte se, člověče, než tady začnete zase hlásat nějaké bludy!! ;-O

0/−3
18.11.2015 9:33

P93a34v86e16l 19S76o93b14o67t35k98a 5120374

Nepoužívám průmyslově zpracované potraviny, s výjimkou např. průmyslově mletého obilí, ale to vy také, že??

+1/0
18.11.2015 12:25

E47v52a 15S38v32o33b40o91d75o69v76á 4210546546372

Biosója nesmí být GMO. Máte zoufalý nedostatek informací a žvaníte nesmysly. RvRvRv

0/−3
18.11.2015 9:34

P32a48v51e78l 20S19o17b20o78t11k74a 5350924

Na území EU se pěstuje i jiná sója než GMO??

A na dovozové potraviny se směrnice EU o GMO nevztahuje ;-D

0/0
18.11.2015 12:24

V94a74c43l76a74v 13P82e43r85o88u63t16k82a 6268237414601

takže co číńan to alergik

+1/−1
17.11.2015 23:36

P81a23v71e64l 26S56o88b91o29t36k72a 5130634

ne, v Číně je sója běžná potravina, už asi tak 3000 let.

+1/−1
17.11.2015 23:45

E40v44a 26S41v92o12b17o70d20o51v73á 4670416676612

V Číně se hlavně jí malé množství sójových bobů v jednom jídle, takže žádná alergie vzniknout ani nemůže. Už proto, že jde o čerstvou potravinu, a nikoliv o takové blivajzy jako sójové maso, nebo polotovary či průmyslově předvyrobené tempehy, tofu atd. Najděte si něco o histaminu/histidinu a jeho souvislosti s alergiemi, a přestaňte plácat nesmysly O VĚCECH, o kterých NEMÁTE ANI PÁRU!!

0/−2
18.11.2015 9:43

P95a76v56e38l 65S39o19b18o45t16k81a 5240494

"Sója je považována za jednu z nejstarších kulturních plodin. Pochází ze severní a střední Číny. První zmínky o sóji nacházíme v knihách známých jako „Pen-Cao-Kong-Mu“ datovaných př. 2838 lety. Do Spojených států byla sója dovezena v roce 1765. "

https://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%B3ja_lu%C5%A1tinat%C3%A1

A jak dlouho se jí sója v EU?

"Do Evropy se dostala až koncem 18.století."

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/soja-ano-ale-s-rozmyslem/389040

Takže soja a produkty z ní jsou pro evropany naprosto nepůvodními/cizorodými potravinami.

+1/0
18.11.2015 12:29

E11v98a 29S45v54o54b47o74d89o24v15á 4700496406492

Přesně .... ale od pana Sobotky asi nelze očekávat, že by něco správně logicky vyhodnotil.;-D

0/−1
18.11.2015 9:36

M13i33l57a94n 91Č24e72r97n17ý 5733539889932

Zapomněli na Plzeň, kde už cca 20 let funguje Vegetka na Americké nebo bistro Satyr na Jižním předměstí. Pak je tu ještě Slunečnice v Jungmannově ulici, ta však není striktně vegetariánská, ale vaří i zdravé pokrmy z ryb, drůbeže či tmavého masa. Bistro Loving Hut, zmíněné v článku, fungovalo nějaký čas v Plaze, ale nedávno bylo nahrazeno New York Burgerem.;-)

0/0
17.11.2015 19:28

E37v43a 26S52v10o18b51o74d95o28v30á 4650766466902

Loving Hut není bistro, ale řetězec restaurací. Nepleťte si pojmy s dojmy .... ;-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-)

0/0
18.11.2015 9:54

V16i97k25t35o85r 59W50o23l66f 8502508933346

Nemají některé formu bistra? Byl jsem v nějakém s obsluhou pouze za pultem. Nehorázně jsem se tam přejedl, mimochodem :)

0/0
18.11.2015 14:59

L74u56c59i26e 13H58o46p24f96o28v74á 6430301823665

ThaiBox Food v Praze je taky lahoda + skvělá obsluha :)

0/0
17.11.2015 19:08

J57i11ř18í 66M10a90c47e67k 3385535244751

Věřím tomu, že ta zeleninová pomazánka je dobrá. Ale proboha, proč jí říkají „tatarák“? Máme snad my masojedi potřebu dělat „masový květákový mozeček“ nebo „dušené maso a la mrkev“?

+11/0
17.11.2015 18:55

M74i11l15a82n 76Č28e45r11n26ý 5173409329932

A není to snad jedno? Název "tatarák" přece není chráněné označení původu, takže je to volně použitelné. Nechápu, proč to tolik lidí irituje.l8-o

+2/−4
17.11.2015 22:24
Foto

K87r41i63s93t52ý29n78a 91V22a58ň83k50o12v86á 3167270165123

To tak je, když se vegetariánem stane (z různých důvodů, to rozvádět nebudu) člověk, kterému určitá jídla chutnala a chce si je připravit v bezmasé variantě.

Mně osobně velice chutná náhražka kuřecího masa nebo vegetariánská svíčková omáčka.

+1/−4
17.11.2015 23:29

P36a82v44e18l 23S51o55b97o29t65k58a 5500354

Chemicky extrahovaná sója, dochucená chemií.

No, když vám to chutná....

+4/−3
17.11.2015 18:39

M17i30l35a46n 96Č94e48r58n60ý 5113279909602

Vy jste taky chemicky extrahovanej.;-O

Extrudace je čistě fyzikální proces, který má za pomoci tlaku a teploty zvýšit stravitelnost a snížit obsah antinutričních látek, obsažených v sóji. Dochucuje se to potom sójovou omáčkou, která se získává fermentací sójových bobů. A jestli je toto "chemie", pak jsou tedy chemie i sýry, jogurty, víno, pivo, kysané zelí apod. 

Co tam máte dál?

+2/−2
17.11.2015 18:54

J13i95ř69í 10M38a98c88e34k 3945235794451

A nešlo by diskuzovat věcně, bez zesměšňování toho, kdo má jiný názor?

+3/−1
17.11.2015 18:55

M84i64l74a85n 70Č38e65r14n38ý 5583139159912

Já nikoho nezesměšňuji. A věcně jsem popsal, jak se zpracovává sója. Chemie se do ní opravdu nedává, ta se používá spíše při výrobě konvenčních potravin - obligátní "éčka".

+2/−2
17.11.2015 19:21

P67a68v54e10l 19S90o83b15o27t80k54a 5680294

http://zdrava-vyziva.doktorka.cz/sojova-omacka-pozor-na-kvalitu/

"PRŮMYSLOVĚ VYROBENÁ SÓJOVÁ OMÁČKA

Nefermentovaná sójová omáčka je záležitostí několika hodin, chemikálií a barviv. Její chuť je ostrá a jednorozměrná. Výroba nefermentované sójové omáčky je o něčem úplně jiném. Sójové boby se vaří 15 až 20 hodin v kyselině chlorovodíkové. Po odstranění aminokyseliny se směs zchladí, aby se ukončila hydrolytická reakce. Aminokyselinový roztok se dále neutralizuje, lisuje, míchá s aktivním uhlím a v závěrečné fázi znovu přefiltruje. Barvu, vůni a chuť získá tento hydrolizovaný rostlinný protein přidáním karamelové barvy, kukuřičného sirupu a soli. Konečný produkt se rafinuje a balí."

ale ano, možná kupujete nechemickou sojovou omáčku,

http://www.margit.cz/soja-prospiva-skodi/

"Před další kostkou tofu nebo hrnkem sójového mléka vám doporučuji něco si přečíst o rizicích nadšenosti ze sóji...."

+1/−1
17.11.2015 21:28

M76i33l55a22n 36Č83e49r80n31ý 5183779299942

Já tedy prosím takovou nefermentovanou omáčku nekupuji. Nejsem blázen, abych kupoval levné náhražky v supermarketech.

+2/0
17.11.2015 22:21

E96v87a 42S56v96o13b12o41d83o97v78á 4420206186612

To se vyrábí a prodává pro Sobotku.;-)

0/−2
18.11.2015 9:46

V64i39k94t54o19r 46W82o53l76f 8542188313836

A proto je důležité kupovat zásadně přírodně fermentovanou sojovku.

0/0
18.11.2015 17:27
Foto

J82i89ř48í 59K13r31á58k36o17r23a 9789233

Jsou dny, kdy mám veganská jídla rád. A jsou místa, kde mi vážně chutná. Co však nechápu je ta potřeba vyrábět bezmasá jídla, která se tváří jako masová. Všechny ty veganské burgery, tataráky, slepice na paprice bez slepice, místo masa sója nebo ten odporný seitan, ze kterého se mi zvedá kufr, jen si na něj vzpomenu.

Proč, pro krista pána, dělají veganské jídlo, které se urputně tváří jako něco jiného? Jaký to má smysl? Dělat bezmasý karbanátek je jako zkoušet vyrobit z hovězího brokolicovou kaši. Prostě totální kravina.

+22/0
17.11.2015 17:54

M84i30l96a89n 44Č14e73r29n20ý 5853759979402

Snad pro lidi, kteří teprve s veganstvím začínají, aby se lépe adaptovali na nový druh stravy? Stejně tak, jako když se někdo odnaučuje kouřit pomocí nikotinových žvýkaček či elektronických cigaret...

+3/0
17.11.2015 18:11
Foto

J46i50ř29í 43K33r34á23k29o21r92a 9349943

To je jen proto, že ti lidé berou veganství ideologicky. Kdyby to nebrali ideologicky, dali by si prostě nějaké dobré jídlo a neřešili by, že v něm není maso.

+8/−2
17.11.2015 18:19
Foto

K57r83i82s10t48ý84n26a 20V34a21ň56k48o49v13á 3357970455173

Takže je špatně, že se chce někdo najíst bez toho, aby kvůli tomu něco umřelo?

0/−3
17.11.2015 23:31
Foto

J84i59ř11í 18K83r86á35k12o93r92a 9669303

Znovu opakuji, je špatné brát to ideologicky. Je to jen jídlo. Jezte co chcete, ale nedělejte z toho politiku, prokristapána.

+4/0
18.11.2015 0:53

E60v35a 48S16v60o13b35o43d93o75v51á 4850836976112

Nejvtipnější na tom je, že tahle jídla jsou v nabídce právě pro vás, protože: "Jsou dny, kdy mám veganská jídla rád.", .. jenže ve skutečně vegetariánské nabídce byste se neorientoval, tak vám to usnadňují tímhle (hloupým) způsobem.

0/−1
18.11.2015 9:53
Foto

J25i18ř35í 88K15r44á61k90o25r21a 9699583

Tak pro mě určitě ne. Když jdu na jídlo bez masa, vyberu si s chutí něco z bohaté indické kuchyně. A že tam toho mají...

Fakt nepotřebuju tataráky bez masa, hamburgery bez masa a další maso bez masa.

+3/0
18.11.2015 12:20
Foto

K80r15i54s28t95ý58n97a 72V49a86ň45k76o91v13á 3697650975743

A co je špatného na tom jíst vegeburger nebo tofuburger? Vypadá to jako burger, dělá se to jako burger, jen proto, že je tam jiná placka, tomu přece nebudu říkat "bulka plněná plackou rostlinného původu".

A někomu třeba ta jídla dřív chutnala, jen je chce v bezmasé variantě. O nic nejde.

+2/−5
17.11.2015 23:31
Foto

J13i17ř67í 78K98r22á88k57o14r38a 9459243

Vegeburger mi dává asi takový smysl jako vepřový Dál. Je to totální nesmysl a úlitba všem pokrytcům.

+4/−1
18.11.2015 0:56

T78o57m78á97š 79T24a97t26í52č23e43k 5200642480268

Můžu poreferovat cobyžto Brňák z Rebia: Chálka dost předražená, jídelna  ve stylu základní školy za komárů. Člověk si nabere za kilo, nenají se ani chutně ani dosyta. Zato vysedává s lidma, kteří očividně nejí, ale se modlí. :-P

0/0
17.11.2015 17:26

Z31d28e49n46ě85k 86W17o52l90f 9581670267955

Ten samý pocit mám z Plevelu kde jsem sice nebyl, ale viděl v Ano šéfe. Asi dost záleží na majiteli, jestli chce jen rejžovat nebo se fakt snaží nabídnout zajímavá jídla. Taková ta rádoby masová jídla mají asi nalákat všežravce k ochutnání, ale efekt je spíš opačný. Já osobně si radši dám studený samotný tempeh než nějakou slepici nebo svíčkovou, kterou jsem nenáviděl i jako masožrout.

+4/0
17.11.2015 17:41

V23i66k23t83o93r 91W17o46l96f 8762158523226

Na Rebio jsem taky moc chvály od brněnských veganů neslyšel, takže moc nechápu, co v článku dělá.

V Brně máme mnohem lepší veganské restaurace. Například Forky's (zrovna vyhrává nějakou celorepublikovou anketu) nebo Junk Food Café. A další.

0/0
18.11.2015 8:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.