Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sledujte, jak letadlo přerušilo přistání poté, co se už dotklo země

Z pohledu odborníků je to vlastně běžná situace, ale kdo má strach z letecké dopravy, ať se radši nedívá. Letečtí nadšenci natočili minulou sobotu na letišti v Manchesteru napínavý pokus o přistání letadla společnosti Aer Lingus. Letoun typu ATR 72 se už dotkl země, poté ale opět vzlétl vzhůru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K57a45r88e80l 20P72á46n83e98k 9305205698259

Takovych pristani tu mame nekolik do roka. Staci si na youtube najit extreme landing wellington :-P

0/0
29.10.2015 1:09

O62n93d78ř67e78j 62K59o31l39á12ř 1793145483571

Dramatického záběru jsem si nevšiml.

+1/0
27.10.2015 16:49

P35a73v19e87l 23N84o18v35á83k 7551457229449

Chlapci z Travel Service (druhy letadlo) se s tim nemazlili, pekny.

+1/−1
27.10.2015 15:31


J63o65s50e28f 43R18i76c70h25t85e31r 9226905347903

Dramatický přistání ve větru vypadá úplně jinak. Stačí si najít něco z Funchalu, Duesseldofu nebo Birminghamu. Například /watch?v=h4F46n0zf2w

+1/0
27.10.2015 13:48

P92e72t70r 52G87a49b42r25h26e71l77í64k 9127240492512

nechci být rejpavej, ale celé to video v článku JE z Birminghamu ;-) .. jinak teda vlastní zkušenost, kdy jsem pravidelně na BHX, tak jsem přerušení přistání zažil minimálně třikrát a přistání "pytel brambor" nepočítaně ;-D

nejlepší přistání ovšem je opravdu na Funchalu, nebo SXM (Saint Maarten) .. ale tam je to lepší z pohledu diváka ze země ;-)

0/0
28.10.2015 13:44

P22ř51e51m86y55s29l 63Č58e32r66m11á93k 4838441605

No i pilot je člověk. Když si není něčím jist, tak je lepší přerušit přistávání včas než pozdě. ;-)

+7/−1
27.10.2015 11:17

A62l72e96š 72M49a75c26e18k 6125265461975

Normální touch and go v letecké terminologii.

+3/0
27.10.2015 11:10

J16a22n 71Č80e69k53a13l 7779805504844

Nejsem pilot, ale přišlo mi, že to s ním mávalo pěkně a že přiblížení bylo v náklonu doprava, takže podle mne boční vítr byl...

+1/−1
27.10.2015 11:06

O67n51d87ř38e26j 74K23o31l86á42ř 1133485503511

Při bočním větru je třeba sedat v náklonu směrem proti větru a směrovce kontra pro dodržení osy. Chce to cvik, tady to vypadá, že sedali příliš blízko kraje dráhy, tak to raději zvedl. ATR je dost malé letadlo, vítr si s ním víc hraje.

0/0
27.10.2015 16:51

M77a95r55e95k 42V48e69s19e31l57ý 1457608840414

"Nejdramatictejsi" okamzik si pamatuji z doby kdy zacinali Dny NATO v Mosnove. Zrovna jsme priletali z dovolene a chilku jsme nechapali co se to dole deje ... tanky, armadni vozidla ... vypadalo to jak invaze ;-D

+1/0
27.10.2015 11:05

Z49d79e66n79ě22k 86D38u31f60e46k 2984424888

Já nic dramatického neviděl, pilot v tomhle počasí zjistil že to nedá, takže si udělal další kolečko a s jistotou přistál.

+4/0
27.10.2015 10:58

M 58M 1649128731308

Tohle video bych čekal tak někde na stránkách místních letištních spotterů s titulkem "Shamrock AT72 touch'n'go", protože ATR-72 v barvách Aer Lingus asi nedělá touch & go každý den.

Rozhodně to není na noviny s podtitulkem "Kdo má strach z letecké dopravy, ať se radši nedívá." Jestli chcete publikovat video, které každého člověka vyděsí, zapátrejte v archivu a vyhrabejte záběry Suchoje Superjetu, který se snažil pohnout horou. !

+12/0
27.10.2015 10:33

M39i91r56o57s81l47a11v 25Š58i29m39k92o 7655893812805

Co je na tom tak napínavého. Letmé přistání. Pamatuju, jak na leteckém dnu před převratem tohle několikrát udělal pilot s AN 225-Mrijou.

0/0
27.10.2015 10:31

J16o75s33e36f 63K23a55r45f18í95k 7102595746590

Jo jo, je velice efektivní na suchu, pěkně se "zakouří" od pneumatik:-)

0/0
27.10.2015 10:52

J65o55s71e39f 55M48e91z32e83r42a 4203714795118

Přerušilo přistání letadlo nebo pilot? Člověk aby se v těch nadpisech vyznal.. :-)

0/0
27.10.2015 10:24

J30o52s42e52f 17R23i51c87h77t47e66r 9266455217483

Vždyť je to na tom youtube napsaný – pokud dojde k bounce (odskoku, třeba kvůli poryvu větru), je doporučen go-around, tj. přerušení přistání. Doporučení je výsledkem vyšetřování nehody na letišti Narita. Je tak těžký zeptat se nějakýho pilota?

+1/0
27.10.2015 10:18

V85l46a51d49i97m63í83r 30M36e43n42d87i 3832919901256

Súhlas , ale prerušenie pristátia je rejected landing.

0/0
27.10.2015 19:57

V91á42c53l24a64v 63H57o51s60c18h 8776768342721

ma to nejak docela mala kridla...

0/0
27.10.2015 10:02

O39n13d80ř83e97j 94K68o31l80á47ř 1463325163191

Nemá.

0/0
27.10.2015 16:53

J74i34ř67í 94K86u31b74á82č91e96k 3827314880986

"vyčkávací kolečko" mě dostalo;-D

0/0
27.10.2015 9:30

V89l84a16d95i63m13i39r 17S10o93u94k56a69l 4610151761426

Taky jsem zazil pristani na 2x. Nic prijemneho, clovek uz chce jen, at uz to stoji na zemi..Ale netusil jsem ze je to namet na novinove drama :)

+5/0
27.10.2015 9:27

R47a76d36k50a 81P89o12k97o56r20n82á 1108753153685

Já to taky zažila, ale ne až těsně s dotknutim země. Nejhorší u toho byl ten  pocit , že nevíte proč to je...ale druhý pokus sa povedl tak si člověk oddechne.;-D

0/0
27.10.2015 10:43

L40u35b52o15š 45H26o66l11í90k 5737140302850

Tak obdobná "senzace" se mi stala před letem Swissair 1461 do Basileje (přistání 14:30).

Kdybych věděl, jaká je to senzace, nechal bych přípoj uletět a do teď oslavoval v letištním baru, že jsme to přežili;-D.

+1/0
27.10.2015 9:02

L49u73b50o32š 61H48o13l26í92k 5647560282340

...před pár lety s letem...

Potvora klávesnice!

0/0
27.10.2015 9:03

M69a53r46t17i14n 42Š41t19ě82p79á97n38e92k 3357343623591

Na to, aby video kolovalo po internetu a byl na to clanek na Lupe a rozbor expertu je to docela o nicem. Nikdo tam nevi, prepis z kabiny asi neni, tak co kdo resi. Proste pilotovi prislo bezpecnejsi udelat co udelal. Tecka. Ja bych to video dal na flashku, zakopal do zeme  nechal dalsi generace at vzpominaji jake to ted bylo.

+15/0
27.10.2015 8:38

P41a86v57e26l 91O66b82d11r85ž76á59l42e82k 6426684188902

Jelikož data ve flash paměti vydrží, velmi optimistíckým, odhadem 5-6 let - tak by na to příští generace asi koukaly nechápavě.

0/−1
27.10.2015 9:29

R65o32m28a64n 71K30o92r70e49c 9266352512558

Jako bych se právě vrátil do dob, kdy se tohle říkalo o CD-R a když dnes ty více, než dvacet let staré disky vytáhnu ze sklepa a vyzkouším, jsou naprosto bez chyb čitelné...

Mimochodem, u čipů používaných v low cost USB flashkách se udává obvykle 10 let, ale fakticky to bude mnohem více. O lepších řešeních nemluvě.

+4/0
27.10.2015 10:33

P51a25v74e91l 79O27b42d55r54ž39á85l35e94k 6766244378332

Porovnávat stále ještě fyzický zápis na CD-R médium s uložením pomocí reziduálního náboje v NAND struktuře je trochu mimo - nemyslíte?

0/0
27.10.2015 19:53
Foto

O30n27d66r75e43j 31B41o47c60e66k 1510335764338

To je strasna senzace, autor clanku asi potreboval naplnit kvoty nebo do kapsy par drobakuRvPokud chce autor videt poradny videa, rak at si zapne youtube crosswind landings

+10/0
27.10.2015 8:36

M49i35c31h22a55l 54S10n90o31p82e79k 7951268415677

ja teda zadny dramaticky zabery nevidel Rv

+21/0
27.10.2015 7:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.