Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co byste zažít nechtěli. Z Boeingu 747 vypadl po startu motor

Chvíle hrůzy zažilo minulý týden 426 cestujících íránské letecké společnosti Mahan Air v Teheránu. Jen dvě minuty po startu Boeingu 747 totiž vypadla velká část třetího motoru. Letadlo nouzově přistálo na letišti Mehrabad, snímky vypadlého motoru nyní kolují na sociálních sítích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T97o51m15á56š 97C71h78r94u76d24i75m16s28k49ý 5354136967396

měl ještě tři motory, to by dali....

0/0
27.10.2015 14:12

I13v32o 23J66a65n29á61č44e25k 8903203591632

Teda ten článek, to je zase perla, v poslední době hned druhý od stejné pisatelky. Doporučoval bych se zamyslet nad změnou zaměstnání a nebo aspoň psát o něčem, čemu pisatelka rozumí. Děkuji.

+1/0
26.10.2015 9:43

F66r94a95n12t24i49š34e60k 72N50o15v13á38k 1906607939807

Jasně, z Boeingu 747 vypadl motor, ha ha, to určitě napsala nějak slečna z OnaDnes.

+1/0
26.10.2015 7:51

F51r86a68n36t27i33š28e41k 32N52o22v82á79k 6671445226571

Letět může naprosto normálně na dva (a také má za letu běžně puštěné jen dva) a i s jedním rozhodně nespadne. Akorát musí lehce urychleně hledat místo k přistání, ale stále může letět stovky km v klidu.

0/−2
25.10.2015 18:15

O79n19d25ř35e84j 77Č46a65p62k27a 6201381743674

Jumbo za letu motory nevypíná, to dělali leda tak vojáci na B-52 nebo na Orionu. Každopádně ztráta jednoho motoru není žádný velký problém, bez pasažérů takhle smí 747 absolvovat celý let.

+3/0
25.10.2015 22:06

F67r62a72n14t50i32š46e43k 76N63o79v70á37k 6511795156161

Naprosto běžně vídám, jak letí letadlo a počet kondenzačních čar neodpovídá počtu motorů. Například z jednoho křídla dvě, z druhého jedna, nebo u dvoumotoráku jen jedna z jednoho křídla. Takže je dotyčný motor buď úplně vypnutý, nebo běží v režimu minimálního tahu.

0/−3
26.10.2015 2:41

V91á54c57l80a44v 68P95o73u50s12t73k10a 3220881662

To nejsou kondenzační čáry, to je chemtrails. ;-D;-D

+5/0
26.10.2015 8:42

I63v84o 58J19a75n26á21č75e24k 8133553451632

Tak to buď naprosto běžně koukáte na letadla, které mají poruchu na motoru a nebo je za tím něco jiného, ale určitě ne to, že by je jen tak vypínali pro vaší radost.

0/0
26.10.2015 9:42

F57r36a65n60t56i34š64e79k 93N33o97v66á98k 6631485586451

Pro mojí mradost asi ne, ale vídám to velmi často. Pro vaší informaci, z chalupy kousek od Roudnice n.L. kde vede koridor, takže tam letadel vidím fakt nemálo, běžně 2-3 najednou ve vzduchu. Jestli má odhadem třetina poruchu na motoru, tak bych se docela bál  A vtípky o chemtrails jsem do toho nechtěl zatahovat. Ne že by to mocipáni klidně nedělali, ale určitě by si dali záležet, aby to nebylo tak moc vidět.

0/0
26.10.2015 12:13

I30v86o 96J25a85n77á41č14e87k 8933253401542

No tak v tom případě bych asi doporučil vyměnit optiku a nebo navštívit očního lékaře či optiku. Denně má výpadek motoru tak jedno dvě letadla na celém světě. Motory se za letu rozhodně nevypínají, mají totiž značný odpor vzduchu a nejde je tzv. praporovat jako u vrtulových letadel.

+1/0
26.10.2015 13:08

M35a98r14t47i47n 83C50e27r75v57e19n72y 2403858906208

A hlavne by kvuli nahozeni museli klesnou z pridelene FL...

0/0
26.10.2015 14:12

I21v77o 61J40a92n26á57č29e77k 8783933611722

Nooo, na tom taky něco je, navíc oni by ani ten FL neudrželi při odstavení jednoho motoru. Prostě je to nesmysl.

0/0
26.10.2015 14:20

O61n18d34ř34e67j 34Č92a28p61k78a 6961411693724

Může být jedna strana víc ve stínu, takže skoro není vidět, když budou podmínky na hraně, stačí aby jeden z motorů měl na výstupu trošku vyšší teplotu a kreslit nebude, vlhkost vzduchu se taky může na těch cca 50 metrech změnit...

0/0
26.10.2015 15:04

V76ě33r84a 98B85e31n91o19v41á 7847460385769

To se stává, myslím, že čtyři motory jsou zárukou, Zde se kritizují Iránci, ale USA má rovněž potíže - kolik letadel mělo v poslední době poruchu?

0/−4
25.10.2015 17:51

L78u36k67á52š 32T77o64m66a33n 1831142152

takze diky sankcim to muze nekomu v evrope spadnout na hlavu a tech 400 lidi sesbirat do pytliku?

0/0
25.10.2015 16:58

M91a71r58t41i80n 30K70a30r48á34s43e78k 1918724689634

Né, díky sankcím se může stát, že budou letadla těchto společností označena za nespolehlivá a žádné letiště které se řídí těmito mezinárodními pravidly, je pak nepřijme, respektive zruší s nimi smlouvu.

0/0
25.10.2015 19:57

M29i33l86a95n 90W54e66l60s18e56r 5292758128491

cituji „A 747 může letět bez potíží, pokud jeden z jeho motorů selže,“

já myslel , že je to Boeing, takže spíš B 747......

+2/0
25.10.2015 16:45
Foto

V91o29j78t16ě23c71h 59P37a21v24l26í88k 5524441564748

Jen nepřeložený neurčitý člen ...

+2/0
25.10.2015 19:05

M79a62r23t45i43n 46Š87n23o59b35r 8210492836619

Pro mě už by byl adrenail vstoupit do letadla zdejších aerolinek, která jsou často odkoupena od západních dopravců a už mají desítky let nalétáno,.. A ještě k tomu se mi zdá, že ani posádka nebude tak vyučená jako třeba v Evropě..

0/0
25.10.2015 16:42

M54a67r80t55i14n 63K71o77z10á19k 4354180189697

Pořád jsou mnohem horší země na světě. Tak strašné to zase není.

+1/0
25.10.2015 16:43

M16a47r20t19i84n 38Š93n15o39b68r 8130142166289

To jo no, třeba Air Koryo ;-D

0/0
25.10.2015 17:37

F80r12a32n74t75i65š55e45k 43N47o79v84á96k 6781535876361

A co se toho týká, tak ta letadla jsou konstruována prakticky jako věčná. Naprosto normálně jsou v provozu i stroje o věku 60l a létají a nepadají. (tedy ne častěji než nové)

+1/0
25.10.2015 18:21

J34a75r80d74a 49S25l36a20n89h56o24f 2985764519973

Rusko?

0/0
25.10.2015 21:42

J45o90s75e77f 43R58i52c62h33t72e10r 9396345877593

sednout v Iránu do letadla to už chce být hodně velkej dobrodruh nebo magor :-)

+2/−4
25.10.2015 16:33

M50a26r13t43i36n 33K40o78z64á74k 4214840299507

Klid. Tak hrozné to zase není.

0/0
25.10.2015 16:40

P56e67t90r 49S44u92c30h11ý 1208399834716

Motor Boeingu 747 se oddělil a spadl do městské oblasti. Letadlo se zázračně vrátilo na teheránské letiště.

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/z-boeingu-747-vypadl-motor-iran-d2b-/kolem-sveta.aspx?c=A151021_113900_kolem-sveta_tom

Proč zázračně? Vždyť to letadlo bez jednoho motoru může normálně letět dál, tak jakýpak zázrak?

+21/0
25.10.2015 14:14

L51i17b73u20š89e 48T60o48m39a21n64o50v27á 2668658358108

Dobrý den, slovo zázračně napsal autor fotky na Twitteru, pouze je to přeloženo. My v článku uvádáme, že letadlo může letět dál, dokonce i když se to stane při startu - slovy pilota, pokud - jako v tomto případě - nedojde k poškození trupu letadla.

0/0
25.10.2015 18:17

T65o57m39á11š 16N65o80v60á94k 2408666573404

Tohle je asi nejlepsi spolecnost v zemi. Zrovna konci velke svatky, takze 747 na vnitrolince je celkem efektni.

Kazdopadne jejich letusky jsou dost exkluzivni kocicky :)

+7/0
25.10.2015 14:05

R86a28d71e83k 25V66a68ň73h36a59r46a 2886391900270

Íránská verze Donnie Darko ;-D

+3/0
25.10.2015 13:56

V73l81a77d66i29m44í61r 98F82i64a85l35a 3236242593809

Jestli jsou iranska letadla v tomto stavu, znovu bych otevrel diskusi nad jejich jadernym programem.... ;-)

+11/0
25.10.2015 13:14

T13o18m52á91š 91K65u11c10h96a60ř 3737151208491

Jsou v tomto stavu, protože na dovoz letadel a dílů do Íránu  jsou dlouhodobě uvaleny sankce.

+3/−2
25.10.2015 13:27

P71e24t47r 17M77a26r72e47č22e77k 1863451169968

Měli dost času na vývoj svých vlastních ! :-) Proč už dávno nelétají s nějakými " Al Šabáby " nebo " Indž šalláhy ". Proč kupují letadla od nevěřících psů ?

+9/−6
25.10.2015 13:39

R89o52m53a24n 55K56o38r46e46c 9976602712808

Myslím, že neměli. Když se podíváte, jak dlouho trval vývoj v zemích, které v tom mají tradici, je to od doby, kdy se tam u ních díky ropě zmohli, docela krátká doba. Navíc to musí navazovat na zbytek průmyslu a já pochybuji, že mají například tak dobré strojírenství, elektrotechnický průmysl atd.

A teď to podstatné - nikdo nebude masivně investovat do vývoje něčeho, co už někdo umí daleko lépe a trvalo by desítky let se mu jen přiblížit, pokud s tím nechcete obchodovat ve velkém, ale potřebujete jen "pár" kousků pro svoji potřebu. V opačném gardu tak například blízkovýchodní země dokáží pěkně přitlačit ke dnu všechny snahy USA o těžbu ropy u nich doma (jak jsme před časem viděli), protože oni to dokáží levněji a když chtějí, jen cenou řídí, jak to bude za oceánem.

Spíše bych se na vašem místě ptal, proč Írán nezačal nakupovat u Rusů, kteří dopravní letadla umí také. Asi ne natolik efektivní, jako výrobci ze Západu, ale rozhodně lepší, než polorozsypaný Boeing po letech bez náhradních dílů.

+2/−1
25.10.2015 14:03

P80e15t55r 39M50a59r20e50č47e28k 1443971859428

Evidentně jste nepochopil že to byl rýpanec do nadřazenosti islámu. No .. alespoň jste se pocvičil v popisu ekonomicko technologických vazeb v leteckém průmyslu ;-) a které platí nejen v něm. Ruská letadla jsou nepochybně dobrá ,zvlášť to vojenská. Ale o dopravní nějak není zájem. Čím to asi bude ..

+2/0
25.10.2015 14:24

R89a39d64e56k 84J68a21n57a53t46a 9275576814132

Takto velká dopravní letadla vyrábějí jen dvě firmy ne světě. Myslíte, si, že by se uživila třetí, a to v Íránu?

0/0
25.10.2015 14:09

P35e25t86r 45M96a45r66e91č82e36k 1373341659588

Kdyý Alláh dá tak prý i motyka spustí. :-) V arabském světě by určitě odbyt měli.

+4/−1
25.10.2015 14:17

M70a17r54t38i22n 66K97o80z88á23k 4904590339377

Neměli. Proč by měli mít?

+1/0
25.10.2015 16:42

P68e37t80r 67S55u84c34h60ý 1818479624286

Hlavně že ČR má vlastních dopravních letadel hodně co?  ;-D

0/0
25.10.2015 14:11

P50a16v13e37l 32C29h19l50u49b97n17a 7157906838317

Aicraft Industries (Let Kunovice)?

Na tak malou zemi to stačí, řekl bych ;-)

+4/0
25.10.2015 14:22

P45e12t94r 84M72a18r97e64č12e67k 1803481419978

Být tak velcí jako Irán a mít ropu, divil bych se kdybychom neměli ! :-) V tom je rozdíl mezi Evropany a velbloudáři.

+2/−1
25.10.2015 14:28

M87a69r91t20i71n 60K94o53z66á93k 4814190839387

Váš optimizmus je dost přehnaný.

0/0
25.10.2015 16:42

P61e31t88r 83M33a49r32e64č96e74k 1543301859138

A co má být ? :-) Jejich problém. Mohli , jak uvedeno níže , nakupovat třeba Iljušiny.

+1/0
25.10.2015 14:31

J44a55n 82V86á21c61l78a16v96í43k 3392886771789

Z Ruska? Číny? Dováží rakety, tak proč ne letadla?

0/0
25.10.2015 15:37

A18l23e75š 87M78o45r42b22i83c57e98r 2189422905941

Motor je buržoazní přežitek.

+11/0
25.10.2015 12:57

H46o89n84z56a 59P97a82n16s70k57ý 3153322630870

Takže perpetum mobile?

0/0
25.10.2015 13:29

P59a94v55e69l 24C50h30l85u75b83n52a 7907606968827

Když vyhážou všechnu zátěž, třeba z toho bude letadlo lehčí než vzduch - nebo alespoň větroň. ;-D

+1/0
25.10.2015 14:23

M78a77r69t83i68n 17K57o82z38á79k 4944110529287

Náhodou, Boeing 747 je výborný kluzák.

0/0
25.10.2015 16:43

M82a56r81e54k 62F88l11e39k93a90č 1707192700161

Vypad nebo upadl? Vidim v tom rozdil

+1/0
25.10.2015 12:46

R42o65m98a10n 10K37o91r86e31c 9626562402758

Děkuji, už jsem si myslel, že jsem jediný hnidopich, kterému to nesedí. Použít "upadl", nebo "odpadl" je v daném případě i podle mne, mnohem vhodnější.

Alee, tak je to nakonec s celým článkem, mezi "motor", "část motoru", nebo dokonce "velká část motoru" je také rozdíl, ale když on ten titulek prostě musí znít jako velká senzace a pak je třeba v textu zdůrazňovat: "Dobře, tak ne celý, jen kus, ale zato VELKÝ kus!"

Jeden z tweetů v článku dále tvrdí a redaktorka to otrocky přeložila do češtiny: "Motor Boeingu 747 se oddělil a spadl do městské oblasti." Ani to není pravda, odpadla část motoru, motor sám zůstal na svém původním místě. Proudové motory dopravních letadel jsou připevněny tak, aby se v případě extrémního náporu mohly bezpečně oddělit a odpadnout, je tak chráněna strukturální integrita křídla. Bez motoru motoru lze letět a přistát. Bez křídla nikoli.

+6/0
25.10.2015 13:52

T65o75n74d22a 97H12e12j28l12í97k 1378703949537

Přál bych Íránu zbavit se islámské totality, protože jinak je to země s nejvíce vzdělanými a pohodovými lidmi v celém regionu (po Izraeli, samozřejmě) a nebýt islámské nadvlády, tak většina lidí nebere islám vůbec vážně. 

Pak by nebyly třeba ani nekonečné sankce a takováto situace by se nejspíš nikdy nestala.

+20/0
25.10.2015 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.