Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co byste zažít nechtěli. Z Boeingu 747 vypadl po startu motor

Chvíle hrůzy zažilo minulý týden 426 cestujících íránské letecké společnosti Mahan Air v Teheránu. Jen dvě minuty po startu Boeingu 747 totiž vypadla velká část třetího motoru. Letadlo nouzově přistálo na letišti Mehrabad, snímky vypadlého motoru nyní kolují na sociálních sítích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T81o51m29á64š 84C76h51r97u28d19i12m25s12k97ý 5674696697526

měl ještě tři motory, to by dali....

0/0
27.10.2015 14:12

I85v98o 51J87a70n14á76č58e95k 8243843221362

Teda ten článek, to je zase perla, v poslední době hned druhý od stejné pisatelky. Doporučoval bych se zamyslet nad změnou zaměstnání a nebo aspoň psát o něčem, čemu pisatelka rozumí. Děkuji.

+1/0
26.10.2015 9:43

F24r14a97n75t25i53š43e73k 20N16o81v96á95k 1926457169217

Jasně, z Boeingu 747 vypadl motor, ha ha, to určitě napsala nějak slečna z OnaDnes.

+1/0
26.10.2015 7:51

F37r45a82n57t74i71š90e93k 79N25o87v35á79k 6371225166821

Letět může naprosto normálně na dva (a také má za letu běžně puštěné jen dva) a i s jedním rozhodně nespadne. Akorát musí lehce urychleně hledat místo k přistání, ale stále může letět stovky km v klidu.

0/−2
25.10.2015 18:15

O87n20d14ř32e51j 25Č35a77p74k91a 6681891743204

Jumbo za letu motory nevypíná, to dělali leda tak vojáci na B-52 nebo na Orionu. Každopádně ztráta jednoho motoru není žádný velký problém, bez pasažérů takhle smí 747 absolvovat celý let.

+3/0
25.10.2015 22:06

F41r51a84n85t48i38š78e49k 42N16o80v45á38k 6551475406771

Naprosto běžně vídám, jak letí letadlo a počet kondenzačních čar neodpovídá počtu motorů. Například z jednoho křídla dvě, z druhého jedna, nebo u dvoumotoráku jen jedna z jednoho křídla. Takže je dotyčný motor buď úplně vypnutý, nebo běží v režimu minimálního tahu.

0/−3
26.10.2015 2:41

V68á90c23l15a34v 12P87o85u30s57t78k98a 3780321132

To nejsou kondenzační čáry, to je chemtrails. ;-D;-D

+5/0
26.10.2015 8:42

I15v14o 56J83a93n50á72č76e13k 8483773961502

Tak to buď naprosto běžně koukáte na letadla, které mají poruchu na motoru a nebo je za tím něco jiného, ale určitě ne to, že by je jen tak vypínali pro vaší radost.

0/0
26.10.2015 9:42

F16r86a79n40t44i24š98e98k 61N15o16v49á95k 6101285806981

Pro mojí mradost asi ne, ale vídám to velmi často. Pro vaší informaci, z chalupy kousek od Roudnice n.L. kde vede koridor, takže tam letadel vidím fakt nemálo, běžně 2-3 najednou ve vzduchu. Jestli má odhadem třetina poruchu na motoru, tak bych se docela bál  A vtípky o chemtrails jsem do toho nechtěl zatahovat. Ne že by to mocipáni klidně nedělali, ale určitě by si dali záležet, aby to nebylo tak moc vidět.

0/0
26.10.2015 12:13

I49v62o 83J76a39n34á97č63e45k 8373943241192

No tak v tom případě bych asi doporučil vyměnit optiku a nebo navštívit očního lékaře či optiku. Denně má výpadek motoru tak jedno dvě letadla na celém světě. Motory se za letu rozhodně nevypínají, mají totiž značný odpor vzduchu a nejde je tzv. praporovat jako u vrtulových letadel.

+1/0
26.10.2015 13:08

M66a56r15t47i79n 43C76e48r63v64e32n14y 2533978496438

A hlavne by kvuli nahozeni museli klesnou z pridelene FL...

0/0
26.10.2015 14:12

I97v49o 54J94a13n97á25č22e72k 8753613801752

Nooo, na tom taky něco je, navíc oni by ani ten FL neudrželi při odstavení jednoho motoru. Prostě je to nesmysl.

0/0
26.10.2015 14:20

O97n85d14ř84e51j 48Č59a43p58k30a 6841141603854

Může být jedna strana víc ve stínu, takže skoro není vidět, když budou podmínky na hraně, stačí aby jeden z motorů měl na výstupu trošku vyšší teplotu a kreslit nebude, vlhkost vzduchu se taky může na těch cca 50 metrech změnit...

0/0
26.10.2015 15:04

V97ě61r72a 85B35e58n29o47v86á 9509290153

To se stává, myslím, že čtyři motory jsou zárukou, Zde se kritizují Iránci, ale USA má rovněž potíže - kolik letadel mělo v poslední době poruchu?

0/−4
25.10.2015 17:51

L67u41k92á73š 13T80o94m71a64n 1771282292

takze diky sankcim to muze nekomu v evrope spadnout na hlavu a tech 400 lidi sesbirat do pytliku?

0/0
25.10.2015 16:58

M11a59r89t10i48n 29K68a89r52á22s26e59k 1108894369324

Né, díky sankcím se může stát, že budou letadla těchto společností označena za nespolehlivá a žádné letiště které se řídí těmito mezinárodními pravidly, je pak nepřijme, respektive zruší s nimi smlouvu.

0/0
25.10.2015 19:57

M56i60l98a62n 65W46e79l28s50e83r 5262148188871

cituji „A 747 může letět bez potíží, pokud jeden z jeho motorů selže,“

já myslel , že je to Boeing, takže spíš B 747......

+2/0
25.10.2015 16:45
Foto

V30o29j43t53ě84c74h 68P29a97v66l80í38k 5624551244428

Jen nepřeložený neurčitý člen ...

+2/0
25.10.2015 19:05

M73a23r54t72i25n 14Š78n64o63b64r 8790702596639

Pro mě už by byl adrenail vstoupit do letadla zdejších aerolinek, která jsou často odkoupena od západních dopravců a už mají desítky let nalétáno,.. A ještě k tomu se mi zdá, že ani posádka nebude tak vyučená jako třeba v Evropě..

0/0
25.10.2015 16:42

M13a64r81t64i91n 96K26o55z14á60k 4634370619417

Pořád jsou mnohem horší země na světě. Tak strašné to zase není.

+1/0
25.10.2015 16:43

M80a36r82t33i14n 17Š20n12o59b45r 8710252506779

To jo no, třeba Air Koryo ;-D

0/0
25.10.2015 17:37

F89r29a94n96t68i44š63e26k 55N97o63v26á25k 6271185926191

A co se toho týká, tak ta letadla jsou konstruována prakticky jako věčná. Naprosto normálně jsou v provozu i stroje o věku 60l a létají a nepadají. (tedy ne častěji než nové)

+1/0
25.10.2015 18:21

J87a52r46d82a 36S80l56a66n52h53o10f 2155464919753

Rusko?

0/0
25.10.2015 21:42

J56o47s65e84f 65R65i67c27h76t64e79r 9846695867903

sednout v Iránu do letadla to už chce být hodně velkej dobrodruh nebo magor :-)

+2/−4
25.10.2015 16:33

M92a92r65t35i82n 72K13o94z62á48k 4484400269897

Klid. Tak hrozné to zase není.

0/0
25.10.2015 16:40

P62e21t19r 15S86u69c77h60ý 1338369534306

Motor Boeingu 747 se oddělil a spadl do městské oblasti. Letadlo se zázračně vrátilo na teheránské letiště.

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/z-boeingu-747-vypadl-motor-iran-d2b-/kolem-sveta.aspx?c=A151021_113900_kolem-sveta_tom

Proč zázračně? Vždyť to letadlo bez jednoho motoru může normálně letět dál, tak jakýpak zázrak?

+21/0
25.10.2015 14:14

L34i69b27u55š94e 85T78o60m59a17n48o20v18á 2128538528138

Dobrý den, slovo zázračně napsal autor fotky na Twitteru, pouze je to přeloženo. My v článku uvádáme, že letadlo může letět dál, dokonce i když se to stane při startu - slovy pilota, pokud - jako v tomto případě - nedojde k poškození trupu letadla.

0/0
25.10.2015 18:17

T45o27m34á51š 36N24o53v70á78k 2818266233414

Tohle je asi nejlepsi spolecnost v zemi. Zrovna konci velke svatky, takze 747 na vnitrolince je celkem efektni.

Kazdopadne jejich letusky jsou dost exkluzivni kocicky :)

+7/0
25.10.2015 14:05

R68a38d81e62k 47V43a76ň17h53a61r61a 2656401550710

Íránská verze Donnie Darko ;-D

+3/0
25.10.2015 13:56

V98l96a83d26i34m57í87r 19F28i78a97l54a 3736842253149

Jestli jsou iranska letadla v tomto stavu, znovu bych otevrel diskusi nad jejich jadernym programem.... ;-)

+11/0
25.10.2015 13:14

T61o47m28á47š 19K38u54c64h19a75ř 3947911658721

Jsou v tomto stavu, protože na dovoz letadel a dílů do Íránu  jsou dlouhodobě uvaleny sankce.

+3/−2
25.10.2015 13:27

P85e95t67r 81M70a81r96e10č87e83k 1803291629838

Měli dost času na vývoj svých vlastních ! :-) Proč už dávno nelétají s nějakými " Al Šabáby " nebo " Indž šalláhy ". Proč kupují letadla od nevěřících psů ?

+9/−6
25.10.2015 13:39

R49o87m13a32n 37K56o98r28e21c 9186612702518

Myslím, že neměli. Když se podíváte, jak dlouho trval vývoj v zemích, které v tom mají tradici, je to od doby, kdy se tam u ních díky ropě zmohli, docela krátká doba. Navíc to musí navazovat na zbytek průmyslu a já pochybuji, že mají například tak dobré strojírenství, elektrotechnický průmysl atd.

A teď to podstatné - nikdo nebude masivně investovat do vývoje něčeho, co už někdo umí daleko lépe a trvalo by desítky let se mu jen přiblížit, pokud s tím nechcete obchodovat ve velkém, ale potřebujete jen "pár" kousků pro svoji potřebu. V opačném gardu tak například blízkovýchodní země dokáží pěkně přitlačit ke dnu všechny snahy USA o těžbu ropy u nich doma (jak jsme před časem viděli), protože oni to dokáží levněji a když chtějí, jen cenou řídí, jak to bude za oceánem.

Spíše bych se na vašem místě ptal, proč Írán nezačal nakupovat u Rusů, kteří dopravní letadla umí také. Asi ne natolik efektivní, jako výrobci ze Západu, ale rozhodně lepší, než polorozsypaný Boeing po letech bez náhradních dílů.

+2/−1
25.10.2015 14:03

P29e16t58r 61M94a53r55e92č12e86k 1903231439168

Evidentně jste nepochopil že to byl rýpanec do nadřazenosti islámu. No .. alespoň jste se pocvičil v popisu ekonomicko technologických vazeb v leteckém průmyslu ;-) a které platí nejen v něm. Ruská letadla jsou nepochybně dobrá ,zvlášť to vojenská. Ale o dopravní nějak není zájem. Čím to asi bude ..

+2/0
25.10.2015 14:24

R61a58d43e65k 89J74a69n24a31t72a 9725636184722

Takto velká dopravní letadla vyrábějí jen dvě firmy ne světě. Myslíte, si, že by se uživila třetí, a to v Íránu?

0/0
25.10.2015 14:09

P67e83t59r 29M10a39r76e92č39e32k 1843741169908

Kdyý Alláh dá tak prý i motyka spustí. :-) V arabském světě by určitě odbyt měli.

+4/−1
25.10.2015 14:17

M47a10r21t18i93n 49K47o68z77á51k 4704940819157

Neměli. Proč by měli mít?

+1/0
25.10.2015 16:42

P83e85t87r 40S44u82c35h27ý 1378719234136

Hlavně že ČR má vlastních dopravních letadel hodně co?  ;-D

0/0
25.10.2015 14:11

P39a67v28e21l 80C24h68l78u75b31n60a 7637696678357

Aicraft Industries (Let Kunovice)?

Na tak malou zemi to stačí, řekl bych ;-)

+4/0
25.10.2015 14:22

P97e16t17r 57M14a57r71e18č53e43k 1533401339658

Být tak velcí jako Irán a mít ropu, divil bych se kdybychom neměli ! :-) V tom je rozdíl mezi Evropany a velbloudáři.

+2/−1
25.10.2015 14:28

M29a72r49t94i90n 20K78o50z65á70k 4564360139387

Váš optimizmus je dost přehnaný.

0/0
25.10.2015 16:42

P62e34t34r 70M76a56r36e21č30e23k 1183541669588

A co má být ? :-) Jejich problém. Mohli , jak uvedeno níže , nakupovat třeba Iljušiny.

+1/0
25.10.2015 14:31

J73a77n 36V83á44c22l56a57v21í67k 3782566551569

Z Ruska? Číny? Dováží rakety, tak proč ne letadla?

0/0
25.10.2015 15:37

A49l45e11š 76M54o43r55b29i19c82e63r 2759382185521

Motor je buržoazní přežitek.

+11/0
25.10.2015 12:57

H35o86n45z53a 29P75a87n44s71k90ý 3893812140220

Takže perpetum mobile?

0/0
25.10.2015 13:29

P65a90v29e11l 79C70h83l21u40b10n33a 7137546688537

Když vyhážou všechnu zátěž, třeba z toho bude letadlo lehčí než vzduch - nebo alespoň větroň. ;-D

+1/0
25.10.2015 14:23

M30a68r82t47i15n 84K80o43z13á35k 4794600119397

Náhodou, Boeing 747 je výborný kluzák.

0/0
25.10.2015 16:43

M85a63r60e50k 16F52l90e43k74a58č 1467672240551

Vypad nebo upadl? Vidim v tom rozdil

+1/0
25.10.2015 12:46

R44o29m26a31n 29K90o51r32e16c 9436982362838

Děkuji, už jsem si myslel, že jsem jediný hnidopich, kterému to nesedí. Použít "upadl", nebo "odpadl" je v daném případě i podle mne, mnohem vhodnější.

Alee, tak je to nakonec s celým článkem, mezi "motor", "část motoru", nebo dokonce "velká část motoru" je také rozdíl, ale když on ten titulek prostě musí znít jako velká senzace a pak je třeba v textu zdůrazňovat: "Dobře, tak ne celý, jen kus, ale zato VELKÝ kus!"

Jeden z tweetů v článku dále tvrdí a redaktorka to otrocky přeložila do češtiny: "Motor Boeingu 747 se oddělil a spadl do městské oblasti." Ani to není pravda, odpadla část motoru, motor sám zůstal na svém původním místě. Proudové motory dopravních letadel jsou připevněny tak, aby se v případě extrémního náporu mohly bezpečně oddělit a odpadnout, je tak chráněna strukturální integrita křídla. Bez motoru motoru lze letět a přistát. Bez křídla nikoli.

+6/0
25.10.2015 13:52

T57o26n74d98a 19H81e81j54l45í71k 1618483259617

Přál bych Íránu zbavit se islámské totality, protože jinak je to země s nejvíce vzdělanými a pohodovými lidmi v celém regionu (po Izraeli, samozřejmě) a nebýt islámské nadvlády, tak většina lidí nebere islám vůbec vážně. 

Pak by nebyly třeba ani nekonečné sankce a takováto situace by se nejspíš nikdy nestala.

+20/0
25.10.2015 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.