Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Co byste zažít nechtěli. Z Boeingu 747 vypadl po startu motor

Chvíle hrůzy zažilo minulý týden 426 cestujících íránské letecké společnosti Mahan Air v Teheránu. Jen dvě minuty po startu Boeingu 747 totiž vypadla velká část třetího motoru. Letadlo nouzově přistálo na letišti Mehrabad, snímky vypadlého motoru nyní kolují na sociálních sítích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T59o69m89á32š 59C57h13r49u52d47i85m70s77k71ý 5764696507526

měl ještě tři motory, to by dali....

0/0
27.10.2015 14:12

I25v83o 22J69a60n53á71č57e54k 8743373491402

Teda ten článek, to je zase perla, v poslední době hned druhý od stejné pisatelky. Doporučoval bych se zamyslet nad změnou zaměstnání a nebo aspoň psát o něčem, čemu pisatelka rozumí. Děkuji.

+1/0
26.10.2015 9:43

F32r85a60n14t65i50š36e56k 66N37o78v72á72k 1966497659787

Jasně, z Boeingu 747 vypadl motor, ha ha, to určitě napsala nějak slečna z OnaDnes.

+1/0
26.10.2015 7:51


F15r56a65n52t55i79š31e88k 19N45o60v12á13k 6371225126161

Letět může naprosto normálně na dva (a také má za letu běžně puštěné jen dva) a i s jedním rozhodně nespadne. Akorát musí lehce urychleně hledat místo k přistání, ale stále může letět stovky km v klidu.

0/−2
25.10.2015 18:15

O63n83d26ř66e20j 29Č24a94p58k56a 6431961873564

Jumbo za letu motory nevypíná, to dělali leda tak vojáci na B-52 nebo na Orionu. Každopádně ztráta jednoho motoru není žádný velký problém, bez pasažérů takhle smí 747 absolvovat celý let.

+3/0
25.10.2015 22:06

F79r82a86n75t15i38š24e56k 14N75o54v62á98k 6661705656431

Naprosto běžně vídám, jak letí letadlo a počet kondenzačních čar neodpovídá počtu motorů. Například z jednoho křídla dvě, z druhého jedna, nebo u dvoumotoráku jen jedna z jednoho křídla. Takže je dotyčný motor buď úplně vypnutý, nebo běží v režimu minimálního tahu.

0/−3
26.10.2015 2:41

V49á22c93l37a51v 56P96o32u87s91t31k88a 3380201382

To nejsou kondenzační čáry, to je chemtrails. ;-D;-D

+5/0
26.10.2015 8:42

I67v41o 28J29a86n78á86č51e63k 8253483501942

Tak to buď naprosto běžně koukáte na letadla, které mají poruchu na motoru a nebo je za tím něco jiného, ale určitě ne to, že by je jen tak vypínali pro vaší radost.

0/0
26.10.2015 9:42

F56r75a36n32t23i66š51e62k 74N52o41v39á78k 6821505326351

Pro mojí mradost asi ne, ale vídám to velmi často. Pro vaší informaci, z chalupy kousek od Roudnice n.L. kde vede koridor, takže tam letadel vidím fakt nemálo, běžně 2-3 najednou ve vzduchu. Jestli má odhadem třetina poruchu na motoru, tak bych se docela bál  A vtípky o chemtrails jsem do toho nechtěl zatahovat. Ne že by to mocipáni klidně nedělali, ale určitě by si dali záležet, aby to nebylo tak moc vidět.

0/0
26.10.2015 12:13

I25v47o 43J34a41n34á51č45e55k 8843613691402

No tak v tom případě bych asi doporučil vyměnit optiku a nebo navštívit očního lékaře či optiku. Denně má výpadek motoru tak jedno dvě letadla na celém světě. Motory se za letu rozhodně nevypínají, mají totiž značný odpor vzduchu a nejde je tzv. praporovat jako u vrtulových letadel.

+1/0
26.10.2015 13:08

M22a13r16t11i74n 21C65e98r74v70e68n74y 2913878866888

A hlavne by kvuli nahozeni museli klesnou z pridelene FL...

0/0
26.10.2015 14:12

I18v94o 46J29a38n98á11č16e69k 8253513841852

Nooo, na tom taky něco je, navíc oni by ani ten FL neudrželi při odstavení jednoho motoru. Prostě je to nesmysl.

0/0
26.10.2015 14:20

O66n80d88ř91e44j 40Č38a33p77k17a 6381661363494

Může být jedna strana víc ve stínu, takže skoro není vidět, když budou podmínky na hraně, stačí aby jeden z motorů měl na výstupu trošku vyšší teplotu a kreslit nebude, vlhkost vzduchu se taky může na těch cca 50 metrech změnit...

0/0
26.10.2015 15:04

V75ě74r59a 48B45e63n56o47v88á 7257500125229

To se stává, myslím, že čtyři motory jsou zárukou, Zde se kritizují Iránci, ale USA má rovněž potíže - kolik letadel mělo v poslední době poruchu?

0/−4
25.10.2015 17:51

L11u98k40á59š 69T79o22m17a88n 1781812572

takze diky sankcim to muze nekomu v evrope spadnout na hlavu a tech 400 lidi sesbirat do pytliku?

0/0
25.10.2015 16:58

M57a58r64t39i87n 17K61a11r58á34s41e20k 1768154309384

Né, díky sankcím se může stát, že budou letadla těchto společností označena za nespolehlivá a žádné letiště které se řídí těmito mezinárodními pravidly, je pak nepřijme, respektive zruší s nimi smlouvu.

0/0
25.10.2015 19:57

M29i91l72a51n 41W28e36l33s46e57r 5672858238411

cituji „A 747 může letět bez potíží, pokud jeden z jeho motorů selže,“

já myslel , že je to Boeing, takže spíš B 747......

+2/0
25.10.2015 16:45
Foto

V86o94j76t89ě87c14h 90P17a11v17l87í10k 5624761674298

Jen nepřeložený neurčitý člen ...

+2/0
25.10.2015 19:05

M81a64r59t83i87n 96Š15n39o25b38r 8320412926409

Pro mě už by byl adrenail vstoupit do letadla zdejších aerolinek, která jsou často odkoupena od západních dopravců a už mají desítky let nalétáno,.. A ještě k tomu se mi zdá, že ani posádka nebude tak vyučená jako třeba v Evropě..

0/0
25.10.2015 16:42

M49a74r87t27i47n 45K43o85z26á26k 4464220899657

Pořád jsou mnohem horší země na světě. Tak strašné to zase není.

+1/0
25.10.2015 16:43

M63a41r64t59i64n 26Š74n13o36b38r 8530892896469

To jo no, třeba Air Koryo ;-D

0/0
25.10.2015 17:37

F73r58a81n59t24i69š67e22k 22N45o39v32á85k 6951475426461

A co se toho týká, tak ta letadla jsou konstruována prakticky jako věčná. Naprosto normálně jsou v provozu i stroje o věku 60l a létají a nepadají. (tedy ne častěji než nové)

+1/0
25.10.2015 18:21

J74a16r49d75a 83S73l72a75n75h65o45f 2485584729563

Rusko?

0/0
25.10.2015 21:42

J54o96s21e67f 44R86i97c30h96t51e28r 9296295427403

sednout v Iránu do letadla to už chce být hodně velkej dobrodruh nebo magor :-)

+2/−4
25.10.2015 16:33

M77a65r92t91i77n 82K49o69z89á84k 4184830479137

Klid. Tak hrozné to zase není.

0/0
25.10.2015 16:40

P31e72t62r 72S81u76c87h83ý 1798979594766

Motor Boeingu 747 se oddělil a spadl do městské oblasti. Letadlo se zázračně vrátilo na teheránské letiště.

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/z-boeingu-747-vypadl-motor-iran-d2b-/kolem-sveta.aspx?c=A151021_113900_kolem-sveta_tom

Proč zázračně? Vždyť to letadlo bez jednoho motoru může normálně letět dál, tak jakýpak zázrak?

+21/0
25.10.2015 14:14

L85i51b34u64š53e 52T42o44m86a79n55o66v93á 2728158368318

Dobrý den, slovo zázračně napsal autor fotky na Twitteru, pouze je to přeloženo. My v článku uvádáme, že letadlo může letět dál, dokonce i když se to stane při startu - slovy pilota, pokud - jako v tomto případě - nedojde k poškození trupu letadla.

0/0
25.10.2015 18:17

T81o35m12á59š 26N75o77v64á56k 2478646523924

Tohle je asi nejlepsi spolecnost v zemi. Zrovna konci velke svatky, takze 747 na vnitrolince je celkem efektni.

Kazdopadne jejich letusky jsou dost exkluzivni kocicky :)

+7/0
25.10.2015 14:05

R85a93d41e11k 96V97a45ň34h40a65r50a 2126251510270

Íránská verze Donnie Darko ;-D

+3/0
25.10.2015 13:56

V17l32a88d74i14m44í37r 78F55i81a86l72a 3206622923769

Jestli jsou iranska letadla v tomto stavu, znovu bych otevrel diskusi nad jejich jadernym programem.... ;-)

+11/0
25.10.2015 13:14

T81o78m26á67š 83K26u74c58h22a52ř 3687171948791

Jsou v tomto stavu, protože na dovoz letadel a dílů do Íránu  jsou dlouhodobě uvaleny sankce.

+3/−2
25.10.2015 13:27

P11e96t98r 32M31a18r28e67č10e37k 1543471189398

Měli dost času na vývoj svých vlastních ! :-) Proč už dávno nelétají s nějakými " Al Šabáby " nebo " Indž šalláhy ". Proč kupují letadla od nevěřících psů ?

+9/−6
25.10.2015 13:39

R38o43m15a77n 11K40o83r82e29c 9756362892438

Myslím, že neměli. Když se podíváte, jak dlouho trval vývoj v zemích, které v tom mají tradici, je to od doby, kdy se tam u ních díky ropě zmohli, docela krátká doba. Navíc to musí navazovat na zbytek průmyslu a já pochybuji, že mají například tak dobré strojírenství, elektrotechnický průmysl atd.

A teď to podstatné - nikdo nebude masivně investovat do vývoje něčeho, co už někdo umí daleko lépe a trvalo by desítky let se mu jen přiblížit, pokud s tím nechcete obchodovat ve velkém, ale potřebujete jen "pár" kousků pro svoji potřebu. V opačném gardu tak například blízkovýchodní země dokáží pěkně přitlačit ke dnu všechny snahy USA o těžbu ropy u nich doma (jak jsme před časem viděli), protože oni to dokáží levněji a když chtějí, jen cenou řídí, jak to bude za oceánem.

Spíše bych se na vašem místě ptal, proč Írán nezačal nakupovat u Rusů, kteří dopravní letadla umí také. Asi ne natolik efektivní, jako výrobci ze Západu, ale rozhodně lepší, než polorozsypaný Boeing po letech bez náhradních dílů.

+2/−1
25.10.2015 14:03

P56e64t17r 73M79a18r26e32č12e57k 1683441399898

Evidentně jste nepochopil že to byl rýpanec do nadřazenosti islámu. No .. alespoň jste se pocvičil v popisu ekonomicko technologických vazeb v leteckém průmyslu ;-) a které platí nejen v něm. Ruská letadla jsou nepochybně dobrá ,zvlášť to vojenská. Ale o dopravní nějak není zájem. Čím to asi bude ..

+2/0
25.10.2015 14:24

R97a91d51e94k 36J35a36n17a55t62a 9265126874112

Takto velká dopravní letadla vyrábějí jen dvě firmy ne světě. Myslíte, si, že by se uživila třetí, a to v Íránu?

0/0
25.10.2015 14:09

P58e77t42r 75M31a30r19e67č16e13k 1653271489138

Kdyý Alláh dá tak prý i motyka spustí. :-) V arabském světě by určitě odbyt měli.

+4/−1
25.10.2015 14:17

M96a82r57t10i97n 88K44o93z79á43k 4274860729117

Neměli. Proč by měli mít?

+1/0
25.10.2015 16:42

P59e20t30r 72S65u62c96h24ý 1878519484356

Hlavně že ČR má vlastních dopravních letadel hodně co?  ;-D

0/0
25.10.2015 14:11

P31a60v13e29l 23C12h91l80u15b55n94a 7367326638797

Aicraft Industries (Let Kunovice)?

Na tak malou zemi to stačí, řekl bych ;-)

+4/0
25.10.2015 14:22

P26e48t67r 72M26a71r32e48č35e55k 1133791369288

Být tak velcí jako Irán a mít ropu, divil bych se kdybychom neměli ! :-) V tom je rozdíl mezi Evropany a velbloudáři.

+2/−1
25.10.2015 14:28

M51a81r70t18i22n 37K87o40z96á39k 4274330639117

Váš optimizmus je dost přehnaný.

0/0
25.10.2015 16:42

P27e28t64r 88M24a46r65e12č40e69k 1303191759948

A co má být ? :-) Jejich problém. Mohli , jak uvedeno níže , nakupovat třeba Iljušiny.

+1/0
25.10.2015 14:31

J96a36n 23V13á28c29l47a29v16í39k 3972956611859

Z Ruska? Číny? Dováží rakety, tak proč ne letadla?

0/0
25.10.2015 15:37

A51l37e55š 92M18o30r31b16i90c23e65r 2889612495511

Motor je buržoazní přežitek.

+11/0
25.10.2015 12:57

H10o86n12z61a 91P43a69n25s23k14ý 3443632960220

Takže perpetum mobile?

0/0
25.10.2015 13:29

P34a90v27e84l 79C59h12l24u37b11n54a 7727896458107

Když vyhážou všechnu zátěž, třeba z toho bude letadlo lehčí než vzduch - nebo alespoň větroň. ;-D

+1/0
25.10.2015 14:23

M47a38r66t96i77n 15K52o94z44á68k 4524810219417

Náhodou, Boeing 747 je výborný kluzák.

0/0
25.10.2015 16:43

M87a72r66e33k 93F65l31e47k14a81č 1887492850581

Vypad nebo upadl? Vidim v tom rozdil

+1/0
25.10.2015 12:46

R11o16m28a52n 33K25o74r74e76c 9656292162818

Děkuji, už jsem si myslel, že jsem jediný hnidopich, kterému to nesedí. Použít "upadl", nebo "odpadl" je v daném případě i podle mne, mnohem vhodnější.

Alee, tak je to nakonec s celým článkem, mezi "motor", "část motoru", nebo dokonce "velká část motoru" je také rozdíl, ale když on ten titulek prostě musí znít jako velká senzace a pak je třeba v textu zdůrazňovat: "Dobře, tak ne celý, jen kus, ale zato VELKÝ kus!"

Jeden z tweetů v článku dále tvrdí a redaktorka to otrocky přeložila do češtiny: "Motor Boeingu 747 se oddělil a spadl do městské oblasti." Ani to není pravda, odpadla část motoru, motor sám zůstal na svém původním místě. Proudové motory dopravních letadel jsou připevněny tak, aby se v případě extrémního náporu mohly bezpečně oddělit a odpadnout, je tak chráněna strukturální integrita křídla. Bez motoru motoru lze letět a přistát. Bez křídla nikoli.

+6/0
25.10.2015 13:52

T95o81n25d37a 77H89e81j49l37í86k 1488943799777

Přál bych Íránu zbavit se islámské totality, protože jinak je to země s nejvíce vzdělanými a pohodovými lidmi v celém regionu (po Izraeli, samozřejmě) a nebýt islámské nadvlády, tak většina lidí nebere islám vůbec vážně. 

Pak by nebyly třeba ani nekonečné sankce a takováto situace by se nejspíš nikdy nestala.

+20/0
25.10.2015 12:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.