Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plusy a minusy poctivého RB. Testujeme NEJ česká horská kola, 1. díl

Česká značka RB si v domácím království horských kol vydobyla renomé díky bytelným, relativně lehkým kolům s kvalitními komponenty, z nichž dýchá poctivé řemeslo. I proto je v našem krátkém seriálu, kdy testujeme to nejlepší z českých luhů, stroj RB první na řadě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a88k54u65b 38M58e57r47l84e 9784281546113

co pan redaktor napsal je dost subjektivni, predpokladam ze se v cyklistickem svete neocita dost dlouho. RB je a bylo jednou z prednich firem, ktera umi delat dobra kola... Navic vykon kola dela jen 15% uspechu jezdce :D neni to v kole ale v nohach a dovednostech. Jsem zvedavej na dalsi recenze.:-)

0/0
27.10.2015 19:00

I19g78o73r 15P69ř61a74d34k83a 1524771959630

Nejdříve jsem pocit, že mi nafotili mé devět let staré RB CRX, předchůdce dnešního CRR, ale potom jsem si všimnul, že mu chybí ty krásné zadní vzpěry, kterými dříve kola pana Bartoše vynikaly. Opravdu bytelný rám, slouží skvěle dodnes. Pamatuji si, jak jsme si s kamarády půjčovali kola stejných parametrů navzájem a ty jejich odlehčené rámy jiných značek se kroutily jako papíroví čerti. A když jsem přidal kola Remerx Viking, kolo ještě zrychlilo a zpevnilo. Jen hodně trpěly záda. Teď jsem si poskládal celopéro 4Ever SXC a samozřejmě taky si ho nemůžu vynachválit. Škoda, že autoři článku nezařadili tuhle značku do testu. Myslím si, že 4Ever má taky své místo na českém trhu.

0/0
20.10.2015 8:43

R94o54m11a95n 36H38a98n71u39s 8245667279114

"Na rovných dlouhých úsecích pojede „árbíčko“ jako z praku"

No nevím jestli se 38 zuby vpředu byť u 29" je to zrovna na roviny nějaký prak.

Mám 3x10 48 zubů na 26" a myslím, že bych mu s tím ujel (z kopce ani nemluvím)

+1/−1
17.10.2015 20:31


S16e30m56i 25E89n31n80a76f35a77a 9200167408340

Tak třeba Festka je podle mě technologicky na stejný úrovni ne-li lepší než ty největší značky. Je pravda, že to je drahý a na míru, ale je to český..

0/0
17.10.2015 14:41

S54e54m35i 46E75n68n74a63f13a46a 9880527898550

Tak pardon toto je jen o MTB :)

0/0
17.10.2015 14:45

M38a78r63t16i86n 67P55a54v76l67í61k 7557244859

Nevím z čeho autor článku čerpal amísty si protiřečí. Jezdím RB už třetím rokem i když IQvéčkoa jsem nadmíru spokojený s poměrem kvality a ceny. Vyzkoušel jsemsi CRR od kolegů a nemůžu na něj říct nic negativního, je topouze na individualismu daného jezdce, jaký rám zvolí a čím siho nechá osadit. Opírat se o úzké řídítka nebo o něco jinéhoje zcela mimo hodnocení. Celé eRBo jsem si nechal složit podletoho, co jsem na něm chtěl s ohledem co s ním budu jezdit. Rám jena jedničku, co chci, tak to kluci z RB osadí a nemluvím o tom vjakých prostorech rámy vyrábějí. Je to poctivá česká výroba,která zaslouží velkou pochvalu. Neopíral bych se o značky Giant,Cannondale či Spešl atd., jsou to qiqanti, ve výrobě biků, aleautor článku, by měl možná někdy navštívit nějaké testovacíakce, třeba Test Fest, projet se na těchto renomovaných značkách,vyposlechnout názory ostatních jezdců a mluvil by asi jinak.Jediná výtka, ať jen nechválím, je přístup pana Bartosze. Kdyžuž chci uvalit 50tácků za kolo, tak by mohl být vícvstřícnější. :-P R^

+1/0
17.10.2015 9:56

J68a75n 89F88a94n13t53a 6271136771893

Jezdim na RB CRX a naprosta spokojenost.

0/0
16.10.2015 20:32

J58i36r51i 27G20a36z47d41a 8354473554244

RB mam rad, neudavaji trendy, ty navic leckdy pochybne, ale dle meho nazoru delaji poctivou kolarinu. Vlastne nevim , co jineho bych jako amatersky jezdec mel pozadovat vic..Navic, coz je u me hodne podstatne, se kola vyrabeji u nas.Clovek, pokud ma potrebu , muze vse namixovat jak potrebuje  ja ted dokonce nechaval lakovat kolo dle meho navrhu pro manzelku. Za smesny priplatek. Nicmene ta 29 je tvrda na "zadekˇ. proti jsem si poridil fulla a jsem naprosto spokojen. O cene neni treba diskutovat. Jeden z nejlepsich pomeru kvality a ceny.

+3/0
16.10.2015 20:07

L13u29b71o77š 98L76o67u84ž29e53n88s93k36ý 4550101563854

Já vidím ve výčtu jen 2 ryze české značky. RB a Duratec. Autor je jen obchodní značka. Ta si rámy jen designuje a vybírá osazení. Vše je jinak z asie. A Superior už je dnes pokud se nepletu Holandský. Přesněji, patří skupině holandských investorů, která má v portfoliu více zmaček. Před pár lety koketovali s titanovými rámy od hlavního konstruktéra dnes již zaniklé firmy Morati. Ale to již vzala voda. Ale aspoň mají sídlo v Kopřivnici.

Jinak po otestování různých kol v terénu, tak pro poměr cena/kvalita je RB špička.

A navíc koupí RB, Duratecu nebo něčeho jiného co se dělá v čechách, tak přispívám i vyšší zaměstnanosti doma.

+2/−1
16.10.2015 17:33

P11e21t74r 85B25o38x41a13n 1371663410234

Ano, budu o tom premyslet v okamziku, kdy mi nabidne spovnatelne ceny s konkurenci. Pokud mi vychazi Canyon v cenove hladine cca 25 000 s lepsim vybavenim o 3 000 levneji, vyrobene v zemi s daleko drazsi lidskou praci, potom nemam duvod dat prednost ceskemu kolu.

0/0
17.10.2015 11:53

T24o88m 47K23l60í85č68n32í34k 5530494455915

Tak otázka je, jestli je Canyon opravdu vyrobený (svařený, slepený) v Německu, nebo to nechávají dělat v Ázii jako řada dalších. Je fakt, že ceny mají dobré, ale je to zásilkový obchod a řešení reklamací je trošku zdlouhavější. Canyon má určitě "modernější" rámy, navíc nabízá karbon. U RB jsme si zvykli říkat, že jsou "minimalisté", což je imho eufemismus pro "furt stejní". No, na příští rok se snad něco chystá (nové IQ?), tak uvidíme. Mám aktuálně sice nový HT 29", ale něco bych možná postavil.

0/0
17.10.2015 17:35

A69l14e47x56a89n63d36r 89Ž54á33r36s79k38ý 5866894408743

5 let na RB CRR na 26 a plně souhlasím. Tvrdé v terénu, ale jezdivé. Nyní mám 27,5 full od jiné značky a v terénu je to nesrovnatelné.

0/0
16.10.2015 15:02

M71a19r35e70k 15K63a50r80a75f68f40a 9346604562706

Elektrokolo Rv

0/0
16.10.2015 11:02

A38l92e55š 33V93o55d47i13č14k33a 4682653218428

A do seznamu testovaných značek není zařazen Pells?

+4/0
16.10.2015 10:00

M32a97r78e91k 59K81a40r19a30f64f49a 9966754242946

Pells není výrobce vyrábějící komplet kolo vč. rámu v ČR, ale montážní dílna kompletující kola z dílu vč. rámu z dovozu.

+1/−1
16.10.2015 10:59

T94o65m 92K75l65í51č45n41í65k 5460284345165

Což ovšem není ani Author.

+4/0
16.10.2015 11:09

M30a47r45e96k 38K48a52r69a61f42f11a 9746394282716

Máš recht. P. Pravda holt pěkně píše jen o těch co mu něco vnutí do testů pro článek. Ty drobnosti v záporech kola se dají překousnout nakonec v závěru stejně vyleze, že velké americké S je the Best.

+2/0
16.10.2015 11:18

V89l83a95d79i33m18í19r 66H74a89v54r90á85n65e22k 7546416570347

Všechno je dnes montážní linka součástek z Asie...Pells doost dobrej. R^

+1/−1
16.10.2015 11:17

M87a82r28t51i67n 36V70o34k43o33u91n 9118353323726

vsechno ne, RB je komplet delane v Cr vcetne ramu. Mimochodem, RB jako jedni z mala vyrobcu pouzivaji vyrazne pevnejsi dural rady 7000, ktery se pouziva v leteckem prumyslu a ze ktereho je vyroben novy iphone 6S

+1/0
16.10.2015 14:52

P51a81v49e47l 11R97o21t79n69á17g82l 1575669134489

Nakonec buďme rádi,že se tu jednou píše o něčem jiném, než je Spešl...

0/0
16.10.2015 15:31

T86o68m 26K15l40í88č71n41í38k 5530614825745

Tak ono je RB v podstatě stavebnice, při objednání si lze na kole vyměnit v podstatě vše a úrovně Basic/Team/Race jsou spíše doporučenými kombinacemi. Geometrie rámu je věc hodně individuální, šířka řidítek i počet převodů je věcí osobního vkusu každého soudruha (mám na 29" 680 mm rodla a nemyslím si, že by musela být za každou cenu širší). Počet převodů je tak trochu móda a tak trochu věcí hodně individuální. 3x10 může mít opodstatnění u turisticky laděných jezdců, kteří se přesunují po silnicích a ocení rychlejší převody. RB to umožňuje navolit podle individuálních preferencí, takže tady určitě problém není.

REBA je na kole v této cenové kategorii velmi dobrá volba, srovnejte si "velké" značky ve stejné ceně...

+2/0
16.10.2015 9:46

O29n68d23ř24e40j 15M92a56r35e76k 9122570447839

No hlavně je 3x10 levnější na údržbu - jedenáctková kazeta SRAM systém 1x11 ze pomalu za deset tisíc, nemluvě o tom, že potřebuje zvláštní nábu. Co by tam u kola za 30 tisíc chtěl dát? A zastaralost systému 3x10? To převody 2x11 (to mu nějak uniklo - zná jen 2x10) nebo 1x11 mají jiné řazení pastorků?

+3/0
16.10.2015 12:19
Foto

J78a14n 30F94i45k32á83č29e91k 6830790505215

Testy kol jsou tak akorát reklama prodejců. Ony všechny ty kola jsou v podstatě stejný, když to uvažujete ve zvolené cenové hladině.

+2/−1
16.10.2015 9:25

T93o48m 24K46l46í86č28n63í88k 5520884185815

Jsou a nejsou. Ve zvolené cenové hladině jsou velké rozdíly ve výbavě, u Cannondale, Specialized nebo Scotta najdete o třídu i dvě horší komponenty. Rozdíly jsou i v geometrii, ale to je individuální.

+2/0
16.10.2015 9:47

J74a69k78u62b 86N23e95b53u73r57k61a 6795977590159

Když si je kupujete jako komplet z obchodu, tak ano. Ale to dělají jenom lidi, co se v tom neorientují. RB má výhody zakázkový výroby - rám na míru, možnost zvolit si komponenty, custom lak, atd. Každý RB kolo může bejt jedinečný.

+6/−1
16.10.2015 12:37

T98o75m 38K44l88í92č98n17í21k 5390654695265

To jo, hlavně když vám nevadí dlouhé dodací lhůty.

0/0
17.10.2015 17:36

V30i89t 60P41o86c62h56m23a50n 7383966655537

Kratka riditka bych poresil poradne sirokym predstavcem. Zdravim autora.

+5/0
16.10.2015 8:57

L61a65d47i37s23l63a22v 23B53u28r87d75a 2617674328305

Já bych to neřešil představcem, ale jinými řidítky - autor evidentně neví, že RB si zákazník v podstatě skládá na míru, na výběr je hned z několika řidítek, rovných i vlaštovek různých šířek. Čili kritizovat úzká řidítka je naprosto mimo.Rv

+1/0
5.11.2015 14:40

J52a79r33o83s96l30a92v 44K12a90d58l47e41c 5771459362781

Jako retro dobrý, ale stále nějak budoucnost vidím jinde.

+4/−1
16.10.2015 8:43

O27n58d73ř27e42j 12M65a77r46e86k 9672730807609

Zadní stavba má u hliníkového rámu pružit? To viděl autor článku kde? Bez urážky - velmi slabé a neodborné.

+5/0
16.10.2015 7:09

O81n15d75ř23e72j 43B45u92r41e72š 5130344313159

Tak samozřejmě v uvozovkách. Pokud by zadní stavba byla zprohýbaná (jako to dělá třeba Duratec) určitě by to mu to nepřišlo tak tvrdý.

+2/0
16.10.2015 7:31

O73n81d75ř81e61j 95M44a18r58e13k 9192760667169

Zprohýbaná zadní stavba u duralu je jen kosmetická záležitost, ten rozdíl nikdo nepozná. A u devětadvacítky je to zcela nepodstatná věc, důležitější je celková tuhost. Autor článku prostě nepochopil, že tohle kolo je určené na něco jiného a ne na sjíždění schodů.

+4/−1
16.10.2015 7:55

K59a42r34e69l 30K40u75č42e65r64a 7715921433340

Taky mě to hned zarazilo a považuju to za žvásty.

U hardtailu mají pružit šikovně nafouknutý gumy.

0/0
16.10.2015 8:36

M26a10r23e17k 80K59ř13í64ž 1212854226846

Gumy ne - radeji paraelogram

0/0
16.10.2015 22:05

O26n73d55ř71e13j 94B75u39r42e98š 5480424133909

Na lídry světového trhu jako jsou Giant, Specialized, Trek či Scott se tlačí menší, ale agresivní hráči, třeba Canyon, Cube, Ghost, Lapierre a velkým „bratrům“ zatápějí nejen v technologiích, geometriích a v technice, ale zejména v přijatelných cenách.

Všichni ale budou s karbonovým rámem a cena takového kola ve stejné výbavě bude asi někde jinde. O 10-15 tisíc vyšší hádám. Nebo ne?

+1/−1
16.10.2015 7:04

J39a41n 25B21l20a68h62a 3202904582892

ne

0/0
16.10.2015 9:52

J11a95n 16Č12e94r31n48ý 9564450230110

ne

0/0
16.10.2015 15:49

O85n92d60ř75e26j 13B90u27r60e79š 5140894293719

OK, tak jsem na to kouknul a karbon světových značek začíná cca na 50000,- V tom případě mi RBéčko příjde celkem konkurenceschopné. Samozřejmě zrovna nediktují světové trendy;-) a ten jejich minimalistický styl nemusí sedět každému ale za 30 tyček dobrá koupě bych řekl.

0/0
16.10.2015 16:52

M48i98l75a53n 32H15o81š96e81k 3113989685365

V karbonu na stejné výbavě top značky spíš o 30.

0/0
16.10.2015 23:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.