Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plusy a minusy poctivého RB. Testujeme NEJ česká horská kola, 1. díl

Česká značka RB si v domácím království horských kol vydobyla renomé díky bytelným, relativně lehkým kolům s kvalitními komponenty, z nichž dýchá poctivé řemeslo. I proto je v našem krátkém seriálu, kdy testujeme to nejlepší z českých luhů, stroj RB první na řadě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a49k60u88b 30M83e16r51l50e 9544921766373

co pan redaktor napsal je dost subjektivni, predpokladam ze se v cyklistickem svete neocita dost dlouho. RB je a bylo jednou z prednich firem, ktera umi delat dobra kola... Navic vykon kola dela jen 15% uspechu jezdce :D neni to v kole ale v nohach a dovednostech. Jsem zvedavej na dalsi recenze.:-)

0/0
27.10.2015 19:00

I38g71o16r 28P91ř64a47d10k35a 1504871139950

Nejdříve jsem pocit, že mi nafotili mé devět let staré RB CRX, předchůdce dnešního CRR, ale potom jsem si všimnul, že mu chybí ty krásné zadní vzpěry, kterými dříve kola pana Bartoše vynikaly. Opravdu bytelný rám, slouží skvěle dodnes. Pamatuji si, jak jsme si s kamarády půjčovali kola stejných parametrů navzájem a ty jejich odlehčené rámy jiných značek se kroutily jako papíroví čerti. A když jsem přidal kola Remerx Viking, kolo ještě zrychlilo a zpevnilo. Jen hodně trpěly záda. Teď jsem si poskládal celopéro 4Ever SXC a samozřejmě taky si ho nemůžu vynachválit. Škoda, že autoři článku nezařadili tuhle značku do testu. Myslím si, že 4Ever má taky své místo na českém trhu.

0/0
20.10.2015 8:43

R70o38m78a50n 52H50a86n83u35s 8875517239484

"Na rovných dlouhých úsecích pojede „árbíčko“ jako z praku"

No nevím jestli se 38 zuby vpředu byť u 29" je to zrovna na roviny nějaký prak.

Mám 3x10 48 zubů na 26" a myslím, že bych mu s tím ujel (z kopce ani nemluvím)

+1/−1
17.10.2015 20:31

S63e96m19i 35E76n27n78a87f27a12a 9340397758740

Tak třeba Festka je podle mě technologicky na stejný úrovni ne-li lepší než ty největší značky. Je pravda, že to je drahý a na míru, ale je to český..

0/0
17.10.2015 14:41

S57e76m56i 49E34n47n42a80f20a80a 9220757518330

Tak pardon toto je jen o MTB :)

0/0
17.10.2015 14:45

M51a86r80t40i50n 51P97a45v38l41í61k 7357774919

Nevím z čeho autor článku čerpal amísty si protiřečí. Jezdím RB už třetím rokem i když IQvéčkoa jsem nadmíru spokojený s poměrem kvality a ceny. Vyzkoušel jsemsi CRR od kolegů a nemůžu na něj říct nic negativního, je topouze na individualismu daného jezdce, jaký rám zvolí a čím siho nechá osadit. Opírat se o úzké řídítka nebo o něco jinéhoje zcela mimo hodnocení. Celé eRBo jsem si nechal složit podletoho, co jsem na něm chtěl s ohledem co s ním budu jezdit. Rám jena jedničku, co chci, tak to kluci z RB osadí a nemluvím o tom vjakých prostorech rámy vyrábějí. Je to poctivá česká výroba,která zaslouží velkou pochvalu. Neopíral bych se o značky Giant,Cannondale či Spešl atd., jsou to qiqanti, ve výrobě biků, aleautor článku, by měl možná někdy navštívit nějaké testovacíakce, třeba Test Fest, projet se na těchto renomovaných značkách,vyposlechnout názory ostatních jezdců a mluvil by asi jinak.Jediná výtka, ať jen nechválím, je přístup pana Bartosze. Kdyžuž chci uvalit 50tácků za kolo, tak by mohl být vícvstřícnější. :-P R^

+1/0
17.10.2015 9:56

J49a60n 47F28a21n21t18a 6771206941723

Jezdim na RB CRX a naprosta spokojenost.

0/0
16.10.2015 20:32

J24i26r64i 37G25a95z15d12a 8454933264814

RB mam rad, neudavaji trendy, ty navic leckdy pochybne, ale dle meho nazoru delaji poctivou kolarinu. Vlastne nevim , co jineho bych jako amatersky jezdec mel pozadovat vic..Navic, coz je u me hodne podstatne, se kola vyrabeji u nas.Clovek, pokud ma potrebu , muze vse namixovat jak potrebuje  ja ted dokonce nechaval lakovat kolo dle meho navrhu pro manzelku. Za smesny priplatek. Nicmene ta 29 je tvrda na "zadekˇ. proti jsem si poridil fulla a jsem naprosto spokojen. O cene neni treba diskutovat. Jeden z nejlepsich pomeru kvality a ceny.

+3/0
16.10.2015 20:07

L51u93b44o17š 35L57o13u95ž15e79n55s41k87ý 4720241133144

Já vidím ve výčtu jen 2 ryze české značky. RB a Duratec. Autor je jen obchodní značka. Ta si rámy jen designuje a vybírá osazení. Vše je jinak z asie. A Superior už je dnes pokud se nepletu Holandský. Přesněji, patří skupině holandských investorů, která má v portfoliu více zmaček. Před pár lety koketovali s titanovými rámy od hlavního konstruktéra dnes již zaniklé firmy Morati. Ale to již vzala voda. Ale aspoň mají sídlo v Kopřivnici.

Jinak po otestování různých kol v terénu, tak pro poměr cena/kvalita je RB špička.

A navíc koupí RB, Duratecu nebo něčeho jiného co se dělá v čechách, tak přispívám i vyšší zaměstnanosti doma.

+2/−1
16.10.2015 17:33

P73e40t77r 13B29o54x77a83n 1291733130464

Ano, budu o tom premyslet v okamziku, kdy mi nabidne spovnatelne ceny s konkurenci. Pokud mi vychazi Canyon v cenove hladine cca 25 000 s lepsim vybavenim o 3 000 levneji, vyrobene v zemi s daleko drazsi lidskou praci, potom nemam duvod dat prednost ceskemu kolu.

0/0
17.10.2015 11:53

T38o72m 88K13l66í31č46n68í26k 5730704845475

Tak otázka je, jestli je Canyon opravdu vyrobený (svařený, slepený) v Německu, nebo to nechávají dělat v Ázii jako řada dalších. Je fakt, že ceny mají dobré, ale je to zásilkový obchod a řešení reklamací je trošku zdlouhavější. Canyon má určitě "modernější" rámy, navíc nabízá karbon. U RB jsme si zvykli říkat, že jsou "minimalisté", což je imho eufemismus pro "furt stejní". No, na příští rok se snad něco chystá (nové IQ?), tak uvidíme. Mám aktuálně sice nový HT 29", ale něco bych možná postavil.

0/0
17.10.2015 17:35

A68l28e20x83a81n82d18r 41Ž87á42r88s51k51ý 5726904248613

5 let na RB CRR na 26 a plně souhlasím. Tvrdé v terénu, ale jezdivé. Nyní mám 27,5 full od jiné značky a v terénu je to nesrovnatelné.

0/0
16.10.2015 15:02

M57a72r83e31k 11K43a27r68a97f68f56a 9806674152236

Elektrokolo Rv

0/0
16.10.2015 11:02

A14l42e44š 16V18o65d19i88č31k62a 4302403118708

A do seznamu testovaných značek není zařazen Pells?

+4/0
16.10.2015 10:00

M77a79r93e94k 34K58a18r37a73f84f95a 9186504642236

Pells není výrobce vyrábějící komplet kolo vč. rámu v ČR, ale montážní dílna kompletující kola z dílu vč. rámu z dovozu.

+1/−1
16.10.2015 10:59

T19o72m 40K60l31í46č37n68í57k 5790544485175

Což ovšem není ani Author.

+4/0
16.10.2015 11:09

M74a42r79e79k 95K37a96r96a78f11f72a 9196884552346

Máš recht. P. Pravda holt pěkně píše jen o těch co mu něco vnutí do testů pro článek. Ty drobnosti v záporech kola se dají překousnout nakonec v závěru stejně vyleze, že velké americké S je the Best.

+2/0
16.10.2015 11:18

V16l42a33d68i10m48í66r 48H20a67v69r20á55n43e66k 7366766770627

Všechno je dnes montážní linka součástek z Asie...Pells doost dobrej. R^

+1/−1
16.10.2015 11:17

M87a66r20t63i38n 70V67o85k21o74u61n 9588573363486

vsechno ne, RB je komplet delane v Cr vcetne ramu. Mimochodem, RB jako jedni z mala vyrobcu pouzivaji vyrazne pevnejsi dural rady 7000, ktery se pouziva v leteckem prumyslu a ze ktereho je vyroben novy iphone 6S

+1/0
16.10.2015 14:52

P15a71v76e98l 62R97o91t17n60á96g16l 1275239524149

Nakonec buďme rádi,že se tu jednou píše o něčem jiném, než je Spešl...

0/0
16.10.2015 15:31

T72o28m 45K69l25í40č81n25í84k 5870384905515

Tak ono je RB v podstatě stavebnice, při objednání si lze na kole vyměnit v podstatě vše a úrovně Basic/Team/Race jsou spíše doporučenými kombinacemi. Geometrie rámu je věc hodně individuální, šířka řidítek i počet převodů je věcí osobního vkusu každého soudruha (mám na 29" 680 mm rodla a nemyslím si, že by musela být za každou cenu širší). Počet převodů je tak trochu móda a tak trochu věcí hodně individuální. 3x10 může mít opodstatnění u turisticky laděných jezdců, kteří se přesunují po silnicích a ocení rychlejší převody. RB to umožňuje navolit podle individuálních preferencí, takže tady určitě problém není.

REBA je na kole v této cenové kategorii velmi dobrá volba, srovnejte si "velké" značky ve stejné ceně...

+2/0
16.10.2015 9:46

O54n36d45ř62e54j 46M11a41r12e25k 9232760857779

No hlavně je 3x10 levnější na údržbu - jedenáctková kazeta SRAM systém 1x11 ze pomalu za deset tisíc, nemluvě o tom, že potřebuje zvláštní nábu. Co by tam u kola za 30 tisíc chtěl dát? A zastaralost systému 3x10? To převody 2x11 (to mu nějak uniklo - zná jen 2x10) nebo 1x11 mají jiné řazení pastorků?

+3/0
16.10.2015 12:19
Foto

J28a35n 35F60i87k68á68č72e29k 6540560765455

Testy kol jsou tak akorát reklama prodejců. Ony všechny ty kola jsou v podstatě stejný, když to uvažujete ve zvolené cenové hladině.

+2/−1
16.10.2015 9:25

T55o46m 26K47l23í13č78n68í55k 5610904765885

Jsou a nejsou. Ve zvolené cenové hladině jsou velké rozdíly ve výbavě, u Cannondale, Specialized nebo Scotta najdete o třídu i dvě horší komponenty. Rozdíly jsou i v geometrii, ale to je individuální.

+2/0
16.10.2015 9:47

J58a14k71u85b 43N53e12b62u94r46k65a 6615137400629

Když si je kupujete jako komplet z obchodu, tak ano. Ale to dělají jenom lidi, co se v tom neorientují. RB má výhody zakázkový výroby - rám na míru, možnost zvolit si komponenty, custom lak, atd. Každý RB kolo může bejt jedinečný.

+6/−1
16.10.2015 12:37

T84o66m 72K42l10í88č34n95í55k 5770954385715

To jo, hlavně když vám nevadí dlouhé dodací lhůty.

0/0
17.10.2015 17:36

V73i49t 65P79o98c96h91m79a23n 7253826695427

Kratka riditka bych poresil poradne sirokym predstavcem. Zdravim autora.

+5/0
16.10.2015 8:57

L90a52d82i31s10l57a51v 75B38u91r75d33a 2137554588245

Já bych to neřešil představcem, ale jinými řidítky - autor evidentně neví, že RB si zákazník v podstatě skládá na míru, na výběr je hned z několika řidítek, rovných i vlaštovek různých šířek. Čili kritizovat úzká řidítka je naprosto mimo.Rv

+1/0
5.11.2015 14:40

J46a89r87o74s16l34a32v 72K25a94d32l40e64c 5921869592261

Jako retro dobrý, ale stále nějak budoucnost vidím jinde.

+4/−1
16.10.2015 8:43

O27n29d90ř15e12j 93M74a37r24e32k 9732370867329

Zadní stavba má u hliníkového rámu pružit? To viděl autor článku kde? Bez urážky - velmi slabé a neodborné.

+5/0
16.10.2015 7:09

O73n87d33ř64e11j 45B79u54r25e46š 5580974373429

Tak samozřejmě v uvozovkách. Pokud by zadní stavba byla zprohýbaná (jako to dělá třeba Duratec) určitě by to mu to nepřišlo tak tvrdý.

+2/0
16.10.2015 7:31

O55n52d96ř36e82j 46M53a39r40e94k 9552830847799

Zprohýbaná zadní stavba u duralu je jen kosmetická záležitost, ten rozdíl nikdo nepozná. A u devětadvacítky je to zcela nepodstatná věc, důležitější je celková tuhost. Autor článku prostě nepochopil, že tohle kolo je určené na něco jiného a ne na sjíždění schodů.

+4/−1
16.10.2015 7:55

K41a95r18e50l 51K67u44č18e90r15a 7625941253810

Taky mě to hned zarazilo a považuju to za žvásty.

U hardtailu mají pružit šikovně nafouknutý gumy.

0/0
16.10.2015 8:36

M48a45r88e65k 45K75ř10í80ž 1752304396606

Gumy ne - radeji paraelogram

0/0
16.10.2015 22:05

O49n36d43ř93e33j 15B89u94r69e45š 5150624883869

Na lídry světového trhu jako jsou Giant, Specialized, Trek či Scott se tlačí menší, ale agresivní hráči, třeba Canyon, Cube, Ghost, Lapierre a velkým „bratrům“ zatápějí nejen v technologiích, geometriích a v technice, ale zejména v přijatelných cenách.

Všichni ale budou s karbonovým rámem a cena takového kola ve stejné výbavě bude asi někde jinde. O 10-15 tisíc vyšší hádám. Nebo ne?

+1/−1
16.10.2015 7:04

J90a87n 17B88l44a76h82a 3582234582562

ne

0/0
16.10.2015 9:52

J19a94n 29Č44e64r94n37ý 9734300380830

ne

0/0
16.10.2015 15:49

O67n64d71ř68e70j 19B91u52r75e53š 5590814863239

OK, tak jsem na to kouknul a karbon světových značek začíná cca na 50000,- V tom případě mi RBéčko příjde celkem konkurenceschopné. Samozřejmě zrovna nediktují světové trendy;-) a ten jejich minimalistický styl nemusí sedět každému ale za 30 tyček dobrá koupě bych řekl.

0/0
16.10.2015 16:52

M89i87l23a49n 25H71o52š83e79k 3743589795105

V karbonu na stejné výbavě top značky spíš o 30.

0/0
16.10.2015 23:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.