Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plusy a minusy poctivého RB. Testujeme NEJ česká horská kola, 1. díl

Česká značka RB si v domácím království horských kol vydobyla renomé díky bytelným, relativně lehkým kolům s kvalitními komponenty, z nichž dýchá poctivé řemeslo. I proto je v našem krátkém seriálu, kdy testujeme to nejlepší z českých luhů, stroj RB první na řadě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a68k37u95b 83M27e85r53l18e 9284621286253

co pan redaktor napsal je dost subjektivni, predpokladam ze se v cyklistickem svete neocita dost dlouho. RB je a bylo jednou z prednich firem, ktera umi delat dobra kola... Navic vykon kola dela jen 15% uspechu jezdce :D neni to v kole ale v nohach a dovednostech. Jsem zvedavej na dalsi recenze.:-)

0/0
27.10.2015 19:00

I39g29o85r 46P26ř34a27d26k50a 1364641529660

Nejdříve jsem pocit, že mi nafotili mé devět let staré RB CRX, předchůdce dnešního CRR, ale potom jsem si všimnul, že mu chybí ty krásné zadní vzpěry, kterými dříve kola pana Bartoše vynikaly. Opravdu bytelný rám, slouží skvěle dodnes. Pamatuji si, jak jsme si s kamarády půjčovali kola stejných parametrů navzájem a ty jejich odlehčené rámy jiných značek se kroutily jako papíroví čerti. A když jsem přidal kola Remerx Viking, kolo ještě zrychlilo a zpevnilo. Jen hodně trpěly záda. Teď jsem si poskládal celopéro 4Ever SXC a samozřejmě taky si ho nemůžu vynachválit. Škoda, že autoři článku nezařadili tuhle značku do testu. Myslím si, že 4Ever má taky své místo na českém trhu.

0/0
20.10.2015 8:43

R95o48m30a97n 82H25a68n66u69s 8225817759754

"Na rovných dlouhých úsecích pojede „árbíčko“ jako z praku"

No nevím jestli se 38 zuby vpředu byť u 29" je to zrovna na roviny nějaký prak.

Mám 3x10 48 zubů na 26" a myslím, že bych mu s tím ujel (z kopce ani nemluvím)

+1/−1
17.10.2015 20:31

S95e58m58i 66E44n68n86a41f23a19a 9240727298980

Tak třeba Festka je podle mě technologicky na stejný úrovni ne-li lepší než ty největší značky. Je pravda, že to je drahý a na míru, ale je to český..

0/0
17.10.2015 14:41

S33e67m79i 42E71n52n27a31f46a32a 9190447478580

Tak pardon toto je jen o MTB :)

0/0
17.10.2015 14:45

M57a68r16t13i70n 49P38a68v66l82í91k 7957654359

Nevím z čeho autor článku čerpal amísty si protiřečí. Jezdím RB už třetím rokem i když IQvéčkoa jsem nadmíru spokojený s poměrem kvality a ceny. Vyzkoušel jsemsi CRR od kolegů a nemůžu na něj říct nic negativního, je topouze na individualismu daného jezdce, jaký rám zvolí a čím siho nechá osadit. Opírat se o úzké řídítka nebo o něco jinéhoje zcela mimo hodnocení. Celé eRBo jsem si nechal složit podletoho, co jsem na něm chtěl s ohledem co s ním budu jezdit. Rám jena jedničku, co chci, tak to kluci z RB osadí a nemluvím o tom vjakých prostorech rámy vyrábějí. Je to poctivá česká výroba,která zaslouží velkou pochvalu. Neopíral bych se o značky Giant,Cannondale či Spešl atd., jsou to qiqanti, ve výrobě biků, aleautor článku, by měl možná někdy navštívit nějaké testovacíakce, třeba Test Fest, projet se na těchto renomovaných značkách,vyposlechnout názory ostatních jezdců a mluvil by asi jinak.Jediná výtka, ať jen nechválím, je přístup pana Bartosze. Kdyžuž chci uvalit 50tácků za kolo, tak by mohl být vícvstřícnější. :-P R^

+1/0
17.10.2015 9:56

J82a38n 16F34a62n26t45a 6971896791203

Jezdim na RB CRX a naprosta spokojenost.

0/0
16.10.2015 20:32

J33i58r74i 21G36a56z10d31a 8384833544124

RB mam rad, neudavaji trendy, ty navic leckdy pochybne, ale dle meho nazoru delaji poctivou kolarinu. Vlastne nevim , co jineho bych jako amatersky jezdec mel pozadovat vic..Navic, coz je u me hodne podstatne, se kola vyrabeji u nas.Clovek, pokud ma potrebu , muze vse namixovat jak potrebuje  ja ted dokonce nechaval lakovat kolo dle meho navrhu pro manzelku. Za smesny priplatek. Nicmene ta 29 je tvrda na "zadekˇ. proti jsem si poridil fulla a jsem naprosto spokojen. O cene neni treba diskutovat. Jeden z nejlepsich pomeru kvality a ceny.

+3/0
16.10.2015 20:07

L20u12b79o69š 64L11o95u49ž75e86n90s47k18ý 4250841803314

Já vidím ve výčtu jen 2 ryze české značky. RB a Duratec. Autor je jen obchodní značka. Ta si rámy jen designuje a vybírá osazení. Vše je jinak z asie. A Superior už je dnes pokud se nepletu Holandský. Přesněji, patří skupině holandských investorů, která má v portfoliu více zmaček. Před pár lety koketovali s titanovými rámy od hlavního konstruktéra dnes již zaniklé firmy Morati. Ale to již vzala voda. Ale aspoň mají sídlo v Kopřivnici.

Jinak po otestování různých kol v terénu, tak pro poměr cena/kvalita je RB špička.

A navíc koupí RB, Duratecu nebo něčeho jiného co se dělá v čechách, tak přispívám i vyšší zaměstnanosti doma.

+2/−1
16.10.2015 17:33

P23e58t78r 36B92o46x89a63n 1561393360904

Ano, budu o tom premyslet v okamziku, kdy mi nabidne spovnatelne ceny s konkurenci. Pokud mi vychazi Canyon v cenove hladine cca 25 000 s lepsim vybavenim o 3 000 levneji, vyrobene v zemi s daleko drazsi lidskou praci, potom nemam duvod dat prednost ceskemu kolu.

0/0
17.10.2015 11:53

T35o94m 32K82l55í79č96n92í39k 5430464675365

Tak otázka je, jestli je Canyon opravdu vyrobený (svařený, slepený) v Německu, nebo to nechávají dělat v Ázii jako řada dalších. Je fakt, že ceny mají dobré, ale je to zásilkový obchod a řešení reklamací je trošku zdlouhavější. Canyon má určitě "modernější" rámy, navíc nabízá karbon. U RB jsme si zvykli říkat, že jsou "minimalisté", což je imho eufemismus pro "furt stejní". No, na příští rok se snad něco chystá (nové IQ?), tak uvidíme. Mám aktuálně sice nový HT 29", ale něco bych možná postavil.

0/0
17.10.2015 17:35

A13l21e71x29a98n25d34r 75Ž75á27r64s88k16ý 5176704698583

5 let na RB CRR na 26 a plně souhlasím. Tvrdé v terénu, ale jezdivé. Nyní mám 27,5 full od jiné značky a v terénu je to nesrovnatelné.

0/0
16.10.2015 15:02

M11a59r50e20k 81K29a61r96a75f42f61a 9846964592106

Elektrokolo Rv

0/0
16.10.2015 11:02

A32l37e53š 28V63o71d74i21č25k61a 4592773668928

A do seznamu testovaných značek není zařazen Pells?

+4/0
16.10.2015 10:00

M48a72r35e32k 80K41a85r27a25f30f90a 9196314332816

Pells není výrobce vyrábějící komplet kolo vč. rámu v ČR, ale montážní dílna kompletující kola z dílu vč. rámu z dovozu.

+1/−1
16.10.2015 10:59

T72o89m 78K67l64í66č77n62í52k 5150854365475

Což ovšem není ani Author.

+4/0
16.10.2015 11:09

M34a57r32e51k 94K14a36r68a35f62f26a 9276234152216

Máš recht. P. Pravda holt pěkně píše jen o těch co mu něco vnutí do testů pro článek. Ty drobnosti v záporech kola se dají překousnout nakonec v závěru stejně vyleze, že velké americké S je the Best.

+2/0
16.10.2015 11:18

V33l37a53d50i50m39í52r 71H80a20v11r35á69n20e82k 7266936140487

Všechno je dnes montážní linka součástek z Asie...Pells doost dobrej. R^

+1/−1
16.10.2015 11:17

M91a67r97t48i24n 27V96o23k46o37u61n 9498513613666

vsechno ne, RB je komplet delane v Cr vcetne ramu. Mimochodem, RB jako jedni z mala vyrobcu pouzivaji vyrazne pevnejsi dural rady 7000, ktery se pouziva v leteckem prumyslu a ze ktereho je vyroben novy iphone 6S

+1/0
16.10.2015 14:52

P39a25v61e45l 85R18o81t85n51á41g92l 1775659584529

Nakonec buďme rádi,že se tu jednou píše o něčem jiném, než je Spešl...

0/0
16.10.2015 15:31

T45o31m 22K73l22í53č34n87í39k 5330524265155

Tak ono je RB v podstatě stavebnice, při objednání si lze na kole vyměnit v podstatě vše a úrovně Basic/Team/Race jsou spíše doporučenými kombinacemi. Geometrie rámu je věc hodně individuální, šířka řidítek i počet převodů je věcí osobního vkusu každého soudruha (mám na 29" 680 mm rodla a nemyslím si, že by musela být za každou cenu širší). Počet převodů je tak trochu móda a tak trochu věcí hodně individuální. 3x10 může mít opodstatnění u turisticky laděných jezdců, kteří se přesunují po silnicích a ocení rychlejší převody. RB to umožňuje navolit podle individuálních preferencí, takže tady určitě problém není.

REBA je na kole v této cenové kategorii velmi dobrá volba, srovnejte si "velké" značky ve stejné ceně...

+2/0
16.10.2015 9:46

O44n28d69ř59e73j 13M79a66r64e58k 9282400207819

No hlavně je 3x10 levnější na údržbu - jedenáctková kazeta SRAM systém 1x11 ze pomalu za deset tisíc, nemluvě o tom, že potřebuje zvláštní nábu. Co by tam u kola za 30 tisíc chtěl dát? A zastaralost systému 3x10? To převody 2x11 (to mu nějak uniklo - zná jen 2x10) nebo 1x11 mají jiné řazení pastorků?

+3/0
16.10.2015 12:19
Foto

J56a17n 31F48i40k63á93č90e40k 6360760485235

Testy kol jsou tak akorát reklama prodejců. Ony všechny ty kola jsou v podstatě stejný, když to uvažujete ve zvolené cenové hladině.

+2/−1
16.10.2015 9:25

T14o36m 31K21l42í91č76n50í32k 5700424135625

Jsou a nejsou. Ve zvolené cenové hladině jsou velké rozdíly ve výbavě, u Cannondale, Specialized nebo Scotta najdete o třídu i dvě horší komponenty. Rozdíly jsou i v geometrii, ale to je individuální.

+2/0
16.10.2015 9:47

J77a84k79u71b 93N43e12b70u77r80k18a 6835227610209

Když si je kupujete jako komplet z obchodu, tak ano. Ale to dělají jenom lidi, co se v tom neorientují. RB má výhody zakázkový výroby - rám na míru, možnost zvolit si komponenty, custom lak, atd. Každý RB kolo může bejt jedinečný.

+6/−1
16.10.2015 12:37

T52o87m 42K82l34í89č75n40í42k 5460854485435

To jo, hlavně když vám nevadí dlouhé dodací lhůty.

0/0
17.10.2015 17:36

V40i33t 46P87o45c77h84m18a20n 7673426425467

Kratka riditka bych poresil poradne sirokym predstavcem. Zdravim autora.

+5/0
16.10.2015 8:57

L51a36d55i23s37l30a39v 65B97u44r37d58a 2777724128545

Já bych to neřešil představcem, ale jinými řidítky - autor evidentně neví, že RB si zákazník v podstatě skládá na míru, na výběr je hned z několika řidítek, rovných i vlaštovek různých šířek. Čili kritizovat úzká řidítka je naprosto mimo.Rv

+1/0
5.11.2015 14:40

J47a35r18o94s68l39a53v 43K29a48d43l76e12c 5421299102501

Jako retro dobrý, ale stále nějak budoucnost vidím jinde.

+4/−1
16.10.2015 8:43

O87n47d49ř83e29j 19M64a18r76e42k 9872180387669

Zadní stavba má u hliníkového rámu pružit? To viděl autor článku kde? Bez urážky - velmi slabé a neodborné.

+5/0
16.10.2015 7:09

O15n81d62ř72e42j 34B46u77r21e81š 5210924873869

Tak samozřejmě v uvozovkách. Pokud by zadní stavba byla zprohýbaná (jako to dělá třeba Duratec) určitě by to mu to nepřišlo tak tvrdý.

+2/0
16.10.2015 7:31

O62n63d64ř25e37j 18M89a34r62e69k 9282250527859

Zprohýbaná zadní stavba u duralu je jen kosmetická záležitost, ten rozdíl nikdo nepozná. A u devětadvacítky je to zcela nepodstatná věc, důležitější je celková tuhost. Autor článku prostě nepochopil, že tohle kolo je určené na něco jiného a ne na sjíždění schodů.

+4/−1
16.10.2015 7:55

K90a96r65e35l 90K81u37č93e48r68a 7865741133200

Taky mě to hned zarazilo a považuju to za žvásty.

U hardtailu mají pružit šikovně nafouknutý gumy.

0/0
16.10.2015 8:36

M35a67r72e35k 30K77ř55í23ž 1762724806306

Gumy ne - radeji paraelogram

0/0
16.10.2015 22:05

O76n80d29ř92e54j 26B80u60r85e24š 5250854123169

Na lídry světového trhu jako jsou Giant, Specialized, Trek či Scott se tlačí menší, ale agresivní hráči, třeba Canyon, Cube, Ghost, Lapierre a velkým „bratrům“ zatápějí nejen v technologiích, geometriích a v technice, ale zejména v přijatelných cenách.

Všichni ale budou s karbonovým rámem a cena takového kola ve stejné výbavě bude asi někde jinde. O 10-15 tisíc vyšší hádám. Nebo ne?

+1/−1
16.10.2015 7:04

J58a68n 24B95l37a61h14a 3782984942962

ne

0/0
16.10.2015 9:52

J91a93n 40Č77e29r91n53ý 9704140560730

ne

0/0
16.10.2015 15:49

O55n24d69ř93e52j 33B21u51r85e33š 5230284863979

OK, tak jsem na to kouknul a karbon světových značek začíná cca na 50000,- V tom případě mi RBéčko příjde celkem konkurenceschopné. Samozřejmě zrovna nediktují světové trendy;-) a ten jejich minimalistický styl nemusí sedět každému ale za 30 tyček dobrá koupě bych řekl.

0/0
16.10.2015 16:52

M80i45l29a25n 96H80o33š94e61k 3313169295185

V karbonu na stejné výbavě top značky spíš o 30.

0/0
16.10.2015 23:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.