Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plusy a minusy poctivého RB. Testujeme NEJ česká horská kola, 1. díl

Česká značka RB si v domácím království horských kol vydobyla renomé díky bytelným, relativně lehkým kolům s kvalitními komponenty, z nichž dýchá poctivé řemeslo. I proto je v našem krátkém seriálu, kdy testujeme to nejlepší z českých luhů, stroj RB první na řadě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a29k97u16b 93M28e83r75l24e 9504731106253

co pan redaktor napsal je dost subjektivni, predpokladam ze se v cyklistickem svete neocita dost dlouho. RB je a bylo jednou z prednich firem, ktera umi delat dobra kola... Navic vykon kola dela jen 15% uspechu jezdce :D neni to v kole ale v nohach a dovednostech. Jsem zvedavej na dalsi recenze.:-)

0/0
27.10.2015 19:00

I50g83o30r 98P74ř27a10d67k70a 1964351409590

Nejdříve jsem pocit, že mi nafotili mé devět let staré RB CRX, předchůdce dnešního CRR, ale potom jsem si všimnul, že mu chybí ty krásné zadní vzpěry, kterými dříve kola pana Bartoše vynikaly. Opravdu bytelný rám, slouží skvěle dodnes. Pamatuji si, jak jsme si s kamarády půjčovali kola stejných parametrů navzájem a ty jejich odlehčené rámy jiných značek se kroutily jako papíroví čerti. A když jsem přidal kola Remerx Viking, kolo ještě zrychlilo a zpevnilo. Jen hodně trpěly záda. Teď jsem si poskládal celopéro 4Ever SXC a samozřejmě taky si ho nemůžu vynachválit. Škoda, že autoři článku nezařadili tuhle značku do testu. Myslím si, že 4Ever má taky své místo na českém trhu.

0/0
20.10.2015 8:43

R58o66m74a17n 69H71a76n68u39s 8625907149704

"Na rovných dlouhých úsecích pojede „árbíčko“ jako z praku"

No nevím jestli se 38 zuby vpředu byť u 29" je to zrovna na roviny nějaký prak.

Mám 3x10 48 zubů na 26" a myslím, že bych mu s tím ujel (z kopce ani nemluvím)

+1/−1
17.10.2015 20:31


S82e56m21i 16E88n18n14a58f29a92a 9640957448210

Tak třeba Festka je podle mě technologicky na stejný úrovni ne-li lepší než ty největší značky. Je pravda, že to je drahý a na míru, ale je to český..

0/0
17.10.2015 14:41

S44e96m64i 29E33n88n92a60f22a77a 9870207248510

Tak pardon toto je jen o MTB :)

0/0
17.10.2015 14:45

M58a74r75t60i37n 96P57a70v14l79í91k 7637564129

Nevím z čeho autor článku čerpal amísty si protiřečí. Jezdím RB už třetím rokem i když IQvéčkoa jsem nadmíru spokojený s poměrem kvality a ceny. Vyzkoušel jsemsi CRR od kolegů a nemůžu na něj říct nic negativního, je topouze na individualismu daného jezdce, jaký rám zvolí a čím siho nechá osadit. Opírat se o úzké řídítka nebo o něco jinéhoje zcela mimo hodnocení. Celé eRBo jsem si nechal složit podletoho, co jsem na něm chtěl s ohledem co s ním budu jezdit. Rám jena jedničku, co chci, tak to kluci z RB osadí a nemluvím o tom vjakých prostorech rámy vyrábějí. Je to poctivá česká výroba,která zaslouží velkou pochvalu. Neopíral bych se o značky Giant,Cannondale či Spešl atd., jsou to qiqanti, ve výrobě biků, aleautor článku, by měl možná někdy navštívit nějaké testovacíakce, třeba Test Fest, projet se na těchto renomovaných značkách,vyposlechnout názory ostatních jezdců a mluvil by asi jinak.Jediná výtka, ať jen nechválím, je přístup pana Bartosze. Kdyžuž chci uvalit 50tácků za kolo, tak by mohl být vícvstřícnější. :-P R^

+1/0
17.10.2015 9:56

J46a59n 85F98a65n22t57a 6751746661553

Jezdim na RB CRX a naprosta spokojenost.

0/0
16.10.2015 20:32

J91i36r84i 91G91a82z98d24a 8534453504144

RB mam rad, neudavaji trendy, ty navic leckdy pochybne, ale dle meho nazoru delaji poctivou kolarinu. Vlastne nevim , co jineho bych jako amatersky jezdec mel pozadovat vic..Navic, coz je u me hodne podstatne, se kola vyrabeji u nas.Clovek, pokud ma potrebu , muze vse namixovat jak potrebuje  ja ted dokonce nechaval lakovat kolo dle meho navrhu pro manzelku. Za smesny priplatek. Nicmene ta 29 je tvrda na "zadekˇ. proti jsem si poridil fulla a jsem naprosto spokojen. O cene neni treba diskutovat. Jeden z nejlepsich pomeru kvality a ceny.

+3/0
16.10.2015 20:07

L53u80b92o62š 68L30o13u90ž35e41n32s55k42ý 4850331633224

Já vidím ve výčtu jen 2 ryze české značky. RB a Duratec. Autor je jen obchodní značka. Ta si rámy jen designuje a vybírá osazení. Vše je jinak z asie. A Superior už je dnes pokud se nepletu Holandský. Přesněji, patří skupině holandských investorů, která má v portfoliu více zmaček. Před pár lety koketovali s titanovými rámy od hlavního konstruktéra dnes již zaniklé firmy Morati. Ale to již vzala voda. Ale aspoň mají sídlo v Kopřivnici.

Jinak po otestování různých kol v terénu, tak pro poměr cena/kvalita je RB špička.

A navíc koupí RB, Duratecu nebo něčeho jiného co se dělá v čechách, tak přispívám i vyšší zaměstnanosti doma.

+2/−1
16.10.2015 17:33

P14e97t87r 76B93o25x48a80n 1941473330984

Ano, budu o tom premyslet v okamziku, kdy mi nabidne spovnatelne ceny s konkurenci. Pokud mi vychazi Canyon v cenove hladine cca 25 000 s lepsim vybavenim o 3 000 levneji, vyrobene v zemi s daleko drazsi lidskou praci, potom nemam duvod dat prednost ceskemu kolu.

0/0
17.10.2015 11:53

T37o70m 19K54l76í86č84n22í75k 5170704305845

Tak otázka je, jestli je Canyon opravdu vyrobený (svařený, slepený) v Německu, nebo to nechávají dělat v Ázii jako řada dalších. Je fakt, že ceny mají dobré, ale je to zásilkový obchod a řešení reklamací je trošku zdlouhavější. Canyon má určitě "modernější" rámy, navíc nabízá karbon. U RB jsme si zvykli říkat, že jsou "minimalisté", což je imho eufemismus pro "furt stejní". No, na příští rok se snad něco chystá (nové IQ?), tak uvidíme. Mám aktuálně sice nový HT 29", ale něco bych možná postavil.

0/0
17.10.2015 17:35

A62l39e66x64a87n10d56r 67Ž90á96r13s63k80ý 5896684878643

5 let na RB CRR na 26 a plně souhlasím. Tvrdé v terénu, ale jezdivé. Nyní mám 27,5 full od jiné značky a v terénu je to nesrovnatelné.

0/0
16.10.2015 15:02

M80a53r19e75k 85K59a36r17a18f86f95a 9916124592316

Elektrokolo Rv

0/0
16.10.2015 11:02

A11l91e81š 48V41o20d73i62č70k69a 4692163308538

A do seznamu testovaných značek není zařazen Pells?

+4/0
16.10.2015 10:00

M29a28r92e24k 71K52a89r40a25f74f73a 9856204782346

Pells není výrobce vyrábějící komplet kolo vč. rámu v ČR, ale montážní dílna kompletující kola z dílu vč. rámu z dovozu.

+1/−1
16.10.2015 10:59

T69o17m 63K88l94í76č83n96í65k 5370434785605

Což ovšem není ani Author.

+4/0
16.10.2015 11:09

M36a37r54e48k 61K54a46r27a36f84f81a 9166124812976

Máš recht. P. Pravda holt pěkně píše jen o těch co mu něco vnutí do testů pro článek. Ty drobnosti v záporech kola se dají překousnout nakonec v závěru stejně vyleze, že velké americké S je the Best.

+2/0
16.10.2015 11:18

V66l75a87d30i43m46í95r 94H82a94v50r29á58n21e38k 7346766750167

Všechno je dnes montážní linka součástek z Asie...Pells doost dobrej. R^

+1/−1
16.10.2015 11:17

M42a59r46t40i17n 59V52o96k25o68u11n 9448573593566

vsechno ne, RB je komplet delane v Cr vcetne ramu. Mimochodem, RB jako jedni z mala vyrobcu pouzivaji vyrazne pevnejsi dural rady 7000, ktery se pouziva v leteckem prumyslu a ze ktereho je vyroben novy iphone 6S

+1/0
16.10.2015 14:52

P21a83v31e40l 95R61o68t60n65á28g28l 1185509314529

Nakonec buďme rádi,že se tu jednou píše o něčem jiném, než je Spešl...

0/0
16.10.2015 15:31

T89o40m 85K53l70í69č41n98í22k 5240104855585

Tak ono je RB v podstatě stavebnice, při objednání si lze na kole vyměnit v podstatě vše a úrovně Basic/Team/Race jsou spíše doporučenými kombinacemi. Geometrie rámu je věc hodně individuální, šířka řidítek i počet převodů je věcí osobního vkusu každého soudruha (mám na 29" 680 mm rodla a nemyslím si, že by musela být za každou cenu širší). Počet převodů je tak trochu móda a tak trochu věcí hodně individuální. 3x10 může mít opodstatnění u turisticky laděných jezdců, kteří se přesunují po silnicích a ocení rychlejší převody. RB to umožňuje navolit podle individuálních preferencí, takže tady určitě problém není.

REBA je na kole v této cenové kategorii velmi dobrá volba, srovnejte si "velké" značky ve stejné ceně...

+2/0
16.10.2015 9:46

O64n75d45ř97e32j 42M52a36r89e28k 9262580307759

No hlavně je 3x10 levnější na údržbu - jedenáctková kazeta SRAM systém 1x11 ze pomalu za deset tisíc, nemluvě o tom, že potřebuje zvláštní nábu. Co by tam u kola za 30 tisíc chtěl dát? A zastaralost systému 3x10? To převody 2x11 (to mu nějak uniklo - zná jen 2x10) nebo 1x11 mají jiné řazení pastorků?

+3/0
16.10.2015 12:19
Foto

J24a98n 20F96i82k45á58č49e82k 6360170375145

Testy kol jsou tak akorát reklama prodejců. Ony všechny ty kola jsou v podstatě stejný, když to uvažujete ve zvolené cenové hladině.

+2/−1
16.10.2015 9:25

T31o52m 44K86l35í91č36n61í53k 5140274315905

Jsou a nejsou. Ve zvolené cenové hladině jsou velké rozdíly ve výbavě, u Cannondale, Specialized nebo Scotta najdete o třídu i dvě horší komponenty. Rozdíly jsou i v geometrii, ale to je individuální.

+2/0
16.10.2015 9:47

J66a76k54u41b 63N20e28b42u51r79k94a 6645787200449

Když si je kupujete jako komplet z obchodu, tak ano. Ale to dělají jenom lidi, co se v tom neorientují. RB má výhody zakázkový výroby - rám na míru, možnost zvolit si komponenty, custom lak, atd. Každý RB kolo může bejt jedinečný.

+6/−1
16.10.2015 12:37

T64o65m 48K24l85í82č12n53í63k 5200884545985

To jo, hlavně když vám nevadí dlouhé dodací lhůty.

0/0
17.10.2015 17:36

V32i79t 21P83o14c56h82m15a45n 7643156255707

Kratka riditka bych poresil poradne sirokym predstavcem. Zdravim autora.

+5/0
16.10.2015 8:57

L36a76d21i79s76l17a59v 84B80u57r48d48a 2207564118205

Já bych to neřešil představcem, ale jinými řidítky - autor evidentně neví, že RB si zákazník v podstatě skládá na míru, na výběr je hned z několika řidítek, rovných i vlaštovek různých šířek. Čili kritizovat úzká řidítka je naprosto mimo.Rv

+1/0
5.11.2015 14:40

J37a25r88o86s68l16a20v 79K86a63d52l80e43c 5671139772661

Jako retro dobrý, ale stále nějak budoucnost vidím jinde.

+4/−1
16.10.2015 8:43

O87n58d94ř27e27j 31M21a98r44e76k 9542710117569

Zadní stavba má u hliníkového rámu pružit? To viděl autor článku kde? Bez urážky - velmi slabé a neodborné.

+5/0
16.10.2015 7:09

O95n26d93ř67e68j 26B70u93r12e49š 5900694963219

Tak samozřejmě v uvozovkách. Pokud by zadní stavba byla zprohýbaná (jako to dělá třeba Duratec) určitě by to mu to nepřišlo tak tvrdý.

+2/0
16.10.2015 7:31

O51n38d67ř32e91j 57M39a71r58e73k 9582580107389

Zprohýbaná zadní stavba u duralu je jen kosmetická záležitost, ten rozdíl nikdo nepozná. A u devětadvacítky je to zcela nepodstatná věc, důležitější je celková tuhost. Autor článku prostě nepochopil, že tohle kolo je určené na něco jiného a ne na sjíždění schodů.

+4/−1
16.10.2015 7:55

K73a87r92e57l 75K64u17č13e88r95a 7115301693710

Taky mě to hned zarazilo a považuju to za žvásty.

U hardtailu mají pružit šikovně nafouknutý gumy.

0/0
16.10.2015 8:36

M64a36r58e10k 60K26ř95í94ž 1852834736896

Gumy ne - radeji paraelogram

0/0
16.10.2015 22:05

O15n67d57ř70e75j 20B86u98r45e38š 5890414693689

Na lídry světového trhu jako jsou Giant, Specialized, Trek či Scott se tlačí menší, ale agresivní hráči, třeba Canyon, Cube, Ghost, Lapierre a velkým „bratrům“ zatápějí nejen v technologiích, geometriích a v technice, ale zejména v přijatelných cenách.

Všichni ale budou s karbonovým rámem a cena takového kola ve stejné výbavě bude asi někde jinde. O 10-15 tisíc vyšší hádám. Nebo ne?

+1/−1
16.10.2015 7:04

J47a62n 44B19l56a36h50a 3352824612722

ne

0/0
16.10.2015 9:52

J38a87n 38Č73e46r39n91ý 9964580680210

ne

0/0
16.10.2015 15:49

O27n14d32ř21e25j 12B23u92r60e47š 5230604803669

OK, tak jsem na to kouknul a karbon světových značek začíná cca na 50000,- V tom případě mi RBéčko příjde celkem konkurenceschopné. Samozřejmě zrovna nediktují světové trendy;-) a ten jejich minimalistický styl nemusí sedět každému ale za 30 tyček dobrá koupě bych řekl.

0/0
16.10.2015 16:52

M15i53l24a15n 51H51o32š47e24k 3483699615265

V karbonu na stejné výbavě top značky spíš o 30.

0/0
16.10.2015 23:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.