Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otestovali jsme šílenost do terénu: horské elektrokolo „PLUS size“

Horské kolo známe všichni. Elektrokolo také. A „tlustoprdatý“ FAT bike aspoň viděla už většina. Teď tu máme docela horkou novinku. Smíchejme všechno dohromady a nový trend je na světě. Horské elektrokolo se širokými třípalcovými plášti. Byli jsme první v Česku, kteří ho mohli vyzkoušet v terénu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L92u19k91á18š 88Š17m29a50h14e43l 2437534242524

Už vím, s čím příště pojedu Sudety, abych se tak moc nenadřel.;-D

0/0
22.9.2015 19:39

V84o15j18t46a 26S46u51k 3407355927561

Jenom porovnavam ta cisla v KC a US dollaru tak za ta cisla v USA koupim si Ferrari.Zajimave celkem.......!!!!

0/0
22.9.2015 7:29

O81n38d32r88e24j 58S59i54d34o34n 6834536261892

Jo, sjedete na tom stabilne jakykoliv kopec, Teda do chvile, nez budete potrebovat v tom sjezdu nekde zatocit.

Jezdim na kole kvuli pohybu a zdravi. Pokud nekdo potrebuje nutne videt vic, nez na co mu staci jeho fyzicke sily, a vidi v tom motivaci kopupit si elektrokolo a ne motivaci zlepsit si kondici, mel by si radeji poridit nejaky dron s kamerou, nechat ho trasu proletet a nemusi ani vylezat z baraku!

+4/−1
22.9.2015 0:22

M47a33r77t74i61n 81P93a59v57e40l11e98k 5790777245645

Nechápu. Proč by tenhle bajk neměl točit? Je stejný jako klasický Genius - jediný rozdíl je v jiném středu a ten na geometrii nemá žádný velký vliv.

Motor vám pomůže ve stojkách a ty tělu příliš neprospívají - naopak ho ničí,ona křeč nebo natažený sval není nic příjemného.

0/0
22.9.2015 7:42

Z50u77z66a25n42a 35K90u28ř25í28z83e92k 2685278594304

Mi to přijde jako dobrý pro lidi co mají třeba problém s nohama, kolenama většinou asi starší lidi... tam chápu, že si rádi šlápnou na rovince (a nejspíš i zlepšují své zdraví) a pak do kopce si pomohou.. nevím proč by si měli kupovat dron a sedět doma. A přesně jak píšou když chce pár trávit spolu výlet na kole tak většina žen není schopná udržet tempo s mužem, tady taky chápu pomoc....

+1/0
22.9.2015 11:57

J63a29r35o97s28l62a60v 41Š74t86r77e73i57t 4223594780763

Ještě by to chtělo pomoc při přenášení... horské kolo se přece musí přenášet dost často...

0/0
21.9.2015 22:33

J19i69ř42í 75B59a74r15t97á86k 9550455628204

ani ne

0/0
21.9.2015 22:44

J66a88r23o50s77l25a58v 88Š65t31r25e16i82t 4673474220543

Tím pádem se s ním nejezdí na horách...

0/0
22.9.2015 10:50

J66i15ř34í 23B91a17r89t87á87k 9680605928304

Ja s nim po horach jezdim a prenaset jsem to zatim potreboval jenom jednou z kolovny, pomoc s prenasenim jsem nepotreboval vubec

0/0
22.9.2015 10:57

L74a14d94i21s76l21a83v 44H70o80r62č27i30č13k20a 7594539900474

Já to beru tak,že zdravý člověk si to nekoupí,pokud chce kondici.pokud je líný,proč ne?Ale běda,když dojde šťáva-má to omezený dojezd.To  u normálního kola nehrozí,tam je to omezeno kondicí pouze.Já si rád hrábnu do kopce-jednou možná,pokud budu nějak omezený zdravotně.

+2/−1
21.9.2015 20:05

J60i73ř11í 78B56a84r53t95á15k 9600895378884

A co se ma stat kdyz dojde stava?

+1/0
21.9.2015 21:09

M38i72c11h49a12l 87K55o69r11t69a32n 1447527593745

Začne to couvat...

+3/0
21.9.2015 23:55

M86i85r76o38s25l68a54v 69B11u12d26a 9642912677872

Vida, tak vývoj směřuje opět k motocyklu. R^ Ale že to trvalo než někdo pochopil, že se lidé nechtějí dřít.

+6/−1
21.9.2015 18:10

J39a20n 90H35a38v91r40d19a 3206514132916

Jste na omylu. To není o motocyklu ale o pomoci při šlapání.

0/−2
21.9.2015 19:32

M89i72r40o56s22l41a92v 31B28u74d22a 9982722687272

"Ale že to trvalo než někdo pochopil, že se lidé nechtějí dřít."

Pořád jsem na omylu? Že něco někam směřuje ještě neznamená, že tam dojde nebo tam je.;-D

+2/0
21.9.2015 19:42

J41a48n 98H71a89v77r42d80a 3916334602336

Ano, pořád se pasujete do rozumbrady. Bicykl s pomocným elektromotorem není motocykl, (to ví i kdejaká trubka) a je dobrý pro toho, kdo se chce hýbat, ale nechce u toho tolik dřít. Chapišto?

0/−2
21.9.2015 22:06

M45i93l54a67n 27Š73a65f62á78ř 6371700692520

;-D;-D;-D

0/0
22.9.2015 8:02

F59r73a66n21t44i77s36e64k 33L23i76s70k51a 8405111223408

Je to moc pekny a asi to je i prakticke, ale... Jezdim na kole po Praze a potkavam tolik cyklistu-hovad ze bych spise uvital nejake omezeni. Ekolo jich privede do provozu jeste vice, par kolegu z prace si ho uz poridilo a oba jsou radi, ze umi udrzet rovnovahu a zabrzdit. No, hlavne ze se cestou do prace nezapoti.

+2/0
21.9.2015 17:42

M58i63c87h79a68l 84J33a30r54o80š 7984130632615

Předpokládám, že cestou do práce zabíráte čtyřnásobnou šířku silnice než ta hovada.

+1/0
21.9.2015 17:45

M21i37r11o47s27l67a24v 80B88u81d96a 9802702417892

Cyklista v provozu překáží víc než autobus...nadneseně řečeno.:-P

+4/0
21.9.2015 18:08

M55i31c34h61a66l 96J22a15r63o78š 7154800862245

Třípalcový Nobbydick? To jsou dneska věci :)

0/0
21.9.2015 17:24

K33a55r64e29l 58N25o59v24o39t62n93y 2711445819970

Tak pro ty, co si poridi horske kolo a pak s nim jezdi po silnici nebo zpevnenych cestach, se ten motor docela hodi, aby aspon udrzeli tempo s temi, co maji crossova kola, o silnicnich nemluve :-D.

0/0
21.9.2015 16:25

M97a71r14t62i87n 64P34a77v78e11l94e24k 5250957835485

Na to není potřeba elektra - na MTB koupíte za pár šupů druhá kola a dáte na ně silniční gumy.

+1/0
21.9.2015 16:37

R62u42d93i 74G58a50š25p50a81r 3739949179943

Za ty peníze je krásná šestikilo motorka .....když už se tedy chci kochat a ne šlapat.

+9/0
21.9.2015 16:09

M98i71r34e76k 33T64u80r42e76č33e35k 4673312860502

Ale s tou "motorkou" pribude ridicak, pojisteni, technicka kontrola, SPZ znacka a povinne prislusenstvi a ja nevim co jeste, zatimco na elektrokole tohle vsechno odpada. Kdyz motorka chcipne tak jedine odtlacit treba 5 km, zatimco na elektrokole odjedu domu slapanim. Staci max. souprava na lepeni duse a 100% jistota ze dojedu...

+2/0
21.9.2015 19:24

J56i29ř45í 97B42a77r55t18á11k 9870335488314

Zkus s tou motorkou vjet na cyklostezku

+2/0
21.9.2015 21:12

J88a22n 15H89a38v69r82d12a 3326884472716

Ještě před cca 2 měsíci bych coby celoživotní sportovec souhlasil s většinovým názorem zde na diskusi: Elektrokolo je pro páprdy, co se nechtějí dřít. Ovšem po té, co jsem elektrokolo sám zkusil, už vím, že existuje hodně dobrých důvodů, pro které elektrokolo stojí za to.

Výrazně si s ním zvětšíte akční rádius, místo 40 km zvládnete 80km. Kopce se zplošťují, dá se jet do kopce i po rovině prakticky pořád se stejným vypětím a nehrozí odrovnání se v kopci. Partneři s různou výkoností se vzájemně přizpůsobí, při stejné rychlosti si jede každý podle svých fyzických možností. Vynikající pro cyklisty se zdravotním hendikepem, (tlouštíci, srdcaři, infarkťáci apod.) kteří se potřebují hýbat a na normálním kole by to dávali s velkou zátěží. Dobré pro starší či začínající, kteří by s normálním kolem brzo sekli, neboť by to pro ně byla sakramentská dřina.

Mnoho dalších důvodů, proč elektrokolo ano si kdekdo najde sám.

+17/−2
21.9.2015 15:51

J28a67n 30V65o69p48i90č29k37a 8103352532594

Havrda z DC?

0/0
21.9.2015 18:17

D18a61n30i26e25l 75P44a41n42e21k 6872211292770

A co si ten akční rádius zvýšit fyzickou kondicí než motorem? Za chvíli budete jezdit na motorce a říkat jak ujedete mnohem dál a víc a nezapotíte se do kopců. Tohle jsou strašný pindi pro lidi co se bojí se víc zapotit a zadýchat. Naopak tím, že si budete zvedat fyzičku a pocítíte, že ty kopce Vám jdou najednou snadněji než předtím to je skutečná radost z dobře odvedené fyzické práce.

Naučit se správně na kole jezdit vědět kdy přidat kdy ubrat kam to napálit kde naopak jet klidněji to dělá cyklistu cyklistou. Umět rozvrhnout síly. Pokud někdo sedne na kolo a dupe od začátku do konce a díví se, že po 20Km mu došlo, tak pak dělá něco špatně a to Vám elektrokolo rozhodně nepomůže zlepšit.

+1/−1
22.9.2015 8:38

J91i26ř66í 53B96a56r59t70á59k 9860875458274

Na kole jedu proto, ze se chci nekam dostat. Pokud bych mohl na cyklostezku na motorce, tak to udelam. Bohuzel elektrokolo je zatim jedina moznost. Fyzicku mam slusnou. Delam jine sporty a ve volnych chvilich se chci nekam podivat a ne se u toho sedrit.

+2/−1
22.9.2015 10:29

J83a57n 11H60a21v79r45d78a 3616314812166

Pane Pánku, pokud jste se neuklikl a reagujete skutečně na můj příspěvek, tak si ho přečtěte ještě jednou, abyste pochopil, že já o voze a vy o koze. Takto jste trochu za cyklistu. Co je navíc v nohách, může chybět jinde...;-D

+1/0
22.9.2015 22:38

M72i71c37h85a35e18l 77R58a29d23a 4370207428806

To by mne zajímalo, jak by se diskutující a zkoušející tvářili na jízdu na elektrické jednokolce s gyroskopem. Na první pohled veget, ale zapojeny jsou vnitřní svalstvo a do toho extrémně citlivě rovnováha.

0/−1
21.9.2015 15:08

M56a12r57t90i69n 38K36o39p27e57c83k20ý 3368987499414

Je hrozně legrační, jak to většině (zajisté vytrénovaných horských vrchařů) přijde "nespravedlivé" a cítí nutnost opovržení. Divné ale je, že totéž nikoho nenapadne třeba v jednom z nejlepších středisek horské cyklistiky v Saalbachu, kde si díky vlekům, tedy spoustě ušetřené enegie a hodinám času, můžete každý den užívat třeba 100 km neskutečných sjezdů. Chápu, že většinu z vás (by) jistě hrozně bavilo vyjet na Gardě nahoru Tremalzo, tedy 20 km stoupání s permanentním sklonem kolem 10 %, ale já bych si zase velmi rád vychutnal (nestrhaný tímto předchozím výstupem) tamní šutrákové supersjezdy, které sjede celé na normálním horském kole jen málokdo. A teď bych jich tam stihnul najezdit nejméně dvakrát tolik. Prostě paráda, pokud na to člověk má. Nehledě na to, co vám jaksi vůbec nedošlo - kdykoliv jedu běžný terén nebo si chci "poctivě máknout", tak mohu baterii sundat, mudrlanti! :-)

+8/−2
21.9.2015 10:49

M23a64r44e71k 90O82p 9879423720613

Já raději šlapu do kopce, než se pouštím "zadarmo" z kopce dolů.

+3/0
21.9.2015 12:33

M79a67r68t64i44n 73P50a78v98e87l75e13k 5400217765455

No,někdo se rád trýzní - proti gustu žádný dišputát.Můžete si na Ještěd párkrát švihnout uphill a dolů sjíždět lanovkou.

Hlavně to neříkejte na odpočívadle nad Agónií - lidé po tom výšlapu nebývají vstřícní.;-D

+4/−1
21.9.2015 12:52

V41r19a38t50i97s50l58a79v 80K23a55l96i18c65h 3296695575961

;-D

0/0
21.9.2015 22:40

M75a56r71t58i91n 49K45o85p30e50c52k46ý 3618147609234

Zadarmo, ach ty svatá prostoto! Na lyžích je to taky zadarmo? Nebylo by poctivější vyšlapat si svah před sjezdem na sněžnicích? :-)

+4/0
21.9.2015 13:42

F47r55a33n44t21i80š26e19k 84K62ý59h93o80s 8898321563436

přesně, a předtím si ušlapat sjezdovku, rolba je pro slabochy ;-D

+2/0
21.9.2015 16:08

P82e23t10r 87H69a60l45a10č61k64a 5388391382757

Neodsuzuju nikoho, kdo toto chce. Ale pocitově - i když to často bolí a hlava se brání - radši so to odšlapu, dokud to aspoň trochu jde (je mi 50). Samo nemluvím o lidech s nějakým omezením, kvůli kterému by třeba musel opustit horské kolo, resp. terén.

Ale dovolím si tvrdit, že s tímhle 22 kilovým mazlíkem si rozhodně nevychutnáte "šutrákové supersjezdy", když je nesjedete (tedy sjede málokdo) na "normálním horském kole" :-)

0/0
21.9.2015 13:26

M92a92r56t51i80n 23K33o62p64e75c54k48ý 3178867859904

A není to náhodou právě naopak, že čím větší váha, tím větší stabilita podpořená širokými pneu? :-) Jinak - jde o to, CO si rád v 50 odšlapete. Možná jste si všiml, že mi šlo o velehory, které si nyní může KAŽDÝ vychutnat jako nikdy předtím.

0/0
21.9.2015 14:12

P48e59t30r 89H27a31l46a23č58k84a 5718971212297

No je to otázka, rád jezdím i směrem dolů, rychle, ale bez skoků a podobných takových parádiček. A nahoru to holt musí člověk odmakat občas (nebo odtlačit třeba) :-)

S tou stabilitou je to otázka - hmotnost stabilitě pomáhá, ale ovladatelnosti určitě silně ubírá ! A v technických pasážích je to potřeba.

Měl jsem možnost si  vyzkoušet e-fulla FOCUS před 2 roky na pneu 2,4 na technických pasážích kolem N.Města nahoru i dolů. Takže nemyslím, že velkej rozdíl od 3,0. Nahoru paráda, ani jsem nestíhal šlapat, jak to kopalo. Ale ty kořeny a kameny dolů jsem si teda neužil. To byl hned první dojem.

0/0
21.9.2015 22:43

Š61t79ě55p34á82n 11V87a43n79ě74k 3293589607457

Parádní záležitost, kterou zabíjí pochopitelně cenovka. Zatím ještě ušlapu téměř vše a než zestárnu, tak snad budou ceny rozumnější :-)

+1/0
21.9.2015 10:42

B22o24ř21í38k 22P75u72l89k78r18á85b74e70k 1193388329377

já už zestárnul a za padesát litrů pořídil super sadu, která šla nacpat na starýho horáka... R^

0/0
21.9.2015 19:52

B61o63ř52í55k 92P67u61l62k12r89á59b25e49k 1243978729847

www.BionX.ca

0/0
22.9.2015 13:23

T76o45m70á59š 69F98i52r87b89a75c25h96e35r 9270330514510

Motorový dopravní prostředek . Tohle už není o cyklistice, co si vyšlápnu to si také sjedu ;-)

0/0
21.9.2015 10:04
Foto

M90a95r96t92i65n 31V53a75l58i73n82a 6392625671709

Až s přihlásí věk, nemoci a člověk stejně chce být na horách, jak by jste to pak řešil?

+1/0
21.9.2015 10:05

M76a97r33t60i86n 66P11a93v53e13l15e76k 5850467145645

Neřešil,seděl doma,koukal na bednu a všem aktivním penzistům okolo sebe vysvětloval,že z principu na kole nesmí být přídavný elektromotor.;-)

+3/0
21.9.2015 10:17

T42o91m97á71š 16F75i87r83b78a49c16h92e49r 9770140604220

Pro aktivní penzisty existuje třeba Nordic walking , ježdění na motorovém dopravním prostředku nemá moc z aktivitou společného,

+1/−4
21.9.2015 10:26

M57a35r57t29i10n 89P64a33v94e12l48e62k 5260757895225

Elektrokolo není skůtr nebo motorka - načtěte si o něm něco než začnete diskutovat.Podívejte se o Bosche na režimy Prohlídka nebo Eco.

Proč diskutujete o něčem v čem se zjevně naprosto neorientujete?

+1/0
21.9.2015 10:32

J68o28s95e70f 68T97i69k31v44a75r17t 2270944110

Celý život jsem sportoval. Bohužel už nejsem nejmladší takže stejně jako už dnes nedám černou sjezdovku, nedám už ferraty, tak i kopec který už nevyšlápnu si klidně vytlačím. Nevím jestli to pochopíte, ale na elektrokole bych si sám před sebou připadal jako podvodník .

+7/−1
21.9.2015 10:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.