Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otestovali jsme šílenost do terénu: horské elektrokolo „PLUS size“

Horské kolo známe všichni. Elektrokolo také. A „tlustoprdatý“ FAT bike aspoň viděla už většina. Teď tu máme docela horkou novinku. Smíchejme všechno dohromady a nový trend je na světě. Horské elektrokolo se širokými třípalcovými plášti. Byli jsme první v Česku, kteří ho mohli vyzkoušet v terénu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L94u98k29á92š 50Š82m94a74h57e40l 2637114732224

Už vím, s čím příště pojedu Sudety, abych se tak moc nenadřel.;-D

0/0
22.9.2015 19:39

V23o62j38t80a 43S16u62k 3877715987101

Jenom porovnavam ta cisla v KC a US dollaru tak za ta cisla v USA koupim si Ferrari.Zajimave celkem.......!!!!

0/0
22.9.2015 7:29

O76n28d94r87e16j 42S68i36d50o35n 6634156541262

Jo, sjedete na tom stabilne jakykoliv kopec, Teda do chvile, nez budete potrebovat v tom sjezdu nekde zatocit.

Jezdim na kole kvuli pohybu a zdravi. Pokud nekdo potrebuje nutne videt vic, nez na co mu staci jeho fyzicke sily, a vidi v tom motivaci kopupit si elektrokolo a ne motivaci zlepsit si kondici, mel by si radeji poridit nejaky dron s kamerou, nechat ho trasu proletet a nemusi ani vylezat z baraku!

+4/−1
22.9.2015 0:22

M21a86r82t87i25n 10P48a60v71e68l42e24k 5880897535395

Nechápu. Proč by tenhle bajk neměl točit? Je stejný jako klasický Genius - jediný rozdíl je v jiném středu a ten na geometrii nemá žádný velký vliv.

Motor vám pomůže ve stojkách a ty tělu příliš neprospívají - naopak ho ničí,ona křeč nebo natažený sval není nic příjemného.

0/0
22.9.2015 7:42

Z94u97z52a74n55a 94K87u41ř88í13z22e75k 2195178674454

Mi to přijde jako dobrý pro lidi co mají třeba problém s nohama, kolenama většinou asi starší lidi... tam chápu, že si rádi šlápnou na rovince (a nejspíš i zlepšují své zdraví) a pak do kopce si pomohou.. nevím proč by si měli kupovat dron a sedět doma. A přesně jak píšou když chce pár trávit spolu výlet na kole tak většina žen není schopná udržet tempo s mužem, tady taky chápu pomoc....

+1/0
22.9.2015 11:57

J27a92r59o27s46l87a33v 48Š38t17r84e80i98t 4263874380413

Ještě by to chtělo pomoc při přenášení... horské kolo se přece musí přenášet dost často...

0/0
21.9.2015 22:33

J51i81ř88í 59B59a37r78t97á78k 9750495898414

ani ne

0/0
21.9.2015 22:44

J91a35r50o48s63l70a53v 65Š16t55r68e44i88t 4743944710523

Tím pádem se s ním nejezdí na horách...

0/0
22.9.2015 10:50

J59i71ř70í 92B30a56r18t18á47k 9940795518954

Ja s nim po horach jezdim a prenaset jsem to zatim potreboval jenom jednou z kolovny, pomoc s prenasenim jsem nepotreboval vubec

0/0
22.9.2015 10:57

L96a90d55i13s66l46a26v 38H72o32r32č84i82č47k10a 7834639650364

Já to beru tak,že zdravý člověk si to nekoupí,pokud chce kondici.pokud je líný,proč ne?Ale běda,když dojde šťáva-má to omezený dojezd.To  u normálního kola nehrozí,tam je to omezeno kondicí pouze.Já si rád hrábnu do kopce-jednou možná,pokud budu nějak omezený zdravotně.

+2/−1
21.9.2015 20:05

J47i17ř15í 55B69a83r83t27á12k 9530825288564

A co se ma stat kdyz dojde stava?

+1/0
21.9.2015 21:09

M67i24c10h65a77l 52K57o66r98t30a37n 1857867553295

Začne to couvat...

+3/0
21.9.2015 23:55

M71i53r52o21s56l72a46v 50B37u17d70a 9852642927422

Vida, tak vývoj směřuje opět k motocyklu. R^ Ale že to trvalo než někdo pochopil, že se lidé nechtějí dřít.

+6/−1
21.9.2015 18:10

J19a25n 63H17a84v26r69d57a 3366954652156

Jste na omylu. To není o motocyklu ale o pomoci při šlapání.

0/−2
21.9.2015 19:32

M20i30r27o10s49l21a40v 74B89u95d20a 9802162397172

"Ale že to trvalo než někdo pochopil, že se lidé nechtějí dřít."

Pořád jsem na omylu? Že něco někam směřuje ještě neznamená, že tam dojde nebo tam je.;-D

+2/0
21.9.2015 19:42

J38a79n 22H59a24v57r82d65a 3306114702856

Ano, pořád se pasujete do rozumbrady. Bicykl s pomocným elektromotorem není motocykl, (to ví i kdejaká trubka) a je dobrý pro toho, kdo se chce hýbat, ale nechce u toho tolik dřít. Chapišto?

0/−2
21.9.2015 22:06

M71i45l56a85n 15Š46a51f29á49ř 6871940402200

;-D;-D;-D

0/0
22.9.2015 8:02

F73r95a31n38t19i34s98e56k 46L56i96s21k48a 8815491883298

Je to moc pekny a asi to je i prakticke, ale... Jezdim na kole po Praze a potkavam tolik cyklistu-hovad ze bych spise uvital nejake omezeni. Ekolo jich privede do provozu jeste vice, par kolegu z prace si ho uz poridilo a oba jsou radi, ze umi udrzet rovnovahu a zabrzdit. No, hlavne ze se cestou do prace nezapoti.

+2/0
21.9.2015 17:42

M55i24c76h74a82l 87J83a58r68o60š 7654510212965

Předpokládám, že cestou do práce zabíráte čtyřnásobnou šířku silnice než ta hovada.

+1/0
21.9.2015 17:45

M68i48r62o91s28l73a41v 30B54u34d38a 9732332187142

Cyklista v provozu překáží víc než autobus...nadneseně řečeno.:-P

+4/0
21.9.2015 18:08

M65i56c31h73a35l 21J29a57r32o88š 7474620762535

Třípalcový Nobbydick? To jsou dneska věci :)

0/0
21.9.2015 17:24

K81a86r58e76l 17N44o28v29o17t18n68y 2741315849120

Tak pro ty, co si poridi horske kolo a pak s nim jezdi po silnici nebo zpevnenych cestach, se ten motor docela hodi, aby aspon udrzeli tempo s temi, co maji crossova kola, o silnicnich nemluve :-D.

0/0
21.9.2015 16:25

M51a74r83t28i11n 46P86a39v40e91l49e46k 5580247395505

Na to není potřeba elektra - na MTB koupíte za pár šupů druhá kola a dáte na ně silniční gumy.

+1/0
21.9.2015 16:37

R30u58d42i 94G57a31š39p15a87r 3959569879563

Za ty peníze je krásná šestikilo motorka .....když už se tedy chci kochat a ne šlapat.

+9/0
21.9.2015 16:09

M52i50r18e77k 82T47u70r45e25č89e23k 4513942190392

Ale s tou "motorkou" pribude ridicak, pojisteni, technicka kontrola, SPZ znacka a povinne prislusenstvi a ja nevim co jeste, zatimco na elektrokole tohle vsechno odpada. Kdyz motorka chcipne tak jedine odtlacit treba 5 km, zatimco na elektrokole odjedu domu slapanim. Staci max. souprava na lepeni duse a 100% jistota ze dojedu...

+2/0
21.9.2015 19:24

J57i29ř88í 77B86a59r36t78á73k 9620725458854

Zkus s tou motorkou vjet na cyklostezku

+2/0
21.9.2015 21:12

J87a70n 23H89a43v87r31d23a 3656984872786

Ještě před cca 2 měsíci bych coby celoživotní sportovec souhlasil s většinovým názorem zde na diskusi: Elektrokolo je pro páprdy, co se nechtějí dřít. Ovšem po té, co jsem elektrokolo sám zkusil, už vím, že existuje hodně dobrých důvodů, pro které elektrokolo stojí za to.

Výrazně si s ním zvětšíte akční rádius, místo 40 km zvládnete 80km. Kopce se zplošťují, dá se jet do kopce i po rovině prakticky pořád se stejným vypětím a nehrozí odrovnání se v kopci. Partneři s různou výkoností se vzájemně přizpůsobí, při stejné rychlosti si jede každý podle svých fyzických možností. Vynikající pro cyklisty se zdravotním hendikepem, (tlouštíci, srdcaři, infarkťáci apod.) kteří se potřebují hýbat a na normálním kole by to dávali s velkou zátěží. Dobré pro starší či začínající, kteří by s normálním kolem brzo sekli, neboť by to pro ně byla sakramentská dřina.

Mnoho dalších důvodů, proč elektrokolo ano si kdekdo najde sám.

+17/−2
21.9.2015 15:51

J23a60n 16V16o46p85i27č72k19a 8253192182964

Havrda z DC?

0/0
21.9.2015 18:17

D60a76n78i86e45l 41P95a59n98e31k 6352561352300

A co si ten akční rádius zvýšit fyzickou kondicí než motorem? Za chvíli budete jezdit na motorce a říkat jak ujedete mnohem dál a víc a nezapotíte se do kopců. Tohle jsou strašný pindi pro lidi co se bojí se víc zapotit a zadýchat. Naopak tím, že si budete zvedat fyzičku a pocítíte, že ty kopce Vám jdou najednou snadněji než předtím to je skutečná radost z dobře odvedené fyzické práce.

Naučit se správně na kole jezdit vědět kdy přidat kdy ubrat kam to napálit kde naopak jet klidněji to dělá cyklistu cyklistou. Umět rozvrhnout síly. Pokud někdo sedne na kolo a dupe od začátku do konce a díví se, že po 20Km mu došlo, tak pak dělá něco špatně a to Vám elektrokolo rozhodně nepomůže zlepšit.

+1/−1
22.9.2015 8:38

J80i52ř40í 69B50a75r27t79á52k 9880925558894

Na kole jedu proto, ze se chci nekam dostat. Pokud bych mohl na cyklostezku na motorce, tak to udelam. Bohuzel elektrokolo je zatim jedina moznost. Fyzicku mam slusnou. Delam jine sporty a ve volnych chvilich se chci nekam podivat a ne se u toho sedrit.

+2/−1
22.9.2015 10:29

J63a30n 76H78a73v62r22d64a 3106854812696

Pane Pánku, pokud jste se neuklikl a reagujete skutečně na můj příspěvek, tak si ho přečtěte ještě jednou, abyste pochopil, že já o voze a vy o koze. Takto jste trochu za cyklistu. Co je navíc v nohách, může chybět jinde...;-D

+1/0
22.9.2015 22:38

M48i88c56h86a13e80l 85R64a42d86a 4130677498906

To by mne zajímalo, jak by se diskutující a zkoušející tvářili na jízdu na elektrické jednokolce s gyroskopem. Na první pohled veget, ale zapojeny jsou vnitřní svalstvo a do toho extrémně citlivě rovnováha.

0/−1
21.9.2015 15:08

M38a53r71t83i32n 96K80o21p28e79c35k68ý 3238907349434

Je hrozně legrační, jak to většině (zajisté vytrénovaných horských vrchařů) přijde "nespravedlivé" a cítí nutnost opovržení. Divné ale je, že totéž nikoho nenapadne třeba v jednom z nejlepších středisek horské cyklistiky v Saalbachu, kde si díky vlekům, tedy spoustě ušetřené enegie a hodinám času, můžete každý den užívat třeba 100 km neskutečných sjezdů. Chápu, že většinu z vás (by) jistě hrozně bavilo vyjet na Gardě nahoru Tremalzo, tedy 20 km stoupání s permanentním sklonem kolem 10 %, ale já bych si zase velmi rád vychutnal (nestrhaný tímto předchozím výstupem) tamní šutrákové supersjezdy, které sjede celé na normálním horském kole jen málokdo. A teď bych jich tam stihnul najezdit nejméně dvakrát tolik. Prostě paráda, pokud na to člověk má. Nehledě na to, co vám jaksi vůbec nedošlo - kdykoliv jedu běžný terén nebo si chci "poctivě máknout", tak mohu baterii sundat, mudrlanti! :-)

+8/−2
21.9.2015 10:49

M98a82r90e80k 92O87p 9239983660333

Já raději šlapu do kopce, než se pouštím "zadarmo" z kopce dolů.

+3/0
21.9.2015 12:33

M60a68r86t94i79n 84P50a29v89e37l42e13k 5150697505675

No,někdo se rád trýzní - proti gustu žádný dišputát.Můžete si na Ještěd párkrát švihnout uphill a dolů sjíždět lanovkou.

Hlavně to neříkejte na odpočívadle nad Agónií - lidé po tom výšlapu nebývají vstřícní.;-D

+4/−1
21.9.2015 12:52

V62r87a73t22i56s52l64a59v 94K31a73l61i76c39h 3866475335621

;-D

0/0
21.9.2015 22:40

M19a84r40t42i39n 15K77o84p57e30c38k39ý 3418327279154

Zadarmo, ach ty svatá prostoto! Na lyžích je to taky zadarmo? Nebylo by poctivější vyšlapat si svah před sjezdem na sněžnicích? :-)

+4/0
21.9.2015 13:42

F24r10a51n23t67i11š72e64k 31K28ý18h21o41s 8518141783936

přesně, a předtím si ušlapat sjezdovku, rolba je pro slabochy ;-D

+2/0
21.9.2015 16:08

P29e39t18r 38H57a19l87a64č36k23a 5358271722147

Neodsuzuju nikoho, kdo toto chce. Ale pocitově - i když to často bolí a hlava se brání - radši so to odšlapu, dokud to aspoň trochu jde (je mi 50). Samo nemluvím o lidech s nějakým omezením, kvůli kterému by třeba musel opustit horské kolo, resp. terén.

Ale dovolím si tvrdit, že s tímhle 22 kilovým mazlíkem si rozhodně nevychutnáte "šutrákové supersjezdy", když je nesjedete (tedy sjede málokdo) na "normálním horském kole" :-)

0/0
21.9.2015 13:26

M68a47r75t86i72n 79K32o89p53e63c22k34ý 3288727369794

A není to náhodou právě naopak, že čím větší váha, tím větší stabilita podpořená širokými pneu? :-) Jinak - jde o to, CO si rád v 50 odšlapete. Možná jste si všiml, že mi šlo o velehory, které si nyní může KAŽDÝ vychutnat jako nikdy předtím.

0/0
21.9.2015 14:12

P78e36t19r 98H33a93l69a95č35k45a 5258101412827

No je to otázka, rád jezdím i směrem dolů, rychle, ale bez skoků a podobných takových parádiček. A nahoru to holt musí člověk odmakat občas (nebo odtlačit třeba) :-)

S tou stabilitou je to otázka - hmotnost stabilitě pomáhá, ale ovladatelnosti určitě silně ubírá ! A v technických pasážích je to potřeba.

Měl jsem možnost si  vyzkoušet e-fulla FOCUS před 2 roky na pneu 2,4 na technických pasážích kolem N.Města nahoru i dolů. Takže nemyslím, že velkej rozdíl od 3,0. Nahoru paráda, ani jsem nestíhal šlapat, jak to kopalo. Ale ty kořeny a kameny dolů jsem si teda neužil. To byl hned první dojem.

0/0
21.9.2015 22:43

Š10t60ě61p80á41n 33V67a71n81ě88k 3493649277827

Parádní záležitost, kterou zabíjí pochopitelně cenovka. Zatím ještě ušlapu téměř vše a než zestárnu, tak snad budou ceny rozumnější :-)

+1/0
21.9.2015 10:42

B19o83ř81í17k 85P10u14l35k93r78á44b71e21k 1393718729477

já už zestárnul a za padesát litrů pořídil super sadu, která šla nacpat na starýho horáka... R^

0/0
21.9.2015 19:52

B48o89ř92í11k 40P92u93l15k63r97á88b85e53k 1813498839847

www.BionX.ca

0/0
22.9.2015 13:23

T23o27m59á24š 94F15i87r30b26a88c68h11e61r 9940340434970

Motorový dopravní prostředek . Tohle už není o cyklistice, co si vyšlápnu to si také sjedu ;-)

0/0
21.9.2015 10:04
Foto

M55a62r85t89i24n 78V28a19l95i23n59a 6532545931589

Až s přihlásí věk, nemoci a člověk stejně chce být na horách, jak by jste to pak řešil?

+1/0
21.9.2015 10:05

M58a92r79t56i76n 41P60a68v76e21l71e90k 5420197395645

Neřešil,seděl doma,koukal na bednu a všem aktivním penzistům okolo sebe vysvětloval,že z principu na kole nesmí být přídavný elektromotor.;-)

+3/0
21.9.2015 10:17

T90o40m89á95š 58F68i16r93b17a63c11h44e61r 9430360664400

Pro aktivní penzisty existuje třeba Nordic walking , ježdění na motorovém dopravním prostředku nemá moc z aktivitou společného,

+1/−4
21.9.2015 10:26

M74a31r14t27i91n 81P39a78v51e24l98e81k 5680877545155

Elektrokolo není skůtr nebo motorka - načtěte si o něm něco než začnete diskutovat.Podívejte se o Bosche na režimy Prohlídka nebo Eco.

Proč diskutujete o něčem v čem se zjevně naprosto neorientujete?

+1/0
21.9.2015 10:32

J82o69s56e94f 35T51i63k84v25a55r41t 2780264410

Celý život jsem sportoval. Bohužel už nejsem nejmladší takže stejně jako už dnes nedám černou sjezdovku, nedám už ferraty, tak i kopec který už nevyšlápnu si klidně vytlačím. Nevím jestli to pochopíte, ale na elektrokole bych si sám před sebou připadal jako podvodník .

+7/−1
21.9.2015 10:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.