Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Otestovali jsme šílenost do terénu: horské elektrokolo „PLUS size“

Horské kolo známe všichni. Elektrokolo také. A „tlustoprdatý“ FAT bike aspoň viděla už většina. Teď tu máme docela horkou novinku. Smíchejme všechno dohromady a nový trend je na světě. Horské elektrokolo se širokými třípalcovými plášti. Byli jsme první v Česku, kteří ho mohli vyzkoušet v terénu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L60u77k10á69š 91Š62m65a83h91e97l 2107284482804

Už vím, s čím příště pojedu Sudety, abych se tak moc nenadřel.;-D

0/0
22.9.2015 19:39

V33o36j11t19a 55S94u24k 3307855217931

Jenom porovnavam ta cisla v KC a US dollaru tak za ta cisla v USA koupim si Ferrari.Zajimave celkem.......!!!!

0/0
22.9.2015 7:29

O46n23d10r92e12j 61S12i52d96o50n 6724126161782

Jo, sjedete na tom stabilne jakykoliv kopec, Teda do chvile, nez budete potrebovat v tom sjezdu nekde zatocit.

Jezdim na kole kvuli pohybu a zdravi. Pokud nekdo potrebuje nutne videt vic, nez na co mu staci jeho fyzicke sily, a vidi v tom motivaci kopupit si elektrokolo a ne motivaci zlepsit si kondici, mel by si radeji poridit nejaky dron s kamerou, nechat ho trasu proletet a nemusi ani vylezat z baraku!

+4/−1
22.9.2015 0:22


M43a25r85t31i66n 71P75a82v75e71l74e34k 5210487305215

Nechápu. Proč by tenhle bajk neměl točit? Je stejný jako klasický Genius - jediný rozdíl je v jiném středu a ten na geometrii nemá žádný velký vliv.

Motor vám pomůže ve stojkách a ty tělu příliš neprospívají - naopak ho ničí,ona křeč nebo natažený sval není nic příjemného.

0/0
22.9.2015 7:42

Z74u65z16a32n78a 62K71u81ř40í94z56e31k 2975178314294

Mi to přijde jako dobrý pro lidi co mají třeba problém s nohama, kolenama většinou asi starší lidi... tam chápu, že si rádi šlápnou na rovince (a nejspíš i zlepšují své zdraví) a pak do kopce si pomohou.. nevím proč by si měli kupovat dron a sedět doma. A přesně jak píšou když chce pár trávit spolu výlet na kole tak většina žen není schopná udržet tempo s mužem, tady taky chápu pomoc....

+1/0
22.9.2015 11:57

J32a74r40o18s91l63a23v 44Š20t70r50e34i68t 4893224800413

Ještě by to chtělo pomoc při přenášení... horské kolo se přece musí přenášet dost často...

0/0
21.9.2015 22:33

J31i83ř65í 79B37a25r71t43á55k 9360195498764

ani ne

0/0
21.9.2015 22:44

J74a54r52o52s58l80a40v 37Š57t60r31e94i60t 4373384130903

Tím pádem se s ním nejezdí na horách...

0/0
22.9.2015 10:50

J24i51ř50í 90B16a13r95t62á65k 9530735668444

Ja s nim po horach jezdim a prenaset jsem to zatim potreboval jenom jednou z kolovny, pomoc s prenasenim jsem nepotreboval vubec

0/0
22.9.2015 10:57

L26a97d80i19s19l81a53v 83H69o61r69č28i10č86k68a 7524379220934

Já to beru tak,že zdravý člověk si to nekoupí,pokud chce kondici.pokud je líný,proč ne?Ale běda,když dojde šťáva-má to omezený dojezd.To  u normálního kola nehrozí,tam je to omezeno kondicí pouze.Já si rád hrábnu do kopce-jednou možná,pokud budu nějak omezený zdravotně.

+2/−1
21.9.2015 20:05

J49i62ř33í 13B60a45r55t83á77k 9710135868644

A co se ma stat kdyz dojde stava?

+1/0
21.9.2015 21:09

M60i43c38h56a92l 80K44o69r41t39a62n 1807327903285

Začne to couvat...

+3/0
21.9.2015 23:55

M43i53r34o53s59l33a14v 20B23u47d45a 9632352147812

Vida, tak vývoj směřuje opět k motocyklu. R^ Ale že to trvalo než někdo pochopil, že se lidé nechtějí dřít.

+6/−1
21.9.2015 18:10

J79a81n 96H19a83v70r40d75a 3706924512616

Jste na omylu. To není o motocyklu ale o pomoci při šlapání.

0/−2
21.9.2015 19:32

M19i10r52o79s68l27a21v 39B52u27d52a 9632592497302

"Ale že to trvalo než někdo pochopil, že se lidé nechtějí dřít."

Pořád jsem na omylu? Že něco někam směřuje ještě neznamená, že tam dojde nebo tam je.;-D

+2/0
21.9.2015 19:42

J90a20n 38H55a40v87r60d57a 3646714472296

Ano, pořád se pasujete do rozumbrady. Bicykl s pomocným elektromotorem není motocykl, (to ví i kdejaká trubka) a je dobrý pro toho, kdo se chce hýbat, ale nechce u toho tolik dřít. Chapišto?

0/−2
21.9.2015 22:06

M87i67l82a41n 11Š97a23f14á67ř 6421780282510

;-D;-D;-D

0/0
22.9.2015 8:02

F94r60a63n37t28i46s69e63k 79L29i46s24k61a 8625111613448

Je to moc pekny a asi to je i prakticke, ale... Jezdim na kole po Praze a potkavam tolik cyklistu-hovad ze bych spise uvital nejake omezeni. Ekolo jich privede do provozu jeste vice, par kolegu z prace si ho uz poridilo a oba jsou radi, ze umi udrzet rovnovahu a zabrzdit. No, hlavne ze se cestou do prace nezapoti.

+2/0
21.9.2015 17:42

M79i42c48h38a53l 56J21a25r53o49š 7554800862215

Předpokládám, že cestou do práce zabíráte čtyřnásobnou šířku silnice než ta hovada.

+1/0
21.9.2015 17:45

M91i86r60o78s34l32a38v 27B12u83d49a 9672302687782

Cyklista v provozu překáží víc než autobus...nadneseně řečeno.:-P

+4/0
21.9.2015 18:08

M47i96c61h68a86l 10J39a88r97o48š 7484470822785

Třípalcový Nobbydick? To jsou dneska věci :)

0/0
21.9.2015 17:24

K90a87r75e67l 36N59o63v81o38t77n32y 2261775589980

Tak pro ty, co si poridi horske kolo a pak s nim jezdi po silnici nebo zpevnenych cestach, se ten motor docela hodi, aby aspon udrzeli tempo s temi, co maji crossova kola, o silnicnich nemluve :-D.

0/0
21.9.2015 16:25

M70a32r86t42i77n 56P86a85v92e86l81e13k 5870227405855

Na to není potřeba elektra - na MTB koupíte za pár šupů druhá kola a dáte na ně silniční gumy.

+1/0
21.9.2015 16:37

R49u59d36i 23G17a80š40p70a15r 3959199299383

Za ty peníze je krásná šestikilo motorka .....když už se tedy chci kochat a ne šlapat.

+9/0
21.9.2015 16:09

M51i18r51e40k 27T74u60r16e69č35e90k 4143932870852

Ale s tou "motorkou" pribude ridicak, pojisteni, technicka kontrola, SPZ znacka a povinne prislusenstvi a ja nevim co jeste, zatimco na elektrokole tohle vsechno odpada. Kdyz motorka chcipne tak jedine odtlacit treba 5 km, zatimco na elektrokole odjedu domu slapanim. Staci max. souprava na lepeni duse a 100% jistota ze dojedu...

+2/0
21.9.2015 19:24

J33i70ř50í 51B51a37r72t89á64k 9500275398614

Zkus s tou motorkou vjet na cyklostezku

+2/0
21.9.2015 21:12

J81a45n 67H37a58v43r83d45a 3516844222606

Ještě před cca 2 měsíci bych coby celoživotní sportovec souhlasil s většinovým názorem zde na diskusi: Elektrokolo je pro páprdy, co se nechtějí dřít. Ovšem po té, co jsem elektrokolo sám zkusil, už vím, že existuje hodně dobrých důvodů, pro které elektrokolo stojí za to.

Výrazně si s ním zvětšíte akční rádius, místo 40 km zvládnete 80km. Kopce se zplošťují, dá se jet do kopce i po rovině prakticky pořád se stejným vypětím a nehrozí odrovnání se v kopci. Partneři s různou výkoností se vzájemně přizpůsobí, při stejné rychlosti si jede každý podle svých fyzických možností. Vynikající pro cyklisty se zdravotním hendikepem, (tlouštíci, srdcaři, infarkťáci apod.) kteří se potřebují hýbat a na normálním kole by to dávali s velkou zátěží. Dobré pro starší či začínající, kteří by s normálním kolem brzo sekli, neboť by to pro ně byla sakramentská dřina.

Mnoho dalších důvodů, proč elektrokolo ano si kdekdo najde sám.

+17/−2
21.9.2015 15:51

J34a26n 23V67o31p28i28č94k17a 8983632532664

Havrda z DC?

0/0
21.9.2015 18:17

D90a64n60i53e11l 22P87a23n77e69k 6112971412690

A co si ten akční rádius zvýšit fyzickou kondicí než motorem? Za chvíli budete jezdit na motorce a říkat jak ujedete mnohem dál a víc a nezapotíte se do kopců. Tohle jsou strašný pindi pro lidi co se bojí se víc zapotit a zadýchat. Naopak tím, že si budete zvedat fyzičku a pocítíte, že ty kopce Vám jdou najednou snadněji než předtím to je skutečná radost z dobře odvedené fyzické práce.

Naučit se správně na kole jezdit vědět kdy přidat kdy ubrat kam to napálit kde naopak jet klidněji to dělá cyklistu cyklistou. Umět rozvrhnout síly. Pokud někdo sedne na kolo a dupe od začátku do konce a díví se, že po 20Km mu došlo, tak pak dělá něco špatně a to Vám elektrokolo rozhodně nepomůže zlepšit.

+1/−1
22.9.2015 8:38

J20i52ř43í 47B58a89r27t35á24k 9140685458314

Na kole jedu proto, ze se chci nekam dostat. Pokud bych mohl na cyklostezku na motorce, tak to udelam. Bohuzel elektrokolo je zatim jedina moznost. Fyzicku mam slusnou. Delam jine sporty a ve volnych chvilich se chci nekam podivat a ne se u toho sedrit.

+2/−1
22.9.2015 10:29

J31a32n 61H28a90v10r46d92a 3826404442386

Pane Pánku, pokud jste se neuklikl a reagujete skutečně na můj příspěvek, tak si ho přečtěte ještě jednou, abyste pochopil, že já o voze a vy o koze. Takto jste trochu za cyklistu. Co je navíc v nohách, může chybět jinde...;-D

+1/0
22.9.2015 22:38

M96i98c81h63a24e25l 35R60a18d75a 4610687508736

To by mne zajímalo, jak by se diskutující a zkoušející tvářili na jízdu na elektrické jednokolce s gyroskopem. Na první pohled veget, ale zapojeny jsou vnitřní svalstvo a do toho extrémně citlivě rovnováha.

0/−1
21.9.2015 15:08

M36a41r75t60i91n 17K78o89p64e60c59k77ý 3118607489864

Je hrozně legrační, jak to většině (zajisté vytrénovaných horských vrchařů) přijde "nespravedlivé" a cítí nutnost opovržení. Divné ale je, že totéž nikoho nenapadne třeba v jednom z nejlepších středisek horské cyklistiky v Saalbachu, kde si díky vlekům, tedy spoustě ušetřené enegie a hodinám času, můžete každý den užívat třeba 100 km neskutečných sjezdů. Chápu, že většinu z vás (by) jistě hrozně bavilo vyjet na Gardě nahoru Tremalzo, tedy 20 km stoupání s permanentním sklonem kolem 10 %, ale já bych si zase velmi rád vychutnal (nestrhaný tímto předchozím výstupem) tamní šutrákové supersjezdy, které sjede celé na normálním horském kole jen málokdo. A teď bych jich tam stihnul najezdit nejméně dvakrát tolik. Prostě paráda, pokud na to člověk má. Nehledě na to, co vám jaksi vůbec nedošlo - kdykoliv jedu běžný terén nebo si chci "poctivě máknout", tak mohu baterii sundat, mudrlanti! :-)

+8/−2
21.9.2015 10:49

M79a18r14e50k 58O17p 9629203980773

Já raději šlapu do kopce, než se pouštím "zadarmo" z kopce dolů.

+3/0
21.9.2015 12:33

M18a37r54t69i63n 21P54a64v68e70l42e89k 5320647475425

No,někdo se rád trýzní - proti gustu žádný dišputát.Můžete si na Ještěd párkrát švihnout uphill a dolů sjíždět lanovkou.

Hlavně to neříkejte na odpočívadle nad Agónií - lidé po tom výšlapu nebývají vstřícní.;-D

+4/−1
21.9.2015 12:52

V47r32a85t23i63s86l72a37v 67K56a27l90i65c72h 3306765815831

;-D

0/0
21.9.2015 22:40

M79a33r30t10i48n 15K22o41p89e16c95k56ý 3528667189214

Zadarmo, ach ty svatá prostoto! Na lyžích je to taky zadarmo? Nebylo by poctivější vyšlapat si svah před sjezdem na sněžnicích? :-)

+4/0
21.9.2015 13:42

F84r76a96n44t90i44š98e86k 23K45ý30h87o90s 8478921593166

přesně, a předtím si ušlapat sjezdovku, rolba je pro slabochy ;-D

+2/0
21.9.2015 16:08

P52e40t27r 41H98a27l72a80č73k79a 5758791242897

Neodsuzuju nikoho, kdo toto chce. Ale pocitově - i když to často bolí a hlava se brání - radši so to odšlapu, dokud to aspoň trochu jde (je mi 50). Samo nemluvím o lidech s nějakým omezením, kvůli kterému by třeba musel opustit horské kolo, resp. terén.

Ale dovolím si tvrdit, že s tímhle 22 kilovým mazlíkem si rozhodně nevychutnáte "šutrákové supersjezdy", když je nesjedete (tedy sjede málokdo) na "normálním horském kole" :-)

0/0
21.9.2015 13:26

M19a79r80t95i33n 41K90o48p79e46c16k64ý 3288267309924

A není to náhodou právě naopak, že čím větší váha, tím větší stabilita podpořená širokými pneu? :-) Jinak - jde o to, CO si rád v 50 odšlapete. Možná jste si všiml, že mi šlo o velehory, které si nyní může KAŽDÝ vychutnat jako nikdy předtím.

0/0
21.9.2015 14:12

P95e56t89r 14H21a48l76a21č66k13a 5258701202677

No je to otázka, rád jezdím i směrem dolů, rychle, ale bez skoků a podobných takových parádiček. A nahoru to holt musí člověk odmakat občas (nebo odtlačit třeba) :-)

S tou stabilitou je to otázka - hmotnost stabilitě pomáhá, ale ovladatelnosti určitě silně ubírá ! A v technických pasážích je to potřeba.

Měl jsem možnost si  vyzkoušet e-fulla FOCUS před 2 roky na pneu 2,4 na technických pasážích kolem N.Města nahoru i dolů. Takže nemyslím, že velkej rozdíl od 3,0. Nahoru paráda, ani jsem nestíhal šlapat, jak to kopalo. Ale ty kořeny a kameny dolů jsem si teda neužil. To byl hned první dojem.

0/0
21.9.2015 22:43

Š28t71ě33p36á50n 17V94a24n61ě67k 3663719937207

Parádní záležitost, kterou zabíjí pochopitelně cenovka. Zatím ještě ušlapu téměř vše a než zestárnu, tak snad budou ceny rozumnější :-)

+1/0
21.9.2015 10:42

B76o79ř10í52k 87P76u33l85k75r12á50b42e67k 1233928179697

já už zestárnul a za padesát litrů pořídil super sadu, která šla nacpat na starýho horáka... R^

0/0
21.9.2015 19:52

B80o80ř60í73k 82P37u77l19k35r78á44b88e32k 1413278379107

www.BionX.ca

0/0
22.9.2015 13:23

T41o66m60á37š 93F85i80r52b68a81c93h81e92r 9120160904850

Motorový dopravní prostředek . Tohle už není o cyklistice, co si vyšlápnu to si také sjedu ;-)

0/0
21.9.2015 10:04
Foto

M85a21r29t37i48n 12V90a27l19i41n44a 6622435831239

Až s přihlásí věk, nemoci a člověk stejně chce být na horách, jak by jste to pak řešil?

+1/0
21.9.2015 10:05

M42a36r56t41i79n 75P94a98v17e14l10e43k 5940257325715

Neřešil,seděl doma,koukal na bednu a všem aktivním penzistům okolo sebe vysvětloval,že z principu na kole nesmí být přídavný elektromotor.;-)

+3/0
21.9.2015 10:17

T53o12m46á30š 97F10i60r38b74a43c28h61e51r 9270190844680

Pro aktivní penzisty existuje třeba Nordic walking , ježdění na motorovém dopravním prostředku nemá moc z aktivitou společného,

+1/−4
21.9.2015 10:26

M60a55r46t69i36n 24P90a85v13e24l36e14k 5160747935465

Elektrokolo není skůtr nebo motorka - načtěte si o něm něco než začnete diskutovat.Podívejte se o Bosche na režimy Prohlídka nebo Eco.

Proč diskutujete o něčem v čem se zjevně naprosto neorientujete?

+1/0
21.9.2015 10:32

J87o41s26e22f 85T22i80k96v80a97r60t 2240524810

Celý život jsem sportoval. Bohužel už nejsem nejmladší takže stejně jako už dnes nedám černou sjezdovku, nedám už ferraty, tak i kopec který už nevyšlápnu si klidně vytlačím. Nevím jestli to pochopíte, ale na elektrokole bych si sám před sebou připadal jako podvodník .

+7/−1
21.9.2015 10:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.