Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studium v Austrálii mě zklamalo, říká Češka. Zato se naučila potápět

Někdy se člověk dostane přes oceán proto, aby mu spadly růžové brýle a naučil se třeba něco, o čem předtím ani nesnil. Markéta Dolská z Telče se vydala studovat cestovní ruch do Austrálie. Zatímco škola ji velmi zklamala, naučila se během dvou let potápět a procestovala řadu zemí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H52o42n24z66a 83J69e93l51i23n84e25k 7416950678

škola ji zklamala,ale koziska má,tak se prosadí:-P

0/−1
15.10.2015 1:15
Foto

J40i78ř75í 14N22á91p66r81a49v35n71í84k 1148107904

V době mobilů, Internetu a souciálních sítí si dopředu nedokázala zjistit jak to na té škole funguje??

Problém není v moderních technologiích, ale v moderních a naivních kusech, který se dokážou chlubit i svojí naivitou.8-o

+4/−1
1.10.2015 19:55

J26a37r11a 36R93a88n77k 1681826689721

Skoda, ze sve povidani musela zazdit tim, ze skola za moc nestoji, kdo jeste dnes v dobe cestovani po svem hleda cestovni pruvodce??? Vybral asi nejlehci obor, protoze na vic nema.....

0/−1
15.10.2015 1:37


M42i59c70h49a17l 36M82i11l11l68e30r 9906172779672

s tim bych tak docela nesouhlasil. Cestovni pruvodci jsou nadale pozadovani ruznymi demografickymi skupinami protoze ne kazdy clovek je zkuseny cestovatel, ne kazdy se v cizine citi sebejiste ( nekteri se neciti sebejiste ani v cizim meste vlastniho statu). Nekteri cestovatele take proste davaji prednost tomu, aby za ne nekdo vsechno zaridil a oni se nemuseli o nic starat.

+1/0
15.10.2015 6:58

F85i59l73i40p 22K83o88h50o32u67t 7860393697720

Ani název školy neuvedli :D jen spekulace jak v Blesku. Mam známi co v Australii byli a mluvi naprosto jinak.

+7/−2
19.9.2015 6:45

J51i10ř17í 31P52a28n33t32l78í84k 8633583314983

Podle Economist pro rok 2015 jsou v prvni desitce "the world's most livable cities" (mesta s nejlepsimi podminkami pro zivot)  ctryri mesta z Australie.   1. Melbourne 5. Adelaine  7. Sydney  8. Perth.  Mimo jinych kriterii byl zebricek sestaven na porovnani pristupu ke vzdelani a urovne vzdelani......

+3/−2
18.9.2015 0:02

P89a57v17e20l 29S26o30b91o18t18k38a 5600584

Ovšem ne pro imigranty.

0/−3
18.9.2015 13:22

J29a27r48a 48R52a41n37k 1271296829851

A jak jinak tam prijit? Ja se dostala do Kanady ze Svycarska mna racovni kontrakt, stejne jsem zapocitana do kvot "nove prislych".

0/0
15.10.2015 1:42
Foto

P34a49v62e37l 94J55a57n35c66i51k 9412203791299

Pane, ma to dve stranky. Z pohledu nekoho, kdo studoval Ceskou VS (MatFyz 82-88) a dvakrat Australskou VS (IT 94-96, Paramedicine & Nursing 07-11) tak po strance vedomosti Ceska skola dala vice. Avsak prakticke pouziti vedomosti je zde povazovano za mnohem dulezitejsi. Asi bych opet volil Ceskou skolu, osobne mi sedi vice. Pokud se vsak nezmenily k horsimu...

0/0
15.10.2015 4:06

M50i56c30h17a97l 22M24i67l74l60e58r 9666242199772

zajimalo by me jak se da porovnavat "po strance vedomosti" Mat-Fyz, IT a Paramedicine & Nursing.

Kazde je uplne jiny obor a pokud jsi nestudoval alespon priblizne pribuzne obory v Cesku a pak v Australii, nemuzes objektivne posoudit, kolik vedomosti ti to dalo.

0/0
15.10.2015 7:02
Foto

P66a61v40e86l 37J42a90n80c39i80k 9222813131329

Pane, posoudit uroven vedomosti se da i na zaklade srovnani znalosti u kolegu. Navic se da i sledovat, co se uci nase deti a porovnavat co jsme se ucili my. Moje prvni studium v Australii bylo ve stejnem oboru, ve kterem jsem studoval v CSSR - IT. Pokud nekde zijete pres 20 let tak i bez vlastnich zkusenosti se o problematice studia, pokud se o ni zajimate, dovite dost.

0/0
15.10.2015 9:05

M13i76c84h38a68l 33M90i80l95l22e83r 9726202809862

ja v Australii ziji pres 40 let a moji potomci tu jsou vystudovani; z nech starsi na University of Melbourne, ktera ma z australskych univerzit v mnoha oborech v soucasne dobe nejvyssi hodnoceni.

Uroven jednotlivych univerzit je velmi dobre zobrazena na ruznych oficialnich svetovych zebriccich. Staci si nagooglovat "World Best universities rankings".

Podle hodnoceni Times 2015/2016 ma Australie celkove 6 universit v nejlepsi svetove stovce, zatimco Ostravska technika - nejlepsi z Ceska je na 301-350. miste, Karlova Univerzita 401-500.

Podle QS 2015/16 ma Australie 7 univerzit v nejlepsi stovce, nejlepsi ceska - Karlova univerzita je na 279. miste.

V jednotlivych oborech v horni svetove padesatce:

Zdravotni veda a lekarstvi Australie 5 /50, Cesko 0... Matematika 3 /50, Cesko 0, ... Skolstvi a osveta 9 /50, Cesko 0... IT a Pocitacova veda Australie 5 /50, Cesko 0... Prava Australie 6 /50, Cesko 0... Inzenyrske obory Australie 4 /50, Cesko 0....... atd.

0/0
15.10.2015 10:42
Foto

P75a46v87e42l 26J88a84n79c78i92k 9902173641499

Asi mate pravdu, ale me zkusenosti jsou takove, ze alespon mou komunisty vedenou vyuku bych za Australskou nevymenil. Lide v me branzi (IT) byli v porovnani malo vzdelani, meli praktictejsi schopnosti, ktere jsem se pak rychle v praxi priucil. Moje vzdelani bylo zde nedosazitelne, pokud byste neudelal Master nebo PHD. Mozna, ze jsem pracoval v oboru, kde to bylo markantni. Vseobecne statistiky ktere uvadite ukazuji prestiz, ne vzdy kvalitu.

0/0
15.10.2015 11:04

M75i79c44h73a52l 68M80i98l51l15e75r 9936692169242

"Vseobecne statistiky ktere uvadite ukazuji prestiz, ne vzdy kvalitu."

 To je omyl. Bez kvalitnich vysledku by prestiz jako takova u zadne univerzity dlouho nevydrzela. Nelze usnout na vavrinech a tezit z toho nekonecne. Proto take jsou zebricky vyhlasovany kazdorocne, ze vysledky se kazdorocne meni a s nimi se meni poradi univerzit. Proto take se uverejnuji zebricky v jednotlivych oborech, ze ruzne univerzity maji slabsi nebo silnejsi obory a v nich kazdorocne odlisne vysledky.

 Dale je nutne si uvedomit, ze struktura australskeho univerzitniho studia se ponekud lisi od ceskeho, ackoliv dnes je to blizsi po tom, co byly i v Cesku zavedeny bakalarske diplomy. Napr. inzenyrske obory v Cesku byvaly za komunistu vetsinou 5 lete a pokud student nedokoncil svych 5 let, nemel  vysokoskolskou kvalifikaci.

Vetsina oboru v Australii uz dlouha leta zacina zakladnim bakalarskym stupnem, ktery je 3 lety, v nekterych oborech 4 lety. Teprve po nem prichazi magistersky stupen. Vstup na nej je vyberovy, ne automaticky. Muselo se na nej vzdycky zadat zvlast, s bakalarskym diplomem a kvalitnimi vysledky v kapse. Cim narocnejsi nebo popularnejsi obor,  tim prisnejsi vstupni podminky na pokracovaci studium.

Takze treba drivejsi klasicke ceskoslovenske 5 lete studium na VSCHT s inzenyrskym titulem na konci se teoreticky rovna zdejsimu magisterskemu titulu z chemicke technologie/inzenyrstvi. 5 let v ce-ese-ser jako 3roky bakalar + 2roky magistr v Australii, ale s tim rozdilem ze studovat na magistra se tady dostanou jen lepsi studenti a magistersky diplom ma proto o neco vetsi vahu.

0/0
15.10.2015 13:10
Foto

P91a15v59e74l 42J82a26n56c43i66k 9722773261459

O rozdilech v systemech vim, vzdyt jsem je sam zazil. Co to meni na vysledku?

Mate pravdu, ze prestiz sama nestaci. Ale zebricky, a je jich cela rada, jsou vzdy "off balance". Nektere smerem k vyzkumu, jine smerem k povesti, preferuji bud urcite instituce, urcitou geografickou cast sveta nebo urcite publikace ci povestna oceneni jako Nobelova cena. Napriklad QS World University Rankings dava 40% vahu akademicke povesti - v podstate subjektivnimu nazoru ostatnich akademiku.

Statistika nezmeni, co jsem prozil na vlastni kuzi jako absolvent stareho CSSR systemu (s pomalu nejhorsimi znamkami v rocniku) - ze me vzdelani silne presahovalo vzdelani mistnich IT profesionalu. Nevim, jake jsou Ceske VS dnes.

0/0
15.10.2015 14:26

M27i64c16h56a75l 44M18i98l44l28e47r 9476832499362

ja zas mam zkusenosti z vyzkumaku, kde jsem dlouha leta pracoval.

CSIRO ma odjakziva mezi zamestnanci velke % vysokoskolsky vzdelanych osob, ne jen Australanu. Z vychodoevropskych zemi se nejlepe uplatnili ti, kdo uz meli doktorat ved. Kdo mel regulerni diplom, ten obvykle zapadl mezi ostatni kolegy s diplomy a nebyly mezi nimi nejake zvlastni rozdily. Kdo tady studoval dal, ten si polepsil, samozrejme.

 Znovu ale zduraznuji, ze nelze uplne na rovinu postavit vedle sebe absolventa 5 leteho kursu stare komunisticke vejsky s nekym se zdejsim bakalarskym diplomem. 5 let studia versus 3 roky studia je rozdil. Proto se musi porovnavat po 5 letech studia na obou stranach, tedy zdejsi magistersky diplom.

Zdejsi studia jsou v nekterych oborech take vice specializovana hned od pocatku a mohou si to casove dovolit, protoze se do nich nevkladaji predmety jako cizi jazyky (krome kursu, kde cizi jazyky jsou stezejni soucasti studovaneho oboru), natoz pak telesna vychova,  marx-leninske studie, politicka ekonomie a dalsi socijaaalisticke kulisarny.

0/0
16.10.2015 5:20

M93i44c42h16a17l 55M48i39l31l10e83r 9756382309112

jeste bych chtel rozvest, ze s ceskou VS v 1982-88 (6 let studia) se zrejme porovnavas nejen s australskymi kolegy, kteri maji bakalarske diplomy z 3-4 leteho univerzitniho studia, ale take pravdepodobne i s nekterymi starsimi, kteri nemeli bakalarske diplomy (Bachelor degree) z univerzity, ale tzv. Diploma (Diploma of Technololgy v ruznych oborech) z 3 leteho studia na nekerem z Institutu Technologie (RMIT, SIT apod).

V Australii se v 60. 70. a po cast 80. let akademicke tituly rozlisovaly podle univerzit (degree) a Institutu Technologie (diploma), ackoliv oboji bylo 3 lete terciarni studium. Rozdil byl v tom, ze nositel tehdejsi "Diploma" jako absolvent prakticteji orientovaneho kurzu na Institutu musel obvykle slozit dalsi zkousky, aby mu zmenili Diploma na Degree (=univerzitni bakalarsky diplom).

Terciarni skolstvi se tu standardizovalo nekdy v 80. letech. Vsechny Instituty Technologie na vyssi urovni byly prejmenovany na Univerzity (napr. RMIT University) a osnovy prislusne upraveny, aby plne splnovaly pozadavky pro univerzitni bakalarske diplomy, takze uz nebyl rozdil v hodnote zaverecneho diplomu terciarniho studia. 

Ty na nizsi urovni byly osnovami a dalsimi zasahy restruktorovany na TAFE, ktere nadale vydavaji "Diploma", ale ne jako terciarni studium.

0/0
16.10.2015 7:09

M33i25c44h56a87l 61M50i79l66l30e33r 9236592809142

PS. ceska skola ma pro Cecha jednu nespornou vyhodu: veskere ucivo je v materstine, zatimco pri studiu v cizi reci se jeden porad setkava s vyrazy, ktere nezna. Studuje tak vlastne dva predmety v jednom - obor a jazyk

0/0
15.10.2015 7:04

J63i15ř70í 21P28a27n57t31l80í32k 8403573724603

Tak bych rekl, ze slecna navstevovala skolu nevelkeho vehlasu - prave takovou co je zalozena na ochote ji podobnych zaplatit skolne i za tavou bidnou uroven vyuky ..... Nedavno tu byl expert co se po roce pobytu v Australii vyznal v politice, energeticke strategii Australie, a tvrdil ze nejrychlejsi internetove pripojeni je pomalejsi nez v CR internet v telefonu .....  iDnes bych navrhl zalozit rubriku " mladi , naivni, neskuseni...ve svete"

+5/−2
17.9.2015 23:53

M14i12c44h58a91l 39M55i67l70l67e67r 9416922619482

internet JE v Australii pomalejsi, to je notoricky zname a dekovat za to tady muzeme idiotum jako nedavno z uradu ministerskeho predsedy vykopnutemu Tonymu "bloody" Abbottovi.Rv

0/0
4.10.2015 17:33

P86a31v35e79l 49S95o30b69o67t18k81a 5150674

jj, sex ve vaně je bezva :-)

0/0
17.9.2015 18:23

T22o74m64á31š 92F17i16r25b31a77c10h88e74r 9180470104530

Děvče to je otázka výběru školy. Tatínek na tobě neměl tolik šetřit a mohla si studovat na prestižní college ;-)

+7/−2
17.9.2015 14:35

A59u84g63u69s42t 45F19o32r91m20á18n81e74k 6895829560496

Jen tam Merkétko zústaň, tady bude 3.WW.

+2/0
17.9.2015 12:57

O10s57k91a12r 19R10a53z42á71k 1989568797603

Slečna je v Austrálii dva roky, má dva diplomy (jakési), umí se potápět, procestovala Austrálii i další země na obzoru. Hm, to není vůbec špatné. (Jen to zevšeobecňování: ale to zřejmě přinesl scénář. ;-))

+1/0
17.9.2015 10:26

D31a21n32i67e64l 32N29e13u52d42i29k 5225698241942

Tyto skoly typu Business College nejsou od toho, aby se tam clovek ucil anglicky, od toho jsou jazykovky (Language School), ty drazsi jsou velice kvalitni a naucite se tam hodne. Odborne skoly slouzi skoro temer vyhradne jako byznys student-skola, student tam chodi kvuli vizum, skola potrebuje penize - snaha studentu je do skoly chodit co nejmene, aby meli co nejvice casu na praci (20 hodin tydne se moc nedodrzuje), jsou vyhlasene skoly, ktere umoznuji byt ve skole jeden cely den a splnit si tak potrebnou dochazku. Pokud chcete opravdu kvalitne studovat, je potreba si zaplatit skolu typu TAFE nebo univerzitu.

+6/0
17.9.2015 10:22

M16a48r12t19i15n 27P68r47o51s60t56ý 9740633250989

takze odjela studovat cestovni ruch a nakonec byla cestovne rusna a procestovala spoustu zemi.. Mission accomplished.

+12/0
17.9.2015 10:21

J72i19n74d22r59i86c69h 52K32u28c34e29r96a 7158595821965

Markete za clanek tleskam.Nebala se rict pravdu.Smutne je,ze podobnych "vysokych skol", nastesti temer vyhradne soukromych,je dost i Cesku.

+5/−2
17.9.2015 10:12

T39o38m47á64š 59K54ř69í55ž13e52k 1847258147740

Prej: „Zdejší školy jsou jedna velká katastrofa." Stačí se kouknout na QS University Ranking, 8 australských univerzit v TOP 100 nejlepších škol na světě... http://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2015#sorting=rank+region=317+country=+faculty=+stars=false+search=

+3/0
17.9.2015 10:08

O53s48k36a42r 56R12a93z12á44k 1299778597863

Ano, to jsou ty rychlé soudy. Dobré školy budou zcela jistě hodně drahé.

+2/0
17.9.2015 10:10

K86a92m48i50l 46P10y73t77e33l86a 8612180581309

Myslim, ze o u univerzitach nerekla ani slovo.

+8/0
17.9.2015 10:30

P52e14t83r 27V67i16n23a58ř 6743573773267

Taťka to zaplatil, dceruška si udělala holiday.. To je pointa článku? ;-D

+10/−1
17.9.2015 9:52

J45a36n 12K45o81v93á81ř 8684191139447

Čekám, že se za chvíli dozvíme, že slečna se jmenuje ve skutečnosti jinak. Že dostala z televize připravený scénář s odpověďmi na otázky. Jako v nedávném případě, jak si nějaký chlapec stěžoval, že tam mají nehorázně drahé pivo a všichni jsou rasisti. Už druhý článek v krátké době, jak je to v Austrálii špatné. To se Austrálie snaží odradit lidi, aby tam cestovali nebo se sluníčkáři snaží očernit Austrálii, protože pro spoustu lidí je sympatická svým postojem k imigrantům?

+6/−4
17.9.2015 9:24
Foto

P77a13v11e75l 25Č49e79r47n53í72k 1598405450600

Spis bych rekl ze nejdriv odvysilali ty pozitivni reportaze a ted presli na ty negativni, misto toho aby to namixovali. Je jasne ze australie neni spatna zeme ale ani dokonala. Ruzni lide budou mit ruzne zazitky.

+6/0
17.9.2015 9:34

J91o79s72e44f 73Š91e68m82e47l82í87k 7599591720767

Že se děvčica naučila potápět je fajn. Včil ještě aby se naučila vynořovat. ;-)

+13/0
17.9.2015 9:17

T36e69r45e73z24a 33N38o19v57o97t41n38á 7469873507717

Může mi někdo vysvětlit, kde absolventka gymnázia vezme peníze na Austrálii a poté ještě na cestování? Chápu, že pokud si tam našla práci, vydělávala si asi víc než u nás. Ale i tak. Nejsme chudí, ale na zdejších brigádách si vydělám tak možná na jednu dovolenou. Do okolích zemí, nebo i dál nebo na delší dobu, pokud nemusím hradit jídlo. A to ještě o prázdninách, protože na škole, kde studuji, není prostor pro brigády. Leda bych si odpustila spánek, ve dne studovala a v noci pracovala... Kde bere na letenky? A na potápění? Vždyť to musí jít do deseti, ne-li statisíců Kč. Takže zřejmě opět rodiče.

+5/−4
17.9.2015 8:40
Foto

P76a70v98e30l 12Č12e94r73n38í51k 1198305620920

Ne tak uplne. Ze zacatku jiste musela mit nejakou podporu/pujcku od rodicu. Ale jakmile zacnete v Australii pracovat, je to neco uplne jineho i se studentskym omezenim na 20 hodin tydne.

Co me trochu zarazi je prave to cestovani do zahranici. Behem studia je toto nemozne, protoze studentska viza maji podminku 80% dochazky, jinak letite domu. Po dobu prazdnin je to naopak hloupost, protoze behem prazdnin ma student moznost pracovat neomezene (coz se pri platu kolem 20-25 AUD na hodinu hodi.

Moc faktu bych v tom ale nehledal. Mozna to je podobny scenaristicky vyplod playtvaku jako jedno z predchazejicich videi, u ktereho se nakonec ukazalo, ze cesky student dostal od produkce scenar co a jak rikat. (mozna ten scenar byl zalozen na jeho predchozim vyjadreni, mozna ne. Kazdopadne to posouva cely dokument na uroven hraneho filmu.

+8/−1
17.9.2015 8:54

M37i88r30o74s75l46a88v 94H70e45r68a51n 6628867741

Ano 80% dochazka, ted je ale otazka, jak hodne se to tam dodrzuje ze? ;-D Kdyz neni zalobce, neni soudce. Skola to treba nerekne.

+2/0
17.9.2015 9:11
Foto

P60a39v46e59l 42Č25e82r88n72í55k 1348675490100

To je sice mozne ale nedovedu si predstavit ze by si to nekdo tady v australii troufl. Jednou vas chytnou a do konce zivota se sem nepodivate. To stejne skola - stacil by jeden poctivej student kterymu by se to nelibilo a bonzul by to na imigracni a skola nebude skolou.

+2/−1
17.9.2015 9:14

P84e80t28r 88M93u15n14z48a25r 1225731349866

Jelikož se škola zabývá cestovním ruchem, tak jsou možná ty výlety součástí studia. Samozřejmě spekulace....

+1/0
17.9.2015 12:35

V74á38c83l42a59v 41D86o63k89s79a82n13s59k21ý 5161402129308

A co vám je po tom ? Každý normální rodič svým dětem spoří a treba i na studium. Dle mého nejlepší investice jakou můžete pro dítě udelat. Kdy už zbavíme toho komoušskýho: kde na to ty lidi berou ?

+7/−7
17.9.2015 9:08

J22a31n 54K70o60v86á32ř 8734921689567

Proč hned tak agresivně? Třeba má tazatel děti, rád by je někam takhle poslal a nemůže si to dovolit. Tak hledá informace, jak to udělali jiní. Co je na tom špatného nebo komoušského?

+8/0
17.9.2015 9:27

R89a30d46e67k 90N95o23v44o70t90n17ý 5178222316905

No právě ta otázka "Kde na to ti lidi berou?"

+2/0
17.9.2015 10:11

V48á15c89l54a91v 42D83o20k53s22a64n30s66k33ý 5551372679938

Agresivně ? Agresivní je reakce především paní Novotné. Protože věta může mi někdo vysvetlit....rozhodně nepatří mezi slušně polozene otázky. To by bylo formulovano úplně jinak. Ale těžko vám to vysvetlit, když se na to musíte ptát.

+2/−2
17.9.2015 13:21

M93i43r88o61s66l91a30v 20H27e66r58a30n 6238467571

Normalne, tam priletite s dluhem do AU, ted mate ten dluh a to omezeni 20h jo.

Jenze jste snad slecna ze jo? Tak proste najdete praci, treba tancovani u tyce a za to mate klidne 1000 dolacu za ten trosek casu vecer :-P Jak to sehnat v CR? V Praze me jedna obyc slecna, pisu umyslne ze nebyla nejaka extra krasna, mensiho vzrustu rekla ze ma u tyce cca 50-60 000 :-P

+9/−2
17.9.2015 9:10

O39s95k82a67r 12R23a63z57á45k 1359248787403

Hm, tak jistě to je povolání snů, že?

0/0
17.9.2015 10:13

M91i76c47h45a79e49l28a 36N56o59v52á33k62o71v32á 8660528938901

No a kdyby, tak jako co?

0/0
17.9.2015 9:49

P51a82v18e93l 58S53l98a91d79o79v41n26í40k 6767503787346

U nás jsou dokonce školy, kde se diplomy rozdávají i když tam dotyčný nechodí.[>-]

Ale aspoň se tam naučila potápět. V životopise se to bude vyjímat.

+6/0
17.9.2015 8:38

M88a21r84t43i96n 39K12u49d33r24n77a 3609906349780

Příliš nemusím podobné zobecňování, jedna holka se moc nechtěla učit a tak si našla vhodnou školu a teď z toho dělá, že to tak je na každé škole v Austrálii. Kdyby chtěla opravdu studovat, tak by si lepší školu určitě našla.

+13/−2
17.9.2015 7:57

J81a29n 86T88v19a68r52o85h 7368495368568

Po VŠ jsem se taky vydal do Perthu za prací a studiem. Nejdřív anglina - škola byla super, ale záleželo na každém, kolik si z toho odnesl, nicméně škola byla povinná a bylo povoleno jen minimum absencí a pak jsem přešel na stejný typ školy jako slečna (byla o třetinu levnější než jazykovka). Docházka byla povinná a pokud tam člověk nechodil, tak to hlásili na imigrační. Co se týče náročnosti, tak bych řekl, že by se to mohlo podobat nástavbě na maturitu po učňáku. Stačila příprava chvilku před hodinou. Složení třídy ale bylo hodně mezinárodní a pouze dvě Australanky.

+1/0
17.9.2015 7:57
Foto

P75a27v36e92l 84Č31e52r41n63í81k 1168175850780

Dochazka je povinna podle viza. Studentske vizum ma obvykle podminku na 80% dochazky a nemelo by vubec zalezet na skole protoze ta ma pouze povinnost ohlasit, pokud spadnete pod tuto hranici. Sama skola tuto hranici nemuze menit.

+1/0
17.9.2015 8:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.