Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deset nejúchvatnějších dopravních divů světa

Který cestovatel by někdy na cestách neobdivoval nějaký dopravní skvost - krásný most, letiště či třeba tunel. Reportér magazínu Víkend DNES vytipoval 10 nejzajímavějších dopravních staveb světa, které stojí za vidění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66a81v98e12l 89K10u49b79e60l83k83a 8277942279270

11. nejúchvatnější div světa: dálnice D1 ;-D

+2/0
25.8.2015 12:14

F89e86r56d84i54n64a51n26d 43S15l54a41v70í18k 1415302192439

Dík za typ, teď přemýšlím jak dlouhou dovolenou asi budu potřebovat abych si prohlédl "dopravní stavbu" o délce 48 tis km  ;-D

0/0
23.8.2015 20:32

P17a46v34e33l 67K97u60b36e69l78k25a 8187842569510

já vás na hranicích s Mexikem vystřídám ;-D Vy si zatím přeletíte letadlem do Peru a tam se zase vyměníme ;-D

0/0
25.8.2015 12:16

J27a76r57o12s48l18a87v 25L65e64b95e44d68a 3776709297630

Tak z toho výčtu jsem viděl a projel jen norské tunely včetně zmiňovaného, ale stálo to za to. Jinak víc než množství a délky tunelů (několik kilometrů je tam naprosto běžné) mě fascinoval poblíž Osla podzemní kruháč; případně křižovatky, z kterých vede tunel na jinou nadmořskou výšku třeba o stovky metrů .

Taky byl dost dobrý most Storebælt v Dánsku (18 km), viz https://www.google.cz/search?q=Storebælt&source=lnms&tbm=isch

+1/0
23.8.2015 8:53

J73a83r87o79s91l66a29v 57L33e27b94e72d10a 3356299977880

Hmm, ten odkaz jsem nějak nevychytal, ale stačí dát v guglu "storebælt" a zvolit obrázky.

0/0
23.8.2015 8:56

P53a41v82e27l 70D35r28o30t68á68r 7703624919584

zkuste to dát bez národních znaků, on to google většinou zvládne i tak.

0/0
23.8.2015 15:22

R98o58b61e43r11t 68G70o34r20c 6382533243

Zapomněli jste na Gabčíkovo ;-)

0/0
22.8.2015 18:37

V90l92a52d64i38m75í46r 78F33i39b45i46g12e58r 5684581321974

Transsibiřská magistrála se stavěla jen 14 let? Chápu že se stavělo v neobydlených místech kde nebyly problémy s lidmi, ale 14 let je na tu délku, úroveň mechanizace a stavebních postupů hodně málo. U nás se za 14 let možná začne stavět první úsek VRT který se bude stavět možná stejně dlouho.

+9/−1
22.8.2015 17:39

T57o93m41á67š 95M23o48r90a27v39č28í29k 3317536723555

Samozřejmě ne celá, pořádný kus trati už byl hotov ještě před započetím "oficiálních" prací. Na druhou stranu elektrifikace se vlekla celých 73 let, abyste si snad nemyslel, že jen u nás je vše špatně;-)

+3/0
23.8.2015 5:53

V44l35a77d14i39m93í26r 22F35i68b23i24g41e52r 5984211111214

U nás se staví D1 od doku 1938 sice stavbu dost zdržela válka ale je tomu již 77 let co se staví a stále přes 20km chybí, takže ještě minimálně 6 let.

0/0
24.8.2015 8:13

T80o59m82á32š 95M38o25r46a57v17č60í13k 3177906723555

Jinak musíte srovnávat srovnatelné, dlouho před tím, než byla postavena transsibiřská magistrála byly už v naší malé zemičce tisíce kilometrů železničních tratí, stavělo se tempem až 791 km tratě za rok a celou republiku jste mohl projet už v roce 1851 (Podmokly(Děčín)-Břeclav), tedy o 54 let dříve než Rusové.

+5/0
23.8.2015 6:09

P24a43t79r28i67k 62Š77e29b42e36s10t33a 4593742396165

rusové mlčí kolik desítek tisíc lidí při stavbě zemřelo...

+3/0
23.8.2015 20:10

J28a19k72u23b 72M21a38t49o88u91š 3455192602313

Chiby tam největší Tunel Blanka;-)

+8/−1
22.8.2015 14:17

V60l31a51d84i38m65í41r 82F52i27b80i63g89e69r 5384901861824

Až přístě v Blance se teď nesvezete.

0/0
22.8.2015 17:40

J76o54s84e97f27f 58M82u12s15i40l 7389755266680

sliby-chiby :-)

0/0
23.8.2015 10:11

L67u20k74á77š 81M74a45l73í74č44e65k 3553412195317

Vám toho "chiby" víc ;-)

0/0
26.8.2015 6:51

M67a20r96t14i62n 41K15o46p62e13c91k11ý 3368597109534

Hodně odfláknutý článek s řadou chyb a zavádějících tvrzení. Například - takzvaná Tibetská železnice rozhodně nezačíná v Pekingu, to je asi jako kdyby Tatranská železnice začínala v Mělníku. Ve skutečnosti začíná v tibetském městě Golmud, měří 1142 km a cesta trvá 13 hodin. Na Tibetskou železnici navazuje vícero tras, nejen do Pekingu, ale třeba i Šanghaje, která je ještě delší (4373 km). Dále namátkou - proč by měla být zrovna cesta na Nanga Parbat nejnebezpečnější? Mnohem více "smrťáků" je například na Sečuánské dálnici v Tibetu nebo na El Camino de la Muerte (Silnice smrti) v Bolívii, kde zahynuly již tisíce lidí. Nejdelší železnicí světa není Transsibiřská magistrála, ale Nová hedvábná stezka vedoucí z čínského Ji-Wu až do Madridu (12 875 km). Podivný je i samotný výběr "dopravních divů". Proč třeba teprve budovaný (a celkem "krátký") norský tunel a ne řada mnohem delších tunelů (třeba Channel Tunnel), včetně 6.nejdelšího vodního tunelu na světě, kterým je naše Želivka (51 km)? Proč Tokyo Bay Aqualine a ne Oresund Bridge? A tak dál...

+13/−6
22.8.2015 10:23

E76v10a 22R94o78s93o60v19á 8229468138791

Nová hedvábná stezka je, stejně jako v článku uvedená Tibetská železnice, pouze spojení několika existujících tratí, a tudíž není delší než Transsib, který ve své podstatě nemá skoro žádné odbočky a byl jako celek budován

+7/0
22.8.2015 15:03

L49u41k71a26s 73C80o46d29r 6408702630361

Golmud nelezi v Xizangu (Tibet), ale v provincii Qinghai. Pres 90% obyvatelstva tvori etnicti Cinani. Dalsi nepresnosti v tomhle komentari jsem linej opravovat...

+2/0
22.8.2015 16:52

M61a73r22t73i88n 72N19o23v73á90k 6883557299231

No protoze redaktor ma deadline a nema cas venovat jednomu okrajovemu tematu a patrani cely tyden - tak obslehne 8 let stary anglucky clanek s tim, ze pocita, ze 3/5 cze populace maji IQ do 110 + nexajem cist anglicke zpravy + neschopnost mluvit anglicky.. TO vse zprumerovano dohromady vam z jeho pohledu vyjde, ze se max objevi jefen trotl z deseti tisic, ktery ma fakticky presne a pravdive poznamky

+7/0
22.8.2015 17:16

P51e73t59r 87V91o25j38t35a 4954301413755

Schopnost porozumět jazyku není o inteligenci. Znám idioty, kteří plynně hovoří několika jazyky. A znám velmi inteligentní lidi, kteří nejsou schopni se naučit cizí řeč.

+9/0
22.8.2015 18:24

J37á54n 23K79o22t15ú45č 2846424158816

výber je vždy subjektívny, ale s Laerdalským tunelom ste trafili mimo, je to totiž najdlhší CESTNÝ tunel! Všetky ostatné vami vymenované sú železničné tunely. Áno, aj Channel Tunnel je železničný tunel. A Laerdalský tunel navyše otvorili už pred 15 rokmi (2000), takže nie je "teprve budovaný"...

+8/0
22.8.2015 18:06

V85á29c49l37a88v 15P58o52u25s96t59k38a 3710691522

Tibetská železnice: Převýšení přes 4 000 metrů, délka 4 064 kilometrů. .......... Vlak projede trasu za 48 hodin.

To asi ne.

0/0
22.8.2015 7:06

D77u48š97a36n 76R90a42j23n44i63n98e92c 4774822193441

Priemerná rýchlosť 84km/h , prečo nie ? 

Skôr úsmevné je , že na chrbtovej kosti Ruska sa vlaky stále šušnia priemernou rýchlostou 64.5km/h a aj to iba jeden expres Rossia!

+1/0
22.8.2015 7:35

V79á45c90l73a67v 52P87o48u29s47t76k25a 3770761262

Tak o tu průměrnou rychlost vůbec nejde.

0/−4
22.8.2015 7:54

J50a20r69o36m96í85r 16K38r90á53l 4160149724889

Řekl bych, že právě ano.  To není česká lokálka s zastávkou každých 5 km.

+1/0
22.8.2015 18:48

P22e79t69r 16N61e78c92h80a95n83i35c60k58ý 7173396238260

Jakože těch 4064km není celých v Tibetu?

0/0
22.8.2015 8:51

V44á67c47l57a82v 18P55o22u57s73t17k10a 3290611482

Tak jistě, píší o trase Peking - Lhasa. Jde mi o těch 48 hodin.

0/0
22.8.2015 9:48

M24a59r17t66i17n 19K26o96p33e69c24k84ý 3118467369974

Ano, je to trochu nepřesné, ale v snad v rámci tolerance (i když se nejedná o Tibetskou železnici). Z Pekingu vyjíždí vlak v 21:30, do Lhasy přijedete po dvou dnech v 17:30. Tedy 44 hodin. Opačným směrem pak 47 hodin.  :-)

0/0
22.8.2015 10:29

V98á76c37l70a46v 35P40o38u71s23t93k14a 3150841792

Příjde mi to skoro neuvěřitelné. ;-)

0/0
22.8.2015 11:53

M75a32t86ú45š 98B10e71n16a16k 9288694242873

Ani nie, sú tam obrovské medzistaničné úseky, to nieje ako v Európe kde je každých pár desiatok kilometrov stanica.

0/0
22.8.2015 16:15

J68á32n 54K74o31t74ú17č 2336914898126

...a okrem dlhých medzistaničných úsekov je aj žel. infraštruktúra v Číne na vysokej úrovni oproti Európe, kde okrem pomerne malej siete VRT sú trate väčšinou pomalé...

0/−1
22.8.2015 18:02

T88o28m77á93š 92M25o21r91a47v89č48í62k 3247106363975

Kdybyste nezmínil tu Evropu, tak byste snad i byl bez reakce, ale Čína má zatím co dohánět jak v absolutních číslech, zatím má krátkou síť VRT, tak v relativních (velmi řídká síť VRT na počet obyvatel oproti Evropě).

0/0
23.8.2015 6:31

P36a70t31r52i75k 20Š52e69b49e68s28t82a 4393772556825

a ty tři hodiny rozdílu jsou dány čím??? někde stojí, anebo jako u letadel jde o pohy země při jízdě po a proti pohybu... ;-)

0/0
23.8.2015 20:13

J41a83r56o80m31i76r 22C89h16a76l76o96u30p69k39a 4749937765797

Nejsem expert, ale řekl bych, že to prostě z kopce jede rychlejc...

0/0
24.8.2015 10:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.