Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Deset nejúchvatnějších dopravních divů světa

Který cestovatel by někdy na cestách neobdivoval nějaký dopravní skvost - krásný most, letiště či třeba tunel. Reportér magazínu Víkend DNES vytipoval 10 nejzajímavějších dopravních staveb světa, které stojí za vidění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28a13v44e83l 69K35u87b95e48l85k85a 8237932989170

11. nejúchvatnější div světa: dálnice D1 ;-D

+2/0
25.8.2015 12:14

F97e36r75d42i37n77a12n29d 87S16l98a58v31í95k 1885512912219

Dík za typ, teď přemýšlím jak dlouhou dovolenou asi budu potřebovat abych si prohlédl "dopravní stavbu" o délce 48 tis km  ;-D

0/0
23.8.2015 20:32

P13a38v40e33l 97K71u91b49e56l60k14a 8607312439980

já vás na hranicích s Mexikem vystřídám ;-D Vy si zatím přeletíte letadlem do Peru a tam se zase vyměníme ;-D

0/0
25.8.2015 12:16


J45a35r61o91s37l62a14v 85L74e66b80e50d46a 3806959887630

Tak z toho výčtu jsem viděl a projel jen norské tunely včetně zmiňovaného, ale stálo to za to. Jinak víc než množství a délky tunelů (několik kilometrů je tam naprosto běžné) mě fascinoval poblíž Osla podzemní kruháč; případně křižovatky, z kterých vede tunel na jinou nadmořskou výšku třeba o stovky metrů .

Taky byl dost dobrý most Storebælt v Dánsku (18 km), viz https://www.google.cz/search?q=Storebælt&source=lnms&tbm=isch

+1/0
23.8.2015 8:53

J89a33r51o17s94l93a97v 44L19e38b16e20d79a 3406559947960

Hmm, ten odkaz jsem nějak nevychytal, ale stačí dát v guglu "storebælt" a zvolit obrázky.

0/0
23.8.2015 8:56

P98a62v88e16l 65D59r20o10t76á28r 7223954359684

zkuste to dát bez národních znaků, on to google většinou zvládne i tak.

0/0
23.8.2015 15:22

R16o23b32e64r41t 78G19o21r82c 6532953423

Zapomněli jste na Gabčíkovo ;-)

0/0
22.8.2015 18:37

V64l68a76d45i59m69í70r 16F35i11b90i64g36e43r 5454501451824

Transsibiřská magistrála se stavěla jen 14 let? Chápu že se stavělo v neobydlených místech kde nebyly problémy s lidmi, ale 14 let je na tu délku, úroveň mechanizace a stavebních postupů hodně málo. U nás se za 14 let možná začne stavět první úsek VRT který se bude stavět možná stejně dlouho.

+9/−1
22.8.2015 17:39

T96o67m89á26š 20M83o21r34a41v71č42í67k 3837796933825

Samozřejmě ne celá, pořádný kus trati už byl hotov ještě před započetím "oficiálních" prací. Na druhou stranu elektrifikace se vlekla celých 73 let, abyste si snad nemyslel, že jen u nás je vše špatně;-)

+3/0
23.8.2015 5:53

V15l23a67d21i58m44í59r 75F97i45b17i96g63e49r 5244811771474

U nás se staví D1 od doku 1938 sice stavbu dost zdržela válka ale je tomu již 77 let co se staví a stále přes 20km chybí, takže ještě minimálně 6 let.

0/0
24.8.2015 8:13

T13o60m59á67š 11M85o28r49a84v59č81í92k 3387586953525

Jinak musíte srovnávat srovnatelné, dlouho před tím, než byla postavena transsibiřská magistrála byly už v naší malé zemičce tisíce kilometrů železničních tratí, stavělo se tempem až 791 km tratě za rok a celou republiku jste mohl projet už v roce 1851 (Podmokly(Děčín)-Břeclav), tedy o 54 let dříve než Rusové.

+5/0
23.8.2015 6:09

P63a50t66r39i68k 39Š55e41b81e59s18t22a 4883342746785

rusové mlčí kolik desítek tisíc lidí při stavbě zemřelo...

+3/0
23.8.2015 20:10

J27a69k96u26b 45M12a62t17o53u57š 3585402352223

Chiby tam největší Tunel Blanka;-)

+8/−1
22.8.2015 14:17

V85l34a13d34i90m27í39r 23F95i45b31i89g38e54r 5544461881764

Až přístě v Blance se teď nesvezete.

0/0
22.8.2015 17:40

J46o92s67e63f79f 78M82u65s34i31l 7379165316120

sliby-chiby :-)

0/0
23.8.2015 10:11

L83u33k28á81š 98M12a98l70í53č36e51k 3673122485657

Vám toho "chiby" víc ;-)

0/0
26.8.2015 6:51

M41a27r24t12i13n 92K46o45p48e41c45k69ý 3208487569564

Hodně odfláknutý článek s řadou chyb a zavádějících tvrzení. Například - takzvaná Tibetská železnice rozhodně nezačíná v Pekingu, to je asi jako kdyby Tatranská železnice začínala v Mělníku. Ve skutečnosti začíná v tibetském městě Golmud, měří 1142 km a cesta trvá 13 hodin. Na Tibetskou železnici navazuje vícero tras, nejen do Pekingu, ale třeba i Šanghaje, která je ještě delší (4373 km). Dále namátkou - proč by měla být zrovna cesta na Nanga Parbat nejnebezpečnější? Mnohem více "smrťáků" je například na Sečuánské dálnici v Tibetu nebo na El Camino de la Muerte (Silnice smrti) v Bolívii, kde zahynuly již tisíce lidí. Nejdelší železnicí světa není Transsibiřská magistrála, ale Nová hedvábná stezka vedoucí z čínského Ji-Wu až do Madridu (12 875 km). Podivný je i samotný výběr "dopravních divů". Proč třeba teprve budovaný (a celkem "krátký") norský tunel a ne řada mnohem delších tunelů (třeba Channel Tunnel), včetně 6.nejdelšího vodního tunelu na světě, kterým je naše Želivka (51 km)? Proč Tokyo Bay Aqualine a ne Oresund Bridge? A tak dál...

+13/−6
22.8.2015 10:23

E70v24a 92R83o17s52o70v23á 8699938468891

Nová hedvábná stezka je, stejně jako v článku uvedená Tibetská železnice, pouze spojení několika existujících tratí, a tudíž není delší než Transsib, který ve své podstatě nemá skoro žádné odbočky a byl jako celek budován

+7/0
22.8.2015 15:03

L67u92k35a52s 40C97o31d81r 6708742140871

Golmud nelezi v Xizangu (Tibet), ale v provincii Qinghai. Pres 90% obyvatelstva tvori etnicti Cinani. Dalsi nepresnosti v tomhle komentari jsem linej opravovat...

+2/0
22.8.2015 16:52

M80a29r35t45i63n 63N66o34v82á25k 6133217549771

No protoze redaktor ma deadline a nema cas venovat jednomu okrajovemu tematu a patrani cely tyden - tak obslehne 8 let stary anglucky clanek s tim, ze pocita, ze 3/5 cze populace maji IQ do 110 + nexajem cist anglicke zpravy + neschopnost mluvit anglicky.. TO vse zprumerovano dohromady vam z jeho pohledu vyjde, ze se max objevi jefen trotl z deseti tisic, ktery ma fakticky presne a pravdive poznamky

+7/0
22.8.2015 17:16

P51e47t42r 17V59o42j78t75a 4514121513765

Schopnost porozumět jazyku není o inteligenci. Znám idioty, kteří plynně hovoří několika jazyky. A znám velmi inteligentní lidi, kteří nejsou schopni se naučit cizí řeč.

+9/0
22.8.2015 18:24

J76á84n 95K25o58t48ú41č 2316184138646

výber je vždy subjektívny, ale s Laerdalským tunelom ste trafili mimo, je to totiž najdlhší CESTNÝ tunel! Všetky ostatné vami vymenované sú železničné tunely. Áno, aj Channel Tunnel je železničný tunel. A Laerdalský tunel navyše otvorili už pred 15 rokmi (2000), takže nie je "teprve budovaný"...

+8/0
22.8.2015 18:06

V88á93c44l57a81v 35P10o67u52s36t36k86a 3760141292

Tibetská železnice: Převýšení přes 4 000 metrů, délka 4 064 kilometrů. .......... Vlak projede trasu za 48 hodin.

To asi ne.

0/0
22.8.2015 7:06

D36u70š79a31n 85R55a68j22n60i25n57e16c 4404172943951

Priemerná rýchlosť 84km/h , prečo nie ? 

Skôr úsmevné je , že na chrbtovej kosti Ruska sa vlaky stále šušnia priemernou rýchlostou 64.5km/h a aj to iba jeden expres Rossia!

+1/0
22.8.2015 7:35

V38á20c25l33a14v 94P52o84u40s92t29k25a 3750181412

Tak o tu průměrnou rychlost vůbec nejde.

0/−4
22.8.2015 7:54

J68a88r70o71m37í12r 81K41r83á67l 4170889884699

Řekl bych, že právě ano.  To není česká lokálka s zastávkou každých 5 km.

+1/0
22.8.2015 18:48

P74e84t20r 45N95e28c91h79a74n19i21c46k75ý 7353436698370

Jakože těch 4064km není celých v Tibetu?

0/0
22.8.2015 8:51

V28á41c98l80a96v 97P48o16u34s66t82k22a 3510711212

Tak jistě, píší o trase Peking - Lhasa. Jde mi o těch 48 hodin.

0/0
22.8.2015 9:48

M84a76r51t14i58n 50K89o97p95e71c69k78ý 3908617929694

Ano, je to trochu nepřesné, ale v snad v rámci tolerance (i když se nejedná o Tibetskou železnici). Z Pekingu vyjíždí vlak v 21:30, do Lhasy přijedete po dvou dnech v 17:30. Tedy 44 hodin. Opačným směrem pak 47 hodin.  :-)

0/0
22.8.2015 10:29

V94á17c41l73a28v 60P51o42u85s38t48k97a 3790841542

Příjde mi to skoro neuvěřitelné. ;-)

0/0
22.8.2015 11:53

M18a36t97ú93š 14B24e57n92a85k 9238814572903

Ani nie, sú tam obrovské medzistaničné úseky, to nieje ako v Európe kde je každých pár desiatok kilometrov stanica.

0/0
22.8.2015 16:15

J98á12n 75K46o55t74ú30č 2296814758136

...a okrem dlhých medzistaničných úsekov je aj žel. infraštruktúra v Číne na vysokej úrovni oproti Európe, kde okrem pomerne malej siete VRT sú trate väčšinou pomalé...

0/−1
22.8.2015 18:02

T52o13m32á53š 17M17o14r68a56v73č88í92k 3467526663705

Kdybyste nezmínil tu Evropu, tak byste snad i byl bez reakce, ale Čína má zatím co dohánět jak v absolutních číslech, zatím má krátkou síť VRT, tak v relativních (velmi řídká síť VRT na počet obyvatel oproti Evropě).

0/0
23.8.2015 6:31

P11a13t27r25i35k 73Š37e60b37e47s48t95a 4143482986435

a ty tři hodiny rozdílu jsou dány čím??? někde stojí, anebo jako u letadel jde o pohy země při jízdě po a proti pohybu... ;-)

0/0
23.8.2015 20:13

J15a78r22o37m21i15r 89C62h69a74l50o86u39p54k12a 4569617385767

Nejsem expert, ale řekl bych, že to prostě z kopce jede rychlejc...

0/0
24.8.2015 10:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.