Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deset nejúchvatnějších dopravních divů světa

Který cestovatel by někdy na cestách neobdivoval nějaký dopravní skvost - krásný most, letiště či třeba tunel. Reportér magazínu Víkend DNES vytipoval 10 nejzajímavějších dopravních staveb světa, které stojí za vidění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81a93v13e48l 11K10u74b78e39l47k94a 8427322259890

11. nejúchvatnější div světa: dálnice D1 ;-D

+2/0
25.8.2015 12:14

F37e24r88d80i36n20a82n32d 48S70l97a40v49í52k 1335622662429

Dík za typ, teď přemýšlím jak dlouhou dovolenou asi budu potřebovat abych si prohlédl "dopravní stavbu" o délce 48 tis km  ;-D

0/0
23.8.2015 20:32

P54a22v17e94l 29K48u89b71e18l16k31a 8277702739690

já vás na hranicích s Mexikem vystřídám ;-D Vy si zatím přeletíte letadlem do Peru a tam se zase vyměníme ;-D

0/0
25.8.2015 12:16

J85a58r21o45s36l48a24v 98L71e64b76e12d69a 3356369167840

Tak z toho výčtu jsem viděl a projel jen norské tunely včetně zmiňovaného, ale stálo to za to. Jinak víc než množství a délky tunelů (několik kilometrů je tam naprosto běžné) mě fascinoval poblíž Osla podzemní kruháč; případně křižovatky, z kterých vede tunel na jinou nadmořskou výšku třeba o stovky metrů .

Taky byl dost dobrý most Storebælt v Dánsku (18 km), viz https://www.google.cz/search?q=Storebælt&source=lnms&tbm=isch

+1/0
23.8.2015 8:53

J37a10r77o13s82l41a94v 49L90e64b12e76d10a 3306109337690

Hmm, ten odkaz jsem nějak nevychytal, ale stačí dát v guglu "storebælt" a zvolit obrázky.

0/0
23.8.2015 8:56

P62a92v21e26l 40D93r39o23t45á40r 7513454299454

zkuste to dát bez národních znaků, on to google většinou zvládne i tak.

0/0
23.8.2015 15:22

R81o98b46e89r69t 95G65o13r27c 6262953443

Zapomněli jste na Gabčíkovo ;-)

0/0
22.8.2015 18:37

V82l22a31d70i43m76í78r 98F71i42b93i67g96e16r 5474891471114

Transsibiřská magistrála se stavěla jen 14 let? Chápu že se stavělo v neobydlených místech kde nebyly problémy s lidmi, ale 14 let je na tu délku, úroveň mechanizace a stavebních postupů hodně málo. U nás se za 14 let možná začne stavět první úsek VRT který se bude stavět možná stejně dlouho.

+9/−1
22.8.2015 17:39

T52o13m71á28š 29M76o63r40a39v36č14í59k 3747946303955

Samozřejmě ne celá, pořádný kus trati už byl hotov ještě před započetím "oficiálních" prací. Na druhou stranu elektrifikace se vlekla celých 73 let, abyste si snad nemyslel, že jen u nás je vše špatně;-)

+3/0
23.8.2015 5:53

V20l27a90d73i95m74í66r 30F72i48b15i77g91e63r 5584751651254

U nás se staví D1 od doku 1938 sice stavbu dost zdržela válka ale je tomu již 77 let co se staví a stále přes 20km chybí, takže ještě minimálně 6 let.

0/0
24.8.2015 8:13

T72o91m72á64š 91M53o17r13a46v52č94í22k 3667986463105

Jinak musíte srovnávat srovnatelné, dlouho před tím, než byla postavena transsibiřská magistrála byly už v naší malé zemičce tisíce kilometrů železničních tratí, stavělo se tempem až 791 km tratě za rok a celou republiku jste mohl projet už v roce 1851 (Podmokly(Děčín)-Břeclav), tedy o 54 let dříve než Rusové.

+5/0
23.8.2015 6:09

P95a29t97r72i15k 77Š46e50b54e79s71t85a 4473752776385

rusové mlčí kolik desítek tisíc lidí při stavbě zemřelo...

+3/0
23.8.2015 20:10

J93a59k31u38b 32M54a34t47o66u91š 3375232342603

Chiby tam největší Tunel Blanka;-)

+8/−1
22.8.2015 14:17

V81l16a40d90i66m38í76r 91F20i94b54i31g19e21r 5814301641704

Až přístě v Blance se teď nesvezete.

0/0
22.8.2015 17:40

J73o66s28e17f76f 18M77u50s93i60l 7169225496320

sliby-chiby :-)

0/0
23.8.2015 10:11

L26u93k97á65š 54M55a18l49í60č11e48k 3353822115447

Vám toho "chiby" víc ;-)

0/0
26.8.2015 6:51

M23a64r45t36i65n 49K67o41p73e38c32k23ý 3268437269844

Hodně odfláknutý článek s řadou chyb a zavádějících tvrzení. Například - takzvaná Tibetská železnice rozhodně nezačíná v Pekingu, to je asi jako kdyby Tatranská železnice začínala v Mělníku. Ve skutečnosti začíná v tibetském městě Golmud, měří 1142 km a cesta trvá 13 hodin. Na Tibetskou železnici navazuje vícero tras, nejen do Pekingu, ale třeba i Šanghaje, která je ještě delší (4373 km). Dále namátkou - proč by měla být zrovna cesta na Nanga Parbat nejnebezpečnější? Mnohem více "smrťáků" je například na Sečuánské dálnici v Tibetu nebo na El Camino de la Muerte (Silnice smrti) v Bolívii, kde zahynuly již tisíce lidí. Nejdelší železnicí světa není Transsibiřská magistrála, ale Nová hedvábná stezka vedoucí z čínského Ji-Wu až do Madridu (12 875 km). Podivný je i samotný výběr "dopravních divů". Proč třeba teprve budovaný (a celkem "krátký") norský tunel a ne řada mnohem delších tunelů (třeba Channel Tunnel), včetně 6.nejdelšího vodního tunelu na světě, kterým je naše Želivka (51 km)? Proč Tokyo Bay Aqualine a ne Oresund Bridge? A tak dál...

+13/−6
22.8.2015 10:23

E96v54a 31R15o25s23o26v75á 8199618348151

Nová hedvábná stezka je, stejně jako v článku uvedená Tibetská železnice, pouze spojení několika existujících tratí, a tudíž není delší než Transsib, který ve své podstatě nemá skoro žádné odbočky a byl jako celek budován

+7/0
22.8.2015 15:03

L27u67k51a34s 75C15o80d94r 6708852820821

Golmud nelezi v Xizangu (Tibet), ale v provincii Qinghai. Pres 90% obyvatelstva tvori etnicti Cinani. Dalsi nepresnosti v tomhle komentari jsem linej opravovat...

+2/0
22.8.2015 16:52

M57a61r34t36i32n 41N91o15v44á25k 6513797619951

No protoze redaktor ma deadline a nema cas venovat jednomu okrajovemu tematu a patrani cely tyden - tak obslehne 8 let stary anglucky clanek s tim, ze pocita, ze 3/5 cze populace maji IQ do 110 + nexajem cist anglicke zpravy + neschopnost mluvit anglicky.. TO vse zprumerovano dohromady vam z jeho pohledu vyjde, ze se max objevi jefen trotl z deseti tisic, ktery ma fakticky presne a pravdive poznamky

+7/0
22.8.2015 17:16

P29e10t48r 68V27o14j24t61a 4244151853965

Schopnost porozumět jazyku není o inteligenci. Znám idioty, kteří plynně hovoří několika jazyky. A znám velmi inteligentní lidi, kteří nejsou schopni se naučit cizí řeč.

+9/0
22.8.2015 18:24

J47á21n 61K30o24t21ú71č 2476564638876

výber je vždy subjektívny, ale s Laerdalským tunelom ste trafili mimo, je to totiž najdlhší CESTNÝ tunel! Všetky ostatné vami vymenované sú železničné tunely. Áno, aj Channel Tunnel je železničný tunel. A Laerdalský tunel navyše otvorili už pred 15 rokmi (2000), takže nie je "teprve budovaný"...

+8/0
22.8.2015 18:06

V88á52c76l69a29v 70P11o26u70s72t79k85a 3800551112

Tibetská železnice: Převýšení přes 4 000 metrů, délka 4 064 kilometrů. .......... Vlak projede trasu za 48 hodin.

To asi ne.

0/0
22.8.2015 7:06

D67u78š68a94n 46R28a50j34n93i79n53e23c 4104392183231

Priemerná rýchlosť 84km/h , prečo nie ? 

Skôr úsmevné je , že na chrbtovej kosti Ruska sa vlaky stále šušnia priemernou rýchlostou 64.5km/h a aj to iba jeden expres Rossia!

+1/0
22.8.2015 7:35

V48á64c21l59a26v 50P43o93u90s23t87k24a 3340671342

Tak o tu průměrnou rychlost vůbec nejde.

0/−4
22.8.2015 7:54

J79a73r23o52m91í78r 60K26r68á48l 4280819884749

Řekl bych, že právě ano.  To není česká lokálka s zastávkou každých 5 km.

+1/0
22.8.2015 18:48

P56e10t86r 62N58e40c30h69a95n84i27c44k73ý 7143336408350

Jakože těch 4064km není celých v Tibetu?

0/0
22.8.2015 8:51

V10á36c54l72a49v 86P85o26u44s86t48k51a 3210961672

Tak jistě, píší o trase Peking - Lhasa. Jde mi o těch 48 hodin.

0/0
22.8.2015 9:48

M54a29r43t22i11n 61K74o36p14e19c77k38ý 3358567149564

Ano, je to trochu nepřesné, ale v snad v rámci tolerance (i když se nejedná o Tibetskou železnici). Z Pekingu vyjíždí vlak v 21:30, do Lhasy přijedete po dvou dnech v 17:30. Tedy 44 hodin. Opačným směrem pak 47 hodin.  :-)

0/0
22.8.2015 10:29

V91á38c22l28a54v 43P12o17u23s10t46k24a 3520811272

Příjde mi to skoro neuvěřitelné. ;-)

0/0
22.8.2015 11:53

M84a86t58ú88š 54B69e21n39a73k 9348104502623

Ani nie, sú tam obrovské medzistaničné úseky, to nieje ako v Európe kde je každých pár desiatok kilometrov stanica.

0/0
22.8.2015 16:15

J70á58n 60K68o39t40ú55č 2236974788226

...a okrem dlhých medzistaničných úsekov je aj žel. infraštruktúra v Číne na vysokej úrovni oproti Európe, kde okrem pomerne malej siete VRT sú trate väčšinou pomalé...

0/−1
22.8.2015 18:02

T21o26m36á98š 10M25o60r82a32v91č92í50k 3767666593855

Kdybyste nezmínil tu Evropu, tak byste snad i byl bez reakce, ale Čína má zatím co dohánět jak v absolutních číslech, zatím má krátkou síť VRT, tak v relativních (velmi řídká síť VRT na počet obyvatel oproti Evropě).

0/0
23.8.2015 6:31

P80a98t48r93i54k 92Š48e45b63e49s77t84a 4223352146855

a ty tři hodiny rozdílu jsou dány čím??? někde stojí, anebo jako u letadel jde o pohy země při jízdě po a proti pohybu... ;-)

0/0
23.8.2015 20:13

J17a45r77o37m43i22r 38C57h72a26l28o70u77p17k82a 4119787535747

Nejsem expert, ale řekl bych, že to prostě z kopce jede rychlejc...

0/0
24.8.2015 10:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.