- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ryanair začal lítat pomaleji, aby šetřil palivo, není možné, že to napadlo i některé zaoceanske aerolinky?
Jet stream,no dobře.Ale trajektorie dálkových letů se kalkulují dle Coriolisova efektu.
Rozežranost lidstva nezná mezí a brzy na to dojedeme. Není normální aby se létalo přes půl zeměkoule na dovolenou. Naše civilizace se zapíše do učebnic dějepisu jako ta, která vyrabovala nerostné bohatství Země.
V tom případě Vás musí již pouhá představa mezihvězdných cest budit ze sna, ne?
supr blabol. oteplovaci maji hodne casu a penez jak vidno. kdyby ta pani vedkyne neletala tak si muze spocitat o kolik by bylo na zemi mene teplo.....
Nejvíc by klimatu pomohlo, kdyby alespoň rok nevycházely podobně stupidní články.
Škoda, že se nedá vypočítat, zda (a JAK?) by se klima na Zemi změnilo, kdyby třeba na 1 celý rok ustal veškerý letový provoz... Asi tušíme, že tohle lze zjistit pouze experimentem, k němuž však NIKDO na Zemi nepřikročí, i kdyby nás to mělo zahubit.
Nejvic by klimatu pomohlo, kdyby alespoň rok nevycházely podobně stupidní články.
nerozumím.... píše se, že to je směrem na východ a hned v dalším odstavci ...
Zasahuje tedy do nejfrekventovanějších letových tras – atlantické z Evropy na východní pobřeží USA a pacifické ze západního pobřeží USA do Asie.
Není to tedy na západ, nebo to jen opět po sobě nikdo nepřečetl?
Nevím jak mezi Havají a Kalifornií, ale z Evropy na východní pobřeží USA se právě z tohoto důvodu (plus kvůli zakřivení Země) létá směrem na západ "obloukem" kolem Islandu a Grónska, zatímco směrem na východ, s větrem v zádech, se létá po rovnoběžce, přestože je to delší trasa...
..a zmenšuje ženská prsa. Proto nám ekoteroristů dejte další miliardy. Jděto do .......
Tato logika mi připomíná "odborný" komentář ve Světu motorů ještě za totáče, kde vyzdvihovali úsporu paliva u volnoběžky čtvrtého stupně u Trabanta: Šlápnete na plyn, rychle rozjedete auto na 100km/hod, pak dáte nohu z plynu a plachtíte zadarmo, pak zase přidáte a zase plachtíte zadarmo. Že ten rozjezd není zadarmo, na to nějak autor nevzpomněl
Při akceleraci, případně při jízdě do kopce pracuje motor s vyšší účinností, a proto tento styl jízdy vede k úspoře paliva oproti rovnoměrné jízdě. Na soutěžích úsporné jízdy se používá.