- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Článek není o tom za kolik to kdo dá autem, ale o tom, že vlakem je to o pohodě. Sám cestu do Chorvatska plánuji. Jak tu psala jedna paní je fakt, že Choravti zrušili Rychlík Jože Plečnik který jel z Prahy přes Linec do Splitu a hlavně vezl vagon pro auto. Pokud by to jezdilo tak tím bych jel hned a ani bych nepřemýšlel nad cenou. Takže nám pohodářům nezbývá nic jiného než si v místě půjčit auto a nestresovat se. Argument, že dolů pod Split to dávají za x hodin já neberu vezu děti a stejně tak jako autor článku jsem za rakouskem také hledal ubytování kvůli dětem. Jinak na spotřebě jsem při 2x 1500 Kč s 1,6 oktávkou někde pod 3000 Kč a stejně řeším vlak hci dovolenou v klídku. Autem na nádraží mne doveze známý takže popojdu s bagáží pár metrů. S autem na nás počkají před nádražím v splitu cena příjemná, smlouvy zašlou peníze převodem nebo kartou na místě. Ano asi si připlatím za pohodlí, ale fakt když vidím v zprávách jak dálnice je v kolapsu venku tropická vedra tak ten vagon je fakt dobrá alternativa.
I kdyby, tak to přece nevadí, že se o tom lidi dozvědí. je pak na nich, jestli je to zaujme nebo ne.
Ajaj, špatně se to zařadilo - psala jsem to k příspěvku, že to je reklama.
Většinou asi jo, ale je fakt, že ten jeden dospělý se dvěma takhle malými prcky, je autem těžko představitelné. Buď pojedete přes noc, děcka usnou a vy budete mít klidnou jízdu, ale přijedete tam a co pak? Mně se to právě takhle jednou stalo. Šla jsem s dětmi na pláž... pořád je hlídala... a najednou jsem se probudila. Byly v té době už všechny školního věku, tak se celkem úspěšně uhlídaly samy, ale stejně se mi udělalo docela špatně při představě, co se mohlo stát.
Nebo pojedete přes den a pak dělit pozornost mezi děti a provoz taky nemusí dopadnout dobře. Pokud jedou dospělí dva, je to velký rozdíl.
v 1982 jsem jel lahátkovým vlakem z Blavy do Rijeky a pak busem kousek z Medulin, vlak super, jen ta přeprava busem byl mazec.
V 1987 pak Olomouc Kijev, 24 h. ve vlaku , taky super.
A opět chorvatsko to už tu dlouho nebylo.Když pojedu na Mácháč tak na tom sem stejně akorát je to o kousek blíž.
A opět tady máme článek, který je fakticky neoznačená reklama Českých Drah. Fascinující je ukázka "nevýhodnosti" kalkulace cesty vozem. Ztráta hodnoty - pojem opravdu "expertní" - Neříká se tomu spíše amortizace? Co kalkulace skrývá pod variabilními provozními náklady na ujetí 2300Km? Asi účelově vsunuto, aby výsledek byl jaký je potřeba. Dále:
Pro cestu počítat první fázi Praha - Linec a tam nocovat - No comment. Oddych po nějakých 250km na trase 2300km je trochu na hlavu, pane autore? Nebo není?! Opačně - nerozumím tomu jak kalkulace došla k ceně PHM na 1 km = 1,42Kč? Pokud budu počítat spotřebu 6litrů/100km a cenu kolem 32Kč/litr, jsou náklady na 2300km zhruba 4400Kč.
Takže ohlupovat ty, co si údaje nepřepočítají, zřejmě možné je, ale jinak to zavání klamavou reklamou ČD.
Pak je to ale divný když ve skryté reklamě podhodnocují náklady konkurenční dopravy. Ono ani ta rakouská dálnička nestojí díky kurzu 220 Kč
mě to teda přijde celkem drahý. Teď jsem koukala na ceník a pro dva do Záhřebu z Prahy je 8400 plus nějaké poplatky....navíc ze Záhřebu se musíte ještě někam dopravit...určitě je vlak pohodlnější než autobus, ale autobus stojí cca 2500 zpáteční. Letenka zas něco přes 6 tisíc, záleží kdy si ji člověk koupí....
"Musím se usmívat, když si vybavím, jak bychom asi dopadli na letištní kontrole." - no, jak... v lodním kufru by to přece nevadilo :-) a pokud se jim cestování vlakem tak líbí ve srovnání s autem, mohli si ho ještě o 4 hodiny prodloužit na cestě z Prahy do Liberce :-)) ale uznávám, že tohle je trasa jen pro železniční masochisty...
jinak by to mohlo být fajn, jen si nejsem jist, jestli lůžko bude uzpůsobeno i dvoumetrovým přesmetrákovým lidem...
kdyz prijedeme na navstevu do Evropy, radi po ni jezdime vlakem.
Potrpime si na ruzne rychle zapadoevropske spoje ICE, Thalys, TGV, Eurostar atd. a take a podstane pomalejsi nocni luzkove vlaky.
Bohuzel Deutsche Bahn ruzne linky zrusila, naposledy Pariz - Berlin a zpet a Pariz-Mnichov a zpet. Clanek je velmi dobre napsany a kdyby mi nekdo dal na vybranou autem do Chorvatska v turisticke sezone nebo vlakem, bral bych podle svych vlastnich zkusenosti luzkovy vuz vsemi deseti.