Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Supertrendy kol na Tour de France

Připravili jsme pro vás pár technických či designových novinek, které se objevily v peletonu na Tour de France. Něco jsou jen zajímavé detaily či vtipné vychytávky, něco skutečně až revoluční změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17a12r70t28i12n 32F57a37b63i87a10n 2335830981223

Ktovie ako by vyzerali bicykle na tour, keby sa na ne nevztahovalo niekolko stoviek noriem a obmedzeni, brzdiacich ich vyvoj.

0/0
23.7.2015 18:45

J83a93n 67N95o65v96á43k 7545584728487

v těch videích jen žvatlají a nic neříkají :-/, je to spíš jen reklama než nějaká skutečná reportáž.

0/0
21.7.2015 22:32

F57r68a10n28t75i14š38e60k 81D81r49b88o88h89l70a58v 6915977817841

Mám dotaz na I Dnes . Kolik by mě stál takový článek, ale o jiné značce kola, než o kterém tu píšete? To je už druhá taková reklama na kola SOCIALIZED.:-P

+3/−4
19.7.2015 22:31


P44a28t78r63i90k 34K57o78v30a55ř16í65k 6257396690386

proste se pise o tom, co je nejlepsi ;-D

+1/0
20.7.2015 8:37

F36r22a20n41t14i67š22e83k 91D21r16b98o82h81l74a46v 6795137337151

;-D, pivo?

0/0
20.7.2015 14:18

M16a14r18t24i49n 19M17o85t25y74č96k13a 6621567277424

Kdyby psali o kolech, který si může koupit běžnej smrtelník, tak bych si řekl, že reklama... Ale u kol v ceně 250t+ mi to jako reklama nepřijde...

0/0
21.7.2015 14:55

I51v53a98n 46Č69u50k48a 3772724501732

jde o značku, ne o model

0/0
22.7.2015 9:07

J67á20n 73K83o92t13ú24č 2726664138166

Aj Pinarello bolo spomenuté... myslím, že sa jedná o paranoju z vašej strany.

+3/0
22.7.2015 10:20

J11a13r45o52s57l18a42v 84P81r54u80s10a 9842630512804

ono stejne je sice pekny ze resi aerodynamicky odpor ale takovej silnej vitr z boku potom to musi byt parada :-)

0/0
19.7.2015 12:03

F34r14a85n38t23i17š25e48k 23D92r73b73o14h95l73a51v 6925247117301

Jak na to kolo dáte všechny doplňky a posadíte cyklistu, je veškerá aerodinamika v (_I_) . Ale je dobře, že to lodi žerou a jsou ochotní za to vysolit i čtvrt milionu. Kdyby to totiž hobíci zblblí z reklam nakupovali, nemohli by tyto firma dávat profíkům kola za darmo a ještě jim k tomu přidat do týmu několik set tisíc €. ;-)

+1/−1
19.7.2015 20:25

M87a18r84t68i93n 64K51o27p93e70c15k31ý 3168517919964

To je úplná blbost. Špičkové cyklofirmy nemají zisky z prodeje nejlepších profi kol amatérům, ale z budování image značky, na které jezdí i ti nejlepší. Stejně jako si u aut nikdo nekoupí mercedes, BMW ani ferrari v podobě F1, ale budou vnímát technologickou vyspělost těchto značek i u běžných modelů mnohonásobně levnějších.

0/0
19.7.2015 22:16

F89r77a19n40t70i76š16e54k 23D91r61b12o58h77l59a22v 6105277607881

Ale závodníci na TDF nejezdí na jiných kolech, něž si koupíte sám v krámě. Používají to samé, co je dostupné i vám. V autech to je něco jiného. Sagan jezdí na rámu vyrobeném v Číně stejně jako hobik, co si ho koupí ve kšeftě, nebo na netu. Sám mám continentální cyklistický tým a vím o čem to je. Nepropadejte iluzi. I my nabízíme stejná kola, na kterých závodíme.;-)

0/−1
19.7.2015 22:28

V39l37a92d70i91s13l93a88v 21A59d83a52m18e46c 2585518291788

Ta myšlenka Martina Kopeckého byla, že díky image značky se prodá spousta kol v ceně do 50 tis. A na tom firma vydělá. Na těch drahých se tak nevydělává, jelikož se prodávají málo a navíc na podzim ve slevách. Proč si nepočkat 4 měsíce a koupit to o 30 tis. levnější.

+3/0
19.7.2015 22:46

J42o79z47e52f 22K28o85s92t57e12l50a63n75s25k22ý 8385552319616

Viackrát ma napadlo, či by sa neoplatilo na individuálnych časovkách dať na predok bicykla aerodynamický štít - ako majú napr. superbiky...

Hmotnosť bicykla by sa trochu zvýšila, ale odpor vzduchu by klesol oveľa viac.

0/0
19.7.2015 11:48
Foto

P15a46v26e21l 88Č95e94r16n65í60k 1558625770850

Stit musi na neco navazovat. Nestaci dat jen trychtyr a myslet si ze to pomuze.

U motorek to funguje protoze jezdec se "prilepi" na cele mohutne telo motorky a splyne s nim. U kola byste to telo musel vytvorit, coz zvlast v oblasti nohou, ktere musi slapat dost dobre nejde.

Ve vysledky by to tedy spis zpomalovalo protoze "drag" samotneho stitu, ktery  vzapeti konci je pomerne velky.

+3/0
19.7.2015 11:56

F53r91a35n43t93i22š18e63k 30D88r19b85o76h59l95a80v 6295787417211

Pravidla UCI to zakazují, štíhlostní poměr všech trubek navíc nesmí překročit poměr 3:2.

0/0
19.7.2015 20:26

A23l47e35š 83J63e94t27m69a54r 1959825953314

Venge pěkné, ale ty bidony se s aerodynamikou moc nepotkaly, přitom aerodynamické existují už dávno.

0/0
19.7.2015 10:59

F79r36a83n45t73i77š27e34k 17D92r81b28o64h78l52a29v 6775637227691

Jsou zakázané

+1/0
19.7.2015 20:27

M97a42r48t75i44n 48H22o96c60e14k 5629865714387

před třema nedělema jsem měl ošklivej pád v padesátce a tak já bych určitě vyzkoušel tu helmu GIRO. mno, nikdy nevíte, kdy sebou zase majznete a mozek vám nesešroubujou nedají o sádry :-)

0/0
19.7.2015 9:26

M88a52r46i54a71n 34D54v91o52ř78á91k 9574759573232

Já bych si jí taky koupil, ale zkoušet ji nemusím budu raději důvěřovat výrobci ;-)

0/0
20.7.2015 21:55

B85r84u47n94o 43C14h13o24j76k18a 8135930596798

K čemu je dobrý ten "šišatý" převodník?8-o

0/0
19.7.2015 8:58
Foto

P61a54v95e75l 52Č88e78r18n93í28k 1588605710310

Predstavte si ze se divate zboku na kolo a na miste slapek jsou hodiny tak, ze cyklista slape po smeru hodinovych rucicek. Nejvice sily dokaze cyklista vyvinout ve chvili kdy je slapka na pozici treti/devate hodiny. Nejmene sily vyvine ve chvili kdy je na pozici seste/dvanacte. 

Sisaty prevodnik toto bere v uvahu takze ve chvili kdy jste na 3/9, ma nejvetsi prumer takze vyuzijete silu po delsi dobu, zatimco na 6/12 ma nejmensi prumer a setri sily protoze se v teto pozici rychleji protoci.

Je to jako by kolo neustale prehazovalo kolecka. Na tom velkem date vetsi rychlost ale musite mit vic sily, na tom malem musite slapnout rychleji ale nepotrebujete tolik sily.

Evoluce - kompletne sisaty prevodnik je pak podle me delana tak, ze dali cyklistu na rotoped a presne zmerili, jakou silu jsou jeho nohy schopne vyvinout v jednotlivych uhlech a podle toho elipsu jeste uzpusobili.

Osobne si myslim ze to je naprosto genialni napad a docela se divim ze se to na silnicnich kolech neobevilo uz davno.

+36/0
19.7.2015 9:09

B40r62u33n50o 78C84h48o31j77k63a 8315590426728

Díky za vysvětlení.

+2/0
19.7.2015 9:30

A54d61a40m 88P71u52r54k34r93t 5306582598518

Nápad to je dobrý, ale vidím poněkud problém, když se člověk zvedne ze sedla a začne šlapat vestoje (možná to profi cyklisté nedělají, nevím, ale mám pocit že ano). V tu chvíli se "časování výkonu z nohou" docela podstatně změní, a možná nebude optimální. Ale nápad je to dobrý, a dost rád bych si takové kolo vyzkoušel.

0/0
19.7.2015 9:49

L61i82b69o56r 53D73a34n57ě57k 4617551613

tak úplně tak podstatně se to nemění. pořád tu největší sílu do pedálů přenášíte v pozici +- 3/9. U jízdy ve stoje máte větší sílu a výbušnost na přední noze, ale při sezení, pokud máte nášlapy, či klipsny si můžete pomoct druhou nohou nahoru a tím zjemnit křivku zátěže. Proto tay ciklisté říkají, že se jim nohy točí, nebo ne, místo aby mluvili, že do toho dupou či tak něco.

+1/0
19.7.2015 10:30

A12d67a92m 78P69u42r28k77r29t 5766462688138

Aha, díky! No já - cyklista-amatér - jsem zvyklý do kopce "dupat" a pokud je to vyloženě "krpál" tak potom, co se zvednu, jsem vůči kolu docela předkloněn. Ale fakt je, že to asi nebude víc než 15 stupňů, takže to možná poměry až tak nezmění. Každopádně bych ten "šišoidní talíř" docela rád vyzkoušel, vypadá zajímavě.

0/0
19.7.2015 10:38

P58a21v74e54l 54K31v84a64s57i20l 5116520544301

já tu možnost měl a musím přiznat, že v první chvíli jsem z kola málem spadnul :-) Osobní vjem byl takový, že si na to člověk musí zvyknout a podle mne na to musí být i patřičně trénován. Prvních pár šlápnutí bylo hodně "jiných". Po chvilce si člověk zvykne, ale jak jsem šlapal a šlapal, tak se dostavila zvláštní fáze únavy, která jednak přišla o dost dříve a jednak nohy bolely přeci jen trochu jinak. Také mi přišlo, že jsem přehazoval častěji než normálně, ale spočítané to nemám. Majitel kola mi tvrdil, že je to úplně normální. Že i on to všechno tak měl. Bohužel najel jsem jen nějakých 150 km a už to neopakoval, takže nemohu popsat to "zvykání si".

0/0
19.7.2015 14:24

A89d70a58m 41P63u39r40k42r28t 5156812188418

jen oprava: "časování síly (nikoli výkonu) z nohou" je přesnější vyjádření

+1/0
19.7.2015 10:34

O18n79d81ř37e30j 59M40a74r33e97k 9982260217309

Ono se to na kolech objevilo už dávno - třeba bio-pace před desetiletími. Jen ta výhoda není tak jednoznačná, jinak by to vozili všichni. kdo trochu cyklistiku zná, tak to ví. Rozhodně by to měl vědět ten, co tyhle články píše a i ten, co je komentuje.

+10/0
19.7.2015 10:17

V54l17a86d62i42s90l24a89v 52A46d52a38m92e20c 2385248951498

Teorie o 3/9 a největším průměrů je teorie stará 30-35 let.

Před 20 roky přišlo Shimano s převodníky Biopace a tam je to postavené jinak. Skoro by se řeklo i naopak. Má se za to že závodník mrtvý bod překonává setrvačnosti. Takže se optimalizuje 1-5/7-11 a ten zbývající kousek se profrčí v odpočinkovém režimu.

+2/0
19.7.2015 22:57

P87e81t90r 76H13a42n78á10č67e94k 3167814901294

Údajně je efektivnější přenos síly, ale v praxi to má podle mě zanedbatelný význam.

0/0
19.7.2015 8:57

P91e40t63r 72H92a88n38á90č77e31k 3467634931824

Ten elipsovitý tvar převodníků má Shimano už nejméně třicet let.

+2/−2
19.7.2015 8:56

S44t66a35n95i84s39l57a44v 89S83l51o45v55á12k 1902428632339

Jo.

http://mtbs.cz/clanek/rotor-bike-vs-biopace/kategorie/testy-recenze/rubrika/bike-technika?page=0

+3/0
19.7.2015 10:00

J78a27r34e24k 50W47o93l47f 5260929860

četl jste text? Píšou, že se o klasickou elipsu právě nejdená...

+1/0
19.7.2015 18:53

M36a79r50e22k 74D86r29a81š68a85r 9615775944105

Shimano Bio-Pace, který se mimochodem příliš neosvědčil je s tímto jen těžko srovnatelný

0/0
19.7.2015 20:04

J12á92n 71K32o81t28ú40č 2486134108966

Toto práve NIE JE elipsa!

+1/0
22.7.2015 10:19

J45a45k52u98b 10N16e17b31u70r70k73a 6975287100569

Tak to jste se zase vytáhli s tímhle článkem :)

0/−2
19.7.2015 8:53

L52i78b60o92r 64D56a29n49ě17k 4917541543

tak pro mě to zajímavosti jsou

+6/0
19.7.2015 10:33

J12a19k73u88b 82N46e25b85u61r71k86a 6785677400289

No mě to spíš přijde jako další díl do seriálů reklam na Venge (a spešl obecně) na idnesu. Nadpis je úplně jinde než článek. Žádný "supertrendy" jsem nepostřehl. :)

+2/0
19.7.2015 11:32

R72a13d81e70k 86Z68a52h17r41a88d26n13í90k 1189600629618

ne každý je expert na techniku a pro někoho to může být zajímavé. A kdyby se do tématu více ponořili, pak je otázkou, jestli toho jsou schopni, aby to nenarazilo na jiné experty z řad čtenářů.

+1/0
19.7.2015 14:13

P66a62v34l95a 19K35v67a69p42i44l16o13v84á 7419708494607

Nehledě na to, že jsou to zajímavosti určitě pro 90% čtenářů. Takových supertechniků co se o to do hloubky zajímají je málo. A iDNES není ždáný technický magazín, ale úplně normální "mejnstrýmovej plátek". A je fajn, že se pak v diskuzích objeví někdo jako pan Černík výše, který to ještě obecenstvu, které se o to zajímá, dovysvětlí. A pak je fajn, že nám taky pan Neburka vynadá do hlupáků ;-D  co bychom si jinak počali.

+1/0
19.7.2015 16:39

V35i80k65t31o46r 61K43o66š66k57a 4922290227939

Hmmm super vychytávky :D :D.... na tyto kola normální smrtelník nedosáhne. Jednak stojí co nová Fabia a Octavia a pak jsou stavěná na míru. A druhá strana věci ty rámy moc nevydrží, i když jsou karbonové stavby musíte s nimi zacházet jak v bavlnce. Jejich lehkost je fakt problém a pro normálního rekreačního jezdce jsou nevhodná. Jedině co si mi libí jsou ty airbushe těch rámů..... A proč má místo dury ultegru??? jednoduše je lepší a lehčí i když je to jen 10gr. A levnější.... :D

+1/0
19.7.2015 8:31

L77i93b76o93r 56D13a27n36ě17k 4107381143

hmm mám pocit, že kolo na TdF má váhový limit a i když se dají sestrojit lehčí kola, tak nejsou povolený kvůli bezpečnosti, takže o kolo závodníků bych se tolik nebál.

+2/0
19.7.2015 10:32

P83a41v51e56l 35H80o94r44s25k72ý 1625526689197

Jestli jsem se nepřeslech, tak je to 6,8kg, dle tv.

+1/0
19.7.2015 11:56

J73a16r53o47s82l41a14v 71P74r43u43s17a 9582650292884

ja zase nechapu castecne tu honbu za vahou jako cim lehci tim lip zrychluje ale zase ztraci setrvacnost cim tezsi tim hur zrychluje ale drzi rychlost samozrejme rozhoduje este primo vaha rafku apod. ale celkove vahu bych asi moc neresil kdyz este kazdej zavodnik vazi trochu jinak a do schodu s tim nikam nebeha :-)

0/0
19.7.2015 11:58

J31i65ř61í 31T24u50r86o92ň 9516232846874

Ale běhá ;-)

0/0
19.7.2015 13:10

M77a39r76e87k 13D73r93a76š33a68r 9815385554935

musíte si uvědomit kolik času závodník tráví na "setrvačné" rovině a kolik jízdou do kopce resp. kde se rozhoduje a máte to jasné. Jízdu z kopce nepočítám, tam dosahují dostatečné rychlosti bez ohledu na hmotnost. Limit 6,8 kg je něco jako bezpečnostní protože jinak by se výrobci pokoušeli jít vyloženě na hranu a možná až za...

0/0
19.7.2015 20:11

O89n85d76ř51e69j 64P88u63t31n80a 9311194881305

Všechny jejich kola kvůli limitu váží 6,8 kg, což se s dnešními technologiemi dá splnit s velkou rezervou, takže šetřit dál váhu nemá smysl.

0/0
19.7.2015 14:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.