Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Supertrendy kol na Tour de France

Připravili jsme pro vás pár technických či designových novinek, které se objevily v peletonu na Tour de France. Něco jsou jen zajímavé detaily či vtipné vychytávky, něco skutečně až revoluční změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56a58r46t82i18n 72F65a37b18i59a80n 2705640111743

Ktovie ako by vyzerali bicykle na tour, keby sa na ne nevztahovalo niekolko stoviek noriem a obmedzeni, brzdiacich ich vyvoj.

0/0
23.7.2015 18:45

J85a30n 65N43o78v81á28k 7975594478637

v těch videích jen žvatlají a nic neříkají :-/, je to spíš jen reklama než nějaká skutečná reportáž.

0/0
21.7.2015 22:32

F38r94a23n88t61i76š35e11k 36D76r17b78o85h37l51a27v 6635347157641

Mám dotaz na I Dnes . Kolik by mě stál takový článek, ale o jiné značce kola, než o kterém tu píšete? To je už druhá taková reklama na kola SOCIALIZED.:-P

+3/−4
19.7.2015 22:31

P39a92t58r12i13k 23K60o47v36a77ř76í28k 6847586350126

proste se pise o tom, co je nejlepsi ;-D

+1/0
20.7.2015 8:37

F97r23a46n90t19i86š74e73k 59D53r57b64o91h54l75a79v 6945227587721

;-D, pivo?

0/0
20.7.2015 14:18

M65a30r39t58i72n 22M50o88t50y38č12k67a 6511927917614

Kdyby psali o kolech, který si může koupit běžnej smrtelník, tak bych si řekl, že reklama... Ale u kol v ceně 250t+ mi to jako reklama nepřijde...

0/0
21.7.2015 14:55

I35v91a28n 47Č82u70k36a 3392634161882

jde o značku, ne o model

0/0
22.7.2015 9:07

J71á85n 32K51o15t62ú22č 2526354568266

Aj Pinarello bolo spomenuté... myslím, že sa jedná o paranoju z vašej strany.

+3/0
22.7.2015 10:20

J60a59r24o62s33l69a13v 28P61r34u12s82a 9872420862664

ono stejne je sice pekny ze resi aerodynamicky odpor ale takovej silnej vitr z boku potom to musi byt parada :-)

0/0
19.7.2015 12:03

F54r28a46n68t31i43š58e43k 98D78r52b79o25h46l39a78v 6185107447121

Jak na to kolo dáte všechny doplňky a posadíte cyklistu, je veškerá aerodinamika v (_I_) . Ale je dobře, že to lodi žerou a jsou ochotní za to vysolit i čtvrt milionu. Kdyby to totiž hobíci zblblí z reklam nakupovali, nemohli by tyto firma dávat profíkům kola za darmo a ještě jim k tomu přidat do týmu několik set tisíc €. ;-)

+1/−1
19.7.2015 20:25

M85a33r56t73i16n 92K13o69p19e60c29k67ý 3268297359854

To je úplná blbost. Špičkové cyklofirmy nemají zisky z prodeje nejlepších profi kol amatérům, ale z budování image značky, na které jezdí i ti nejlepší. Stejně jako si u aut nikdo nekoupí mercedes, BMW ani ferrari v podobě F1, ale budou vnímát technologickou vyspělost těchto značek i u běžných modelů mnohonásobně levnějších.

0/0
19.7.2015 22:16

F79r38a78n91t37i79š14e88k 70D34r75b80o18h64l53a19v 6335867317511

Ale závodníci na TDF nejezdí na jiných kolech, něž si koupíte sám v krámě. Používají to samé, co je dostupné i vám. V autech to je něco jiného. Sagan jezdí na rámu vyrobeném v Číně stejně jako hobik, co si ho koupí ve kšeftě, nebo na netu. Sám mám continentální cyklistický tým a vím o čem to je. Nepropadejte iluzi. I my nabízíme stejná kola, na kterých závodíme.;-)

0/−1
19.7.2015 22:28

V41l23a21d57i37s65l40a39v 68A90d59a57m29e19c 2525328291158

Ta myšlenka Martina Kopeckého byla, že díky image značky se prodá spousta kol v ceně do 50 tis. A na tom firma vydělá. Na těch drahých se tak nevydělává, jelikož se prodávají málo a navíc na podzim ve slevách. Proč si nepočkat 4 měsíce a koupit to o 30 tis. levnější.

+3/0
19.7.2015 22:46

J32o92z94e75f 69K26o32s78t93e37l52a64n24s17k95ý 8485642389956

Viackrát ma napadlo, či by sa neoplatilo na individuálnych časovkách dať na predok bicykla aerodynamický štít - ako majú napr. superbiky...

Hmotnosť bicykla by sa trochu zvýšila, ale odpor vzduchu by klesol oveľa viac.

0/0
19.7.2015 11:48
Foto

P65a79v79e52l 47Č57e40r64n83í31k 1608445440650

Stit musi na neco navazovat. Nestaci dat jen trychtyr a myslet si ze to pomuze.

U motorek to funguje protoze jezdec se "prilepi" na cele mohutne telo motorky a splyne s nim. U kola byste to telo musel vytvorit, coz zvlast v oblasti nohou, ktere musi slapat dost dobre nejde.

Ve vysledky by to tedy spis zpomalovalo protoze "drag" samotneho stitu, ktery  vzapeti konci je pomerne velky.

+3/0
19.7.2015 11:56

F11r66a25n28t47i27š45e86k 20D43r61b44o40h48l94a43v 6225237147671

Pravidla UCI to zakazují, štíhlostní poměr všech trubek navíc nesmí překročit poměr 3:2.

0/0
19.7.2015 20:26

A90l18e66š 23J25e33t31m67a90r 1239205163904

Venge pěkné, ale ty bidony se s aerodynamikou moc nepotkaly, přitom aerodynamické existují už dávno.

0/0
19.7.2015 10:59

F29r79a51n93t80i48š19e58k 48D44r91b41o14h95l95a33v 6445357277321

Jsou zakázané

+1/0
19.7.2015 20:27

M30a60r43t75i17n 61H34o11c21e65k 5529515484347

před třema nedělema jsem měl ošklivej pád v padesátce a tak já bych určitě vyzkoušel tu helmu GIRO. mno, nikdy nevíte, kdy sebou zase majznete a mozek vám nesešroubujou nedají o sádry :-)

0/0
19.7.2015 9:26

M33a56r75i63a69n 28D33v28o81ř59á28k 9784339913262

Já bych si jí taky koupil, ale zkoušet ji nemusím budu raději důvěřovat výrobci ;-)

0/0
20.7.2015 21:55

B71r93u88n74o 80C73h95o58j89k59a 8145410566338

K čemu je dobrý ten "šišatý" převodník?8-o

0/0
19.7.2015 8:58
Foto

P46a32v35e87l 61Č57e71r10n86í58k 1638615110370

Predstavte si ze se divate zboku na kolo a na miste slapek jsou hodiny tak, ze cyklista slape po smeru hodinovych rucicek. Nejvice sily dokaze cyklista vyvinout ve chvili kdy je slapka na pozici treti/devate hodiny. Nejmene sily vyvine ve chvili kdy je na pozici seste/dvanacte. 

Sisaty prevodnik toto bere v uvahu takze ve chvili kdy jste na 3/9, ma nejvetsi prumer takze vyuzijete silu po delsi dobu, zatimco na 6/12 ma nejmensi prumer a setri sily protoze se v teto pozici rychleji protoci.

Je to jako by kolo neustale prehazovalo kolecka. Na tom velkem date vetsi rychlost ale musite mit vic sily, na tom malem musite slapnout rychleji ale nepotrebujete tolik sily.

Evoluce - kompletne sisaty prevodnik je pak podle me delana tak, ze dali cyklistu na rotoped a presne zmerili, jakou silu jsou jeho nohy schopne vyvinout v jednotlivych uhlech a podle toho elipsu jeste uzpusobili.

Osobne si myslim ze to je naprosto genialni napad a docela se divim ze se to na silnicnich kolech neobevilo uz davno.

+36/0
19.7.2015 9:09

B24r93u56n43o 55C76h29o48j79k57a 8585580526828

Díky za vysvětlení.

+2/0
19.7.2015 9:30

A28d86a34m 36P80u55r96k13r64t 5246322888878

Nápad to je dobrý, ale vidím poněkud problém, když se člověk zvedne ze sedla a začne šlapat vestoje (možná to profi cyklisté nedělají, nevím, ale mám pocit že ano). V tu chvíli se "časování výkonu z nohou" docela podstatně změní, a možná nebude optimální. Ale nápad je to dobrý, a dost rád bych si takové kolo vyzkoušel.

0/0
19.7.2015 9:49

L58i80b42o19r 36D68a30n61ě98k 4797261833

tak úplně tak podstatně se to nemění. pořád tu největší sílu do pedálů přenášíte v pozici +- 3/9. U jízdy ve stoje máte větší sílu a výbušnost na přední noze, ale při sezení, pokud máte nášlapy, či klipsny si můžete pomoct druhou nohou nahoru a tím zjemnit křivku zátěže. Proto tay ciklisté říkají, že se jim nohy točí, nebo ne, místo aby mluvili, že do toho dupou či tak něco.

+1/0
19.7.2015 10:30

A35d69a69m 30P72u44r57k28r32t 5176132218578

Aha, díky! No já - cyklista-amatér - jsem zvyklý do kopce "dupat" a pokud je to vyloženě "krpál" tak potom, co se zvednu, jsem vůči kolu docela předkloněn. Ale fakt je, že to asi nebude víc než 15 stupňů, takže to možná poměry až tak nezmění. Každopádně bych ten "šišoidní talíř" docela rád vyzkoušel, vypadá zajímavě.

0/0
19.7.2015 10:38

P21a53v20e94l 59K25v18a41s82i51l 5606620234511

já tu možnost měl a musím přiznat, že v první chvíli jsem z kola málem spadnul :-) Osobní vjem byl takový, že si na to člověk musí zvyknout a podle mne na to musí být i patřičně trénován. Prvních pár šlápnutí bylo hodně "jiných". Po chvilce si člověk zvykne, ale jak jsem šlapal a šlapal, tak se dostavila zvláštní fáze únavy, která jednak přišla o dost dříve a jednak nohy bolely přeci jen trochu jinak. Také mi přišlo, že jsem přehazoval častěji než normálně, ale spočítané to nemám. Majitel kola mi tvrdil, že je to úplně normální. Že i on to všechno tak měl. Bohužel najel jsem jen nějakých 150 km a už to neopakoval, takže nemohu popsat to "zvykání si".

0/0
19.7.2015 14:24

A18d51a63m 60P78u88r85k13r51t 5786382528368

jen oprava: "časování síly (nikoli výkonu) z nohou" je přesnější vyjádření

+1/0
19.7.2015 10:34

O41n44d11ř62e20j 12M33a56r71e50k 9552690317339

Ono se to na kolech objevilo už dávno - třeba bio-pace před desetiletími. Jen ta výhoda není tak jednoznačná, jinak by to vozili všichni. kdo trochu cyklistiku zná, tak to ví. Rozhodně by to měl vědět ten, co tyhle články píše a i ten, co je komentuje.

+10/0
19.7.2015 10:17

V49l26a37d86i78s21l81a44v 75A24d64a48m60e78c 2315668161528

Teorie o 3/9 a největším průměrů je teorie stará 30-35 let.

Před 20 roky přišlo Shimano s převodníky Biopace a tam je to postavené jinak. Skoro by se řeklo i naopak. Má se za to že závodník mrtvý bod překonává setrvačnosti. Takže se optimalizuje 1-5/7-11 a ten zbývající kousek se profrčí v odpočinkovém režimu.

+2/0
19.7.2015 22:57

P80e86t65r 15H51a17n59á98č13e49k 3837944911194

Údajně je efektivnější přenos síly, ale v praxi to má podle mě zanedbatelný význam.

0/0
19.7.2015 8:57

P32e29t64r 78H12a61n10á65č57e29k 3617654861944

Ten elipsovitý tvar převodníků má Shimano už nejméně třicet let.

+2/−2
19.7.2015 8:56

S47t84a94n91i28s87l62a78v 52S62l60o31v44á70k 1602828402369

Jo.

http://mtbs.cz/clanek/rotor-bike-vs-biopace/kategorie/testy-recenze/rubrika/bike-technika?page=0

+3/0
19.7.2015 10:00

J40a68r56e51k 55W12o12l37f 5500289850

četl jste text? Píšou, že se o klasickou elipsu právě nejdená...

+1/0
19.7.2015 18:53

M10a57r31e54k 92D22r17a12š98a10r 9985905444665

Shimano Bio-Pace, který se mimochodem příliš neosvědčil je s tímto jen těžko srovnatelný

0/0
19.7.2015 20:04

J84á36n 49K11o77t30ú85č 2686784358606

Toto práve NIE JE elipsa!

+1/0
22.7.2015 10:19

J64a77k37u53b 45N25e84b34u37r33k75a 6605737220269

Tak to jste se zase vytáhli s tímhle článkem :)

0/−2
19.7.2015 8:53

L66i69b32o33r 40D68a56n59ě21k 4447261113

tak pro mě to zajímavosti jsou

+6/0
19.7.2015 10:33

J11a27k17u78b 71N62e74b67u61r52k33a 6705567620749

No mě to spíš přijde jako další díl do seriálů reklam na Venge (a spešl obecně) na idnesu. Nadpis je úplně jinde než článek. Žádný "supertrendy" jsem nepostřehl. :)

+2/0
19.7.2015 11:32

R59a42d57e12k 72Z50a14h17r68a11d18n12í36k 1339190799928

ne každý je expert na techniku a pro někoho to může být zajímavé. A kdyby se do tématu více ponořili, pak je otázkou, jestli toho jsou schopni, aby to nenarazilo na jiné experty z řad čtenářů.

+1/0
19.7.2015 14:13

P34a80v67l32a 36K16v68a80p12i59l50o98v18á 7789108694217

Nehledě na to, že jsou to zajímavosti určitě pro 90% čtenářů. Takových supertechniků co se o to do hloubky zajímají je málo. A iDNES není ždáný technický magazín, ale úplně normální "mejnstrýmovej plátek". A je fajn, že se pak v diskuzích objeví někdo jako pan Černík výše, který to ještě obecenstvu, které se o to zajímá, dovysvětlí. A pak je fajn, že nám taky pan Neburka vynadá do hlupáků ;-D  co bychom si jinak počali.

+1/0
19.7.2015 16:39

V92i84k61t12o68r 97K37o75š13k70a 4122600657659

Hmmm super vychytávky :D :D.... na tyto kola normální smrtelník nedosáhne. Jednak stojí co nová Fabia a Octavia a pak jsou stavěná na míru. A druhá strana věci ty rámy moc nevydrží, i když jsou karbonové stavby musíte s nimi zacházet jak v bavlnce. Jejich lehkost je fakt problém a pro normálního rekreačního jezdce jsou nevhodná. Jedině co si mi libí jsou ty airbushe těch rámů..... A proč má místo dury ultegru??? jednoduše je lepší a lehčí i když je to jen 10gr. A levnější.... :D

+1/0
19.7.2015 8:31

L34i29b24o89r 63D38a93n90ě19k 4307951143

hmm mám pocit, že kolo na TdF má váhový limit a i když se dají sestrojit lehčí kola, tak nejsou povolený kvůli bezpečnosti, takže o kolo závodníků bych se tolik nebál.

+2/0
19.7.2015 10:32

P68a12v57e27l 12H98o32r36s62k96ý 1865186729777

Jestli jsem se nepřeslech, tak je to 6,8kg, dle tv.

+1/0
19.7.2015 11:56

J98a33r98o39s65l20a98v 97P84r42u82s59a 9842780572644

ja zase nechapu castecne tu honbu za vahou jako cim lehci tim lip zrychluje ale zase ztraci setrvacnost cim tezsi tim hur zrychluje ale drzi rychlost samozrejme rozhoduje este primo vaha rafku apod. ale celkove vahu bych asi moc neresil kdyz este kazdej zavodnik vazi trochu jinak a do schodu s tim nikam nebeha :-)

0/0
19.7.2015 11:58

J89i69ř92í 48T12u33r17o10ň 9226842586664

Ale běhá ;-)

0/0
19.7.2015 13:10

M43a97r66e27k 13D54r65a25š91a84r 9305665484585

musíte si uvědomit kolik času závodník tráví na "setrvačné" rovině a kolik jízdou do kopce resp. kde se rozhoduje a máte to jasné. Jízdu z kopce nepočítám, tam dosahují dostatečné rychlosti bez ohledu na hmotnost. Limit 6,8 kg je něco jako bezpečnostní protože jinak by se výrobci pokoušeli jít vyloženě na hranu a možná až za...

0/0
19.7.2015 20:11

O12n58d42ř68e26j 72P50u82t48n31a 9271124841595

Všechny jejich kola kvůli limitu váží 6,8 kg, což se s dnešními technologiemi dá splnit s velkou rezervou, takže šetřit dál váhu nemá smysl.

0/0
19.7.2015 14:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.