Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Supertrendy kol na Tour de France

Připravili jsme pro vás pár technických či designových novinek, které se objevily v peletonu na Tour de France. Něco jsou jen zajímavé detaily či vtipné vychytávky, něco skutečně až revoluční změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60a55r32t83i15n 72F39a87b82i90a66n 2505910831893

Ktovie ako by vyzerali bicykle na tour, keby sa na ne nevztahovalo niekolko stoviek noriem a obmedzeni, brzdiacich ich vyvoj.

0/0
23.7.2015 18:45

J63a95n 30N91o25v52á73k 7415134448877

v těch videích jen žvatlají a nic neříkají :-/, je to spíš jen reklama než nějaká skutečná reportáž.

0/0
21.7.2015 22:32

F88r14a44n60t89i35š31e88k 11D61r30b21o97h33l85a96v 6475507787201

Mám dotaz na I Dnes . Kolik by mě stál takový článek, ale o jiné značce kola, než o kterém tu píšete? To je už druhá taková reklama na kola SOCIALIZED.:-P

+3/−4
19.7.2015 22:31

P57a89t73r95i26k 26K55o13v55a86ř24í29k 6487266820346

proste se pise o tom, co je nejlepsi ;-D

+1/0
20.7.2015 8:37

F52r31a11n41t28i12š82e38k 43D84r32b68o38h54l35a90v 6335337407971

;-D, pivo?

0/0
20.7.2015 14:18

M40a47r44t73i78n 27M43o24t47y10č71k80a 6491617537254

Kdyby psali o kolech, který si může koupit běžnej smrtelník, tak bych si řekl, že reklama... Ale u kol v ceně 250t+ mi to jako reklama nepřijde...

0/0
21.7.2015 14:55

I48v47a90n 55Č17u44k62a 3412924851742

jde o značku, ne o model

0/0
22.7.2015 9:07

J11á60n 32K95o25t85ú83č 2926144868376

Aj Pinarello bolo spomenuté... myslím, že sa jedná o paranoju z vašej strany.

+3/0
22.7.2015 10:20

J61a11r68o67s90l42a22v 50P28r76u10s19a 9522840412834

ono stejne je sice pekny ze resi aerodynamicky odpor ale takovej silnej vitr z boku potom to musi byt parada :-)

0/0
19.7.2015 12:03

F90r94a84n12t79i91š52e41k 62D24r14b56o93h64l67a49v 6385217857891

Jak na to kolo dáte všechny doplňky a posadíte cyklistu, je veškerá aerodinamika v (_I_) . Ale je dobře, že to lodi žerou a jsou ochotní za to vysolit i čtvrt milionu. Kdyby to totiž hobíci zblblí z reklam nakupovali, nemohli by tyto firma dávat profíkům kola za darmo a ještě jim k tomu přidat do týmu několik set tisíc €. ;-)

+1/−1
19.7.2015 20:25

M85a48r53t30i29n 51K67o96p10e51c79k20ý 3838117929974

To je úplná blbost. Špičkové cyklofirmy nemají zisky z prodeje nejlepších profi kol amatérům, ale z budování image značky, na které jezdí i ti nejlepší. Stejně jako si u aut nikdo nekoupí mercedes, BMW ani ferrari v podobě F1, ale budou vnímát technologickou vyspělost těchto značek i u běžných modelů mnohonásobně levnějších.

0/0
19.7.2015 22:16

F29r83a56n68t58i36š15e75k 37D65r55b63o19h60l79a40v 6985517977511

Ale závodníci na TDF nejezdí na jiných kolech, něž si koupíte sám v krámě. Používají to samé, co je dostupné i vám. V autech to je něco jiného. Sagan jezdí na rámu vyrobeném v Číně stejně jako hobik, co si ho koupí ve kšeftě, nebo na netu. Sám mám continentální cyklistický tým a vím o čem to je. Nepropadejte iluzi. I my nabízíme stejná kola, na kterých závodíme.;-)

0/−1
19.7.2015 22:28

V51l64a82d37i34s54l40a20v 44A92d72a92m70e69c 2295548631278

Ta myšlenka Martina Kopeckého byla, že díky image značky se prodá spousta kol v ceně do 50 tis. A na tom firma vydělá. Na těch drahých se tak nevydělává, jelikož se prodávají málo a navíc na podzim ve slevách. Proč si nepočkat 4 měsíce a koupit to o 30 tis. levnější.

+3/0
19.7.2015 22:46

J41o59z43e76f 91K62o94s14t87e49l70a48n21s41k13ý 8515552649106

Viackrát ma napadlo, či by sa neoplatilo na individuálnych časovkách dať na predok bicykla aerodynamický štít - ako majú napr. superbiky...

Hmotnosť bicykla by sa trochu zvýšila, ale odpor vzduchu by klesol oveľa viac.

0/0
19.7.2015 11:48
Foto

P29a43v13e94l 93Č41e43r91n62í91k 1498405350760

Stit musi na neco navazovat. Nestaci dat jen trychtyr a myslet si ze to pomuze.

U motorek to funguje protoze jezdec se "prilepi" na cele mohutne telo motorky a splyne s nim. U kola byste to telo musel vytvorit, coz zvlast v oblasti nohou, ktere musi slapat dost dobre nejde.

Ve vysledky by to tedy spis zpomalovalo protoze "drag" samotneho stitu, ktery  vzapeti konci je pomerne velky.

+3/0
19.7.2015 11:56

F80r19a48n17t73i71š29e41k 30D66r90b49o94h81l40a89v 6295237647531

Pravidla UCI to zakazují, štíhlostní poměr všech trubek navíc nesmí překročit poměr 3:2.

0/0
19.7.2015 20:26

A44l82e38š 63J49e45t57m69a42r 1219485183444

Venge pěkné, ale ty bidony se s aerodynamikou moc nepotkaly, přitom aerodynamické existují už dávno.

0/0
19.7.2015 10:59

F70r39a32n64t43i81š91e79k 86D22r45b14o53h45l61a61v 6725717357751

Jsou zakázané

+1/0
19.7.2015 20:27

M81a42r97t80i83n 67H38o23c59e98k 5189285814147

před třema nedělema jsem měl ošklivej pád v padesátce a tak já bych určitě vyzkoušel tu helmu GIRO. mno, nikdy nevíte, kdy sebou zase majznete a mozek vám nesešroubujou nedají o sádry :-)

0/0
19.7.2015 9:26

M33a51r17i34a85n 40D71v72o56ř69á91k 9584949983952

Já bych si jí taky koupil, ale zkoušet ji nemusím budu raději důvěřovat výrobci ;-)

0/0
20.7.2015 21:55

B18r68u49n22o 42C62h38o41j50k79a 8755530776308

K čemu je dobrý ten "šišatý" převodník?8-o

0/0
19.7.2015 8:58
Foto

P86a13v26e31l 49Č21e19r53n47í84k 1948135180840

Predstavte si ze se divate zboku na kolo a na miste slapek jsou hodiny tak, ze cyklista slape po smeru hodinovych rucicek. Nejvice sily dokaze cyklista vyvinout ve chvili kdy je slapka na pozici treti/devate hodiny. Nejmene sily vyvine ve chvili kdy je na pozici seste/dvanacte. 

Sisaty prevodnik toto bere v uvahu takze ve chvili kdy jste na 3/9, ma nejvetsi prumer takze vyuzijete silu po delsi dobu, zatimco na 6/12 ma nejmensi prumer a setri sily protoze se v teto pozici rychleji protoci.

Je to jako by kolo neustale prehazovalo kolecka. Na tom velkem date vetsi rychlost ale musite mit vic sily, na tom malem musite slapnout rychleji ale nepotrebujete tolik sily.

Evoluce - kompletne sisaty prevodnik je pak podle me delana tak, ze dali cyklistu na rotoped a presne zmerili, jakou silu jsou jeho nohy schopne vyvinout v jednotlivych uhlech a podle toho elipsu jeste uzpusobili.

Osobne si myslim ze to je naprosto genialni napad a docela se divim ze se to na silnicnich kolech neobevilo uz davno.

+36/0
19.7.2015 9:09

B37r87u35n71o 38C27h50o39j68k16a 8495510946208

Díky za vysvětlení.

+2/0
19.7.2015 9:30

A66d54a20m 86P93u52r69k65r75t 5366552878858

Nápad to je dobrý, ale vidím poněkud problém, když se člověk zvedne ze sedla a začne šlapat vestoje (možná to profi cyklisté nedělají, nevím, ale mám pocit že ano). V tu chvíli se "časování výkonu z nohou" docela podstatně změní, a možná nebude optimální. Ale nápad je to dobrý, a dost rád bych si takové kolo vyzkoušel.

0/0
19.7.2015 9:49

L63i30b63o26r 38D53a53n14ě62k 4547131253

tak úplně tak podstatně se to nemění. pořád tu největší sílu do pedálů přenášíte v pozici +- 3/9. U jízdy ve stoje máte větší sílu a výbušnost na přední noze, ale při sezení, pokud máte nášlapy, či klipsny si můžete pomoct druhou nohou nahoru a tím zjemnit křivku zátěže. Proto tay ciklisté říkají, že se jim nohy točí, nebo ne, místo aby mluvili, že do toho dupou či tak něco.

+1/0
19.7.2015 10:30

A60d78a56m 44P19u81r97k26r98t 5866922748178

Aha, díky! No já - cyklista-amatér - jsem zvyklý do kopce "dupat" a pokud je to vyloženě "krpál" tak potom, co se zvednu, jsem vůči kolu docela předkloněn. Ale fakt je, že to asi nebude víc než 15 stupňů, takže to možná poměry až tak nezmění. Každopádně bych ten "šišoidní talíř" docela rád vyzkoušel, vypadá zajímavě.

0/0
19.7.2015 10:38

P19a65v25e70l 22K97v26a49s40i86l 5196150884201

já tu možnost měl a musím přiznat, že v první chvíli jsem z kola málem spadnul :-) Osobní vjem byl takový, že si na to člověk musí zvyknout a podle mne na to musí být i patřičně trénován. Prvních pár šlápnutí bylo hodně "jiných". Po chvilce si člověk zvykne, ale jak jsem šlapal a šlapal, tak se dostavila zvláštní fáze únavy, která jednak přišla o dost dříve a jednak nohy bolely přeci jen trochu jinak. Také mi přišlo, že jsem přehazoval častěji než normálně, ale spočítané to nemám. Majitel kola mi tvrdil, že je to úplně normální. Že i on to všechno tak měl. Bohužel najel jsem jen nějakých 150 km a už to neopakoval, takže nemohu popsat to "zvykání si".

0/0
19.7.2015 14:24

A96d51a15m 13P98u17r71k43r72t 5226312658548

jen oprava: "časování síly (nikoli výkonu) z nohou" je přesnější vyjádření

+1/0
19.7.2015 10:34

O56n70d86ř75e37j 87M18a29r86e37k 9422500567859

Ono se to na kolech objevilo už dávno - třeba bio-pace před desetiletími. Jen ta výhoda není tak jednoznačná, jinak by to vozili všichni. kdo trochu cyklistiku zná, tak to ví. Rozhodně by to měl vědět ten, co tyhle články píše a i ten, co je komentuje.

+10/0
19.7.2015 10:17

V74l29a91d47i39s30l70a10v 74A92d83a92m67e45c 2745928131498

Teorie o 3/9 a největším průměrů je teorie stará 30-35 let.

Před 20 roky přišlo Shimano s převodníky Biopace a tam je to postavené jinak. Skoro by se řeklo i naopak. Má se za to že závodník mrtvý bod překonává setrvačnosti. Takže se optimalizuje 1-5/7-11 a ten zbývající kousek se profrčí v odpočinkovém režimu.

+2/0
19.7.2015 22:57

P55e52t68r 78H53a20n81á26č79e90k 3197234721624

Údajně je efektivnější přenos síly, ale v praxi to má podle mě zanedbatelný význam.

0/0
19.7.2015 8:57

P52e30t95r 23H80a73n91á45č82e55k 3957924911434

Ten elipsovitý tvar převodníků má Shimano už nejméně třicet let.

+2/−2
19.7.2015 8:56

S30t72a53n93i34s92l93a13v 26S95l75o80v65á22k 1492788902619

Jo.

http://mtbs.cz/clanek/rotor-bike-vs-biopace/kategorie/testy-recenze/rubrika/bike-technika?page=0

+3/0
19.7.2015 10:00

J30a30r49e47k 49W61o22l38f 5560199680

četl jste text? Píšou, že se o klasickou elipsu právě nejdená...

+1/0
19.7.2015 18:53

M22a81r59e28k 47D94r17a47š24a87r 9785675494135

Shimano Bio-Pace, který se mimochodem příliš neosvědčil je s tímto jen těžko srovnatelný

0/0
19.7.2015 20:04

J10á46n 98K18o78t95ú13č 2646444728706

Toto práve NIE JE elipsa!

+1/0
22.7.2015 10:19

J92a82k32u91b 81N95e45b83u43r13k24a 6265627270269

Tak to jste se zase vytáhli s tímhle článkem :)

0/−2
19.7.2015 8:53

L41i41b75o72r 50D62a10n43ě48k 4247221303

tak pro mě to zajímavosti jsou

+6/0
19.7.2015 10:33

J77a23k65u57b 46N85e56b54u22r84k54a 6425917420829

No mě to spíš přijde jako další díl do seriálů reklam na Venge (a spešl obecně) na idnesu. Nadpis je úplně jinde než článek. Žádný "supertrendy" jsem nepostřehl. :)

+2/0
19.7.2015 11:32

R16a98d85e30k 46Z89a61h64r71a88d70n32í17k 1929480829768

ne každý je expert na techniku a pro někoho to může být zajímavé. A kdyby se do tématu více ponořili, pak je otázkou, jestli toho jsou schopni, aby to nenarazilo na jiné experty z řad čtenářů.

+1/0
19.7.2015 14:13

P68a74v67l70a 77K55v76a39p16i72l14o56v85á 7429808174797

Nehledě na to, že jsou to zajímavosti určitě pro 90% čtenářů. Takových supertechniků co se o to do hloubky zajímají je málo. A iDNES není ždáný technický magazín, ale úplně normální "mejnstrýmovej plátek". A je fajn, že se pak v diskuzích objeví někdo jako pan Černík výše, který to ještě obecenstvu, které se o to zajímá, dovysvětlí. A pak je fajn, že nám taky pan Neburka vynadá do hlupáků ;-D  co bychom si jinak počali.

+1/0
19.7.2015 16:39

V92i43k62t92o75r 39K25o58š92k68a 4742630487609

Hmmm super vychytávky :D :D.... na tyto kola normální smrtelník nedosáhne. Jednak stojí co nová Fabia a Octavia a pak jsou stavěná na míru. A druhá strana věci ty rámy moc nevydrží, i když jsou karbonové stavby musíte s nimi zacházet jak v bavlnce. Jejich lehkost je fakt problém a pro normálního rekreačního jezdce jsou nevhodná. Jedině co si mi libí jsou ty airbushe těch rámů..... A proč má místo dury ultegru??? jednoduše je lepší a lehčí i když je to jen 10gr. A levnější.... :D

+1/0
19.7.2015 8:31

L72i11b77o72r 26D74a21n38ě53k 4187891393

hmm mám pocit, že kolo na TdF má váhový limit a i když se dají sestrojit lehčí kola, tak nejsou povolený kvůli bezpečnosti, takže o kolo závodníků bych se tolik nebál.

+2/0
19.7.2015 10:32

P27a57v18e84l 55H89o24r37s10k15ý 1305826929457

Jestli jsem se nepřeslech, tak je to 6,8kg, dle tv.

+1/0
19.7.2015 11:56

J51a22r83o86s11l75a66v 21P40r54u18s69a 9642420672634

ja zase nechapu castecne tu honbu za vahou jako cim lehci tim lip zrychluje ale zase ztraci setrvacnost cim tezsi tim hur zrychluje ale drzi rychlost samozrejme rozhoduje este primo vaha rafku apod. ale celkove vahu bych asi moc neresil kdyz este kazdej zavodnik vazi trochu jinak a do schodu s tim nikam nebeha :-)

0/0
19.7.2015 11:58

J89i53ř13í 45T22u67r50o18ň 9226842486214

Ale běhá ;-)

0/0
19.7.2015 13:10

M60a67r80e93k 79D80r32a98š54a65r 9175235724155

musíte si uvědomit kolik času závodník tráví na "setrvačné" rovině a kolik jízdou do kopce resp. kde se rozhoduje a máte to jasné. Jízdu z kopce nepočítám, tam dosahují dostatečné rychlosti bez ohledu na hmotnost. Limit 6,8 kg je něco jako bezpečnostní protože jinak by se výrobci pokoušeli jít vyloženě na hranu a možná až za...

0/0
19.7.2015 20:11

O26n62d75ř85e35j 81P68u45t24n75a 9791564321835

Všechny jejich kola kvůli limitu váží 6,8 kg, což se s dnešními technologiemi dá splnit s velkou rezervou, takže šetřit dál váhu nemá smysl.

0/0
19.7.2015 14:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.