Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čína postavila obří horskou dráhu ze dřeva. Sviští se na ní 91 km/h

Tahle dřevěná krasavice působí mezi supermoderními horskými drahami z oceli trochu nepatřičně. Nenechte se ale mýlit! Na této nové atrakci, která se otevřela ve východočínském zábavním parku Fantawild Adventure ve městě Wu-chu, se dá dosáhnout rychlosti 91 km v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e13t37r 19S42v33a97č41i21n47a 8606839211702

doporučuji Colossos v Německu, ten sviští přes 100km a jak píšete dole, na té dřevěné se bojíte o trochu víc:)

0/0
15.7.2015 11:24

M14a64r95t85i48n 46H44a60v26l50í48k 2226283336622

v obci je snad povolena 50km/hod ne?

0/0
13.7.2015 11:14

Ř11e93h33o68ř 30V40l84a95s53á61k 2194654901186

Vždy mne trochu uklidní, když čtu o něčem z Číny a ono se to jmenuje anglicky. Čína je zjevně na anglofonní civilizaci napojena celkem silně.

0/0
12.7.2015 21:01


M51a41r69t68i15n 30B34u67s47i20d19e16a 4513520

Tady si někdo zahrává s ohněm;-)

0/−1
12.7.2015 20:53

A21d68a92m 20P78u18r58k46r65t 5606512498738

Sice bych se na to příliš nehrnul, ale na pohled pěkné, dřevo je super materiál.

0/0
12.7.2015 20:04

M78i10c42h85a36l 77S68e18m97r17á52d 3592286417759

Mám dotaz, jako technikovi mi klidně můžete odpovědět odborně...

V čem je sakra výhoda dřeva při stavbě horské dráhy? 

Existují ocelové stavebnicové konstrukční systémy, máme skvěle zvládnuté svařované konstrukce atd... Péče o ocel je poměrně jednoduchá a slabá místa lze poměrně snadno opravovat... jaká je tedy výhoda dřeva?

Nedostupnost jiného materiálu? V Číně asi ne... Jde jen o ústupek designu?

+3/0
12.7.2015 9:47

R36a84d57o20s33l42a53v 41K92l25a54u21d10a 5924948134182

Zábavných parků je strašně moc a další rostou. Tak se každý snaží udělat něco nového. Kdo vleze na tuhle obludnost, ten má pocit že je to nebezpečnější než když usedne do vozíku na kovové horské dráze. To je celé.

+2/−1
12.7.2015 10:51

T62o79m60á87š 46K77u33c78h73a82ř 3127691858661

Pravda, působí to divně, hlavně jak to stojí v té vodě, ale na druhou stranu je kvalitní dřevo vlastnostmi stále celkem bezkonkutenčním materiálem a při kvalitní údržbě i s velmi dobrou životností. Navíc tady může jít i o design a podobu např. se starými dřevěnými americkými dráhami. Číňané milují kopie.

No a v neposlední řadě by tento pravděpodobně zavalení ocelovými trubkami nepřežil: http://www.novinky.cz/koktejl/370781-delnika-na-stavbe-zavalila-sut-jako-zazrakem-prezil.html :-)

0/0
12.7.2015 12:12

R29a88d26o69s38l74a93v 39K50l46a56u10d91a 5214338574182

Ten dělník měl kliku, že nic nespadlo na něj. Prostě se vytvořila kapsa ve které byl. Kdyby tím dřevěným stropem dostal ránu do hlavy, nebo kdyby na něj celý spadl, tak je po něm. Nikdy jste neslyšel že by někdo někoho zabil klackem?

+1/0
12.7.2015 13:24

T14o21m49á51š 64K61u25c48h48a79ř 3857531688691

Nee, klacek udělá maximálně bouli. ;-D;-)

+1/0
12.7.2015 20:24

B39á32r38a 86T91e20s76n34e74r43o68v49á 5205510894769

Taky mě jako první napadlo, že se to bude strašně blbě udržovat...

0/0
12.7.2015 13:17

P40a67v49e35l 93S65t74a27v77j34a63n53í89k 6358235527951

Proč? Dřevo napustíte a nemáte s ním dost let problém. Pokud budete natírat ocel, tak je potřeba předchozí nátěr strhnout. Žárové zinkování, práškové barvy a podobné vymoženosti jsou dost nákladné.

0/0
12.7.2015 19:30

T76o85m70á69š 81K45u64c96h37a85ř 3747181958211

Přesně. Jak v tom starém vtipu o Slovácích, co vymysleli nejlepší tank - rebriňák. Celý drevený, iba kolesá má dubové. Gulka preletí, vela škody nenadělá. ;-D

0/0
12.7.2015 20:29

P15a95v57e13l 54S84t28a44v44j66a63n69í23k 6848225807831

Tipoval bych na lepší tlumení vibrací konstrukce, menší roztažnost a levnější údržbu.

+1/0
12.7.2015 19:27
Foto

P17e54t95r 23P73r13o16c70h85á14z69k95a 3382876522694

Ne,dřevěná dráha svými zvuky navodí větší pocit strachu, adrenalinu a napětí než dráha kovová.Jet na té dřevěné se pokládá za větší hrdinství než třeba na daleko větší kovové.

0/0
13.7.2015 18:04

M38a52r48t92i77n 20P97a20j57t51l 3361121275743

Být to v Rakousku a ne v Číně, zmínil bych ekologickou zátěž. Přece jenom při budoucí likvidaci toho moc nezůstane s čím si příroda neporadí sama

0/0
14.7.2015 13:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.