Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína postavila obří horskou dráhu ze dřeva. Sviští se na ní 91 km/h

Tahle dřevěná krasavice působí mezi supermoderními horskými drahami z oceli trochu nepatřičně. Nenechte se ale mýlit! Na této nové atrakci, která se otevřela ve východočínském zábavním parku Fantawild Adventure ve městě Wu-chu, se dá dosáhnout rychlosti 91 km v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e43t67r 98S63v10a79č54i52n37a 8806239291222

doporučuji Colossos v Německu, ten sviští přes 100km a jak píšete dole, na té dřevěné se bojíte o trochu víc:)

0/0
15.7.2015 11:24

M92a31r96t30i53n 72H57a39v70l70í16k 2386553136202

v obci je snad povolena 50km/hod ne?

0/0
13.7.2015 11:14

Ř58e46h59o95ř 10V64l28a28s14á62k 2684314601976

Vždy mne trochu uklidní, když čtu o něčem z Číny a ono se to jmenuje anglicky. Čína je zjevně na anglofonní civilizaci napojena celkem silně.

0/0
12.7.2015 21:01

M89a16r78t79i79n 35B34u94s20i50d52e65a 4853850

Tady si někdo zahrává s ohněm;-)

0/−1
12.7.2015 20:53

A37d38a91m 93P50u97r49k26r31t 5766682258918

Sice bych se na to příliš nehrnul, ale na pohled pěkné, dřevo je super materiál.

0/0
12.7.2015 20:04

M66i77c11h48a19l 88S18e19m71r26á32d 3752336397339

Mám dotaz, jako technikovi mi klidně můžete odpovědět odborně...

V čem je sakra výhoda dřeva při stavbě horské dráhy? 

Existují ocelové stavebnicové konstrukční systémy, máme skvěle zvládnuté svařované konstrukce atd... Péče o ocel je poměrně jednoduchá a slabá místa lze poměrně snadno opravovat... jaká je tedy výhoda dřeva?

Nedostupnost jiného materiálu? V Číně asi ne... Jde jen o ústupek designu?

+3/0
12.7.2015 9:47

R21a64d85o59s21l62a41v 28K35l40a38u66d57a 5904668624572

Zábavných parků je strašně moc a další rostou. Tak se každý snaží udělat něco nového. Kdo vleze na tuhle obludnost, ten má pocit že je to nebezpečnější než když usedne do vozíku na kovové horské dráze. To je celé.

+2/−1
12.7.2015 10:51

T13o65m18á12š 52K71u50c26h76a95ř 3297281298761

Pravda, působí to divně, hlavně jak to stojí v té vodě, ale na druhou stranu je kvalitní dřevo vlastnostmi stále celkem bezkonkutenčním materiálem a při kvalitní údržbě i s velmi dobrou životností. Navíc tady může jít i o design a podobu např. se starými dřevěnými americkými dráhami. Číňané milují kopie.

No a v neposlední řadě by tento pravděpodobně zavalení ocelovými trubkami nepřežil: http://www.novinky.cz/koktejl/370781-delnika-na-stavbe-zavalila-sut-jako-zazrakem-prezil.html :-)

0/0
12.7.2015 12:12

R28a32d25o86s97l64a14v 39K42l54a25u69d30a 5834578794512

Ten dělník měl kliku, že nic nespadlo na něj. Prostě se vytvořila kapsa ve které byl. Kdyby tím dřevěným stropem dostal ránu do hlavy, nebo kdyby na něj celý spadl, tak je po něm. Nikdy jste neslyšel že by někdo někoho zabil klackem?

+1/0
12.7.2015 13:24

T24o35m64á23š 74K35u66c12h61a42ř 3867701458641

Nee, klacek udělá maximálně bouli. ;-D;-)

+1/0
12.7.2015 20:24

B31á15r21a 18T89e38s67n50e74r59o47v61á 5785690974569

Taky mě jako první napadlo, že se to bude strašně blbě udržovat...

0/0
12.7.2015 13:17

P80a95v91e47l 49S75t15a51v62j19a49n60í40k 6618515967551

Proč? Dřevo napustíte a nemáte s ním dost let problém. Pokud budete natírat ocel, tak je potřeba předchozí nátěr strhnout. Žárové zinkování, práškové barvy a podobné vymoženosti jsou dost nákladné.

0/0
12.7.2015 19:30

T83o78m15á97š 77K45u70c61h84a66ř 3237471258871

Přesně. Jak v tom starém vtipu o Slovácích, co vymysleli nejlepší tank - rebriňák. Celý drevený, iba kolesá má dubové. Gulka preletí, vela škody nenadělá. ;-D

0/0
12.7.2015 20:29

P15a33v91e43l 39S88t49a71v82j65a45n13í48k 6758585107241

Tipoval bych na lepší tlumení vibrací konstrukce, menší roztažnost a levnější údržbu.

+1/0
12.7.2015 19:27
Foto

P28e84t19r 80P23r24o76c75h96á24z11k77a 3242296832494

Ne,dřevěná dráha svými zvuky navodí větší pocit strachu, adrenalinu a napětí než dráha kovová.Jet na té dřevěné se pokládá za větší hrdinství než třeba na daleko větší kovové.

0/0
13.7.2015 18:04

M70a34r72t35i38n 59P62a25j93t39l 3421251215103

Být to v Rakousku a ne v Číně, zmínil bych ekologickou zátěž. Přece jenom při budoucí likvidaci toho moc nezůstane s čím si příroda neporadí sama

0/0
14.7.2015 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.