Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína postavila obří horskou dráhu ze dřeva. Sviští se na ní 91 km/h

Tahle dřevěná krasavice působí mezi supermoderními horskými drahami z oceli trochu nepatřičně. Nenechte se ale mýlit! Na této nové atrakci, která se otevřela ve východočínském zábavním parku Fantawild Adventure ve městě Wu-chu, se dá dosáhnout rychlosti 91 km v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P84e71t55r 47S79v89a12č88i40n71a 8976709341902

doporučuji Colossos v Německu, ten sviští přes 100km a jak píšete dole, na té dřevěné se bojíte o trochu víc:)

0/0
15.7.2015 11:24

M12a44r66t70i44n 76H72a43v39l29í20k 2206623246402

v obci je snad povolena 50km/hod ne?

0/0
13.7.2015 11:14

Ř30e17h59o71ř 51V18l93a31s49á79k 2204534691386

Vždy mne trochu uklidní, když čtu o něčem z Číny a ono se to jmenuje anglicky. Čína je zjevně na anglofonní civilizaci napojena celkem silně.

0/0
12.7.2015 21:01

M70a34r17t92i23n 78B33u85s32i56d82e94a 4513410

Tady si někdo zahrává s ohněm;-)

0/−1
12.7.2015 20:53

A35d37a69m 36P86u57r19k63r48t 5986822828178

Sice bych se na to příliš nehrnul, ale na pohled pěkné, dřevo je super materiál.

0/0
12.7.2015 20:04

M22i27c89h34a33l 13S14e68m93r12á27d 3492456177449

Mám dotaz, jako technikovi mi klidně můžete odpovědět odborně...

V čem je sakra výhoda dřeva při stavbě horské dráhy? 

Existují ocelové stavebnicové konstrukční systémy, máme skvěle zvládnuté svařované konstrukce atd... Péče o ocel je poměrně jednoduchá a slabá místa lze poměrně snadno opravovat... jaká je tedy výhoda dřeva?

Nedostupnost jiného materiálu? V Číně asi ne... Jde jen o ústupek designu?

+3/0
12.7.2015 9:47

R84a13d88o55s65l62a94v 22K20l82a65u21d28a 5164858184192

Zábavných parků je strašně moc a další rostou. Tak se každý snaží udělat něco nového. Kdo vleze na tuhle obludnost, ten má pocit že je to nebezpečnější než když usedne do vozíku na kovové horské dráze. To je celé.

+2/−1
12.7.2015 10:51

T40o70m20á68š 41K31u58c91h47a71ř 3407341518851

Pravda, působí to divně, hlavně jak to stojí v té vodě, ale na druhou stranu je kvalitní dřevo vlastnostmi stále celkem bezkonkutenčním materiálem a při kvalitní údržbě i s velmi dobrou životností. Navíc tady může jít i o design a podobu např. se starými dřevěnými americkými dráhami. Číňané milují kopie.

No a v neposlední řadě by tento pravděpodobně zavalení ocelovými trubkami nepřežil: http://www.novinky.cz/koktejl/370781-delnika-na-stavbe-zavalila-sut-jako-zazrakem-prezil.html :-)

0/0
12.7.2015 12:12

R51a50d74o78s44l19a36v 26K54l26a14u79d50a 5664908844622

Ten dělník měl kliku, že nic nespadlo na něj. Prostě se vytvořila kapsa ve které byl. Kdyby tím dřevěným stropem dostal ránu do hlavy, nebo kdyby na něj celý spadl, tak je po něm. Nikdy jste neslyšel že by někdo někoho zabil klackem?

+1/0
12.7.2015 13:24

T18o92m17á19š 74K96u75c52h80a39ř 3637281898631

Nee, klacek udělá maximálně bouli. ;-D;-)

+1/0
12.7.2015 20:24

B86á67r95a 24T70e53s37n50e97r82o23v25á 5925630614809

Taky mě jako první napadlo, že se to bude strašně blbě udržovat...

0/0
12.7.2015 13:17

P90a11v61e19l 32S40t44a76v75j53a97n35í63k 6788715967631

Proč? Dřevo napustíte a nemáte s ním dost let problém. Pokud budete natírat ocel, tak je potřeba předchozí nátěr strhnout. Žárové zinkování, práškové barvy a podobné vymoženosti jsou dost nákladné.

0/0
12.7.2015 19:30

T61o27m22á53š 52K29u41c34h66a93ř 3347941588131

Přesně. Jak v tom starém vtipu o Slovácích, co vymysleli nejlepší tank - rebriňák. Celý drevený, iba kolesá má dubové. Gulka preletí, vela škody nenadělá. ;-D

0/0
12.7.2015 20:29

P21a90v10e48l 62S66t80a41v55j32a29n47í27k 6548125867291

Tipoval bych na lepší tlumení vibrací konstrukce, menší roztažnost a levnější údržbu.

+1/0
12.7.2015 19:27
Foto

P20e26t60r 41P46r49o37c48h80á30z83k65a 3462196802274

Ne,dřevěná dráha svými zvuky navodí větší pocit strachu, adrenalinu a napětí než dráha kovová.Jet na té dřevěné se pokládá za větší hrdinství než třeba na daleko větší kovové.

0/0
13.7.2015 18:04

M50a86r43t63i40n 19P39a82j30t70l 3881331145123

Být to v Rakousku a ne v Číně, zmínil bych ekologickou zátěž. Přece jenom při budoucí likvidaci toho moc nezůstane s čím si příroda neporadí sama

0/0
14.7.2015 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.