Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test superkola. Jezdí na něm Contador, Kreuziger i Štybar

Projeli jsme superzávodní silniční kolo, které s určitými obměnami čtenář uvidí i na právě začínající Tour de France. Podívejte se s námi na výjimečný stroj, který se nejen nejvíc používá v pelotonu, ale jedou na něm i velcí favorité včetně dvou českých závodníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F52r13a26n59t72i86š36e18k 48D73r26b93o83h68l63a38v 6905907307691

Nevím co je na tom tak super. Je v Číně vyráběný rám jak pro profíky, tak pro běžnou /movitou/ populaci. Je na něm ta nejlepší sada a to je vše. Taková kola jezdí i jiné týmy s jinou značkou. Těžko mimo designu hledat rozdíly. Proč Spešla jezdí profíci? Je to jednoduché, Spešl nabídl nejlepší podmínky - to znamená všechna kola zdarma plus dost velký finanční balík do týmu. Tak se vybírají kola do profi týmů, nic jiného v tom nehledejte. Profik sám si kolo vybrat nemůže i kdyby chtěl. Musí jezdit na tom, co má ve smlouvě. ;-)

+3/−1
13.7.2015 22:40

R27a42d34o37v42a25n 62D15l71u96g25o45s32z 3456381728656

Přesně tak, jde o formu reklamy, nikoliv individuální rozhodnutí.

0/0
14.7.2015 20:59

Z48d62e34n63e95k 47H32e78j80m48a42l 5740803454858

No, dobře jsem se zasmál. To kolo je asi skutečně dobré. Sám mám pouze slušného "horáka" za 40 tisíc. Nicméně reklamně laděné výblitky Rudolfa Hronzy jsou spíše k smíchu! :-)

+8/0
12.7.2015 21:41
Foto

F86r61a87n28t74i82š44e20k 81H63r20a32b37a92l 3583549956978

Připomnělo mi to "Kde jsou mý blatníky?"

0/0
10.7.2015 16:04
Foto

V89l38a66d65i73m79í19r 55H56l93a81d87í34k 7360211384

Není to náhodou placená reklama na Spešly ? Nemám nic proti této značce, ale tvrzení že jejich kola používá většina profi jezdců je nepřesná. Např. na současné Tour, ji "jedou"  tři stáje z 22 startujících. (procento si každý může spočítat sám)

Navíc profi jezdci si nemohou vybírat na čem pojedou. Musí jet na tom, co mu dodá tým, vemte si Wiginse, ve Sky jezdil povině Pinarello, po odchodu si pořídil okamžitě Colnago, a prohlásil, že se na to těšil už několik let

+7/0
8.7.2015 20:14

R82i44c27h62a89r30d 38M79i69k53u72l19e38n30k35a 1529447847524

Design je ošklivý, cena šílená, manuální řazení... Kopuí si to někdo mimo profíků?

0/0
8.7.2015 17:15

T78o29m23á81š 77Š71t28e88c 4618320575377

UCI je konzerva konzervatívna podobne ako napríklad s fúzatým hmotnostným limitom 6800 gramov, ktorý by dnešné superšpičkové karbónové stroje vedeli pokoriť aj bez ujmy na bezpečnosti.

S kotúčmi sa ale situácia hýbe, v auguste a septembri môžu tímy použiť kotúče na dvoch závodoch podľa vlastného výberu. Budúci rok sa očakáva skúšobné používanie kotúčov v priebehu celej sezóny a od sezóny 2017 ich úplné povolenie.

Inak Shimano a SRAM už majú špeciálne cestné kotúčové sady, Campa ešte nie, ale zrejme sa veľmi rýchlo pridá. Od MTB sa líšia menšími rozmermi trmeňov aj kotúčov, iným uchytením trmeňov a tak ďalej.

Hlavný argument pre kotúčovky je takmer nemenná účinosť bez ohľadu na poveternostné podmienky. To ráfkové brzdy na karbónových ráfikoch za mokra brzdia biedne, nehovoriac o ničení drahých ráfikov.

Inak bike je to pekný, i keď sám by som si Spešla nekúpil – príliš veľa sa uňho platí za značku, podobne ako u Treku. Nič to nemení, že je to fascinujúci stroj a k bežnému bicyklu za 20000 Kč sa má podobne ako monopost F1 k ľudovému Fiatu. A dobré je pamätať, že keďže je tento stroj stavaný hlavne na nekompromisný výkon, robia sa kompromisy inde, napríklad v životnosti komponentov. Kto si môže dovoliť takto drahý bike, môže si dovoliť pomerne často (dajme tomu každý 10000 km) meniť namotaný prešmyk, ohnutú prehadzovačku, ojazdenú reťaz (tú častejšie) a podobne.

+4/0
8.7.2015 13:50

D98a93v54i58d 40K90o15h76o61u57t 8951226106694

Jestli někomu bycikl připomíná bombardér, tak to teda potěš koště.

+2/−4
7.7.2015 19:08

M80a35r31t51i46n 12D81r57a90h25o11n65o55v44s10k68y 6163325425

narazka na celocerne provedeni.. zapojte fantazii trochu

+5/0
8.7.2015 18:32

J53a78k64u78b 88N43e46b67u33r93k81a 6175227210969

Dělat recenzi po 350km mi přijde trochu ukvapený :)

0/0
7.7.2015 13:13

J46o96s46e24f 29A75n78t18o78š 2526922832566

Když víc neujel, tak co má dělat?

+4/0
9.7.2015 12:20

J15a18n 55V34r62š67k30a 1156113458865

Nejsem nijak vášnivý cyklista - najezdím tak 8 až 10 tisíc ročně, ale tyto unifikované hrůzy se mi opravdu nelíbí. 

Ale když se podívám na ksichtbúkové stránky "Steel vintage bikes" tak to mi kane slza :-))

+1/−4
7.7.2015 10:26

M15a78r78t86i74n 82B12e89d67n19a47ř63í53k 8858556624453

Prej "Nejsem nijak vášnivý cyklista"..ale najezdíte přes 8000 km ročně?.. Kolik teda najede vášniví cyklista? 8-o ..To abych nedělal nic jiného než jezdil na kole. Kašlat na práci a na "běžný život"...

+4/−2
10.7.2015 9:33

J10a21n 85B14u86g41d59o77l 7694289487900

Můj spolupracant najezdí ročně 18-20k km.

0/0
12.7.2015 6:09

J16a94r10o19s41l45a49v 88K14o34v75á62ř34í74k 4198503640680

Což je 50KM každý den a to je dost. Já mam 100-150Km za týden.

0/0
13.7.2015 11:37

J78a98r32o30s92l25a40v 10K73o29v11á27ř56í43k 4208833720180

Á kola pro hipstery.

0/0
13.7.2015 11:36

T37o32m17á46š 66C58h20r33u58d60i39m77s89k93ý 5184896287266

laický dotaz. Když závodnící šetří na kole pomalu každý gram váhy-proč se nepoužívají kvalitní ráfkové brzdy, když jsou lehčí než kotoučové? Jednu etapu by snad špalky mohly vydržet v dobrém stavu, ne?

0/−2
7.7.2015 10:20

O69n22d78ř68e19j 66S26t48a71r57o89s65t78k61a 7656808282565

protože v dlouhem sjezdu se zahřivaji špalky i rafky a přestavaji brzdit R^

+1/0
7.7.2015 13:49

J32o22s49e22f 96A44n63t11o32š 2826342912366

Tak čti pořádně, kotoučovky jsou zatím zakázaný, takže špalky :)

+3/0
9.7.2015 12:23

E37m27i49l 70M92i49n28á64ř 7900979939117

"Jediný problém jsem zaznamenal v některých ostřejších sjezdech..." Roman Kr. dnes na TdF také zaznamenal tento problém! Naštěstí hodil elegantní parakotoul do pangejtu a je asi v pohodě.

0/0
6.7.2015 18:56

M29a66r79e98k 72O95p 9719473850773

Jsem si nevšiml, že by už UCI pibolila disc brzdy nyni. A ten rychlostní rozdíl Tarmacu a Rbx je nesmysl.

+2/−3
6.7.2015 18:22

P78a14v72e77l 25N66e85d83ě90l55a 5456290724251

Nesmylsů a nepřesností je tam víc. Ale to už je ve článcích pana Pravdy zvykem.

+1/−4
6.7.2015 18:37

J17a67n 26S61l63a65v34í27k 2481919400646

Taky tam uvádí porovnání s Rubaix Expert a to není Rubaix S-works což je velký rozdíl atd.

+3/0
6.7.2015 21:02

P64e38t35r 21T85a16f57t 9583237764929

Myslim, ze ten rozdil v rychlosti Tarmacu oproti Roubaix byl dany hlavne pouzitymi rafky - ono je rozdil jet na vysokych karbonech a normalnich rafcich tempo proti vetru.

Co by me zajimalo by byl test tohoto kola proti slusne postavenemu "amaterskemu" - sam mam cca 70 tKc kolo na ultegre a byl bych zvedavy na srovnani jizdy na podobnych typech rafku - napr. srovnavat me eurusy oproti vysokym karbonum by bylo pri pseudocasovkovem pouziti (solo jizda na cas) celkem nesmyslne.

+2/0
6.7.2015 12:26

M77a81r41e80k 98O51p 9589803560503

Není nic jednoduššího než si ta karbonová kola půjčit a otestovat.

+1/0
6.7.2015 18:24

P71e40t56r 44T17a81f61t 9603397214429

Pujcit si kolo za 250 litru? A kde prosim, kdyz je to tak jednoduche...

+1/−2
6.7.2015 18:25

M22a59r38e60k 71O15p 9499863700583

Možná Vás to překvapí, ale tam kde je prodávají. Po republice je několik CONCEPT STORŮ, kde Vám kola zapůjčí.

+1/0
13.7.2015 9:58

P48e23t89r 43T29a82f65t 9813677664459

Tak to me, priznam se, opravdu prekvapuje.

A to zapujceni je mozne napr. i na 30 km projizdku? Jinak to dle meho nema moc cenu. Na druhou stranu by to ode me nebylo moc fer, pujcovat si tak drahe kolo, kdyz si jej nechci koupit (jako hobikovi si rikam, ze mi musi stacit kolo do stovky).

Ale vazne by me zajimal ten rozdil ;o)

+1/0
13.7.2015 11:11

P88e91t33r 81T90a13f14t 9533957284129

Asi jsme se nepochopili - ja myslel srovnani obou kol, kdyz budou na podobnych rafcich. O srovnani karbonovych rafku vs. hlinik mi vazne nejde...

0/0
6.7.2015 18:27

J43a79n 27S53l80a18v93í12k 2701209960116

Já otestoval carbon Zipp 303 vs. Mavic Ksyrium SL a je rozdíl na rovinatém okruhu 1min. na 10km pro Zipp. Hned jsem 303 zakoupil...

0/−1
6.7.2015 21:01

V57á50c22l24a34v 25R79o92s72e75n52b30e35r55g 6699677102947

Když už zmiňujete, že se kolo vyznačuje nízkou hmotností, co takhle tu hmotnost uvést?

+13/0
6.7.2015 6:47

J89i52ř56í 14K43ř71í88ž 2487734716786

Že se autor nestydí za fotky 3 a 6. To neumí tak základní věc jako ostření na mobilu nebo dokonce na foťáku?

+1/0
5.7.2015 14:20

J95a55n 47K86o44s 6828683753787

Kde je zlatý hřeb článku, Pravda sedící na tom superstroji? Toto foto, vždy posouvá jeho články o mnoho levelů výše...:-)

+14/−3
5.7.2015 13:55

O87l73d13ř54i35c89h 59S90t96a21r50ý 2929178805667

XD

0/0
6.7.2015 15:54

O49n95d24ř77e33j 75M60a53r10e95k 9262370657849

Trochu velkohubé hodnocení. Špičková kola jsou si víceméně podobná, to že je zrovna Spešl ten nej nej je nesmysl. Výborné kolo to je, je jedno z nejlepších, ovšem ne nejlepší. A když už je o tom řeč, nějak to Kreuzigerovi a nebo Saganovi moc nefungovalo, slavnou elektronickou sadu nevozí z důvodu nespolehlivosti také kromě jiných i Contador.

+8/0
5.7.2015 13:38

P52a86u92l 88J22a30r86o97s 2303248820

Takove kolo si koupit,tady v CR,tak bych si ho musel uvazat u hospody na retez k noze.;-D;-D;-D

+1/0
5.7.2015 13:28

M80a90r36t33i77n 71V25a88v96ř89í30k 8151454982

To by nepomohlo - ukradli by kolo i s Vámi!;-D;-D

+1/0
6.7.2015 13:22

M28i43l72a17n 37H97a34n73u48s20k27a 7609808852921

Ty fotky jsou dělaný mobilem? :-)

+10/0
5.7.2015 13:26

M68i29c81h40a96l 41V48e36n75z38a79r37a 8392742643471

Krásný kolo.Přiznám se, že bych se taky na něm projel! Kdo asi ne, že. NA druhou stranu takových kol je ;-)

+3/0
5.7.2015 11:03

P51e93t70r 77O56t78r69u31b88a 6196418802195

Prý "jen o 15 až o 20 kg lehčí". To asi autorovi reklamního článku váží jeho osobní váha pěkně blbě. Viděl bych to jako šanci pro výrobce osobních vah jak si přijít zadarmo (teda výměnou za jednu váhu) k reklamnímu článku zde. ;-D;-D;-D

+3/−6
5.7.2015 9:42

J71a95n 84S31t30o77d17o88l17a 7131590903670

Petr ma tak max. 80, spis pod. Takze to celkem sedi, ne?

0/0
11.7.2015 19:21

M44a36r10e68k 58G18a11j67d32a 4893134386242

tarmac --- česky je to asfalt. Doplňte si slovní zásobu.

+2/−2
5.7.2015 8:57

O97n96d92ř31e64j 60M39a64r79e52k 9582160617679

Není. Tarmac je složenina slov tar + macadam - tér a kamenná drť. A znamená to hrubý asfalt.

+3/0
5.7.2015 13:32
Foto

J75a39n 47H43a79ž20m22u52k69a 6623406105

Kreuziger, ten může jezdit leda na tříkolce.

+3/−26
5.7.2015 8:30

M40i22c85h81a91l 55M17i32l80l24e66r 9526522309362

aha, tady to konecne mame. !!

Dokud jsme jeste meli nicky, vystupoval tu jeden, kdo se do Kreuzigara navazel pri vsech prilezitostech. Nakonec jsme dosli k nazoru, ze byli puvodne s Kreuzem kamosi v rannem detstvi, ale veskere jejich pratelstvi skoncilo kdyz Kreuz mu sebral trikolku a odjel s ni na skolni hriste. Od te doby mu dotycny typek nemuze prijit na jmeno.

Tak uz konecne zname jmeno toho neodpoustejiciho typka postradajiciho trikolku: Jan Hažmuka

;-D;-D;-D

+25/0
5.7.2015 8:36
Foto

R86o91m77a92n 16K90r42a71t29o88c20h92v26i70l 1377438618319

Hloupost, přiznal se, že mu sebral kuličky...

0/0
5.7.2015 8:55

M34i47c52h81a86l 95M50i83l80l52e18r 9866942239522

kulicky strcil do kapsy a odfrcel na trikolce

+1/0
5.7.2015 9:23

M32i30c74h76a55l 48M66i68l91l96e70r 9986392459932

Kreuz, samozrejme.

+1/0
5.7.2015 9:24

J46a61n 45B27o14h76a53t98ý 7947360188352

Myslel jsem, že ta blbost stojí aspoň 5 x tolik. Doufám, že aspoň řetěz bude za 50 klacků, jinak je to ostuda.

+2/0
5.7.2015 8:21

J47a34n 84S34l75a66v69í95k 2951609860236

Reklama na značku kterou jezdím, jinak na TdF mají opravdu jiný stroje. Toto je předražený Tarmac pro mastňáky. Karbonové výplety také doporučuji jen ne ty Roval, ale origo Zipp, Mavic, C.Bora, atd.Mj. toto kolo se dá postavit za polovinu!!!

+13/−1
5.7.2015 8:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.