Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test superkola. Jezdí na něm Contador, Kreuziger i Štybar

Projeli jsme superzávodní silniční kolo, které s určitými obměnami čtenář uvidí i na právě začínající Tour de France. Podívejte se s námi na výjimečný stroj, který se nejen nejvíc používá v pelotonu, ale jedou na něm i velcí favorité včetně dvou českých závodníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F39r41a40n64t68i17š58e77k 66D74r51b10o22h43l18a38v 6655587347511

Nevím co je na tom tak super. Je v Číně vyráběný rám jak pro profíky, tak pro běžnou /movitou/ populaci. Je na něm ta nejlepší sada a to je vše. Taková kola jezdí i jiné týmy s jinou značkou. Těžko mimo designu hledat rozdíly. Proč Spešla jezdí profíci? Je to jednoduché, Spešl nabídl nejlepší podmínky - to znamená všechna kola zdarma plus dost velký finanční balík do týmu. Tak se vybírají kola do profi týmů, nic jiného v tom nehledejte. Profik sám si kolo vybrat nemůže i kdyby chtěl. Musí jezdit na tom, co má ve smlouvě. ;-)

+3/−1
13.7.2015 22:40

R65a71d31o79v79a37n 32D77l95u64g84o96s75z 3936771958536

Přesně tak, jde o formu reklamy, nikoliv individuální rozhodnutí.

0/0
14.7.2015 20:59

Z58d43e54n72e53k 24H81e57j98m71a44l 5370103744868

No, dobře jsem se zasmál. To kolo je asi skutečně dobré. Sám mám pouze slušného "horáka" za 40 tisíc. Nicméně reklamně laděné výblitky Rudolfa Hronzy jsou spíše k smíchu! :-)

+8/0
12.7.2015 21:41
Foto

F24r66a94n42t75i54š67e92k 22H80r81a23b25a17l 3543499896928

Připomnělo mi to "Kde jsou mý blatníky?"

0/0
10.7.2015 16:04
Foto

V55l17a59d62i16m37í70r 56H92l64a70d36í44k 7300201274

Není to náhodou placená reklama na Spešly ? Nemám nic proti této značce, ale tvrzení že jejich kola používá většina profi jezdců je nepřesná. Např. na současné Tour, ji "jedou"  tři stáje z 22 startujících. (procento si každý může spočítat sám)

Navíc profi jezdci si nemohou vybírat na čem pojedou. Musí jet na tom, co mu dodá tým, vemte si Wiginse, ve Sky jezdil povině Pinarello, po odchodu si pořídil okamžitě Colnago, a prohlásil, že se na to těšil už několik let

+7/0
8.7.2015 20:14

R14i62c23h94a82r37d 50M87i15k82u59l67e74n97k46a 1659177657534

Design je ošklivý, cena šílená, manuální řazení... Kopuí si to někdo mimo profíků?

0/0
8.7.2015 17:15

T81o32m53á39š 59Š22t65e36c 4638390985847

UCI je konzerva konzervatívna podobne ako napríklad s fúzatým hmotnostným limitom 6800 gramov, ktorý by dnešné superšpičkové karbónové stroje vedeli pokoriť aj bez ujmy na bezpečnosti.

S kotúčmi sa ale situácia hýbe, v auguste a septembri môžu tímy použiť kotúče na dvoch závodoch podľa vlastného výberu. Budúci rok sa očakáva skúšobné používanie kotúčov v priebehu celej sezóny a od sezóny 2017 ich úplné povolenie.

Inak Shimano a SRAM už majú špeciálne cestné kotúčové sady, Campa ešte nie, ale zrejme sa veľmi rýchlo pridá. Od MTB sa líšia menšími rozmermi trmeňov aj kotúčov, iným uchytením trmeňov a tak ďalej.

Hlavný argument pre kotúčovky je takmer nemenná účinosť bez ohľadu na poveternostné podmienky. To ráfkové brzdy na karbónových ráfikoch za mokra brzdia biedne, nehovoriac o ničení drahých ráfikov.

Inak bike je to pekný, i keď sám by som si Spešla nekúpil – príliš veľa sa uňho platí za značku, podobne ako u Treku. Nič to nemení, že je to fascinujúci stroj a k bežnému bicyklu za 20000 Kč sa má podobne ako monopost F1 k ľudovému Fiatu. A dobré je pamätať, že keďže je tento stroj stavaný hlavne na nekompromisný výkon, robia sa kompromisy inde, napríklad v životnosti komponentov. Kto si môže dovoliť takto drahý bike, môže si dovoliť pomerne často (dajme tomu každý 10000 km) meniť namotaný prešmyk, ohnutú prehadzovačku, ojazdenú reťaz (tú častejšie) a podobne.

+4/0
8.7.2015 13:50

D97a84v73i29d 49K66o39h34o80u18t 8221966986704

Jestli někomu bycikl připomíná bombardér, tak to teda potěš koště.

+2/−4
7.7.2015 19:08

M27a73r70t20i40n 75D32r64a82h63o73n63o38v95s96k63y 6313485485

narazka na celocerne provedeni.. zapojte fantazii trochu

+5/0
8.7.2015 18:32

J53a35k86u65b 85N49e65b45u48r78k21a 6215227630379

Dělat recenzi po 350km mi přijde trochu ukvapený :)

0/0
7.7.2015 13:13

J57o82s72e89f 75A69n87t11o31š 2516792102226

Když víc neujel, tak co má dělat?

+4/0
9.7.2015 12:20

J13a47n 25V32r72š40k62a 1316473628585

Nejsem nijak vášnivý cyklista - najezdím tak 8 až 10 tisíc ročně, ale tyto unifikované hrůzy se mi opravdu nelíbí. 

Ale když se podívám na ksichtbúkové stránky "Steel vintage bikes" tak to mi kane slza :-))

+1/−4
7.7.2015 10:26

M96a76r48t74i80n 19B73e96d92n50a94ř75í21k 8508486354493

Prej "Nejsem nijak vášnivý cyklista"..ale najezdíte přes 8000 km ročně?.. Kolik teda najede vášniví cyklista? 8-o ..To abych nedělal nic jiného než jezdil na kole. Kašlat na práci a na "běžný život"...

+4/−2
10.7.2015 9:33

J86a70n 42B22u18g13d23o11l 7264629237450

Můj spolupracant najezdí ročně 18-20k km.

0/0
12.7.2015 6:09

J24a61r75o72s98l91a82v 29K91o35v19á10ř41í73k 4728263750820

Což je 50KM každý den a to je dost. Já mam 100-150Km za týden.

0/0
13.7.2015 11:37

J20a63r37o48s30l30a10v 44K61o61v85á98ř17í19k 4808243730570

Á kola pro hipstery.

0/0
13.7.2015 11:36

T69o65m20á19š 73C61h33r21u87d31i57m80s63k92ý 5794266277616

laický dotaz. Když závodnící šetří na kole pomalu každý gram váhy-proč se nepoužívají kvalitní ráfkové brzdy, když jsou lehčí než kotoučové? Jednu etapu by snad špalky mohly vydržet v dobrém stavu, ne?

0/−2
7.7.2015 10:20

O82n38d62ř67e63j 28S77t19a70r32o68s98t90k67a 7226498142865

protože v dlouhem sjezdu se zahřivaji špalky i rafky a přestavaji brzdit R^

+1/0
7.7.2015 13:49

J60o61s81e72f 54A49n14t81o81š 2776332332406

Tak čti pořádně, kotoučovky jsou zatím zakázaný, takže špalky :)

+3/0
9.7.2015 12:23

E53m90i13l 15M12i35n11á66ř 7280509619217

"Jediný problém jsem zaznamenal v některých ostřejších sjezdech..." Roman Kr. dnes na TdF také zaznamenal tento problém! Naštěstí hodil elegantní parakotoul do pangejtu a je asi v pohodě.

0/0
6.7.2015 18:56

M28a33r37e69k 75O18p 9189533740433

Jsem si nevšiml, že by už UCI pibolila disc brzdy nyni. A ten rychlostní rozdíl Tarmacu a Rbx je nesmysl.

+2/−3
6.7.2015 18:22

P44a82v58e14l 31N23e71d24ě71l16a 5446300114791

Nesmylsů a nepřesností je tam víc. Ale to už je ve článcích pana Pravdy zvykem.

+1/−4
6.7.2015 18:37

J49a16n 10S31l79a59v90í85k 2731649110736

Taky tam uvádí porovnání s Rubaix Expert a to není Rubaix S-works což je velký rozdíl atd.

+3/0
6.7.2015 21:02

P70e46t98r 28T28a11f27t 9813767404979

Myslim, ze ten rozdil v rychlosti Tarmacu oproti Roubaix byl dany hlavne pouzitymi rafky - ono je rozdil jet na vysokych karbonech a normalnich rafcich tempo proti vetru.

Co by me zajimalo by byl test tohoto kola proti slusne postavenemu "amaterskemu" - sam mam cca 70 tKc kolo na ultegre a byl bych zvedavy na srovnani jizdy na podobnych typech rafku - napr. srovnavat me eurusy oproti vysokym karbonum by bylo pri pseudocasovkovem pouziti (solo jizda na cas) celkem nesmyslne.

+2/0
6.7.2015 12:26

M66a14r98e86k 78O44p 9609893470723

Není nic jednoduššího než si ta karbonová kola půjčit a otestovat.

+1/0
6.7.2015 18:24

P45e82t11r 53T17a78f14t 9953457634399

Pujcit si kolo za 250 litru? A kde prosim, kdyz je to tak jednoduche...

+1/−2
6.7.2015 18:25

M12a14r41e94k 83O72p 9489393310243

Možná Vás to překvapí, ale tam kde je prodávají. Po republice je několik CONCEPT STORŮ, kde Vám kola zapůjčí.

+1/0
13.7.2015 9:58

P10e15t54r 19T82a17f24t 9183847304569

Tak to me, priznam se, opravdu prekvapuje.

A to zapujceni je mozne napr. i na 30 km projizdku? Jinak to dle meho nema moc cenu. Na druhou stranu by to ode me nebylo moc fer, pujcovat si tak drahe kolo, kdyz si jej nechci koupit (jako hobikovi si rikam, ze mi musi stacit kolo do stovky).

Ale vazne by me zajimal ten rozdil ;o)

+1/0
13.7.2015 11:11

P31e69t73r 11T44a88f26t 9963847864919

Asi jsme se nepochopili - ja myslel srovnani obou kol, kdyz budou na podobnych rafcich. O srovnani karbonovych rafku vs. hlinik mi vazne nejde...

0/0
6.7.2015 18:27

J66a59n 37S82l84a85v72í89k 2511179400586

Já otestoval carbon Zipp 303 vs. Mavic Ksyrium SL a je rozdíl na rovinatém okruhu 1min. na 10km pro Zipp. Hned jsem 303 zakoupil...

0/−1
6.7.2015 21:01

V37á97c79l95a85v 19R39o94s11e74n23b15e28r54g 6129267232217

Když už zmiňujete, že se kolo vyznačuje nízkou hmotností, co takhle tu hmotnost uvést?

+13/0
6.7.2015 6:47

J56i45ř37í 37K25ř12í11ž 2517574866206

Že se autor nestydí za fotky 3 a 6. To neumí tak základní věc jako ostření na mobilu nebo dokonce na foťáku?

+1/0
5.7.2015 14:20

J14a34n 70K21o39s 6788983683747

Kde je zlatý hřeb článku, Pravda sedící na tom superstroji? Toto foto, vždy posouvá jeho články o mnoho levelů výše...:-)

+14/−3
5.7.2015 13:55

O20l77d40ř83i75c53h 48S80t47a57r58ý 2579868495647

XD

0/0
6.7.2015 15:54

O82n71d27ř92e55j 34M73a79r60e94k 9422100137369

Trochu velkohubé hodnocení. Špičková kola jsou si víceméně podobná, to že je zrovna Spešl ten nej nej je nesmysl. Výborné kolo to je, je jedno z nejlepších, ovšem ne nejlepší. A když už je o tom řeč, nějak to Kreuzigerovi a nebo Saganovi moc nefungovalo, slavnou elektronickou sadu nevozí z důvodu nespolehlivosti také kromě jiných i Contador.

+8/0
5.7.2015 13:38

P87a69u36l 72J74a40r18o87s 2773788380

Takove kolo si koupit,tady v CR,tak bych si ho musel uvazat u hospody na retez k noze.;-D;-D;-D

+1/0
5.7.2015 13:28

M62a46r68t85i68n 26V57a98v96ř41í77k 8821664682

To by nepomohlo - ukradli by kolo i s Vámi!;-D;-D

+1/0
6.7.2015 13:22

M71i83l89a69n 57H13a78n17u71s58k78a 7799298332131

Ty fotky jsou dělaný mobilem? :-)

+10/0
5.7.2015 13:26

M95i95c12h10a45l 56V37e42n11z77a38r73a 8382292463281

Krásný kolo.Přiznám se, že bych se taky na něm projel! Kdo asi ne, že. NA druhou stranu takových kol je ;-)

+3/0
5.7.2015 11:03

P22e32t92r 66O67t58r19u97b58a 6146588492715

Prý "jen o 15 až o 20 kg lehčí". To asi autorovi reklamního článku váží jeho osobní váha pěkně blbě. Viděl bych to jako šanci pro výrobce osobních vah jak si přijít zadarmo (teda výměnou za jednu váhu) k reklamnímu článku zde. ;-D;-D;-D

+3/−6
5.7.2015 9:42

J83a68n 80S11t70o63d39o10l53a 7921390523460

Petr ma tak max. 80, spis pod. Takze to celkem sedi, ne?

0/0
11.7.2015 19:21

M71a57r34e19k 22G49a22j49d79a 4303254746632

tarmac --- česky je to asfalt. Doplňte si slovní zásobu.

+2/−2
5.7.2015 8:57

O33n22d43ř29e43j 84M72a12r10e33k 9452430857819

Není. Tarmac je složenina slov tar + macadam - tér a kamenná drť. A znamená to hrubý asfalt.

+3/0
5.7.2015 13:32
Foto

J74a70n 86H23a80ž26m55u19k39a 6773436385

Kreuziger, ten může jezdit leda na tříkolce.

+3/−26
5.7.2015 8:30

M94i25c59h50a48l 46M25i97l61l39e76r 9186592539692

aha, tady to konecne mame. !!

Dokud jsme jeste meli nicky, vystupoval tu jeden, kdo se do Kreuzigara navazel pri vsech prilezitostech. Nakonec jsme dosli k nazoru, ze byli puvodne s Kreuzem kamosi v rannem detstvi, ale veskere jejich pratelstvi skoncilo kdyz Kreuz mu sebral trikolku a odjel s ni na skolni hriste. Od te doby mu dotycny typek nemuze prijit na jmeno.

Tak uz konecne zname jmeno toho neodpoustejiciho typka postradajiciho trikolku: Jan Hažmuka

;-D;-D;-D

+25/0
5.7.2015 8:36
Foto

R71o10m69a21n 37K94r92a13t20o11c85h85v78i47l 1737718938829

Hloupost, přiznal se, že mu sebral kuličky...

0/0
5.7.2015 8:55

M27i86c21h72a33l 25M84i88l25l20e73r 9106752849852

kulicky strcil do kapsy a odfrcel na trikolce

+1/0
5.7.2015 9:23

M33i52c98h37a91l 57M58i57l51l86e55r 9656282389852

Kreuz, samozrejme.

+1/0
5.7.2015 9:24

J88a15n 60B32o69h38a59t96ý 7107930358512

Myslel jsem, že ta blbost stojí aspoň 5 x tolik. Doufám, že aspoň řetěz bude za 50 klacků, jinak je to ostuda.

+2/0
5.7.2015 8:21

J71a50n 13S81l19a37v36í31k 2951859250386

Reklama na značku kterou jezdím, jinak na TdF mají opravdu jiný stroje. Toto je předražený Tarmac pro mastňáky. Karbonové výplety také doporučuji jen ne ty Roval, ale origo Zipp, Mavic, C.Bora, atd.Mj. toto kolo se dá postavit za polovinu!!!

+13/−1
5.7.2015 8:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.