Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Test superkola. Jezdí na něm Contador, Kreuziger i Štybar

Projeli jsme superzávodní silniční kolo, které s určitými obměnami čtenář uvidí i na právě začínající Tour de France. Podívejte se s námi na výjimečný stroj, který se nejen nejvíc používá v pelotonu, ale jedou na něm i velcí favorité včetně dvou českých závodníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F56r53a63n55t22i94š55e38k 16D24r47b28o74h36l53a80v 6875777127161

Nevím co je na tom tak super. Je v Číně vyráběný rám jak pro profíky, tak pro běžnou /movitou/ populaci. Je na něm ta nejlepší sada a to je vše. Taková kola jezdí i jiné týmy s jinou značkou. Těžko mimo designu hledat rozdíly. Proč Spešla jezdí profíci? Je to jednoduché, Spešl nabídl nejlepší podmínky - to znamená všechna kola zdarma plus dost velký finanční balík do týmu. Tak se vybírají kola do profi týmů, nic jiného v tom nehledejte. Profik sám si kolo vybrat nemůže i kdyby chtěl. Musí jezdit na tom, co má ve smlouvě. ;-)

+3/−1
13.7.2015 22:40

R87a58d34o47v23a61n 80D60l37u50g52o68s80z 3216131798536

Přesně tak, jde o formu reklamy, nikoliv individuální rozhodnutí.

0/0
14.7.2015 20:59

Z19d22e87n29e63k 19H48e22j29m98a44l 5140673234478

No, dobře jsem se zasmál. To kolo je asi skutečně dobré. Sám mám pouze slušného "horáka" za 40 tisíc. Nicméně reklamně laděné výblitky Rudolfa Hronzy jsou spíše k smíchu! :-)

+8/0
12.7.2015 21:41


Foto

F22r37a22n96t29i25š42e60k 23H94r10a65b71a77l 3463629336728

Připomnělo mi to "Kde jsou mý blatníky?"

0/0
10.7.2015 16:04
Foto

V37l78a64d24i86m33í49r 84H34l93a61d46í56k 7690361144

Není to náhodou placená reklama na Spešly ? Nemám nic proti této značce, ale tvrzení že jejich kola používá většina profi jezdců je nepřesná. Např. na současné Tour, ji "jedou"  tři stáje z 22 startujících. (procento si každý může spočítat sám)

Navíc profi jezdci si nemohou vybírat na čem pojedou. Musí jet na tom, co mu dodá tým, vemte si Wiginse, ve Sky jezdil povině Pinarello, po odchodu si pořídil okamžitě Colnago, a prohlásil, že se na to těšil už několik let

+7/0
8.7.2015 20:14

R55i53c98h15a60r37d 76M61i73k34u62l52e76n43k81a 1469207407394

Design je ošklivý, cena šílená, manuální řazení... Kopuí si to někdo mimo profíků?

0/0
8.7.2015 17:15

T44o81m96á50š 87Š56t43e90c 4478970765477

UCI je konzerva konzervatívna podobne ako napríklad s fúzatým hmotnostným limitom 6800 gramov, ktorý by dnešné superšpičkové karbónové stroje vedeli pokoriť aj bez ujmy na bezpečnosti.

S kotúčmi sa ale situácia hýbe, v auguste a septembri môžu tímy použiť kotúče na dvoch závodoch podľa vlastného výberu. Budúci rok sa očakáva skúšobné používanie kotúčov v priebehu celej sezóny a od sezóny 2017 ich úplné povolenie.

Inak Shimano a SRAM už majú špeciálne cestné kotúčové sady, Campa ešte nie, ale zrejme sa veľmi rýchlo pridá. Od MTB sa líšia menšími rozmermi trmeňov aj kotúčov, iným uchytením trmeňov a tak ďalej.

Hlavný argument pre kotúčovky je takmer nemenná účinosť bez ohľadu na poveternostné podmienky. To ráfkové brzdy na karbónových ráfikoch za mokra brzdia biedne, nehovoriac o ničení drahých ráfikov.

Inak bike je to pekný, i keď sám by som si Spešla nekúpil – príliš veľa sa uňho platí za značku, podobne ako u Treku. Nič to nemení, že je to fascinujúci stroj a k bežnému bicyklu za 20000 Kč sa má podobne ako monopost F1 k ľudovému Fiatu. A dobré je pamätať, že keďže je tento stroj stavaný hlavne na nekompromisný výkon, robia sa kompromisy inde, napríklad v životnosti komponentov. Kto si môže dovoliť takto drahý bike, môže si dovoliť pomerne často (dajme tomu každý 10000 km) meniť namotaný prešmyk, ohnutú prehadzovačku, ojazdenú reťaz (tú častejšie) a podobne.

+4/0
8.7.2015 13:50

D40a38v66i31d 91K63o27h22o10u11t 8131506616704

Jestli někomu bycikl připomíná bombardér, tak to teda potěš koště.

+2/−4
7.7.2015 19:08

M95a18r90t21i25n 35D25r39a90h32o58n13o20v57s27k45y 6383625965

narazka na celocerne provedeni.. zapojte fantazii trochu

+5/0
8.7.2015 18:32

J85a32k24u19b 21N88e81b92u28r39k42a 6775567870279

Dělat recenzi po 350km mi přijde trochu ukvapený :)

0/0
7.7.2015 13:13

J60o34s98e36f 82A50n31t11o47š 2446722882526

Když víc neujel, tak co má dělat?

+4/0
9.7.2015 12:20

J68a94n 63V72r50š53k74a 1476813978785

Nejsem nijak vášnivý cyklista - najezdím tak 8 až 10 tisíc ročně, ale tyto unifikované hrůzy se mi opravdu nelíbí. 

Ale když se podívám na ksichtbúkové stránky "Steel vintage bikes" tak to mi kane slza :-))

+1/−4
7.7.2015 10:26

M31a42r42t96i98n 57B53e11d24n92a96ř91í46k 8128786554633

Prej "Nejsem nijak vášnivý cyklista"..ale najezdíte přes 8000 km ročně?.. Kolik teda najede vášniví cyklista? 8-o ..To abych nedělal nic jiného než jezdil na kole. Kašlat na práci a na "běžný život"...

+4/−2
10.7.2015 9:33

J31a75n 74B47u10g38d33o32l 7754699377130

Můj spolupracant najezdí ročně 18-20k km.

0/0
12.7.2015 6:09

J22a78r78o36s30l14a49v 18K34o11v88á90ř70í73k 4598713130270

Což je 50KM každý den a to je dost. Já mam 100-150Km za týden.

0/0
13.7.2015 11:37

J69a70r96o20s26l15a33v 40K31o14v19á74ř33í86k 4258973110230

Á kola pro hipstery.

0/0
13.7.2015 11:36

T39o47m39á29š 86C82h76r35u78d61i29m57s98k65ý 5154116627726

laický dotaz. Když závodnící šetří na kole pomalu každý gram váhy-proč se nepoužívají kvalitní ráfkové brzdy, když jsou lehčí než kotoučové? Jednu etapu by snad špalky mohly vydržet v dobrém stavu, ne?

0/−2
7.7.2015 10:20

O12n88d82ř45e98j 59S77t11a74r72o71s45t52k47a 7116728412595

protože v dlouhem sjezdu se zahřivaji špalky i rafky a přestavaji brzdit R^

+1/0
7.7.2015 13:49

J80o96s28e49f 63A94n34t56o54š 2746872582916

Tak čti pořádně, kotoučovky jsou zatím zakázaný, takže špalky :)

+3/0
9.7.2015 12:23

E10m60i55l 62M36i24n92á48ř 7790519849187

"Jediný problém jsem zaznamenal v některých ostřejších sjezdech..." Roman Kr. dnes na TdF také zaznamenal tento problém! Naštěstí hodil elegantní parakotoul do pangejtu a je asi v pohodě.

0/0
6.7.2015 18:56

M14a63r42e18k 81O56p 9369343550303

Jsem si nevšiml, že by už UCI pibolila disc brzdy nyni. A ten rychlostní rozdíl Tarmacu a Rbx je nesmysl.

+2/−3
6.7.2015 18:22

P64a53v61e34l 86N20e51d14ě12l23a 5266790714841

Nesmylsů a nepřesností je tam víc. Ale to už je ve článcích pana Pravdy zvykem.

+1/−4
6.7.2015 18:37

J96a83n 73S57l47a21v11í54k 2421419590416

Taky tam uvádí porovnání s Rubaix Expert a to není Rubaix S-works což je velký rozdíl atd.

+3/0
6.7.2015 21:02

P91e48t72r 28T60a34f46t 9783947114109

Myslim, ze ten rozdil v rychlosti Tarmacu oproti Roubaix byl dany hlavne pouzitymi rafky - ono je rozdil jet na vysokych karbonech a normalnich rafcich tempo proti vetru.

Co by me zajimalo by byl test tohoto kola proti slusne postavenemu "amaterskemu" - sam mam cca 70 tKc kolo na ultegre a byl bych zvedavy na srovnani jizdy na podobnych typech rafku - napr. srovnavat me eurusy oproti vysokym karbonum by bylo pri pseudocasovkovem pouziti (solo jizda na cas) celkem nesmyslne.

+2/0
6.7.2015 12:26

M12a37r82e95k 75O48p 9719913330903

Není nic jednoduššího než si ta karbonová kola půjčit a otestovat.

+1/0
6.7.2015 18:24

P57e20t96r 81T78a85f44t 9293197204309

Pujcit si kolo za 250 litru? A kde prosim, kdyz je to tak jednoduche...

+1/−2
6.7.2015 18:25

M73a55r28e12k 40O82p 9629903430913

Možná Vás to překvapí, ale tam kde je prodávají. Po republice je několik CONCEPT STORŮ, kde Vám kola zapůjčí.

+1/0
13.7.2015 9:58

P88e95t83r 71T30a64f24t 9353167704499

Tak to me, priznam se, opravdu prekvapuje.

A to zapujceni je mozne napr. i na 30 km projizdku? Jinak to dle meho nema moc cenu. Na druhou stranu by to ode me nebylo moc fer, pujcovat si tak drahe kolo, kdyz si jej nechci koupit (jako hobikovi si rikam, ze mi musi stacit kolo do stovky).

Ale vazne by me zajimal ten rozdil ;o)

+1/0
13.7.2015 11:11

P35e50t43r 37T75a46f81t 9473117594849

Asi jsme se nepochopili - ja myslel srovnani obou kol, kdyz budou na podobnych rafcich. O srovnani karbonovych rafku vs. hlinik mi vazne nejde...

0/0
6.7.2015 18:27

J89a79n 37S81l63a93v44í65k 2191109890976

Já otestoval carbon Zipp 303 vs. Mavic Ksyrium SL a je rozdíl na rovinatém okruhu 1min. na 10km pro Zipp. Hned jsem 303 zakoupil...

0/−1
6.7.2015 21:01

V68á24c23l19a58v 31R30o93s13e48n80b48e14r83g 6739647462807

Když už zmiňujete, že se kolo vyznačuje nízkou hmotností, co takhle tu hmotnost uvést?

+13/0
6.7.2015 6:47

J53i41ř42í 13K15ř14í44ž 2487104296896

Že se autor nestydí za fotky 3 a 6. To neumí tak základní věc jako ostření na mobilu nebo dokonce na foťáku?

+1/0
5.7.2015 14:20

J49a61n 49K45o51s 6748233623367

Kde je zlatý hřeb článku, Pravda sedící na tom superstroji? Toto foto, vždy posouvá jeho články o mnoho levelů výše...:-)

+14/−3
5.7.2015 13:55

O33l25d80ř65i80c50h 98S88t76a79r29ý 2799288375557

XD

0/0
6.7.2015 15:54

O57n64d64ř18e19j 74M19a31r10e13k 9622860407129

Trochu velkohubé hodnocení. Špičková kola jsou si víceméně podobná, to že je zrovna Spešl ten nej nej je nesmysl. Výborné kolo to je, je jedno z nejlepších, ovšem ne nejlepší. A když už je o tom řeč, nějak to Kreuzigerovi a nebo Saganovi moc nefungovalo, slavnou elektronickou sadu nevozí z důvodu nespolehlivosti také kromě jiných i Contador.

+8/0
5.7.2015 13:38

P62a18u60l 12J19a57r38o60s 2763318630

Takove kolo si koupit,tady v CR,tak bych si ho musel uvazat u hospody na retez k noze.;-D;-D;-D

+1/0
5.7.2015 13:28

M15a54r71t29i10n 20V31a33v92ř86í85k 8201154522

To by nepomohlo - ukradli by kolo i s Vámi!;-D;-D

+1/0
6.7.2015 13:22

M61i23l93a79n 61H28a63n67u85s23k71a 7679778192791

Ty fotky jsou dělaný mobilem? :-)

+10/0
5.7.2015 13:26

M27i96c87h43a53l 14V29e47n11z98a92r41a 8622462253751

Krásný kolo.Přiznám se, že bych se taky na něm projel! Kdo asi ne, že. NA druhou stranu takových kol je ;-)

+3/0
5.7.2015 11:03

P97e55t58r 57O43t43r79u25b13a 6106468682575

Prý "jen o 15 až o 20 kg lehčí". To asi autorovi reklamního článku váží jeho osobní váha pěkně blbě. Viděl bych to jako šanci pro výrobce osobních vah jak si přijít zadarmo (teda výměnou za jednu váhu) k reklamnímu článku zde. ;-D;-D;-D

+3/−6
5.7.2015 9:42

J57a41n 42S21t52o75d88o97l76a 7601480413740

Petr ma tak max. 80, spis pod. Takze to celkem sedi, ne?

0/0
11.7.2015 19:21

M92a79r67e85k 11G30a70j47d73a 4223284616462

tarmac --- česky je to asfalt. Doplňte si slovní zásobu.

+2/−2
5.7.2015 8:57

O82n26d72ř39e53j 66M60a88r52e66k 9602290197709

Není. Tarmac je složenina slov tar + macadam - tér a kamenná drť. A znamená to hrubý asfalt.

+3/0
5.7.2015 13:32
Foto

J35a77n 31H93a19ž25m67u50k98a 6563266975

Kreuziger, ten může jezdit leda na tříkolce.

+3/−26
5.7.2015 8:30

M26i96c20h83a29l 23M59i16l91l71e35r 9466172819802

aha, tady to konecne mame. !!

Dokud jsme jeste meli nicky, vystupoval tu jeden, kdo se do Kreuzigara navazel pri vsech prilezitostech. Nakonec jsme dosli k nazoru, ze byli puvodne s Kreuzem kamosi v rannem detstvi, ale veskere jejich pratelstvi skoncilo kdyz Kreuz mu sebral trikolku a odjel s ni na skolni hriste. Od te doby mu dotycny typek nemuze prijit na jmeno.

Tak uz konecne zname jmeno toho neodpoustejiciho typka postradajiciho trikolku: Jan Hažmuka

;-D;-D;-D

+25/0
5.7.2015 8:36
Foto

R85o49m22a17n 65K91r58a45t69o52c27h19v45i77l 1427278268229

Hloupost, přiznal se, že mu sebral kuličky...

0/0
5.7.2015 8:55

M54i49c62h78a68l 47M46i68l12l78e62r 9526832869362

kulicky strcil do kapsy a odfrcel na trikolce

+1/0
5.7.2015 9:23

M43i81c10h85a48l 60M16i66l61l50e41r 9116132249372

Kreuz, samozrejme.

+1/0
5.7.2015 9:24

J58a54n 18B33o61h41a27t16ý 7797740708952

Myslel jsem, že ta blbost stojí aspoň 5 x tolik. Doufám, že aspoň řetěz bude za 50 klacků, jinak je to ostuda.

+2/0
5.7.2015 8:21

J88a79n 82S27l67a40v81í11k 2951429400766

Reklama na značku kterou jezdím, jinak na TdF mají opravdu jiný stroje. Toto je předražený Tarmac pro mastňáky. Karbonové výplety také doporučuji jen ne ty Roval, ale origo Zipp, Mavic, C.Bora, atd.Mj. toto kolo se dá postavit za polovinu!!!

+13/−1
5.7.2015 8:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.