Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Malé kufry do šrotu? Příruční zavazadla do letadel mají být menší

Počet cestujících, kteří si do letadla berou příruční zavazadlo do kabiny, přibývá. Mezinárodní asociace leteckých dopravců teď přišla s návrhem zmenšit rozměry těchto zavazadel, která se nemusí odbavovat. Některé letecké společnosti se už nyní vyjádřily, že by podobné řešení uvítaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18i72c22h28a19l 52M24i36l61l32e16r 9306202209642

k vaham prirucnich kufru:

nejlehci je Samsonite na 4 koleckach= tzv. Spinner (otocny), z rady zvane "72hrs" (72 hodin), vazi 1.5kg a rozmery jsou 55x35x23, takze o kousek tlustsi, nez rozmery o nich se mluvi v clanku.

http://www.samsoniteaustralia.com/bag-finder/travel-softside/72-hours/55cm-spinner.html#.VX_VROfgOso

0/0
16.6.2015 9:54

M22i21c55h23a98l 21M73i30l60l89e35r 9366572369302

i vetsi klufry v teto rade jsou vylehcene. Pprostredni velikost 68cm vyska vazi 2.6kg a nejvetsi 78cm vyska jen 3kg.

0/0
16.6.2015 10:01

J31a34n 88J52a96n76e21č75e25k 9880923210436

https://www.youtube.com/watch?v=Tffr6Kq-Wug

0/0
12.6.2015 11:32

V17i54k62y67r 76B13o50h47u16m23i27l 81S95t98r91a66n28s26k87y 9777348116839

Příklad z Havlova letiště /byť zavazadla k odbavení/. Kolega měl místo povoleného maxima 23 kgs. /spol. AF/ 26,5 kgs. Měl ovšem právo na dvě zavazadla. Odbavující zaměstnanec Havlova letiště odmítl zavazadlo odbavit a doporučil mu pořídit si to druhé..;-D:-P8-o.Pochopitelně, že jsme věci přidali do mého zavazadla, které mělo 18,5 kgs.

+2/0
12.6.2015 7:38

R95a31d66o67s45l98a78v 96K19l28a61u86d52a 5454718684802

Nějak jsem nepochopil co tím chce básník říct8-o

0/0
12.6.2015 7:55

V33i79k83y27r 74B35o24h79u22m83i57l 70S75t33r64a81n53s77k71y 9557458826119

Takže místo toho pustit do letadla navíc 3,5 kg v jediném zavazadle chtěl chlapík za šaltrem těch 3,5 kg. vylepšit o další kufr = tedy další váhu jen proto, aby se vešel do předpisu. Pónjal?

+2/0
12.6.2015 10:17

O16l44d29ř72i77c46h 14H24o82r53á28k 2964119311105

A nebylo by lepší vyhradit každému sedadlu stejný prostor úložné skříňky?

Jeden přijde s trošku větším osobním zavazadlem (a bude muset doplatit) a druhý přijde s bundou s tisíci kapsami, nebo velkým kabátem či kožichem + pár drobnostmi k ruce a v přihrádce zabere mnohem více místa.

A spravedlnost tedy stejně ostrouhá.

+3/0
12.6.2015 6:29

J77e55t41v52a64r86t 94M49a48n51u38k31j69a90n 1926956342874

Ano, bude to znamenat zisk pro každého krom cestujících.

0/−1
12.6.2015 3:02

M95a81r21t40i15n 51H12u74d79e42c86e31k 3143679809313

Ja litam hodne casto a verte mi nebo ne, lidi kteri sebou tahaji do letadla milion 2 veci nemam rad jelikoz s emi hodnekrate stalo, ze opravdu nemam kde dat svoje zavazadlo. Jsem ale spise pro to aby spolecnosti striktne dodrzovaly pravidlo 1 ho zavazadla (pokud jsou dovoleny 2 tak 2) nikoly vice.

Martin

+1/0
12.6.2015 3:58

L77u93k98a13s 40C46o29d48r 6798342350181

Ale pokud opravdu litas hodne casto, tak te to prece nemusi zajimat, protoze mas nejvyssi frequent flyer status, takze nastupujes do letadla jako jeden z prvnich a misto v binech je uplne vsude. Ostatne to povazuju (spolu s priority checkinem a salonkem) jako jednu z nejvetsich vyhod zlatejch frequent flyer karet - odpada vetsina cekani, odpada stres.

+2/0
12.6.2015 6:24

M81a54r90t60i32n 71H23u34d27e66c24e35k 3103629219253

proc bych mel nastupovat jako jeden z prvnich? Prave ze nerad nastupuji jako jeden z prvnich jelikoz pak musim 30+ minut cekat nez se vsichni ostatni usadi. Ano mozna by to pomohlo, ale pri 2-3 hodinovem letu sedet navic 30+ minut a cekat opravdu ne, dekuji.

+1/0
15.6.2015 12:58

M16i60c29h34a63l 87M68i25l12l35e83r 9656452909902

zdaleka ne vsude se nastupuje podle statutu k mezinarodnim letum.

V drtive vetsine volaji nejdriv business / prvni tridu (pokud nemaji samostatny vchod), z economu nejdriv rodiny s malymi detmi (a kocarky) a lidi na vozickach.

Pak ostatni z economy a u velkych letadel se to naplnuje po oddelenich smerem odzadu letadla.

0/0
16.6.2015 9:58

J35e27t75v66a96r87t 94M70a81n95u67k95j59a37n 1846776392834

Myslím, že budete zklamaný, zároveň se zmenšením zavazadel se zmenší i zavazadlový prostor. Vydělají výrobci kufrů a letecké společnosti. Velikost a počet zavazadel se zmenšují každých pár let a uložit si zavazadlo není o nic jednodušší.

0/−1
12.6.2015 4:45

M17i33r72e72k 16G82a28j65e31r 5441296469380

Většina leteckých společností zmenšovala limit na 23 x 36 x 56 cm (22 x 14 x 9 in), před rokem nebo dvěma. Nejspíš dostali něco od výrobců kufrů, když uvažují o dalším zmenšení povolených rozměrů. Argument, že ušetří, není žádný argument. Víc ušetří, když nepovolí žádné zavazadlo, jen, co se vejde do kapes. Nebude trvat dlouho a příruční zavazadlo zpoplatní, jako to většina aerolinek udělala s odbavovaným zavazadlem. Výrobci nových lehčích notebooků chtějí také větší odbyt, takže se bude dál snižovat povolená váha.

+2/0
11.6.2015 23:25

J68o81s74e32f 10Š82e85m54e27l27í64k 7589511670307

Asi to skončí u té bundy s 25 kapsama, do které se všechno vleze a kuftu netřeba.

+5/0
11.6.2015 23:20

J72i64ř74í 49V16o35s61t83ř67á62k 2531698829771

Naprosto dokonalá ukázka dnešní společnosti, respektive chamtivosti společností. Letěl jsem po dlouhé době s naší cestovkou k moři, na dva týdny - mám kufr, jako vždy, ale u odbavení koukám, co se děje. Každá rodina má kufry jako vždy, ale navíc má každý menší kufr. Aha, snížená váha, platím za každí kilo a šup k okénku zaplatit necelých 300. Marné argumenty, že na dva týdny to jinak nejde. Mám alternativu, nervat si další věci do dalšího minikufru, ve finále vše trvá déle, kabina je narvaná minikufry a ve finále nese letadlo více, než dříve, protože místo 16,5 kg má každý přesně 15 + 5 kg. Opravdu chytré.

+5/0
11.6.2015 23:06

M32i73l35o61š 58K38r36u77m62p 2614767564

jsem pro, když vidím, jaké kufry jako kráva si někteří do letadla tahají..

+3/−5
11.6.2015 22:54

P96e61t15r 54M18o56t41y60č44k58a 5783544957329

Ano, vždy se najde někdo, komu utahování šroubů vyhovuje...

Mezi námi - na palubu si lidé nosí přesně to, co jim personál při nástupu povolí, takže svoje stížnosti obracejte tam. Vy jste ještě nikdy neviděl, jak to občas dopadá, když si někdo myslí, že pronese nadměrné zavazadlo(a)? Já ano a bývá to docela legrační.

+5/0
11.6.2015 23:42

P43e30t89r 64M46a38r25e71č49e94k 1903321899188

Máte pravdu někdy je s podivem co personál pustí do kabiny. Krosnu zvící dvou běžných kabinových zavazadel , nebo sportovní tašky a batohy obdobných objemů.

+4/−1
12.6.2015 0:54

M90a45r86t21i87n 38H77u63d31e61c18e44k 3223519279863

uz se mi nekolikrate stalo, ze clovek tahal sebou volky lodni kufr. Byl sice skoro prazdny, ALE!!!

0/0
15.6.2015 13:01

J24a56n 16S62l16a92d57k71y 8963407275818

vzdy, kdyz letim s BA, tak nezavidim letuskam, jak marne chodi v ulicce a hledaji misto kam nacpat posledni kufry :-)

+3/0
11.6.2015 22:25

J89a65n 58L27u34k50á52š 7537233913422

To video pod clankem je hezke, ma vsak jednu chybu, oni vas obcas zvazej a treba Austrian ma limit 8kg, coz jen 1 rucnik, 1 knizka a ten kufrik maji dohromady cca 6kg ...

+1/−1
11.6.2015 22:01

D18a93v65i65d 67S13t38r92e12i29c31h17l 5762758826542

ale to je kec... mám kufr, do kterýho se mi vlezlo 30 kilo věcí (na tři měsíce do malajsie), hadrový s hliníkovým rámem, kolečka... Sám o sobě má 4 kila a když do něj dám potápěčky, šnorchl, ploutve, neoprenový boty, skateboard, oblečení na čtrnáct dní, tak měl cca 12kg...

+1/0
11.6.2015 22:27

J84o51s39e49f 90Š97e59m81e41l94í58k 7279871100747

A bomby máte na zádech? ;-)

+2/−1
11.6.2015 23:21

P43e10t63r 72P54a22p36u90l13a 4922115338784

Tak především: ty vaše "bomby" se používají za války, potápěči dýchají z láhví (tlakových). A ještě jsem za svou praxi neviděl nikoho cestovat s klasickou tlakovou lahví (kromě Spare Air). Ty se půjčují běžně až na místě a navíc je s nimi problém u celníků na rentgenech. Masce říkáte předpokládám "brejle" a neoprenu "skafandr", mám pravdu?

+1/0
12.6.2015 20:46

L69u43k51a50s 58M66a96d68l70e 4620926277958

A to je neco strasnyho,neznat potapecskou terminologii.

0/0
13.6.2015 16:54

P15e83t36r 17M79o75t24y28č56k73a 5753214197109

Přemýšlím, kdy se mi naposledy podařilo dostat kabinové zavazadlo na limit a nebylo to asi ani v dobách, kdy jsem vozil 15" notebook, vážící kolem tří kil. Ale fakt je, že to chce kvalitní kufr. Když vezmu, že Cosmolite váží kolem 1,8kg, musel byste mít sakra těžký ručník a k tomu asi celé Leninovy spisy...

+3/0
11.6.2015 23:53

K71a24r47e46l 96P95á35n12e70k 9605165768389

Vždycky, když čtu nějaký článek o zavazadlech v letedle, vzpomenu si na dokument o letišti v Dubaji, kdy tam jedna rodinka z Dubaje tahala do letadla 7 obřích LED televizí ;-D

0/0
11.6.2015 22:00

M42a76r73t38i11n 79S37i25m31e17k 2751846316

Ono by stacilo vykazal z letadla pasazery, kteri nosi na palubu "prirucni" zavazadla vetsi, nezli jsou dnes povolena! Letadla by byla ihned poloprazdna ;-)

+3/−1
11.6.2015 21:59

T57o63m50á86š 76K73n47a57i96f95l 6563240567290

Takoví se do letadla ani nedostanou. Ono stačí, kdyz většina letadla letí s prirucakem povolených rozmeru, a jsou s tím problémy.

0/0
11.6.2015 22:07

M98a79r80t65i56n 72K98a85r84á78s98e47k 1208394729554

No nevím kudy lítáte Vy, ale já za celou dobu viděl jen jednou, že by příruční zavazadla strkali do kalibru. A když jsem viděl s čím vším chodí lidi na palubu, občas to bylo silně nad povolený rozměr. Já se naučil jezdit s taškou, protože tam není problém vecpat ji i do menší prostory a máte jisté, že neskončí někde na druhém konci letadla, protože vedle vás sedí někdo kdo cestuje s lodním kufrem. Nosí a ukládá si ji každý sám, takže ani nehrozí, že by vám něco rozbili při manipulaci.

+1/0
11.6.2015 22:20

P92e40t69r 21M74o77t48y29č72k39a 5123904847799

Tak to já to vídám docela běžně, když už to lidé moc přehánějí. Nicméně, stále platí - o tom, co si pustí do letadla, rozhoduje personál, takže žádná změna norem to nezmění, pokud s tím ty lidi do kabiny pustí.

Problém je, že jsem opakovaně zažil, že posádka měla několik binů zabraných vlastními krámy, takže pasažéři v zadních řadách reálně neměli, kam ta zavazadla dát. Také není špatné, když lidé u ukládání věcí přemýšlí, zejména ve větších letadlech se dají kabinová zavazadla položit "na bok", vejde se jich tam více a už jsem zažil situaci, kdy jsem letušce pomáhal obsah binu přeskládat, protože ten zjevný fakt sama nechápala.

Měkké tašky jsem přestal používat poté, co jsem měl pár věcí poškozených, když tam někdo zkoušel narvat svoje krámy přes moji tašku.

Takže moje zkušenost - i na dlouhých letech se bez potíží vejdu s tuhým Samsonitem standardní velikosti + malou taškou na notebook, která se dá vmáčknout kamkoli, nebo dát pod sedadlo.

+2/0
12.6.2015 0:02

M77a81r85t33i17n 26K51a35r19á38s57e58k 1778654179774

Obvykle jediným křehčím předmětem je notebook. foťák je kovovoý, mobil příliš malý, zbytek bývá oblečení a občas nějaké nářadí. Takže notebook dám tak aby byl chráněný a o nic jiného strach nemám. (nezapomenu na obličej pracovnice rentgenu ve Vídni, když viděla obsah mého batohu, než jí došlo že kouká na plastový držáček s bity do šroubováku a ne na zásobník s náboji)

0/0
12.6.2015 18:24

M36a36r28t33i49n 62K83a85r18á34s12e42k 1468824439954

To že byly na konci letadla dva metry schránek zabrané krámy posádky, jsem viděl taky. Každopádně mi letuška batoh odnesla kamsi dál dopředu a pak mi ho přinesla zpátky.

0/0
12.6.2015 18:28

R93o10m97a31n 64M33á15c64a 7395510142597

sice nevim, jestli tohle neni jen dalsi buzerace na pasazery, ale kdyz se boardujete mezi poslednimi, tak najit misto v prihradce nad hlavou je zazrak...

+5/0
11.6.2015 21:50

J81a26n 28M69a63c65e61k 6741630662560

Kde jste vzal to sloveso "boardovat se"? Proč nenapíšete prostě česky "nastupujete"?

+7/0
11.6.2015 22:34

R37o29m11a46n 97M90á49c91a 7715550242617

jen jsem chtel zamachrovat, jakej jsem svetovej a jak mam nalitano...

+12/−3
11.6.2015 22:38

Z83d64e19n55e70k 13B22o68h19a20c78e35k 1358187827729

Krome leku, fotaku a par dulezitych veci, muze jit vse dolu. Netusim co tahnou ti, co maji velky kufr na koleckach a opakovane se ho pokouseji narvat nahoru pres hlavy spolucestujicich.

+5/−2
11.6.2015 21:28

J82a27n 81N30o39v42á51k 7925454318677

to jsou ti co nemají žádné velké zavazadlo. Když člověk spěchá a nebo často cestuje tak se dá ušetřit dost času tím když nemusí čekat na odbavení a vyzvednutí zavazadla.

+8/0
11.6.2015 21:32
Foto

J65a48r12o21s86l36a11v 65R85e97z55n15i14k 1609542867285

Cas nejaky to dovede usetrit, to uznavam. Kdyz uz mam neco vetsiho, tak si to aspon dam pod sedacku. Nohy trpi, ale to se da vydrzet.

0/−2
11.6.2015 21:46

P18e31t20r 72B82o65x29a88n 1371423410534

Tohle ale driv nebyvalo. Prirucni zavazdlo kufr proste neni, at uz je k tomu duvod jakykoli. Uz se mi nekolikrat stalo, ze jsem kvuli temto "malickostem" musel mit svuj batuzek mezi nohama. Takze tohle rozhodnuti kvituji.

+4/−2
11.6.2015 21:48

D32u66š62a35n 80H53a12n70z17e67ľ 2475980169265

treba si predstav ze nekdo jde na pracovni cestu na 4 tydny, potrebuje spoustu vlastnich veci, nejake pracovni a k tomu notebook, kabely, mys, fotak, mobily, jednu bundu k sobe pro prestup kolem 11te vecer,... ano i takhle se cestuje, plny odbaveny kufr kolem 23 kg + plny prirucni batoh

+3/0
11.6.2015 21:42

H86a84n70a 75K26r78i87v63a73n37e98k 2571925652463

Tech moc neni. Vetsinou vidim turisty, kteri se cpou do kabiny s kufrem.

+1/−2
11.6.2015 21:47

Z91d97e97n68e34k 41B74o88h51a78c78e10k 1848577107639

No tak, kdyz potrebuje na 4 tydny 23 kg + plny prirucni batoh a nema v cene napr. 30 kg dole, tak si bude muset za to zaplatit. A muze si k tomu jeste vzit pytel golf. holi + micky.

+1/0
12.6.2015 1:21

J71a72n 75L49u42k14á66š 7657243743442

Minuly tyden jsem letel na sluzebni cestu k dulezitemu zakaznikovi. Dolu jsem nic nedaval, jelikoz prestup nebyl moc dlouhy a ja nechtel byt druhy den u zakaznika neoholeny, v propocene kosili ze vcera a bez obleku.

Jinak si radsi dam veci dolu, nez je beru na palubu.

+3/0
11.6.2015 21:54

P12e87t97r 80P95e18t14r 6703742498103

To je jednoduché, odbavené zavazadlo skoro vždy stojí víc jak samotná letenka, a on už je sakra rozdíl, jestli za zpáteční letenku dáte 1500 nebo přes 3000...nízkonákladovky by to zabilo, protože lidi s nimi létají především proto, že jsou tak extrémně levné, když zdraží o jednou tolik tak lidi na víkendové výlety přestanou létat (buď si vyberou bližší destinaci nebo zvolí jiný dopravní prostředek)

0/−1
11.6.2015 22:12

Z46d91e54n19e81k 33B47o98h86a77c26e36k 1448847307889

Je to jednoduche. Napr. v zime leti Turci do Dzakarty z PRG a zpet za 13 tis s 30kg dole. Cena je stejna, jestli to cestujici vyuzije, ci ne. Pres to hodne lidi tahne hranate, tvrde bagly, ktere horkotezko rve nad hlavy spolucestujicich a jeste se v tom behem letu snazi nekolikrat vrtat.

+2/0
12.6.2015 1:12

M96o59j93m41í12r 19M66o40t85y63č79k96a 3142765524390

Jistě, vše může jít dolů. Ale pokud někam letíte jen na obrátku tak vám malý kufr stačí. A za zavazadlo "dole" vždy platíte. Buď samostatně, nebo jako součást letenky. To není o nějaké nadváze.

0/0
11.6.2015 22:29

Z88d32e72n38e56k 86B93o83h42a76c74e56k 1348707707459

V rade pripadu je zavazadlo dole v cene letenky. A je z hlediska ceny lhostejne, jestli jej cestujici vyuzije, ci to "nacpe" nad hlavy spolucestujicich.

+1/0
12.6.2015 1:03

M21a87r25i73e 25O54h68l44í81d87a77l95o69v66á 1117820111732

Už jsem se lekla, že by někdo přišel s něčím pozitivním, skromněji řečeno alespoň s něčím, co by člověka nenasr@lo.

+11/−1
11.6.2015 20:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.