Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Malé kufry do šrotu? Příruční zavazadla do letadel mají být menší

Počet cestujících, kteří si do letadla berou příruční zavazadlo do kabiny, přibývá. Mezinárodní asociace leteckých dopravců teď přišla s návrhem zmenšit rozměry těchto zavazadel, která se nemusí odbavovat. Některé letecké společnosti se už nyní vyjádřily, že by podobné řešení uvítaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i78c49h11a88l 95M22i49l49l96e28r 9866902749852

k vaham prirucnich kufru:

nejlehci je Samsonite na 4 koleckach= tzv. Spinner (otocny), z rady zvane "72hrs" (72 hodin), vazi 1.5kg a rozmery jsou 55x35x23, takze o kousek tlustsi, nez rozmery o nich se mluvi v clanku.

http://www.samsoniteaustralia.com/bag-finder/travel-softside/72-hours/55cm-spinner.html#.VX_VROfgOso

0/0
16.6.2015 9:54

M71i41c95h48a75l 20M52i46l31l17e70r 9266592589982

i vetsi klufry v teto rade jsou vylehcene. Pprostredni velikost 68cm vyska vazi 2.6kg a nejvetsi 78cm vyska jen 3kg.

0/0
16.6.2015 10:01

J25a33n 66J41a65n30e62č87e12k 9200753580696

https://www.youtube.com/watch?v=Tffr6Kq-Wug

0/0
12.6.2015 11:32


V40i79k97y58r 27B94o97h68u63m28i93l 14S71t35r12a78n81s35k94y 9887898966139

Příklad z Havlova letiště /byť zavazadla k odbavení/. Kolega měl místo povoleného maxima 23 kgs. /spol. AF/ 26,5 kgs. Měl ovšem právo na dvě zavazadla. Odbavující zaměstnanec Havlova letiště odmítl zavazadlo odbavit a doporučil mu pořídit si to druhé..;-D:-P8-o.Pochopitelně, že jsme věci přidali do mého zavazadla, které mělo 18,5 kgs.

+2/0
12.6.2015 7:38

R63a33d42o30s50l77a18v 45K64l44a93u76d90a 5364718674412

Nějak jsem nepochopil co tím chce básník říct8-o

0/0
12.6.2015 7:55

V62i11k56y68r 48B47o60h58u37m85i32l 38S50t62r80a49n81s94k94y 9937628766279

Takže místo toho pustit do letadla navíc 3,5 kg v jediném zavazadle chtěl chlapík za šaltrem těch 3,5 kg. vylepšit o další kufr = tedy další váhu jen proto, aby se vešel do předpisu. Pónjal?

+2/0
12.6.2015 10:17

O84l20d57ř49i36c40h 35H86o54r62á37k 2574369951555

A nebylo by lepší vyhradit každému sedadlu stejný prostor úložné skříňky?

Jeden přijde s trošku větším osobním zavazadlem (a bude muset doplatit) a druhý přijde s bundou s tisíci kapsami, nebo velkým kabátem či kožichem + pár drobnostmi k ruce a v přihrádce zabere mnohem více místa.

A spravedlnost tedy stejně ostrouhá.

+3/0
12.6.2015 6:29

J93e83t93v69a90r50t 31M23a35n92u41k95j50a54n 1766716472104

Ano, bude to znamenat zisk pro každého krom cestujících.

0/−1
12.6.2015 3:02

M67a17r36t44i87n 43H23u43d98e39c45e98k 3853649209363

Ja litam hodne casto a verte mi nebo ne, lidi kteri sebou tahaji do letadla milion 2 veci nemam rad jelikoz s emi hodnekrate stalo, ze opravdu nemam kde dat svoje zavazadlo. Jsem ale spise pro to aby spolecnosti striktne dodrzovaly pravidlo 1 ho zavazadla (pokud jsou dovoleny 2 tak 2) nikoly vice.

Martin

+1/0
12.6.2015 3:58

L72u26k21a55s 13C57o69d54r 6718772510141

Ale pokud opravdu litas hodne casto, tak te to prece nemusi zajimat, protoze mas nejvyssi frequent flyer status, takze nastupujes do letadla jako jeden z prvnich a misto v binech je uplne vsude. Ostatne to povazuju (spolu s priority checkinem a salonkem) jako jednu z nejvetsich vyhod zlatejch frequent flyer karet - odpada vetsina cekani, odpada stres.

+2/0
12.6.2015 6:24

M17a72r38t68i37n 71H37u41d25e12c48e50k 3553969869963

proc bych mel nastupovat jako jeden z prvnich? Prave ze nerad nastupuji jako jeden z prvnich jelikoz pak musim 30+ minut cekat nez se vsichni ostatni usadi. Ano mozna by to pomohlo, ale pri 2-3 hodinovem letu sedet navic 30+ minut a cekat opravdu ne, dekuji.

+1/0
15.6.2015 12:58

M30i98c83h12a68l 22M85i22l32l88e63r 9636582659892

zdaleka ne vsude se nastupuje podle statutu k mezinarodnim letum.

V drtive vetsine volaji nejdriv business / prvni tridu (pokud nemaji samostatny vchod), z economu nejdriv rodiny s malymi detmi (a kocarky) a lidi na vozickach.

Pak ostatni z economy a u velkych letadel se to naplnuje po oddelenich smerem odzadu letadla.

0/0
16.6.2015 9:58

J25e65t71v38a90r66t 17M40a57n92u81k93j56a24n 1716146572594

Myslím, že budete zklamaný, zároveň se zmenšením zavazadel se zmenší i zavazadlový prostor. Vydělají výrobci kufrů a letecké společnosti. Velikost a počet zavazadel se zmenšují každých pár let a uložit si zavazadlo není o nic jednodušší.

0/−1
12.6.2015 4:45

M81i56r51e78k 66G12a48j59e51r 5551156829730

Většina leteckých společností zmenšovala limit na 23 x 36 x 56 cm (22 x 14 x 9 in), před rokem nebo dvěma. Nejspíš dostali něco od výrobců kufrů, když uvažují o dalším zmenšení povolených rozměrů. Argument, že ušetří, není žádný argument. Víc ušetří, když nepovolí žádné zavazadlo, jen, co se vejde do kapes. Nebude trvat dlouho a příruční zavazadlo zpoplatní, jako to většina aerolinek udělala s odbavovaným zavazadlem. Výrobci nových lehčích notebooků chtějí také větší odbyt, takže se bude dál snižovat povolená váha.

+2/0
11.6.2015 23:25

J76o65s45e57f 34Š88e35m58e15l63í90k 7539531740407

Asi to skončí u té bundy s 25 kapsama, do které se všechno vleze a kuftu netřeba.

+5/0
11.6.2015 23:20

J91i65ř17í 26V58o16s98t83ř42á73k 2861148369521

Naprosto dokonalá ukázka dnešní společnosti, respektive chamtivosti společností. Letěl jsem po dlouhé době s naší cestovkou k moři, na dva týdny - mám kufr, jako vždy, ale u odbavení koukám, co se děje. Každá rodina má kufry jako vždy, ale navíc má každý menší kufr. Aha, snížená váha, platím za každí kilo a šup k okénku zaplatit necelých 300. Marné argumenty, že na dva týdny to jinak nejde. Mám alternativu, nervat si další věci do dalšího minikufru, ve finále vše trvá déle, kabina je narvaná minikufry a ve finále nese letadlo více, než dříve, protože místo 16,5 kg má každý přesně 15 + 5 kg. Opravdu chytré.

+5/0
11.6.2015 23:06

M16i65l84o52š 20K17r26u89m77p 2244787674

jsem pro, když vidím, jaké kufry jako kráva si někteří do letadla tahají..

+3/−5
11.6.2015 22:54

P33e33t51r 86M86o23t57y72č29k58a 5883964657259

Ano, vždy se najde někdo, komu utahování šroubů vyhovuje...

Mezi námi - na palubu si lidé nosí přesně to, co jim personál při nástupu povolí, takže svoje stížnosti obracejte tam. Vy jste ještě nikdy neviděl, jak to občas dopadá, když si někdo myslí, že pronese nadměrné zavazadlo(a)? Já ano a bývá to docela legrační.

+5/0
11.6.2015 23:42

P70e66t61r 24M60a11r31e31č62e56k 1353681119648

Máte pravdu někdy je s podivem co personál pustí do kabiny. Krosnu zvící dvou běžných kabinových zavazadel , nebo sportovní tašky a batohy obdobných objemů.

+4/−1
12.6.2015 0:54

M32a75r75t39i12n 78H48u74d60e90c85e10k 3893779789853

uz se mi nekolikrate stalo, ze clovek tahal sebou volky lodni kufr. Byl sice skoro prazdny, ALE!!!

0/0
15.6.2015 13:01

J16a94n 54S53l91a54d32k26y 8983287655128

vzdy, kdyz letim s BA, tak nezavidim letuskam, jak marne chodi v ulicce a hledaji misto kam nacpat posledni kufry :-)

+3/0
11.6.2015 22:25

J11a88n 40L61u54k56á18š 7967813233672

To video pod clankem je hezke, ma vsak jednu chybu, oni vas obcas zvazej a treba Austrian ma limit 8kg, coz jen 1 rucnik, 1 knizka a ten kufrik maji dohromady cca 6kg ...

+1/−1
11.6.2015 22:01

D63a45v31i91d 10S33t73r11e41i53c82h70l 5282728556202

ale to je kec... mám kufr, do kterýho se mi vlezlo 30 kilo věcí (na tři měsíce do malajsie), hadrový s hliníkovým rámem, kolečka... Sám o sobě má 4 kila a když do něj dám potápěčky, šnorchl, ploutve, neoprenový boty, skateboard, oblečení na čtrnáct dní, tak měl cca 12kg...

+1/0
11.6.2015 22:27

J40o30s52e22f 13Š59e82m71e58l12í55k 7479441300707

A bomby máte na zádech? ;-)

+2/−1
11.6.2015 23:21

P88e33t80r 86P89a55p33u40l25a 4742545638704

Tak především: ty vaše "bomby" se používají za války, potápěči dýchají z láhví (tlakových). A ještě jsem za svou praxi neviděl nikoho cestovat s klasickou tlakovou lahví (kromě Spare Air). Ty se půjčují běžně až na místě a navíc je s nimi problém u celníků na rentgenech. Masce říkáte předpokládám "brejle" a neoprenu "skafandr", mám pravdu?

+1/0
12.6.2015 20:46

L57u15k69a42s 81M11a97d65l61e 4700546607848

A to je neco strasnyho,neznat potapecskou terminologii.

0/0
13.6.2015 16:54

P48e29t50r 30M27o62t95y32č21k80a 5933904677299

Přemýšlím, kdy se mi naposledy podařilo dostat kabinové zavazadlo na limit a nebylo to asi ani v dobách, kdy jsem vozil 15" notebook, vážící kolem tří kil. Ale fakt je, že to chce kvalitní kufr. Když vezmu, že Cosmolite váží kolem 1,8kg, musel byste mít sakra těžký ručník a k tomu asi celé Leninovy spisy...

+3/0
11.6.2015 23:53

K83a96r21e96l 37P15á28n11e11k 9955855148629

Vždycky, když čtu nějaký článek o zavazadlech v letedle, vzpomenu si na dokument o letišti v Dubaji, kdy tam jedna rodinka z Dubaje tahala do letadla 7 obřích LED televizí ;-D

0/0
11.6.2015 22:00

M29a72r32t71i20n 41S39i69m84e21k 2731536366

Ono by stacilo vykazal z letadla pasazery, kteri nosi na palubu "prirucni" zavazadla vetsi, nezli jsou dnes povolena! Letadla by byla ihned poloprazdna ;-)

+3/−1
11.6.2015 21:59

T10o73m34á92š 87K48n89a42i77f81l 6633580577330

Takoví se do letadla ani nedostanou. Ono stačí, kdyz většina letadla letí s prirucakem povolených rozmeru, a jsou s tím problémy.

0/0
11.6.2015 22:07

M79a29r27t48i34n 41K57a43r12á48s58e32k 1808364889234

No nevím kudy lítáte Vy, ale já za celou dobu viděl jen jednou, že by příruční zavazadla strkali do kalibru. A když jsem viděl s čím vším chodí lidi na palubu, občas to bylo silně nad povolený rozměr. Já se naučil jezdit s taškou, protože tam není problém vecpat ji i do menší prostory a máte jisté, že neskončí někde na druhém konci letadla, protože vedle vás sedí někdo kdo cestuje s lodním kufrem. Nosí a ukládá si ji každý sám, takže ani nehrozí, že by vám něco rozbili při manipulaci.

+1/0
11.6.2015 22:20

P22e10t33r 82M77o27t37y76č12k97a 5653724867939

Tak to já to vídám docela běžně, když už to lidé moc přehánějí. Nicméně, stále platí - o tom, co si pustí do letadla, rozhoduje personál, takže žádná změna norem to nezmění, pokud s tím ty lidi do kabiny pustí.

Problém je, že jsem opakovaně zažil, že posádka měla několik binů zabraných vlastními krámy, takže pasažéři v zadních řadách reálně neměli, kam ta zavazadla dát. Také není špatné, když lidé u ukládání věcí přemýšlí, zejména ve větších letadlech se dají kabinová zavazadla položit "na bok", vejde se jich tam více a už jsem zažil situaci, kdy jsem letušce pomáhal obsah binu přeskládat, protože ten zjevný fakt sama nechápala.

Měkké tašky jsem přestal používat poté, co jsem měl pár věcí poškozených, když tam někdo zkoušel narvat svoje krámy přes moji tašku.

Takže moje zkušenost - i na dlouhých letech se bez potíží vejdu s tuhým Samsonitem standardní velikosti + malou taškou na notebook, která se dá vmáčknout kamkoli, nebo dát pod sedadlo.

+2/0
12.6.2015 0:02

M50a17r61t83i16n 89K64a92r34á29s94e51k 1408314549394

Obvykle jediným křehčím předmětem je notebook. foťák je kovovoý, mobil příliš malý, zbytek bývá oblečení a občas nějaké nářadí. Takže notebook dám tak aby byl chráněný a o nic jiného strach nemám. (nezapomenu na obličej pracovnice rentgenu ve Vídni, když viděla obsah mého batohu, než jí došlo že kouká na plastový držáček s bity do šroubováku a ne na zásobník s náboji)

0/0
12.6.2015 18:24

M26a18r16t87i67n 51K57a34r49á11s11e89k 1718314439914

To že byly na konci letadla dva metry schránek zabrané krámy posádky, jsem viděl taky. Každopádně mi letuška batoh odnesla kamsi dál dopředu a pak mi ho přinesla zpátky.

0/0
12.6.2015 18:28

R69o25m53a17n 24M28á51c82a 7335560172977

sice nevim, jestli tohle neni jen dalsi buzerace na pasazery, ale kdyz se boardujete mezi poslednimi, tak najit misto v prihradce nad hlavou je zazrak...

+5/0
11.6.2015 21:50

J62a82n 75M95a54c57e67k 6491630792160

Kde jste vzal to sloveso "boardovat se"? Proč nenapíšete prostě česky "nastupujete"?

+7/0
11.6.2015 22:34

R81o65m13a59n 65M87á63c13a 7615970612597

jen jsem chtel zamachrovat, jakej jsem svetovej a jak mam nalitano...

+12/−3
11.6.2015 22:38

Z69d16e11n31e11k 89B64o15h43a94c50e35k 1868277357929

Krome leku, fotaku a par dulezitych veci, muze jit vse dolu. Netusim co tahnou ti, co maji velky kufr na koleckach a opakovane se ho pokouseji narvat nahoru pres hlavy spolucestujicich.

+5/−2
11.6.2015 21:28

J45a47n 35N57o25v90á26k 7445924138457

to jsou ti co nemají žádné velké zavazadlo. Když člověk spěchá a nebo často cestuje tak se dá ušetřit dost času tím když nemusí čekat na odbavení a vyzvednutí zavazadla.

+8/0
11.6.2015 21:32
Foto

J64a31r25o36s48l56a46v 47R73e25z10n47i70k 1629342787695

Cas nejaky to dovede usetrit, to uznavam. Kdyz uz mam neco vetsiho, tak si to aspon dam pod sedacku. Nohy trpi, ale to se da vydrzet.

0/−2
11.6.2015 21:46

P37e19t44r 34B86o18x62a69n 1621953530744

Tohle ale driv nebyvalo. Prirucni zavazdlo kufr proste neni, at uz je k tomu duvod jakykoli. Uz se mi nekolikrat stalo, ze jsem kvuli temto "malickostem" musel mit svuj batuzek mezi nohama. Takze tohle rozhodnuti kvituji.

+4/−2
11.6.2015 21:48

D72u87š97a12n 46H88a32n95z19e65ľ 2775270379135

treba si predstav ze nekdo jde na pracovni cestu na 4 tydny, potrebuje spoustu vlastnich veci, nejake pracovni a k tomu notebook, kabely, mys, fotak, mobily, jednu bundu k sobe pro prestup kolem 11te vecer,... ano i takhle se cestuje, plny odbaveny kufr kolem 23 kg + plny prirucni batoh

+3/0
11.6.2015 21:42

H42a29n46a 86K86r61i66v47a73n64e93k 2111395432173

Tech moc neni. Vetsinou vidim turisty, kteri se cpou do kabiny s kufrem.

+1/−2
11.6.2015 21:47

Z72d77e92n50e93k 97B52o22h49a68c25e44k 1568737277529

No tak, kdyz potrebuje na 4 tydny 23 kg + plny prirucni batoh a nema v cene napr. 30 kg dole, tak si bude muset za to zaplatit. A muze si k tomu jeste vzit pytel golf. holi + micky.

+1/0
12.6.2015 1:21

J65a17n 58L14u30k49á26š 7187653223152

Minuly tyden jsem letel na sluzebni cestu k dulezitemu zakaznikovi. Dolu jsem nic nedaval, jelikoz prestup nebyl moc dlouhy a ja nechtel byt druhy den u zakaznika neoholeny, v propocene kosili ze vcera a bez obleku.

Jinak si radsi dam veci dolu, nez je beru na palubu.

+3/0
11.6.2015 21:54

P49e33t46r 52P87e91t61r 6123922108333

To je jednoduché, odbavené zavazadlo skoro vždy stojí víc jak samotná letenka, a on už je sakra rozdíl, jestli za zpáteční letenku dáte 1500 nebo přes 3000...nízkonákladovky by to zabilo, protože lidi s nimi létají především proto, že jsou tak extrémně levné, když zdraží o jednou tolik tak lidi na víkendové výlety přestanou létat (buď si vyberou bližší destinaci nebo zvolí jiný dopravní prostředek)

0/−1
11.6.2015 22:12

Z85d19e43n76e33k 47B28o46h32a90c10e46k 1508457327849

Je to jednoduche. Napr. v zime leti Turci do Dzakarty z PRG a zpet za 13 tis s 30kg dole. Cena je stejna, jestli to cestujici vyuzije, ci ne. Pres to hodne lidi tahne hranate, tvrde bagly, ktere horkotezko rve nad hlavy spolucestujicich a jeste se v tom behem letu snazi nekolikrat vrtat.

+2/0
12.6.2015 1:12

M13o52j37m75í41r 37M85o46t71y25č31k71a 3562635214250

Jistě, vše může jít dolů. Ale pokud někam letíte jen na obrátku tak vám malý kufr stačí. A za zavazadlo "dole" vždy platíte. Buď samostatně, nebo jako součást letenky. To není o nějaké nadváze.

0/0
11.6.2015 22:29

Z65d82e71n93e85k 72B91o70h47a74c82e58k 1338107127519

V rade pripadu je zavazadlo dole v cene letenky. A je z hlediska ceny lhostejne, jestli jej cestujici vyuzije, ci to "nacpe" nad hlavy spolucestujicich.

+1/0
12.6.2015 1:03

M68a76r98i49e 71O57h54l80í56d40a60l31o95v74á 1747360881312

Už jsem se lekla, že by někdo přišel s něčím pozitivním, skromněji řečeno alespoň s něčím, co by člověka nenasr@lo.

+11/−1
11.6.2015 20:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.