- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No doporučil bych si přečíst něco historii magnetického vlaku. První zmíněný vynález byl francouzský a pak už Němci.
a co Rusko? nejak vam tam v tabulce vypadlo. Aha ono Rusko momentalne neni IN tak se bojkotuje. Ale i v tom zlym Rusku uz jezdi vysokorychlostni vlak "Sapsan" Sankt Petersburg–Moskva a Nizni Nowgorod- Moskva viz http://www.hochgeschwindigkeitszuege.com/russland/fotos-russland/SAPSAN--1--Bahnhof-Leningrad-xxl.jpg
V článku, na místě, kde se hovoří o Šanghajském MagLevu a jeho cestovní rychlosti, mi, dle mého názoru, chybí jeden podstatný detail. A to, že Šanghajský MagLev ihned (možná na této rychlosti chvilku setrvá) po dosažení cestovní rychlosti 430 km/h) přechází do tzv. brzdného režimu, aby na "konečné" zastávce stihnul zastavit
Doporučuji nechat se svézt Českými drahami po trati Zábřeh na Moravě - Jeseník a snem bude repasovaný vlak z Rakouska.
Zábřeh na Moravě-cez túto stanicu jazdia jednotky pendolino rýchlosťou 130 km/ h,trať do Jeseníka čaká v tomto roku nepretržitá výluka.
V Itálii se taky jezdí 300 km/h. Na 250 km/h je stavěná jenom trať Řím-Florencie.
Naše malá zem rychlovlak nepotřebuje, ten má spojovat státy a kontinenty. Problém není postavit rychlý vlak, ale kde umístit pro něj trať. Naší malou zemí by chloubou pro začátek bylo metro mezi okresními městy.
Ten vlak nemá sloužit jen pro přepravu v ČR, ale právě součástí propojení států... Stačilo by klidně jen 200, kdyby uměl, ale ani to neumějí udělat :-(
Až se rychlovlaků budou pomalu ve světě zbavovat, protože bude "něco lepšího", tak my je začneme čile stavět.
Tak to jsem si oddechl. Vnoučatům mých vnoučat rozhodně žádný šok z vysokých rychlostí u ČD nehrozí.
Priority zní jasně: nejvíc potřebujeme průplav. Zeptejte se na Hradě
Jinak do budování vysokorychlostní železníční sítě už pár let nejvíc investuje Čína. Takže pokud Evropu jednou převálcuje Čína, ta se dočkáme. Pokud Islámský stát, tak máme smůlu.
Rychlovlak je "jen" pro osobní přepravu a neuveze tolik a provoz stojí dost peněz, kdežto lodní doprava po zavedení nestojí téměř nic, přeprava zboží je ve velkém, ulehčilo by se silnicím a dálnicím...
Nějak jste v tom výčtu zapomněli na Rusko, Švédsko a Turecko kde se VRT již pár let provozuje.