Diskuze

Létající vlaky ve světě. A český sen o rychlovlaku pro rok 2030

Železnice proklatě zrychluje. Bohužel nikoli v Česku. Ve světě se však některé vlaky už vznášejí nad tratí. Místo kolejnic ji tvoří soustava magnetů, nad nimiž vagony levitují. Letos překonal tenhle výkřik techniky tempo 600 km/h, píše magazín Víkend DNES.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No doporučil bych si přečíst něco historii magnetického vlaku. První zmíněný vynález byl francouzský a pak už Němci.

http://de.wikipedia.org/wiki/Magnetschwebebahn

0 0
možnosti

a co Rusko? 8-o nejak vam tam v tabulce vypadlo. Aha ono Rusko momentalne neni IN tak se bojkotuje. Ale i v tom zlym Rusku uz jezdi vysokorychlostni vlak "Sapsan" Sankt Petersburg–Moskva a Nizni Nowgorod- Moskva viz http://www.hochgeschwindigkeitszuege.com/russland/fotos-russland/SAPSAN--1--Bahnhof-Leningrad-xxl.jpg

1 0
možnosti
Foto

V článku, na místě, kde se hovoří o Šanghajském MagLevu a jeho cestovní rychlosti, mi, dle mého názoru, chybí jeden podstatný detail. A to, že Šanghajský MagLev ihned (možná na této rychlosti chvilku setrvá) po dosažení cestovní rychlosti 430 km/h) přechází do tzv. brzdného režimu, aby na "konečné" zastávce stihnul zastavit;-)

2 0
možnosti

Doporučuji nechat se svézt Českými drahami po trati Zábřeh na Moravě - Jeseník a snem bude repasovaný vlak z Rakouska.

3 1
možnosti
Foto

Zábřeh na Moravě-cez túto stanicu jazdia jednotky pendolino rýchlosťou 130 km/ h,trať do Jeseníka čaká v tomto roku nepretržitá výluka.

0 0
možnosti

J44a36n 18S58v81o35b94o55d81a

17. 5. 2015 17:09

V Itálii se taky jezdí 300 km/h. Na 250 km/h je stavěná jenom trať Řím-Florencie.

2 0
možnosti

Naše malá zem rychlovlak nepotřebuje, ten má spojovat státy a kontinenty. Problém není postavit rychlý vlak, ale kde umístit pro něj trať. Naší malou zemí by chloubou pro začátek bylo metro mezi okresními městy.

4 4
možnosti

P87a11v13e38l 24N98o86v83á67k

17. 5. 2015 17:54

Ten vlak nemá sloužit jen pro přepravu v ČR, ale právě součástí propojení států... Stačilo by klidně jen 200, kdyby uměl, ale ani to neumějí udělat :-(

4 0
možnosti

J90a96n 58M56a67l94ý

17. 5. 2015 16:38

Až se rychlovlaků budou pomalu ve světě zbavovat, protože bude "něco lepšího", tak my je začneme čile stavět.

13 1
možnosti

Tak to jsem si oddechl. Vnoučatům mých vnoučat rozhodně žádný šok z vysokých rychlostí u ČD nehrozí.

13 0
možnosti

Priority zní jasně: nejvíc potřebujeme průplav. Zeptejte se na Hradě :-)

Jinak do budování vysokorychlostní železníční sítě už pár let nejvíc investuje Čína. Takže pokud Evropu jednou převálcuje Čína, ta se dočkáme. Pokud Islámský stát, tak máme smůlu. :-)

12 1
možnosti

P55a53v63e45l 79N60o79v45á89k

17. 5. 2015 16:53

Rychlovlak je "jen" pro osobní přepravu a neuveze tolik a provoz stojí dost peněz, kdežto lodní doprava po zavedení nestojí téměř nic, přeprava zboží je ve velkém, ulehčilo by se silnicím a dálnicím...

4 4
možnosti

M17i89l18a77n 47M36u98s27i34l

17. 5. 2015 11:36

Nějak jste v tom výčtu zapomněli na Rusko, Švédsko a Turecko kde se VRT již pár let provozuje.

4 0
možnosti