Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec tlačenice? Airbus plánuje dvojité dveře uprostřed letadla

Stačí pár lidí, kteří pomaleji hledají své sedadlo nebo se snaží napasovat kufr do zavazadlové schránky, a fronta při nástupu do letadla se zasekne. Tyto nepříjemnosti by mohl vyřešit nový typ palubní kabiny s dvojitými nástupními dveřmi uprostřed. Je to jeden z patentů společnosti Airbus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63i72ř56í 57H18o83r43á21k 6594854843516

Co je na tom k patentování? Dvojité dveře? Ty jsme měli na baráku z roku 1928 taky ... a určitě to nebylo tehdy nic nového.

0/0
4.7.2015 12:58

T68o86m79a61s 22H89a41c20e10k 6804497275397

Osobne si myslim ze je to patent "pro jistotu" a ze se to nikdy nepouzije. Za prve tak velke dvere je prece jenom zasah do konstrukce a projevi se to na pevnosti struktury. Za druhe by se musely nejak predelat nastupni tunely.jenze to uz se zase dostavame moc blizko ke kridlum a hlavne k motorum, takze to proste nepujde.

Hlavni problem nevidim v dverich ale v tech uzkych ulickach, kde se nejdrive nahrnou lide z prednich rad a hodinu se snazi dat si zavazadlo do prihradky nad hlavou a brzdi tim vsechny ostatni. A sirsi ulicky nikdo delat nebude :-) Spis naopak, jak je videt ze ted je v navrhu (mnohem realistictejsi) rozvrh 3-5-3 misto dnesnich 3-4-3. Takze - dle mne nerealne.

+2/0
16.5.2015 12:50

P67e94t65r 11S93c97h94w19a35r66z 5765808307656

no jéžiš... při nastupování do velkých letadel stejně mají dvě fronty.. nejdřív jde zadní část pak přední.. takže se čumí víc před gate nž v uličce.. No a pak jestli chvilku v uličce je už úplně jedno... v těch časových prostojích na letištích je tohle zanedbatelná chvilka

+1/−1
14.5.2015 22:55

P51a19v38e10l 20N36o17v19á37k 7711776539883

Nezáleží na typu letadla ale na tom jato která společnost ma zařízeny. Já osobně do letadla chodim mezi posledními přijde mi absurdní stát frontu na frontu.

+1/−1
15.5.2015 6:29

M73i62c13h82a32l 38M28i50l88l77e20r 9646872889412

to vyjde, pokud tve prirucni zavazadlo je nic moc.

Lide s velkymi /prilis velkymi zavazadly zaberou skrinky a na konec fronty se nedostane misto veskrinkach. Casto k videni na linkach BA mezi Londynem a Prahou.

Letuska ti pak musi zavazadlo odejmout a dat jinam, treba dokonce i do cargo prostoru.

+3/0
15.5.2015 8:27

M42a29r12e80k 91V33e89s11e70l79ý 1397898320574

Co dvere uprostred, ale ta okna z vizualizace by byla bomba !!!! Pak at se nastupuje treba poklopem shora ;-D

0/0
14.5.2015 21:08

P66e93t32r 50S19c31h55w32a83r54z 5515118257616

no to pak bude těžší letadlo, takže zdražej letenky :-P

+1/0
14.5.2015 22:51

F41i28l44i32p 47T74ř75e17b68a 6953610658836

Když mi bylo asi šest, viděl jsem jakýsi dokument o MHD. Mimo jiné tam řešili otázku nastupování. Někde měli víc dvěří, někde měli širší dveře. Někde na východě měli pány s placatou čepicí, kteří cestující nacpávali do vlaku (díky těm si to pamatuju).

A teď kvěci: ku příležitosti 215. výročí prvního letu něko přijal patent na široké dveře? Vážně? Není na Aprílové vtípky trochu pozdě?

+1/0
14.5.2015 18:34

P61a41v12e91l 48K95r91á31l 5830869244778

Já bych tam dal dveře otáčivé.

+4/0
14.5.2015 18:28

P67e84t20r 44S57c39h89w17a37r68z 5525458177526

nebo závěs z céček..

+2/0
14.5.2015 22:52

N56i80k58o34l36a 87Č53e46c93h 9891819616

No jistě, pokud bude ulička široká 1,5m, bude se méně ucpávat, ať jsou dveře kdekoliv. Akorát si takovou konfiguraci žádné běžné aerolinie neobjednají, jelikož jim takové létající náměstí nevydělá žádné peníze.

+4/0
14.5.2015 16:58

J13a15n 32V40á57c41l30a53v78í88k 3642716201669

Jde asi i o to, ze k letadlum obvykle vede pouze jeden tubus. Takhle tim jednim tubusem muze nastupovat dvojnasobek pasazeru a nezavisle zaplnovat predni i zadni cast letadla. Pokud dojde na jedne strane ke zpomaleni, pak to neovlivnuje druhou stranu. Ve vysledku je to tedy jako kdybyste se snazil pouze prednimi dvermi zaplnit letadlo o polovicni delce.

Aspon tak to chapu ja.

0/0
14.5.2015 17:23

R71a57d55o92s87l65a84v 94K48l20a71u58d59a 5354348304902

V tom "rozdělování" se vytvoří chumel, takže to vyjde nastejno..... Letadlo není tramvaj. Tam fakt není tak důležité rychle zaplnit letadlo. Málokdy se stane, že by se po zavření dveří letadlo rozjelo a ihned vzlétlo. Někdy čeká i hodiny než ho pustí ke startu.

+2/0
14.5.2015 17:28

M30i62c95h35a83l 83M96i21l21l24e63r 9726662269852

ne vzdy a ne vsude. Dvoji tubusy jsou k dispozici na vetsich letistich, pro vetsi letadla.

Kdyz jsem pred 2 tydny odletal na domaci australske lince, z domaciho terminalu v Sydney s A330, k nastupu byly 2 tubusy. Cast pasazeru economy poslali tubusem urcenym pro business a odtud dal do economy.

0/0
15.5.2015 8:22

T23o68m26a94s 90H11a11c25e76k 6174657225687

A kam by jako ten tubus vedl? Na kridlo? (ktere je uprostred letadla). Nebo tesne pred nej (tj tesne pred motory)? Navic napr pro A380 uz delaji leckde nekolik nastuipnich tubusu.

0/0
16.5.2015 12:52

M97i80c93h28a58l 97M44i19l24l40e86r 9726582809762

prave. Tam kde nacrtli ty extra siroke dvere, se obvykle naleza kridlo. Nehlede ani k tomu, ze sirka ulicky v konfiguraci sedadel 3-3 vypada na obrazku krasne, ale je nerealisticky siroka;-D

0/0
16.5.2015 12:59

J51a30n 32N81o93v84á44k 7905194388397

že to ještě nikoho nenapadlo 8-o

0/0
14.5.2015 16:45

M89i28l46a28n 28N27o71v38á22k 2400295445245

Každá řada sedadel by měla mít své dveře stejně jako u auta.

+2/0
14.5.2015 16:40

S68t81a76n98i37s38l32a42v 29P34ř73i55b84y83l 1279828631886

Nevíte, kdo má patent na 5. dveře u auta?

+2/0
14.5.2015 16:12

M84i88l29a17n 25N72o94v22á68k 2110295685455

Bratři Combi a Hatchback Liftbackovi

+10/0
14.5.2015 16:37

M31a85r17t23i22n 18H45e62i79s16l95e70r 4924716722429

Nastupuje se zepředu kvůli délce rukávu (pokud se užívá autobus, tak se běžně chodí i zezadu). U velkých letadel může být i více rukávů, je to ale dražší. A stejně stačí jeden, co se pět minut hrabe v zavazadle,...

Ještě lepší by bylo mít letadlo s výměnným vnitřkem, kam lidé v klidu nasednou, naloží se zavazadla a pak se to celé vsune do letadla.

0/0
14.5.2015 16:04

S43t53a54n57i50s44l54a94v 61M65o14k13r25ý 8697312226592

To uz by se pak dalo pouzit i jako katapult v pripade nouze se cela kapse proste vysune :-) Jinak letam casto a i kdyz jedeme autobusem, tak se vetsinou nastupuje jen predkem

0/0
14.5.2015 16:29

K87r52y69š77t70o15f 74L27a36n15í82k 1329450315105

tak jeste zajistit, aby ti co maji mista vlevo, sli opravdu levymi dvermi a naopak-

+1/0
14.5.2015 15:11

M32a79r34t56i74n 20P94e85t40r 6223602558139

Obávám se, že letecké společnosti více zajímá co nejefektivnější využití místa v letadle, než tlačenice při nástupu... Ta by se dala zredukovat i jinými způsoby, kupříkladu vpouštěním cestujících po částech...

+11/0
14.5.2015 13:49

M42a47r20t84i83n 20C15e29r13v64e72n48y 2783408246398

Coz se ostatne taky bezne dela...

+8/0
14.5.2015 14:07

P71e72t25r 43K13l79a45t44o73v46s49k92ý 1662395648198

Je to, bohužel, hlavně o cestujících. Pokud na začátku boardingu vyzvou k nástupu např. řady 16 - 33 a zvednou se také lidé z prvních řad, tak to nikdy dobře nedopadne. V Japonsku bez problémů naboardují 500 lidí do 747 za 15 - 20 minut...

+2/0
14.5.2015 18:42

M58i70c84h87a93l 96M47i35l26l80e29r 9246612179952

tak se to bezne dela pri nastupu do A380

0/0
15.5.2015 8:29

J79a80n 56J67a48n45e22č10e61k 9120753200466

Tlačenici snad nezpůsobují úzké dveře, ale úzká ulička, ne?

+12/0
14.5.2015 13:44

M70a22r62t72i98n 63S88e17d54l35á44č73e34k 9899278321602

Patent na to, že dveře jsou uprostřed? WTF? 8-o

+14/0
14.5.2015 13:31

R30a81d66o50s68l22a19v 70K26l72a46u70d32a 5844288864112

Dvojitá ulička znamená míň sedadel. Není problém sedadla odsrtanit, problémem je ztráta pro letecké společnosti. Ulička si na sebe nevydělá.

+16/0
14.5.2015 13:28

M63i13c28h55a24l 97P28a87l34e54č21e92k 2241548932764

Kdyby cestující nastupovali jak mají (tzn. podle nástupních tříd), tak by žádné mačkanice nebyly

+7/−1
14.5.2015 13:27

R11a80d92o53s94l11a10v 52K12l82a89u52d46a 5324498264862

Pokud vím, cestující do "lepších" tříd nastupují přednostně. Tam tedy problém není.

+3/−1
14.5.2015 13:29

M33i35c23h14a15l 15P83a47l62e44č66e97k 2771118282514

Máte pravdu tam problém není, měl jsem napsat asi nástupních skupin (nebo jak to pojmenovat česky)

0/0
14.5.2015 13:32

M93a31r14t35i42n 15C62e13r75v53e41n17y 2743518126148

Tak i to se bezne deje, ze se nastupuje po sekcich, byt sice asi ne u malych B737 a A320.

+1/0
14.5.2015 14:11

S93t15a90n29i80s72l95a74v 18M15o42k65r42ý 8537332806712

U trosku vetsi A321 se to tak i vetsinou deje, nejdriv cisla 15- 35 nebo kolik a potom predni cast. I kdyz to nekdy zabiji tim ze vas soupnou do autobusu a ty pak dojedou k letadlu ve stejnou chvili;-D

+1/0
14.5.2015 16:31

M11a51r10t45i90n 53C27e72r19v38e60n73y 2753728216418

Ja jsem to bral podle 777, 747 a 380. Krom toho, ze maji 2-3 prsty a vetsinou i separe pro prvni tridu, tak nastupovani po sekcich je u tehle poctu lidi (300-500) nutnost.

0/0
14.5.2015 22:09

K62a13r71e20l 97F69a31j35t 5388262371723

Nene ... chtělo by je to nechat seřadit jako kačenky za sebe podle řad v letadle už venku ;-) .. pro lepší orientaci by to mohlo být už v hale namalováno na zemi jak startovací řady :-P

+1/0
14.5.2015 13:45

K95a70r31e29l 59F45a73j98t 5128672131603

... a ještě bych to vylepšil - první "ulitý start" pokuta, druhý neletíš ;-D;-D;-D

+9/0
14.5.2015 13:46

P72e56t70r 43N44e11c41h42a30n34i78c49k61ý 7693726408300

V Japonsku je něco podobného na nádražích, podle mě by to bylo docela přínosné u gatu taková malůvka na zemi ;-D

0/0
14.5.2015 13:51

M74i17c74h26a54e75l 48K16o41n24e40č98n22ý 6392943109209

Pro jistotu bych ještě nechal cestujícím namalovat čísla sedadel na čelo;-D

0/0
14.5.2015 23:19

T47o51m98á86š 89K36o83c94i51a71n 9904819677886

Nikdy jsem nepochopil, proč se hned po otevření brány všichni nahrnou k přepážce a snaží se nacpat do letadla. Stejně máte místo jisté, tak proč se tam tlačit? Raději sedím v hale a jdu mezi posledními. Jestli mám sedět v letadle, nebo v odletové hale je jedno.

+12/−1
14.5.2015 13:46

J71a42r77o36m59í38r 44B27e79n31e37š 2133862116421

Spousta idi*otu si bohužel na palubu bere co nejvíc a největších "příručních" zavazadel a potřebují je narvat do kompartmentů. Kdyby čekali, tak se jim tam nemusí vejít, a museli by si je (chudáčci) nechat začekovat dolů. To je jeden z důvodů úprku.

+8/0
14.5.2015 14:19

M18a93r83t48i50n 32P31e41t43r 6833792898319

Dokonce bych si troufl říct, že v té hale je to pohodlnější... Ale holt spousta lidí je buď natěšených, nebo naopak chtějí už mít klid a být na svém místě...

+1/0
14.5.2015 14:20

J13o14s57e34f 72K34r67a65l 3437123454717

možná chtějí zaparkovat svá cabin zavazadla nad hlavou, protože výstup z letadla je styl grab'n'run, každý spěchá někam.... v napráskaném letadlu poslední to odskáče tím, že si musí dát zavazadlo před sebe dolů a to bude tlačit na nohy a nebo případné cabin zavazadlo skončí dole v zavazadlovém prostoru s ostatními zavazadly a to je zdržení čekáním na příjezd zavazadla v hale....

+1/0
14.5.2015 14:24

J75a30n 70R76i59c86h49t81e61r 7425760171422

No, ne, že bych se vyloženě cpal, ale taky radši nastupuju mezi prvními. Důvod je jednoduchý. Většina lidí ignoruje požadavek na jedno kabinové zavazadlo (a při odbavení jim to druhé neseberou). Když pak vlezu do letadla s jedním batohem a musím ho mít 8 hodin pod nohama, protože nad mojí hlavu si narval kufr někdo jiný, tak mě to při 192cm dost obtěžuje. Já se striktně držím jednoho zavazadla, ale nehodlám ještě pykat na úkor těch, co to ignorují.

+1/0
14.5.2015 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.