Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec tlačenice? Airbus plánuje dvojité dveře uprostřed letadla

Stačí pár lidí, kteří pomaleji hledají své sedadlo nebo se snaží napasovat kufr do zavazadlové schránky, a fronta při nástupu do letadla se zasekne. Tyto nepříjemnosti by mohl vyřešit nový typ palubní kabiny s dvojitými nástupními dveřmi uprostřed. Je to jeden z patentů společnosti Airbus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i20ř22í 88H74o11r19á94k 6904394853496

Co je na tom k patentování? Dvojité dveře? Ty jsme měli na baráku z roku 1928 taky ... a určitě to nebylo tehdy nic nového.

0/0
4.7.2015 12:58

T82o44m33a42s 98H28a40c77e25k 6694117965407

Osobne si myslim ze je to patent "pro jistotu" a ze se to nikdy nepouzije. Za prve tak velke dvere je prece jenom zasah do konstrukce a projevi se to na pevnosti struktury. Za druhe by se musely nejak predelat nastupni tunely.jenze to uz se zase dostavame moc blizko ke kridlum a hlavne k motorum, takze to proste nepujde.

Hlavni problem nevidim v dverich ale v tech uzkych ulickach, kde se nejdrive nahrnou lide z prednich rad a hodinu se snazi dat si zavazadlo do prihradky nad hlavou a brzdi tim vsechny ostatni. A sirsi ulicky nikdo delat nebude :-) Spis naopak, jak je videt ze ted je v navrhu (mnohem realistictejsi) rozvrh 3-5-3 misto dnesnich 3-4-3. Takze - dle mne nerealne.

+2/0
16.5.2015 12:50

P30e97t89r 80S71c92h59w77a54r27z 5345928487216

no jéžiš... při nastupování do velkých letadel stejně mají dvě fronty.. nejdřív jde zadní část pak přední.. takže se čumí víc před gate nž v uličce.. No a pak jestli chvilku v uličce je už úplně jedno... v těch časových prostojích na letištích je tohle zanedbatelná chvilka

+1/−1
14.5.2015 22:55

P93a25v65e53l 49N74o39v66á95k 7471566549643

Nezáleží na typu letadla ale na tom jato která společnost ma zařízeny. Já osobně do letadla chodim mezi posledními přijde mi absurdní stát frontu na frontu.

+1/−1
15.5.2015 6:29

M87i42c50h86a18l 25M58i54l13l29e23r 9286462369702

to vyjde, pokud tve prirucni zavazadlo je nic moc.

Lide s velkymi /prilis velkymi zavazadly zaberou skrinky a na konec fronty se nedostane misto veskrinkach. Casto k videni na linkach BA mezi Londynem a Prahou.

Letuska ti pak musi zavazadlo odejmout a dat jinam, treba dokonce i do cargo prostoru.

+3/0
15.5.2015 8:27

M37a27r98e49k 60V16e45s62e59l25ý 1617318110624

Co dvere uprostred, ale ta okna z vizualizace by byla bomba !!!! Pak at se nastupuje treba poklopem shora ;-D

0/0
14.5.2015 21:08

P11e51t33r 26S38c71h45w13a39r25z 5765888667906

no to pak bude těžší letadlo, takže zdražej letenky :-P

+1/0
14.5.2015 22:51

F94i51l34i12p 48T67ř39e78b48a 6173930578516

Když mi bylo asi šest, viděl jsem jakýsi dokument o MHD. Mimo jiné tam řešili otázku nastupování. Někde měli víc dvěří, někde měli širší dveře. Někde na východě měli pány s placatou čepicí, kteří cestující nacpávali do vlaku (díky těm si to pamatuju).

A teď kvěci: ku příležitosti 215. výročí prvního letu něko přijal patent na široké dveře? Vážně? Není na Aprílové vtípky trochu pozdě?

+1/0
14.5.2015 18:34

P78a90v70e56l 92K57r90á11l 5770899114188

Já bych tam dal dveře otáčivé.

+4/0
14.5.2015 18:28

P63e35t33r 86S82c71h70w49a54r66z 5175898587826

nebo závěs z céček..

+2/0
14.5.2015 22:52

N42i33k32o12l26a 32Č79e29c65h 9211679686

No jistě, pokud bude ulička široká 1,5m, bude se méně ucpávat, ať jsou dveře kdekoliv. Akorát si takovou konfiguraci žádné běžné aerolinie neobjednají, jelikož jim takové létající náměstí nevydělá žádné peníze.

+4/0
14.5.2015 16:58

J41a74n 88V27á61c33l93a83v41í15k 3902656451339

Jde asi i o to, ze k letadlum obvykle vede pouze jeden tubus. Takhle tim jednim tubusem muze nastupovat dvojnasobek pasazeru a nezavisle zaplnovat predni i zadni cast letadla. Pokud dojde na jedne strane ke zpomaleni, pak to neovlivnuje druhou stranu. Ve vysledku je to tedy jako kdybyste se snazil pouze prednimi dvermi zaplnit letadlo o polovicni delce.

Aspon tak to chapu ja.

0/0
14.5.2015 17:23

R17a96d22o83s80l96a19v 24K67l78a74u73d78a 5374448694222

V tom "rozdělování" se vytvoří chumel, takže to vyjde nastejno..... Letadlo není tramvaj. Tam fakt není tak důležité rychle zaplnit letadlo. Málokdy se stane, že by se po zavření dveří letadlo rozjelo a ihned vzlétlo. Někdy čeká i hodiny než ho pustí ke startu.

+2/0
14.5.2015 17:28

M29i23c87h38a74l 64M49i54l66l64e98r 9116282409462

ne vzdy a ne vsude. Dvoji tubusy jsou k dispozici na vetsich letistich, pro vetsi letadla.

Kdyz jsem pred 2 tydny odletal na domaci australske lince, z domaciho terminalu v Sydney s A330, k nastupu byly 2 tubusy. Cast pasazeru economy poslali tubusem urcenym pro business a odtud dal do economy.

0/0
15.5.2015 8:22

T79o97m71a32s 53H37a86c71e73k 6274177195517

A kam by jako ten tubus vedl? Na kridlo? (ktere je uprostred letadla). Nebo tesne pred nej (tj tesne pred motory)? Navic napr pro A380 uz delaji leckde nekolik nastuipnich tubusu.

0/0
16.5.2015 12:52

M87i53c66h48a71l 92M71i51l57l94e42r 9416712389232

prave. Tam kde nacrtli ty extra siroke dvere, se obvykle naleza kridlo. Nehlede ani k tomu, ze sirka ulicky v konfiguraci sedadel 3-3 vypada na obrazku krasne, ale je nerealisticky siroka;-D

0/0
16.5.2015 12:59

J42a20n 23N48o47v37á92k 7795644218267

že to ještě nikoho nenapadlo 8-o

0/0
14.5.2015 16:45

M83i41l51a23n 20N66o55v96á66k 2220975595385

Každá řada sedadel by měla mít své dveře stejně jako u auta.

+2/0
14.5.2015 16:40

S35t68a94n32i13s39l89a80v 97P73ř38i62b14y67l 1719238941736

Nevíte, kdo má patent na 5. dveře u auta?

+2/0
14.5.2015 16:12

M11i37l55a18n 39N10o43v83á74k 2850745715105

Bratři Combi a Hatchback Liftbackovi

+10/0
14.5.2015 16:37

M44a59r83t23i78n 42H69e75i35s31l45e85r 4674226592169

Nastupuje se zepředu kvůli délce rukávu (pokud se užívá autobus, tak se běžně chodí i zezadu). U velkých letadel může být i více rukávů, je to ale dražší. A stejně stačí jeden, co se pět minut hrabe v zavazadle,...

Ještě lepší by bylo mít letadlo s výměnným vnitřkem, kam lidé v klidu nasednou, naloží se zavazadla a pak se to celé vsune do letadla.

0/0
14.5.2015 16:04

S98t82a82n70i48s95l32a81v 27M38o94k88r29ý 8637142156352

To uz by se pak dalo pouzit i jako katapult v pripade nouze se cela kapse proste vysune :-) Jinak letam casto a i kdyz jedeme autobusem, tak se vetsinou nastupuje jen predkem

0/0
14.5.2015 16:29

K72r93y13š29t54o92f 79L34a97n75í15k 1209310715865

tak jeste zajistit, aby ti co maji mista vlevo, sli opravdu levymi dvermi a naopak-

+1/0
14.5.2015 15:11

M82a76r75t12i91n 10P61e47t37r 6113952498479

Obávám se, že letecké společnosti více zajímá co nejefektivnější využití místa v letadle, než tlačenice při nástupu... Ta by se dala zredukovat i jinými způsoby, kupříkladu vpouštěním cestujících po částech...

+11/0
14.5.2015 13:49

M80a55r70t26i39n 60C93e27r56v85e53n89y 2123468496308

Coz se ostatne taky bezne dela...

+8/0
14.5.2015 14:07

P26e71t94r 66K17l15a52t87o11v23s34k20ý 1552755288588

Je to, bohužel, hlavně o cestujících. Pokud na začátku boardingu vyzvou k nástupu např. řady 16 - 33 a zvednou se také lidé z prvních řad, tak to nikdy dobře nedopadne. V Japonsku bez problémů naboardují 500 lidí do 747 za 15 - 20 minut...

+2/0
14.5.2015 18:42

M52i42c52h51a14l 88M79i70l76l68e35r 9896312219882

tak se to bezne dela pri nastupu do A380

0/0
15.5.2015 8:29

J63a21n 27J20a39n10e81č40e74k 9130823240266

Tlačenici snad nezpůsobují úzké dveře, ale úzká ulička, ne?

+12/0
14.5.2015 13:44

M35a82r70t80i67n 94S46e69d92l97á25č37e90k 9339898471792

Patent na to, že dveře jsou uprostřed? WTF? 8-o

+14/0
14.5.2015 13:31

R61a65d88o33s70l98a38v 64K87l57a70u11d77a 5474318734632

Dvojitá ulička znamená míň sedadel. Není problém sedadla odsrtanit, problémem je ztráta pro letecké společnosti. Ulička si na sebe nevydělá.

+16/0
14.5.2015 13:28

M45i92c96h53a32l 36P73a29l69e22č11e82k 2471758912914

Kdyby cestující nastupovali jak mají (tzn. podle nástupních tříd), tak by žádné mačkanice nebyly

+7/−1
14.5.2015 13:27

R94a51d26o35s91l63a83v 42K26l78a46u75d67a 5254608934622

Pokud vím, cestující do "lepších" tříd nastupují přednostně. Tam tedy problém není.

+3/−1
14.5.2015 13:29

M36i87c95h49a35l 39P39a24l14e11č85e36k 2811508812774

Máte pravdu tam problém není, měl jsem napsat asi nástupních skupin (nebo jak to pojmenovat česky)

0/0
14.5.2015 13:32

M19a81r94t14i48n 71C80e18r64v37e52n88y 2973608546618

Tak i to se bezne deje, ze se nastupuje po sekcich, byt sice asi ne u malych B737 a A320.

+1/0
14.5.2015 14:11

S17t29a20n87i94s51l69a22v 86M20o86k62r97ý 8167432386642

U trosku vetsi A321 se to tak i vetsinou deje, nejdriv cisla 15- 35 nebo kolik a potom predni cast. I kdyz to nekdy zabiji tim ze vas soupnou do autobusu a ty pak dojedou k letadlu ve stejnou chvili;-D

+1/0
14.5.2015 16:31

M96a58r43t64i88n 24C64e16r86v84e96n85y 2493268536568

Ja jsem to bral podle 777, 747 a 380. Krom toho, ze maji 2-3 prsty a vetsinou i separe pro prvni tridu, tak nastupovani po sekcich je u tehle poctu lidi (300-500) nutnost.

0/0
14.5.2015 22:09

K33a28r62e39l 93F81a66j21t 5828272381833

Nene ... chtělo by je to nechat seřadit jako kačenky za sebe podle řad v letadle už venku ;-) .. pro lepší orientaci by to mohlo být už v hale namalováno na zemi jak startovací řady :-P

+1/0
14.5.2015 13:45

K28a19r58e92l 23F34a10j11t 5208952271143

... a ještě bych to vylepšil - první "ulitý start" pokuta, druhý neletíš ;-D;-D;-D

+9/0
14.5.2015 13:46

P55e80t17r 66N72e35c47h92a43n16i74c86k80ý 7973706258910

V Japonsku je něco podobného na nádražích, podle mě by to bylo docela přínosné u gatu taková malůvka na zemi ;-D

0/0
14.5.2015 13:51

M31i81c71h85a79e87l 76K35o13n71e24č26n51ý 6452363119579

Pro jistotu bych ještě nechal cestujícím namalovat čísla sedadel na čelo;-D

0/0
14.5.2015 23:19

T83o22m73á98š 48K56o78c44i50a22n 9444719217256

Nikdy jsem nepochopil, proč se hned po otevření brány všichni nahrnou k přepážce a snaží se nacpat do letadla. Stejně máte místo jisté, tak proč se tam tlačit? Raději sedím v hale a jdu mezi posledními. Jestli mám sedět v letadle, nebo v odletové hale je jedno.

+12/−1
14.5.2015 13:46

J63a84r19o88m24í54r 28B74e92n39e40š 2683622326761

Spousta idi*otu si bohužel na palubu bere co nejvíc a největších "příručních" zavazadel a potřebují je narvat do kompartmentů. Kdyby čekali, tak se jim tam nemusí vejít, a museli by si je (chudáčci) nechat začekovat dolů. To je jeden z důvodů úprku.

+8/0
14.5.2015 14:19

M91a70r47t84i33n 24P57e50t91r 6823352918509

Dokonce bych si troufl říct, že v té hale je to pohodlnější... Ale holt spousta lidí je buď natěšených, nebo naopak chtějí už mít klid a být na svém místě...

+1/0
14.5.2015 14:20

J39o75s42e63f 90K56r60a41l 3427563224557

možná chtějí zaparkovat svá cabin zavazadla nad hlavou, protože výstup z letadla je styl grab'n'run, každý spěchá někam.... v napráskaném letadlu poslední to odskáče tím, že si musí dát zavazadlo před sebe dolů a to bude tlačit na nohy a nebo případné cabin zavazadlo skončí dole v zavazadlovém prostoru s ostatními zavazadly a to je zdržení čekáním na příjezd zavazadla v hale....

+1/0
14.5.2015 14:24

J39a18n 29R43i68c79h92t56e67r 7575500961852

No, ne, že bych se vyloženě cpal, ale taky radši nastupuju mezi prvními. Důvod je jednoduchý. Většina lidí ignoruje požadavek na jedno kabinové zavazadlo (a při odbavení jim to druhé neseberou). Když pak vlezu do letadla s jedním batohem a musím ho mít 8 hodin pod nohama, protože nad mojí hlavu si narval kufr někdo jiný, tak mě to při 192cm dost obtěžuje. Já se striktně držím jednoho zavazadla, ale nehodlám ještě pykat na úkor těch, co to ignorují.

+1/0
14.5.2015 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.