Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec tlačenice? Airbus plánuje dvojité dveře uprostřed letadla

Stačí pár lidí, kteří pomaleji hledají své sedadlo nebo se snaží napasovat kufr do zavazadlové schránky, a fronta při nástupu do letadla se zasekne. Tyto nepříjemnosti by mohl vyřešit nový typ palubní kabiny s dvojitými nástupními dveřmi uprostřed. Je to jeden z patentů společnosti Airbus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16i91ř76í 86H45o74r18á52k 6964134223876

Co je na tom k patentování? Dvojité dveře? Ty jsme měli na baráku z roku 1928 taky ... a určitě to nebylo tehdy nic nového.

0/0
4.7.2015 12:58

T23o49m82a22s 49H41a75c78e62k 6244147665827

Osobne si myslim ze je to patent "pro jistotu" a ze se to nikdy nepouzije. Za prve tak velke dvere je prece jenom zasah do konstrukce a projevi se to na pevnosti struktury. Za druhe by se musely nejak predelat nastupni tunely.jenze to uz se zase dostavame moc blizko ke kridlum a hlavne k motorum, takze to proste nepujde.

Hlavni problem nevidim v dverich ale v tech uzkych ulickach, kde se nejdrive nahrnou lide z prednich rad a hodinu se snazi dat si zavazadlo do prihradky nad hlavou a brzdi tim vsechny ostatni. A sirsi ulicky nikdo delat nebude :-) Spis naopak, jak je videt ze ted je v navrhu (mnohem realistictejsi) rozvrh 3-5-3 misto dnesnich 3-4-3. Takze - dle mne nerealne.

+2/0
16.5.2015 12:50

P64e42t95r 18S20c13h48w59a81r92z 5105648657556

no jéžiš... při nastupování do velkých letadel stejně mají dvě fronty.. nejdřív jde zadní část pak přední.. takže se čumí víc před gate nž v uličce.. No a pak jestli chvilku v uličce je už úplně jedno... v těch časových prostojích na letištích je tohle zanedbatelná chvilka

+1/−1
14.5.2015 22:55


P66a57v22e42l 19N82o23v94á45k 7971336499823

Nezáleží na typu letadla ale na tom jato která společnost ma zařízeny. Já osobně do letadla chodim mezi posledními přijde mi absurdní stát frontu na frontu.

+1/−1
15.5.2015 6:29

M29i84c98h53a77l 71M29i61l20l74e56r 9886922189482

to vyjde, pokud tve prirucni zavazadlo je nic moc.

Lide s velkymi /prilis velkymi zavazadly zaberou skrinky a na konec fronty se nedostane misto veskrinkach. Casto k videni na linkach BA mezi Londynem a Prahou.

Letuska ti pak musi zavazadlo odejmout a dat jinam, treba dokonce i do cargo prostoru.

+3/0
15.5.2015 8:27

M62a67r88e22k 83V74e29s22e14l11ý 1717578100504

Co dvere uprostred, ale ta okna z vizualizace by byla bomba !!!! Pak at se nastupuje treba poklopem shora ;-D

0/0
14.5.2015 21:08

P46e59t19r 86S63c65h39w95a93r55z 5865938357146

no to pak bude těžší letadlo, takže zdražej letenky :-P

+1/0
14.5.2015 22:51

F47i46l85i30p 89T14ř56e82b40a 6433370978536

Když mi bylo asi šest, viděl jsem jakýsi dokument o MHD. Mimo jiné tam řešili otázku nastupování. Někde měli víc dvěří, někde měli širší dveře. Někde na východě měli pány s placatou čepicí, kteří cestující nacpávali do vlaku (díky těm si to pamatuju).

A teď kvěci: ku příležitosti 215. výročí prvního letu něko přijal patent na široké dveře? Vážně? Není na Aprílové vtípky trochu pozdě?

+1/0
14.5.2015 18:34

P64a86v49e76l 10K71r61á69l 5370959784158

Já bych tam dal dveře otáčivé.

+4/0
14.5.2015 18:28

P54e82t32r 70S94c65h96w80a92r17z 5655648847366

nebo závěs z céček..

+2/0
14.5.2015 22:52

N19i46k89o76l78a 53Č35e66c85h 9401169166

No jistě, pokud bude ulička široká 1,5m, bude se méně ucpávat, ať jsou dveře kdekoliv. Akorát si takovou konfiguraci žádné běžné aerolinie neobjednají, jelikož jim takové létající náměstí nevydělá žádné peníze.

+4/0
14.5.2015 16:58

J19a93n 63V52á76c18l89a50v84í58k 3722596681479

Jde asi i o to, ze k letadlum obvykle vede pouze jeden tubus. Takhle tim jednim tubusem muze nastupovat dvojnasobek pasazeru a nezavisle zaplnovat predni i zadni cast letadla. Pokud dojde na jedne strane ke zpomaleni, pak to neovlivnuje druhou stranu. Ve vysledku je to tedy jako kdybyste se snazil pouze prednimi dvermi zaplnit letadlo o polovicni delce.

Aspon tak to chapu ja.

0/0
14.5.2015 17:23

R70a11d72o71s78l82a21v 25K44l51a33u47d29a 5104618294252

V tom "rozdělování" se vytvoří chumel, takže to vyjde nastejno..... Letadlo není tramvaj. Tam fakt není tak důležité rychle zaplnit letadlo. Málokdy se stane, že by se po zavření dveří letadlo rozjelo a ihned vzlétlo. Někdy čeká i hodiny než ho pustí ke startu.

+2/0
14.5.2015 17:28

M46i39c87h59a86l 85M38i64l88l55e94r 9856342869262

ne vzdy a ne vsude. Dvoji tubusy jsou k dispozici na vetsich letistich, pro vetsi letadla.

Kdyz jsem pred 2 tydny odletal na domaci australske lince, z domaciho terminalu v Sydney s A330, k nastupu byly 2 tubusy. Cast pasazeru economy poslali tubusem urcenym pro business a odtud dal do economy.

0/0
15.5.2015 8:22

T26o19m16a63s 64H22a68c37e32k 6964787295107

A kam by jako ten tubus vedl? Na kridlo? (ktere je uprostred letadla). Nebo tesne pred nej (tj tesne pred motory)? Navic napr pro A380 uz delaji leckde nekolik nastuipnich tubusu.

0/0
16.5.2015 12:52

M53i70c69h49a33l 39M57i22l38l58e21r 9246852429242

prave. Tam kde nacrtli ty extra siroke dvere, se obvykle naleza kridlo. Nehlede ani k tomu, ze sirka ulicky v konfiguraci sedadel 3-3 vypada na obrazku krasne, ale je nerealisticky siroka;-D

0/0
16.5.2015 12:59

J93a65n 29N58o27v45á30k 7135904548647

že to ještě nikoho nenapadlo 8-o

0/0
14.5.2015 16:45

M59i34l70a60n 36N88o17v19á63k 2440845345455

Každá řada sedadel by měla mít své dveře stejně jako u auta.

+2/0
14.5.2015 16:40

S11t56a68n13i79s56l51a50v 35P36ř22i38b41y58l 1709828181496

Nevíte, kdo má patent na 5. dveře u auta?

+2/0
14.5.2015 16:12

M65i58l77a74n 96N87o67v96á84k 2340785325595

Bratři Combi a Hatchback Liftbackovi

+10/0
14.5.2015 16:37

M59a80r93t22i25n 88H61e98i20s97l22e19r 4974436482969

Nastupuje se zepředu kvůli délce rukávu (pokud se užívá autobus, tak se běžně chodí i zezadu). U velkých letadel může být i více rukávů, je to ale dražší. A stejně stačí jeden, co se pět minut hrabe v zavazadle,...

Ještě lepší by bylo mít letadlo s výměnným vnitřkem, kam lidé v klidu nasednou, naloží se zavazadla a pak se to celé vsune do letadla.

0/0
14.5.2015 16:04

S56t57a48n80i36s44l68a86v 33M81o71k25r22ý 8597662266552

To uz by se pak dalo pouzit i jako katapult v pripade nouze se cela kapse proste vysune :-) Jinak letam casto a i kdyz jedeme autobusem, tak se vetsinou nastupuje jen predkem

0/0
14.5.2015 16:29

K14r61y78š60t63o57f 66L28a87n66í47k 1799610875895

tak jeste zajistit, aby ti co maji mista vlevo, sli opravdu levymi dvermi a naopak-

+1/0
14.5.2015 15:11

M34a58r86t76i30n 83P78e32t45r 6353352918169

Obávám se, že letecké společnosti více zajímá co nejefektivnější využití místa v letadle, než tlačenice při nástupu... Ta by se dala zredukovat i jinými způsoby, kupříkladu vpouštěním cestujících po částech...

+11/0
14.5.2015 13:49

M89a83r97t47i55n 92C51e39r85v28e95n93y 2903238176568

Coz se ostatne taky bezne dela...

+8/0
14.5.2015 14:07

P11e49t53r 29K82l34a86t10o78v48s35k30ý 1812555248378

Je to, bohužel, hlavně o cestujících. Pokud na začátku boardingu vyzvou k nástupu např. řady 16 - 33 a zvednou se také lidé z prvních řad, tak to nikdy dobře nedopadne. V Japonsku bez problémů naboardují 500 lidí do 747 za 15 - 20 minut...

+2/0
14.5.2015 18:42

M32i74c22h96a81l 48M41i16l93l47e94r 9716682799362

tak se to bezne dela pri nastupu do A380

0/0
15.5.2015 8:29

J91a65n 25J87a34n85e47č85e16k 9580203470766

Tlačenici snad nezpůsobují úzké dveře, ale úzká ulička, ne?

+12/0
14.5.2015 13:44

M53a26r18t13i71n 80S65e67d47l94á58č28e10k 9229238881862

Patent na to, že dveře jsou uprostřed? WTF? 8-o

+14/0
14.5.2015 13:31

R91a38d19o67s97l37a26v 40K36l13a45u36d35a 5904338384932

Dvojitá ulička znamená míň sedadel. Není problém sedadla odsrtanit, problémem je ztráta pro letecké společnosti. Ulička si na sebe nevydělá.

+16/0
14.5.2015 13:28

M39i50c30h85a67l 95P98a70l33e27č30e38k 2151848352724

Kdyby cestující nastupovali jak mají (tzn. podle nástupních tříd), tak by žádné mačkanice nebyly

+7/−1
14.5.2015 13:27

R27a71d27o18s66l85a28v 80K86l41a54u61d32a 5214688674942

Pokud vím, cestující do "lepších" tříd nastupují přednostně. Tam tedy problém není.

+3/−1
14.5.2015 13:29

M70i28c83h48a65l 16P69a23l68e37č13e97k 2191968972604

Máte pravdu tam problém není, měl jsem napsat asi nástupních skupin (nebo jak to pojmenovat česky)

0/0
14.5.2015 13:32

M10a62r72t61i20n 84C71e63r12v14e80n64y 2533188116168

Tak i to se bezne deje, ze se nastupuje po sekcich, byt sice asi ne u malych B737 a A320.

+1/0
14.5.2015 14:11

S60t70a19n24i17s87l78a15v 20M48o53k27r89ý 8777882316572

U trosku vetsi A321 se to tak i vetsinou deje, nejdriv cisla 15- 35 nebo kolik a potom predni cast. I kdyz to nekdy zabiji tim ze vas soupnou do autobusu a ty pak dojedou k letadlu ve stejnou chvili;-D

+1/0
14.5.2015 16:31

M63a70r20t16i93n 42C60e42r21v83e62n12y 2883578246288

Ja jsem to bral podle 777, 747 a 380. Krom toho, ze maji 2-3 prsty a vetsinou i separe pro prvni tridu, tak nastupovani po sekcich je u tehle poctu lidi (300-500) nutnost.

0/0
14.5.2015 22:09

K11a90r58e35l 87F46a92j74t 5938552981463

Nene ... chtělo by je to nechat seřadit jako kačenky za sebe podle řad v letadle už venku ;-) .. pro lepší orientaci by to mohlo být už v hale namalováno na zemi jak startovací řady :-P

+1/0
14.5.2015 13:45

K28a46r21e35l 90F42a94j54t 5398952541753

... a ještě bych to vylepšil - první "ulitý start" pokuta, druhý neletíš ;-D;-D;-D

+9/0
14.5.2015 13:46

P75e62t73r 75N94e51c18h58a94n12i70c76k96ý 7723316748340

V Japonsku je něco podobného na nádražích, podle mě by to bylo docela přínosné u gatu taková malůvka na zemi ;-D

0/0
14.5.2015 13:51

M26i41c10h85a60e95l 92K46o50n75e96č25n28ý 6732703939139

Pro jistotu bych ještě nechal cestujícím namalovat čísla sedadel na čelo;-D

0/0
14.5.2015 23:19

T74o89m12á77š 82K57o11c41i60a79n 9824959157126

Nikdy jsem nepochopil, proč se hned po otevření brány všichni nahrnou k přepážce a snaží se nacpat do letadla. Stejně máte místo jisté, tak proč se tam tlačit? Raději sedím v hale a jdu mezi posledními. Jestli mám sedět v letadle, nebo v odletové hale je jedno.

+12/−1
14.5.2015 13:46

J68a71r63o51m97í42r 10B81e69n18e69š 2123102266131

Spousta idi*otu si bohužel na palubu bere co nejvíc a největších "příručních" zavazadel a potřebují je narvat do kompartmentů. Kdyby čekali, tak se jim tam nemusí vejít, a museli by si je (chudáčci) nechat začekovat dolů. To je jeden z důvodů úprku.

+8/0
14.5.2015 14:19

M54a54r94t65i24n 89P83e31t79r 6503252508129

Dokonce bych si troufl říct, že v té hale je to pohodlnější... Ale holt spousta lidí je buď natěšených, nebo naopak chtějí už mít klid a být na svém místě...

+1/0
14.5.2015 14:20

J58o35s52e60f 53K53r90a10l 3127253624817

možná chtějí zaparkovat svá cabin zavazadla nad hlavou, protože výstup z letadla je styl grab'n'run, každý spěchá někam.... v napráskaném letadlu poslední to odskáče tím, že si musí dát zavazadlo před sebe dolů a to bude tlačit na nohy a nebo případné cabin zavazadlo skončí dole v zavazadlovém prostoru s ostatními zavazadly a to je zdržení čekáním na příjezd zavazadla v hale....

+1/0
14.5.2015 14:24

J79a74n 17R42i68c23h55t10e25r 7575340371112

No, ne, že bych se vyloženě cpal, ale taky radši nastupuju mezi prvními. Důvod je jednoduchý. Většina lidí ignoruje požadavek na jedno kabinové zavazadlo (a při odbavení jim to druhé neseberou). Když pak vlezu do letadla s jedním batohem a musím ho mít 8 hodin pod nohama, protože nad mojí hlavu si narval kufr někdo jiný, tak mě to při 192cm dost obtěžuje. Já se striktně držím jednoho zavazadla, ale nehodlám ještě pykat na úkor těch, co to ignorují.

+1/0
14.5.2015 17:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.