Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec tlačenice? Airbus plánuje dvojité dveře uprostřed letadla

Stačí pár lidí, kteří pomaleji hledají své sedadlo nebo se snaží napasovat kufr do zavazadlové schránky, a fronta při nástupu do letadla se zasekne. Tyto nepříjemnosti by mohl vyřešit nový typ palubní kabiny s dvojitými nástupními dveřmi uprostřed. Je to jeden z patentů společnosti Airbus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27i36ř41í 14H62o38r48á28k 6234394463486

Co je na tom k patentování? Dvojité dveře? Ty jsme měli na baráku z roku 1928 taky ... a určitě to nebylo tehdy nic nového.

0/0
4.7.2015 12:58

T81o27m66a47s 36H45a29c83e94k 6604187515707

Osobne si myslim ze je to patent "pro jistotu" a ze se to nikdy nepouzije. Za prve tak velke dvere je prece jenom zasah do konstrukce a projevi se to na pevnosti struktury. Za druhe by se musely nejak predelat nastupni tunely.jenze to uz se zase dostavame moc blizko ke kridlum a hlavne k motorum, takze to proste nepujde.

Hlavni problem nevidim v dverich ale v tech uzkych ulickach, kde se nejdrive nahrnou lide z prednich rad a hodinu se snazi dat si zavazadlo do prihradky nad hlavou a brzdi tim vsechny ostatni. A sirsi ulicky nikdo delat nebude :-) Spis naopak, jak je videt ze ted je v navrhu (mnohem realistictejsi) rozvrh 3-5-3 misto dnesnich 3-4-3. Takze - dle mne nerealne.

+2/0
16.5.2015 12:50

P88e82t33r 97S43c62h19w85a29r95z 5445558177186

no jéžiš... při nastupování do velkých letadel stejně mají dvě fronty.. nejdřív jde zadní část pak přední.. takže se čumí víc před gate nž v uličce.. No a pak jestli chvilku v uličce je už úplně jedno... v těch časových prostojích na letištích je tohle zanedbatelná chvilka

+1/−1
14.5.2015 22:55


P26a31v50e72l 67N70o65v82á47k 7531566269663

Nezáleží na typu letadla ale na tom jato která společnost ma zařízeny. Já osobně do letadla chodim mezi posledními přijde mi absurdní stát frontu na frontu.

+1/−1
15.5.2015 6:29

M28i88c43h72a55l 24M30i79l75l37e62r 9626312329912

to vyjde, pokud tve prirucni zavazadlo je nic moc.

Lide s velkymi /prilis velkymi zavazadly zaberou skrinky a na konec fronty se nedostane misto veskrinkach. Casto k videni na linkach BA mezi Londynem a Prahou.

Letuska ti pak musi zavazadlo odejmout a dat jinam, treba dokonce i do cargo prostoru.

+3/0
15.5.2015 8:27

M28a36r53e89k 88V78e91s30e30l25ý 1247628420594

Co dvere uprostred, ale ta okna z vizualizace by byla bomba !!!! Pak at se nastupuje treba poklopem shora ;-D

0/0
14.5.2015 21:08

P25e64t38r 12S39c26h65w73a44r29z 5785848117496

no to pak bude těžší letadlo, takže zdražej letenky :-P

+1/0
14.5.2015 22:51

F93i87l20i46p 48T72ř63e20b10a 6653370868366

Když mi bylo asi šest, viděl jsem jakýsi dokument o MHD. Mimo jiné tam řešili otázku nastupování. Někde měli víc dvěří, někde měli širší dveře. Někde na východě měli pány s placatou čepicí, kteří cestující nacpávali do vlaku (díky těm si to pamatuju).

A teď kvěci: ku příležitosti 215. výročí prvního letu něko přijal patent na široké dveře? Vážně? Není na Aprílové vtípky trochu pozdě?

+1/0
14.5.2015 18:34

P68a23v57e40l 61K87r29á60l 5710339594908

Já bych tam dal dveře otáčivé.

+4/0
14.5.2015 18:28

P15e36t54r 91S33c20h13w77a51r35z 5425148767246

nebo závěs z céček..

+2/0
14.5.2015 22:52

N68i94k15o64l72a 74Č51e89c95h 9591869886

No jistě, pokud bude ulička široká 1,5m, bude se méně ucpávat, ať jsou dveře kdekoliv. Akorát si takovou konfiguraci žádné běžné aerolinie neobjednají, jelikož jim takové létající náměstí nevydělá žádné peníze.

+4/0
14.5.2015 16:58

J27a95n 81V88á31c63l60a54v42í46k 3192286751549

Jde asi i o to, ze k letadlum obvykle vede pouze jeden tubus. Takhle tim jednim tubusem muze nastupovat dvojnasobek pasazeru a nezavisle zaplnovat predni i zadni cast letadla. Pokud dojde na jedne strane ke zpomaleni, pak to neovlivnuje druhou stranu. Ve vysledku je to tedy jako kdybyste se snazil pouze prednimi dvermi zaplnit letadlo o polovicni delce.

Aspon tak to chapu ja.

0/0
14.5.2015 17:23

R33a19d83o42s80l52a62v 46K29l33a55u16d60a 5844498254392

V tom "rozdělování" se vytvoří chumel, takže to vyjde nastejno..... Letadlo není tramvaj. Tam fakt není tak důležité rychle zaplnit letadlo. Málokdy se stane, že by se po zavření dveří letadlo rozjelo a ihned vzlétlo. Někdy čeká i hodiny než ho pustí ke startu.

+2/0
14.5.2015 17:28

M93i14c44h92a17l 94M61i14l77l53e32r 9816322859862

ne vzdy a ne vsude. Dvoji tubusy jsou k dispozici na vetsich letistich, pro vetsi letadla.

Kdyz jsem pred 2 tydny odletal na domaci australske lince, z domaciho terminalu v Sydney s A330, k nastupu byly 2 tubusy. Cast pasazeru economy poslali tubusem urcenym pro business a odtud dal do economy.

0/0
15.5.2015 8:22

T87o27m50a42s 15H62a78c44e35k 6794757575427

A kam by jako ten tubus vedl? Na kridlo? (ktere je uprostred letadla). Nebo tesne pred nej (tj tesne pred motory)? Navic napr pro A380 uz delaji leckde nekolik nastuipnich tubusu.

0/0
16.5.2015 12:52

M24i13c74h15a27l 16M24i23l40l61e26r 9236322389132

prave. Tam kde nacrtli ty extra siroke dvere, se obvykle naleza kridlo. Nehlede ani k tomu, ze sirka ulicky v konfiguraci sedadel 3-3 vypada na obrazku krasne, ale je nerealisticky siroka;-D

0/0
16.5.2015 12:59

J97a40n 64N96o46v68á27k 7435444168197

že to ještě nikoho nenapadlo 8-o

0/0
14.5.2015 16:45

M76i24l69a19n 22N40o47v28á88k 2730785265635

Každá řada sedadel by měla mít své dveře stejně jako u auta.

+2/0
14.5.2015 16:40

S25t70a72n57i64s33l29a82v 33P75ř45i93b25y78l 1209738951696

Nevíte, kdo má patent na 5. dveře u auta?

+2/0
14.5.2015 16:12

M40i98l17a39n 98N53o31v48á84k 2740135495385

Bratři Combi a Hatchback Liftbackovi

+10/0
14.5.2015 16:37

M29a24r10t80i74n 94H69e77i20s86l36e52r 4484336242969

Nastupuje se zepředu kvůli délce rukávu (pokud se užívá autobus, tak se běžně chodí i zezadu). U velkých letadel může být i více rukávů, je to ale dražší. A stejně stačí jeden, co se pět minut hrabe v zavazadle,...

Ještě lepší by bylo mít letadlo s výměnným vnitřkem, kam lidé v klidu nasednou, naloží se zavazadla a pak se to celé vsune do letadla.

0/0
14.5.2015 16:04

S60t36a54n91i13s48l26a56v 85M71o29k36r25ý 8477532786832

To uz by se pak dalo pouzit i jako katapult v pripade nouze se cela kapse proste vysune :-) Jinak letam casto a i kdyz jedeme autobusem, tak se vetsinou nastupuje jen predkem

0/0
14.5.2015 16:29

K47r26y79š24t96o45f 77L36a91n29í22k 1799860605295

tak jeste zajistit, aby ti co maji mista vlevo, sli opravdu levymi dvermi a naopak-

+1/0
14.5.2015 15:11

M16a51r33t48i57n 56P34e80t96r 6533942138759

Obávám se, že letecké společnosti více zajímá co nejefektivnější využití místa v letadle, než tlačenice při nástupu... Ta by se dala zredukovat i jinými způsoby, kupříkladu vpouštěním cestujících po částech...

+11/0
14.5.2015 13:49

M43a61r71t42i56n 67C11e16r44v81e63n90y 2763658216288

Coz se ostatne taky bezne dela...

+8/0
14.5.2015 14:07

P14e75t97r 20K98l30a73t24o14v31s37k22ý 1452825708128

Je to, bohužel, hlavně o cestujících. Pokud na začátku boardingu vyzvou k nástupu např. řady 16 - 33 a zvednou se také lidé z prvních řad, tak to nikdy dobře nedopadne. V Japonsku bez problémů naboardují 500 lidí do 747 za 15 - 20 minut...

+2/0
14.5.2015 18:42

M41i11c92h39a57l 78M33i28l59l22e71r 9686692579792

tak se to bezne dela pri nastupu do A380

0/0
15.5.2015 8:29

J90a23n 61J91a76n95e92č75e23k 9860573370356

Tlačenici snad nezpůsobují úzké dveře, ale úzká ulička, ne?

+12/0
14.5.2015 13:44

M40a88r70t61i21n 61S58e74d72l80á70č34e52k 9799608861582

Patent na to, že dveře jsou uprostřed? WTF? 8-o

+14/0
14.5.2015 13:31

R15a53d56o50s45l97a82v 89K92l15a48u34d79a 5524988504962

Dvojitá ulička znamená míň sedadel. Není problém sedadla odsrtanit, problémem je ztráta pro letecké společnosti. Ulička si na sebe nevydělá.

+16/0
14.5.2015 13:28

M87i69c51h19a56l 18P97a15l28e41č90e67k 2341268412884

Kdyby cestující nastupovali jak mají (tzn. podle nástupních tříd), tak by žádné mačkanice nebyly

+7/−1
14.5.2015 13:27

R64a80d13o80s83l93a89v 86K70l27a56u20d49a 5924388704832

Pokud vím, cestující do "lepších" tříd nastupují přednostně. Tam tedy problém není.

+3/−1
14.5.2015 13:29

M54i90c89h44a48l 58P45a58l45e27č66e91k 2321688872164

Máte pravdu tam problém není, měl jsem napsat asi nástupních skupin (nebo jak to pojmenovat česky)

0/0
14.5.2015 13:32

M45a25r70t94i69n 22C93e79r64v48e39n61y 2863648356138

Tak i to se bezne deje, ze se nastupuje po sekcich, byt sice asi ne u malych B737 a A320.

+1/0
14.5.2015 14:11

S29t82a78n35i50s53l25a32v 67M32o48k75r33ý 8937482576672

U trosku vetsi A321 se to tak i vetsinou deje, nejdriv cisla 15- 35 nebo kolik a potom predni cast. I kdyz to nekdy zabiji tim ze vas soupnou do autobusu a ty pak dojedou k letadlu ve stejnou chvili;-D

+1/0
14.5.2015 16:31

M14a76r67t75i23n 41C96e19r79v10e29n82y 2703808916628

Ja jsem to bral podle 777, 747 a 380. Krom toho, ze maji 2-3 prsty a vetsinou i separe pro prvni tridu, tak nastupovani po sekcich je u tehle poctu lidi (300-500) nutnost.

0/0
14.5.2015 22:09

K71a48r89e62l 65F90a98j47t 5368472731273

Nene ... chtělo by je to nechat seřadit jako kačenky za sebe podle řad v letadle už venku ;-) .. pro lepší orientaci by to mohlo být už v hale namalováno na zemi jak startovací řady :-P

+1/0
14.5.2015 13:45

K56a69r98e80l 92F83a59j57t 5458532691473

... a ještě bych to vylepšil - první "ulitý start" pokuta, druhý neletíš ;-D;-D;-D

+9/0
14.5.2015 13:46

P37e40t73r 25N13e84c60h67a82n69i31c10k67ý 7153476228770

V Japonsku je něco podobného na nádražích, podle mě by to bylo docela přínosné u gatu taková malůvka na zemi ;-D

0/0
14.5.2015 13:51

M29i48c75h67a78e62l 19K10o47n88e86č30n44ý 6272283779529

Pro jistotu bych ještě nechal cestujícím namalovat čísla sedadel na čelo;-D

0/0
14.5.2015 23:19

T34o34m27á82š 43K51o85c15i44a85n 9474979227876

Nikdy jsem nepochopil, proč se hned po otevření brány všichni nahrnou k přepážce a snaží se nacpat do letadla. Stejně máte místo jisté, tak proč se tam tlačit? Raději sedím v hale a jdu mezi posledními. Jestli mám sedět v letadle, nebo v odletové hale je jedno.

+12/−1
14.5.2015 13:46

J45a46r78o25m15í92r 78B58e77n63e25š 2653942736471

Spousta idi*otu si bohužel na palubu bere co nejvíc a největších "příručních" zavazadel a potřebují je narvat do kompartmentů. Kdyby čekali, tak se jim tam nemusí vejít, a museli by si je (chudáčci) nechat začekovat dolů. To je jeden z důvodů úprku.

+8/0
14.5.2015 14:19

M47a51r13t31i25n 79P23e94t94r 6853952888619

Dokonce bych si troufl říct, že v té hale je to pohodlnější... Ale holt spousta lidí je buď natěšených, nebo naopak chtějí už mít klid a být na svém místě...

+1/0
14.5.2015 14:20

J43o75s70e12f 34K11r51a82l 3657123224847

možná chtějí zaparkovat svá cabin zavazadla nad hlavou, protože výstup z letadla je styl grab'n'run, každý spěchá někam.... v napráskaném letadlu poslední to odskáče tím, že si musí dát zavazadlo před sebe dolů a to bude tlačit na nohy a nebo případné cabin zavazadlo skončí dole v zavazadlovém prostoru s ostatními zavazadly a to je zdržení čekáním na příjezd zavazadla v hale....

+1/0
14.5.2015 14:24

J72a75n 55R62i67c77h56t22e67r 7955440441762

No, ne, že bych se vyloženě cpal, ale taky radši nastupuju mezi prvními. Důvod je jednoduchý. Většina lidí ignoruje požadavek na jedno kabinové zavazadlo (a při odbavení jim to druhé neseberou). Když pak vlezu do letadla s jedním batohem a musím ho mít 8 hodin pod nohama, protože nad mojí hlavu si narval kufr někdo jiný, tak mě to při 192cm dost obtěžuje. Já se striktně držím jednoho zavazadla, ale nehodlám ještě pykat na úkor těch, co to ignorují.

+1/0
14.5.2015 17:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.