Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejrychlejší trabant světa i stan na střeše. Super kousky z Berlína

Bakelitový zázrak, nebo motoristický zmetek? Záleží na názoru. Ať tak, či tak, jisté je, že němečtí inženýři vytvořili technický unikát, který má ještě dnes stovky, ale možná i tisíce obdivovatelů. Zatímco Dan Přibáň objíždí se svými trabanty celý svět, v Berlíně vzniklo jejich velkolepé muzeum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H33a29m98p11l 81B44r21e38t47i33s37l71a57v 6386151824752

Míval jsem Tkombi, z dnešního hlediska je to jinde, ale nostalgie zůstala.. :-))

0/0
12.5.2015 19:23

V71l21a79s88t59i19m54i36l 93T66e68n93c81e34r 4210170657630

S tou korozí je to trochu jinak. Trabík trpěl na korozi podvozkových částí. Tzv vlašťovka zvlášť. Ale jinak to bylo docela fajn vozítko. Pár let jsem s nim jezdil. Chtělo to od prvopočátku trochu lepší motor - 900ccm čtyřtakt..

+2/0
12.5.2015 14:49

M80a12r86t39i16n 26L92a63c38o 7893346908

Dovolím si nesúhlasiť, 900 ccm 4takt by znamenal:

- zložitejší motor, pridanie vodného chladenia, mazania, rozvodov, atď.

- vyššiu váhu motora a v konečnom dôsledku vozu

- úpravy bŕzd, podvozku, karosérie

- z toho všetkého vyplývajúcu vyššiu cenu

Takže výsledkom by bola nejaká duroplastová MBéčka, postrádajúca všetky výhody T601. A práve preto nie je svetovou legendou Š 1000 MB, ale T 601. Faktom je, že 26 HP je pre Trabanta dostatočný výkon, na semaforoch nezavadzia ani dnes. A maximálka okolo 100 kmh bola v čase vývoja slušná cestovná rýchlosť.

Dúfam, že nie som zaujatý, dvoch Trabošov mám;-)

+1/0
12.5.2015 18:46


M85a19r43c46e18l 37P37a54v72l19í54k 7731864778529

kto neskúsil, nezažil, ten iba tára. trabi, to bola špecialita, nacvičiť si "jízdu z kopce, resp. s větrem v zádech" patrilo k vyššej škole. na okreskách nemal rovnocenného súperas, ľudia, ktorí preplatili za žiguli 1500. 1600 mali pokazený celý víkend, keď ich v kopci (stúpaní) nechal trabi ďaleko za sebou.

0/0
12.5.2015 19:34

P44a65v97e26l 63Š90e73d34l79b87a42u14e62r 7958941792635

Je to tak, švagr měl Trabanta po svém otci a jednou za jízdy se mu vždy při přidání plynu trošku pootevírala kapota, naštěstí ne úplně, důvodem byla právě prorezlá a utržená "vlaštovka," co původně držela motor, který se uvolnil a snažil se podívat ven... A spodek měl jeho Trabant kompletně prorezavělý taky, v článku jsou nesmysly. Chápu, že někdo je z Trabanta nadšený, chlubí se, jak ujel silnějším autům do kopce, což je naprostý nesmysl, důvod byl jistě jiný, než "schopnosti" Trabanta, ale jet za ním, nebo za Wartburgem, to bylo o plíce. Modro a smrad. Už tehdy mi to přišlo docela sobecké, že jedno "autíčko" hodně zasmradilo ostatním krajinu na docela dost minut... Možná u Indiánů by to bylo fajn na kouřové signály, to asi jedině... Je taky fakt, že krátkodobě mi to vonělo... :-)

0/0
27.5.2015 17:43
Foto

M12i13l79o58s60l45a26v 82D79o21č89k70a56l 3220517382731

To je zase titulek?

+1/0
12.5.2015 13:37

L58u97k40á73š 69H10a21v84l62í57č75e32k 6738582763388

No nevím. Úroveň článku je hodně nízko. Chápu, že chce být v odlehčeném tónu. Ale ani takový článek si nemůže dovolit uvádět úplné nesmysly. "Auto, které nikdy nemohlo zreznout, protože bylo odlité z bakelitu, respektive z duraplastu" - jenom tato jediná věta jich obsahuje tolik, co si nesmí dovolit ani 10 článků. Trabant samozřejmě může zreznout a je to jeho nejčastější problém. Není z bakelitu, toho je tam velmi málo (kličky stahování oken a pár drobností). A v žádném případě se neodléval. Duroplast je lisovaná odpadní bavlna. Tedy žádné repektive, duroplast je technologicky něco úplně jiného než bakelit. Podobných nesmyslů je v celém článku víc. A naopak ty zajímavé informace chybí: např. - jaký má ten "nejrychlejší Trabant" motor? Je to tuning nebo přestavba na úplně jiný typ? Atd., atd. Špatný článek.

+12/0
12.5.2015 9:58
Foto

H89a71n83a 96A92n82t30o80n42o83v78á 6837629334744

Jak pravil pan doktor, vyrušený při jízdě krajinou: „Jen se neposer, bakelite!“ (Jinak máte samozřejmě pravdu, bakelit a duroplast jsou zcela odlišné materiály.)

+2/0
12.5.2015 12:10

P89a75v88e47l 96M49i89k41u13l67a 6728973866507

Souhlas, jen mám pocit, že pan doktor Trabanta nazval "papundekle". ;-)

Trabanta stále mám, Trabanty jezdím víc než patnáct let. Karoserie je skutečně odolná vůči povětrnostním vlivům, ale podvozek po letech pochopitelně trpí korozí. V zimě do soli už s ním nevyjedu... T601VR^

+1/0
12.5.2015 12:29
Foto

H59a16n62a 22A41n65t50o66n40o80v74á 6777599404854

Máte pravdu, je tam papundekle.

0/0
14.5.2015 15:47
Foto

D30a37v32i38d 81M84a56t83ě20j79ů 2885102397808

Az na to, ze v muzeu Trabantu v Berline zadna pruvodkyne ani pruvodce neni (na ty 3 mistnosti s cca. 12-15 Trabanty to ani nema cenu), tak tento clanek jinak celkem odpovida realite.

0/0
12.5.2015 7:55

P39a29v84e42l 40M82i76k26u70l30a 6668343326447

Vážená kunčaft, My tímto odpovídat na Váš nemilá dopis, kde vy si stěžováte na naschenová modelplastik pržibližovadlo Fíbr-Fofr Super Fagen TRABANT 601, gde vypsát, že koupili sobě - citujeme - "žebrák".  My muset Vam sdurasnit, že mít dobrá pověst chlavně v rosvojová země(Uganda, Hotentotenland, Sierra de Braka und so weiter), a že nasche wagenje určena chlavně pro krátká jízda.  V pršípadě, že Vy se odvážili na dlouhá jízda, napržíklad Hrdložesy -Maleschice, my Vám posílat pár náhradní díl a pšípravek na údržba.   1. Pláštěnka Special pši položení wagen na ostrá slnko, aby nebylo na     plastik puchýrška a flock, také proti yperit za válka a pši stšikání     na strom v máj aby se nevzrušoval bakelit.  2. 1 kus šífbidlo a 1 kus šífplachta pro větší rychlost pši vítr.  3. 1 kus kolečko na šlapání pro mitfahrer - lepší start  4. ucpafky do ucha pši rychlosti uber 30km/hod  5. 1 kus pršípravek antiradarfarbe proti radar polizei pod minimal     povinná rychlost.  6. 1 kus special hever pro lepší odrthnutí pši najetí nebo zastavení,     nebo pši pšilepení na švejkací guma.  7. 1 piksla spray antihund pro odhonění velká pes, kdyby chtít odnést     wagen TRABANT a zachrabat na zachrada.   To milá kunčaft vzít za rozumná a my posílat Vám pozdraf a pržání mnoholet dívat se na Vaš Fíbr-Fofr a doporučit Vam zakoupit past na myšuge, abyony nesešrat wagen f garáž.                                    S ouctou Vaš direktor-fabrik                                          wagen Fíbr-Fofr                                         Hans BACKELIT v.r.

+10/−1
12.5.2015 7:12

T18o71m28a88s 58T55r82n39k50a 5684158653139

hehe

+1/0
12.5.2015 8:44

M31a51r42c52e65l 20P85a11v60l88í45k 7291574188139

slabá varianta na sehr gehrte trablekollege!

0/0
12.5.2015 19:40

Z66d11e71n56e61k 21J75i47r61o10u50š83e97k 8980782264370

Měl jsem tři.

V úvodu návodu stálo: Trabant je elegantní temperamentní automobil, který dosáhl řady úspěchu v rally závodech.

Od kamarádů jsem dostal k narozeninám dárek, Antihund sprey. Aby ho velká hund neodnesla a nezahrabala na garden.

Jednou z nemnoha nevýhod bylo nebezpečí zaparkování na odplivnuté žvýkačce. Potom byl potřeba odtah.

Ale ten zvuk a vůně.

+3/0
12.5.2015 6:57

J74o78s54e73f 38Z77a11h23á45l43k56a 4823829698116

Návod na rozdíl od článku rozhodně nelže.

+2/0
12.5.2015 17:08
Foto

K46a78r72e48l 96P57l13a90c55h13ý 6796526244369

Pekny clanek.

+4/0
12.5.2015 6:24

M87a12r81t72i18n 54Č77e62r39n38ý 7331694431

Pryskyricknik padivy

+3/0
12.5.2015 5:10

J25o77s28e64f 78R39a49j46t28o35r39a 3292782700867

Rozzuřenej vysavač

+3/0
12.5.2015 17:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.