Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejrychlejší trabant světa i stan na střeše. Super kousky z Berlína

Bakelitový zázrak, nebo motoristický zmetek? Záleží na názoru. Ať tak, či tak, jisté je, že němečtí inženýři vytvořili technický unikát, který má ještě dnes stovky, ale možná i tisíce obdivovatelů. Zatímco Dan Přibáň objíždí se svými trabanty celý svět, v Berlíně vzniklo jejich velkolepé muzeum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H15a67m19p92l 68B62r25e85t33i45s55l26a95v 6786451444142

Míval jsem Tkombi, z dnešního hlediska je to jinde, ale nostalgie zůstala.. :-))

0/0
12.5.2015 19:23

V64l11a34s73t54i38m68i82l 49T52e63n37c41e71r 4630230947640

S tou korozí je to trochu jinak. Trabík trpěl na korozi podvozkových částí. Tzv vlašťovka zvlášť. Ale jinak to bylo docela fajn vozítko. Pár let jsem s nim jezdil. Chtělo to od prvopočátku trochu lepší motor - 900ccm čtyřtakt..

+2/0
12.5.2015 14:49

M23a54r50t80i65n 72L68a71c95o 7853136548

Dovolím si nesúhlasiť, 900 ccm 4takt by znamenal:

- zložitejší motor, pridanie vodného chladenia, mazania, rozvodov, atď.

- vyššiu váhu motora a v konečnom dôsledku vozu

- úpravy bŕzd, podvozku, karosérie

- z toho všetkého vyplývajúcu vyššiu cenu

Takže výsledkom by bola nejaká duroplastová MBéčka, postrádajúca všetky výhody T601. A práve preto nie je svetovou legendou Š 1000 MB, ale T 601. Faktom je, že 26 HP je pre Trabanta dostatočný výkon, na semaforoch nezavadzia ani dnes. A maximálka okolo 100 kmh bola v čase vývoja slušná cestovná rýchlosť.

Dúfam, že nie som zaujatý, dvoch Trabošov mám;-)

+1/0
12.5.2015 18:46

M39a29r45c68e65l 88P14a21v59l39í50k 7191294198619

kto neskúsil, nezažil, ten iba tára. trabi, to bola špecialita, nacvičiť si "jízdu z kopce, resp. s větrem v zádech" patrilo k vyššej škole. na okreskách nemal rovnocenného súperas, ľudia, ktorí preplatili za žiguli 1500. 1600 mali pokazený celý víkend, keď ich v kopci (stúpaní) nechal trabi ďaleko za sebou.

0/0
12.5.2015 19:34

P58a91v73e90l 12Š10e23d32l88b62a82u44e61r 7148811422815

Je to tak, švagr měl Trabanta po svém otci a jednou za jízdy se mu vždy při přidání plynu trošku pootevírala kapota, naštěstí ne úplně, důvodem byla právě prorezlá a utržená "vlaštovka," co původně držela motor, který se uvolnil a snažil se podívat ven... A spodek měl jeho Trabant kompletně prorezavělý taky, v článku jsou nesmysly. Chápu, že někdo je z Trabanta nadšený, chlubí se, jak ujel silnějším autům do kopce, což je naprostý nesmysl, důvod byl jistě jiný, než "schopnosti" Trabanta, ale jet za ním, nebo za Wartburgem, to bylo o plíce. Modro a smrad. Už tehdy mi to přišlo docela sobecké, že jedno "autíčko" hodně zasmradilo ostatním krajinu na docela dost minut... Možná u Indiánů by to bylo fajn na kouřové signály, to asi jedině... Je taky fakt, že krátkodobě mi to vonělo... :-)

0/0
27.5.2015 17:43
Foto

M78i94l23o43s90l71a15v 73D19o83č15k82a14l 3400617552211

To je zase titulek?

+1/0
12.5.2015 13:37

L19u78k31á93š 10H53a25v95l55í15č81e53k 6528172763968

No nevím. Úroveň článku je hodně nízko. Chápu, že chce být v odlehčeném tónu. Ale ani takový článek si nemůže dovolit uvádět úplné nesmysly. "Auto, které nikdy nemohlo zreznout, protože bylo odlité z bakelitu, respektive z duraplastu" - jenom tato jediná věta jich obsahuje tolik, co si nesmí dovolit ani 10 článků. Trabant samozřejmě může zreznout a je to jeho nejčastější problém. Není z bakelitu, toho je tam velmi málo (kličky stahování oken a pár drobností). A v žádném případě se neodléval. Duroplast je lisovaná odpadní bavlna. Tedy žádné repektive, duroplast je technologicky něco úplně jiného než bakelit. Podobných nesmyslů je v celém článku víc. A naopak ty zajímavé informace chybí: např. - jaký má ten "nejrychlejší Trabant" motor? Je to tuning nebo přestavba na úplně jiný typ? Atd., atd. Špatný článek.

+12/0
12.5.2015 9:58
Foto

H67a40n33a 95A27n67t30o67n27o92v25á 6187489844324

Jak pravil pan doktor, vyrušený při jízdě krajinou: „Jen se neposer, bakelite!“ (Jinak máte samozřejmě pravdu, bakelit a duroplast jsou zcela odlišné materiály.)

+2/0
12.5.2015 12:10

P31a87v49e93l 12M20i87k78u50l96a 6468453666337

Souhlas, jen mám pocit, že pan doktor Trabanta nazval "papundekle". ;-)

Trabanta stále mám, Trabanty jezdím víc než patnáct let. Karoserie je skutečně odolná vůči povětrnostním vlivům, ale podvozek po letech pochopitelně trpí korozí. V zimě do soli už s ním nevyjedu... T601VR^

+1/0
12.5.2015 12:29
Foto

H29a65n76a 37A85n45t10o38n59o92v51á 6587639764174

Máte pravdu, je tam papundekle.

0/0
14.5.2015 15:47
Foto

D37a17v57i69d 81M60a64t13ě22j74ů 2855792617818

Az na to, ze v muzeu Trabantu v Berline zadna pruvodkyne ani pruvodce neni (na ty 3 mistnosti s cca. 12-15 Trabanty to ani nema cenu), tak tento clanek jinak celkem odpovida realite.

0/0
12.5.2015 7:55

P97a79v31e63l 44M96i37k48u80l61a 6498323916387

Vážená kunčaft, My tímto odpovídat na Váš nemilá dopis, kde vy si stěžováte na naschenová modelplastik pržibližovadlo Fíbr-Fofr Super Fagen TRABANT 601, gde vypsát, že koupili sobě - citujeme - "žebrák".  My muset Vam sdurasnit, že mít dobrá pověst chlavně v rosvojová země(Uganda, Hotentotenland, Sierra de Braka und so weiter), a že nasche wagenje určena chlavně pro krátká jízda.  V pršípadě, že Vy se odvážili na dlouhá jízda, napržíklad Hrdložesy -Maleschice, my Vám posílat pár náhradní díl a pšípravek na údržba.   1. Pláštěnka Special pši položení wagen na ostrá slnko, aby nebylo na     plastik puchýrška a flock, také proti yperit za válka a pši stšikání     na strom v máj aby se nevzrušoval bakelit.  2. 1 kus šífbidlo a 1 kus šífplachta pro větší rychlost pši vítr.  3. 1 kus kolečko na šlapání pro mitfahrer - lepší start  4. ucpafky do ucha pši rychlosti uber 30km/hod  5. 1 kus pršípravek antiradarfarbe proti radar polizei pod minimal     povinná rychlost.  6. 1 kus special hever pro lepší odrthnutí pši najetí nebo zastavení,     nebo pši pšilepení na švejkací guma.  7. 1 piksla spray antihund pro odhonění velká pes, kdyby chtít odnést     wagen TRABANT a zachrabat na zachrada.   To milá kunčaft vzít za rozumná a my posílat Vám pozdraf a pržání mnoholet dívat se na Vaš Fíbr-Fofr a doporučit Vam zakoupit past na myšuge, abyony nesešrat wagen f garáž.                                    S ouctou Vaš direktor-fabrik                                          wagen Fíbr-Fofr                                         Hans BACKELIT v.r.

+10/−1
12.5.2015 7:12

T56o52m53a55s 20T70r22n89k88a 5744838713649

hehe

+1/0
12.5.2015 8:44

M62a63r62c98e64l 48P55a60v23l29í94k 7291794788889

slabá varianta na sehr gehrte trablekollege!

0/0
12.5.2015 19:40

Z35d94e30n59e68k 36J56i69r30o40u69š89e68k 8180902564780

Měl jsem tři.

V úvodu návodu stálo: Trabant je elegantní temperamentní automobil, který dosáhl řady úspěchu v rally závodech.

Od kamarádů jsem dostal k narozeninám dárek, Antihund sprey. Aby ho velká hund neodnesla a nezahrabala na garden.

Jednou z nemnoha nevýhod bylo nebezpečí zaparkování na odplivnuté žvýkačce. Potom byl potřeba odtah.

Ale ten zvuk a vůně.

+3/0
12.5.2015 6:57

J71o42s74e83f 28Z61a83h82á46l76k42a 4323579368406

Návod na rozdíl od článku rozhodně nelže.

+2/0
12.5.2015 17:08
Foto

K91a33r63e92l 54P33l13a37c16h93ý 6416686944589

Pekny clanek.

+4/0
12.5.2015 6:24

M85a52r31t72i25n 56Č47e14r14n17ý 7421454761

Pryskyricknik padivy

+3/0
12.5.2015 5:10

J32o59s23e46f 72R14a39j96t45o53r96a 3122552680147

Rozzuřenej vysavač

+3/0
12.5.2015 17:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.