Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mechanik: Levný karbon rozbijete smetákem, hliník na kole není mrtvý

Trh horských kol zcela ovládla kola o velikosti 29 a 27,5, dámské modely pro ženy mají smysl a lepší je hliníkový rám než laciný karbonový. To říká na úvod cyklistické sezony v rozhovoru pro iDNES.cz Pavel Čábelický, mechanik závodního týmu horských kol Česká spořitelna Accolade.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94o15s28e65f 96V62o33l84f21í31k 4418865639143

Že jsou kola nyní daleko lépe vybavena, než za mého mládí je věc nezpochybnitelná. Jen nechápu neustálé řeči o kvalitě, nekvalitě. Za rok se rozbije, přehazovačka nepřehazuje... Já v šestnácti dostal kolo Favorit, převody 2 x 3 (po čase jsem si vydělal na čtyřkolečko). Ujet sto padesát  kilometrů na den mi nedělalo potíž, na Kladensku, kde jsem bydlel, jsem s kolem dělal krkolomné sjezdy z hald, na nepoužívané cestě jsem si vyhlédl dlouhý vyčnívající kámen a po rozjezdu jsem s kolem skákal metr i dva. Kolo vydrželo všechno. Za dvacet let jsem na kole najel tisíce kilometrů a nikdy jsem nic měnit nemusel, leda, když jsem si chtěl něco vylepšit. Tak nevím, bylo tehdy kvalitní a dnes je kvalitní jen něco, nebo v čem je problém?

+1/0
24.5.2015 20:51

J18á90n 55K48o46t46ú61č 2756414378226

Keby ste presadli na moderný bicykel, zistili by ste, že všetko prejdete s oveľa menšou námahou. A to je pre mnohých ľudí dôležité, aj za cenu toho, že to treba viac servisovať. Kedysi som jazdil na Fabii 44 kW a pripadalo mi to normálne. Teraz mám Focus 80 kW, a keď som po pár rokoch znovu sadol do jednej starej Fabie, pripadalo mi to ako Trabant.. takže tak, keby ste raz vyskúšali jazdiť na modernom bicykli, už by ste nechceli ten starý :)

+1/0
25.5.2015 13:31

J16o41s36e58f 81V51o72l78f33í85k 4968415219943

Ale já nechce ten starý, já vím, že jsou nyní lepší (dokonce i v mých šedesáti devíti létech mám (asi) lepší). Mně šlo jen a jen o "kvalitu materiálu". Jak to, že nyní čtu neustále varování, že to a to není kvalitní, brzdy nebrzdí, řetěz praskne, rám se zkroutí... Já na tom Favoritu se možná víc nadřel, než na současných  kolech. Ono taky mít šest převodů anebo 21 je rozdíl, prosím. Ale jak to, že ten můj Favorit (jistě vyroben za rudých hnusných bolšánů), se nehnul, nezlomil, nepřetrhl řetěz a vydržel bez problémů všechny moje šílené vylomeniny, co jsem na něm dělal. Mám dojem, že nyní kolo za těch dejme tomu 10 000 by snad ani nevydrželo to  sjíždění hald ( a že to byly haldy vysoké a samý šutr) a naopak by snad řetěz praskl, kdybych to do těch hald zase rval nahoru. O to mi jde, o kvalitu komponentů.

0/0
25.5.2015 13:44

M63a79r43t22i34n 10H51o79u36b95a 6803911379878

jendoduse - protoze to bylo to jedine co se prodavalo, protoze nikdo nemusel shanet klientelu honbou za co nejnizsi cenou apod. je to stejne jako s jidlem. kdekdo nadava, ze jidlo je dnes nekvalitni a ze drive maso bylo maso a pak v obchode, kdyz vedle sevbe bude mit sunku za 100Kckg a vedle toho nahrazku za 10Kc/kg, tak vezme to lacinejsi.

stejne u kol - protoze kazdy potrebuje mit kolo vybavene, ale nema na to, tak kupuje lacine nahrazky. pak se divi, ze to nic nevydrzi.

az lidi zacnou filtrovat a kupovat kvalitni veci, tak ty nekvalitni z trhu zmizi nebo jich aspon bude mene.

0/0
25.5.2015 14:59

J62á17n 73K72o40t11ú91č 2536424388716

Od bicykla za 10 000 nežiadajte super kvalitné komponenty. Ale inak ste už naznačili odpoveď: existuje nejaká stavová rovnica, v ktorej figuruje cena, hmotnosť, výdrž a výkon. Nedá sa všetko optimalizovať. Keď niekde pridáte, inde musíte ubrať. Vysoká hmotnosť znamená vyššiu výdrž ale nižší výkon. Nízka hmotnosť a vysoký výkon zase znamenajú vysokú cenu a nízku výdrž. Prehadzovačka prináša vyšší výkon, ale zvyšuje nároky na servis. Každý si musí vybrať to, čo potrebuje. Na vylomeniny sa hodí BMX s odolným rámom a bez prehadzovačky. Na jazdenie po meste zase nevadí vyššia hmotnosť, ani prehadzovačku netreba (nebude sa mať čo zašpiniť pokaziť). Na horskú cyklistiku zase treba ľahký bicykel, plný technických vymožeností, o ktoré sa treba patrične starať.

0/0
27.5.2015 15:18

M83i93c34h87a72l 80H77o48r17k20ý 9875795344689

a v některých civilizácích neměli kola žádné a jaké bez nich dokázali vytvořit díla ;-D

0/0
25.5.2015 15:19

P57a87v29e44l 93F46a86r87a 9927447214601

Každý karbon rozbiješ smetákem, záleží na robustnosti toho smetáku. ;-)

+1/0
22.5.2015 9:48

I96v88a40n 67M66a97r51e83k 6464468442

Doposud vlastním v perfektním stavu špičkový bicykl zn. "Ukrajina" pořízený za komárů za poctivých 600 kčs. Krom 5-litrové konvičky s olejem na občasné promazání jeho jednotlivých elementů nemám s ním žádné problémy. R^

A propo,někdy je dobré držet se pořekadla : "neopouštěj staré věci pro nové". . . . . . . R^

0/0
22.5.2015 9:36

J16á62n 64K79o98t83ú54č 2336454888786

To by som rád vedel, koľko kilometrov dáte na tej Ukrajine a v akom teréne. Výdrž to má dobrú, ale keby ste skúsili moderný bicykel, zistili by ste, že to vyžaduje desatinovú námahu. Aj ja mám starú Esku, ale používam ju len na krátke cesty po centre mesta (lebo ju nikto neukradne). Všade inde je to utrpenie.

0/0
25.5.2015 13:34

M16i23c29h72a63l 89H64o73r15k54ý 9635135324889

tak záleží na tom na co ji používáte,ale určitě by ste nechtěl na 100km výlet s někým,kdo má moderní kolo ;-D

a když budete chodit pěšky ušetříte i těch 600kč,tedy mínus opotřebení bot ;-D

0/0
25.5.2015 15:22

R28o71m25a51n 91P45y75t22e76l 4679469153163

Prej silniční kolo jestli má smysl, na něco tak odporného jako je horský kolo, bych v životě nesedl. ;-D

0/−5
21.5.2015 11:56

V28r30a93t92i37s24l59a54v 33K14a12l27i51c98h 3916225985271

Ruzovej trikot, kriklavi brejlicky, ruzovej energitak usrkavat za jizdy, 200km vyjizdka mezi smradlavejma kamionama. Na neco tak odporneho jako je priteplena silnicka bych si v zivote nesedl.

0/0
2.6.2015 8:07

J83o58s66e79f 21S89v43o79b25o72d60a 3597253495

většinou bych nejraději smetákem rozbil toho co na tom kole sedí;-D ale to je na jinou debatu :-P

+1/0
20.5.2015 17:30

P73a70t91r57i63k 61S27v37o19b22o59d35a 3209441736255

I hliník rozbijete smetákem. Jen nesmíte být škrti a investovat do kvalitní násady a dát velkou ránu.

+4/0
20.5.2015 12:53

M80a29r49t53i86n 59N81á24p28r76a50v37n32í47k 1552164295521

Je to dost solidní článek, ten mechanik je OK. Bagatelizace 26" a HT je samozřejmě zavádějící, ale kdo se trošku vyzná, tak ví svoje. V česku se docela rozmáhají singltreky a tam je často HT 26" král. Mě ty velký kola nevyhovují, nevýhod je totiž celá řada, jsou zlehčovány a nevýhody starých typů kol naopak zveličovány, prostě klasika marketing. Dneska už není šance na výběr, ale su rád za mou 26":-)

+1/0
19.5.2015 15:54

P60a71v87e11l 78O28d11r21a96z16i63l 6714259717870

Jakože fakt mám s většíma kolama níže položené těžiště? Fíjo.

+2/−2
19.5.2015 12:19

A66d18a98m 41R87y39c61h21l66ý 1478297879113

Momentálně řeším koupi kola a jsem z toho volakýsi zmatený. Budu jezdit občas o víkendu s rodinkou. tak kolem 30-50km, žádný kross a myslel jsem, že se vejdu do 10000Kč, teď ale nevím nevím..:-/

0/0
19.5.2015 11:12

M55i89c72h16a48l 59Š61m58r96h14a 1783217311488

Jistě, to musíte vypláznout alespoň 35 vočí, jinak jste looser a nevíte co je pro vás dobrý :-)

+1/−1
20.5.2015 16:06

J14á75n 93K74o25t77ú49č 2316684368146

Na to, čo ste popísali, BOHATE stačí napr. bicykel značky Alpina, čo je značka pre lacné modely od Kellys: http://www.kellysbike.com/CZ/alpina

0/0
22.5.2015 14:43

M17a55r53e17k 26K84u16m39p43r13e97c74h75t 6419637608312

Tento trend mi vyhovuje, včera jsem si koupil 26ku od souseda, skoro nejetý full, komplet výbava XTR, kola červený MAVIC, karbonová vidlice (v ceně přes 20) a to celé za 25tis. Kdybych to skládal před 2 lety dám přes 70. Na 4-5let dobrý, akorát nebudu in s těma malýma kolama, Ale při mých 2000km ročně:-)

+1/0
18.5.2015 17:10

A29n88t20o39n41í49n 88S14v27o87b66o38d14a 3514213609842

26" je mrštné kolo na hraní do lesa, mám k němu cestovní silniční. Asi to doplním 29", ale jako třetí kolo na písky. Neexistuje univerzální kolo, ale 26" je rozumný kompromis :-)

0/0
18.5.2015 17:29

J98o54s85e63f 31B87o10h71u98s79l77a70v 86C29h70v70o33j45k61a 5965705146566

písky jezdím na favoritu, ale musím se pořádně rozjet

+1/0
19.5.2015 14:04

A78n41t83o30n55í17n 24S24v86o44b44o91d74a 3554133419312

To jsem za mlada také zkoušel, ale dopadlo to většinou blbě :-), po poslední piruetě na předním kole na horákovi 26", raději zkusím 29"

0/0
19.5.2015 16:40

M81o35j88m38í37r 29S28k42á79l73a 2820622206

"Doporučil byste dnes někomu silniční kolo? Má smysl na něm jezdit?"8-o;-D

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/trendy-v-horskych-kolech-0xo-/na-kolo.aspx?c=A150507_180127_na-kolo_ptp

Tak se může ptát fakt jenom PÍP..............pardon, Pravda...:-P

+4/0
14.5.2015 20:56

R87a84d29e76k 25T76y12c 2276392481630

Ale tak jistěěěě

Mechanik je od spořky, spořka jezdí na spešlech, spešl se hlavně orientuje na 29" dobrá masírka.;-DMěřím 188 na 29" jsem jel od kamaráda v techničtějším terénu - vo ničem-nemotora (né já, kolo) a když docházejí síly...utočit ty obří obruče do kopce, ufff.

A propos, nevíte o kvalitním cr-mo rámu v 27,5" ?

+2/0
14.5.2015 16:45

M27o79j10m81í71r 91S38k48á25l16a 2880562886

Nechej si ho postavit...;-)

0/0
14.5.2015 20:58

S69t44a96n91i55s98l14a81v 91S15l19o54v62á46k 1362848972519

29" stále slepá cesta?

:-)

0/0
7.6.2015 8:40

R17o52b36e27r48t 43V98i65l64i95m79o45v80s49k31ý 1119955244948

Zadek se veze a nohy jdou pěšky. Nic pro mě.;-D

+5/0
13.5.2015 11:00

J39i35ř10í 10N47e21u90m53e91i12s56t41e55r 2682175843731

;-D

+1/0
16.5.2015 9:36

J96a63n 35K51a38z18d71a 5293839490960

Teď jsem si kvůli Vám poprskal v práci monitor! ;-DR^

+1/0
19.5.2015 7:00

M66i28c45h96a91l 84G41r85e20g71o89r 8466984220972

No hlavně nekupovat hydraulické kotoučové brzdy. Vyhozené peníze. Brzdí lépe, ale ty náklady.:-(  Véčka mě stály 200 Kč za 10 roků, hydrauliky za pár roků už několik tisíc - kotouče, destičky, výměna brzdovky, servis.

(Kolik lidí jezdí sjezdy, aby je využila? Stejně většina z prudkého kopce jde pěšky.)

+3/−24
12.5.2015 18:32

D69a49n11i49e19l 79S48c82h89n14i70t12z37e77r 5681534781136

pište za sebe, jo

+2/0
12.5.2015 22:52

O16n78d94ř47e31j 88B26u60r44e65š 5890564663689

Ty jseš teda pacient ;-D

+3/−1
13.5.2015 9:06

J33á92n 20K79o43t51ú62č 2856934378976

IMHO v-brake v mnohých prípadoch stačí, ale kotúčová brzda je skrátka pokrok. Tie náklady ste prehnali. Ale inak samozrejme ráfkové brzdy majú aj výhody, hlavne sa lepšie ochladzujú.

+2/0
13.5.2015 9:12

P96a78v86e71l 46O18d31r79a66z59i39l 6174649777980

Viděl jsem i kočárky s kotoučovejma brzdama, to je prostě móda a póza.

+1/0
19.5.2015 12:20

V22i41k21t94o14r 85J97o91h16á88n56e78k 4364274688490

Nemusíte jezdit sjezdy, ale stačí, když zaprší, pak kotoučovky dost oceníte.

Životnost brzdových destiček a podobně kvalitních brzdových špalíků je srovnatelná stejně tak, jako cena. Výměnu kotoučů je zase třeba dát do relace s výměnou probržděných ráfků (méně často, ale náklady mnohem vyšší).

Vyšší náklady na servis hydrauliky jsou, ale rozhodně ne tolik, kolik píšete.

Takže suma sumárum, celkové náklady kotoučovek podobné nebo mírně vyšší, bezpěčnost a spolehlivost vyšší výrazně. Pokud vám to za to nestojí, nechte být, ostatním nechte, ať se rozhodnou podle svého.

+5/0
13.5.2015 14:16

P88a47t80r61i65k 33S49v64o31b47o92d79a 3739951936235

ale houby. dobrý ráfky a kvalitní špalíky a ať si prší...

+4/−6
14.5.2015 12:21

A10n56t79o26n77í72n 56S41v46o49b78o16d67a 3184183489542

Nechci si probržďovat drahé ráfky, tak obržďuji drahé kotoučovky. Kdo viděl probržděný zhroucený ráfek někde na výšlapu, kouká na to jinak :-)

+2/0
18.5.2015 16:02

L64u35d31ě66k 85N92ě33m84e42c 5675851272574

Průšvih je, když máš po cestě hodně bláta. To dost orveš ráfky.

+2/0
14.5.2015 23:09

Z13d67e18n93ě22k 13V77a14l28e50n54t10a 3875690388364

Kazdopadne co jiz neudelam je dat kolo do servisu speslu :-P...

Opet skryty PR s rady, ktere vam rekne kazdy trhovec. Hlavne bezte do 29, ktere se jim vali ve sklade :-D

+1/0
12.5.2015 11:02

M63a74r67t75i12n 11P48a61v75e60l76e72k 5570687635175

PR je tak dobře skryté,že se mi nepodařilo ho najít - to,že renomovaní výrobci kol jsou o krok vepředu je dané jejich obratem,možností investovat do vývoje a platí to ve všech odvětvích.Doporučená cena kol je spíš na nižší hranici vzhledem k cenám.A na skladech se válí kola všech velikostí ... prodejcům je vcelku putna jestli prodají 26" nebo 29".

Jako jediné PR mne tedy napadá propagace hliníkáren vyrábějících trubky na hliníkové rámy.;-)

Jinak milý rozhovor,který zjevně nebyl určený zkušenějším jezdcům,ale třeba mou švagrovou jistě inspiroval.

+9/0
12.5.2015 11:24

J85i81r23i 57G49a81z25d84a 8634223964494

jojo, to uz je nejaka paranoia, za kazdym clankem hledat PR...

+5/0
12.5.2015 11:29

O13l18d82ř34i25c89h 29S63t17a23r39ý 2629238175167

Krok dopředu může taky znamenat cestu do slepé uličky a že jich i v MTB bylo dost...:-P

+3/−1
12.5.2015 12:40

M52i73c51h49a52l 81H77o97r85k30ý 9755605134979

ono to bude hlavně tím,že 26" už se nevyrábí ;-)

0/−11
12.5.2015 12:56

J93á28n 43K46o41t75ú93č 2466284338756

Prosím? Minulý rok som si kúpil Ghosta, 26". Za 770 euro, v prepočte niečo cez 20 000, a je to perfektný stroj. Úplne mi postačuje.

+3/0
12.5.2015 21:37

M52i78c53h73a83l 73H53o40r98k90ý 9685725924429

netvrdim,ze 26' je špatná,ale ze už se nevyrábí.Hlavni hráči na trhu už dělají jen 27,5" a 29"

+1/−4
12.5.2015 23:13

J41á89n 78K29o20t17ú83č 2756894658726

Vyrábajú sa. V najdrahšom segmente nie, ale vyrábaju, aj popredné značky: http://www.giant-bicycles.com/sk-sk/bikes/model/revel.0/20957/80905/

0/0
13.5.2015 9:26

M85i79c45h19a29l 32H96o90r45k54ý 9865595634489

Doprodej jako levnější alternativy ;-)Ovšem i Giant s tím již končí

+1/0
14.5.2015 9:11

J87a10k65u66b 78N69e51b90u67r86k11a 6195717730929

A co třeba ocel, titan, dřevo, bambus? To jsou panečku materiálky na rám :) Ale to se v supermarketu nekoupí no :)

+1/0
12.5.2015 10:20

J76o60s19e79f 79H50á41j63e61k 6788790619882

...to jsem zvědav, kolik chytrolínů bude teď do krámu nosit násadu na testování pevnosti rámu...:-)

+6/0
12.5.2015 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.