Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mechanik: Levný karbon rozbijete smetákem, hliník na kole není mrtvý

Trh horských kol zcela ovládla kola o velikosti 29 a 27,5, dámské modely pro ženy mají smysl a lepší je hliníkový rám než laciný karbonový. To říká na úvod cyklistické sezony v rozhovoru pro iDNES.cz Pavel Čábelický, mechanik závodního týmu horských kol Česká spořitelna Accolade.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96o47s74e88f 78V93o28l86f90í86k 4738595669633

Že jsou kola nyní daleko lépe vybavena, než za mého mládí je věc nezpochybnitelná. Jen nechápu neustálé řeči o kvalitě, nekvalitě. Za rok se rozbije, přehazovačka nepřehazuje... Já v šestnácti dostal kolo Favorit, převody 2 x 3 (po čase jsem si vydělal na čtyřkolečko). Ujet sto padesát  kilometrů na den mi nedělalo potíž, na Kladensku, kde jsem bydlel, jsem s kolem dělal krkolomné sjezdy z hald, na nepoužívané cestě jsem si vyhlédl dlouhý vyčnívající kámen a po rozjezdu jsem s kolem skákal metr i dva. Kolo vydrželo všechno. Za dvacet let jsem na kole najel tisíce kilometrů a nikdy jsem nic měnit nemusel, leda, když jsem si chtěl něco vylepšit. Tak nevím, bylo tehdy kvalitní a dnes je kvalitní jen něco, nebo v čem je problém?

+1/0
24.5.2015 20:51

J30á86n 81K98o15t14ú13č 2176684758336

Keby ste presadli na moderný bicykel, zistili by ste, že všetko prejdete s oveľa menšou námahou. A to je pre mnohých ľudí dôležité, aj za cenu toho, že to treba viac servisovať. Kedysi som jazdil na Fabii 44 kW a pripadalo mi to normálne. Teraz mám Focus 80 kW, a keď som po pár rokoch znovu sadol do jednej starej Fabie, pripadalo mi to ako Trabant.. takže tak, keby ste raz vyskúšali jazdiť na modernom bicykli, už by ste nechceli ten starý :)

+1/0
25.5.2015 13:31

J22o47s38e91f 45V13o70l15f33í50k 4928595679143

Ale já nechce ten starý, já vím, že jsou nyní lepší (dokonce i v mých šedesáti devíti létech mám (asi) lepší). Mně šlo jen a jen o "kvalitu materiálu". Jak to, že nyní čtu neustále varování, že to a to není kvalitní, brzdy nebrzdí, řetěz praskne, rám se zkroutí... Já na tom Favoritu se možná víc nadřel, než na současných  kolech. Ono taky mít šest převodů anebo 21 je rozdíl, prosím. Ale jak to, že ten můj Favorit (jistě vyroben za rudých hnusných bolšánů), se nehnul, nezlomil, nepřetrhl řetěz a vydržel bez problémů všechny moje šílené vylomeniny, co jsem na něm dělal. Mám dojem, že nyní kolo za těch dejme tomu 10 000 by snad ani nevydrželo to  sjíždění hald ( a že to byly haldy vysoké a samý šutr) a naopak by snad řetěz praskl, kdybych to do těch hald zase rval nahoru. O to mi jde, o kvalitu komponentů.

0/0
25.5.2015 13:44

M98a24r27t66i26n 79H39o14u72b84a 6113451459308

jendoduse - protoze to bylo to jedine co se prodavalo, protoze nikdo nemusel shanet klientelu honbou za co nejnizsi cenou apod. je to stejne jako s jidlem. kdekdo nadava, ze jidlo je dnes nekvalitni a ze drive maso bylo maso a pak v obchode, kdyz vedle sevbe bude mit sunku za 100Kckg a vedle toho nahrazku za 10Kc/kg, tak vezme to lacinejsi.

stejne u kol - protoze kazdy potrebuje mit kolo vybavene, ale nema na to, tak kupuje lacine nahrazky. pak se divi, ze to nic nevydrzi.

az lidi zacnou filtrovat a kupovat kvalitni veci, tak ty nekvalitni z trhu zmizi nebo jich aspon bude mene.

0/0
25.5.2015 14:59

J38á25n 89K78o97t64ú65č 2556894948546

Od bicykla za 10 000 nežiadajte super kvalitné komponenty. Ale inak ste už naznačili odpoveď: existuje nejaká stavová rovnica, v ktorej figuruje cena, hmotnosť, výdrž a výkon. Nedá sa všetko optimalizovať. Keď niekde pridáte, inde musíte ubrať. Vysoká hmotnosť znamená vyššiu výdrž ale nižší výkon. Nízka hmotnosť a vysoký výkon zase znamenajú vysokú cenu a nízku výdrž. Prehadzovačka prináša vyšší výkon, ale zvyšuje nároky na servis. Každý si musí vybrať to, čo potrebuje. Na vylomeniny sa hodí BMX s odolným rámom a bez prehadzovačky. Na jazdenie po meste zase nevadí vyššia hmotnosť, ani prehadzovačku netreba (nebude sa mať čo zašpiniť pokaziť). Na horskú cyklistiku zase treba ľahký bicykel, plný technických vymožeností, o ktoré sa treba patrične starať.

0/0
27.5.2015 15:18

M82i13c53h42a22l 37H37o24r93k16ý 9885855494519

a v některých civilizácích neměli kola žádné a jaké bez nich dokázali vytvořit díla ;-D

0/0
25.5.2015 15:19

P95a92v17e74l 53F89a98r67a 9507767174591

Každý karbon rozbiješ smetákem, záleží na robustnosti toho smetáku. ;-)

+1/0
22.5.2015 9:48

I23v60a12n 47M52a34r31e21k 6434758852

Doposud vlastním v perfektním stavu špičkový bicykl zn. "Ukrajina" pořízený za komárů za poctivých 600 kčs. Krom 5-litrové konvičky s olejem na občasné promazání jeho jednotlivých elementů nemám s ním žádné problémy. R^

A propo,někdy je dobré držet se pořekadla : "neopouštěj staré věci pro nové". . . . . . . R^

0/0
22.5.2015 9:36

J71á59n 56K73o31t50ú24č 2486394498366

To by som rád vedel, koľko kilometrov dáte na tej Ukrajine a v akom teréne. Výdrž to má dobrú, ale keby ste skúsili moderný bicykel, zistili by ste, že to vyžaduje desatinovú námahu. Aj ja mám starú Esku, ale používam ju len na krátke cesty po centre mesta (lebo ju nikto neukradne). Všade inde je to utrpenie.

0/0
25.5.2015 13:34

M12i70c58h80a45l 15H54o25r61k76ý 9345615234769

tak záleží na tom na co ji používáte,ale určitě by ste nechtěl na 100km výlet s někým,kdo má moderní kolo ;-D

a když budete chodit pěšky ušetříte i těch 600kč,tedy mínus opotřebení bot ;-D

0/0
25.5.2015 15:22

R21o55m62a64n 63P38y18t29e17l 4459249953263

Prej silniční kolo jestli má smysl, na něco tak odporného jako je horský kolo, bych v životě nesedl. ;-D

0/−5
21.5.2015 11:56

V77r26a36t37i77s20l86a57v 40K88a71l87i26c65h 3276245185461

Ruzovej trikot, kriklavi brejlicky, ruzovej energitak usrkavat za jizdy, 200km vyjizdka mezi smradlavejma kamionama. Na neco tak odporneho jako je priteplena silnicka bych si v zivote nesedl.

0/0
2.6.2015 8:07

J97o42s96e20f 93S60v83o74b21o27d81a 3637223655

většinou bych nejraději smetákem rozbil toho co na tom kole sedí;-D ale to je na jinou debatu :-P

+1/0
20.5.2015 17:30

P49a87t76r97i35k 48S56v51o36b28o79d66a 3899751476715

I hliník rozbijete smetákem. Jen nesmíte být škrti a investovat do kvalitní násady a dát velkou ránu.

+4/0
20.5.2015 12:53

M89a15r97t98i26n 63N29á66p32r74a53v12n97í68k 1752764755151

Je to dost solidní článek, ten mechanik je OK. Bagatelizace 26" a HT je samozřejmě zavádějící, ale kdo se trošku vyzná, tak ví svoje. V česku se docela rozmáhají singltreky a tam je často HT 26" král. Mě ty velký kola nevyhovují, nevýhod je totiž celá řada, jsou zlehčovány a nevýhody starých typů kol naopak zveličovány, prostě klasika marketing. Dneska už není šance na výběr, ale su rád za mou 26":-)

+1/0
19.5.2015 15:54

P48a37v87e29l 88O69d89r56a15z77i40l 6374699177370

Jakože fakt mám s většíma kolama níže položené těžiště? Fíjo.

+2/−2
19.5.2015 12:19

A48d36a76m 64R23y49c84h68l20ý 1758597949533

Momentálně řeším koupi kola a jsem z toho volakýsi zmatený. Budu jezdit občas o víkendu s rodinkou. tak kolem 30-50km, žádný kross a myslel jsem, že se vejdu do 10000Kč, teď ale nevím nevím..:-/

0/0
19.5.2015 11:12

M52i67c51h12a89l 83Š37m20r82h70a 1263387191698

Jistě, to musíte vypláznout alespoň 35 vočí, jinak jste looser a nevíte co je pro vás dobrý :-)

+1/−1
20.5.2015 16:06

J57á50n 36K94o14t45ú74č 2596414978226

Na to, čo ste popísali, BOHATE stačí napr. bicykel značky Alpina, čo je značka pre lacné modely od Kellys: http://www.kellysbike.com/CZ/alpina

0/0
22.5.2015 14:43

M62a65r63e67k 77K52u38m74p45r13e47c36h37t 6469857798272

Tento trend mi vyhovuje, včera jsem si koupil 26ku od souseda, skoro nejetý full, komplet výbava XTR, kola červený MAVIC, karbonová vidlice (v ceně přes 20) a to celé za 25tis. Kdybych to skládal před 2 lety dám přes 70. Na 4-5let dobrý, akorát nebudu in s těma malýma kolama, Ale při mých 2000km ročně:-)

+1/0
18.5.2015 17:10

A64n65t60o36n14í78n 36S28v82o80b54o58d78a 3914353539892

26" je mrštné kolo na hraní do lesa, mám k němu cestovní silniční. Asi to doplním 29", ale jako třetí kolo na písky. Neexistuje univerzální kolo, ale 26" je rozumný kompromis :-)

0/0
18.5.2015 17:29

J37o27s73e51f 15B27o86h63u72s65l20a24v 98C57h28v64o56j94k75a 5475845576866

písky jezdím na favoritu, ale musím se pořádně rozjet

+1/0
19.5.2015 14:04

A36n48t94o71n83í25n 66S20v22o81b46o18d67a 3164743599472

To jsem za mlada také zkoušel, ale dopadlo to většinou blbě :-), po poslední piruetě na předním kole na horákovi 26", raději zkusím 29"

0/0
19.5.2015 16:40

M72o72j40m22í26r 14S83k32á35l93a 2310962596

"Doporučil byste dnes někomu silniční kolo? Má smysl na něm jezdit?"8-o;-D

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/trendy-v-horskych-kolech-0xo-/na-kolo.aspx?c=A150507_180127_na-kolo_ptp

Tak se může ptát fakt jenom PÍP..............pardon, Pravda...:-P

+4/0
14.5.2015 20:56

R16a14d79e40k 46T12y19c 2546132471160

Ale tak jistěěěě

Mechanik je od spořky, spořka jezdí na spešlech, spešl se hlavně orientuje na 29" dobrá masírka.;-DMěřím 188 na 29" jsem jel od kamaráda v techničtějším terénu - vo ničem-nemotora (né já, kolo) a když docházejí síly...utočit ty obří obruče do kopce, ufff.

A propos, nevíte o kvalitním cr-mo rámu v 27,5" ?

+2/0
14.5.2015 16:45

M54o96j41m61í48r 60S57k81á44l37a 2730222276

Nechej si ho postavit...;-)

0/0
14.5.2015 20:58

S73t19a44n21i49s57l30a44v 23S62l75o41v38á36k 1692718492919

29" stále slepá cesta?

:-)

0/0
7.6.2015 8:40

R69o34b33e67r28t 72V31i82l74i45m49o62v31s41k91ý 1619665364678

Zadek se veze a nohy jdou pěšky. Nic pro mě.;-D

+5/0
13.5.2015 11:00

J97i15ř55í 27N71e41u44m64e29i20s34t87e19r 2932455143871

;-D

+1/0
16.5.2015 9:36

J90a71n 88K66a82z84d94a 5603419430490

Teď jsem si kvůli Vám poprskal v práci monitor! ;-DR^

+1/0
19.5.2015 7:00

M68i60c45h95a19l 47G71r41e75g80o13r 8316794430632

No hlavně nekupovat hydraulické kotoučové brzdy. Vyhozené peníze. Brzdí lépe, ale ty náklady.:-(  Véčka mě stály 200 Kč za 10 roků, hydrauliky za pár roků už několik tisíc - kotouče, destičky, výměna brzdovky, servis.

(Kolik lidí jezdí sjezdy, aby je využila? Stejně většina z prudkého kopce jde pěšky.)

+3/−24
12.5.2015 18:32

D55a14n52i57e88l 79S40c79h17n64i86t93z41e37r 5641924551166

pište za sebe, jo

+2/0
12.5.2015 22:52

O45n17d18ř95e18j 41B48u51r74e84š 5540794843319

Ty jseš teda pacient ;-D

+3/−1
13.5.2015 9:06

J38á85n 10K35o24t37ú47č 2336384808386

IMHO v-brake v mnohých prípadoch stačí, ale kotúčová brzda je skrátka pokrok. Tie náklady ste prehnali. Ale inak samozrejme ráfkové brzdy majú aj výhody, hlavne sa lepšie ochladzujú.

+2/0
13.5.2015 9:12

P41a32v53e40l 13O21d86r57a24z43i36l 6554589957210

Viděl jsem i kočárky s kotoučovejma brzdama, to je prostě móda a póza.

+1/0
19.5.2015 12:20

V18i47k15t54o34r 36J78o64h64á55n36e38k 4784274688210

Nemusíte jezdit sjezdy, ale stačí, když zaprší, pak kotoučovky dost oceníte.

Životnost brzdových destiček a podobně kvalitních brzdových špalíků je srovnatelná stejně tak, jako cena. Výměnu kotoučů je zase třeba dát do relace s výměnou probržděných ráfků (méně často, ale náklady mnohem vyšší).

Vyšší náklady na servis hydrauliky jsou, ale rozhodně ne tolik, kolik píšete.

Takže suma sumárum, celkové náklady kotoučovek podobné nebo mírně vyšší, bezpěčnost a spolehlivost vyšší výrazně. Pokud vám to za to nestojí, nechte být, ostatním nechte, ať se rozhodnou podle svého.

+5/0
13.5.2015 14:16

P77a37t67r75i19k 94S21v70o72b66o32d70a 3879121396505

ale houby. dobrý ráfky a kvalitní špalíky a ať si prší...

+4/−6
14.5.2015 12:21

A38n12t28o98n28í82n 56S11v62o66b88o83d75a 3814183399552

Nechci si probržďovat drahé ráfky, tak obržďuji drahé kotoučovky. Kdo viděl probržděný zhroucený ráfek někde na výšlapu, kouká na to jinak :-)

+2/0
18.5.2015 16:02

L32u57d28ě90k 29N11ě23m36e43c 5805661142174

Průšvih je, když máš po cestě hodně bláta. To dost orveš ráfky.

+2/0
14.5.2015 23:09

Z76d61e25n84ě10k 75V97a68l92e94n80t65a 3235510168364

Kazdopadne co jiz neudelam je dat kolo do servisu speslu :-P...

Opet skryty PR s rady, ktere vam rekne kazdy trhovec. Hlavne bezte do 29, ktere se jim vali ve sklade :-D

+1/0
12.5.2015 11:02

M93a90r58t91i24n 65P54a21v59e18l11e15k 5720847115885

PR je tak dobře skryté,že se mi nepodařilo ho najít - to,že renomovaní výrobci kol jsou o krok vepředu je dané jejich obratem,možností investovat do vývoje a platí to ve všech odvětvích.Doporučená cena kol je spíš na nižší hranici vzhledem k cenám.A na skladech se válí kola všech velikostí ... prodejcům je vcelku putna jestli prodají 26" nebo 29".

Jako jediné PR mne tedy napadá propagace hliníkáren vyrábějících trubky na hliníkové rámy.;-)

Jinak milý rozhovor,který zjevně nebyl určený zkušenějším jezdcům,ale třeba mou švagrovou jistě inspiroval.

+9/0
12.5.2015 11:24

J96i54r89i 36G67a89z81d42a 8404863384614

jojo, to uz je nejaka paranoia, za kazdym clankem hledat PR...

+5/0
12.5.2015 11:29

O47l35d16ř58i17c10h 48S89t18a21r91ý 2219178145357

Krok dopředu může taky znamenat cestu do slepé uličky a že jich i v MTB bylo dost...:-P

+3/−1
12.5.2015 12:40

M92i95c18h93a90l 68H68o61r78k67ý 9135185254619

ono to bude hlavně tím,že 26" už se nevyrábí ;-)

0/−11
12.5.2015 12:56

J37á36n 91K72o34t12ú51č 2976714468206

Prosím? Minulý rok som si kúpil Ghosta, 26". Za 770 euro, v prepočte niečo cez 20 000, a je to perfektný stroj. Úplne mi postačuje.

+3/0
12.5.2015 21:37

M80i84c61h78a29l 63H64o90r67k47ý 9905305674559

netvrdim,ze 26' je špatná,ale ze už se nevyrábí.Hlavni hráči na trhu už dělají jen 27,5" a 29"

+1/−4
12.5.2015 23:13

J20á82n 17K81o58t13ú48č 2276574248466

Vyrábajú sa. V najdrahšom segmente nie, ale vyrábaju, aj popredné značky: http://www.giant-bicycles.com/sk-sk/bikes/model/revel.0/20957/80905/

0/0
13.5.2015 9:26

M33i27c67h64a53l 69H40o11r37k87ý 9355955934149

Doprodej jako levnější alternativy ;-)Ovšem i Giant s tím již končí

+1/0
14.5.2015 9:11

J33a63k12u44b 52N66e58b84u45r82k39a 6245787380949

A co třeba ocel, titan, dřevo, bambus? To jsou panečku materiálky na rám :) Ale to se v supermarketu nekoupí no :)

+1/0
12.5.2015 10:20

J64o43s45e27f 77H90á23j42e33k 6778330929692

...to jsem zvědav, kolik chytrolínů bude teď do krámu nosit násadu na testování pevnosti rámu...:-)

+6/0
12.5.2015 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.