Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mechanik: Levný karbon rozbijete smetákem, hliník na kole není mrtvý

Trh horských kol zcela ovládla kola o velikosti 29 a 27,5, dámské modely pro ženy mají smysl a lepší je hliníkový rám než laciný karbonový. To říká na úvod cyklistické sezony v rozhovoru pro iDNES.cz Pavel Čábelický, mechanik závodního týmu horských kol Česká spořitelna Accolade.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95o51s96e97f 53V58o30l26f77í66k 4308855149323

Že jsou kola nyní daleko lépe vybavena, než za mého mládí je věc nezpochybnitelná. Jen nechápu neustálé řeči o kvalitě, nekvalitě. Za rok se rozbije, přehazovačka nepřehazuje... Já v šestnácti dostal kolo Favorit, převody 2 x 3 (po čase jsem si vydělal na čtyřkolečko). Ujet sto padesát  kilometrů na den mi nedělalo potíž, na Kladensku, kde jsem bydlel, jsem s kolem dělal krkolomné sjezdy z hald, na nepoužívané cestě jsem si vyhlédl dlouhý vyčnívající kámen a po rozjezdu jsem s kolem skákal metr i dva. Kolo vydrželo všechno. Za dvacet let jsem na kole najel tisíce kilometrů a nikdy jsem nic měnit nemusel, leda, když jsem si chtěl něco vylepšit. Tak nevím, bylo tehdy kvalitní a dnes je kvalitní jen něco, nebo v čem je problém?

+1/0
24.5.2015 20:51

J77á89n 38K17o97t64ú85č 2206124618676

Keby ste presadli na moderný bicykel, zistili by ste, že všetko prejdete s oveľa menšou námahou. A to je pre mnohých ľudí dôležité, aj za cenu toho, že to treba viac servisovať. Kedysi som jazdil na Fabii 44 kW a pripadalo mi to normálne. Teraz mám Focus 80 kW, a keď som po pár rokoch znovu sadol do jednej starej Fabie, pripadalo mi to ako Trabant.. takže tak, keby ste raz vyskúšali jazdiť na modernom bicykli, už by ste nechceli ten starý :)

+1/0
25.5.2015 13:31

J83o13s28e40f 48V12o58l86f81í18k 4688495629623

Ale já nechce ten starý, já vím, že jsou nyní lepší (dokonce i v mých šedesáti devíti létech mám (asi) lepší). Mně šlo jen a jen o "kvalitu materiálu". Jak to, že nyní čtu neustále varování, že to a to není kvalitní, brzdy nebrzdí, řetěz praskne, rám se zkroutí... Já na tom Favoritu se možná víc nadřel, než na současných  kolech. Ono taky mít šest převodů anebo 21 je rozdíl, prosím. Ale jak to, že ten můj Favorit (jistě vyroben za rudých hnusných bolšánů), se nehnul, nezlomil, nepřetrhl řetěz a vydržel bez problémů všechny moje šílené vylomeniny, co jsem na něm dělal. Mám dojem, že nyní kolo za těch dejme tomu 10 000 by snad ani nevydrželo to  sjíždění hald ( a že to byly haldy vysoké a samý šutr) a naopak by snad řetěz praskl, kdybych to do těch hald zase rval nahoru. O to mi jde, o kvalitu komponentů.

0/0
25.5.2015 13:44


M53a69r58t69i90n 40H86o46u35b60a 6633971299228

jendoduse - protoze to bylo to jedine co se prodavalo, protoze nikdo nemusel shanet klientelu honbou za co nejnizsi cenou apod. je to stejne jako s jidlem. kdekdo nadava, ze jidlo je dnes nekvalitni a ze drive maso bylo maso a pak v obchode, kdyz vedle sevbe bude mit sunku za 100Kckg a vedle toho nahrazku za 10Kc/kg, tak vezme to lacinejsi.

stejne u kol - protoze kazdy potrebuje mit kolo vybavene, ale nema na to, tak kupuje lacine nahrazky. pak se divi, ze to nic nevydrzi.

az lidi zacnou filtrovat a kupovat kvalitni veci, tak ty nekvalitni z trhu zmizi nebo jich aspon bude mene.

0/0
25.5.2015 14:59

J61á79n 40K65o85t95ú91č 2906464228586

Od bicykla za 10 000 nežiadajte super kvalitné komponenty. Ale inak ste už naznačili odpoveď: existuje nejaká stavová rovnica, v ktorej figuruje cena, hmotnosť, výdrž a výkon. Nedá sa všetko optimalizovať. Keď niekde pridáte, inde musíte ubrať. Vysoká hmotnosť znamená vyššiu výdrž ale nižší výkon. Nízka hmotnosť a vysoký výkon zase znamenajú vysokú cenu a nízku výdrž. Prehadzovačka prináša vyšší výkon, ale zvyšuje nároky na servis. Každý si musí vybrať to, čo potrebuje. Na vylomeniny sa hodí BMX s odolným rámom a bez prehadzovačky. Na jazdenie po meste zase nevadí vyššia hmotnosť, ani prehadzovačku netreba (nebude sa mať čo zašpiniť pokaziť). Na horskú cyklistiku zase treba ľahký bicykel, plný technických vymožeností, o ktoré sa treba patrične starať.

0/0
27.5.2015 15:18

M35i81c82h55a44l 94H80o69r67k44ý 9125415504529

a v některých civilizácích neměli kola žádné a jaké bez nich dokázali vytvořit díla ;-D

0/0
25.5.2015 15:19

P90a76v53e26l 80F14a86r48a 9597667694561

Každý karbon rozbiješ smetákem, záleží na robustnosti toho smetáku. ;-)

+1/0
22.5.2015 9:48

I87v19a96n 75M57a77r67e32k 6774808602

Doposud vlastním v perfektním stavu špičkový bicykl zn. "Ukrajina" pořízený za komárů za poctivých 600 kčs. Krom 5-litrové konvičky s olejem na občasné promazání jeho jednotlivých elementů nemám s ním žádné problémy. R^

A propo,někdy je dobré držet se pořekadla : "neopouštěj staré věci pro nové". . . . . . . R^

0/0
22.5.2015 9:36

J64á52n 15K28o12t48ú51č 2936444378336

To by som rád vedel, koľko kilometrov dáte na tej Ukrajine a v akom teréne. Výdrž to má dobrú, ale keby ste skúsili moderný bicykel, zistili by ste, že to vyžaduje desatinovú námahu. Aj ja mám starú Esku, ale používam ju len na krátke cesty po centre mesta (lebo ju nikto neukradne). Všade inde je to utrpenie.

0/0
25.5.2015 13:34

M44i52c10h24a92l 94H76o30r93k44ý 9945765354349

tak záleží na tom na co ji používáte,ale určitě by ste nechtěl na 100km výlet s někým,kdo má moderní kolo ;-D

a když budete chodit pěšky ušetříte i těch 600kč,tedy mínus opotřebení bot ;-D

0/0
25.5.2015 15:22

R81o58m47a35n 83P71y84t68e97l 4719649263613

Prej silniční kolo jestli má smysl, na něco tak odporného jako je horský kolo, bych v životě nesedl. ;-D

0/−5
21.5.2015 11:56

V81r30a57t28i27s61l52a80v 72K41a14l77i52c39h 3816135395701

Ruzovej trikot, kriklavi brejlicky, ruzovej energitak usrkavat za jizdy, 200km vyjizdka mezi smradlavejma kamionama. Na neco tak odporneho jako je priteplena silnicka bych si v zivote nesedl.

0/0
2.6.2015 8:07

J18o19s50e76f 23S69v45o96b11o48d71a 3677413265

většinou bych nejraději smetákem rozbil toho co na tom kole sedí;-D ale to je na jinou debatu :-P

+1/0
20.5.2015 17:30

P30a40t60r68i21k 24S47v57o17b72o38d76a 3739931786935

I hliník rozbijete smetákem. Jen nesmíte být škrti a investovat do kvalitní násady a dát velkou ránu.

+4/0
20.5.2015 12:53

M41a38r25t68i35n 54N53á71p78r79a15v57n25í55k 1782344685461

Je to dost solidní článek, ten mechanik je OK. Bagatelizace 26" a HT je samozřejmě zavádějící, ale kdo se trošku vyzná, tak ví svoje. V česku se docela rozmáhají singltreky a tam je často HT 26" král. Mě ty velký kola nevyhovují, nevýhod je totiž celá řada, jsou zlehčovány a nevýhody starých typů kol naopak zveličovány, prostě klasika marketing. Dneska už není šance na výběr, ale su rád za mou 26":-)

+1/0
19.5.2015 15:54

P45a36v18e51l 51O70d59r92a71z91i68l 6504409677320

Jakože fakt mám s většíma kolama níže položené těžiště? Fíjo.

+2/−2
19.5.2015 12:19

A17d68a76m 35R12y11c61h15l16ý 1258487449663

Momentálně řeším koupi kola a jsem z toho volakýsi zmatený. Budu jezdit občas o víkendu s rodinkou. tak kolem 30-50km, žádný kross a myslel jsem, že se vejdu do 10000Kč, teď ale nevím nevím..:-/

0/0
19.5.2015 11:12

M52i58c56h81a97l 49Š35m42r58h14a 1293727261648

Jistě, to musíte vypláznout alespoň 35 vočí, jinak jste looser a nevíte co je pro vás dobrý :-)

+1/−1
20.5.2015 16:06

J93á59n 10K85o20t63ú26č 2576334718646

Na to, čo ste popísali, BOHATE stačí napr. bicykel značky Alpina, čo je značka pre lacné modely od Kellys: http://www.kellysbike.com/CZ/alpina

0/0
22.5.2015 14:43

M90a21r43e35k 56K46u45m54p20r57e14c48h19t 6939577698812

Tento trend mi vyhovuje, včera jsem si koupil 26ku od souseda, skoro nejetý full, komplet výbava XTR, kola červený MAVIC, karbonová vidlice (v ceně přes 20) a to celé za 25tis. Kdybych to skládal před 2 lety dám přes 70. Na 4-5let dobrý, akorát nebudu in s těma malýma kolama, Ale při mých 2000km ročně:-)

+1/0
18.5.2015 17:10

A80n36t28o30n81í37n 45S50v21o64b48o58d55a 3884423979582

26" je mrštné kolo na hraní do lesa, mám k němu cestovní silniční. Asi to doplním 29", ale jako třetí kolo na písky. Neexistuje univerzální kolo, ale 26" je rozumný kompromis :-)

0/0
18.5.2015 17:29

J36o84s44e31f 25B78o72h35u79s19l83a11v 95C46h11v69o67j86k51a 5895375716896

písky jezdím na favoritu, ale musím se pořádně rozjet

+1/0
19.5.2015 14:04

A60n96t21o95n34í89n 71S98v57o59b76o94d98a 3434953469152

To jsem za mlada také zkoušel, ale dopadlo to většinou blbě :-), po poslední piruetě na předním kole na horákovi 26", raději zkusím 29"

0/0
19.5.2015 16:40

M13o51j19m12í64r 41S37k62á51l21a 2540282736

"Doporučil byste dnes někomu silniční kolo? Má smysl na něm jezdit?"8-o;-D

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/trendy-v-horskych-kolech-0xo-/na-kolo.aspx?c=A150507_180127_na-kolo_ptp

Tak se může ptát fakt jenom PÍP..............pardon, Pravda...:-P

+4/0
14.5.2015 20:56

R21a16d45e57k 71T40y63c 2806612381550

Ale tak jistěěěě

Mechanik je od spořky, spořka jezdí na spešlech, spešl se hlavně orientuje na 29" dobrá masírka.;-DMěřím 188 na 29" jsem jel od kamaráda v techničtějším terénu - vo ničem-nemotora (né já, kolo) a když docházejí síly...utočit ty obří obruče do kopce, ufff.

A propos, nevíte o kvalitním cr-mo rámu v 27,5" ?

+2/0
14.5.2015 16:45

M28o21j11m47í86r 33S73k68á52l54a 2520312676

Nechej si ho postavit...;-)

0/0
14.5.2015 20:58

S47t51a94n55i64s95l36a29v 87S12l41o12v82á91k 1972488732749

29" stále slepá cesta?

:-)

0/0
7.6.2015 8:40

R48o70b56e72r18t 22V25i61l14i33m31o53v15s67k60ý 1919355134918

Zadek se veze a nohy jdou pěšky. Nic pro mě.;-D

+5/0
13.5.2015 11:00

J22i84ř15í 72N59e90u90m22e45i55s30t90e75r 2542165783561

;-D

+1/0
16.5.2015 9:36

J29a76n 93K32a47z52d80a 5743259630800

Teď jsem si kvůli Vám poprskal v práci monitor! ;-DR^

+1/0
19.5.2015 7:00

M86i96c25h40a15l 23G69r81e36g84o51r 8986584300332

No hlavně nekupovat hydraulické kotoučové brzdy. Vyhozené peníze. Brzdí lépe, ale ty náklady.:-(  Véčka mě stály 200 Kč za 10 roků, hydrauliky za pár roků už několik tisíc - kotouče, destičky, výměna brzdovky, servis.

(Kolik lidí jezdí sjezdy, aby je využila? Stejně většina z prudkého kopce jde pěšky.)

+3/−24
12.5.2015 18:32

D48a67n77i10e62l 38S23c54h23n77i83t25z28e62r 5661304771266

pište za sebe, jo

+2/0
12.5.2015 22:52

O75n57d63ř67e33j 75B44u49r92e18š 5740914903519

Ty jseš teda pacient ;-D

+3/−1
13.5.2015 9:06

J32á88n 31K56o35t56ú85č 2796334678116

IMHO v-brake v mnohých prípadoch stačí, ale kotúčová brzda je skrátka pokrok. Tie náklady ste prehnali. Ale inak samozrejme ráfkové brzdy majú aj výhody, hlavne sa lepšie ochladzujú.

+2/0
13.5.2015 9:12

P85a90v44e85l 65O17d32r83a77z79i13l 6574899147200

Viděl jsem i kočárky s kotoučovejma brzdama, to je prostě móda a póza.

+1/0
19.5.2015 12:20

V76i86k93t72o60r 15J12o90h33á76n40e77k 4974314898280

Nemusíte jezdit sjezdy, ale stačí, když zaprší, pak kotoučovky dost oceníte.

Životnost brzdových destiček a podobně kvalitních brzdových špalíků je srovnatelná stejně tak, jako cena. Výměnu kotoučů je zase třeba dát do relace s výměnou probržděných ráfků (méně často, ale náklady mnohem vyšší).

Vyšší náklady na servis hydrauliky jsou, ale rozhodně ne tolik, kolik píšete.

Takže suma sumárum, celkové náklady kotoučovek podobné nebo mírně vyšší, bezpěčnost a spolehlivost vyšší výrazně. Pokud vám to za to nestojí, nechte být, ostatním nechte, ať se rozhodnou podle svého.

+5/0
13.5.2015 14:16

P71a83t44r64i73k 58S58v57o31b18o84d68a 3669531186285

ale houby. dobrý ráfky a kvalitní špalíky a ať si prší...

+4/−6
14.5.2015 12:21

A98n45t52o75n12í46n 73S38v34o84b42o93d42a 3404913169792

Nechci si probržďovat drahé ráfky, tak obržďuji drahé kotoučovky. Kdo viděl probržděný zhroucený ráfek někde na výšlapu, kouká na to jinak :-)

+2/0
18.5.2015 16:02

L58u23d38ě27k 29N74ě22m23e44c 5245131822924

Průšvih je, když máš po cestě hodně bláta. To dost orveš ráfky.

+2/0
14.5.2015 23:09

Z16d64e19n85ě68k 79V31a54l74e95n80t97a 3905450338724

Kazdopadne co jiz neudelam je dat kolo do servisu speslu :-P...

Opet skryty PR s rady, ktere vam rekne kazdy trhovec. Hlavne bezte do 29, ktere se jim vali ve sklade :-D

+1/0
12.5.2015 11:02

M25a37r75t54i76n 60P73a59v15e69l27e32k 5100897325385

PR je tak dobře skryté,že se mi nepodařilo ho najít - to,že renomovaní výrobci kol jsou o krok vepředu je dané jejich obratem,možností investovat do vývoje a platí to ve všech odvětvích.Doporučená cena kol je spíš na nižší hranici vzhledem k cenám.A na skladech se válí kola všech velikostí ... prodejcům je vcelku putna jestli prodají 26" nebo 29".

Jako jediné PR mne tedy napadá propagace hliníkáren vyrábějících trubky na hliníkové rámy.;-)

Jinak milý rozhovor,který zjevně nebyl určený zkušenějším jezdcům,ale třeba mou švagrovou jistě inspiroval.

+9/0
12.5.2015 11:24

J87i76r30i 15G46a98z36d67a 8634303484764

jojo, to uz je nejaka paranoia, za kazdym clankem hledat PR...

+5/0
12.5.2015 11:29

O31l77d20ř51i86c55h 26S60t86a57r22ý 2199748615367

Krok dopředu může taky znamenat cestu do slepé uličky a že jich i v MTB bylo dost...:-P

+3/−1
12.5.2015 12:40

M51i95c89h74a61l 31H12o70r76k49ý 9975335714249

ono to bude hlavně tím,že 26" už se nevyrábí ;-)

0/−11
12.5.2015 12:56

J73á32n 46K16o95t83ú32č 2686544278716

Prosím? Minulý rok som si kúpil Ghosta, 26". Za 770 euro, v prepočte niečo cez 20 000, a je to perfektný stroj. Úplne mi postačuje.

+3/0
12.5.2015 21:37

M43i55c31h36a89l 72H92o36r33k74ý 9405215344579

netvrdim,ze 26' je špatná,ale ze už se nevyrábí.Hlavni hráči na trhu už dělají jen 27,5" a 29"

+1/−4
12.5.2015 23:13

J12á68n 55K18o79t20ú15č 2276374258436

Vyrábajú sa. V najdrahšom segmente nie, ale vyrábaju, aj popredné značky: http://www.giant-bicycles.com/sk-sk/bikes/model/revel.0/20957/80905/

0/0
13.5.2015 9:26

M47i86c38h55a39l 67H73o31r29k43ý 9595675244549

Doprodej jako levnější alternativy ;-)Ovšem i Giant s tím již končí

+1/0
14.5.2015 9:11

J23a18k60u77b 86N50e56b15u93r71k36a 6305107970199

A co třeba ocel, titan, dřevo, bambus? To jsou panečku materiálky na rám :) Ale to se v supermarketu nekoupí no :)

+1/0
12.5.2015 10:20

J90o33s50e13f 98H73á39j55e49k 6948290119532

...to jsem zvědav, kolik chytrolínů bude teď do krámu nosit násadu na testování pevnosti rámu...:-)

+6/0
12.5.2015 7:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.