Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krok za kulisy A380. Někam se nedostanou ani VIP cestující

Koupíte-li si letenku první třídy, můžete se nechat na palubě dvoupatrového Airbusu A380 nevídaně rozmazlovat: v oblacích čeká lůžko, sprcha i bar. Ovšem jsou místa, kam nesmí vkročit ani nejlépe platící pasažéři. Exkluzivní pohled do zákulisí největšího dopravního letounu světa, který právě slaví 10 let ve vzduchu, nabídl magazínu Víkend DNES David Hecl, český pilot Emirates.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a10k83u53b 61F87e70j61t22e28k 1110296183

Rad bych Vam doporucil web, ktery se venuje levnym letenkam Flyfrom.eu ;) EU

0/0
8.5.2015 13:46

B30ě66t62a 33N31e15u14m48a25n80o92v79á 9285841394260

hezký článek...

+1/0
3.5.2015 14:02

P86a88v91e59l 83M71o42r91a94v45e95c 1394525504467

Lětěl jsem v něm nedávno z LAX do Paříže v business class a super zážitek.

+3/−1
2.5.2015 16:40

V18l86a77d48i25m48í72r 70H83o49l19ý 8254831126607

Já Bangkok - Dubaj a opravdu super zážitek. Bar mile překvapil. R^

+1/−1
2.5.2015 17:24

P81a68v85e32l 95V41e21t37e57š45n94í30k 7415368695187

To asi nebyla turistická třída?

0/0
2.5.2015 23:38

J18o72s40e56f 70T40ů17m89a 3110476262306

Ty vo*e, to je stroj R^

0/0
2.5.2015 15:49

J74a44n 62B26u17l91v84a24s 3695656270496

Ale jaké pivo se v baru čepuje? O podstatných věcech se zde zdá se neinformuje...

0/−1
2.5.2015 13:05

M76a74r49t90i78n 53S52e39d56o79n11a 2165216716139

Zadne se necepuje.

+1/0
2.5.2015 14:23

E20m38i77l 42P94r92c94h16a82l 5110420138334

To je bar pro gentlemany, nikoliv pro fotbalove fanousky ;-);-)

+10/−1
2.5.2015 15:14

P44e84t93r 48V16i22n16t93r64l66í97k 3316924731

Létám cca 5x ročně a stejně mám vždy strach, nicméně zajímalo by mě, jaké to je v takovém velkém letadle, turbulence musí být s takovým kolosem sranda :)

0/0
2.5.2015 12:45

D90a27v63i60d 20B95o29u80c13h41a87l 8849540829

Ve všech velkých letadlech je let naopak mnohem klidnější. Osobně mám nejraději starý dobrý B747, neumím vysvětlit proč, ale mám je prostě raději, než novější jetadla.

0/0
2.5.2015 12:54

P79a43v18e76l 21V48e15t22e94š17n67í14k 7595958265727

A380 je to nejstabilnější letadlo, ve kterém jsem kdy seděl.

Jestli si chcete "užít" turbulence, tak ve vrtulovém ATR toho na trase Frankfurt-Praha zažijete možná víc, než s A380 na trase Bangkok-Dubaj.

+3/0
2.5.2015 23:37

M21a43r72t98i30n 24S64k47á80l92a 8364247138898

Mno já mám smíšené pocity, za poslední měsíc jsem letěl s A380 dvakrát (bohužel teda v economy class), je to dobytčák jako všechny ostatní letadla, se 187cm jsem tam byl zlomenej jak škeble. Nepoznal jsem sememenší rozdíl oproti třeba menším boeingům. Snad jen zvenku je to úctyhodný mamut.

0/−1
2.5.2015 11:02

M16i28r36o60s20l83a33v 89H54r81u34š84k15a 2685538519913

Ono taky záleží s jakou společností jste letěl.

0/0
2.5.2015 11:04

M69a83r86t68i76n 51S81k82á59l28a 8524397408548

Emirates, takže lepší už to asi být nemohlo. Nepřišlo mi prostě, že bych měl třeba víc místa na nohy než v Boeingu. Jídlo super, ale to mají Emirates super v každém letadle.

+3/−1
2.5.2015 13:29

M78i96c90h26a60l 85M32i44l15l87e86r 9526282279942

tak ja ten rozdil poznal.

V porovnani s jejich B777economy, napr. sedadla v Emirates A380 economy jsou o 2.5cm sirsi a v nekterych pripaderch je i o kousek vetsi rozestup mezi sedadly. Protoze economy zabira celou dolni palubu, vpredu ve foyeru je take vic mista na to, aby se tam pasazeri mohli behem letu protahnout.

0/0
2.5.2015 23:48

M39i59c78h36a50l 44M53i28l13l47e51r 9846782369342

B 777 Emirates ma rozestup mezi sedadly 32 palcu, sirku sedadel 17 palcu, ale A380 ma sirku 18 palcu a rozestupy 32 az 34palcu. V prednich castech economy jsou rozestupy sedadel vetsi o 2 palce, tj 5 cm.

0/0
2.5.2015 23:52

M14a47r24t51i79n 16S17e76d36o90n16a 2475496806809

A380 je urcite mene hlucny, u Emirates jsem nemel s nohama problem (mam 189 cm).

+5/−1
2.5.2015 11:08
Foto

P88a97v62e65l 63Č88e92r60n13í14k 1448535710230

Já letěl se dvouma A380 od Singapore a i přesto že měřím jako vy, neměl jsem problém (narozdíl od pidiletadýlek travelservice, která létají do egypta a podobně.)

+2/−1
2.5.2015 12:02

A23l43e46x65a77n62d82e15r 13P74r25o33c51h11a98z59k38a 2151786316663

Ze i popisky fotografii by meli mit svou hlavu a patu je docela zrejme. Fotografie 4 z 11 je fakt popsana vtipne "Piloti znají každé jednotlivé tlačítko v kokpitu letadla". Pritom by stacilo napsat jen kokpit ...

+1/−1
2.5.2015 10:40

V62o85j25t70a 70P25r53o63s47e74c70k63y 6148230765719

tak Thyxron je takova ftipna postava ceske netu EUV

+2/0
2.5.2015 10:17

P10a82v12e27l 16V92e59t89e47š64n51í58k 7145548165477

To je ten pán, co tady kdysi tvrdil, že Dreamliner bude dodán včas (protože každá americká firma vždycky dodává včas). A kdyby hrozilo zpoždění, tak prostě "najmou kontraktory", ale bude to včas a ve slíbené kvalitě?

0/0
2.5.2015 23:54

M92i91c56h80a60l 49M17i91l66l60e49r 9366502619872

nejspis ano;-D

0/0
3.5.2015 5:53

E95m85i81l 66P15r94c28h48a55l 5920650798324

Teda letel jsem jen 2x, ale ty venkovni kamery mi neprisly nejak zvlast uchvatne, aspon full hd tam mohli dat, to rozliseni je dost zoufaly. Ale tichy to je. A ten bar byl fajn, dokonce pamatecni fotku mi udelali.

0/0
2.5.2015 10:11

M59i12l14a43n 30K64r26a21t30o30c89h49v43i94l 8354484424208

Do A 380 jsem se zamiloval. Nemyslím, že by bylo lepší letadlo co do komfortu pro cestující. Na paluběrelatovní ticho, oproti jiným typům. V ekonomy class se dá pohodlně letět, spát, užívat si filmotéky. Navíc jídlo mají (Singapore a Emirates) fakt skvělé. Prostě to letadlo se povedlo. Pod vedením solidních aerolinek je to koncert.

+1/0
2.5.2015 9:45

M62a96r13t63i62n 28S71k49á42l96a 8734177358668

Jídlo ale mají Emirates skvělé (a prakticky stejné) ve všech letadlech. A s tím pohodlím fakt nevím... letěl jsem dvakrát po sobě v kombinaci 777 + A380 a přišlo mi to fakt totožné, nepoznal jsem ani centimetr místa navíc.

+1/−1
2.5.2015 11:03

M82i36c68h16a57l 44M92i29l95l71e84r 9646602769642

mel by ses zeptat jak meho syna, tak manzelky. Kdyz v Dubaji prestoupili z B777 do A380, oba poznamenali, ze citi vetsi pohodli, trebaze oba lety byly hodne zaplnene. Rozmery sedadel v porovnani mezi temito letadly to vysvetluji.

0/0
2.5.2015 23:56

V61a32c23l17a60v 55V26a34v56r48a 3517254575257

Velká letadla nefrčí.. Byl to omyl v plánování. A380 se ani nezaplatily a už se uvažuje že se to přestane pro nezájem vyrábět.

To střičký Boeing Jumbo 747 se zaplatilo už před desítkami let. Ano, i tam se přemítá čím je nahradit.

DreamJet je přesně to, co frčí a objednávek je hodně.

+1/−32
2.5.2015 4:55

M82i23c56h22a63l 81M59i67l65l42e83r 9746692779172

jako nekdo, kdo ma prozatim za sebou 12 letu s A380 od 2011 ti rikam: promin, ale meles uplne NESMYSLY.  Z techto 12 letu, 10 bylo naplnenych do kapacity, nebo temer do kapacity. Doporucuji nalezt si presnejsi informace.

Napr. Emirates maji v provozu uz 60 techto letadel z puvodni objednavky 90 a planuji jeji rozsireni na 140 kusu. Leta s nimi uz 13 hlavnich aerolinek a dalsi cekaji na dodavku. Fakt si myslis, ze kdyby se jim to nevyplatilo, ze by s nimi neotvirali dalsi linky ?

Jumbo B747 jsem vzdycky mel rad, je to na pohled nejelegantnejsi letadlo, ale vzhled neni vsechno. Ze zkusenosti vim, jak prijemny a o kolik tissi je let s A380.

Ze zadna z vasich americkych aerolinek s nimi jeste neleta, neznamena vubec nic. Jim se zrejme vyplati provozovat vice letu s mensimi letadly, zatimco leteckym spolecnostem provozujicim dlouhe transkontinentalni lety se vyplati neco s vetsi kapacitou. Nic spatneho na zadnem z nich.

A mimochodem - ja osobne nemam prilis vysoky respekt pro americke aerolinky. V nasi casti sveta nemaji nejlepsi povest co se sluzeb zakaznikum tyce, jak se tady rika mezi zdejsi cestujici verejnosti, ktera s nimi ma zkusenosti.

Vubec nevis o co jde!!Ja vim, k vam do USA dosud mnoho A 380 neleta, zatimco k nam u protinozcu jich leta kazdodenne hned nekolik, od 3 aerolinek,

-

PS. Zadny DreamJet take neexistuje. Pletes si to s Dreamlinerem B787 a ani si neumis zapamatovat jeho jmeno.

+29/0
2.5.2015 5:53

M90i76c62h20a72l 76M45i50l93l28e16r 9376192449592

kousek se mi usekl:..... zatimco k nam u protinozcu jich leta kazdodenne hned nekolik, prozatim od 3 aerolinek (dalsi planuji), od sameho zacatku provozu A 380 a uz do nekolika mest.

+1/0
2.5.2015 5:56

A19d91a77m 70B79e87c70h17n48ý 4220814111632

To, že je letadlo plné, ještě nutně neznamená, že je let výdělečný... Takže to, co tu říkate není uplně pravda. A380 se brzo přestane vyrábět. PS: Ano, jsem velký fanda Boeingu, Airbus nemám rád

0/−8
2.5.2015 8:18

V56l73a75d79i56m56í49r 56F74o61l46t52á16n 7772163275455

on Dreamliner není zrovna hit, dva roky zpátky musely všechny stroje na kontrolu, protože existovala hrozba vznícení baterií, teď nově FAA (US federální letecký úřad) ve spolupráci s Boeingem vydala varování, že každých 248 dní je nutné kompletně vypnout energii v celém letadle, jelikož při laboratorních zkouškách objevili v palubním SW bug, který může zapříčinit kompletní ztrátu energie během letu. Takže tak. Víc bych se teda bál v Boeingu.

A 380 jsem letěl před měsícem (Emirates z Dubaje do SIngapuru) a nikdy let nebyl příjemnější, než v téhle mašině. Ticho, klid, spousta místa i v economy, výborný servis... doufám, že je nakoupí i další aerolinky.

+10/0
2.5.2015 9:01

M75i32c58h31a81l 73M82i91l16l36e13r 9166542719592

mam za sebou za ta leta opravdu hodne letu, v Boeingu:  B707 a B727, B737, B747 (verze od let 1979 az 2010), B757, B767, B777

v Airbusu: A319, A320, A321, A330, A340, A380

v letadlech jinych vyrobcu : DC-3, Caravelle, Il-18, Il-62, DC-9, MD-80,

v nekolika mensich letadlech zn. Fokker, de Havilland / Bombardier, Convair, Skyvan ......

Nevim, proc bych se mel bat zrovna v Boeingu.

0/0
3.5.2015 6:39

M94i44c85h47a53l 39H56o61r86a20k 2614275257342

,,A380 se brzo přestane vyrábět,, ;-D;-D;-D Jestli jste fanda Boeingu nebo Airbusu je celkem jedno, ale každopádně jste dokázal, že o dopravních letadlech nevíte vůbec nic. Jen Vám dám jednu opravdu upřímnou radu, to co jste tu napsal rozhodně neříkejte nikde kde budete ve společnosti lidí, kteří se o letectví opradvu zajímají, protože by jste sklidil opravdu pořádný posměch. ;-)

+3/−1
3.5.2015 18:45

M37a81r92t11i30n 75S16e77d15o35n91a 2125966646509

Uspesnost letadla se posuzuje podle prodanych kusu a A380 se prodava velmi spatne, oproti planu vyrobce se jej prodalo cca 8x mene. Samotne Emitares vlastni vice cca 1/3 vsech provozovanych A380, takze cely business stoji na teto firme. Nebyt Emirates tak uz se vyroba zrusila.

+2/−2
2.5.2015 11:06

F22i52l67i16p 74N91e20s42p29o79r 6917457748952

Presne tak, A380 je dobre letadlo, ale prodeje vaznou....

+1/−2
2.5.2015 11:21

J44i71ř22í 65H75r81a98d31e22c 2534512831876

8x mene? Maji pres 300 objednavek, jejich plan opravdu nebyl prodat 8x vice letadel. Kdekdo ted papouskuje, ze 380 je propadak, protoze Airbus ocekaval prodej 1500 kusu, jak tady psali pred tydnem. By me zajimalo, jestli existuje nejaky relevantni odkaz s timto udajem. Ja si vzpominam, ze Airbus odhadoval podobne cislo behem dvaceti let pro cely trh. A doufal samozrejme, ze vetsinu bude mit on. Zrejme jich neproda tolik, kolik cekal, ale stale ma jeste deset let na to, aby prodeje vylepsil.

+3/0
2.5.2015 14:03

M65i80c22h61a37l 59H96o45r96a18k 2584185597442

;-DA tyto fantasmagorie Vám nakukal kdo ?

0/0
3.5.2015 18:47

V70á59c81l50a82v 70P12o19u89s29t89k41a 3870681232

Thyxronxi přestaňte mlít nesmysly.;-D

+8/0
2.5.2015 6:13

L31u55d62o32v17í31t 76S48z66a40b17ó 9253980971747

S A380 jsem letěl třikrát (Singapore a Emirates). Servis je otázkou společnosti (Singapore naprosto výborný), ostatní je otázkou letounu. Oproti hučáku 777 je airbus oázou klidu. Urcitě se ho nevyrobí tolik, co 747 (uznávám nadčasovou krásu toho stroje), ale ani 380 nebude prodělečný experiment. Ale asi budoucnost dálkových letů bude na 787 a doufám, zejména na A350. EU

0/0
2.5.2015 9:23

F13i16l67i32p 63N60e61s70p11o11r 6277627708312

a380 je prodelecny experiment (zatim), uvidime co bude dal....

0/−2
2.5.2015 11:22

D41a47v27i18d 76B82o86u13c54h36a36l 8489820429

Já třeba nemám rád právě Airbusy, zejména ty menší, protože mám problém s vysokofrekvenčním pískáním. Nevím, odkud se to tam bere, ale mám docela dobrý sluch a slyším časo věci, které většině lidí nevadí.

0/0
2.5.2015 13:00

D82a51n62i86e20l 91U54r85b34á30n46e59k 6707928909318

Na různé druhy tratí a linek se vyplatí různá letadla. Mimochodem třeba zrovna Emirates jich mají objednaných 80. To mi nepřipadá jako nezájem.

+1/0
2.5.2015 11:29

D16a14v23i76d 45B98o68u96c89h31a90l 8259130229

Mám moc rád B747, ale jinak to co píšete, jsou vaše obvyklé bláboly.

+1/0
2.5.2015 12:57

P37a21v77e38l 28V59e63t75e60š39n86í60k 7915868405337

O A350 jste slyšel?

0/0
2.5.2015 23:40

M25i19c62h15a30l 44M69i65l46l52e93r 9886292709632

sledovat start a pristani pres ocasni kameru A 380 je skveleR^

+1/0
2.5.2015 4:21

K70a31r18e50l 32N58e24d62o13p55i49l 7478266169214

Když se tam nedá hrát tenis, fotbal a dokonce ani golf, tak s tím nepoletim.

0/0
2.5.2015 0:34

V18á14c13l89a66v 98P92a58v89l16í75k 9182720804164

...i tyto hry palubní zábavní systém na svých obrazovkách nabízí R^;-D

+10/0
2.5.2015 0:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.