Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krok za kulisy A380. Někam se nedostanou ani VIP cestující

Koupíte-li si letenku první třídy, můžete se nechat na palubě dvoupatrového Airbusu A380 nevídaně rozmazlovat: v oblacích čeká lůžko, sprcha i bar. Ovšem jsou místa, kam nesmí vkročit ani nejlépe platící pasažéři. Exkluzivní pohled do zákulisí největšího dopravního letounu světa, který právě slaví 10 let ve vzduchu, nabídl magazínu Víkend DNES David Hecl, český pilot Emirates.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a79k82u15b 37F66e72j96t48e23k 1330966563

Rad bych Vam doporucil web, ktery se venuje levnym letenkam Flyfrom.eu ;) EU

0/0
8.5.2015 13:46

B11ě44t78a 83N73e83u39m32a15n39o19v83á 9795811164720

hezký článek...

+1/0
3.5.2015 14:02

P24a57v11e60l 41M97o40r78a35v91e73c 1624635504237

Lětěl jsem v něm nedávno z LAX do Paříže v business class a super zážitek.

+3/−1
2.5.2015 16:40


V64l96a31d75i66m38í92r 63H27o56l90ý 8454491736307

Já Bangkok - Dubaj a opravdu super zážitek. Bar mile překvapil. R^

+1/−1
2.5.2015 17:24

P57a83v66e34l 34V65e32t46e25š12n14í10k 7585818195757

To asi nebyla turistická třída?

0/0
2.5.2015 23:38

J68o64s26e53f 85T58ů15m48a 3440306922826

Ty vo*e, to je stroj R^

0/0
2.5.2015 15:49

J13a49n 61B89u14l14v43a89s 3955396250566

Ale jaké pivo se v baru čepuje? O podstatných věcech se zde zdá se neinformuje...

0/−1
2.5.2015 13:05

M42a60r15t72i62n 37S44e81d17o80n32a 5807333290449

Zadne se necepuje.

+1/0
2.5.2015 14:23

E98m77i27l 89P13r72c49h42a75l 5500230958534

To je bar pro gentlemany, nikoliv pro fotbalove fanousky ;-);-)

+10/−1
2.5.2015 15:14

P47e29t79r 39V48i68n21t35r52l41í84k 3166854211

Létám cca 5x ročně a stejně mám vždy strach, nicméně zajímalo by mě, jaké to je v takovém velkém letadle, turbulence musí být s takovým kolosem sranda :)

0/0
2.5.2015 12:45

D74a32v26i80d 66B84o69u44c21h77a48l 8229830929

Ve všech velkých letadlech je let naopak mnohem klidnější. Osobně mám nejraději starý dobrý B747, neumím vysvětlit proč, ale mám je prostě raději, než novější jetadla.

0/0
2.5.2015 12:54

P27a39v32e49l 41V89e43t86e10š92n41í63k 7185188555457

A380 je to nejstabilnější letadlo, ve kterém jsem kdy seděl.

Jestli si chcete "užít" turbulence, tak ve vrtulovém ATR toho na trase Frankfurt-Praha zažijete možná víc, než s A380 na trase Bangkok-Dubaj.

+3/0
2.5.2015 23:37

M42a82r27t60i73n 19S58k69á55l20a 8834137188128

Mno já mám smíšené pocity, za poslední měsíc jsem letěl s A380 dvakrát (bohužel teda v economy class), je to dobytčák jako všechny ostatní letadla, se 187cm jsem tam byl zlomenej jak škeble. Nepoznal jsem sememenší rozdíl oproti třeba menším boeingům. Snad jen zvenku je to úctyhodný mamut.

0/−1
2.5.2015 11:02

M89i36r83o28s17l22a19v 45H73r95u77š86k32a 2335488139753

Ono taky záleží s jakou společností jste letěl.

0/0
2.5.2015 11:04

M60a87r74t44i65n 94S33k28á18l80a 8624927308158

Emirates, takže lepší už to asi být nemohlo. Nepřišlo mi prostě, že bych měl třeba víc místa na nohy než v Boeingu. Jídlo super, ale to mají Emirates super v každém letadle.

+3/−1
2.5.2015 13:29

M40i78c96h13a15l 78M88i10l43l36e95r 9196302829852

tak ja ten rozdil poznal.

V porovnani s jejich B777economy, napr. sedadla v Emirates A380 economy jsou o 2.5cm sirsi a v nekterych pripaderch je i o kousek vetsi rozestup mezi sedadly. Protoze economy zabira celou dolni palubu, vpredu ve foyeru je take vic mista na to, aby se tam pasazeri mohli behem letu protahnout.

0/0
2.5.2015 23:48

M86i34c30h52a44l 32M24i43l66l33e41r 9606982989402

B 777 Emirates ma rozestup mezi sedadly 32 palcu, sirku sedadel 17 palcu, ale A380 ma sirku 18 palcu a rozestupy 32 az 34palcu. V prednich castech economy jsou rozestupy sedadel vetsi o 2 palce, tj 5 cm.

0/0
2.5.2015 23:52

M56a51r52t89i47n 18S34e29d43o33n86a 5607543470479

A380 je urcite mene hlucny, u Emirates jsem nemel s nohama problem (mam 189 cm).

+5/−1
2.5.2015 11:08
Foto

P55a73v49e42l 30Č55e42r50n85í82k 1268455400780

Já letěl se dvouma A380 od Singapore a i přesto že měřím jako vy, neměl jsem problém (narozdíl od pidiletadýlek travelservice, která létají do egypta a podobně.)

+2/−1
2.5.2015 12:02

A72l28e88x10a12n79d54e65r 39P45r77o61c15h85a28z56k71a 2681946286773

Ze i popisky fotografii by meli mit svou hlavu a patu je docela zrejme. Fotografie 4 z 11 je fakt popsana vtipne "Piloti znají každé jednotlivé tlačítko v kokpitu letadla". Pritom by stacilo napsat jen kokpit ...

+1/−1
2.5.2015 10:40

V66o20j66t77a 83P23r10o65s17e30c72k93y 6508690155969

tak Thyxron je takova ftipna postava ceske netu EUV

+2/0
2.5.2015 10:17

P59a52v67e92l 88V43e14t64e68š50n55í32k 7395208565507

To je ten pán, co tady kdysi tvrdil, že Dreamliner bude dodán včas (protože každá americká firma vždycky dodává včas). A kdyby hrozilo zpoždění, tak prostě "najmou kontraktory", ale bude to včas a ve slíbené kvalitě?

0/0
2.5.2015 23:54

M21i11c16h17a32l 32M27i65l53l10e32r 9246142679632

nejspis ano;-D

0/0
3.5.2015 5:53

E26m22i59l 21P26r36c34h87a32l 5150120198434

Teda letel jsem jen 2x, ale ty venkovni kamery mi neprisly nejak zvlast uchvatne, aspon full hd tam mohli dat, to rozliseni je dost zoufaly. Ale tichy to je. A ten bar byl fajn, dokonce pamatecni fotku mi udelali.

0/0
2.5.2015 10:11

M67i77l36a95n 73K32r81a48t63o96c73h37v34i11l 8494884214898

Do A 380 jsem se zamiloval. Nemyslím, že by bylo lepší letadlo co do komfortu pro cestující. Na paluběrelatovní ticho, oproti jiným typům. V ekonomy class se dá pohodlně letět, spát, užívat si filmotéky. Navíc jídlo mají (Singapore a Emirates) fakt skvělé. Prostě to letadlo se povedlo. Pod vedením solidních aerolinek je to koncert.

+1/0
2.5.2015 9:45

M59a11r85t39i19n 78S98k40á23l85a 8224827118298

Jídlo ale mají Emirates skvělé (a prakticky stejné) ve všech letadlech. A s tím pohodlím fakt nevím... letěl jsem dvakrát po sobě v kombinaci 777 + A380 a přišlo mi to fakt totožné, nepoznal jsem ani centimetr místa navíc.

+1/−1
2.5.2015 11:03

M22i83c97h74a72l 35M50i81l84l25e62r 9246842839902

mel by ses zeptat jak meho syna, tak manzelky. Kdyz v Dubaji prestoupili z B777 do A380, oba poznamenali, ze citi vetsi pohodli, trebaze oba lety byly hodne zaplnene. Rozmery sedadel v porovnani mezi temito letadly to vysvetluji.

0/0
2.5.2015 23:56

V35a84c98l21a25v 52V18a56v38r68a 3577964425187

Velká letadla nefrčí.. Byl to omyl v plánování. A380 se ani nezaplatily a už se uvažuje že se to přestane pro nezájem vyrábět.

To střičký Boeing Jumbo 747 se zaplatilo už před desítkami let. Ano, i tam se přemítá čím je nahradit.

DreamJet je přesně to, co frčí a objednávek je hodně.

+1/−32
2.5.2015 4:55

M94i36c79h95a54l 24M49i13l73l25e84r 9496762259702

jako nekdo, kdo ma prozatim za sebou 12 letu s A380 od 2011 ti rikam: promin, ale meles uplne NESMYSLY.  Z techto 12 letu, 10 bylo naplnenych do kapacity, nebo temer do kapacity. Doporucuji nalezt si presnejsi informace.

Napr. Emirates maji v provozu uz 60 techto letadel z puvodni objednavky 90 a planuji jeji rozsireni na 140 kusu. Leta s nimi uz 13 hlavnich aerolinek a dalsi cekaji na dodavku. Fakt si myslis, ze kdyby se jim to nevyplatilo, ze by s nimi neotvirali dalsi linky ?

Jumbo B747 jsem vzdycky mel rad, je to na pohled nejelegantnejsi letadlo, ale vzhled neni vsechno. Ze zkusenosti vim, jak prijemny a o kolik tissi je let s A380.

Ze zadna z vasich americkych aerolinek s nimi jeste neleta, neznamena vubec nic. Jim se zrejme vyplati provozovat vice letu s mensimi letadly, zatimco leteckym spolecnostem provozujicim dlouhe transkontinentalni lety se vyplati neco s vetsi kapacitou. Nic spatneho na zadnem z nich.

A mimochodem - ja osobne nemam prilis vysoky respekt pro americke aerolinky. V nasi casti sveta nemaji nejlepsi povest co se sluzeb zakaznikum tyce, jak se tady rika mezi zdejsi cestujici verejnosti, ktera s nimi ma zkusenosti.

Vubec nevis o co jde!!Ja vim, k vam do USA dosud mnoho A 380 neleta, zatimco k nam u protinozcu jich leta kazdodenne hned nekolik, od 3 aerolinek,

-

PS. Zadny DreamJet take neexistuje. Pletes si to s Dreamlinerem B787 a ani si neumis zapamatovat jeho jmeno.

+29/0
2.5.2015 5:53

M76i93c92h24a48l 87M11i23l70l85e76r 9146372689162

kousek se mi usekl:..... zatimco k nam u protinozcu jich leta kazdodenne hned nekolik, prozatim od 3 aerolinek (dalsi planuji), od sameho zacatku provozu A 380 a uz do nekolika mest.

+1/0
2.5.2015 5:56

A25d38a17m 73B88e88c81h28n40ý 4680504311212

To, že je letadlo plné, ještě nutně neznamená, že je let výdělečný... Takže to, co tu říkate není uplně pravda. A380 se brzo přestane vyrábět. PS: Ano, jsem velký fanda Boeingu, Airbus nemám rád

0/−8
2.5.2015 8:18

V82l35a74d74i92m84í61r 73F63o81l92t30á93n 7222183195765

on Dreamliner není zrovna hit, dva roky zpátky musely všechny stroje na kontrolu, protože existovala hrozba vznícení baterií, teď nově FAA (US federální letecký úřad) ve spolupráci s Boeingem vydala varování, že každých 248 dní je nutné kompletně vypnout energii v celém letadle, jelikož při laboratorních zkouškách objevili v palubním SW bug, který může zapříčinit kompletní ztrátu energie během letu. Takže tak. Víc bych se teda bál v Boeingu.

A 380 jsem letěl před měsícem (Emirates z Dubaje do SIngapuru) a nikdy let nebyl příjemnější, než v téhle mašině. Ticho, klid, spousta místa i v economy, výborný servis... doufám, že je nakoupí i další aerolinky.

+10/0
2.5.2015 9:01

M20i22c44h67a10l 56M42i13l35l81e93r 9746612559972

mam za sebou za ta leta opravdu hodne letu, v Boeingu:  B707 a B727, B737, B747 (verze od let 1979 az 2010), B757, B767, B777

v Airbusu: A319, A320, A321, A330, A340, A380

v letadlech jinych vyrobcu : DC-3, Caravelle, Il-18, Il-62, DC-9, MD-80,

v nekolika mensich letadlech zn. Fokker, de Havilland / Bombardier, Convair, Skyvan ......

Nevim, proc bych se mel bat zrovna v Boeingu.

0/0
3.5.2015 6:39

M65i88c40h45a20l 11H21o52r17a41k 2604555237522

,,A380 se brzo přestane vyrábět,, ;-D;-D;-D Jestli jste fanda Boeingu nebo Airbusu je celkem jedno, ale každopádně jste dokázal, že o dopravních letadlech nevíte vůbec nic. Jen Vám dám jednu opravdu upřímnou radu, to co jste tu napsal rozhodně neříkejte nikde kde budete ve společnosti lidí, kteří se o letectví opradvu zajímají, protože by jste sklidil opravdu pořádný posměch. ;-)

+3/−1
3.5.2015 18:45

M93a75r72t19i63n 58S38e86d53o82n77a 5427713660129

Uspesnost letadla se posuzuje podle prodanych kusu a A380 se prodava velmi spatne, oproti planu vyrobce se jej prodalo cca 8x mene. Samotne Emitares vlastni vice cca 1/3 vsech provozovanych A380, takze cely business stoji na teto firme. Nebyt Emirates tak uz se vyroba zrusila.

+2/−2
2.5.2015 11:06

F66i98l11i36p 94N63e15s80p72o98r 8758974697367

Presne tak, A380 je dobre letadlo, ale prodeje vaznou....

+1/−2
2.5.2015 11:21

J35i48ř11í 28H60r40a15d31e65c 2974952691786

8x mene? Maji pres 300 objednavek, jejich plan opravdu nebyl prodat 8x vice letadel. Kdekdo ted papouskuje, ze 380 je propadak, protoze Airbus ocekaval prodej 1500 kusu, jak tady psali pred tydnem. By me zajimalo, jestli existuje nejaky relevantni odkaz s timto udajem. Ja si vzpominam, ze Airbus odhadoval podobne cislo behem dvaceti let pro cely trh. A doufal samozrejme, ze vetsinu bude mit on. Zrejme jich neproda tolik, kolik cekal, ale stale ma jeste deset let na to, aby prodeje vylepsil.

+3/0
2.5.2015 14:03

M45i57c66h76a38l 53H49o49r42a58k 2284285877882

;-DA tyto fantasmagorie Vám nakukal kdo ?

0/0
3.5.2015 18:47

V94á10c20l87a60v 67P59o27u43s76t24k21a 3350961452

Thyxronxi přestaňte mlít nesmysly.;-D

+8/0
2.5.2015 6:13

L43u13d40o35v84í68t 33S15z31a46b53ó 9303860921887

S A380 jsem letěl třikrát (Singapore a Emirates). Servis je otázkou společnosti (Singapore naprosto výborný), ostatní je otázkou letounu. Oproti hučáku 777 je airbus oázou klidu. Urcitě se ho nevyrobí tolik, co 747 (uznávám nadčasovou krásu toho stroje), ale ani 380 nebude prodělečný experiment. Ale asi budoucnost dálkových letů bude na 787 a doufám, zejména na A350. EU

0/0
2.5.2015 9:23

F81i10l71i50p 20N30e55s20p45o11r 8298284237897

a380 je prodelecny experiment (zatim), uvidime co bude dal....

0/−2
2.5.2015 11:22

D62a27v28i52d 14B98o55u87c92h12a30l 8709930879

Já třeba nemám rád právě Airbusy, zejména ty menší, protože mám problém s vysokofrekvenčním pískáním. Nevím, odkud se to tam bere, ale mám docela dobrý sluch a slyším časo věci, které většině lidí nevadí.

0/0
2.5.2015 13:00

D50a16n47i72e33l 54U93r24b48á84n85e24k 6867918949338

Na různé druhy tratí a linek se vyplatí různá letadla. Mimochodem třeba zrovna Emirates jich mají objednaných 80. To mi nepřipadá jako nezájem.

+1/0
2.5.2015 11:29

D65a49v19i25d 68B29o35u77c82h93a42l 8929170689

Mám moc rád B747, ale jinak to co píšete, jsou vaše obvyklé bláboly.

+1/0
2.5.2015 12:57

P29a49v36e66l 68V38e63t56e93š68n94í48k 7775428655887

O A350 jste slyšel?

0/0
2.5.2015 23:40

M21i62c92h68a46l 79M60i78l28l31e79r 9696882399212

sledovat start a pristani pres ocasni kameru A 380 je skveleR^

+1/0
2.5.2015 4:21

K10a16r79e64l 46N87e29d33o65p69i18l 7558496299304

Když se tam nedá hrát tenis, fotbal a dokonce ani golf, tak s tím nepoletim.

0/0
2.5.2015 0:34

V50á91c21l92a82v 78P10a47v31l49í87k 9572480464574

...i tyto hry palubní zábavní systém na svých obrazovkách nabízí R^;-D

+10/0
2.5.2015 0:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.