Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krok za kulisy A380. Někam se nedostanou ani VIP cestující

Koupíte-li si letenku první třídy, můžete se nechat na palubě dvoupatrového Airbusu A380 nevídaně rozmazlovat: v oblacích čeká lůžko, sprcha i bar. Ovšem jsou místa, kam nesmí vkročit ani nejlépe platící pasažéři. Exkluzivní pohled do zákulisí největšího dopravního letounu světa, který právě slaví 10 let ve vzduchu, nabídl magazínu Víkend DNES David Hecl, český pilot Emirates.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a89k58u61b 18F39e33j30t86e19k 1600506553

Rad bych Vam doporucil web, ktery se venuje levnym letenkam Flyfrom.eu ;) EU

0/0
8.5.2015 13:46

B42ě95t42a 77N68e36u94m86a32n97o18v91á 9895701204570

hezký článek...

+1/0
3.5.2015 14:02

P45a12v92e10l 86M31o77r13a47v47e84c 1354195664287

Lětěl jsem v něm nedávno z LAX do Paříže v business class a super zážitek.

+3/−1
2.5.2015 16:40

V45l15a59d37i16m67í36r 10H25o42l32ý 8284901506687

Já Bangkok - Dubaj a opravdu super zážitek. Bar mile překvapil. R^

+1/−1
2.5.2015 17:24

P28a67v23e72l 50V17e67t49e68š20n27í39k 7405308505687

To asi nebyla turistická třída?

0/0
2.5.2015 23:38

J76o65s79e72f 86T39ů43m13a 3890196112776

Ty vo*e, to je stroj R^

0/0
2.5.2015 15:49

J67a64n 13B86u61l77v29a27s 3215466250206

Ale jaké pivo se v baru čepuje? O podstatných věcech se zde zdá se neinformuje...

0/−1
2.5.2015 13:05

M77a65r90t26i87n 37S95e79d74o72n54a 2625216776819

Zadne se necepuje.

+1/0
2.5.2015 14:23

E87m34i20l 81P41r16c88h81a14l 5170400768614

To je bar pro gentlemany, nikoliv pro fotbalove fanousky ;-);-)

+10/−1
2.5.2015 15:14

P11e33t56r 40V49i68n94t31r48l26í24k 3616224311

Létám cca 5x ročně a stejně mám vždy strach, nicméně zajímalo by mě, jaké to je v takovém velkém letadle, turbulence musí být s takovým kolosem sranda :)

0/0
2.5.2015 12:45

D13a93v19i49d 75B83o95u40c91h11a63l 8839140879

Ve všech velkých letadlech je let naopak mnohem klidnější. Osobně mám nejraději starý dobrý B747, neumím vysvětlit proč, ale mám je prostě raději, než novější jetadla.

0/0
2.5.2015 12:54

P82a86v18e56l 59V44e78t50e25š24n22í51k 7815608495177

A380 je to nejstabilnější letadlo, ve kterém jsem kdy seděl.

Jestli si chcete "užít" turbulence, tak ve vrtulovém ATR toho na trase Frankfurt-Praha zažijete možná víc, než s A380 na trase Bangkok-Dubaj.

+3/0
2.5.2015 23:37

M94a29r28t83i85n 86S93k66á64l92a 8654697408558

Mno já mám smíšené pocity, za poslední měsíc jsem letěl s A380 dvakrát (bohužel teda v economy class), je to dobytčák jako všechny ostatní letadla, se 187cm jsem tam byl zlomenej jak škeble. Nepoznal jsem sememenší rozdíl oproti třeba menším boeingům. Snad jen zvenku je to úctyhodný mamut.

0/−1
2.5.2015 11:02

M75i65r63o16s47l61a18v 66H12r77u52š61k78a 2945378339113

Ono taky záleží s jakou společností jste letěl.

0/0
2.5.2015 11:04

M45a89r84t16i44n 64S29k11á95l91a 8504917668778

Emirates, takže lepší už to asi být nemohlo. Nepřišlo mi prostě, že bych měl třeba víc místa na nohy než v Boeingu. Jídlo super, ale to mají Emirates super v každém letadle.

+3/−1
2.5.2015 13:29

M18i20c69h47a55l 86M74i22l87l98e37r 9276502419342

tak ja ten rozdil poznal.

V porovnani s jejich B777economy, napr. sedadla v Emirates A380 economy jsou o 2.5cm sirsi a v nekterych pripaderch je i o kousek vetsi rozestup mezi sedadly. Protoze economy zabira celou dolni palubu, vpredu ve foyeru je take vic mista na to, aby se tam pasazeri mohli behem letu protahnout.

0/0
2.5.2015 23:48

M18i98c39h40a91l 29M79i55l49l41e11r 9436152509682

B 777 Emirates ma rozestup mezi sedadly 32 palcu, sirku sedadel 17 palcu, ale A380 ma sirku 18 palcu a rozestupy 32 az 34palcu. V prednich castech economy jsou rozestupy sedadel vetsi o 2 palce, tj 5 cm.

0/0
2.5.2015 23:52

M66a74r44t98i43n 51S18e56d81o46n35a 2325126846779

A380 je urcite mene hlucny, u Emirates jsem nemel s nohama problem (mam 189 cm).

+5/−1
2.5.2015 11:08
Foto

P26a23v87e76l 87Č92e21r60n74í57k 1388635300160

Já letěl se dvouma A380 od Singapore a i přesto že měřím jako vy, neměl jsem problém (narozdíl od pidiletadýlek travelservice, která létají do egypta a podobně.)

+2/−1
2.5.2015 12:02

A54l52e69x71a28n42d62e82r 51P97r82o98c51h57a93z65k96a 2761696706243

Ze i popisky fotografii by meli mit svou hlavu a patu je docela zrejme. Fotografie 4 z 11 je fakt popsana vtipne "Piloti znají každé jednotlivé tlačítko v kokpitu letadla". Pritom by stacilo napsat jen kokpit ...

+1/−1
2.5.2015 10:40

V86o55j38t62a 75P55r23o69s50e15c86k87y 6508360925649

tak Thyxron je takova ftipna postava ceske netu EUV

+2/0
2.5.2015 10:17

P60a82v52e25l 43V71e88t93e87š51n63í66k 7185608605937

To je ten pán, co tady kdysi tvrdil, že Dreamliner bude dodán včas (protože každá americká firma vždycky dodává včas). A kdyby hrozilo zpoždění, tak prostě "najmou kontraktory", ale bude to včas a ve slíbené kvalitě?

0/0
2.5.2015 23:54

M59i90c67h95a41l 18M52i85l48l23e10r 9916952219102

nejspis ano;-D

0/0
3.5.2015 5:53

E30m10i10l 46P92r27c54h80a24l 5650440748344

Teda letel jsem jen 2x, ale ty venkovni kamery mi neprisly nejak zvlast uchvatne, aspon full hd tam mohli dat, to rozliseni je dost zoufaly. Ale tichy to je. A ten bar byl fajn, dokonce pamatecni fotku mi udelali.

0/0
2.5.2015 10:11

M90i56l60a89n 54K92r37a59t68o95c33h51v40i65l 8764304704968

Do A 380 jsem se zamiloval. Nemyslím, že by bylo lepší letadlo co do komfortu pro cestující. Na paluběrelatovní ticho, oproti jiným typům. V ekonomy class se dá pohodlně letět, spát, užívat si filmotéky. Navíc jídlo mají (Singapore a Emirates) fakt skvělé. Prostě to letadlo se povedlo. Pod vedením solidních aerolinek je to koncert.

+1/0
2.5.2015 9:45

M96a75r50t42i65n 18S23k66á75l14a 8194527408968

Jídlo ale mají Emirates skvělé (a prakticky stejné) ve všech letadlech. A s tím pohodlím fakt nevím... letěl jsem dvakrát po sobě v kombinaci 777 + A380 a přišlo mi to fakt totožné, nepoznal jsem ani centimetr místa navíc.

+1/−1
2.5.2015 11:03

M43i28c94h91a61l 20M47i13l82l50e61r 9146762939622

mel by ses zeptat jak meho syna, tak manzelky. Kdyz v Dubaji prestoupili z B777 do A380, oba poznamenali, ze citi vetsi pohodli, trebaze oba lety byly hodne zaplnene. Rozmery sedadel v porovnani mezi temito letadly to vysvetluji.

0/0
2.5.2015 23:56
Foto

V60a77c60l52a68v 46V97a82v58r89a 3527754865267

Velká letadla nefrčí.. Byl to omyl v plánování. A380 se ani nezaplatily a už se uvažuje že se to přestane pro nezájem vyrábět.

To střičký Boeing Jumbo 747 se zaplatilo už před desítkami let. Ano, i tam se přemítá čím je nahradit.

DreamJet je přesně to, co frčí a objednávek je hodně.

+1/−32
2.5.2015 4:55

M33i49c25h65a36l 18M22i70l83l67e60r 9596932929102

jako nekdo, kdo ma prozatim za sebou 12 letu s A380 od 2011 ti rikam: promin, ale meles uplne NESMYSLY.  Z techto 12 letu, 10 bylo naplnenych do kapacity, nebo temer do kapacity. Doporucuji nalezt si presnejsi informace.

Napr. Emirates maji v provozu uz 60 techto letadel z puvodni objednavky 90 a planuji jeji rozsireni na 140 kusu. Leta s nimi uz 13 hlavnich aerolinek a dalsi cekaji na dodavku. Fakt si myslis, ze kdyby se jim to nevyplatilo, ze by s nimi neotvirali dalsi linky ?

Jumbo B747 jsem vzdycky mel rad, je to na pohled nejelegantnejsi letadlo, ale vzhled neni vsechno. Ze zkusenosti vim, jak prijemny a o kolik tissi je let s A380.

Ze zadna z vasich americkych aerolinek s nimi jeste neleta, neznamena vubec nic. Jim se zrejme vyplati provozovat vice letu s mensimi letadly, zatimco leteckym spolecnostem provozujicim dlouhe transkontinentalni lety se vyplati neco s vetsi kapacitou. Nic spatneho na zadnem z nich.

A mimochodem - ja osobne nemam prilis vysoky respekt pro americke aerolinky. V nasi casti sveta nemaji nejlepsi povest co se sluzeb zakaznikum tyce, jak se tady rika mezi zdejsi cestujici verejnosti, ktera s nimi ma zkusenosti.

Vubec nevis o co jde!!Ja vim, k vam do USA dosud mnoho A 380 neleta, zatimco k nam u protinozcu jich leta kazdodenne hned nekolik, od 3 aerolinek,

-

PS. Zadny DreamJet take neexistuje. Pletes si to s Dreamlinerem B787 a ani si neumis zapamatovat jeho jmeno.

+29/0
2.5.2015 5:53

M80i61c41h29a14l 25M36i58l98l70e59r 9446442459112

kousek se mi usekl:..... zatimco k nam u protinozcu jich leta kazdodenne hned nekolik, prozatim od 3 aerolinek (dalsi planuji), od sameho zacatku provozu A 380 a uz do nekolika mest.

+1/0
2.5.2015 5:56

A19d44a59m 85B59e10c46h47n49ý 4840504891922

To, že je letadlo plné, ještě nutně neznamená, že je let výdělečný... Takže to, co tu říkate není uplně pravda. A380 se brzo přestane vyrábět. PS: Ano, jsem velký fanda Boeingu, Airbus nemám rád

0/−8
2.5.2015 8:18

V91l91a18d51i15m82í77r 37F20o55l82t11á95n 7902253935755

on Dreamliner není zrovna hit, dva roky zpátky musely všechny stroje na kontrolu, protože existovala hrozba vznícení baterií, teď nově FAA (US federální letecký úřad) ve spolupráci s Boeingem vydala varování, že každých 248 dní je nutné kompletně vypnout energii v celém letadle, jelikož při laboratorních zkouškách objevili v palubním SW bug, který může zapříčinit kompletní ztrátu energie během letu. Takže tak. Víc bych se teda bál v Boeingu.

A 380 jsem letěl před měsícem (Emirates z Dubaje do SIngapuru) a nikdy let nebyl příjemnější, než v téhle mašině. Ticho, klid, spousta místa i v economy, výborný servis... doufám, že je nakoupí i další aerolinky.

+10/0
2.5.2015 9:01

M73i76c34h82a57l 25M98i18l42l98e44r 9236902439622

mam za sebou za ta leta opravdu hodne letu, v Boeingu:  B707 a B727, B737, B747 (verze od let 1979 az 2010), B757, B767, B777

v Airbusu: A319, A320, A321, A330, A340, A380

v letadlech jinych vyrobcu : DC-3, Caravelle, Il-18, Il-62, DC-9, MD-80,

v nekolika mensich letadlech zn. Fokker, de Havilland / Bombardier, Convair, Skyvan ......

Nevim, proc bych se mel bat zrovna v Boeingu.

0/0
3.5.2015 6:39

M34i43c65h17a61l 18H39o61r67a72k 2974875767842

,,A380 se brzo přestane vyrábět,, ;-D;-D;-D Jestli jste fanda Boeingu nebo Airbusu je celkem jedno, ale každopádně jste dokázal, že o dopravních letadlech nevíte vůbec nic. Jen Vám dám jednu opravdu upřímnou radu, to co jste tu napsal rozhodně neříkejte nikde kde budete ve společnosti lidí, kteří se o letectví opradvu zajímají, protože by jste sklidil opravdu pořádný posměch. ;-)

+3/−1
3.5.2015 18:45

M62a19r30t52i73n 21S73e64d20o44n75a 2195436716829

Uspesnost letadla se posuzuje podle prodanych kusu a A380 se prodava velmi spatne, oproti planu vyrobce se jej prodalo cca 8x mene. Samotne Emitares vlastni vice cca 1/3 vsech provozovanych A380, takze cely business stoji na teto firme. Nebyt Emirates tak uz se vyroba zrusila.

+2/−2
2.5.2015 11:06

F43i23l29i21p 29N75e62s35p18o41r 6667437248662

Presne tak, A380 je dobre letadlo, ale prodeje vaznou....

+1/−2
2.5.2015 11:21

J19i59ř36í 32H32r79a89d23e70c 2274322881696

8x mene? Maji pres 300 objednavek, jejich plan opravdu nebyl prodat 8x vice letadel. Kdekdo ted papouskuje, ze 380 je propadak, protoze Airbus ocekaval prodej 1500 kusu, jak tady psali pred tydnem. By me zajimalo, jestli existuje nejaky relevantni odkaz s timto udajem. Ja si vzpominam, ze Airbus odhadoval podobne cislo behem dvaceti let pro cely trh. A doufal samozrejme, ze vetsinu bude mit on. Zrejme jich neproda tolik, kolik cekal, ale stale ma jeste deset let na to, aby prodeje vylepsil.

+3/0
2.5.2015 14:03

M32i31c40h52a74l 66H77o34r59a78k 2754575197982

;-DA tyto fantasmagorie Vám nakukal kdo ?

0/0
3.5.2015 18:47

V83á22c20l16a76v 58P97o11u83s49t86k20a 3910921292

Thyxronxi přestaňte mlít nesmysly.;-D

+8/0
2.5.2015 6:13

L52u12d88o39v15í40t 14S76z88a91b76ó 9453410591797

S A380 jsem letěl třikrát (Singapore a Emirates). Servis je otázkou společnosti (Singapore naprosto výborný), ostatní je otázkou letounu. Oproti hučáku 777 je airbus oázou klidu. Urcitě se ho nevyrobí tolik, co 747 (uznávám nadčasovou krásu toho stroje), ale ani 380 nebude prodělečný experiment. Ale asi budoucnost dálkových letů bude na 787 a doufám, zejména na A350. EU

0/0
2.5.2015 9:23

F59i73l23i79p 15N10e59s21p55o40r 6717317468902

a380 je prodelecny experiment (zatim), uvidime co bude dal....

0/−2
2.5.2015 11:22

D65a63v74i84d 14B16o76u86c27h13a68l 8789440319

Já třeba nemám rád právě Airbusy, zejména ty menší, protože mám problém s vysokofrekvenčním pískáním. Nevím, odkud se to tam bere, ale mám docela dobrý sluch a slyším časo věci, které většině lidí nevadí.

0/0
2.5.2015 13:00

D23a10n23i65e51l 13U88r22b96á21n86e28k 6927898429988

Na různé druhy tratí a linek se vyplatí různá letadla. Mimochodem třeba zrovna Emirates jich mají objednaných 80. To mi nepřipadá jako nezájem.

+1/0
2.5.2015 11:29

D43a18v67i85d 32B38o11u60c37h52a13l 8729560199

Mám moc rád B747, ale jinak to co píšete, jsou vaše obvyklé bláboly.

+1/0
2.5.2015 12:57

P21a36v64e37l 96V55e26t16e79š42n12í53k 7655638965847

O A350 jste slyšel?

0/0
2.5.2015 23:40

M22i85c54h28a68l 60M21i58l98l83e97r 9616382979102

sledovat start a pristani pres ocasni kameru A 380 je skveleR^

+1/0
2.5.2015 4:21

K26a65r87e98l 60N63e65d92o86p81i37l 7378356839784

Když se tam nedá hrát tenis, fotbal a dokonce ani golf, tak s tím nepoletim.

0/0
2.5.2015 0:34

V72á47c63l51a40v 27P27a37v49l60í24k 9162380224564

...i tyto hry palubní zábavní systém na svých obrazovkách nabízí R^;-D

+10/0
2.5.2015 0:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.