Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prohlédněte si třípatrové jumbo budoucnosti. Pojme až 800 lidí

Na obloze by mohlo vypadat impozantně, o tom není pochyb. Třípatrové letadlo Progress Eagle navrhl španělský designér a letecký nadšenec Oscar Vinals. Tohle ekologické superjumbo budoucnosti s kapacitou až 800 cestujících má být tiché, bezpečné a s nulovými emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10o28s41e90f 95K11a89r11f40í45k 7322865966210

Když na chvilku uvážím, že by to jako mohlo fungovat, tak jenom přistávací dráha by musela být dlouhá na půl cesty mezi Prahou a Brnem, teda pod nebudou přistávat jak na letadlové lodi, což by se cestujícím asi nelíbilo;-D

0/0
13.4.2015 15:08

M65a69r69t87i80n 89H13u23d48e68c79e22k 3353949679423

mozna jeste brzdici padaky.

Ale na druou stranu by to snad konecne naucilo ty experty co se hnedle zvedaji a zacinaji vybalovat pri dosednuti. ;-D

0/0
15.4.2015 6:20

A64n31t96o87n56í45n 91R82a85š81k38a 8596314359935

Těžká fantasmagorie,ale kouká se na to hezky :-)

0/0
13.4.2015 14:56

J44a58n 90V52á58c65l57a69v15í16k 3852786721219

Fyzika je stejně jen buržoazní pavěda.

+6/0
13.4.2015 14:03

J83a75r94o42m96í79r 10K89r18á63l 4290779864129

R^ Tak. ;-D

+1/0
13.4.2015 15:36

S98t61a52n90i23s73l44a62v 43M51a19r76e16š 7606905812694

Proč mi přijde každý náhled do budoucnosti děsně kýčovitý ? Ale asi bych neodolal a svezl se. :)

0/0
13.4.2015 11:24

M66i29c71h11a15l 43P27a33d54ě93r54a 7500362320797

Hnus....MImochodem, okynka kokpitu jsou vylozene Airbus design.

+1/0
13.4.2015 10:36

J78a55n 70H53á63l94a 8655975750307

Jako koncept moc pěkné, jen si nejsem jistý, zda to pán konzultoval taky s paní aerodynamikou, zvlášť ty partie vpředu a kolem VOP a SOP. Nulové emise to klidně mít může, neb to nemá šanci vzlétnout.;-)

+4/0
13.4.2015 10:23

A41l52e32x30a72n48d97r 36K92o62s57t25k10a 8922288346664

Proč ne. V okamžiku, kdy budeme mít nějaký vhodný zdroj vodíku. Nejlépe ekologický a laciný. Jenže nic takového bohužel nemáme.

+1/0
12.4.2015 20:01

D67a79n88i22e17l 28Z38u96t60h 8893479275748

Atomove reaktory IV generace - Jako palivo pouzivaji "vyhorele" palivo ze soucasnych reaktoru a krome elektriny mohou vyrabet i vodik.

+2/0
13.4.2015 9:41

A11l31e94x79a73n89d94r 12K80o54s56t23k42a 8692328636554

A hlavně že jich máme stovky v provozu že? A ani nevíme, kam s tím přebytečným vodíkem..... Jak říkám, podobné hrátky budou fajn, za pár (10 nebo 20?) let.

0/0
13.4.2015 12:15

J76a35r38o37s96l27a86v 18T34a33c92h33o22v58s59k18y 2282610364300

Vodik vam vyrobi i uhelna elektrarna elektrolyzou vody.

0/0
13.4.2015 13:16

R29o29b37e39r63t 86M35r42o97c73z58k16o43w15s23k22i 7888460139134

Naprostá nádhera R^R^R^R^R^

+3/−1
11.4.2015 23:13

P18a71v48e66l 12S78ý68k95o95r15a 7237182947431

to nevyprodáte. Jedině, pokud by byly letenky Praha Peking za 5,- Kč. Last minit.

+1/−3
11.4.2015 22:49

M35a56r96t97i72n 20H91u53d20e59c74e85k 3883179449463

LOL.

Tak to jste me pobavil :)

vy moc casto necestujete co? Ano v Cechach se to tezko vyproda.

0/0
15.4.2015 5:48

P28a80v57e33l 21S57ý79k70o37r84a 7277382457911

Jo, možná před 20 - 35 lety. Dnes máme terorismus. [>-]

Víte o tom, že ve Francii je velký problém s 3000 utajenými  teroristy ? Kdo ví, úzkostlivě se vyhýbá francouzským aerolinkám. Raději přistane v Curychu a do Francie ten kousek dojede autem.

Vědí proč. EU

+3/−7
11.4.2015 22:47

L59u50k20á10š 78C65h25l90á73d92e20k 7633609889913

to mi připomíná  future koncept airbusu 

http://www.airbus.com/innovation/future-by-airbus/concept-planes/the-airbus-concept-plane/

0/0
11.4.2015 21:06

J25a88n 61F60i59a85l42a 7594717315779

Z důvodu rozdělení rizika bych neshromažďoval tolik lidí v jednom letadle.

0/−2
11.4.2015 20:24

J76a36r70o87s91l62a18v 27K98o33m74o88ň 1370784314371

z hlediska rentability je zájem co nejvíc lidí v jednom letadle a ekonomika dneska řídí vše a tak i toto. Však už byly i návrhy na cestování skoro ve stoje

+1/−1
11.4.2015 21:33

I17v64a22n 57R95ů89ž78i22č94k65a 3770852160272

a Lubitz se mohl "proslavit" ještě více, nebo tam budou tři patra kokopilotů?

0/−1
11.4.2015 20:13

O90n47d78ř10e88j 87Č30a84p10k56a 6541431893674

V něčem takhle velkém není problém dát celé zázemí pro piloty až za bezpečnostní dveře, jediný, kdo by šel dovnitř nebo ven, by byla letuška s večeří.

+2/0
11.4.2015 20:45

Z49d98e33n81ě37k 58V34a94v59ř72i81n85a 6573585912363

Behance je veřejný portál pro vytváření portfolií výtvarníků, designérů a fotografů... -.-

+6/0
11.4.2015 19:14

P84a32v21e80l 42T36r20ü36b89e42n17e31k63r 7651121612102

Ty jo, už sem se začal potit že to čtu na technetu. Naštěstí toto vytvořili zde na cestování, což normálně vůbec nečtu. Začal sem se bát že sem přišel o poslední ostrůvek na idnes, který jde ještě číst.

+8/−1
11.4.2015 18:39

M20i71r94e42k 95P57r57o91k94š 4872151288

Libuše Tomanová, absolventka filozofické fakulty, dnes novinářka, kopíruje takovéto články, Poslední dobou je pravidlem, ženovináři, absolventi filiozofických oborů ,dokáží filiozofovat i v technických oborech

+8/−1
11.4.2015 18:17

L12i40b71u91š73e 70T32o32m18a34n22o88v95á 2908938508128

Dobrý den pane Prokši, vidím, že Vás to velmi vnitřně zasáhlo;-). Nicméně to není můj autorský článek, v textu je uvedený zdroj informací - britský deník Daily Mail. Zkuste napsat jim, jestli nechtějí změnit obor:-P

+2/−1
11.4.2015 19:56

J40a93n 69J29e84l46í85n95e93k 8883735622876

To je skvělé, takže už jen opisujete cizí články? A navíc z takového braku, jako je DM? Každý soudný člověk musí vědět, že tenhle článek je také nesmysl, tak nechápu, proč ho opisujete, nebo už nepoužíváte v redakci kritické myšlení?

+4/−1
11.4.2015 20:05

L48i15b18u86š11e 45T38o88m93a79n39o90v84á 2588168458148

Dobrý den, nemyslím sei, že je to brak. O tomto novém letadle mimochodem informoval i zpravodajský server CNN, BBC, Business Insider  a v České republice magazín Reflex (viz. odkaz: http://www.reflex.cz/clanek/zajimavosti/62740/vime-jak-bude-vypadat-letadlo-budoucnosti-pripravte-se-na-revolucni-zmeny.html).  Všechno totální braky.

+2/−1
11.4.2015 20:13

L62i16b89u64š93e 44T97o26m93a84n94o79v81á 2578688308878

respektive na CNN se psalo o prvním návrhu tohoto designéra - Sky Whale, abych byla přesná, viz. http://edition.cnn.com/2014/01/21/travel/sky-whale-future-of-flying/

Jinak je v článku napsáno, že jde o návrh, o plán, atd.. což průmysloví designéři dělají, to je jejich práce, a nikdo netvrdí, že je to věc, která se okamžitě konstruuje. Je to o vizi. Zkuste být naživu dalších 60 - 100 let a třeba si v něčem podobném zaletíte. I Vernovi se kdysi smáli - ti, co neuměli nebo nechtěli snít...

+2/0
11.4.2015 20:18

J73a82n 86J13e92l15í72n50e98k 8893895932606

Ano, to je pravda, ale na konci článku stojí."Mark Drela, professor in the department of aeronautics and astronautics at MIT, agrees. “The airplane fuselage is a pressure vessel,” he says. “It really needs a circular cross section for that. You don’t see scuba diving tanks that are rectangular. If it’s round, then it’s light.” On a plane, of course, weight is everything.

“Airplanes look the way they do, not because of some stylistic decision, but almost entirely for technical reasons,” he says. “Form follows function.”

For that reason, Drela doubts the usefulness of design exercises like this one. “It’s more of a stylistic concept,” he says."

Ten článek je mnohem delší a jede více do hloubky, není to jen takové plácnutí, ale ikdyž BBC přinese zprávu o nějáké "nesmyslnosti", vždy je tam zdůvodnění, proč to nejde atd.

http://www.bbc.com/future/story/20140217-whale-shaped-giant-of-the-skies

+3/−2
11.4.2015 20:21

L37i89b57u83š21e 56T97o81m53a69n19o70v17á 2608438198218

To máte pravdu, ale také hned v prvních větách autorka na CNN píše:

"Give a designer and aviation geek some time and a pencil, and you might just get something great. At the very least you'll get something spectacular." A právě o tom s vámi hovořím, je to o té vizi, nikdo Vám neprezentuje hotový prototyp, na kterém pracoval tým mechaniků, inženýrů,...ale právě tu vizi. A nezlobte se, mně se to líbí. Já už se toho nedožiju, ale zaletěla bych si v tom ráda.

+3/0
11.4.2015 20:37

J31a69n 70J96e83l32í57n11e69k 8113265232946

No, jak myslíte. Tohohle se nedožijí ani moji vnuci.

+1/−2
11.4.2015 20:55

J53a18n 32J42e57l15í32n96e46k 8213315152306

Ale musím ocenit, že si tu obhajujete článek, to mnoho novinářů nedokáže R^

+6/−1
11.4.2015 20:57

L23i77b42u84š54e 39T41o86m68a29n32o63v52á 2668988828518

Ještě jsem se dívala na tu víc než 70 let starou Breguetovu rovnici, na kterou odkazuje dr. Drela v článku z BBC, vždyť za několik desítek let to může být ale úplně jinak, všechno může změnit kvantová mechanika a materiály, které si dnes ani neumíme představit... (ze stoplusjedničky: http://www.stoplusjednicka.cz/dopravni-letadla-budoucnosti-na-skladacich-kridlech-levne-ekologicky)

Navíc průmyslový design dnes vládne pomalu všemu, včetně nože na krájení chleba. Možná to letadlo bude vypadat trochu jinak, to nevím, ale třípatrové letadlo tady po roce 2030 bude, tomu věřím:-)

+2/0
11.4.2015 23:24

M55a80r68t58i26n 10N47o73v12a37k 2860230847578

Proboha co to mate s kvantovou mechanikou. No typicky pisalek pro idnes... KM je tu s nami uz 100 let, by me zajimalo jak letadlo zmenite na vlnu a poslete ho zkrz pohori aby se protunelovalo. Teda samozrejme nas muzete ohromit ze to bylo v nejakem dile star-treku....

0/−2
13.4.2015 9:17

J48a90n 63J19e79l67í83n55e85k 8803175842886

Já vás chápu, ale dnešní tvar letadel je dán hlavně aerodynamikou a tam je pokrok neuvěřitelně zdlouhavý a zároveň velmi drahý. Vemte si, jak dlouho už tu jsou uhlíkové kompozitní materiály, od 80 let. A až v posledních letech jsou z nich možná vyrobit letadla. Aerodynamika je mým povoláním, i když nenavrhuji letadla, tak věřte, že jiný tvar si v zemské atmosféře nedovedu představit.

0/0
13.4.2015 14:17

P98e78t15r 48U32r24a94m 1652490463717

Problem je, ze se tu sklouzavate z podminovaciho zpusobu do prosteho budouciho casu, jako ze to nekdy bude postavene. NEBUDE. Tenhle model odporuje principum aerodynamiky a mechaniky, je to jen nakreslene aby to vypadalo co nejvice "cool". Ty tvary jsou naprosto neprakticke. To je duvod proc letadla nekonstruuji filozofove. Kazdopadne ale ocenuji Vasi reakci v diskuziR^

+2/0
11.4.2015 21:10

L96i76b94u21š51e 12T54o72m83a70n82o71v87á 2568298248668

Já Vám rozumím, ale já tomu prostě věřím, během tisíciletí se mockrát ověřilo, že to, čemu se někteří smáli, pochybovali o tom, nebo si v neojdvážnějších snech netroufli ani představit, se nakonec někdy zrealizovalo. Kvantová mechanika a výzkum nejnovějších materiálů to může změnit. Nakonec o té létající velrybě psala i stoplusjednička: http://www.stoplusjednicka.cz/nebeska-velryba-budoucnost-dopravniho-letani

A i když to s tím úzce nesouvisí, co nejnovější teorie o Velkém třesku?? Padnout může časem leccos, co bylo po staletí považováno za konstantu pravdy...

+1/0
12.4.2015 9:37

M98a94r86t51i40n 21N47o94v96a88k 2630980887918

Treba to ze jste chytra a vzdelana osoba, ale to uz padlo.

0/−2
13.4.2015 9:24

R91i22c12h72a72r14d 83K35á43b10a 8289268160260

Nebyl to prave Cimrman, kdo experimentalne overil, ze foukanim mydlovych bublinek do vody zlato nevznika ?

0/0
13.4.2015 21:31

M95i44r26e51k 92P94r20o60k17š 4392911318

no, jen poslední dobou jsem si všiml.že mladý absolvent fllozosofické fakulty, jako novinář, dokáže psát super odborné články z jakéhokoliv oboru, přestože mu naprosto nerozumí.Naposled mě překvapila jiná absolventka filiszofické fakulty, která napsala rádoby odborný článek z oboru lékařství o tom, jak "Rakovina sžírá české varlata" Prostě člověk má pocit, že absolvent filozofické fakulty všechno, všude byl vše zná

+1/0
11.4.2015 20:17

L80i96b60u98š60e 35T53o93m71a56n46o25v56á 2608708448688

Pane Prokši, vidím, že Vás moje Filozofická fakulta velmi trápí. Kromě ní mám za sebou i přírodověcké gymnázium a rovněž pár semestrů přírodních věd na jedné americké univerzitě. Vysokou školu vystudovanou v technickém oboru opravdu nemám. Ale v článku, který Vám evidentně zkazil sobotu, představují vizi jednoho designéra, nikde není napsáno, že se to zítra začne vyrábět. Navíc uvádím jeden ze zdrojů, odkud čerpám. Pokud máte pocit, že se chcete veřejně odborně vyjádřit a máte zajímavé téma, napište nám na hotmail@idnes.cz. Rádi Vám článek zveřejníme.

+1/0
11.4.2015 20:28

J16a49r41o87s30l56a86v 57K44a70d44l97e22c 5351729352371

Možná by jste mohla zvládnout i pár ročníků psychologie kvůli nezaplevelování diskuze o ničem...

0/−1
12.4.2015 9:05

L72i25b39u73š42e 52T40o33m33a87n78o35v46á 2448498258478

Dobrý den pane Kadleci, a představte si, že čtyři semestry psychologie opravdu mám, potřebujete s něčím pomoct?;-) Škoda, že vy nemáte aspoň základní vzdělání v pravopise - neříká se mohla by jste  - ale mohla byste. Hezký den

+1/0
12.4.2015 9:44

V33á52c88l98a60v 50N73o51v26á63k 8196945591302

Dobrý (spisovně : dobré") :-)

0/0
13.4.2015 10:15

R73i89c28h86a55r14d 94K72á95b11a 8649958670170

Je hezke, ze tu diskutujete, tedy spise obhajujete svuj clanek. Ale je opravdu nutne, snizovat se k argumentum ohledne pravopisu? Udrzte si nadhled a nejakou uroven, jestli si mohu dovolit jednu drobnou nevyzadanou radu.

0/0
13.4.2015 14:33

T32o96m36á93š 81T73a11t29í45č38e22k 5730652320258

Jedné věci si designér nevšiml - Airbus 380 není zdaleka tak úspěšný, jak si firma očekávala. Důvodem je právě jeho velikost. Maximální počet pasažérů by mohl být 880, Emirates ale v těch lepších třídách dávají víc místa a vyjde jim to nějak na 530. Ale celkově je pro takového obra málo možností využití.

+1/0
11.4.2015 17:39

N87i31k38o73l66a 15Č44e27c56h 9921209526

800+ platí pro konfiguraci pouze s ekonomickou třídou. Prakticky všechny světové aerolinky provozují widebody letadla v konfiguraci min. dvou tříd, většinou ale tří. To není známkou úspěšnosti nebo neúspěšnosti letadla.

0/0
13.4.2015 11:20

T60o55m87á43š 63T82a65t29í29č37e24k 5220842290538

Však to netvrdím, že by rozdělení na first, business a tourist bylo známkou neúspěchu, to určitě ne. Ale prodeje Airbusu jsou za očekáváním. V neposlední řadě to souvisí s tím, že jsou nutný extra terminály, který kvůli občasným příletům A 380 nechce budovat každý letiště.

0/0
16.4.2015 21:29

M54a88r74t81i48n 72H56u17d78e35c31e11k 3113869799793

Stejne jako pan Cech se pripojim.

A380 nikdy nebylo koncipovano jako full economy jelikzo to nikdo nikdy nebude chtit.

I CZ na sve lince Ganzhou - BJ maji 3 tridy a verte mi. naplni se z 90%

0/0
15.4.2015 6:16

J10a70n 30H50l72e57d93í57k 4909982128952

ovšem jestli se musulmanům nebo Rusákům povede takové velké hovado sestřelit---  tak to zlikviduje několik pojišťoven.

0/0
11.4.2015 17:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.