Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prohlédněte si třípatrové jumbo budoucnosti. Pojme až 800 lidí

Na obloze by mohlo vypadat impozantně, o tom není pochyb. Třípatrové letadlo Progress Eagle navrhl španělský designér a letecký nadšenec Oscar Vinals. Tohle ekologické superjumbo budoucnosti s kapacitou až 800 cestujících má být tiché, bezpečné a s nulovými emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50o18s40e44f 83K47a56r43f58í76k 7632905146240

Když na chvilku uvážím, že by to jako mohlo fungovat, tak jenom přistávací dráha by musela být dlouhá na půl cesty mezi Prahou a Brnem, teda pod nebudou přistávat jak na letadlové lodi, což by se cestujícím asi nelíbilo;-D

0/0
13.4.2015 15:08

M52a64r70t57i19n 77H79u38d38e77c98e16k 3323819449163

mozna jeste brzdici padaky.

Ale na druou stranu by to snad konecne naucilo ty experty co se hnedle zvedaji a zacinaji vybalovat pri dosednuti. ;-D

0/0
15.4.2015 6:20

A69n85t30o76n76í96n 70R35a57š46k10a 8816484439495

Těžká fantasmagorie,ale kouká se na to hezky :-)

0/0
13.4.2015 14:56

J84a97n 79V12á76c48l11a60v56í52k 3222796621459

Fyzika je stejně jen buržoazní pavěda.

+6/0
13.4.2015 14:03

J76a25r74o97m51í16r 76K70r37á47l 4550929454109

R^ Tak. ;-D

+1/0
13.4.2015 15:36

S76t97a89n94i37s23l18a52v 79M67a67r67e34š 7726335642274

Proč mi přijde každý náhled do budoucnosti děsně kýčovitý ? Ale asi bych neodolal a svezl se. :)

0/0
13.4.2015 11:24

M18i88c79h30a34l 82P95a36d71ě24r69a 7410552820127

Hnus....MImochodem, okynka kokpitu jsou vylozene Airbus design.

+1/0
13.4.2015 10:36

J11a87n 78H54á32l83a 8345315680727

Jako koncept moc pěkné, jen si nejsem jistý, zda to pán konzultoval taky s paní aerodynamikou, zvlášť ty partie vpředu a kolem VOP a SOP. Nulové emise to klidně mít může, neb to nemá šanci vzlétnout.;-)

+4/0
13.4.2015 10:23

A94l40e83x47a51n96d14r 82K38o84s55t29k51a 8522248926674

Proč ne. V okamžiku, kdy budeme mít nějaký vhodný zdroj vodíku. Nejlépe ekologický a laciný. Jenže nic takového bohužel nemáme.

+1/0
12.4.2015 20:01

D64a97n47i20e33l 83Z64u66t46h 8923779425428

Atomove reaktory IV generace - Jako palivo pouzivaji "vyhorele" palivo ze soucasnych reaktoru a krome elektriny mohou vyrabet i vodik.

+2/0
13.4.2015 9:41

A82l66e20x57a39n52d22r 88K30o27s65t58k27a 8962558806454

A hlavně že jich máme stovky v provozu že? A ani nevíme, kam s tím přebytečným vodíkem..... Jak říkám, podobné hrátky budou fajn, za pár (10 nebo 20?) let.

0/0
13.4.2015 12:15

J36a39r38o26s69l33a30v 61T71a55c28h80o14v13s35k50y 2942120874180

Vodik vam vyrobi i uhelna elektrarna elektrolyzou vody.

0/0
13.4.2015 13:16

R92o22b71e80r78t 44M80r81o61c16z86k19o84w11s66k47i 7138260239434

Naprostá nádhera R^R^R^R^R^

+3/−1
11.4.2015 23:13

P88a95v67e95l 92S17ý25k23o39r17a 7317942667721

to nevyprodáte. Jedině, pokud by byly letenky Praha Peking za 5,- Kč. Last minit.

+1/−3
11.4.2015 22:49

M51a24r67t57i46n 34H51u48d98e65c68e19k 3953139469863

LOL.

Tak to jste me pobavil :)

vy moc casto necestujete co? Ano v Cechach se to tezko vyproda.

0/0
15.4.2015 5:48

P47a78v88e54l 28S96ý54k74o86r70a 7297672517531

Jo, možná před 20 - 35 lety. Dnes máme terorismus. [>-]

Víte o tom, že ve Francii je velký problém s 3000 utajenými  teroristy ? Kdo ví, úzkostlivě se vyhýbá francouzským aerolinkám. Raději přistane v Curychu a do Francie ten kousek dojede autem.

Vědí proč. EU

+3/−7
11.4.2015 22:47

L83u91k51á22š 59C51h79l54á78d87e91k 7503959129373

to mi připomíná  future koncept airbusu 

http://www.airbus.com/innovation/future-by-airbus/concept-planes/the-airbus-concept-plane/

0/0
11.4.2015 21:06

J82a21n 22F75i51a69l51a 7154227535549

Z důvodu rozdělení rizika bych neshromažďoval tolik lidí v jednom letadle.

0/−2
11.4.2015 20:24

J68a91r70o74s15l83a96v 55K80o76m67o83ň 1530934174911

z hlediska rentability je zájem co nejvíc lidí v jednom letadle a ekonomika dneska řídí vše a tak i toto. Však už byly i návrhy na cestování skoro ve stoje

+1/−1
11.4.2015 21:33

I98v10a61n 77R10ů52ž47i13č59k17a 3900982820422

a Lubitz se mohl "proslavit" ještě více, nebo tam budou tři patra kokopilotů?

0/−1
11.4.2015 20:13

O85n38d67ř15e82j 87Č83a14p82k18a 6521491303604

V něčem takhle velkém není problém dát celé zázemí pro piloty až za bezpečnostní dveře, jediný, kdo by šel dovnitř nebo ven, by byla letuška s večeří.

+2/0
11.4.2015 20:45

Z25d37e67n81ě44k 77V51a14v59ř74i53n26a 6533665252963

Behance je veřejný portál pro vytváření portfolií výtvarníků, designérů a fotografů... -.-

+6/0
11.4.2015 19:14

P91a97v71e48l 89T38r25ü47b21e28n18e94k27r 7531351592312

Ty jo, už sem se začal potit že to čtu na technetu. Naštěstí toto vytvořili zde na cestování, což normálně vůbec nečtu. Začal sem se bát že sem přišel o poslední ostrůvek na idnes, který jde ještě číst.

+8/−1
11.4.2015 18:39

M86i87r31e48k 19P63r15o89k80š 4782911618

Libuše Tomanová, absolventka filozofické fakulty, dnes novinářka, kopíruje takovéto články, Poslední dobou je pravidlem, ženovináři, absolventi filiozofických oborů ,dokáží filiozofovat i v technických oborech

+8/−1
11.4.2015 18:17

L65i43b27u87š85e 26T53o77m81a69n86o22v30á 2698258688558

Dobrý den pane Prokši, vidím, že Vás to velmi vnitřně zasáhlo;-). Nicméně to není můj autorský článek, v textu je uvedený zdroj informací - britský deník Daily Mail. Zkuste napsat jim, jestli nechtějí změnit obor:-P

+2/−1
11.4.2015 19:56

J86a16n 49J92e94l66í77n92e58k 8813435652576

To je skvělé, takže už jen opisujete cizí články? A navíc z takového braku, jako je DM? Každý soudný člověk musí vědět, že tenhle článek je také nesmysl, tak nechápu, proč ho opisujete, nebo už nepoužíváte v redakci kritické myšlení?

+4/−1
11.4.2015 20:05

L18i58b32u85š54e 84T90o17m41a37n80o81v48á 2268108198288

Dobrý den, nemyslím sei, že je to brak. O tomto novém letadle mimochodem informoval i zpravodajský server CNN, BBC, Business Insider  a v České republice magazín Reflex (viz. odkaz: http://www.reflex.cz/clanek/zajimavosti/62740/vime-jak-bude-vypadat-letadlo-budoucnosti-pripravte-se-na-revolucni-zmeny.html).  Všechno totální braky.

+2/−1
11.4.2015 20:13

L48i47b46u43š93e 71T52o67m70a75n48o93v36á 2438208218338

respektive na CNN se psalo o prvním návrhu tohoto designéra - Sky Whale, abych byla přesná, viz. http://edition.cnn.com/2014/01/21/travel/sky-whale-future-of-flying/

Jinak je v článku napsáno, že jde o návrh, o plán, atd.. což průmysloví designéři dělají, to je jejich práce, a nikdo netvrdí, že je to věc, která se okamžitě konstruuje. Je to o vizi. Zkuste být naživu dalších 60 - 100 let a třeba si v něčem podobném zaletíte. I Vernovi se kdysi smáli - ti, co neuměli nebo nechtěli snít...

+2/0
11.4.2015 20:18

J60a37n 88J43e24l40í77n48e55k 8783685202556

Ano, to je pravda, ale na konci článku stojí."Mark Drela, professor in the department of aeronautics and astronautics at MIT, agrees. “The airplane fuselage is a pressure vessel,” he says. “It really needs a circular cross section for that. You don’t see scuba diving tanks that are rectangular. If it’s round, then it’s light.” On a plane, of course, weight is everything.

“Airplanes look the way they do, not because of some stylistic decision, but almost entirely for technical reasons,” he says. “Form follows function.”

For that reason, Drela doubts the usefulness of design exercises like this one. “It’s more of a stylistic concept,” he says."

Ten článek je mnohem delší a jede více do hloubky, není to jen takové plácnutí, ale ikdyž BBC přinese zprávu o nějáké "nesmyslnosti", vždy je tam zdůvodnění, proč to nejde atd.

http://www.bbc.com/future/story/20140217-whale-shaped-giant-of-the-skies

+3/−2
11.4.2015 20:21

L50i77b83u39š42e 94T29o24m24a86n79o28v83á 2198518228148

To máte pravdu, ale také hned v prvních větách autorka na CNN píše:

"Give a designer and aviation geek some time and a pencil, and you might just get something great. At the very least you'll get something spectacular." A právě o tom s vámi hovořím, je to o té vizi, nikdo Vám neprezentuje hotový prototyp, na kterém pracoval tým mechaniků, inženýrů,...ale právě tu vizi. A nezlobte se, mně se to líbí. Já už se toho nedožiju, ale zaletěla bych si v tom ráda.

+3/0
11.4.2015 20:37

J92a70n 70J24e64l71í30n84e34k 8173675942476

No, jak myslíte. Tohohle se nedožijí ani moji vnuci.

+1/−2
11.4.2015 20:55

J91a82n 57J24e35l69í20n96e10k 8243905192456

Ale musím ocenit, že si tu obhajujete článek, to mnoho novinářů nedokáže R^

+6/−1
11.4.2015 20:57

L50i18b25u40š30e 35T35o51m84a97n49o40v84á 2158628548188

Ještě jsem se dívala na tu víc než 70 let starou Breguetovu rovnici, na kterou odkazuje dr. Drela v článku z BBC, vždyť za několik desítek let to může být ale úplně jinak, všechno může změnit kvantová mechanika a materiály, které si dnes ani neumíme představit... (ze stoplusjedničky: http://www.stoplusjednicka.cz/dopravni-letadla-budoucnosti-na-skladacich-kridlech-levne-ekologicky)

Navíc průmyslový design dnes vládne pomalu všemu, včetně nože na krájení chleba. Možná to letadlo bude vypadat trochu jinak, to nevím, ale třípatrové letadlo tady po roce 2030 bude, tomu věřím:-)

+2/0
11.4.2015 23:24

M87a61r28t76i93n 95N69o68v83a80k 2120170927558

Proboha co to mate s kvantovou mechanikou. No typicky pisalek pro idnes... KM je tu s nami uz 100 let, by me zajimalo jak letadlo zmenite na vlnu a poslete ho zkrz pohori aby se protunelovalo. Teda samozrejme nas muzete ohromit ze to bylo v nejakem dile star-treku....

0/−2
13.4.2015 9:17

J78a15n 29J31e22l69í93n86e41k 8683955172846

Já vás chápu, ale dnešní tvar letadel je dán hlavně aerodynamikou a tam je pokrok neuvěřitelně zdlouhavý a zároveň velmi drahý. Vemte si, jak dlouho už tu jsou uhlíkové kompozitní materiály, od 80 let. A až v posledních letech jsou z nich možná vyrobit letadla. Aerodynamika je mým povoláním, i když nenavrhuji letadla, tak věřte, že jiný tvar si v zemské atmosféře nedovedu představit.

0/0
13.4.2015 14:17

P18e83t49r 64U56r51a90m 1362390903687

Problem je, ze se tu sklouzavate z podminovaciho zpusobu do prosteho budouciho casu, jako ze to nekdy bude postavene. NEBUDE. Tenhle model odporuje principum aerodynamiky a mechaniky, je to jen nakreslene aby to vypadalo co nejvice "cool". Ty tvary jsou naprosto neprakticke. To je duvod proc letadla nekonstruuji filozofove. Kazdopadne ale ocenuji Vasi reakci v diskuziR^

+2/0
11.4.2015 21:10

L55i21b54u70š46e 53T33o43m91a51n69o35v65á 2828508848248

Já Vám rozumím, ale já tomu prostě věřím, během tisíciletí se mockrát ověřilo, že to, čemu se někteří smáli, pochybovali o tom, nebo si v neojdvážnějších snech netroufli ani představit, se nakonec někdy zrealizovalo. Kvantová mechanika a výzkum nejnovějších materiálů to může změnit. Nakonec o té létající velrybě psala i stoplusjednička: http://www.stoplusjednicka.cz/nebeska-velryba-budoucnost-dopravniho-letani

A i když to s tím úzce nesouvisí, co nejnovější teorie o Velkém třesku?? Padnout může časem leccos, co bylo po staletí považováno za konstantu pravdy...

+1/0
12.4.2015 9:37

M11a29r59t79i86n 21N61o84v43a26k 2550640127298

Treba to ze jste chytra a vzdelana osoba, ale to uz padlo.

0/−2
13.4.2015 9:24

R49i24c59h75a10r24d 33K49á86b45a 8619258430470

Nebyl to prave Cimrman, kdo experimentalne overil, ze foukanim mydlovych bublinek do vody zlato nevznika ?

0/0
13.4.2015 21:31

M57i83r81e15k 66P75r34o19k40š 4872681108

no, jen poslední dobou jsem si všiml.že mladý absolvent fllozosofické fakulty, jako novinář, dokáže psát super odborné články z jakéhokoliv oboru, přestože mu naprosto nerozumí.Naposled mě překvapila jiná absolventka filiszofické fakulty, která napsala rádoby odborný článek z oboru lékařství o tom, jak "Rakovina sžírá české varlata" Prostě člověk má pocit, že absolvent filozofické fakulty všechno, všude byl vše zná

+1/0
11.4.2015 20:17

L91i84b12u37š76e 78T89o31m29a21n15o17v49á 2698908608418

Pane Prokši, vidím, že Vás moje Filozofická fakulta velmi trápí. Kromě ní mám za sebou i přírodověcké gymnázium a rovněž pár semestrů přírodních věd na jedné americké univerzitě. Vysokou školu vystudovanou v technickém oboru opravdu nemám. Ale v článku, který Vám evidentně zkazil sobotu, představují vizi jednoho designéra, nikde není napsáno, že se to zítra začne vyrábět. Navíc uvádím jeden ze zdrojů, odkud čerpám. Pokud máte pocit, že se chcete veřejně odborně vyjádřit a máte zajímavé téma, napište nám na hotmail@idnes.cz. Rádi Vám článek zveřejníme.

+1/0
11.4.2015 20:28

J23a28r70o76s23l36a59v 44K49a97d35l93e40c 5821709162101

Možná by jste mohla zvládnout i pár ročníků psychologie kvůli nezaplevelování diskuze o ničem...

0/−1
12.4.2015 9:05

L31i47b46u59š67e 82T35o22m28a46n78o73v65á 2958838738778

Dobrý den pane Kadleci, a představte si, že čtyři semestry psychologie opravdu mám, potřebujete s něčím pomoct?;-) Škoda, že vy nemáte aspoň základní vzdělání v pravopise - neříká se mohla by jste  - ale mohla byste. Hezký den

+1/0
12.4.2015 9:44

V27á69c96l33a78v 57N52o92v37á79k 8636365881372

Dobrý (spisovně : dobré") :-)

0/0
13.4.2015 10:15

R43i10c49h47a52r23d 81K54á44b45a 8639948890790

Je hezke, ze tu diskutujete, tedy spise obhajujete svuj clanek. Ale je opravdu nutne, snizovat se k argumentum ohledne pravopisu? Udrzte si nadhled a nejakou uroven, jestli si mohu dovolit jednu drobnou nevyzadanou radu.

0/0
13.4.2015 14:33

T69o83m12á50š 30T62a64t11í19č76e52k 5890922660408

Jedné věci si designér nevšiml - Airbus 380 není zdaleka tak úspěšný, jak si firma očekávala. Důvodem je právě jeho velikost. Maximální počet pasažérů by mohl být 880, Emirates ale v těch lepších třídách dávají víc místa a vyjde jim to nějak na 530. Ale celkově je pro takového obra málo možností využití.

+1/0
11.4.2015 17:39

N12i70k85o39l18a 44Č72e25c57h 9411599946

800+ platí pro konfiguraci pouze s ekonomickou třídou. Prakticky všechny světové aerolinky provozují widebody letadla v konfiguraci min. dvou tříd, většinou ale tří. To není známkou úspěšnosti nebo neúspěšnosti letadla.

0/0
13.4.2015 11:20

T71o34m60á68š 82T66a71t32í52č77e23k 5150362720428

Však to netvrdím, že by rozdělení na first, business a tourist bylo známkou neúspěchu, to určitě ne. Ale prodeje Airbusu jsou za očekáváním. V neposlední řadě to souvisí s tím, že jsou nutný extra terminály, který kvůli občasným příletům A 380 nechce budovat každý letiště.

0/0
16.4.2015 21:29

M90a71r93t62i30n 25H23u42d74e77c65e80k 3453959679533

Stejne jako pan Cech se pripojim.

A380 nikdy nebylo koncipovano jako full economy jelikzo to nikdo nikdy nebude chtit.

I CZ na sve lince Ganzhou - BJ maji 3 tridy a verte mi. naplni se z 90%

0/0
15.4.2015 6:16

J19a69n 66H92l75e57d18í69k 4329302438862

ovšem jestli se musulmanům nebo Rusákům povede takové velké hovado sestřelit---  tak to zlikviduje několik pojišťoven.

0/0
11.4.2015 17:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.