Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prohlédněte si třípatrové jumbo budoucnosti. Pojme až 800 lidí

Na obloze by mohlo vypadat impozantně, o tom není pochyb. Třípatrové letadlo Progress Eagle navrhl španělský designér a letecký nadšenec Oscar Vinals. Tohle ekologické superjumbo budoucnosti s kapacitou až 800 cestujících má být tiché, bezpečné a s nulovými emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12o72s63e53f 26K25a93r37f28í89k 7752745786540

Když na chvilku uvážím, že by to jako mohlo fungovat, tak jenom přistávací dráha by musela být dlouhá na půl cesty mezi Prahou a Brnem, teda pod nebudou přistávat jak na letadlové lodi, což by se cestujícím asi nelíbilo;-D

0/0
13.4.2015 15:08

M47a77r64t30i71n 81H71u97d97e97c92e65k 3453189169343

mozna jeste brzdici padaky.

Ale na druou stranu by to snad konecne naucilo ty experty co se hnedle zvedaji a zacinaji vybalovat pri dosednuti. ;-D

0/0
15.4.2015 6:20

A57n95t25o36n59í22n 43R46a51š63k49a 8146244899845

Těžká fantasmagorie,ale kouká se na to hezky :-)

0/0
13.4.2015 14:56


J75a37n 31V34á39c36l29a21v50í25k 3132736651609

Fyzika je stejně jen buržoazní pavěda.

+6/0
13.4.2015 14:03

J60a78r84o30m93í41r 79K58r52á94l 4340449274789

R^ Tak. ;-D

+1/0
13.4.2015 15:36

S18t41a67n83i17s22l27a37v 23M83a75r97e37š 7836745202554

Proč mi přijde každý náhled do budoucnosti děsně kýčovitý ? Ale asi bych neodolal a svezl se. :)

0/0
13.4.2015 11:24

M47i77c85h90a83l 64P82a30d57ě15r26a 7840362980947

Hnus....MImochodem, okynka kokpitu jsou vylozene Airbus design.

+1/0
13.4.2015 10:36

J18a50n 13H18á57l29a 8655525430327

Jako koncept moc pěkné, jen si nejsem jistý, zda to pán konzultoval taky s paní aerodynamikou, zvlášť ty partie vpředu a kolem VOP a SOP. Nulové emise to klidně mít může, neb to nemá šanci vzlétnout.;-)

+4/0
13.4.2015 10:23

A65l10e54x94a14n94d83r 41K49o85s65t41k87a 8342768836624

Proč ne. V okamžiku, kdy budeme mít nějaký vhodný zdroj vodíku. Nejlépe ekologický a laciný. Jenže nic takového bohužel nemáme.

+1/0
12.4.2015 20:01

D59a17n10i51e86l 84Z79u88t86h 8803669615358

Atomove reaktory IV generace - Jako palivo pouzivaji "vyhorele" palivo ze soucasnych reaktoru a krome elektriny mohou vyrabet i vodik.

+2/0
13.4.2015 9:41

A81l34e52x67a27n63d37r 34K53o19s42t53k86a 8222398756624

A hlavně že jich máme stovky v provozu že? A ani nevíme, kam s tím přebytečným vodíkem..... Jak říkám, podobné hrátky budou fajn, za pár (10 nebo 20?) let.

0/0
13.4.2015 12:15

J77a40r72o66s16l45a42v 80T78a25c73h15o26v24s27k78y 2232140414880

Vodik vam vyrobi i uhelna elektrarna elektrolyzou vody.

0/0
13.4.2015 13:16

R29o16b22e56r37t 16M96r67o97c10z71k50o23w33s12k35i 7878680749884

Naprostá nádhera R^R^R^R^R^

+3/−1
11.4.2015 23:13

P19a86v48e48l 62S28ý36k94o24r73a 7727172967851

to nevyprodáte. Jedině, pokud by byly letenky Praha Peking za 5,- Kč. Last minit.

+1/−3
11.4.2015 22:49

M42a70r27t26i38n 98H47u73d81e77c52e33k 3913929219903

LOL.

Tak to jste me pobavil :)

vy moc casto necestujete co? Ano v Cechach se to tezko vyproda.

0/0
15.4.2015 5:48

P89a53v38e51l 78S42ý67k73o92r18a 7797122527341

Jo, možná před 20 - 35 lety. Dnes máme terorismus. [>-]

Víte o tom, že ve Francii je velký problém s 3000 utajenými  teroristy ? Kdo ví, úzkostlivě se vyhýbá francouzským aerolinkám. Raději přistane v Curychu a do Francie ten kousek dojede autem.

Vědí proč. EU

+3/−7
11.4.2015 22:47

L36u64k52á36š 89C40h17l71á40d75e50k 7443149699953

to mi připomíná  future koncept airbusu 

http://www.airbus.com/innovation/future-by-airbus/concept-planes/the-airbus-concept-plane/

0/0
11.4.2015 21:06

J39a36n 42F83i32a82l28a 7784547175989

Z důvodu rozdělení rizika bych neshromažďoval tolik lidí v jednom letadle.

0/−2
11.4.2015 20:24

J13a53r33o29s29l45a31v 57K51o87m79o64ň 1120794834281

z hlediska rentability je zájem co nejvíc lidí v jednom letadle a ekonomika dneska řídí vše a tak i toto. Však už byly i návrhy na cestování skoro ve stoje

+1/−1
11.4.2015 21:33

I23v62a11n 43R38ů96ž76i62č81k46a 3280292500182

a Lubitz se mohl "proslavit" ještě více, nebo tam budou tři patra kokopilotů?

0/−1
11.4.2015 20:13

O85n96d29ř90e36j 62Č47a21p55k15a 6231551283184

V něčem takhle velkém není problém dát celé zázemí pro piloty až za bezpečnostní dveře, jediný, kdo by šel dovnitř nebo ven, by byla letuška s večeří.

+2/0
11.4.2015 20:45

Z58d70e40n13ě48k 63V15a25v53ř72i70n16a 6753705462823

Behance je veřejný portál pro vytváření portfolií výtvarníků, designérů a fotografů... -.-

+6/0
11.4.2015 19:14

P27a11v16e43l 11T82r45ü21b53e30n80e12k17r 7941301822772

Ty jo, už sem se začal potit že to čtu na technetu. Naštěstí toto vytvořili zde na cestování, což normálně vůbec nečtu. Začal sem se bát že sem přišel o poslední ostrůvek na idnes, který jde ještě číst.

+8/−1
11.4.2015 18:39

M68i13r20e15k 24P80r86o12k69š 4522561298

Libuše Tomanová, absolventka filozofické fakulty, dnes novinářka, kopíruje takovéto články, Poslední dobou je pravidlem, ženovináři, absolventi filiozofických oborů ,dokáží filiozofovat i v technických oborech

+8/−1
11.4.2015 18:17

L30i86b76u73š71e 86T21o48m84a16n75o34v29á 2588278828138

Dobrý den pane Prokši, vidím, že Vás to velmi vnitřně zasáhlo;-). Nicméně to není můj autorský článek, v textu je uvedený zdroj informací - britský deník Daily Mail. Zkuste napsat jim, jestli nechtějí změnit obor:-P

+2/−1
11.4.2015 19:56

J18a57n 51J87e37l17í66n36e76k 8123305292406

To je skvělé, takže už jen opisujete cizí články? A navíc z takového braku, jako je DM? Každý soudný člověk musí vědět, že tenhle článek je také nesmysl, tak nechápu, proč ho opisujete, nebo už nepoužíváte v redakci kritické myšlení?

+4/−1
11.4.2015 20:05

L41i39b88u90š32e 43T13o37m44a18n18o43v92á 2628378848858

Dobrý den, nemyslím sei, že je to brak. O tomto novém letadle mimochodem informoval i zpravodajský server CNN, BBC, Business Insider  a v České republice magazín Reflex (viz. odkaz: http://www.reflex.cz/clanek/zajimavosti/62740/vime-jak-bude-vypadat-letadlo-budoucnosti-pripravte-se-na-revolucni-zmeny.html).  Všechno totální braky.

+2/−1
11.4.2015 20:13

L64i62b13u98š61e 94T14o41m92a79n20o47v93á 2848908288548

respektive na CNN se psalo o prvním návrhu tohoto designéra - Sky Whale, abych byla přesná, viz. http://edition.cnn.com/2014/01/21/travel/sky-whale-future-of-flying/

Jinak je v článku napsáno, že jde o návrh, o plán, atd.. což průmysloví designéři dělají, to je jejich práce, a nikdo netvrdí, že je to věc, která se okamžitě konstruuje. Je to o vizi. Zkuste být naživu dalších 60 - 100 let a třeba si v něčem podobném zaletíte. I Vernovi se kdysi smáli - ti, co neuměli nebo nechtěli snít...

+2/0
11.4.2015 20:18

J74a45n 45J37e36l82í78n74e72k 8493435532436

Ano, to je pravda, ale na konci článku stojí."Mark Drela, professor in the department of aeronautics and astronautics at MIT, agrees. “The airplane fuselage is a pressure vessel,” he says. “It really needs a circular cross section for that. You don’t see scuba diving tanks that are rectangular. If it’s round, then it’s light.” On a plane, of course, weight is everything.

“Airplanes look the way they do, not because of some stylistic decision, but almost entirely for technical reasons,” he says. “Form follows function.”

For that reason, Drela doubts the usefulness of design exercises like this one. “It’s more of a stylistic concept,” he says."

Ten článek je mnohem delší a jede více do hloubky, není to jen takové plácnutí, ale ikdyž BBC přinese zprávu o nějáké "nesmyslnosti", vždy je tam zdůvodnění, proč to nejde atd.

http://www.bbc.com/future/story/20140217-whale-shaped-giant-of-the-skies

+3/−2
11.4.2015 20:21

L53i38b50u90š46e 66T26o40m78a44n84o58v39á 2638928898498

To máte pravdu, ale také hned v prvních větách autorka na CNN píše:

"Give a designer and aviation geek some time and a pencil, and you might just get something great. At the very least you'll get something spectacular." A právě o tom s vámi hovořím, je to o té vizi, nikdo Vám neprezentuje hotový prototyp, na kterém pracoval tým mechaniků, inženýrů,...ale právě tu vizi. A nezlobte se, mně se to líbí. Já už se toho nedožiju, ale zaletěla bych si v tom ráda.

+3/0
11.4.2015 20:37

J33a27n 24J48e86l90í49n57e38k 8793335342886

No, jak myslíte. Tohohle se nedožijí ani moji vnuci.

+1/−2
11.4.2015 20:55

J54a70n 86J58e35l80í95n13e47k 8333125232956

Ale musím ocenit, že si tu obhajujete článek, to mnoho novinářů nedokáže R^

+6/−1
11.4.2015 20:57

L11i60b78u96š29e 85T84o33m26a25n39o94v66á 2468118438188

Ještě jsem se dívala na tu víc než 70 let starou Breguetovu rovnici, na kterou odkazuje dr. Drela v článku z BBC, vždyť za několik desítek let to může být ale úplně jinak, všechno může změnit kvantová mechanika a materiály, které si dnes ani neumíme představit... (ze stoplusjedničky: http://www.stoplusjednicka.cz/dopravni-letadla-budoucnosti-na-skladacich-kridlech-levne-ekologicky)

Navíc průmyslový design dnes vládne pomalu všemu, včetně nože na krájení chleba. Možná to letadlo bude vypadat trochu jinak, to nevím, ale třípatrové letadlo tady po roce 2030 bude, tomu věřím:-)

+2/0
11.4.2015 23:24

M86a91r16t89i89n 23N70o79v38a21k 2920460847938

Proboha co to mate s kvantovou mechanikou. No typicky pisalek pro idnes... KM je tu s nami uz 100 let, by me zajimalo jak letadlo zmenite na vlnu a poslete ho zkrz pohori aby se protunelovalo. Teda samozrejme nas muzete ohromit ze to bylo v nejakem dile star-treku....

0/−2
13.4.2015 9:17

J89a87n 78J41e59l47í48n64e38k 8543575622676

Já vás chápu, ale dnešní tvar letadel je dán hlavně aerodynamikou a tam je pokrok neuvěřitelně zdlouhavý a zároveň velmi drahý. Vemte si, jak dlouho už tu jsou uhlíkové kompozitní materiály, od 80 let. A až v posledních letech jsou z nich možná vyrobit letadla. Aerodynamika je mým povoláním, i když nenavrhuji letadla, tak věřte, že jiný tvar si v zemské atmosféře nedovedu představit.

0/0
13.4.2015 14:17

P44e94t68r 39U45r19a17m 1152210463177

Problem je, ze se tu sklouzavate z podminovaciho zpusobu do prosteho budouciho casu, jako ze to nekdy bude postavene. NEBUDE. Tenhle model odporuje principum aerodynamiky a mechaniky, je to jen nakreslene aby to vypadalo co nejvice "cool". Ty tvary jsou naprosto neprakticke. To je duvod proc letadla nekonstruuji filozofove. Kazdopadne ale ocenuji Vasi reakci v diskuziR^

+2/0
11.4.2015 21:10

L26i89b73u90š85e 40T31o27m70a74n56o22v63á 2758368548668

Já Vám rozumím, ale já tomu prostě věřím, během tisíciletí se mockrát ověřilo, že to, čemu se někteří smáli, pochybovali o tom, nebo si v neojdvážnějších snech netroufli ani představit, se nakonec někdy zrealizovalo. Kvantová mechanika a výzkum nejnovějších materiálů to může změnit. Nakonec o té létající velrybě psala i stoplusjednička: http://www.stoplusjednicka.cz/nebeska-velryba-budoucnost-dopravniho-letani

A i když to s tím úzce nesouvisí, co nejnovější teorie o Velkém třesku?? Padnout může časem leccos, co bylo po staletí považováno za konstantu pravdy...

+1/0
12.4.2015 9:37

M34a60r67t23i27n 69N76o96v76a55k 2570120267848

Treba to ze jste chytra a vzdelana osoba, ale to uz padlo.

0/−2
13.4.2015 9:24

R78i51c71h25a69r72d 56K77á96b33a 8409918920860

Nebyl to prave Cimrman, kdo experimentalne overil, ze foukanim mydlovych bublinek do vody zlato nevznika ?

0/0
13.4.2015 21:31

M82i15r62e18k 64P50r80o59k77š 4922981308

no, jen poslední dobou jsem si všiml.že mladý absolvent fllozosofické fakulty, jako novinář, dokáže psát super odborné články z jakéhokoliv oboru, přestože mu naprosto nerozumí.Naposled mě překvapila jiná absolventka filiszofické fakulty, která napsala rádoby odborný článek z oboru lékařství o tom, jak "Rakovina sžírá české varlata" Prostě člověk má pocit, že absolvent filozofické fakulty všechno, všude byl vše zná

+1/0
11.4.2015 20:17

L84i72b25u54š88e 77T70o91m60a66n80o19v55á 2638448818358

Pane Prokši, vidím, že Vás moje Filozofická fakulta velmi trápí. Kromě ní mám za sebou i přírodověcké gymnázium a rovněž pár semestrů přírodních věd na jedné americké univerzitě. Vysokou školu vystudovanou v technickém oboru opravdu nemám. Ale v článku, který Vám evidentně zkazil sobotu, představují vizi jednoho designéra, nikde není napsáno, že se to zítra začne vyrábět. Navíc uvádím jeden ze zdrojů, odkud čerpám. Pokud máte pocit, že se chcete veřejně odborně vyjádřit a máte zajímavé téma, napište nám na hotmail@idnes.cz. Rádi Vám článek zveřejníme.

+1/0
11.4.2015 20:28

J76a88r24o71s91l49a46v 75K14a28d72l77e26c 5491759622681

Možná by jste mohla zvládnout i pár ročníků psychologie kvůli nezaplevelování diskuze o ničem...

0/−1
12.4.2015 9:05

L21i59b25u46š13e 19T22o22m11a51n82o40v35á 2948438218728

Dobrý den pane Kadleci, a představte si, že čtyři semestry psychologie opravdu mám, potřebujete s něčím pomoct?;-) Škoda, že vy nemáte aspoň základní vzdělání v pravopise - neříká se mohla by jste  - ale mohla byste. Hezký den

+1/0
12.4.2015 9:44

V53á17c78l47a91v 33N77o77v84á58k 8966245441272

Dobrý (spisovně : dobré") :-)

0/0
13.4.2015 10:15

R15i56c86h51a83r66d 87K72á78b12a 8589898960620

Je hezke, ze tu diskutujete, tedy spise obhajujete svuj clanek. Ale je opravdu nutne, snizovat se k argumentum ohledne pravopisu? Udrzte si nadhled a nejakou uroven, jestli si mohu dovolit jednu drobnou nevyzadanou radu.

0/0
13.4.2015 14:33

T44o77m32á38š 66T52a95t67í82č30e28k 5360462680288

Jedné věci si designér nevšiml - Airbus 380 není zdaleka tak úspěšný, jak si firma očekávala. Důvodem je právě jeho velikost. Maximální počet pasažérů by mohl být 880, Emirates ale v těch lepších třídách dávají víc místa a vyjde jim to nějak na 530. Ale celkově je pro takového obra málo možností využití.

+1/0
11.4.2015 17:39

N60i24k97o66l34a 76Č83e48c52h 9581539846

800+ platí pro konfiguraci pouze s ekonomickou třídou. Prakticky všechny světové aerolinky provozují widebody letadla v konfiguraci min. dvou tříd, většinou ale tří. To není známkou úspěšnosti nebo neúspěšnosti letadla.

0/0
13.4.2015 11:20

T79o37m76á87š 12T35a25t42í16č35e67k 5570912300478

Však to netvrdím, že by rozdělení na first, business a tourist bylo známkou neúspěchu, to určitě ne. Ale prodeje Airbusu jsou za očekáváním. V neposlední řadě to souvisí s tím, že jsou nutný extra terminály, který kvůli občasným příletům A 380 nechce budovat každý letiště.

0/0
16.4.2015 21:29

M72a65r32t57i29n 29H54u28d86e60c33e72k 3843609399783

Stejne jako pan Cech se pripojim.

A380 nikdy nebylo koncipovano jako full economy jelikzo to nikdo nikdy nebude chtit.

I CZ na sve lince Ganzhou - BJ maji 3 tridy a verte mi. naplni se z 90%

0/0
15.4.2015 6:16

J78a22n 66H25l39e15d41í26k 4109312358212

ovšem jestli se musulmanům nebo Rusákům povede takové velké hovado sestřelit---  tak to zlikviduje několik pojišťoven.

0/0
11.4.2015 17:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.