Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Asie bez cestovky na vlastní pěst. Ušetříte desetitisíce

Někdy se cestovka vyplatí, jindy zase ne. Při cestách do Asie však služby cestovních kanceláří mohou cestu prodražit na dvojnásobek až trojnásobek, tedy oproti tomu, co platí nezávislí cestovatelé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i51ř47í 26H68o98r53á47k 2413140420266

Mam stejne zkusenosti, samozrejme. Ale kdyz jsem zacal pracovat a cestovat nejak jsem si myslel ze jinak to nejde 😊 Ted uz na Pelikanovi akcni letenky a hotel pres booking a budu v Asii za 20tis si zit jako kral, lepsi nez hotel v egypte kde nic krome plaze a pokoje moc neni 😊

0/0
20.4.2015 14:00

M85i77r76o63s73l39a20v 81H87e36r91a16n 6428147331

Chtel bych rict ale ze Ceska republika skveta, zacina byt rajem na zemi :-) Kdyz uz i socky, nezamestnany se mohou podivat do zemi jako je Asie znamena to ze Cesi jsou na tom jen a jen lip :-P

0/0
15.4.2015 22:07

M82i23r82o28s60l64a68v 14H53e98r98a42n 6538477491

Je jasny ze jeste zde chudoba je, to takovej socka cech, nefakcenko stale kouka ze vstupny nekde platit nebude, nekde to radsi obejde, jinde hold nevezme vyhlidkovy bus ale snaha, nasetrit, dojet tam a potom tam se snazit za to malo nekde jezdit  porad si to stejne uzit byse mela cenit :-)

+1/0
15.4.2015 22:09


P25e47t29r 49V24a18n30ě22k 3627628643526

V Asiiji jsme byli s manželkou od r. 2009 cca 10x.Procestovali jsme Bali, Malajsii, Thajsko, Kambodžu, Vietnam, Činu, Filipiny, Maccau, Hong Kong. 2x jsme si odskočili do Austrálie. Pobyt na jednom mistě vždy aspoň týden. Slušný hotel, jidlo na ulice, půjčeni motorky. A za cenu max 1/3 s cestovkou. Jevto ovsem i o case a štěstí. Po Asii jsme lítali Air Asia / levné a splehlivé lety, ubytovani přes  Booking. Vše zařízeno z domu a bez jakychkoliv problemů. A jazyk, ten moc nepotřebujete, stačí se nebát domluvit jakkoliv a čímkoliv !!!!!!

+3/0
15.4.2015 8:01

M81i74r34o70s59l65a20v 93H98e54r12a44n 6228627891

Souhlasim jen ten booking bych vynechal, je to docela drahy predem a pokud prijde clovek na misto tak na guesthousu muze cenu usmlouvat a usetri :-) Treba ted cena bungalow, 1 pokoj je tak 300-350Bathu a kdyz se to podeli dvema lidma tak to prijde na hezkych 150-175/os ubytko/den :-P Malajsii treba 38rygnit za pokoj pro dva tj 19RM/os :-) Nejdrazsi je preprava, je fajn letet ale letadlo je zas drazsi. Navic neleti vsude, takze opet bus, mini van, pak lode a to nekde jede jen speedboat a ten je nejdrazsi. Tam pak cena leze na 800B napr u Thajska. Presto se da koupit letenka za 10-13tis celkem, jidlo za tak 60-80, vcetne ubytka (za 100-120) se da vejit do 20 - 22 tisic za 23 dnu :-)

0/0
15.4.2015 22:06

V13í49ť19a 82N43o96v72á93k 1228553975661

Každopádně není problém na vlastní pěst vysázet 150 000 za ubytování se snidani pro 2 v Thajsku a užít si servis a místo. Ten propastný rozptyl v cenách ubytování článek nějak nezmiňuje.

Svoboda pohybu je k nezaplacení..Čekal jsem něco ve stylu "nebojte se jezdit sami do Asie" ,ale tohle je jak leták se slevou v Kauflandu.

0/0
14.4.2015 23:02

J65i74ř21í 80Z66á41h36o27r73a 5503875742819

Letos bych chtěl na dovolenou do Bulharska a pokud bych si objednal zájezd podle mých parametrů od cestovní kanceláře ze serveru zajezdy.cz, musel bych zaplatit za mou rodinu 2+1 70tisíc!! je tam ještě zaškrtnutá nějaké fiktivní cenovka a udáno, že je to po slevě!!

Za tolik by se tam zdráhala jet i Lady Gaga a ta si potrpí na onačí udělátka na hotelu.... počítám, že mě to bude stát polovinu.

0/0
15.4.2015 10:08

V52í44ť43a 86N28o75v72á93k 1418263105861

Jo 70 souhlasí. Ale letenky do Bulharska holt za rozumnou cenu nejsou...Jo být 2+1 do Burgasu za 10 ..To dříve padne cena do Dubaje na 10.

0/0
15.4.2015 20:22

T25o91m22á79š 92C55i89b56u56l83k54a 7952809807793

Naposledy Vietnam + Kambodža na tři týdny, předtím Čína na tři měsíce, vždy bez cestovky a samozřejmě mnohem levněji. Vřele doporučuji...:-)

0/0
14.4.2015 20:50

R24o71m66a84n 75K68o94n67e25č30n59ý 4774688783

Nevim jestli je preklep ale cestovatele zaplatily 35000 vcetne letenky za 20000 na oaobu.Panove jsou dva tak je to 40000kc,coz uz nevychazi

0/0
14.4.2015 20:26

V89í92ť80a 79N63o65v53á21k 1348603695931

35 je za osobu...oba 79

0/0
14.4.2015 22:48

V28í91ť94a 87N59o41v32á93k 1908233265531

70

0/0
14.4.2015 22:48

M30a90r78t47i80n 62P63a21j63t77l 3501331745503

Je to asi překlep, taky jsem se na tom pozastavil. Každopádně poslední třitýdenní Thajsko mě i s půjčením auta + 2x zpáteční letenka stálo necelých 50 tisíc. Malajsie před pár lety ještě méně díky tomu, že jsme letěli čtyři.

0/0
15.4.2015 14:03

M17i49r70o77s62l36a41v 13H92e91r85a70n 6888987961

uff asi mate hodne penez za 50 bych to nedal, byl jsem ted Thajsko - Malajsie a stalo to 13tis letadlo celkem + do 10tis czk celkem tak za 20-22 litru se to da.

0/0
15.4.2015 22:00

M77a46r75t50i40n 87P96a70j49t77l 3641221895293

Dobrý večer, možná by stálo za to si přečíst můj příspěvek ještě jednou. Zpáteční letenka pro 2 osoby z Prahy, auto půjčené na 13 dní, tři týdny celkem za necelých 50.

0/0
15.4.2015 23:37

H30a60m14p50l 72B23r60e22t27i26s94l89a92v 6596741534882

Párkrát jsem ze srandy zašel do cestovky a vyptával se na místa, která velmi dobře znám a oni tam prodávají zájezdy. Bláboly až k neuvěření, zjevně tam ta osoba nikdy nebyla, samozřejmě tvrdila, že ano, že to dobře zná atd atd... :-))

Závěr je snad jasný, pokud tedy člověk umí alespoň trochu anglicky... A nemusí to být ani moc, leckde neuměli, takže jsme si stejně malovali a mluvili rukama a nohama.. A taky to šlo.. A byla sranda..:-)

0/0
14.4.2015 17:31

P54a47v22e95l 76N16e92d88ě75l74a 5236610504981

Nikomu to nenutím, ať si každý dělá, co chce. Já už asi 10 let jedině po vlastní ose. A ty zážitky stojí za to. Svézt se na korbě náklaďáku se slepicemi a kozami; přespat v "homestays" třeba v Maroku nebo rybařit s místními v Thajsku, to vám žádná cestovka nezprostředkuje.

Ale samozřejmě to není o tom, že máte každé ráno continental breakfast, free wifi included a na posteli velbouda z ručníku.

+2/0
14.4.2015 16:30

D10a73g92m67a77r 66K76u44b57r38o96v23á 9652506783765

Souhlas ale s tím, že  i ten velbloud z ručníku a continental breakfast se dá bez cestovky.  Většinou to i s jistými požadavky na  pohodlí a ubytování bez cestovky vyjde levněji. A k nezaplacení je mnohonásobně větší výběr hotelů, termínů i výletů a zážitků než může nabídnout cestovka.

0/0
15.4.2015 10:21

R87a55d55e48k 23B29e34r31a79n32e23k 2968785844445

Mám taky nápad - nenechávejte si vymalovat od malíře pokojů, sami si to uděláte minimálně o 50% levněji a rozdíl v kvalitě taky těžko někdo pozná.

+2/−5
13.4.2015 17:57

J15i80ř16í 65M37r43á62z 6118504217629

takové jednoduché práce uděláte často sám lépe, pokud máte čas a energii

+4/−1
13.4.2015 18:47

R34o65m47a47n 79K98a77m74a85r63ý79t 8318210378308

Jenže problém je v tom, že konkrétně do Asie si vlastní dovolenou zařídíte mnohem levněji a v mnoha případech i mnohem kvalitněji. Např. už jenom tím, že můžete svůj program přeházet jak bude potřeba např. vzhledem k vrtochům počasí. A o tom, že na vlastní pěst zemi poznáte mnohem lépe než s organizovaným zájezdem ani nemluvě.

+7/0
13.4.2015 19:59

J37o14s74e42f 42M37i80k97u53l48í68k 8544807726

Není to jen o Asii, stačí jet třeba jen vedle do Rakouska,Švýc. atd. Někde se vám líbí, ale kvůli hromadnému zájezdu musíte být ve 4 odpoledne u autobusu, a nebo se pak dostanete na celodenní výlet do Zürichu, který je časově třeba jen na dopoledne a pak tam zbytečně čumíte.

+1/0
14.4.2015 9:41

J72a18n 71P96a24p84e74ž 8276786167688

Nemáte úplně pravdu. Pokud si objednáte hotel, máte storna, stejně jako cestovní kanceláře. Pokud si ovšem nebudete objednávat hotel den po dni. A může se stát, že dobrý hotel, který chcete může být vyprodán atd. Letecká spojení nemusí být k dispozici, protože jsou vyprodána atd.

0/0
14.4.2015 11:08

M90i37r65o49s35l60a18v 30J14u89r29č20e28k89a 8568285425779

No tak si vezmete jiný hotel, poletíte jiným spojem nebo si půjčíte auto, operativně změníte plány, přehodíte pořadí... v čem je problém?

+1/0
14.4.2015 12:27

F27a56n62k63a 28H46a78n49u37s54o39v44á 5149608721362

Vy jste ten mluvčí cestovek, co? Vaše argumenty stojí za pr.. Žádné stornovací poplatky za ubytování nejsou, ale nebudu tu radši prozrazovat, kde bukuju. ;-D Ostatně není to ani potřeba, dokonce je výhodnější si ubytování nebukovat předem s výjimkou první noci někde. Když se mi někde moc líbí, nemusím tím pádem odjíždět, protože už mám zajištěno ubytování na další štaci. A vyprodaný hotel, to je argument jako hrom, fakt. V Asii je jich tolik, že nebudete vědět, který si vybrat. Letecká spojení - k tomu už se ani nebudu vyjadřovat. Lítám za hubičku, protože vím, jak na to. ;-D

+3/0
15.4.2015 11:17

J72o51s15e85f 29M34i90k28u97l48í24k 8364167326

To vidím na těch stavbách ty "šikovné" řemeslníky a už brečím a říkám si, jak tohle může stavět. Ale je pravda, že jsou i šikovní ale na takové se narazí málo.

0/−1
14.4.2015 9:38
Foto

F96r25a83n55t13i67š11e44k 74P12a30v87l81i67š92t58a 2608844158663

Létám po Asii takto již víc jak 10 let. Jedině na vlastní pěst. Za týden letím zase na měsíc na Srí Lanku.  Cestovka do Asie je naprostý nesmysl.

+8/−1
13.4.2015 16:14

J27a29n 54J89a71r41o37š 3373716109483

sri-lanka hezký. Jen to cestování po hlavní silnici na jih je hrůza. 100 km - tak 2-3 hoďky:-) Na sever nevím, ale bude to asi stejné

0/−1
13.4.2015 16:26

D39a35v10i47d 17P46r88a76ž26á33k 6154502692216

A co teprve ve vnitrozemí :-)

+1/0
13.4.2015 17:01

J27a14n 12J46a39r55o64š 3753316269393

byl jsem v Thajsku čtyřikrát a při solidním bydlení (3-4 hvězdy) je to rozdíl tak 30-40% oproti srovnatelnému bydlení u cestovky. A podaří se i nějaký přelet na jiná místa. Rozhodně Asie individuálně ANO:-)

+10/−1
13.4.2015 16:06
Foto

D97a63v10i22d 94M69a17t47ě39j30ů 2495512427918

Uz mnoho let jezdime na vlastni pest, a cim dal vic nam to vyhovuje.

+3/−1
13.4.2015 15:49

J20a52n 47P26a89p10e95ž 8496496117298

Zase jeden chytrácký článek, který míchá jablka a hrušky a tváří se jako odborník:) V článku není ani jedno konkrétní srovnání - kde spí klienti cestovní kanceláře a kde individuální cestovatelé, kde jedí, čím jezdí, do jakých památek jdou, jaký servis čerpají. Je to stejné jako by někdo stejně idiotským způsobem srovnal lázeňského hosta v třeboňských lázních s člověkem, který se vykoupal v rybníku Svět. Už by možná mohli i novináři přijít na to, že se prostě jedná o dva úplně rozdílné druhy cestování, které hledají úplně jiné služby a jiné typy zážitku. Pokud by individuální cestovatel chtěl okopírovat poznávací zájezd cestovní kanceláře (dobré cestovní kanceláře) zjistilo by se, že jsou ceny velmi podobné. Někdy by byly o něco nižší, jindy o něco vyšší. Srovnávat takhle tupě dvě úplně odlišné věci může jen hlupák, nebo někdo kdo potřebuje čtivý titulek.

+8/−7
13.4.2015 15:08

A20l33e68n62a 18H83r69d34i26n89o17v90á 8222262204191

individuální cestovatel nikdy nebude kopírovat poznávací zájezd cestovní kanceláře ;-D, už kvůli té ceně, za srovnatelné a lepší služby bez cestovky zaplatí "kolikrát až několikrát" méně ;-D;-D Vždycky lze najít cestu.

S kvalitou idnes jdoucí rapidně dolů souhlasím, s vaší poznámkou k cestování rozhodně.

0/−1
13.4.2015 15:51

A79l62e72n86a 82H62r93d96i62n53o32v82á 8982492964671

Romane, a berete si na dovolenou konzervy??????? :-P

0/−1
14.4.2015 7:12

J60a72n 92P49a96p24e69ž 8666406667718

Paní Hrdinová, mnoho individuálních cestovatelů si nechává svůj itinerář připravit na klíč od lidí z mé kanceláře. Mnohokrát byli v zemích, které mají na starosti, znají mnoho detailů, které nenajdete ani na internetu. Posadí se u nás na delší dobu a povídají si, pak vznikne itinerář, který si už člověk zařídí sám. Klient jen zaplatí práci a čas mých lidí. A jsme cestovka. Takže házet všechny do jednoho koše je stejné, jako byste řekla, že všichni pekaři pečou rohlíky jako v supermarketu.

+1/0
14.4.2015 11:16

M66i93r62o40s35l77a83v 84J39u68r48č55e32k49a 8168675215319

Tak to může být fajn služba. Příprava poznávací dovolené - třeba okruh Švýcarskem, Norskem... - mi zabere spoustu času, a každopádně vždycky něco unikne pozornosti, a kdyby mi to někdo za menši poplatek předhodil hotové... no proč ne? Teda mluvím vyloženě jen o tom itineráři.

0/0
14.4.2015 12:36

D26a12g43m89a66r 92K54u65b47r26o39v65á 9582276253325

Pane Papeži, Itinerář na klíč podle představ zákazníka, udělaný odborníkem, který zná destinaci a má zkušenosti to už je jiné kafe než klasický organizovaný zájezd.  Na to slyším, minimálně to ušetří čas. Ale to už je trochu jako v chytré horákyni: zákazník jede sám a přitom s cestovkou. A takové v takových službách na míru vidím budoucnost cestovek.

+1/0
15.4.2015 10:32

V37ě35r94a 59B68e51n73o71v23á 7817300135549

Příliš mnoho nadávek na individuální cestovatele, domnívám se, že jen takto může turista poznat zemi, když bude moci poznat místní obyvatele, jejich zvyky, kulturu atd.

+1/−1
13.4.2015 17:17

J93a74n 73P63a98p29e45ž 8546636597718

V mém komentáři není ani jedna nadávka na individuální cestovatele. Já ctím každého, kdo cestuje. Mnoho mých přátel cestuje bez cestovky. Jen mi vadí ten zkreslený pohled a černobílé vidění světa. Když chci něco porovnávat a ještě o tom psát veřejné články, musím to dělat poctivě a férově.

+2/−1
14.4.2015 11:11

J72o42s32e27f 47M23i39k82u96l14í33k 8824407846

Nějaký Papež je předseda asociace cestovek, takže chápu váš postoj. Kšef je kšeft. Je pravda, že paní, která jezdila 10 let do Chorvatska s řízkama autobusem a mapa jí nic neříká, tak ta ať sama radši nikam nejede.

0/0
14.4.2015 9:44

J35a65n 42P90a26p94e78ž 8716446437718

Nejsem předseda, ale místopředseda asociace cestovek. Ale to nic nemění na mých argumentech. Ty vaše jsou ovšem dost ubohé a o článku neříkají nic.

0/0
14.4.2015 11:12

F45a90n83k62a 26H13a90n79u40s98o96v77á 5419488951432

Tady se mluví o základní ceně, kterou cestovky nabízejí. Ale už se nezmiňujete o tom, že veškeré další služby, jako výlety, si musí zákazník cestovky zaplatit navíc. A na tom CK nejvíc vydělávají. Zmíním Řecko, výjimečně jsem letěla s CK s malou vnučkou, za výlet po třech ostrovech chtěl delegát 80 eur, já jsem to ráno u lodi koupila za 20 eur pro obě, stejné služby, tj. skromný oběd, ovoce, voda.

0/0
15.4.2015 11:58

J17a73n 71H96a69v50l79i67n43a 9204886319673

Borneo na 3 tydny, jeste o neco vylepseny itineriar nez cestovka, prelety a ne prejezdy busem jako ma cestovka, hotely stejne kategorie a 25tis. usetreno na osobu....za to mam letenku na pristi dovolenou plus neco zbyde

0/0
14.4.2015 14:39

F54i76l62i59p 81A14n50t92o91s 8227513176791

Přidávám tip na online rezervace ubytování v Asii:  http://www.a-hotel.com/cs/continent/AS/#asie :-)

0/−3
13.4.2015 14:46

P49e14t93r 65F45r22ý84d56e82k 7379371689103

"Nezávislí cestovatelé přijdou do většího kontaktu s místními, třeba právě v hospodě u piva."

Prosil bych o fotku s mistnimi u piva. Protoze belochum v Asii se tohle nestava, zavislym ani nezavislym, pokud tedy neumi mistni jazyk, to je pak neco jineho.

+1/−1
13.4.2015 13:48

Z48d30e43n82e57k 68B79o90h19a41c51e11k 1788877237399

Napr. ja bych foto jiste nasel, ale i bez nej mohu ubezpecit, ze zrovna v Barme jsem cas od casu v obyc. hospode s mistnimi na pivu sedel. Nad popelnikem na stole visi povetsinou na gume zapalovac a mistni meli velky zajem napr. o nase hrace fotbalu. Znaji je lepe nez ja. Udivili mi obycejni lide, neb prisla rec i na Hitlera u nas a oni o tom dost vedeli. Je treba dodat, ze rec nebyla az po n-tem pivu. I kdyz cenove vyhodne je dat si rovnou dzban piva /rekne se to "bandza", obsluha se privolava hlasitym mlaskanim a bandza je tusim tak 1,5l.

+2/−1
13.4.2015 14:44

T65o80m79a83s 28A42u10g28u38s26t32y84n 6547696301780

Ve Vietnamu to taky není nic neobvyklého. Ideálně mimo top turistická místa, tam se k vám sesedne i celá hospoda :)

0/−1
13.4.2015 18:49

J54i70n77d67ř58i20c68h 23P83o34d92r21á16z68s69k96ý 6715878295635

No bohužel při organizování vlastních solo zájezdů je ještě jedno riziko. A to bezpečnost. Na tu se tady stále zapomíná a pak to dopadne jako s Ančou a Tončou...

0/−2
13.4.2015 13:13

J67i34ř85í 81Z79á98h65o68r94a 5243365182169

Bohudík je všude na světě bezpečně. Situace se neustále vylepšuje. Oproti 80.-90. létům je o mnoho méně válek a konfliktů.

0/0
13.4.2015 13:42

J59i83n89d59ř25i42c97h 90P43o63d61r18á34z82s55k30ý 6895678775855

Chtěl bych mít Váš optimismus.

Zkuste si zařídit solo zájezd do Israele :-)

0/−4
13.4.2015 13:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.