Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ledovcový expres. Svezli jsme se švýcarskou železniční legendou

Celkem 291 mostů, 91 tunelů a 8 hodin na kolejích – to je Ledovcový expres, ikonický švýcarský vlak, který se pravidelně objevuje v žebříčcích nejúžasnějších železnic světa. Co lze zažít na palubě, na vlastní kůži vyzkoušel redaktor magazínu Víkend DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R91o96m17a89n 10J47e32s78c45h92k35e 9368115567115

Škoda, že pan redaktor neumí počítat. 480 promile dráhy na Pilatus není 48 stupňů

ale pouze asi 22 stupňů. Ani cesta vlakem přes Rakousko není špatná. Albergbahn z Innsbrucku na západ k hranicím je pardáda.Ovšem nabízet ubytování za 200 franků není málo. To lehátko ve vlaku vyjde mnohem levněji.

0/0
5.4.2015 13:24

P90a59v85e53l 12K32u41z28e79b92a74u81c45h 9850725238631

Byl jsem ve Švýcarsku 2x a jezdil jsem tam na Swiss Pass. Velice výhodná jízdenka, nicméně na Glacier express jen s příplatkem. Mnohem lepší jet tuto trasu běžným vlakem, který tam též jezdí. Ledovcový express je tahák pro turisty s prosklenými okny, klimatizací a bůhví s čím dalším. A navrh spoustu Japonců... Fotit se moc nedá, protože tam máte svůj odraz. Když jedete běžným spojem, jedete se Swiss Passem zdarma a ještě si můžete otevřít okénka na krásné fotky. Tyto "turistické" vlaky jsem vynechával a Švýcarsko jsem si užil mnohem více.

A co se týče cesty - pokud má člověk čas, tak se tam dá dojet přes Mnichov na Bayern Ticket - stojí (tuším) 25 EUR, a dá se s ním jet přes celé Bavorsko... Trasa vlakem - Praha - Mnichov - Lindau -  St.Margrethen...

+4/0
4.4.2015 21:24

M53i29c17h96a74l 81M64i26l36l20e55r 9566612219212

Glacier Expressem jsme jeli v cervnu 2013 ze St. Moritze do Zermattu, kvuli odrazu jsme museli byt opatrnejsi jak fotografovat, ale slo to. Zadni Japonci v nasem vagonu nebyli.

Jeli jsme 1. tridou s vyhledem na vsechny strany vcetne nahoru, se sluchatky a detailnim komentarem o krajine, kterou jsme projizdeli, po strance historicke, politicke i geograficke. Jako zamorsti navstevnici jsme meli Eurailpass na celou Evropu a platili jsme balickovy priplatek za Glacier Express a obed. Kdybychom vedeli predem, co za brecku bude a jak uboze bude servirovane to inzerovane "prvotridni jidlo", byli bychom si pred cestou cestu vcas zaridili objednavku "piknikoveho balicku" a prima zakusku z domaci hotelove cukrarny u naseho hotelu v St. Moritzi (Hauser) a obed ve vlaku vynechali. Srdecne doporucuji vsem pripadnym zajemcum, aby si zaridili jidlo na cestu z mistnich zdroju, ne kupovat ve vlaku.

Vsak jsme jim to na Trip advisoru take prislusne zkritizovali. Provozovatel nam poslal omluvny dopis se sdelenim, ze soucasna smlouva s kontraktorem zasobujicim je jidlem koncila za dva mesice a novy kontraktor bude pry kvalitnejsi. Hmmmm.....ale zkouset bych to uz nechtel;-D

0/0
5.4.2015 6:07

P27a48v19e74l 12H77l70a57v60s78a 4369964349658

Stavět se něco podobného u nás, tak všude kolem trati vzniknou 4 metry vysoké protihlukové stěny a ještě se bude všem tvrdit, že to je tak dobře a jinak to nejde

+4/0
4.4.2015 18:23

R85o92m71a78n 70J82e80s49c14h25k76e 9318365747225

Mne se na Švýcarsku líbí, že tam ubývá aut. Lidé jsou velmi spokojeni s veřejnou dopravou. Dostupnost a návaznost, včetně vysoké frekvence.

Já jsem také spokojen na naší trati s frekvencí - přes den po hodině a ve špičce po půl hodině. Trať Brno - Skalice na Svitavou. Akorát není více peněz na moderní soupravy. Ale to je problém celého státu a naší ekonomiky.

+1/0
4.4.2015 18:22

Z84d70e27n81ě63k 63Ž95a75m97b20o85c82h 7710556270470

Glacier Expressem jsem nejel, jeli jsme ale ve Švýcarsku jinými vlaky a doufám, že letos v létě se zase svezeme. Švýcarsko je nádherné. Manželka před třemi roky nechtěla jet, ale letos to sama navrhla. Věci tam prostě fungují a i když je to holt všechno pro nás dost drahé, tak za ty peníze opravdu něco dostanete. Já vím, že tady dělám trochu reklamu, ale kdo má rád hory, tak to fakt stojí za to.

+8/0
4.4.2015 12:13

R84a39d59e50k 26J83a76n90a37t39a 9775446924962

Je chyba v článku o švýcarských železnicích ignorovat fakt, že se tam dá z ČR snadno dojet i po kolejích, navic oproti ceně jízdenky na Glacier Express poměrně levně.

Každý den jezdí z Prahy do Basileje a Zürichu přímý noční vlak. Jízdenku k sezení lze v e-shopu ČD koupit od 809 Kč, jízdenku do lehátkového kupé od 1367 Kč.

+5/0
4.4.2015 11:52

P79e50t95r 44N74ě18m19e24c 4700113890267

jestli platí 1600 za zpáteční letenku z Prahy, tak ten noční vlak takové terno není.

Ale zmíněno to být mohlo.

0/0
4.4.2015 15:13

E73r68i84k 10S19a92n86e77t91r90i76k 4348950110924

Niektorý ľudia neradi lietajú :-).

+3/0
4.4.2015 16:22

R36a53d33e85k 61J82a10n40a45t85a 9365796194382

To je jen teoretická reklamní cena (ostatně jako celý článek, že se na tbořbe silně podílela švýcarská turistická agentura je dost patrně).

Stačí se zběžně podívat na nějaký letenkový web, a je vidět, že v praxi je vyšší: http://www.skyscanner.cz/doprava/lety/prg/zrh/levne_lety-od-praha-do-curych.html

Zatímco ty ceny na vlak CintyNightLine se opravdu dají na e-shopu ČD doklikat.

+2/0
4.4.2015 17:49

J69a67n 58S59ů98r19a 4185153373292

Tak si dejte lety do Baselu, tam jste běžně na dvou tisících.

+2/0
4.4.2015 23:27

M83i57c25h14a88l 73M70i48l73l24e81r 9706462249372

!!co se tyce jizdenek na City Night Line a spoju pres/ do / z Nemecka, doporucuji sledovat specialy Detsche Bahn, ktere umoznuji slevu v radu desitek a u luzkovych spojeni dokonce az stovek Euro, kdyz se jizdenky kupuji predem.!!

0/0
5.4.2015 6:26

M43i72c37h49a23l 81M22i76l48l32e33r 9276732959902

Deutsche Bahn v anglictine, kategorie slev se jmenuje Europa Spezial

http://www.bahn.com/i/view/GBR/en/prices/europe/europa-spezial.shtml?dbkanal_007=L04_S02_D002_KIN0001_at1-esp_LZ01

City Night Line

http://www.bahn.com/i/view/GBR/en/prices/europe/overnight-travel.shtml

0/0
5.4.2015 6:34

M83i31c25h14a11l 14M66i95l51l70e24r 9876162939552

vlak z Prahy do Basileje / Zürichu je velmi dobry, ale jako nocni vlak je relativne pomaly, protoze v Nemecku musi behem noci par hodin cekat na pripoje ze severni Evropy.

Protoze jsme jako zamorsti navstevnici meli Eurailpass 1.tridy na celou Evropu, zakoupili jsme si priplatek na luzkovy vuz 1. tridy (pres Deutsche Bahn). To se nam skutecne vyplatilo co se pohodli tyce, protoze jsme po prijezdu byli cerstvi jak rybicky a nemuseli jsme prvni den pres den dospavat v hotelu. Zvlast kdyz jsme hned prvni den v Parizi meli listky na vecerni turu do Versailles spojenou s koncertem, navstevou osvetlenych zahrad a fontan a ohnostrojem a dostali se zpet do naseho hotelu az po pulnoci.

Na ceste z Prahy do Parize jsme z luzkoveho vozu vystoupili v Karlsruhe, prestoupili na TGV do Parize, cestou do Svycarska jsme jeli 4 hodiny v TGV z Parize do Basileje a po 9 denni ceste po Svycarsku jsme se vraceli luzkovym vozem z Zürichu. Puvodne jsme uvazovali o leteckych spojenich, ale nebyly nejsikovnejsi pro nas pripad a s Eurailpassem se nam vyplatilo cestovat po Evrope vlaky.

0/0
5.4.2015 6:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.