Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ledovcový expres. Svezli jsme se švýcarskou železniční legendou

Celkem 291 mostů, 91 tunelů a 8 hodin na kolejích – to je Ledovcový expres, ikonický švýcarský vlak, který se pravidelně objevuje v žebříčcích nejúžasnějších železnic světa. Co lze zažít na palubě, na vlastní kůži vyzkoušel redaktor magazínu Víkend DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R67o68m51a76n 54J93e47s48c32h16k32e 9128915507385

Škoda, že pan redaktor neumí počítat. 480 promile dráhy na Pilatus není 48 stupňů

ale pouze asi 22 stupňů. Ani cesta vlakem přes Rakousko není špatná. Albergbahn z Innsbrucku na západ k hranicím je pardáda.Ovšem nabízet ubytování za 200 franků není málo. To lehátko ve vlaku vyjde mnohem levněji.

0/0
5.4.2015 13:24

P73a66v91e32l 58K30u38z74e17b16a84u65c72h 9280225738231

Byl jsem ve Švýcarsku 2x a jezdil jsem tam na Swiss Pass. Velice výhodná jízdenka, nicméně na Glacier express jen s příplatkem. Mnohem lepší jet tuto trasu běžným vlakem, který tam též jezdí. Ledovcový express je tahák pro turisty s prosklenými okny, klimatizací a bůhví s čím dalším. A navrh spoustu Japonců... Fotit se moc nedá, protože tam máte svůj odraz. Když jedete běžným spojem, jedete se Swiss Passem zdarma a ještě si můžete otevřít okénka na krásné fotky. Tyto "turistické" vlaky jsem vynechával a Švýcarsko jsem si užil mnohem více.

A co se týče cesty - pokud má člověk čas, tak se tam dá dojet přes Mnichov na Bayern Ticket - stojí (tuším) 25 EUR, a dá se s ním jet přes celé Bavorsko... Trasa vlakem - Praha - Mnichov - Lindau -  St.Margrethen...

+4/0
4.4.2015 21:24

M36i79c56h66a45l 47M15i16l76l19e31r 9306562549662

Glacier Expressem jsme jeli v cervnu 2013 ze St. Moritze do Zermattu, kvuli odrazu jsme museli byt opatrnejsi jak fotografovat, ale slo to. Zadni Japonci v nasem vagonu nebyli.

Jeli jsme 1. tridou s vyhledem na vsechny strany vcetne nahoru, se sluchatky a detailnim komentarem o krajine, kterou jsme projizdeli, po strance historicke, politicke i geograficke. Jako zamorsti navstevnici jsme meli Eurailpass na celou Evropu a platili jsme balickovy priplatek za Glacier Express a obed. Kdybychom vedeli predem, co za brecku bude a jak uboze bude servirovane to inzerovane "prvotridni jidlo", byli bychom si pred cestou cestu vcas zaridili objednavku "piknikoveho balicku" a prima zakusku z domaci hotelove cukrarny u naseho hotelu v St. Moritzi (Hauser) a obed ve vlaku vynechali. Srdecne doporucuji vsem pripadnym zajemcum, aby si zaridili jidlo na cestu z mistnich zdroju, ne kupovat ve vlaku.

Vsak jsme jim to na Trip advisoru take prislusne zkritizovali. Provozovatel nam poslal omluvny dopis se sdelenim, ze soucasna smlouva s kontraktorem zasobujicim je jidlem koncila za dva mesice a novy kontraktor bude pry kvalitnejsi. Hmmmm.....ale zkouset bych to uz nechtel;-D

0/0
5.4.2015 6:07


P33a14v91e27l 70H83l71a81v38s92a 4449694699378

Stavět se něco podobného u nás, tak všude kolem trati vzniknou 4 metry vysoké protihlukové stěny a ještě se bude všem tvrdit, že to je tak dobře a jinak to nejde

+4/0
4.4.2015 18:23

R73o29m19a41n 19J74e22s93c70h37k28e 9858255807215

Mne se na Švýcarsku líbí, že tam ubývá aut. Lidé jsou velmi spokojeni s veřejnou dopravou. Dostupnost a návaznost, včetně vysoké frekvence.

Já jsem také spokojen na naší trati s frekvencí - přes den po hodině a ve špičce po půl hodině. Trať Brno - Skalice na Svitavou. Akorát není více peněz na moderní soupravy. Ale to je problém celého státu a naší ekonomiky.

+1/0
4.4.2015 18:22

Z17d54e59n61ě27k 42Ž68a36m94b13o38c64h 7960286730110

Glacier Expressem jsem nejel, jeli jsme ale ve Švýcarsku jinými vlaky a doufám, že letos v létě se zase svezeme. Švýcarsko je nádherné. Manželka před třemi roky nechtěla jet, ale letos to sama navrhla. Věci tam prostě fungují a i když je to holt všechno pro nás dost drahé, tak za ty peníze opravdu něco dostanete. Já vím, že tady dělám trochu reklamu, ale kdo má rád hory, tak to fakt stojí za to.

+8/0
4.4.2015 12:13

R76a45d78e13k 88J21a87n46a78t54a 9395426634982

Je chyba v článku o švýcarských železnicích ignorovat fakt, že se tam dá z ČR snadno dojet i po kolejích, navic oproti ceně jízdenky na Glacier Express poměrně levně.

Každý den jezdí z Prahy do Basileje a Zürichu přímý noční vlak. Jízdenku k sezení lze v e-shopu ČD koupit od 809 Kč, jízdenku do lehátkového kupé od 1367 Kč.

+5/0
4.4.2015 11:52

P83e67t89r 70N30ě47m83e18c 4510943150927

jestli platí 1600 za zpáteční letenku z Prahy, tak ten noční vlak takové terno není.

Ale zmíněno to být mohlo.

0/0
4.4.2015 15:13

E24r38i79k 19S25a75n96e36t50r50i46k 4778320950664

Niektorý ľudia neradi lietajú :-).

+3/0
4.4.2015 16:22

R23a81d72e13k 35J71a95n28a70t74a 9365966364262

To je jen teoretická reklamní cena (ostatně jako celý článek, že se na tbořbe silně podílela švýcarská turistická agentura je dost patrně).

Stačí se zběžně podívat na nějaký letenkový web, a je vidět, že v praxi je vyšší: http://www.skyscanner.cz/doprava/lety/prg/zrh/levne_lety-od-praha-do-curych.html

Zatímco ty ceny na vlak CintyNightLine se opravdu dají na e-shopu ČD doklikat.

+2/0
4.4.2015 17:49

J68a92n 83S97ů94r95a 4585653683392

Tak si dejte lety do Baselu, tam jste běžně na dvou tisících.

+2/0
4.4.2015 23:27

M63i45c37h57a43l 30M21i47l33l79e70r 9366782909782

!!co se tyce jizdenek na City Night Line a spoju pres/ do / z Nemecka, doporucuji sledovat specialy Detsche Bahn, ktere umoznuji slevu v radu desitek a u luzkovych spojeni dokonce az stovek Euro, kdyz se jizdenky kupuji predem.!!

0/0
5.4.2015 6:26

M31i28c19h19a44l 87M77i70l19l81e56r 9626792369102

Deutsche Bahn v anglictine, kategorie slev se jmenuje Europa Spezial

http://www.bahn.com/i/view/GBR/en/prices/europe/europa-spezial.shtml?dbkanal_007=L04_S02_D002_KIN0001_at1-esp_LZ01

City Night Line

http://www.bahn.com/i/view/GBR/en/prices/europe/overnight-travel.shtml

0/0
5.4.2015 6:34

M18i56c22h43a49l 89M43i47l84l50e62r 9876732559552

vlak z Prahy do Basileje / Zürichu je velmi dobry, ale jako nocni vlak je relativne pomaly, protoze v Nemecku musi behem noci par hodin cekat na pripoje ze severni Evropy.

Protoze jsme jako zamorsti navstevnici meli Eurailpass 1.tridy na celou Evropu, zakoupili jsme si priplatek na luzkovy vuz 1. tridy (pres Deutsche Bahn). To se nam skutecne vyplatilo co se pohodli tyce, protoze jsme po prijezdu byli cerstvi jak rybicky a nemuseli jsme prvni den pres den dospavat v hotelu. Zvlast kdyz jsme hned prvni den v Parizi meli listky na vecerni turu do Versailles spojenou s koncertem, navstevou osvetlenych zahrad a fontan a ohnostrojem a dostali se zpet do naseho hotelu az po pulnoci.

Na ceste z Prahy do Parize jsme z luzkoveho vozu vystoupili v Karlsruhe, prestoupili na TGV do Parize, cestou do Svycarska jsme jeli 4 hodiny v TGV z Parize do Basileje a po 9 denni ceste po Svycarsku jsme se vraceli luzkovym vozem z Zürichu. Puvodne jsme uvazovali o leteckych spojenich, ale nebyly nejsikovnejsi pro nas pripad a s Eurailpassem se nam vyplatilo cestovat po Evrope vlaky.

0/0
5.4.2015 6:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.