Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ledovcový expres. Svezli jsme se švýcarskou železniční legendou

Celkem 291 mostů, 91 tunelů a 8 hodin na kolejích – to je Ledovcový expres, ikonický švýcarský vlak, který se pravidelně objevuje v žebříčcích nejúžasnějších železnic světa. Co lze zažít na palubě, na vlastní kůži vyzkoušel redaktor magazínu Víkend DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R11o40m63a58n 11J22e80s58c36h97k75e 9468275797355

Škoda, že pan redaktor neumí počítat. 480 promile dráhy na Pilatus není 48 stupňů

ale pouze asi 22 stupňů. Ani cesta vlakem přes Rakousko není špatná. Albergbahn z Innsbrucku na západ k hranicím je pardáda.Ovšem nabízet ubytování za 200 franků není málo. To lehátko ve vlaku vyjde mnohem levněji.

0/0
5.4.2015 13:24

P82a55v34e62l 90K71u53z73e57b82a94u24c38h 9900245388571

Byl jsem ve Švýcarsku 2x a jezdil jsem tam na Swiss Pass. Velice výhodná jízdenka, nicméně na Glacier express jen s příplatkem. Mnohem lepší jet tuto trasu běžným vlakem, který tam též jezdí. Ledovcový express je tahák pro turisty s prosklenými okny, klimatizací a bůhví s čím dalším. A navrh spoustu Japonců... Fotit se moc nedá, protože tam máte svůj odraz. Když jedete běžným spojem, jedete se Swiss Passem zdarma a ještě si můžete otevřít okénka na krásné fotky. Tyto "turistické" vlaky jsem vynechával a Švýcarsko jsem si užil mnohem více.

A co se týče cesty - pokud má člověk čas, tak se tam dá dojet přes Mnichov na Bayern Ticket - stojí (tuším) 25 EUR, a dá se s ním jet přes celé Bavorsko... Trasa vlakem - Praha - Mnichov - Lindau -  St.Margrethen...

+4/0
4.4.2015 21:24

M52i60c18h25a72l 92M63i54l37l63e55r 9336482129762

Glacier Expressem jsme jeli v cervnu 2013 ze St. Moritze do Zermattu, kvuli odrazu jsme museli byt opatrnejsi jak fotografovat, ale slo to. Zadni Japonci v nasem vagonu nebyli.

Jeli jsme 1. tridou s vyhledem na vsechny strany vcetne nahoru, se sluchatky a detailnim komentarem o krajine, kterou jsme projizdeli, po strance historicke, politicke i geograficke. Jako zamorsti navstevnici jsme meli Eurailpass na celou Evropu a platili jsme balickovy priplatek za Glacier Express a obed. Kdybychom vedeli predem, co za brecku bude a jak uboze bude servirovane to inzerovane "prvotridni jidlo", byli bychom si pred cestou cestu vcas zaridili objednavku "piknikoveho balicku" a prima zakusku z domaci hotelove cukrarny u naseho hotelu v St. Moritzi (Hauser) a obed ve vlaku vynechali. Srdecne doporucuji vsem pripadnym zajemcum, aby si zaridili jidlo na cestu z mistnich zdroju, ne kupovat ve vlaku.

Vsak jsme jim to na Trip advisoru take prislusne zkritizovali. Provozovatel nam poslal omluvny dopis se sdelenim, ze soucasna smlouva s kontraktorem zasobujicim je jidlem koncila za dva mesice a novy kontraktor bude pry kvalitnejsi. Hmmmm.....ale zkouset bych to uz nechtel;-D

0/0
5.4.2015 6:07

P91a12v89e66l 11H56l24a73v82s59a 4379754549868

Stavět se něco podobného u nás, tak všude kolem trati vzniknou 4 metry vysoké protihlukové stěny a ještě se bude všem tvrdit, že to je tak dobře a jinak to nejde

+4/0
4.4.2015 18:23

R27o66m64a54n 12J88e44s84c21h53k63e 9208335437285

Mne se na Švýcarsku líbí, že tam ubývá aut. Lidé jsou velmi spokojeni s veřejnou dopravou. Dostupnost a návaznost, včetně vysoké frekvence.

Já jsem také spokojen na naší trati s frekvencí - přes den po hodině a ve špičce po půl hodině. Trať Brno - Skalice na Svitavou. Akorát není více peněz na moderní soupravy. Ale to je problém celého státu a naší ekonomiky.

+1/0
4.4.2015 18:22

Z91d64e42n20ě11k 59Ž83a63m59b82o33c13h 7580406320690

Glacier Expressem jsem nejel, jeli jsme ale ve Švýcarsku jinými vlaky a doufám, že letos v létě se zase svezeme. Švýcarsko je nádherné. Manželka před třemi roky nechtěla jet, ale letos to sama navrhla. Věci tam prostě fungují a i když je to holt všechno pro nás dost drahé, tak za ty peníze opravdu něco dostanete. Já vím, že tady dělám trochu reklamu, ale kdo má rád hory, tak to fakt stojí za to.

+8/0
4.4.2015 12:13

R13a95d52e79k 49J81a49n87a74t11a 9465246714982

Je chyba v článku o švýcarských železnicích ignorovat fakt, že se tam dá z ČR snadno dojet i po kolejích, navic oproti ceně jízdenky na Glacier Express poměrně levně.

Každý den jezdí z Prahy do Basileje a Zürichu přímý noční vlak. Jízdenku k sezení lze v e-shopu ČD koupit od 809 Kč, jízdenku do lehátkového kupé od 1367 Kč.

+5/0
4.4.2015 11:52

P46e12t22r 84N48ě74m26e31c 4900753930337

jestli platí 1600 za zpáteční letenku z Prahy, tak ten noční vlak takové terno není.

Ale zmíněno to být mohlo.

0/0
4.4.2015 15:13

E45r61i46k 55S33a83n60e69t10r60i50k 4208250430344

Niektorý ľudia neradi lietajú :-).

+3/0
4.4.2015 16:22

R19a49d96e63k 40J82a19n10a82t24a 9825396844552

To je jen teoretická reklamní cena (ostatně jako celý článek, že se na tbořbe silně podílela švýcarská turistická agentura je dost patrně).

Stačí se zběžně podívat na nějaký letenkový web, a je vidět, že v praxi je vyšší: http://www.skyscanner.cz/doprava/lety/prg/zrh/levne_lety-od-praha-do-curych.html

Zatímco ty ceny na vlak CintyNightLine se opravdu dají na e-shopu ČD doklikat.

+2/0
4.4.2015 17:49

J40a95n 15S77ů36r95a 4115233583792

Tak si dejte lety do Baselu, tam jste běžně na dvou tisících.

+2/0
4.4.2015 23:27

M55i47c77h75a11l 49M74i38l24l89e64r 9606892249522

!!co se tyce jizdenek na City Night Line a spoju pres/ do / z Nemecka, doporucuji sledovat specialy Detsche Bahn, ktere umoznuji slevu v radu desitek a u luzkovych spojeni dokonce az stovek Euro, kdyz se jizdenky kupuji predem.!!

0/0
5.4.2015 6:26

M23i30c28h22a46l 83M85i96l38l26e50r 9496362109592

Deutsche Bahn v anglictine, kategorie slev se jmenuje Europa Spezial

http://www.bahn.com/i/view/GBR/en/prices/europe/europa-spezial.shtml?dbkanal_007=L04_S02_D002_KIN0001_at1-esp_LZ01

City Night Line

http://www.bahn.com/i/view/GBR/en/prices/europe/overnight-travel.shtml

0/0
5.4.2015 6:34

M93i33c93h66a67l 34M15i82l14l81e11r 9346582389172

vlak z Prahy do Basileje / Zürichu je velmi dobry, ale jako nocni vlak je relativne pomaly, protoze v Nemecku musi behem noci par hodin cekat na pripoje ze severni Evropy.

Protoze jsme jako zamorsti navstevnici meli Eurailpass 1.tridy na celou Evropu, zakoupili jsme si priplatek na luzkovy vuz 1. tridy (pres Deutsche Bahn). To se nam skutecne vyplatilo co se pohodli tyce, protoze jsme po prijezdu byli cerstvi jak rybicky a nemuseli jsme prvni den pres den dospavat v hotelu. Zvlast kdyz jsme hned prvni den v Parizi meli listky na vecerni turu do Versailles spojenou s koncertem, navstevou osvetlenych zahrad a fontan a ohnostrojem a dostali se zpet do naseho hotelu az po pulnoci.

Na ceste z Prahy do Parize jsme z luzkoveho vozu vystoupili v Karlsruhe, prestoupili na TGV do Parize, cestou do Svycarska jsme jeli 4 hodiny v TGV z Parize do Basileje a po 9 denni ceste po Svycarsku jsme se vraceli luzkovym vozem z Zürichu. Puvodne jsme uvazovali o leteckych spojenich, ale nebyly nejsikovnejsi pro nas pripad a s Eurailpassem se nam vyplatilo cestovat po Evrope vlaky.

0/0
5.4.2015 6:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.