Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Byla jsem au-pair ve Španělsku a splnila si sen, píše česká studentka

Být au-pair nikdy nebyla má vysněná kariéra, ale vyzkoušet si tu práci na nějaký čas a spojit tak příjemné s užitečným, to ano. Loňským létem stráveným na severu Španělska jsem si splnila sen a hned na začátek říkám, jděte si za svým cílem a nečekejte, až vám něco spadne do klína, píše Veronika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F77r14a32n38t96i81s81e52k 64M24i31k41e21s 8713667190362

Pro mne zajimave cteni, nebot jsem stravil ve Spanelsku temer tri roky. Pracoval jsem vsak na universite v prehratem Madridu. Trochu mne slecna na zacatku prekvapila s tim , ze se naucila za dva mesice spanelsky, potom jsem se dozvedel, ze spanelstinu studovala pet let, ale i tak. Ja jsem spanelstinu totalne ignoroval. V Madridu nema kazda nebo vetsina letni byt na pobrezi Stredozemniho more nebo Atlantiku. Je dobre kdyz maji mladi moznost a kuraz vyrazit do sveta jako to delali moji synove. Tuto moznost jsme my nyni starsi bohuzel nemeli . Jinak :-)VR^!!

+5/0
7.4.2015 22:30

L13i63b73u96š93e 45T33o25m25a37n24o23v30á 2178368198508

Dobrý večer, opravdu mě nepřestává fascinovat, bohužel v tom záporném slova smyslu, co se tady může odehrávat za diskuse. Za redakci iDNES.cz mohu napsat jediné - autorka článku je talentovaná mladá dívka, která umí dobře psát i popsat, co zažila - a to neumějí ani v nejmenším mnozí pisatelé v této diskusi. Za redakci přejeme Veronice Fialové ještě hodně krásných zážitků a cest - a s těmi škarohlídy, z nichž mnozí nikdy nepřekročili ani nepřekročí vlastní stín, si nelamte hlavu, nestojí vám za to ani minuta života:-) R^

+10/−2
7.4.2015 22:16

L85a42d64i35s95l72a31v 51M85á82l98e13k 7983827631278

A to je názor váš soukromý, nebo celé redakce? Přijde mi to teda dost v rozporu s novinářskou etikou.

0/0
17.4.2015 22:28


I43v90o 70Č45á92n 5138173

Ještě bych dodal, že hledět na Basky jako na Španěle je svým způsobem chyba... Baskové přišli ze severu, je to pracovitý národ, i když národ... o tom se vedou spory..., zatímco ti směrem na jih jsou prostě z jiného těsta... a k tomu i to podnebí a teploty tvrdé práci prostě nepřejí, proto se tam přes poledne nepracuje, je to nutnost, v tom vedru se v létě pracovat nedá, zatímco sever Španělska je chladnější a deštivější, což moho potvrdit po svém ročním pobytu v Santiagu de Compsotela, které je v Galicii. Zelená je tam zelená, jak řekla jedna moje spolužačka, protože vody tam mají dost... v zimě tam mrholilo i týden v kuse... a odkapávače deštníků tam mají všude... to není to vyprahlé (centrální, katalánské nebo jižní) Španělsko ...

+1/0
7.4.2015 20:54

L38a91d72i66s66l25a50v 10M11á33l84e62k 7253337921478

18 let a jako dárek nosí becherovku a pivo a zajímají jí ceny piva a vína? Hmm, ten Zeman má na společnost horší vliv, než jsem myslel. Nebo společnost vyprodukovala Zemana? Asi oboje, každopádně myslím, že to není dobře. Normální je to přece snad bez alkoholu a ne s alkoholem.

+2/−9
7.4.2015 20:10

M38a77r34k71é92t46a 41V26í34t24o40v66á 4888920285786

nedá mi to, abych Vám nenapsala, že Vaše reakce na níže uveřejněný příspěvek nasvědčuje tomu, že i Vás náš pan prezident zřejmě výrazně ovlivnil

+6/−1
7.4.2015 20:25

L50a49d60i27s66l79a57v 83M29á67l58e13k 7973597771648

Ano, to je fakt argument ;-D;-D Vám vrátit školné, zjevně stát pochybil v jeho korektní alokaci ;-)

+1/−1
7.4.2015 20:27

M27a67r76k96é63t35a 81V65í98t35o34v49á 4898350685446

díky za uznání, také mi to přišlo mimořádně trefné, proto jsem neodolala a rozdělila se o svůj postřeh s širokou veřejností;-)

+1/0
7.4.2015 20:34

L43a90d43i45s81l53a86v 20M20á53l24e19k 7273727671308

молодец ;-D

0/0
7.4.2015 20:46

I26v80o 87Č34á74n 5598113

Vy ani nevíte, že víno je ve Španělsku nebo Francii normální nápoj, nehledí se na něj tak jako u nás, tam se běžně pije k jídlu - k obědu, večeři. Samozřejmě, že jsou na něj zvyklí a že ho nepijí v množství jako někteří Češi pivo, resp. na rozdíl od nás se tam běžně k jídlu nebo přes den pije voda, která je ve džbánu, takže žádné limonády... resp. když jeden Španěl slyšel, kolik limonád a ochucených vod tu pijeme, tak na to reagoval, že jsme bohatí... a to víno u nich drahé není...

+5/0
7.4.2015 20:46

L45a11d80i32s58l79a76v 32M43á63l25e85k 7313807851338

Ano, ve srovnání se Španěli bychom měli být bohatí ... Ale vykonáváním prací typu aupair se asi nestaneme.

A jinak si fakt myslíte, že 20 gramů etanolu představují ve Španělsku méně buněčného jedu než v Česku? Nebo si snad myslíte, že když všichni nenávidí židy, tak je správné je posílat do plynu? Oj oj oj ....

0/−7
7.4.2015 20:55

I20v53o 25Č37á50n 5888183

Co to tu plácáte / řešíte / melete za plposti?:-)

Ona tam jela na prázdniny, na dva měsíce, nic jí to nestálo, podívala se tam, zjistila, jak žijí, zdokonalila svou španělštinu tak, jako by se jí to tu nikdy nepodařilo, načerpala zkušenosti do života, atd., takže jí to dalo víc než vám tohle tlachání na idnes. Je to studentka, pokud jste to nepostřehl... a studenti jezdí do ciziny na zkušenou, aby se naučili cizí jazyky, atd. I dříve, jak to tu psala kolegyně, se do světa chodilo na zkoušenou / na vandr...  Kdyby tam jela s rodiči na dovolenou, an dva týdny někam do hotelu, tak by udělala lépe, že?:-)

Byl jste někde? Žil jste v zahraničí? Já ano... a zjistil jsem, že doma je mi nejlépe, sem patřím, ale cestu ven doporučuji všem. A tahle je pro dívky a ženy velmi snadná, tak proč toho nevyužít... Nenapadá mě jiná levnější možnost jak být někde takto pár měsíců, půl roku  nebo i rok...

A to víno... se už i u nás nějakou dobu doporučuje, stejně jako třeba pivo, ale v přiměřeném množsví, které je jiné pro muže a jiné pro ženy, resp. koukněte se třeba na video / rozhovor s profesorem Šamánkem:

http://video.aktualne.cz/dvtv/kardiolog-kdybych-popijel-cely-zivot-nedostal-bych-infarkt/r~7378b1e4d17f11e496f2002590604f2e/

+7/0
7.4.2015 21:32

I81v68o 18Č87á56n 5198263

Mimochodem, buďte konstruktivní - co byste poradil 18leté, nebo kolik má, studentce gymnázia, která chce strávit léto v zahraničí, aby se tam naučila jazyk, nebo ho zdokonalila, takže jak si to má zařídit, aby ji to moc nestálo? A aby tam ani nemusela pracovat? A co by tam vlastně měla / mohla dělat, když vlastně ještě nic neumí, když je tak mladinká?

Měla štěstí na rodinu, která ji všude brala a všechno ukázala, to nebývá pravidlem...

A ne každý má rodiče, kteří mu zaplatí 2měsíční pobyt / jazykový kurs někde v zahraničí...

+5/0
7.4.2015 21:41

J82a43r37m67i61l74a 18P72í91c59h47o95v44á 5862627644113

Becherovka a pivo jsou typické české nápoje, to jim měla jako dárek přivézt plechovku Coca-Coly? Ty dárky vybrala výborně a vám se to klidně může i nelíbit.

+5/0
7.4.2015 20:58

L13a92d73i77s43l41a20v 17M59á90l23e96k 7963187231558

Tak samozřejmě feťák dá feťákovi nejlépe fet, a tím pádem si hned porozumí, to mi dává smysl. Nic jiného ne. Ještě možná, že vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá :-)

0/−11
7.4.2015 21:04

V17l16a69d47i47m57i65r 57S78e16f64l 6587392705641

No za to vy budete tedy svatousek, jen podle prispevku toho rozumu jste moc nepobral...

+5/0
7.4.2015 21:58

I47v81o 55Č32á54n 5158323

Veroniko, můžete mi napsat na ivo.can@klikni.cz ? Ve Španělsku jsem také strávil nějakou dobu, díky Erasmu jsem byl totiž rok v Santiagu de Compostela, takže v Galicii. Předpokládám, že jako vysokoškolačka Erasmus také využijete...

0/0
7.4.2015 19:27

D18u65š93a36n 51G66o58g81e77l61a 7491864309408

Bilbao je naprosto dokonalá a krásná destinace,doporučuji!

+1/−1
7.4.2015 14:45

H55a58n40k65a 55C26h22e84n 7627139515115

superR^

+1/−1
7.4.2015 14:42

P60e52t41r 59N35e67c32h61a10n47i38c80k62ý 7383166218570

Co jsem vysledoval, tak Špnalé mají docela zajímavou výchovu dětí (samozřejmě se to může lišit na jihu, v Madridu a na severu). Velmi liberální, (asi) nebijí, těžko říct jestli zvyšují hlas, protože oni mluví dost nahlas i tak , ale zas se o děti "stará" celá ulice, každý známý, děti nikomu nevadí, ale netahají je do tapas barů apod. a je tam pěkný vztah staří-mladí, kdy si (i cizí) vůbec navzájem nevadí. Výjev kdy dvě důchodkyně klábosí v parku na lavičce a na stejné sedí i dva pubertáci a probírají ifouny a kolem si nejmeněší kopou s míčem není nic neobvyklého. Mezigenerační problémy tam skoro neřeší a žádnou šílenou sociálku jako v Norsku a Británii tam nemají, to by půlka země byla bez dětí, protože děti mají takřka neomezený venkovní prostor a lezou i do téměř nemožných míst (nemluvě o kopání si míčem na střeše nebo na chodníku u rušné ulice).

+4/0
7.4.2015 12:18

G82a79b77r30i77e26l50a 10K73o24b49l75í91ž52k18o72v47á 2251560309354

No nevim, kvuli jazyku par drobnym se snizit k tomu jit delat sluzku?

+4/−30
7.4.2015 11:59

G29a89b61r61i18e93l58a 91K36o74b62l82í78ž51k55o68v30á 2821310639424

i kdyz vlastne kdo vi, co ta slecna studovala. Pokud kuchar/cisnik nebo neco podobneho (i to se dnes "studuje"), je to jedno.

+3/−16
7.4.2015 12:00

I84v67o 58Č46á59n 5718453

Nebuďte drzá. Četla jste to vůbec?! "Jsem studentkou posledního ročníku gymnázia." Takže je to gymnazistka. A šikovná, nebojí se, jiní léto raději stráví doma a v klidu, nebo na nějaké brigádě, ona se vydala do světa, kde nevěděla, co ji čeká. Je to cestovatelka, takhle může jednoduše a levně procestovat svět, na každém místě strávit nějakou dobu, poznat místní zvyky / život a zase se vydat dál. Ta se v životě neztratí. Veroniko, mám pro vás R^.:-)

+7/−4
7.4.2015 19:23

B37l53a65n68k95a 10F61a54j57k40u25s63o42v16á 8255311239114

Madam, jste mimoradne pitoma.... Rv

+6/−2
7.4.2015 19:35

L38a69d39i31s90l55a36v 47M13á64l56e76k 7933587561978

Co urážíš, krávo?

+1/−8
7.4.2015 20:13

M30a89r46k19é27t19a 54V55í17t74o34v90á 4478770515606

tak tohle je ovšem mimořádně trapné; a pokud jde o příspěvek paní Fajkusové, v písemné podobě by možná bylo vhodnější volit vhodnější výrazivo, ovšem pravda je, že paní Koblížková má zjevně problém porozumět psanému textu, takže chápu, na základě čeho si paní Fajkusová svůj názor na paní Koblížkovou vytvořila; ostatně to byla paní Koblížková, která se jako první pokusila dehonestovat kuchaře a číšníky

+3/−1
7.4.2015 20:23

L43a25d46i69s17l67a23v 43M76á49l72e24k 7503917831488

A paní Vítová má bezpochyby problém s respektem k názoru, se kterým nesouhlasí, což je mnohem větší problém, než semo tamo sprosté slovo. Uvidíme, co na to cenzura, zdali půjde po povrchu, anebo se trochu zamyslí :-)

+1/−5
7.4.2015 20:25

I68v82o 58Č26á10n 5328643

Mě fascinuje, že tu někdo shazuje holku, která nesedí doma na zadku, ale něco dělá a o něco se snaží... Je šikovná narozdíl od některých diskutujích. Ale tímhle směrem, na první pohled nepochopitelným, se tu podobné články ubírají skoro vždy, jen výjimečně se to nestane.

+11/0
7.4.2015 20:43

M29a52r29k75é45t48a 60V22í22t26o77v34á 4438250415606

Je to (podle mého názoru podpořeného dlouhodobou zkušeností) způsob, jak se lidé vyrovnávají s pocitem promarněného života-neudělal jsem to ne proto, že bych na to nestačil/neměl jsem odvahu/špatně jsem se rozhodl, ale proto, že to za to nestálo. Mne naopak mrzí, že jsem na podobnou "zkušenou" do světa za svých mladých let sama nevyjela, mělo by to být naprostou samozřejmostí (i hloupého Honzu posílala v pohádkách matka do světa na zkušenou-proč asi, že?).

+5/0
7.4.2015 20:53

I60v82o 78Č94á83n 5428153

Souhlas. Projevuje se tu jejich frustrace.

No vidíte, teď mohou jet ven skoro všichni a spousta se jich stejně neodhodlá, nebo vycestují - jako já - až na ten Erasmus, když jsou na VŠ. Tahle slečna je podnikavá už jako gymnazistka.

A tohle plivání se odbývá jen na internetu - nevěřím, že by jí to řekli do očí... i když... někteří asi ano...

A vycestovat se dá v každém věku, asi až tedy na ten seniorský, jenže pak už tam jako dospělý člověk jedete za prací, což už je něco jiného... přeci jenom to studenti mají jednodušší... a dva měsíce utečou jako voda, pěkně využité prázdniny.

+4/0
7.4.2015 20:59

L82a91d34i41s16l98a18v 68M11á26l24e24k 7153877241928

Takže názor jiný než ten váš = frustrace.

Jedna perla za druhou ;-D;-D;-D

Naopak, frustrace mizí, už začíná chápat, proč do tohoto národa nezapadám.

0/−7
7.4.2015 21:09

I66v41o 11Č21á11n 5388753

Tak se odstěhujte. Ale s tím vaším přístupem o vás nikde moc stát nebudou a hlavně tam nebudete spokojen ani vy sám, takže se pak rád vrátíte.:-)

+3/0
7.4.2015 21:33

H15a23n35k66a 27C64h49e48n 7847339685865

To je jak z té bajky o lišce a hroznech, liška na ně nedosáhne, tak si řekne, a stejně byly kyselé...:) Ale do jisté míry je to pochopitelné u starší generace, spousta šikovných lidí nesměla vyjet za hranice a teď je to (asi právem) mrzí...

+4/0
7.4.2015 21:30

B70l62a55n36k80a 15F27a69j64k41u98s27o46v54á 8945631119264

Pane Malku, vy zjevne nemate ani nejmensi cit pro cesky jazyk, jinak byste se nemohl takto vyjadrit. Nemluve o tom, ze vyraz, kterym jste mne pocastoval nehovori ani tak o mne, jako spise o vas, vasich vyjadrovacich schopnostech a vasem uvazovani.

Synonymum slova "pitomec" jsou slova posetilec, hlupak, trouba, sasek, blazen a nejedna se o vulgarni a dehonestujici nadavku.

Slovo "krava", pouzito ve smyslu takovem, jak jste jej pouzil vy, je umyslne hanlive a urazlive, ja aktem agrese nevyrovnane osoby k vyrovnani jeji frustrace a pocitu menecennosti.

Ja jsem napsala pani Koblizkove, ze je mimoradne pitoma, nebot jeji reakce na clanek neni adekvatni a zda se, ze ani nechape smysl psaneho projevu. Pokud si opravdu mysli to, co napsala,  vcetne zpochybnovani studia pisatelky a opovrhovani praci au-pair a zaroven cisniku a kucharu, tak dle meho nazoru pani Koblizkova opravdu pitoma je.

Vase reakce je zcela intuitivni, nepodlozena a prehnane emotivni.

Mozna byste mel priste chvilku pockat, nez neco napisete a zcela se na verejnosti znemoznite.

Hezky vecer vam preji, s vasi slovni zasobou a vybranym slovnikem to bude jiste vecer na vysoke intelektualni urovni ;-).

+6/0
7.4.2015 21:03

L10a13d70i90s95l65a11v 84M81á12l83e60k 7733747291638

Ano, zatímco to, že moje odpověď je "intuitivní", to má úroveň přímo nebeskou. Slzím smíchy ;-D;-D;-D To mi připomíná něco o cizích termitech.

Jestli nejste srab, tak napište, co znamená "intuitivní odpověď".

Jinak tu krávu jsem nemyslel hanlivě, to nikterak, spíš ve smyslu krásy oka.

0/−6
7.4.2015 21:20

M55a16r94k78é55t84a 30V32í57t45o58v93á 4678100285946

výraz "intuitivní" je v tomto konkrétním případě zjevný eufemizmus, neboť paní je slušně vychovaná a některé výrazy prostě z tohoto důvodu odmítá používat:-); já bych řekla, že i spojení "naprosto upřímný výrok jdoucí z podstaty pisatele a plně vystihující jeho osobnostní rysy" by byl rovněž výstižným; omlouvám se současně, že na Vaši odpověď už dnes nezareaguji, ale moje potřeba se večer pobavit už byla díky Vám pro dnešek plně saturována-takže díky a dobrou noc!

+4/0
7.4.2015 21:32

B53l31a32n51k85a 67F90a64j40k24u13s41o86v62á 8565471539704

Intuitivni odpoved, pane Malku, znamena odpoved, kterou clovek napise ci rekne zcela bez premysleni a bez schopnosti dat si dohromady pricinu a nasledek. Tedy intuitivni odpoved vetsinou "vystreli" clovek, ktery ma problem jakkoli se trochu nad tim, co z neho vypadne, zamyslet a reaguje intuitivne, v mnohych pripadech primitivne, coz je vas pripad. Lide, kteri reaguji intuitivne a dokazou i svou intuitivni odpovedi neco sdelit neni mnoho, zalezi to na vysi jejich IQ a take to vyzaduje i delsi trenink a zkusenosti, ktere vam evidentne chybi. Proto je vase vyjadrovani tak ploche, jednoduche a emocne zabarvene, se znamkou vysokeho stupne frustrace.

A take vase reakce, pane Malku, ktere zde zverejnujete, odpovidaji tomu, cemu se v internetovych diskusich rika "Troll". ;-D

0/0
7.4.2015 21:44

L34a40d17i94s31l31a57v 85M69á72l17e65k 7363877431828

no není např. toto nádhera http://www.goveg.cz/images/upload/general/thumbs/dojn2.jpg ?

0/0
7.4.2015 21:29

P42e77t30r 97N40e14c29h37a86n89i53c16k28ý 7263576948460

Je to je na prázdniny a starat se o děti není nic špatného. Na au-pair jezdí běžně i studenti právnických a lékařských fakult, holky v tom mají docela výhodu. Snadno zapadnou do života země, budou mít zkušenosti s výchovou dětí v cizím jazyce (pak pro ně bude jednodušší vychovávat vlastní děti), získají zkušenosti se staráním se o domácnost, naučí se jazyk a ještě poznají kus světa.

+21/−2
7.4.2015 12:13

L29a56d56i69s22l23a37v 30M64á19l15e93k 7663177471158

Byť s Vaším názorem nesouhlasím, musím jej respektovat :-)

+1/0
7.4.2015 20:15

H97a28n73k15a 74C50h36e10n 7137749935435

Závist je svi*a, viďte...:-)

+6/−3
7.4.2015 14:41

G66a41b63r54i90e17l41a 50K23o36b84l18í18ž83k13o82v63á 2271810959854

Haha zavist, zase se nasel nekdo, co vidi jen zavist. Co bych prosim vas mela zavidet? Ja do Spanelska muzu jet kdy chci..

+5/−5
7.4.2015 15:05

H98a79n21k58a 75C72h24e80n 7167429225195

Jistě, paní Koblížková, všichni můžeme do Španělska, kdy chceme, na 14 dní se vyplácnout někam na pláž (třeba). Tady Veronika, autorka článku (které je mně mimochodem předem líto, že bude asi číst některé zdejší výlevy) si zřejmě uvědomuje, že dneska na místo každé trochu lepší sekretářky požadují min 1 cizí jazyk a možná proto místo třeba na chmel zamířila do toho Španělska. Takže mi není jasné, z jakého důvodu nad ní takto ohrnujete nos, je to dosti smutné.Rv

+7/0
7.4.2015 21:35

M61a36r31t52i72n 40S22e25d39o72n57a 5157463290669

Co je k zavideni na tom starat se o dva spratky, co se s ni pak ani nerozlouci, a mit prijem nizsi nez je minimalni mzda v CR? Pokud chce clovek poznat zemi nebo se naucit jazyk, existuje lepsi zpusoby. Jak jsem jako student pred 20 lety vydelal na brigadach penize v CR (cca dvojnasobek tehdejsi primerne mzdy) a pak jsem si projel Evropu jak jsem chtel - nebyl jsem zavisly na nejake rodine, aby jsem nemusel snaset chovani deticek.

+2/−1
7.4.2015 20:08

E41v52a 96R29o20s75o61v70á 8559648738791

asi jste nepochopil, že ten příjem, který je sice nižší, než minimální mzda v ČR, je čistě pro její útratu. Au-pair nemusí platit za ubytování, většinou ani za jídlo, takže ve výsledku má víc, než kancelářská myš, která pracuje od nevidím do nevidím...

Veroniko, děkuji za krásný článek :)

+3/0
8.4.2015 9:10

L57a64d77i98s54l78a74v 94M73á50l56e42k 7743187651738

Prej závist, ha ha ha ;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
7.4.2015 20:16

L82a50d47i11s70l36a94v 24M73á89l25e88k 7513597681818

Přesně tak, copak jsme nějaký podřadný národ? No jo, asi jsme, no ...

+1/−4
7.4.2015 20:12

M27a74r47t45i80n 18K79y15p90r 2492915464774

S vašim názorem nesouhlasím, nevím, co je na práci au-pair podřadného, aby se z toho vyvozovala nějaká podřadnost toho, kdo ji vykonává. Tyto žvásty považuji za elitářské, ale co už, váš názor respektuji.

+4/0
7.4.2015 20:32

F55r72a76n11t53i15š80e81k 33V41á56c93l50a13v40í14č83e79k 4835983961734

Ale no táááák, nešlo by vypustit to "žvásty"?

Ale abych věcně reagoval, podřadného na tom je to, že slečna dostává za celkem dost náročnou, a mnohdy ponižující (vždyť sama si stýská, a oprávněně, že jí ty nezvedení kluci dovedli až k slzám), naprosto zanedbatelnou odměnu. Jasně, jsou k tomu některé naturálie, ale přesto ve výsledku si myslím, že se tím vykonavatel takové práce ponižuje. A budiž, připouštím, že je v tom cosi elitářského - furt lepší, než se plazit před Němci ve Škodovce. I když tam to plazení se má ještě jakž takž smysl. Ale optimální je podle mě vybudovat si vlastní Škodovky ... Proč to dnes, hrome, nikdo nedělá?

0/−1
7.4.2015 20:44

J92a89r89m35i46l68a 39P31í64c44h54o32v37á 5222687264733

No, a co? I kdyby si tím zaplatila jen pobyt a cestu, tak viděla kus světa, něco zažila a jako bonus se učila jazyk. To je málo?

+4/0
7.4.2015 21:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.