Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unikátní fotka zatmění Slunce z letadla. Pilot udělal s pasažéry oblet

Tak tomu se říká štěstí. Pasažéři letecké společnosti easyJet, kteří letěli minulý pátek ráno z Belfastu do Reykjavíku, mohli sledovat zatmění slunce přímo ze svého sedadla. Aby si užili velkolepou podívanou opravdu všichni, pilot se strojem několikrát udělal kolečko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a90r70a 92R14a64n75k 1981856579571

FrajeriR^!!

0/0
13.4.2015 5:10

P17a58v60e59l 27P74í50p20a 1261255588177

houbeles kvůli zatmění to bylo aby lepe roznesl chemtrails!! ;-D

+4/0
25.3.2015 7:57

J65i84ř61í 32P93u45d73i80l 8160568293728

Tady je vidět ten katastrofální rozdíl mezi českým podnikatelem a snad anglánem(asi) . Ten českej by ihned napsal minimálně vytýkací dopis s hrozbou okamžité výpovědi........... A to je jedna z věcí, proč je v česku blbá nálada !;-O

+3/−1
24.3.2015 22:17


P46e43t83r 90S37v67o24b11o46d83a 5932685598361

Vyhodit!

0/0
24.3.2015 21:51

P30e15t54r 54K25o87l78á79ř 2308767364231

Oni obletěli slunce? 8-o Nebo jen iDnes neví co znamená slovo "oblet" ...

0/−3
24.3.2015 20:47

E40l87i59š18k32a 85K31u11č66e60r93o80v26á 1186378527819

tak snad mu pak tu spotřebu benzínu nestrhli z platu.

0/−1
24.3.2015 15:30
Foto

J37i61ř55í 57R64o60h17a70n 5814668247645

Já bych ten benzín odepsal jako propagační náklady. Vsadím se že tak spokojené zákazníky ten den nikdo jiný neměl.

+15/0
24.3.2015 18:09

K97a75r22e25l 89V64a44c11h86u87t 9753302659873

Ten Měsíc je ale pěkná "šiška" ! ;-)

0/0
24.3.2015 13:43

J50a29n 16S45l67o83v81í64k 3369537920508

Proč tak složitě, stačilo letadlo poslat do vývrtky :-).

+3/0
24.3.2015 11:59

H80o98n15z44a 77P32a32s95t10o53r77e42k 5773356243824

úžasné!

+4/0
24.3.2015 10:54
Foto

P44a84v35e25l 10P84o12d81e26š79v11a 5769107229

To se někdo má!

+4/0
24.3.2015 10:15

L68i51b53u21š11e 68T36o56m23a43n96o28v15á 2358418568338

Omlouvám se čtenářům za nepřesnosti a chybné údaje v článku. To zatmění mě od pátku asi ještě neopustilo;-), což není omluva, chápu. Každopádně děkuju čtenářům za upozornění. Hezký den všem - bez zatmění a beztíže (i když to druhé by se možná i hodilo!):-)

+1/0
24.3.2015 9:33

M40a28r15t38i14n 32N89o97v31o71t55n43ý 7263545670605

Hodnotím snahu o nápravu, ale následující věta se moc nepovedla. :-)

"(pro zajímavost - nejbližší úplné zatmění Slunce na našem území proběhne další přitom nastane až v roce 2135)"

+5/0
24.3.2015 9:39

A86l50e71š 45D67r18a82š44n68a96r 9641597157177

skvela reklama, levna a obleti celej svet:)

+6/0
24.3.2015 9:16

M95a93r85t10i87n 87N12o71v82o41t73n19ý 7243825790735

"Cestující letu číslo EZY6747, který odstartoval 20. března v 8:05 ze severoirského Belfastu směrem na islandské hlavní město, získali za běžnou cenu letenky opravdu exkluzivní zážitky. Poblíž Faerských ostrovů mohli krásně pozorovat částečné zatmění Slunce, další přitom nastane až za deset let."

Promiňte, ale napsali jste úplnou kravinu. 

1. Nesledovali částečné, ale úplné zatmění slunce. Kvůli částečnému by se s letadlem nikdo neobtěžoval.

2. Věta ...,další přitom nastane až za deset let.. má nulovou hodnotu.  Příští částečné zatmění slunce u Faerských ostrovů bude za dva roky, úplné až v roce 2974. Částečné stejně jako úplné zatmění slunce bude na zeměkouli pozorovatelné již příští rok.

Co teda bude za deset let?

+9/0
24.3.2015 9:12

P85a87v49e89l 75F98a58r47a 9367757264371

Zajímalo by mě, zda všichni cestující souhlasili s tím "tobogánem". ;-)

+2/0
24.3.2015 8:59

M55i41l72a52n 50V97o97t50a25v61a 5434986231472

to si na věži asi museli říkat, že mu hráblo :-)

+6/−1
24.3.2015 8:47

J17a79k53u66b 22N63o13v84á81k 9772724634381

tak nejdrive musel dostat povoleni, takze mu to ATC muselo nejdrive schvalit. Mozna to mel dokonce i v letovem planu

+7/0
24.3.2015 8:56

M69a96r86t98i43n 83N45o18v41o90t56n92ý 7483405490615

Myslím, že v plánu to asi měl. Proto také udělal tolik otáček. Samotné zatmění trvalo 2m47s, takže tak maximálně jednu otáčku. Ty další asi udělal, když čekal na začátek zatmění.

+3/0
24.3.2015 9:18

V43l50a90d62i18m95i57r 20C81h30y90l79i36k 1890399347276

Hned ako cestujuci dokoncili vzajomnu prezentaciu svojich ranajok, pilot ukoncil kruzenie a pokracoval v lete. ;-D

Inak muselo byt uzasne sledovat toto divadlo z takej vysky.

+4/−2
24.3.2015 8:32

A77d63a41m 55R68y12c62h82l97ý 1548777649343

Pilot je BorecR^R^

+9/0
24.3.2015 8:25

J26a87r26m47i38l92a 65P49í62c76h91o79v73á 5492677664373

To musel být úchvatný zážitek ! R^ R^

+13/0
24.3.2015 7:24

M62i67l31o87s 72V62a43l48y 8526312587692

UZASNE R^ ;-D dobre dosli..... :-P

+15/0
24.3.2015 2:25

O36n23d82ř55e41j 63C90h64m75e34l14a61ř 5339975100785

Autorovi článku bych doporučil opravit převod ze stop na kilometry (původní text: 37 000 stop = 11 278 km) na stopy na metry. Jinak by pasažéři zažili i beztížný stav krom úchvatného zatmění Slunce.

+19/0
24.3.2015 1:04

T20o50m34á37š 77Š85t19r81i19g59n96e96r 9191877530731

To je ako v tom vtipe:

Cessna 152: "Flight Level Three Thousand, Seven Hundred"

Controller: "Roger, contact Houston Space Centre"

+8/−1
24.3.2015 8:20

J79a81k98u55b 55N33o37v86á15k 9902244184531

zasmal jsem se, skoda ovsem ze vtip postrada spravnou pointu ....

+2/0
24.3.2015 8:57
Foto

F77r21a77n98t91i78š69e56k 34H31r46a83b46a46l 3863409476748

podle ICAO standartu se neuvadi FL (flight level) v jednotkach. Pouze v cislech, ktera odpovidaji 1/100 vysce ve stopach. 

Cili FL 3700 bu odpovídalo 370 000 ft což je cca 112 km :-)

0/0
14.4.2015 13:44

L56a54d13a 15N26o17v76a55k 4462113277

tak to tedy nevim proč by měli podle tebe zažít beztížný stav při rychlosti cca 800 km/hod. na oběžné dráze země ve výšce 11000 km...:-P

0/0
24.3.2015 9:07

J56a27r88o36s74l95a64v 75V64o31r68e17l 2110708449131

Třeba proto, že vesmír s beztížným stavem začíná už někde na 100 km a ty jsi víc než 100x dál / vejš... ;)

0/0
24.3.2015 9:16

M42a19r37t63i71n 10N71o94v69o31t45n41ý 7673395660255

To jste pane Vorel úplně vedle. Gravitační síla Země 100km nad povrchem je na úrovni 97% gravitační síly na povrchu Země.

+3/0
24.3.2015 10:00

M13a37r28t56i60n 65N51o19v80o88t81n46ý 7183165160215

Jen doplním, že ve výšce 10000km je to již jen zhruba 15%, tam by to už bylo hodně znát. Bylo by to jako na Měsíci.

+3/0
24.3.2015 10:03

J42a84k84u57b 77M78a83k27a26r40o14v74s28k43ý 7961918112919

Nevím, na základě čeho jste došli k vašim údajům, ale já preferuji podívat se na tuto problematiku z pohledu fyziky. Pro zjednodušení použijme Newtonovskou fyziku, která ovšem v našem případě podá dostatečně přesné výsledky.

Člověk o hm. 80 kg (na povrchu země) je přitahován ve výšce 11000 m k Zemi (o hm. cca 5,97x10^24 kg - zdroj: Wikipedia) gravitační silou 780,88 N (tedy v této vzdálenosti od země váží asi 79,6 kg), přičemž na člověka v této výšce pohybujícího se v letadle letícím 800 km/h (tj. cca 222 m/s) působí odstředivá síla 0,62 N. O pocitu stavu "beztíže" za těchto podmínek tedy nemůže být žádná řeč.

Otázka tedy zní: Jakou rychlostí bychom se museli pohybovat, abychom ve výšce 11000 m pocítili stav "beztíže"? V tom případě se musí odstředivá síla se silou gravitační vyrovnat. Tomu odpovídá přibližně rychlost 9000 km/h (tj. cca 2500 m/s).

Z výše uvedeného je možné odvodit závěry, že pocit stavu "beztíže" nezávisí pouze na vzdálenosti od Země, ale také na rychlosti, jakou Zemi oblétáme. Stav bez tíže bychom tedy teoreticky mohli zažít i při průletu těsně nad hladinou moře.

Mimochodem je to pěkná úloha pro žáky 7. třídy základní školy :-).

+1/0
24.3.2015 19:43

L25a55d64a 76N67o27v81a82k 4272353857

tady bude možná takový nepatrný problém, že se nebavíme o 11000 m., ale o 11000 km... Zkoušel jsem si to spočítat.., ale znechucen tím jak člověk po 25 letech ví zcela jistě jen to, že nic neví.., jsem se na to vyprdnul...

+1/0
24.3.2015 21:06

L63a25d34a 98N81o53v19a47k 4332533117

nicméně i tak se na základě svých výpočtů přikláním k názoru pana Novotného, který udává cca 15% gravitační síly... ve vztahu k té na povrchu matičky Země...

+1/0
24.3.2015 21:09

M39a29r61t76i90n 47N91o89v44o26t18n71ý 7953855290175

Já jsem uváděl gravitační sílu Země v závislosti na vzdálenosti, nic jiného.

0/0
24.3.2015 23:21

J88a59k95u10b 98M90a54k50a58r93o44v24s47k91ý 7531738892239

Ano, máte naprostou pravdu. Omlouvám se, chyba byla na mé straně. Při úvahách jsem totiž nějak automaticky počítal se standardní výškou letu běžného dopravního letadla. Holt je vidět, že je potřeba si dávat pozor na uvedené jednotky :-)

+1/0
25.3.2015 10:24

A45l25e90š 36Z44e90l37i90n68k54a 1524382226

ten flightradar vypadá vtipně ;-D

+26/0
24.3.2015 0:30

Z62d45e30n86ě36k 52D11u48f73e20k 2274964128

To jo, vypadá jak když tam někdo honil mouchu a nebo bloudil;-D

+3/0
24.3.2015 8:08

J76a51n 51S72v44o81b81o69d83a 6911972330606

To jenom pilot zaspal na kniplu ;-D

0/0
24.3.2015 11:54

A19l71e10š 85Z94e16l64i32n61k11a 1714662466

Přirovnal bych to jako když někdo krouží na kruháči a čte v mapě

0/0
24.3.2015 15:20

M77a71r14t73i38n 42V23š84e48t95u19l69a 2561519775535

asi točil stoupák:-)

0/0
25.3.2015 12:03

D63a74l42i39b47o86r 25B20l41a79ž25e50k 6796154979440

Na tom radaru se už vyskytlo více vtipnějších obrázků. V USA nějaký borec "kreslí" květiny a už jsem někde viděl i mužské přirození :D Ale to dělají soukromnící a fandové. Stačí sledovat twitter @flightradar24

+2/0
24.3.2015 21:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.