Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žila jsem rok a půl v USA jako au-pair. A nechala tam kus svého srdce

Odjakživa jsem věděla, že jednou pojedu do Ameriky. Byl to můj dětský sen. Tátova sestřenka tam odešla s přítelem za prací, a kdykoliv nám poslali pohled z Floridy, držela jsem ho jako největší poklad na světě. Věděla jsem, že se tam jednou musím podívat, napsala pro iDNES.cz Renata Treybalová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F72r41a13n48t92i93s66e41k 33M14i72k44e35s 8473517160522

Souhlasim, v NYC jsem prozil temer 16 let a na Long Islandu jsem bydlel. Jenom pri pristavani na JFK jsem toho nikdy moc nevidel a nedovedl se orientovat  stejne jako kdyz  pristavam v Praze . Jedine snad kdyz uvidim Hradcany. Zit v zidovske ortodoxni rodine musi byt dost katastrofa. Slecna nam nerekla jestli musela zvedat telefony nebo mackat knofliky u vytahu. J-1vizum bylo drive omezeno na celkovou dobu tri roky a nyni je mozno prodluzovat po roce az na ctyri roky. Dobre napsano R^:-)!!

+2/0
7.4.2015 23:08

P49e55t56r 77P44o22k38o14r71n96ý 3797664474179

Moc pekne napsany clanekR^

+2/0
26.3.2015 17:13

V88ě29r27a 44B22e91n73o89v44á 7507580125619

Amerika je jiný svět, to je pravda, ale když vím, že mám domov za zády a,mohu se kdykoliv vrátit, to je o něčem jiném, to se mi i v tom jiném světě lépe dýchá, více si ho užívám, jako au-pair nemusím řešit ubytování, pracovní povolení, pojištění pro cokoliv, daně atd.

+5/0
24.3.2015 18:31


E41v21a 70R57o62s93o77v64á 8969128488941

Moc hezky napsaný článek :) Žít nějakou dobu v jiné zemi je zkušenost k nezaplacení a změní to pohled na život :) Já jsem taky odjela jako au-pair, do Skandinávie, a neměnila bych :) už jsem tu dva roky, studuji na univerzitě, a prozatím tu chci zůstat, i když po rodině se mi občas taky stýská, naštěstí Skandinávie není tak daleko.

Přeji Vám, ať se do své milované Kalifornie vrátíte co nejdřív :)

+6/−1
24.3.2015 14:34

E79v54a 50R33o38s98o32v97á 8899918978251

a ještě jsem chtěla dodat - je to opravdu o štěstí, jaká to rodina bude. Moje první rodina byla dost hrozná, napodruhé jsem měla úžasné štěstí :)

+3/0
24.3.2015 14:37
Foto

M27i78l49a42n 46J32e66c16h 1501369136718

Dcera mela kliku na dve super rodiny. S obema je porad v kontaktu a planuje navrat. Byla tedy jako au pair v Anglii, ale Ameriku planuje po dokonceni VS. Tam uz je to opravdu daleko a clovek se musi obejit sam. Jinak ta vychova je tam taky podivna. Deti vladnou, dospeli se podrizuji. Docela nas pobavilo, kdyz v prvni rodine se pani ptala, zda u nas taky mame mikrovlnku a dalsi veci. Anglicani jsou totiz patrioti a mimo Anglii je okoli moc nezajima. Chybi jim vseobecny prehled. Co se tyka agentury, tak SA tedy nebyla schopna zadnou rodinu najit cca. pul roku. Aspon vratili penize-to je plus. Dcera si pak zacala rodiny vyhledavat sama. Ovsem chce to umet dobre anglicky.

+1/0
25.3.2015 7:27

E21v57a 51R10o62s98o80v45á 8389878568901

tak to je dobře, že měla štěstí. Já se rozhodla na agentury nespoléhat a obě rodiny jsem našla sama přes webové stránky. Nikomu jsem nemusela nic platit. Ale je tu i riziko, když jsem na nádraží čekala, až si mě vyzvednou, tak jsem si říkala, co když nepřijedou.... Ale přijeli :)

0/0
25.3.2015 14:46
Foto

P34e68t98r 82K20l53e61i97n 4430470198805

To jo. To muselo byt husty. Ten moment pravdy.

0/0
28.3.2015 11:47

P63a69u65l 50K68a79r93b92u32s93i92c83k12y 1196493419196

Takova hrubka! Mi?

Ani nevite jake jste mela stesti. My jsme si tom, nekam jet, mohli jen nechat zdat. Az prisel rok sedesat osm a pro nas cesta na svobodu! Do dnesniho dne to nelituji a udelal bych to znova bez rozmysleni.

Je velice zajimave jak rozdilni jsou lide, kteri pisi na blozich v lidovkach. Radeji se o tom nechci vyjadrovat.

0/0
24.3.2015 14:03

P73a47u70l 65K98a38r24b93u69s17i62c97k12y 1736163979176

Ani nevite jake jste mela stesti. Mi jsme si tom, nekam jet, mohli jen nechat zdat. Az prisel rok sedesat osm a pro nas cesta na svobodu! Do dnesniho dne to nelituji a udelal bych to znova bez rozmysleni.

Je velice zajimave jak rozdilni jsou lide, kteri pisi na blozich v lidovkach. Radeji se o tom nechci vyjadrovat.

0/0
23.3.2015 21:11

P44a22v65e33l 95L64a37n71g25w17e14i94l 3967703135616

Pěkně napsané a nafocené. Já byl půl roku v Austrálii, takže trochu tuším(a doporučuju taky každému vycestovat alespoň na pár měsíců) ale do USA se chci ještě taky podívat:)

0/−1
23.3.2015 20:07

J28i48ř97í 79K29o58h47o43u96t 3344851553535

Ameriky si vážím, ale nelíbí se mi, že je mnoho lidí, kteří jí opěvují, ale jakmile přijde zdravotní problém nebo řešení složitějšího zákroku jdou si jej vyřečit do česka. Využívat jen výdobydků Spojených států není fér. Však vzpoměňte kolik je potřeba vyndat z kasičky u zubaře, při porodu, umělém oplodnění, operaci atd. To si každý raději přijede do té naší "banánové republiky"...... X

+8/−4
23.3.2015 19:01

R83o64m74a52n 56K56u58b87a91l18a 8847550332

Pane Kohout, lidé kteří tohle dělají podle mě nepatří ani sem ani do ČR, to mě nanejvýš dovede vytočit když slyším že to někdo dělá, ale lidi jsou různí....!!!:(

+3/−1
23.3.2015 19:21

J86i56ř62í 80K60o14h74o41u44t 3154671713535

Pane Kubala, mám tu zkušenost, že většina lidí, kteří nejsou pořádně v USA "zaháknutí" u nějaké dobré instituce, tak si řeší od zubů pře porod až po kožní záležitosti do CZ. Pokud někdo "hltá" ameriku, tak ať jí hltá se vším všudy. Ale dát u zubaře za menší zákrok 200USD nebo za porod 10 000-20 000 USD to je pro mnohé problém. Většina lidí totiž tam nejsou se svým zaměstnaneckým poměrem až tak dobře. Berou to free, však na zdravotnictví tady máme tu "nudnou" rodnou zem.

+4/−1
23.3.2015 19:38
Foto

P94e72t54r 44Š85m33e88j27c 3948858847919

Tak onu si tu zdravotní péči donedávna nemohlo dovolit v USA spousta lidí. To je kapitola sama pro sebe.

+3/−1
23.3.2015 19:53

R11o45m17a78n 28K73u71b34a83l40a 8357670132

Pane Šmejc, celkem by mě zajímalo jaký si myslíte že byl rozdíl mezi zdravotní péči donedávna a nyní v tom že si ji nemohlo dovolit spousta lidí?

0/0
24.3.2015 15:13
Foto

P16e79t12r 91Š63m25e47j73c 3988318447699

Ve finanční dostupnosti. Konkrétně. Byly doby, kdy jsem si zdravotní pojištění nemohl dovolit, ani mě to nijak zvlášť netrápilo. Pak přišla rodina a já si tedy platil rodinný plán, což koštovalo kolem $840 měsíčně . Což bylo dost. Teď naštěstí pracuju pro union company, local 638, kde mě to prakticky nestojí skoro nic ( Blue Cross, Blue Shield). Ale kdybych to štěstí neměl, zaregistroval bych se pod některým z plánů v Obamacare, které jsou mnohem dostupnější pro spoustu lidí. Asi tak nějak jsem to myslel.

+1/0
24.3.2015 15:47

R60o76m94a68n 36K73u95b37a35l49a 8977800402

To asi nebude tak jednoduché, protože pokud pracujete pro company která health insurance nabízí tak si pokud se nepletu, nemůžete najít levnější variantu soukromě... Jinak $840 měsíčně pro celou rodinu není vůbec špatné, samozřejmě záleží na tom co v tom máte kryté a za kolik jste zodpovědný " z Vaší" kapsy při případném zákroku u doktora nebo v nemocnici.... Důležité je na jak vysoké úrovni je zdravotnická služba, doktoři ( samozřejmě ne všichni), nemocnice a zdravotnická zařízení v místě kde žijete a pak už se musí každý víc snažit aby náklady pokryl, protože zdraví je to nejdůležitější... A vůbec nejlepší je pokud je člověk zdráv a nic z toho nepotřebuje...:)

0/0
24.3.2015 16:12
Foto

P20e41t28r 76Š81m37e17j77c 3468788147889

Chvála Bohu to máme s tím pojištěním posichrované, žena pracuje jako učitelka s tenure, předtím jenom suplovala, bez pojištěni. No a ta nemocnice by asi byla Stonybrook, zatím jsme jí nepotřebovali, vystačili jsme si s rodinným a dětským lékařem.

0/0
24.3.2015 18:34

R84o47m29a68n 15K28u51b37a64l33a 8637390972

Tak to buďte rád, i když jsem měl vždycky v nemocnici péči o jaké se většině lidí jinde na světě může jenom zdát a to stejné platí o doktorech, nepotřebuji o tom ani slyšet....

0/0
24.3.2015 18:59

F75r32a84n21t32i66s81e31k 61M52i82k28e96s 8273937360902

Stonybrook je dobra. Bydlel jsem na Brooklyn Heights a pracoval jsem na Universite. Mel jsem pojisteni od University i zubni pojisteni na ktere jsem platil z kazdeho paychecku $ 20. Mel jsem  dve velke operace behem tydne a nestalo mne to ani $. U zubniho jsem mel limit $ 1500/rok a za dve navstevy bylo $ 1500 bylo fuc a jeste $100 na ruku panu dentistovi. Jedna korunka priplatit $ 200.

0/0
7.4.2015 23:24

R24o96m90a79n 51K36u75b68a30l31a 8557520742

to je tedy velice smutné že říkáte že to dělá většina lidí, já bych si, se vším respektem k českým lékařům a zubařům, nenechal udělat v ČR sebemenší zákrok a to jsem tady za dobu kterou tady žijeme strávil 32 dní v nemocnici a zaplatil statisíce $ u zubaře a za operace, zdravotní pojištění a co-pay a léky a různé drobné zákroky za mě a za manželku a myslím si že pokud bych nežil tady a neměl tu výhodu že u nás na "vesnici" máme jedny z nejlepších doctorů a jednu z nejlepších nemocnic, možná už bych ani nebyl na tomto světě.... Ale jak říkám pokud se někdo cítí dobře když "využívá" obou systémů a může se ráno podívat sám na sebe do zrcadla... Víc k tomu nemůžu asi napsat...... a ještě jednou nic proti českým doctorům, zubařům a zdravotnickým zařízením, napsal jsem jenom svůj osobní názor podložený zkušenostmi , bohatými....

0/0
23.3.2015 20:01
Foto

J49i17r11k57a 11V72a18n66o47u28r34e94k 6187514128440

Vite .. ono to neni zdaleka tak cernobile .. je velky rozdil mezi lidmi, kteri ziji v zamori od padesatych nebo sedesatych let a mezi temi, kteri jsou zde deset a mene let ..... Clovek, ktery stravil polovinu zivota v CR a polovinu dejme tomu v USA ma proste stejne pravo na oba domovy, obzvlast v pripade, ze ma legalne obe obcanstvi .. Ta moznost volby je jedinou "vyhodou", kterou takovy clovek ma ... Prisel totiz v USA o spoustu "vyhod" souvisejicich s tim, ze se tam clovek narodi a stava se soucasti systemu okamzite .... Prijdete li o tyto vyhody, jiz jich mnoho pro vas jako pristehovalce nezbyva, s vyjimkou prava na relativni svobodu :-). Nemam poneti o jakych vydobytcich pan Kohout pise ;-) ...... Tezko zminovane veci dela vetsina lidi. Z meho okoli to nedela nikdo. Je ale pravda, ze vetsina lidi v mem okoli ma kanadske a ne americke obcanstvi a napriklad zakladni zdravotni pece v Kanade je naprosto zdarma a i zubare kryje minimalne z 80% vetsina zdravotnich pojisteni ....... pan Kohout bude trpet zrejme nejakym mindrakem, kdyz pouziva obraty jako "ta nase bananova republika" ci "nase nudna rodna zem" ... ne kazdy zije v zamori proto, ze Ameriku hlta ;-)

+1/−2
23.3.2015 23:17

J36i77ř85í 64K14o39h29o21u88t 3144341113835

Myslím, že pokud jste četl článek a víte, že se v žádném případě nejedná o lidi, ktěří by 10 a více let strávili v USA. Nebo dokonce něteří polovinu života.

Tak vy nevíte o jakých vydobytcích USA hovořím, tak proč tam lidé jezdí přes půl zeměkoule?

Opět pokud jste četl článek, tak hlavní představitelkou je dívka, která od mladí ameriku "hltá".

Jinak obraty "ta nase bananova republika" ci "nase nudna rodna zem" jsou v uvozovkách, pokud víte, co to znamená a není vyhozeno z kontextu :)

Jinak nevím, co mi chcete svým příspěvkém sdělit :) Mějte se hezky. Já jsem spokojen, tak kde žiju a kde jsme narodil ;-)

0/0
24.3.2015 6:14
Foto

J22i29r96k51a 11V78a21n50o58u80r19e23k 6247204768940

:-) .... nevim proc tam lide jezdi pres pul zemekoule .. respektive, nevim proc vsichni .... nekteri se chteji presvedcit o pozlatku a jeho obsahu, jini proste maji radi vice prostoru pro zivot, temer vsechna pasma pocasi nebo prirodu .. kdo vi ;-) ........ kazdopadne vy jste se zacal pohorsovat, jak si nekdo jezdi za zdravotnictvim do Cech .. ja na to reagoval, nic vic .. od toho jsou tady diskuze ;-)

0/0
24.3.2015 10:36

R88o46m39a41n 19K87u88b68a95l48a 8177820772

Pane Vanourek, jenom bych se Vas chtel zeptat na "vyhody" ktere ma clovek ktery se tady narodi oproti me, cloveku ktery se narodil v Ceskoslovensku a prisel sem jako emigrant, mam americke obcanstvi, ceske ne, tedy krome toho ze jedinou vyhodou je ta ze ten kdo se tady narodi muze byt prezident, ja bohuzel ne...:-)

0/0
24.3.2015 11:49
Foto

J79i90r19k89a 16V74a33n80o12u97r19e33k 6397384558610

Vy, jako clovek, ktery tam zije jiz takhle dlouho byste to mel vedet snad jeste lepe, nez ja ... mozna jste ale jiz zapomnel treba i na tech par let po prichodu, kde kdyby nic jineho proste oproti rodilym ztracite cas, teprve zacinate tvorit svou credit history, popripade musite znovu absolvovat jiz hotove vzdelani a podobne .. je toho prece cela rada ;-)

0/0
24.3.2015 18:20

R70o38m71a51n 73K55u43b91a30l61a 8657620612

Já si právě myslím že v např. budování si credit history máte výhodu, sice to trvá než se dostanete s credit score na 800+ ale výhodu jsem měl v tom že mě bylo 26 let když jsem sem přišel a to už jsem nebyl si myslím tak blbej jako v 18 nácti kdy si ji mnoho mladých lidí pokazí protože dělají při různých nákupech ne zrovna moudrá rozhodnutí...:) jinak jsem tady do žádné školy nikdy nechodil, na začátku kdy jsem to potřeboval tak nebyl čas ani peníze, teď sice čas taky nemám ale zádě zase se mě nechce tak to řeším pomocí " academie na internetu" kterou naše company umožňuje takto dělat.... Jinak žádnou nevýhodu nespatřuji, spíš výhody v oboru který dělám...:)

0/0
24.3.2015 18:55
Foto

J52i47r30k27a 58V88a15n39o26u75r13e82k 6347604808230

Ale jo, kazdy to ma jinak .... ale koneckoncu sam pisete "jsem tady do žádné školy nikdy nechodil, na začátku kdy jsem to potřeboval tak nebyl čas ani peníze" ... to je ono - jako rodily byste resil veci snaze a jinak .... vysledek muze byt stejny, ale urcite vyhody tam jsou a pro nekoho se mohou jevit jako velke, pro jineho ne

0/0
24.3.2015 20:36

L84a10d79a 32J24e64c26m27e65n 8333561265689

Je skvele, ze clovek v sobe najde tu odvahu a kuraz a opusti svou malou hroudu, aby se na ni koukl z vetsi perspektivy. At se Vam dari i dal a verte, ze se za svymi znamymi v Kalifornii jeste podivate :-) a fotky jsou skutecne krasne! R^

+12/0
23.3.2015 15:56

M58i59c87h15a80e49l 50G32o54t61z 5674688493

Prostě Amerika. Kdo nebyl, nepochopí a hlavně o ní nemůže mluvit. Musí se prostě zažít R^

+15/0
23.3.2015 13:38

J78a64n 76N65o81v39á38k 9817142987917

Přesně - těžko se to popisuje, ale ten celek má prostě atmosféru, které se snadno propadne.

+3/0
23.3.2015 14:08
Foto

J64i57r23k56a 32V94a22n15o11u30r34e59k 6147594398100

Zvlaste, kdyz je clovek bez vetsich zavazku .. to mu tak muze pripadat desne cool ;-)

0/0
23.3.2015 23:18

J69a13n 57N58o26v39á93k 9477142767527

To, že má něco atmosféru, které se snadno propadne, ještě neznamená že je to ve všech směrech ideální.

0/0
23.3.2015 23:31
Foto

J87i89r30k76a 83V15a87n84o91u18r96e38k 6727554438910

Tak to je jasne :-)

0/0
24.3.2015 10:37

P41e54t15r 72V15r52a39n67i78k 5554509751341

Amerika je Amerika a az tam jsem si pred triceti lety uvedomil, ze jsem Evropan. ;-)

+4/0
23.3.2015 13:02

M25a80r53e49k 53S25ý74k46o90r72a 9733830126816

Já jsem zase v Americe přišel na to, jak úžasně nádherné jsou Čechy, Morava, Slovensko a Rakousko.

+12/−3
23.3.2015 11:52

R47o61m92a98n 14K46u45b59a61l97a 8387640222

To jsem moc rad, kazdy si muze vybrat kde chce zit, v jakem prostredi a s jakymi lidmi...:-)

+2/0
23.3.2015 12:29

V59á38c42l53a82v 31M31á28c20h87a 1142603569397

pod to se podepíšu. zrovna v americe trávím několika měsíční stáž a zjištuju, že česko je krásná a úžasná země.

+6/−1
23.3.2015 14:33
Foto

J15i48r94k15a 70V47a92n86o11u81r53e50k 6147884648290

Presne tak ... ziji v zamori, ale o to vic mam rad svuj cesky domov R^ .... Kouzlo USA a Kanady spociva dnes vicemene jen v jejich prirodnich krasach. Absence kultury, nam blizke historie a vsudypritomny trik zivota na dluh .. na to ne kazdy ma zaludek a vkus

+2/−1
23.3.2015 23:21

R62o80m63a36n 73K87u47b56a16l39a 8217660912

Moje nejlepsi rozhodnuti v zivote jsem udelal kdyz jsem se rozhodl emigrovat z tehdy jeste komunistickeho Ceskoslovenska a podarilo se me to a to navic do USA! Prvnich 6-7 let to bylo celkem dost spatny, pak uz jsem si zvyknul na uplne jiny zpusob zivota, prace, chovani lidi, zacal jsem poznavat americany jaci jsou a "rozumet" jejich mysleni atd. Ted kdyz uz jsem prozil vetsi cast zivota tady, nez v me rodne zemi, muzu rict ze bych se nikdy nemohl vratit zpet natrvalo a muj domov je tady, miluju tuhle zemi a muzu jenom podekovat ze me prijala z otevrenou naruci a i kdyz je tady zivot velice tezky tak kdyz clovek tvrde a poctive pracuje je uprimny tak se jednou "sklidi ovoce" !!!V

+21/0
23.3.2015 10:55

J66a27r28o71s37l60a10v 41T26a41c62h90o42v92s71k53y 2242960894750

Tak to zase jo, amici kazdyho hned prijmou. Kazdy je tam cizinec nebo dite cizince, takze zadne predsudky nemaji. Ale krome krajiny a prirody tam nic moc tak super neni.

+3/−5
23.3.2015 11:51

H38a60n37k92a 15C93h96e58n 7527619625535

Moje sestřička odešla z ČR asi před deseti lety a vidí to stejně - zvykla si a už by se nevrátila. Jenom po nás prý je jí smutno, když přiletí na návštěvu (nebo my za ní), tak si pravidelně všichni trochu zabulíme :)

+3/0
23.3.2015 12:51

R70o83m52a79n 95K28u57b45a49l10a 8447400942

Na tom není nic špatnýho si trochu pobrečet... Za dalších 10-15 let to už nebude s tím teskem a bulením tak žhavý....:)

+1/0
23.3.2015 13:47

J74i13r91i 42G30a89z77d58a 8604893214984

:-) prijemne vzpominky:-) poprve jsme vyjel jeste jako studak v 19 letech, na camp do US. psal se rok 1991:-)) od te doby jsme tam byl hodnekrar a musim rici, ze cim jsem starsi , tim se mi tam libi vice a vice....na druhou stranu mam cim dal radsi domov v Cesku , a vim , ze  (v mem pripade), vsude dobre, doma nejlepe:-) je skoda, ze spousta lid poradne nevytahla nos z baraku, aby si uvedomila jak se u nas mame dobre...

+32/0
23.3.2015 10:42

D66u93š47a28n 82Č20a38p78e48k 4106688710261

Nemohu jinak než souhlasit... mám to podobně.

+3/0
23.3.2015 11:01
Foto

P93e57t65r 71Š26m38e26j95c 3978398897159

Ono přijde na to, odkud jste. Já byl ve své rodné hroudě Most, za 17 let života v USA zpátky jenom třikrát. To není místo na návraty.

+2/0
23.3.2015 13:22

T26o32m71á83š 94D20v93o40ř80á39k 3338209273653

Máte pravdu, ale nebuďte smutný. Mohlo by to být i horší...:-)

+1/0
23.3.2015 17:36

P61a55u74l 43J29a25r36o41s 2213858440

Ja jsem v USA zil a pracoval 28 let.Litoval jsem toho jiz na letisti,ze jsem se na stara kolena vratil...Tak ze se te autorce clanku nedivim.Tim ale nechci rict,ze se tam vsem libilo.;-);-);-)

+3/0
23.3.2015 10:38

M60i94r13a 68L64o56v23e 3664870668944

Tak snad se muzete vratit zpatky, nebo ne? Ja jsem odesla po letech do CR tak jako vy, ale vydrzela jsem to tam jen 10 mesicu a vratila jsem se zpet, neslo me to tam uz tak jako kdysi, hrozne me to tahlo zpatky, vsichni me tvrdili, ze si zase zvyknu, no nezvykla jsem si bohuzel. :-)

0/0
24.3.2015 20:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.