- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Taky nás dvakrát v USA stavěli při jízdě autem a jednou na kole. Pokaždý slušné jednání, všechno v pohodě a domluva. Poprvý to byla příliš pomalá jízda po dálnici ze Salt Lake City (měli jsme strach že máme něco se závěsy kol, kde nás vystíhovali v servisu kam jsme zajeli kvůli spálenýmu brzdovýmu obložení) a když jsme odbočili z dálnice na exit a hledali nějakej další servis, tak jsem přehlídl stopku. Bylo to v noci, hned se za námi rozsvítil maják a když jsme zastavili, tak hned nás ozářili zezadu halogenem, policista byl nervóznější než já. Ale pěkně se to vysvětlilo, viděl že jsme studenti, do toho mezinárodního taky koukal aby se neřeklo, a moc z toho moudrej asi taky nebyl. Pak nám jen řekl, servis je kdyžtak támhle, motel támhle a příště dávejte pozor. Druhý případ v Novým Mexiku, tam jsme zažili buzeraci od nějakýho žrouta koblih, hlavně ho zajímaly pasy, bylo to měsíc po 11. září, tak kontroloval víza a tak, pak volal na Border Patrol, přijel kolega, a opět se to v pohodě vysvětlilo. Problém pro žrouta koblih byly SPZ, který jsme koupili v suvenýr shopu a byly na nich ještě cenovky, ale on na nás koukal, jako na teroristy co si značky mění každou chvíli. Na kole to byla sranda, borci nás zastavili, že nemáme světla, a ať si je koukáme opatřit, nebo že to bude "ticket next time". Jak zjistili, že jsme z Čech, tak hned začal ten drsnější kolega hlísti "Na zdarovje" a virtuálně si připíjet
Hezký článek, díky. Docela by mě zajímalo, proč v Americe všechna omezení rychlosti - aspon ta, co jsem sám zažil, končí na 5. Tedy třeba nikoliv 30 nebo 40 mil, ale 35 atd. Ví to někdo?
Viděl jsem mnohokrát 60, 50, 40, takže nemůžu potvrdit. Jinak odstup po pěti mílích bych přisoudil vyššímu odstupu rychlostí (5 mil je vlastně 8 km).
A) Neni pravda, ze policie nemuze v USA hlidkovat v neoznacenych vozech. Muze a take obcas hlidkuje.
B) Mezinarodni ridicak plati pouze spolu s ridicakem ke kteremu je vydan, je to v nem dokonce vysledne uvedeno.
V USA asi vetsina statu mezinarodni ridicak nevyzaduje, nicmene opravdu to zavisi na jednotlivych statech Unie, takze pokud si to predem nezjistite u vsech statu, ktere navstivite, je lepsi si za 50Kc nechat ten mezinarodni vystavit.
Pochopitelne je to uvedeno vyslovne, nikoliv vysledne.
Půjčení auta v USA je možné pouze s kreditní kartou. Na debetní ani na check-kartu vám půjčovna auto nepůjčí.
Nektere pojistovny na ceskou (obecne zahranicni) debetku obcas jo, ale chteji videt pas, nekdy i letenku.
Na americkou debetku vam auto nepujci.
Na Floridě mě překročení o 20 mil (80 na 60) stálo 280 doláčů, ani jsem nemrknul. Ani mé zdůvodnění, že jsme chtěli z Everglades vypadnout před setměním, protože tam v noci občas lezou aligátoři po silnici, policajta neobměkčilo ...
Alespoň poučení pro českého turistu, že americká demokracie je hlavně o bezpodmínečném respektování všech předpisů a nařízení. Největší nepořádek na cestách u nás v okolí dělají "latinos" a další přivandrovalci.
Popíšu svoji zkušenost s půjčováním auta v Las Vegas: Přes internet jsem vybral auto, které se zdálo že nám vyhovuje, vytiskl jsem si podmínky anglicky i česky a vzal s sebou - jedna z klauzulí bylo "extra driver gratis". V Las Vegas vše OK, až na to, že se nám začal agent nabízet všechny možné upgrady (lepší pojistku na asistenci, větší auto) a mimo jiné dalšího řidiče. Na moji námitku, že v podmínkách extra driver už je nebral zřetel a dokonce se pokoušel tvrdit, že to je ten řidič, který to objednával. Nepřesvědčil jsem ho, ale OK, vzali jsme to s tím, že odřídím všechno já. Švagr vyměkl na tu asistenci, stálo nás to asi 50 dolarů navíc, nicméně všechno dopadlo skvěle, protože díky tomu, že jsme se dohadovali s agentem, už na nás nezbylo auto v naší třídě a agentka na parkovišti nás okamžitě poslala bez jakýchkoliv řečí k SUV. Nikdy jsem nejel s automatem, třikrát jsem objel parkoviště, dvakrát přitom zabrzdil levou nohou, která nemohla pochopit absenci spojky a pak jsme už vyrazili. Nevím jak ty ceny, my jsme měli objednané midsize za asi 28 babek za den nebo tak něco. Měl jsem obavu, jak se bude v Americe jezdit, ale bylo to naprosto v pohodě, vynikající je to, že semafory jsou až na druhé straně křižovatky, takže je to daleko přehlednější.
Takže pozor na podmínky na internetu, příště bych bral úplný základ a pokud bych si to rozmyslel, řešil bych to až na místě.
Tím úplným základem ale nemyslím pojištění, aby bylo jasno. Ušetřit pár dolarů na pojištění odpovědnosti se může pořádně vymstít.
...a jak vlastne ten American vypada??, ze by jako Winnetou, nacelnik Apachu?
...nedavno me jedna ceska Co. prevadela X $ na muj US ucet, a stalo je to fakt $ 35.00
Magazin Consumer´s Reports (nebere reklamy, testuje výrobky) radí vyhnout se letištím když si chcete najmout auto. Města přidávají poplatky a daně tam, aby je museli platit turisti.
Příklad z magazinu: V Chicagu půjčovna Enterprise počítala za Toyotu na 4 dny 386 USD, ve městě ta samá půjčovna za stejné auto jen 157 USD. Také radí zkoušet na Internetu najít nejlepší cenu opakovaně, třeba i každý den, já objednám třeba měsíce předem a postupně sleduji vývoj cen. Zrušit objednávku je snadné.
tak Internet rika napr. Midsize-SUV (US Ford Escape 2014) Chicago-letiste int. 175 EUR / 163 US$ bez spoluucasti + s pojistenim skel a gum, odpovednost kryti do 1 milionu US$. Coz povazuji za velmi slusnou cenu. Samozrejme bez omezeni najetech km
...akorat,ze bez pojisteni nemuzete auto registrovat, tudis nemate ani SPZ, takze je to blbina...