Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Už žádné pátrání po černých skříňkách, Airbus chce vystřelovací

Kde jsou černé skříňky a v jakém stavu, to bývá po letecké nehodě nejdůležitější starostí vyšetřovatelů. Není výjimkou, že letové zapisovače jsou při nehodě velmi poškozené, nebo se nenajdou vůbec. Airbus proto plánuje, že by do letadel instaloval skříňky vystřelovací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a25r39e90k 72T23ů42m37a 4262208956972

A co teprve pře dopadem vystřelovací sedadla vybavené padákem?!;-)

0/0
11.3.2015 21:48

V16l66a47d66i31m51i22r 75F96a54r22k73a 6333510499304

Ten systém se jmenoval AVALON a já tam za tabulkovej plat makal místo armády konzultantů, kteří se na to vysr....li ve chvílik, kdy jim Boeing odmítl platit 40litrů denně...paráda.

0/0
11.3.2015 20:06

V26l78a21d63i49m55i12r 59F89a83r12k19a 6613820959834

Ja a kdysi, začátkem tisíciletí jsem dával dohromady nějakej ERP systém pro Aero Vodochody, tehdy ještě pro Boeing Ceska s.r.o. a vím z kolika součástek se skládá L-159 a technologické postupy jsou mým koníčkem. Utekl jsem tam odtud hned jak v oddělení plánování materiálovejch požadavků nechyběla v systému jediná součástka. Když jsem nastupoval, vycházely v systému letouny jako připravené k expedici a na hale stála kostra... Tak nějak se v tom vyznám. Trochu. Čau

0/0
11.3.2015 20:04


V96l16a70d64i12m13i14r 31F36a42r18k96a 6123650669314

Btw: patentovanej mám již elektronickej záručák (světový patent) a verzi elektronické peněženky (národní patent) Ta bojka mně napadla jen tak při flákání se po idnesu...Cos dnes vymyslel ty?

0/0
11.3.2015 20:00

V73l21a20d47i97m42i58r 60F64a87r76k47a 6483120239234

Martin Tesař> Nevím, zda je výčet požadavků kompletní a nehodlám ti věřit, ale ano, toto řešení jsem testoval v laboratoři na předměstí Paříže. Hned vedle mně ležel standard délkové míry v délce 1metr ve tvaru X z Platiny a Iridia.... Plast ani jiný plast, ve kterém byly jednotlivé komponenty pevně zalisovány nevykazoval výraznější změnové charakterisky, což je jasné každému, kdo se dokáže aspoň trochu zamyslet nad tím, co píši. Patent věnuji tobě. Jdi do toho...

0/0
11.3.2015 19:54

V57l38a75d27i79m83i27r 22F74a89r37k16a 6463140569344

Pospíšilová> No, vždyť říkám, že jsou to tvoje dojmy. Zrovna píšeš, že máš ze mně nějakej neurvalej dojem, takže nevím o co ti jde?

Mimochodem, já nevím jestli je pravděpodobnost nalezení těch tvejch letovejch zapisovačů (já neodborník tomu říkám černá skříňka, abych si nepřipadal jako zamindrákovanej trotl) zjistitelná jednoduchou matematikou, ale moje řešení, na které jsem na rozdíl od tebe nepříšel při papouškování LK, se mi jeví bezesporu jako praktičtější a dostupnější, než všechna předchozí. A těm globálním systémům samozřejmě fandím, protože Star Trek mám rád... To, že se zřejmě nic z toho mého návrhu neuskuteční neznamená, že není možné. Jsem schopen dodat kompletní dokumentaci, opravdu to není tak složitý, ale kvůli tobě?....tak to pardon.x

0/0
11.3.2015 19:47

V26l80a45d49i72m58i85r 64F56a20r10k24a 6363660819334

Pospíšilová> No, vždyť říkám, že jsou to tvoje dojmy. Zrovna píšeš, že máš ze mně nějakej neurvalej dojem, takže nevím o co ti jde?

Mimochodem, já nevím jestli je pravděpodobnost nalezení těch tvejch letovejch zapisovačů (já neodborník tomu říkám černá skříňka, abych si nepřipadal jako zamindrákovanej trotl) zjistitelná jednoduchou matematikou, ale moje řešení, na které jsem na rozdíl od tebe nepříšel při papouškování LK, se mi jeví bezesporu jako praktičtější a dostupnější, než všechna předchozí. A těm globálním systémům samozřejmě fandím, protože Star Trek mám rád... To, že se zřejmě nic z toho mého návrhu neuskuteční neznamená, že není možné. Jsem schopen dodat kompletní dokumentaci, opravdu to není tak složitý, ale kvůli tobě?....tak to pardon.

0/0
11.3.2015 19:46

M28a93r49t73i88n 48H51e88i92s96l71e18r 4154516232609

http://www.onair.aero/en/commercial-airlines-how-it-works-internet-onair

0/0
11.3.2015 12:33

V40l51a30d67i65m72i50r 98F52a21r70k69a 6833130859184

To dobře plave na hladině...

0/−1
11.3.2015 12:36

M17a13r87t52i63n 81H45e77i39s55l55e74r 4854766582159

Podstatné jsou údaje před pádem (případně během něj) a ty není problém přenášet on-line. Když to zvládá i běžný hovor, tak to musí zvládnout trochu dat (hovor je náročnější).

0/0
12.3.2015 15:22

M95a49r82t83i45n 24H66e54i52s50l31e76r 4774806152899

Sice satelitní přenos vyžaduje jistou kapacitu, ale už dneska se buduje internet na palubách letadel, který musí umět mnohem více dat. Stačí to využít.

0/0
11.3.2015 12:04

R21a63d11e12k 62J70a95n58a16t51a 9385196274752

Tady dost záleží na požadované spolehlivosti systému. Internetová konektivita určená jen pro zábavu pasažerů má tyto požadavky nízké.

0/0
11.3.2015 12:43

J22a74k61u64b 72S44e29m11e71r92á45d 2427986231591

presne, ono v pendolinu je taky internet, ale xx procent cesty nefunguje

0/0
11.3.2015 13:05

V67l98a57d50i65m62i31r 74F56a51r34k52a 6343760929844

Nemohu si pomoci. Bojka s pamětí a vysílačem je stejně geniální řešení, jako "moje" "tinktura" zamezující kazivosti zubů. To jsem takhle kdysi nosil fixní rovnátka a když jsem si sám serval ten drát a následně odloupal kleštěma ty zámky (neboť jsem byl již se stavem srovnání chrupu spokojen) všiml jsem si, že lepidlo na ty zámky mi vydrželo na zubech další dva roky. Tak jsem si ho opatřil a potřel tenkou vrsvou celej spodek chrupu. Zejména ze strany a částečně mezi zuby. Jemňoulinkou vrstvičku. Když jsem pak po další dva roky nezaznamenal jediný kaz a nahoře za tu dobu dva, aplikoval jsem totéž pokusně svému psovi. Když jeho sklovina zůstala celý rok bez čištění stále bílá, přišel na řadu synovec a pak i druhý...Jsou bez kazu, bílá sklovina bez nutnosti čištění si zubů po každém jídle... To jsou věci...

0/0
11.3.2015 11:26

V57l37a76d37i55m24i22r 17F70a70r19k91a 6183650309714

Ivanka Pospíšilová> Jo, hezkej nápad. Ona je to taková legrace, vývoj a doprava takovejch pár desítek několikatunovejch družic na oběžnou dráhu... Třeba něco jako Galileo na kterej už teď není na oběžné dráze místo a Čína, která tam svoje družice narvala dříve se například svýho pásma jen tak nevzdá. A není to jenom Čína, kdo se pere o místo "na Slunci". A že to myslí vážně demonstrovala například demostrativním sestřelením vlastního satelitu, aby bylo jasno...

Kolik že jich tam EU zatím má? Jeden, nebo dva? A kolik, že jich "plánuje"? Vím, že se jedná o jiný projekt, ale to jen tak pro porovnání nákladů a praktičnosti v hledání řešení. Je sice hezké, co jsi četla v LK před časem, ale sorry, ačkoli to píšu záměrně hodně zjednodušeně, tak je to nápad, který lze realizovat takřka okamžitě, bez nutné direktivy úřadů a nevidím důvod, proč by to výrobci jako možné řešení nezvládli do stroje zabudovat. 

Ale jasný, budeme hledat co nejsložitější řešení, budeme se vymlouvat na extrémnost jednotlivých případů a hledat problém ve voděodolnosti a ohněvzdornostech a mezitím budeme pátrat a pátrat a pátrat. Přitom polovina mého nápadu je pod každou sedačkou povinně...

0/0
11.3.2015 10:44

I82v98a48n52k80a 68P61o22s89p98í15š23i48l90o94v33á 8774178872157

Souhlasím s názorem Boeingu, většinu zapisovačů se podaří najít a je zbytečné na základě jednoho extrémního případu vymýšlet způsob, který stejně nebude spolehlivě fungovat za každých okolností. 

ICAO by se měla zaměřit spíše na diverzifikaci důležitých dat přes družice, zase takový technický problém by to nebyl. Ostatně v L+K před časem vyšel článek o podobně plánovaném řešení, kdy by letová kontrola, díky síti družic, měla přesný přehled i o letadlech, která nejsou v dosahu radarů.

+1/0
11.3.2015 10:19

V32l84a13d53i85m49i78r 93F52a39r66k89a 6313620699354

Jo, hezkej nápad. Ona je to taková legrace, vývoj a doprava takovejch pár desítek několikatunovejch družic na oběžnou dráhu... Třeba něco jako Galileo na kterej už teď není na oběžné dráze místo a Čína, která tam svoje družice narvala dříve se například svýho pásma jen tak nevzdá. A není to jenom Čína, kdo se pere o místo "na Slunci". A že to myslí vážně demonstrovala například demostrativním sestřelením vlastního satelitu, aby bylo jasno...

Kolik že jich tam EU zatím má? Jeden, nebo dva? A kolik, že jich "plánuje"? Vím, že se jedná o jiný projekt, ale to jen tak pro porovnání nákladů a praktičnosti v hledání řešení. Je sice hezké, co jsi četla v LK před časem, ale sorry, ačkoli to píšu záměrně hodně zjednodušeně, tak je to nápad, který lze realizovat takřka okamžitě, bez nutné direktivy úřadů a nevidím důvod, proč by to výrobci jako možné řešení nezvládli do stroje zabudovat. 

Ale jasný, budeme hledat co nejsložitější řešení, budeme se vymlouvat na extrémnost jednotlivých případů a hledat problém ve voděodolnosti a ohněvzdornostech a mezitím budeme pátrat a pátrat a pátrat. Přitom polovina mého nápadu je pod každou sedačkou povinně...

0/−2
11.3.2015 10:43

I38v50a14n87k75a 63P47o56s19p98í68š79i75l84o23v10á 8774248482967

To že se prakticky každý havarijní zapisovač podaří dříve nebo později najít je prostě statistický fakt, žádná výmluva. Ať se proti tomu vztekáte jak chcete systém je funkční a efektivní.

Havárie AF 447 dokazuje, že nalezení místa havárie je jen otázkou vůle a nasazení.

Podobnou otázkou vůle je i rozjetí nové generace dohledu nad civilní leteckou dopravou pomocí satelitů. Nikdo netvrdí že to je legrace, ale do budoucna je to stejně nezbytné, protože takový komplexní systém hledí na situaci a technologie které se objeví za dvacet, třicet let, navíc není plánovaný jako národní systém á la GPS, ale jako mezinárodní.

0/0
11.3.2015 11:20

V94l94a65d40i88m66i68r 59F41a24r90k84a 6303680949374

Já se nevztekám. Já vyvracím tvoje dojmy. Já teda s tou úspěšností stávajících systému nevím nevím. Nebylo nedávno roční výročí od totálního zmizení nějakýho jinýho letu, než AF 447? Nezačínalo to na MH?

Takže jak je to s tou statistikou v případě tohoto letu? A nemohl v případě jiných havárií do vody někdo přežít aspoň chvíli na hladině, když havarijní zapisovač klesal a klesal a klesal a vybíjel se a vybíjel se vybíjel se...A desítky letadel a několik států hledalo a hledalo a hledalo...

Jasně, ty máš pořešenej svět za dvacet, třice let...A zatím tahaj satelity do nebe Rusové a my se nedokážeme domluvit ani s nima...natož spustit nějakej mezinárodní systém. haha

0/0
11.3.2015 11:36

I13v98a39n68k47a 56P43o85s80p98í28š67i26l66o22v16á 8244728392437

Prosím netykejte mi, působíte velice neurvalým dojmem a je mi to nepříjemné.

To co bylo uvedeno, nejsou žádné moje dojmy, ale exaktní čísla, která si můžete lehce vyhledat. Opravdu jednoduchou matematikou zjistíte, že pravděpodobnost nalezení letových zapisovačů je velice vysoká a váš subjektivní dojem z MH370 na tom nic nemění. Ale jestli chcete uvést další konkrétní příklady neobjasněných katastrof, potažmo nenalezených zapisovačů, dejme tomu za posledních třicet let a zpochybnit tak statistická čísla, prosím...

0/0
11.3.2015 13:09

M83a73r98t18i93n 86H24e93i17s83l58e16r 4894856962779

Stejně se buduje dostupný internet na palubách letadel - tak stačí využít malinkou část kapacity a posílat data do aerolinek (nebo rovnou výrobce). Už dneska letadla létající nad pevninou posílají data přes VHF.

0/0
11.3.2015 12:07
Foto

J84a79n 58N47o60v78á59k 4888489114435

By mne zajímalo, kolik letadel spadne, když trup letadla rozstřelí zevnitř černá skříňka? :-)

+1/0
11.3.2015 10:14

V74l11a84d70i57m39i60r 52F39a10r30k74a 6603420489784

Jiří Šafránek> A ty se nejspíš hned zítra jistě rád postaráš o potřebnou pozemní i orbitální infrastrukturu, jako jsou mimo jiné servery a datová úložiště, napájení toho celýho tvýho sofistikovanýho systému, personál, programy...kecy, kecy, kecy... Ale jo, dobrej nápad. Sofistikovanej...vskutku řešení pro každý stroj ve vzduchu. Takový tisíce ultralajtů nucený používat nějaký satelitná sofistikace...fakt vede moje jednoduchá krabička s anténou, ačkoli nevím, co si představuješ pod pojmem jednoduchá. Ale když člověk ví, tak máš pravdu. Není to složitý. Je to zhruba stejně jednoduchý, jako pozemní radiomajáky, kterýma se tušim výhradně říděj tyhle velký stroje. Ale GPS dobrej nápad...do města..

0/−1
11.3.2015 9:40

M95a50r21t76i40n 69H44e31i43s23l90e82r 4144236192699

Ta infrastruktura už dneska existuje (-; A bavíme se o dopravních letadlech, ne ultralightech.

0/0
11.3.2015 12:08

V91l52a48d92i32m22i10r 76F38a42r67k76a 6633150979154

Ty ultralighty jsou opět nepochopeny, ale co bych chtěl od diskuze zde. Místo nápadů, jak dané věci pomoci, jak pomoci sobě nebo ostatním dokážou diskutující většinou jen dělat chytrý a hledat způsob, jak si připadat důležitě a přitom moc nepřemýšlet, což  se jim daří. Právě proto mně baví sem psát. Abych těm blbům dal příležitost si připadat aspoň chvilku užitečně... :) Já si aspoň třídim myšlenky...

K těm ultralightům ještě dodávám, že tím jsem naznačoval oproti tvejm infrastrukturám a  satelitům a VHF a já nevím co ještě , možnost využití mého supervynálezu i v případě takovýchto ministrojů jako jsou motorová rogala v podstatě...(ano tím supervynález to myslím jako nadsázku, je mi srdečně jedno, zda bys na to přišel taky)  Ta věc prostě zůstane na hladině, je to bojka, která nebude pasivní ani potom, co se trosky stroje i lidí nadobro utopí oceánu...

Technicky je to zvládnutelný a co jsem nenapsal, to není třeba vyvracet, mám to promyšlený do posledního detailu. Protože mně baví myslet...

A to je tady vzácný, tady se lidi hodně často hádaj sami se sebou :) jako všude, jako všichni, včetně mně - občas...

0/−1
11.3.2015 12:33

M21a10r62t48i36n 34H13e15i66s62l36e44r 4474776482259

Na rozdíl od vašeho vynálezu se na on-line přenosu dat z letadla se už pracuje - je to realita, která využívá existujících technologií. To byla reakce na komentář o nutnosti budovat infrastrukturu (který vychází z neznalosti problematiky). Ono překvapivě si to spojení na sebe dokáže vydělat, takže ten přenos v rámci nahrávání dat pro případ havárie je jen třešnička na dortu. Dokonce se mluví o tom, že tyhle informace budou on-line analyzované, aby se problémům předcházelo.

+1/0
12.3.2015 15:28

J90i60ř81í 17Š92a55f55r83á49n44e47k 8963113660676

Já si myslím, že pro začáte by úplně stačilo mít v každém letadle lokalizátor GPS, který by nešel vypnout a který by se pravidelně hlásil třeba v intervalech 3 - 5ti minut. Dnes pingujou přez staelity třeba motory letadel a to si myslím je mnohem sofistikovanější zařízení, než jednoduchá krabička s anténou.

+1/0
11.3.2015 9:20

V38l24a85d70i13m60i69r 42F66a49r43k36a 6693850659394

A ty se nejspíš hned zítra jistě rád postaráš o potřebnou pozemní i orbitální infrastrukturu, jako jsou mimo jiné servery a datová úložiště, napájení toho celýho tvýho sofistikovanýho systému, personál, programy...kecy, kecy, kecy... Ale jo, dobrej nápad. Sofistikovanej...vskutku řešení pro každý stroj ve vzduchu. Takový tisíce ultralajtů nucený používat nějaký satelitná sofistikace...fakt vede moje jednoduchá krabička s anténou, ačkoli nevím, co si představuješ pod pojmem jednoduchá. Ale když člověk ví, tak máš pravdu. Není to složitý. Je to zhruba stejně jednoduchý, jako pozemní radiomajáky, kterýma se tušim výhradně říděj tyhle velký stroje. Ale GPS dobrej nápad...do města...

+1/−2
11.3.2015 9:39

J60a93k51u85b 12S32e90m21e64r54á78d 2977916851151

cetl jste ten clanek? :-)

0/0
11.3.2015 12:43

V13l98a93d96i29m61i17r 44F63a30r28k24a 6663590299854

Takový reflexně žlutý plovoucí bojky s paměťovým médiem a vysílačem napájeným z předem nabitého akumulátoru, kterej by se lehce dobíjel malým solárním článkem. Třeba by to byla krabička umístěná na několika místech letadla uvnitř konstrukce, co nejvíce u pláště stroje a k tý krabičce by byl přidělanej takovej druhej balíček, kterej by při styku s vodou aktivoval bombičku, která by ten druhej balíček (taky reflexně žlutej) nafoukla a on by s tou první krabičkou vyplaval na hladinu. Něco jako ty záchranný vesty, který jsou pod sedačkama. Dalo by se to napojit na tu černou skříňku, takže by se do všech zaznamenávalo posledních x minut letu, kontrolovaly by se buď z venku otevřením dvířek nebo zevnitř z kokpitu stejným způsobem. A předpokládám, že jedna z deseti by po tom, co se letoun rozseká o hladinu do styku s vodou snad přišla a nějak by se na hladinu dopravila. Vysílala by jenom něco jako píííííp pííííííp pííííííp...:) ne přes satelity, jenom tak pozemně... No a je to vymyšlený, stoprocentně funkční a nikterak nákladný. A je mi jedno, co tomu kdo říká, protože můj nápad nemá chybu... dobře já... .)

0/0
11.3.2015 8:27

V96l83a14d86i13m58i80r 64S16o33u73k15a58l 4810711491806

No já bych byl pro aby byl černá skříňka v cloudu a nešla vypnout

+1/0
11.3.2015 8:12

V43á39c36l74a87v 45P77o52u59s87t64k83a 3170331612

A do každého letadla rychlý internet od T-mobile. ;-D

0/0
11.3.2015 8:29

M45a68r80t23i86n 97H12e53i27s39l90e95r 4864116842819

Od OnAiru (roamingový partner TM) pro Airbusy a jiné firmy pro Boeingy.

0/0
11.3.2015 12:10

V58l78a43d33i29m91i20r 18F48a36r43k53a 6703260809974

No nechápu, že nejsou schopní vymyslet způsob, jak při dopadu letadla na hladinu uvolnit třeba deset menších bójí s pamětí a vysílačem na solární baterii... Jsem říkal před pár lety svojí starý, když spadlo to letadlo do oceánu. No vida...

0/0
11.3.2015 8:03

V98l21a69d89i10m57i61r 81F41a85r18k45a 6963480899514

Takový reflexně žlutý plovoucí bojky s paměťovým médiem a vysílačem napájeným z předem nabitého akumulátoru, kterej by se lehce dobíjel malým solárním článkem. Třeba by to byla krabička umístěná na několika místech letadla uvnitř konstrukce, co nejvíce u pláště stroje a k tý krabičce by byl přidělanej takovej druhej balíček, kterej by při styku s vodou aktivoval bombičku, která by ten druhej balíček (taky reflexně žlutej) nafoukla a on by s tou první krabičkou vyplaval na hladinu. Něco jako ty záchranný vesty, který jsou pod sedačkama. Dalo by se to napojit na tu černou skříňku, takže by se do všech zaznamenávalo posledních x minut letu, kontrolovaly by se buď z venku otevřením dvířek nebo zevnitř z kokpitu stejným způsobem. A předpokládám, že jedna z deseti by po tom, co se letoun rozseká o hladinu do styku s vodou snad přišla a nějak by se na hladinu dopravila. Vysílala by jenom něco jako píííííp pííííííp pííííííp...:) ne přes satelity, jenom tak pozemně... No a je to vymyšlený, stoprocentně funkční a nikterak nákladný. A je mi jedno, co tomu kdo říká, protože můj nápad nemá chybu...

0/0
11.3.2015 8:26

R73a15d16e14k 73J10a42n52a57t71a 9735606644582

Udělat jde samozřejmě vše, co odpovídá současnému stavu rozvoje techniky. Jiná věc je, kolik by to stálo a zda se to vyplatí. Letecké nehody jsou vzácné, stávající černě skřínky většinou k vyšetření stačí, a letecký průmysl obecně v posledních letech moc peněz nazbyt nemá, většina aerolinek je ve ztrátě.

0/0
11.3.2015 9:28

V81l11a58d91i95m75i41r 93F81a10r27k61a 6903430829744

Moje krabička s baterií, solárním panýlkem, obvodem pamětí a vysílačem + samonafukovací bojka by vyšla doslova na pár korun...

0/0
11.3.2015 9:53
Foto

J21i10ř46í 91R78o65h19a75n 5344988787265

Taková věc musí vydržet přetížení, silný náraz, být voděodolná, odolat ohni, výbuchu... To nebude za pár korun.

0/0
11.3.2015 10:19

V42l37a82d11i27m81i13r 16F86a14r51k24a 6203780329154

To taková vesta pod každým sedadlem taky není zadarmo. A že jich po světě lítá. A to maj v sobě dokonce zabudovanou i baterku se svítilnou, kapsli pro okamžité nafouknutí a píšťalku...a nějak se to zvládá i po roce vyhazovat...A kolika to pomohlo lidem? Mojich pár bojek na stroj by ušetřilo spoustu starostí s hledání aspoň těch dat...

0/0
11.3.2015 11:07

R86a22d18e98k 68J81a60n73a23t72a 9795266904812

A co všechny zkoušky a certifikace, redundance a odolnost, vyžadované pro cokoliv, co montujete do letadla? To i obyčejný šroub prodraží tisíckrát. Kde bude ten váš solární článek, uvnitř konstrukce je tma. A abyste ho vyvedl na povrch trupu, to už znamená konstrukční zásah. Jakékoliv baterie jsou taky rizko, viz problémy Dreamlineru.

0/0
11.3.2015 10:48

V66l96a96d25i61m54i26r 25F43a19r39k75a 6873160579324

To si nerozumíme, resp. nerozumíte. Zabíháš do detailů, které jsou nepodstatné, neboť nejsou nikterak neřešitelné a na rozdíl od již zmíněných komplikovaných řešení pomocí satelitů a  nebo snad vystřelováků a pod jsou snad i téměř banální....Ano, zkouška a certifikace, to by zařízení vyžadovalo,

Idea, kterou jsem zmínil je zřejmá. Schránka v trupu, pojistka, Bojka, poudro,napájení, obvod (paměť, rozhraní),vysílač, solární článek. 

Nevím, jak tě mohlo napadnout, že ten solární článek je určenej k provozu v trupu letadla...No nic, stejně to nikdo nikdy neudělá, ale chybu to nemá.

0/−1
11.3.2015 11:01

M80a98r42t14i87n 22T90e78s56a59ř 2759193863543

Certifikace nejsou levné, v tom se často chybuje. Už jste svoje řešení testoval podle norem ETSI, ISO, FCC, ICAO? Co říkalo po třech teplotních a třech vlhkostních cyklech? Co říkalo ve výšce 30 tisíc stop? Co říkalo po "shock and vibration" testech? Co říkalo ve vodě pod tlakem desítek či stovek atmosfér? (připomínám, že vaše zařízení má spadnout z výšky 10km volným pádem do vody) V které laboratoři jste to testoval? Kolik milionů eur testy stály?

+1/0
11.3.2015 13:45

V12l86a25d14i47m54i27r 94F27a77r87k71a 6773980689924

Ano, toto řešení jsem testoval v laboratoři na předměstí Paříže. Hned vedle mně ležel standard délkové míry v délce 1metr ve tvaru X z Platiny a Iridia.... Plast ani jiný plast, ve kterém byly jednotlivé komponenty pevně zalisovány nevykazoval výraznější změnové charakterisky, což je jasné každému, kdo se dokáže aspoň trochu zamyslet nad tím, co píši. Patent věnuji tobě. Jdi do toho...

0/0
11.3.2015 19:53

V93l53a25d90i90m79i82r 86F93a54r16k27a 6673110779174

To taková vesta pod každým sedadlem taky není zadarmo. A že jich po světě lítá. A to maj v sobě dokonce zabudovanou i baterku se svítilnou, kapsli pro okamžité nafouknutí a píšťalku...a nějak se to zvládá i po roce vyhazovat...A kolika to pomohlo lidem? Mojich pár bojek na stroj by ušetřilo spoustu starostí s hledání aspoň těch dat...

no nic...

0/0
11.3.2015 11:10

P38e88t16r 52K60u83n68e13š 4157857810

A neuvažoval někdo třeba jen nad tím, že z letadla by se oddělily pouze nějaké radiomajáky, které by celkem spolehlivě označili místo dopadu, ev. přes satelit by se odesílala aktivně každou cca minutu poloha letadla? ... Já si třeba myslím, že černá skříňka by neměla zmizet z letadla předčasně (resp. jak poznat ten okamžik, kdy je potřeba ji vystřelit, protože od té chvíle už o letadlu nezaznamená nic). Nevím, nerozumím tomu, ale celé mi to přijde jako nějaká rychlokvaška...

+5/0
11.3.2015 7:47

M64a25r26o44š 91P20o63l65i32a92k 1952626327146

A nejlepsi kdyz se system rozhodne to vystrelit napr. v 10 km ;-D;-D

0/0
11.3.2015 7:56
Foto

J37i20ř91í 48R10o36h25a10n 5794438877915

Ty radiomajáky už ta skříňka má. Jenže občas letadlo spadne do míst, odkud jejich signál jen těžko pronikne, viz to malajské letadlo 20 000 mil pod mořem.

0/0
11.3.2015 10:21

V26l41a19d84i22m84i14r 96F27a70r76k19a 6243160149454

Ano, právě proto je zde "moje" samonafukovací bojka, jež se aktivuje při kontaktu s vodou. V počtu i 4 takových zařízení v trupu  (dvě na křídlech, jedno uprostřed, jedno v kormidle) automaticky uvolněných po přerušení inegrity draka letounu nepochybuju o tom, že lokalizace dat uložených na paměťovém médiu nacházejících se kdesi na hladině ve směru trasy letu se velmi usnadní. Když dojde k rychlé lokalizaci, tak lze počítat i s usnadněním lokalizace trosek letounu pod hladinou. Pak to vezme proud a zůstanou aspoň data. Ale jasný, nepsali to v L+K...

0/0
11.3.2015 10:52

T55o24m41a36s 83S47v33o72b75o64d15a 5597665645447

Zarazi me treba, ze se tam v dnesni dobe nezaznamenavaji data z kamery umistene treba v kokpitu, nebo na pridi letadla, nebo kde by to bylo nejvyhodnejsi...i ten nejlevnejsi mobil muze dneska natacet a zde se to nevyuziva ... I do auta si to muzete poridit .....Nechapu...

0/0
11.3.2015 7:25

M82a56r98t92i32n 55P46o79s20p58í34š85i65l 8425821336927

K čemu? Většina havárii není kvůli srážce jako na silnici. Snad jen do zpráv tv Noha dobré.

0/0
11.3.2015 7:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.