Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Už žádné pátrání po černých skříňkách, Airbus chce vystřelovací

Kde jsou černé skříňky a v jakém stavu, to bývá po letecké nehodě nejdůležitější starostí vyšetřovatelů. Není výjimkou, že letové zapisovače jsou při nehodě velmi poškozené, nebo se nenajdou vůbec. Airbus proto plánuje, že by do letadel instaloval skříňky vystřelovací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a48r25e57k 43T76ů93m93a 4892348726912

A co teprve pře dopadem vystřelovací sedadla vybavené padákem?!;-)

0/0
11.3.2015 21:48

V53l31a57d47i98m33i75r 63F28a91r80k71a 6533120469894

Ten systém se jmenoval AVALON a já tam za tabulkovej plat makal místo armády konzultantů, kteří se na to vysr....li ve chvílik, kdy jim Boeing odmítl platit 40litrů denně...paráda.

0/0
11.3.2015 20:06

V43l44a24d91i71m13i58r 83F31a90r12k69a 6143330319444

Ja a kdysi, začátkem tisíciletí jsem dával dohromady nějakej ERP systém pro Aero Vodochody, tehdy ještě pro Boeing Ceska s.r.o. a vím z kolika součástek se skládá L-159 a technologické postupy jsou mým koníčkem. Utekl jsem tam odtud hned jak v oddělení plánování materiálovejch požadavků nechyběla v systému jediná součástka. Když jsem nastupoval, vycházely v systému letouny jako připravené k expedici a na hale stála kostra... Tak nějak se v tom vyznám. Trochu. Čau

0/0
11.3.2015 20:04

V78l59a40d17i92m75i92r 50F23a49r55k54a 6333320849394

Btw: patentovanej mám již elektronickej záručák (světový patent) a verzi elektronické peněženky (národní patent) Ta bojka mně napadla jen tak při flákání se po idnesu...Cos dnes vymyslel ty?

0/0
11.3.2015 20:00

V28l20a72d98i31m13i86r 30F10a23r67k49a 6913680709514

Martin Tesař> Nevím, zda je výčet požadavků kompletní a nehodlám ti věřit, ale ano, toto řešení jsem testoval v laboratoři na předměstí Paříže. Hned vedle mně ležel standard délkové míry v délce 1metr ve tvaru X z Platiny a Iridia.... Plast ani jiný plast, ve kterém byly jednotlivé komponenty pevně zalisovány nevykazoval výraznější změnové charakterisky, což je jasné každému, kdo se dokáže aspoň trochu zamyslet nad tím, co píši. Patent věnuji tobě. Jdi do toho...

0/0
11.3.2015 19:54

V97l40a58d13i55m91i65r 20F58a83r73k61a 6403580619284

Pospíšilová> No, vždyť říkám, že jsou to tvoje dojmy. Zrovna píšeš, že máš ze mně nějakej neurvalej dojem, takže nevím o co ti jde?

Mimochodem, já nevím jestli je pravděpodobnost nalezení těch tvejch letovejch zapisovačů (já neodborník tomu říkám černá skříňka, abych si nepřipadal jako zamindrákovanej trotl) zjistitelná jednoduchou matematikou, ale moje řešení, na které jsem na rozdíl od tebe nepříšel při papouškování LK, se mi jeví bezesporu jako praktičtější a dostupnější, než všechna předchozí. A těm globálním systémům samozřejmě fandím, protože Star Trek mám rád... To, že se zřejmě nic z toho mého návrhu neuskuteční neznamená, že není možné. Jsem schopen dodat kompletní dokumentaci, opravdu to není tak složitý, ale kvůli tobě?....tak to pardon.x

0/0
11.3.2015 19:47

V13l80a69d90i64m80i51r 20F87a88r18k61a 6273880939304

Pospíšilová> No, vždyť říkám, že jsou to tvoje dojmy. Zrovna píšeš, že máš ze mně nějakej neurvalej dojem, takže nevím o co ti jde?

Mimochodem, já nevím jestli je pravděpodobnost nalezení těch tvejch letovejch zapisovačů (já neodborník tomu říkám černá skříňka, abych si nepřipadal jako zamindrákovanej trotl) zjistitelná jednoduchou matematikou, ale moje řešení, na které jsem na rozdíl od tebe nepříšel při papouškování LK, se mi jeví bezesporu jako praktičtější a dostupnější, než všechna předchozí. A těm globálním systémům samozřejmě fandím, protože Star Trek mám rád... To, že se zřejmě nic z toho mého návrhu neuskuteční neznamená, že není možné. Jsem schopen dodat kompletní dokumentaci, opravdu to není tak složitý, ale kvůli tobě?....tak to pardon.

0/0
11.3.2015 19:46

M82a45r94t49i58n 33H98e68i57s54l95e49r 4434956642289

http://www.onair.aero/en/commercial-airlines-how-it-works-internet-onair

0/0
11.3.2015 12:33

V70l57a60d13i59m18i33r 19F46a37r30k20a 6953260609344

To dobře plave na hladině...

0/−1
11.3.2015 12:36

M84a14r13t85i62n 21H83e16i25s50l29e17r 4294486592799

Podstatné jsou údaje před pádem (případně během něj) a ty není problém přenášet on-line. Když to zvládá i běžný hovor, tak to musí zvládnout trochu dat (hovor je náročnější).

0/0
12.3.2015 15:22

M64a98r25t89i68n 83H34e66i84s69l63e54r 4294226152459

Sice satelitní přenos vyžaduje jistou kapacitu, ale už dneska se buduje internet na palubách letadel, který musí umět mnohem více dat. Stačí to využít.

0/0
11.3.2015 12:04

R69a88d33e91k 75J57a97n31a96t80a 9475606924432

Tady dost záleží na požadované spolehlivosti systému. Internetová konektivita určená jen pro zábavu pasažerů má tyto požadavky nízké.

0/0
11.3.2015 12:43

J49a62k12u63b 34S35e61m16e15r71á97d 2667266731861

presne, ono v pendolinu je taky internet, ale xx procent cesty nefunguje

0/0
11.3.2015 13:05

V90l39a67d51i96m20i48r 11F98a85r31k59a 6623860159584

Nemohu si pomoci. Bojka s pamětí a vysílačem je stejně geniální řešení, jako "moje" "tinktura" zamezující kazivosti zubů. To jsem takhle kdysi nosil fixní rovnátka a když jsem si sám serval ten drát a následně odloupal kleštěma ty zámky (neboť jsem byl již se stavem srovnání chrupu spokojen) všiml jsem si, že lepidlo na ty zámky mi vydrželo na zubech další dva roky. Tak jsem si ho opatřil a potřel tenkou vrsvou celej spodek chrupu. Zejména ze strany a částečně mezi zuby. Jemňoulinkou vrstvičku. Když jsem pak po další dva roky nezaznamenal jediný kaz a nahoře za tu dobu dva, aplikoval jsem totéž pokusně svému psovi. Když jeho sklovina zůstala celý rok bez čištění stále bílá, přišel na řadu synovec a pak i druhý...Jsou bez kazu, bílá sklovina bez nutnosti čištění si zubů po každém jídle... To jsou věci...

0/0
11.3.2015 11:26

V97l14a77d64i91m55i61r 95F41a57r77k59a 6653500789474

Ivanka Pospíšilová> Jo, hezkej nápad. Ona je to taková legrace, vývoj a doprava takovejch pár desítek několikatunovejch družic na oběžnou dráhu... Třeba něco jako Galileo na kterej už teď není na oběžné dráze místo a Čína, která tam svoje družice narvala dříve se například svýho pásma jen tak nevzdá. A není to jenom Čína, kdo se pere o místo "na Slunci". A že to myslí vážně demonstrovala například demostrativním sestřelením vlastního satelitu, aby bylo jasno...

Kolik že jich tam EU zatím má? Jeden, nebo dva? A kolik, že jich "plánuje"? Vím, že se jedná o jiný projekt, ale to jen tak pro porovnání nákladů a praktičnosti v hledání řešení. Je sice hezké, co jsi četla v LK před časem, ale sorry, ačkoli to píšu záměrně hodně zjednodušeně, tak je to nápad, který lze realizovat takřka okamžitě, bez nutné direktivy úřadů a nevidím důvod, proč by to výrobci jako možné řešení nezvládli do stroje zabudovat. 

Ale jasný, budeme hledat co nejsložitější řešení, budeme se vymlouvat na extrémnost jednotlivých případů a hledat problém ve voděodolnosti a ohněvzdornostech a mezitím budeme pátrat a pátrat a pátrat. Přitom polovina mého nápadu je pod každou sedačkou povinně...

0/0
11.3.2015 10:44

I59v30a96n94k25a 10P40o55s44p13í14š58i56l70o69v60á 8524758662197

Souhlasím s názorem Boeingu, většinu zapisovačů se podaří najít a je zbytečné na základě jednoho extrémního případu vymýšlet způsob, který stejně nebude spolehlivě fungovat za každých okolností. 

ICAO by se měla zaměřit spíše na diverzifikaci důležitých dat přes družice, zase takový technický problém by to nebyl. Ostatně v L+K před časem vyšel článek o podobně plánovaném řešení, kdy by letová kontrola, díky síti družic, měla přesný přehled i o letadlech, která nejsou v dosahu radarů.

+1/0
11.3.2015 10:19

V47l24a31d50i60m30i91r 76F22a53r84k97a 6543750249584

Jo, hezkej nápad. Ona je to taková legrace, vývoj a doprava takovejch pár desítek několikatunovejch družic na oběžnou dráhu... Třeba něco jako Galileo na kterej už teď není na oběžné dráze místo a Čína, která tam svoje družice narvala dříve se například svýho pásma jen tak nevzdá. A není to jenom Čína, kdo se pere o místo "na Slunci". A že to myslí vážně demonstrovala například demostrativním sestřelením vlastního satelitu, aby bylo jasno...

Kolik že jich tam EU zatím má? Jeden, nebo dva? A kolik, že jich "plánuje"? Vím, že se jedná o jiný projekt, ale to jen tak pro porovnání nákladů a praktičnosti v hledání řešení. Je sice hezké, co jsi četla v LK před časem, ale sorry, ačkoli to píšu záměrně hodně zjednodušeně, tak je to nápad, který lze realizovat takřka okamžitě, bez nutné direktivy úřadů a nevidím důvod, proč by to výrobci jako možné řešení nezvládli do stroje zabudovat. 

Ale jasný, budeme hledat co nejsložitější řešení, budeme se vymlouvat na extrémnost jednotlivých případů a hledat problém ve voděodolnosti a ohněvzdornostech a mezitím budeme pátrat a pátrat a pátrat. Přitom polovina mého nápadu je pod každou sedačkou povinně...

0/−2
11.3.2015 10:43

I82v55a12n37k44a 27P21o25s87p52í57š27i36l37o97v44á 8584118342167

To že se prakticky každý havarijní zapisovač podaří dříve nebo později najít je prostě statistický fakt, žádná výmluva. Ať se proti tomu vztekáte jak chcete systém je funkční a efektivní.

Havárie AF 447 dokazuje, že nalezení místa havárie je jen otázkou vůle a nasazení.

Podobnou otázkou vůle je i rozjetí nové generace dohledu nad civilní leteckou dopravou pomocí satelitů. Nikdo netvrdí že to je legrace, ale do budoucna je to stejně nezbytné, protože takový komplexní systém hledí na situaci a technologie které se objeví za dvacet, třicet let, navíc není plánovaný jako národní systém á la GPS, ale jako mezinárodní.

0/0
11.3.2015 11:20

V44l97a49d49i85m81i71r 87F11a75r24k38a 6583530719104

Já se nevztekám. Já vyvracím tvoje dojmy. Já teda s tou úspěšností stávajících systému nevím nevím. Nebylo nedávno roční výročí od totálního zmizení nějakýho jinýho letu, než AF 447? Nezačínalo to na MH?

Takže jak je to s tou statistikou v případě tohoto letu? A nemohl v případě jiných havárií do vody někdo přežít aspoň chvíli na hladině, když havarijní zapisovač klesal a klesal a klesal a vybíjel se a vybíjel se vybíjel se...A desítky letadel a několik států hledalo a hledalo a hledalo...

Jasně, ty máš pořešenej svět za dvacet, třice let...A zatím tahaj satelity do nebe Rusové a my se nedokážeme domluvit ani s nima...natož spustit nějakej mezinárodní systém. haha

0/0
11.3.2015 11:36

I28v48a81n20k25a 85P90o58s95p84í41š24i13l45o22v72á 8144368572177

Prosím netykejte mi, působíte velice neurvalým dojmem a je mi to nepříjemné.

To co bylo uvedeno, nejsou žádné moje dojmy, ale exaktní čísla, která si můžete lehce vyhledat. Opravdu jednoduchou matematikou zjistíte, že pravděpodobnost nalezení letových zapisovačů je velice vysoká a váš subjektivní dojem z MH370 na tom nic nemění. Ale jestli chcete uvést další konkrétní příklady neobjasněných katastrof, potažmo nenalezených zapisovačů, dejme tomu za posledních třicet let a zpochybnit tak statistická čísla, prosím...

0/0
11.3.2015 13:09

M41a73r78t89i55n 21H96e48i69s46l11e49r 4454486482729

Stejně se buduje dostupný internet na palubách letadel - tak stačí využít malinkou část kapacity a posílat data do aerolinek (nebo rovnou výrobce). Už dneska letadla létající nad pevninou posílají data přes VHF.

0/0
11.3.2015 12:07
Foto

J68a19n 12N98o84v75á44k 4588339634555

By mne zajímalo, kolik letadel spadne, když trup letadla rozstřelí zevnitř černá skříňka? :-)

+1/0
11.3.2015 10:14

V37l96a33d81i46m56i32r 39F80a47r42k74a 6753470289894

Jiří Šafránek> A ty se nejspíš hned zítra jistě rád postaráš o potřebnou pozemní i orbitální infrastrukturu, jako jsou mimo jiné servery a datová úložiště, napájení toho celýho tvýho sofistikovanýho systému, personál, programy...kecy, kecy, kecy... Ale jo, dobrej nápad. Sofistikovanej...vskutku řešení pro každý stroj ve vzduchu. Takový tisíce ultralajtů nucený používat nějaký satelitná sofistikace...fakt vede moje jednoduchá krabička s anténou, ačkoli nevím, co si představuješ pod pojmem jednoduchá. Ale když člověk ví, tak máš pravdu. Není to složitý. Je to zhruba stejně jednoduchý, jako pozemní radiomajáky, kterýma se tušim výhradně říděj tyhle velký stroje. Ale GPS dobrej nápad...do města..

0/−1
11.3.2015 9:40

M85a82r42t38i37n 10H63e48i49s79l29e20r 4174906412439

Ta infrastruktura už dneska existuje (-; A bavíme se o dopravních letadlech, ne ultralightech.

0/0
11.3.2015 12:08

V33l81a25d11i37m71i35r 12F27a58r62k88a 6363800749984

Ty ultralighty jsou opět nepochopeny, ale co bych chtěl od diskuze zde. Místo nápadů, jak dané věci pomoci, jak pomoci sobě nebo ostatním dokážou diskutující většinou jen dělat chytrý a hledat způsob, jak si připadat důležitě a přitom moc nepřemýšlet, což  se jim daří. Právě proto mně baví sem psát. Abych těm blbům dal příležitost si připadat aspoň chvilku užitečně... :) Já si aspoň třídim myšlenky...

K těm ultralightům ještě dodávám, že tím jsem naznačoval oproti tvejm infrastrukturám a  satelitům a VHF a já nevím co ještě , možnost využití mého supervynálezu i v případě takovýchto ministrojů jako jsou motorová rogala v podstatě...(ano tím supervynález to myslím jako nadsázku, je mi srdečně jedno, zda bys na to přišel taky)  Ta věc prostě zůstane na hladině, je to bojka, která nebude pasivní ani potom, co se trosky stroje i lidí nadobro utopí oceánu...

Technicky je to zvládnutelný a co jsem nenapsal, to není třeba vyvracet, mám to promyšlený do posledního detailu. Protože mně baví myslet...

A to je tady vzácný, tady se lidi hodně často hádaj sami se sebou :) jako všude, jako všichni, včetně mně - občas...

0/−1
11.3.2015 12:33

M31a36r94t77i13n 53H47e46i64s89l58e64r 4404306122199

Na rozdíl od vašeho vynálezu se na on-line přenosu dat z letadla se už pracuje - je to realita, která využívá existujících technologií. To byla reakce na komentář o nutnosti budovat infrastrukturu (který vychází z neznalosti problematiky). Ono překvapivě si to spojení na sebe dokáže vydělat, takže ten přenos v rámci nahrávání dat pro případ havárie je jen třešnička na dortu. Dokonce se mluví o tom, že tyhle informace budou on-line analyzované, aby se problémům předcházelo.

+1/0
12.3.2015 15:28

J21i40ř57í 27Š84a38f62r14á18n43e16k 8103153840456

Já si myslím, že pro začáte by úplně stačilo mít v každém letadle lokalizátor GPS, který by nešel vypnout a který by se pravidelně hlásil třeba v intervalech 3 - 5ti minut. Dnes pingujou přez staelity třeba motory letadel a to si myslím je mnohem sofistikovanější zařízení, než jednoduchá krabička s anténou.

+1/0
11.3.2015 9:20

V95l42a82d55i27m41i76r 13F12a79r16k89a 6963240189274

A ty se nejspíš hned zítra jistě rád postaráš o potřebnou pozemní i orbitální infrastrukturu, jako jsou mimo jiné servery a datová úložiště, napájení toho celýho tvýho sofistikovanýho systému, personál, programy...kecy, kecy, kecy... Ale jo, dobrej nápad. Sofistikovanej...vskutku řešení pro každý stroj ve vzduchu. Takový tisíce ultralajtů nucený používat nějaký satelitná sofistikace...fakt vede moje jednoduchá krabička s anténou, ačkoli nevím, co si představuješ pod pojmem jednoduchá. Ale když člověk ví, tak máš pravdu. Není to složitý. Je to zhruba stejně jednoduchý, jako pozemní radiomajáky, kterýma se tušim výhradně říděj tyhle velký stroje. Ale GPS dobrej nápad...do města...

+1/−2
11.3.2015 9:39

J87a94k57u80b 92S73e73m93e45r90á97d 2457296971301

cetl jste ten clanek? :-)

0/0
11.3.2015 12:43

V14l87a86d55i84m34i40r 15F94a13r23k68a 6313360579694

Takový reflexně žlutý plovoucí bojky s paměťovým médiem a vysílačem napájeným z předem nabitého akumulátoru, kterej by se lehce dobíjel malým solárním článkem. Třeba by to byla krabička umístěná na několika místech letadla uvnitř konstrukce, co nejvíce u pláště stroje a k tý krabičce by byl přidělanej takovej druhej balíček, kterej by při styku s vodou aktivoval bombičku, která by ten druhej balíček (taky reflexně žlutej) nafoukla a on by s tou první krabičkou vyplaval na hladinu. Něco jako ty záchranný vesty, který jsou pod sedačkama. Dalo by se to napojit na tu černou skříňku, takže by se do všech zaznamenávalo posledních x minut letu, kontrolovaly by se buď z venku otevřením dvířek nebo zevnitř z kokpitu stejným způsobem. A předpokládám, že jedna z deseti by po tom, co se letoun rozseká o hladinu do styku s vodou snad přišla a nějak by se na hladinu dopravila. Vysílala by jenom něco jako píííííp pííííííp pííííííp...:) ne přes satelity, jenom tak pozemně... No a je to vymyšlený, stoprocentně funkční a nikterak nákladný. A je mi jedno, co tomu kdo říká, protože můj nápad nemá chybu... dobře já... .)

0/0
11.3.2015 8:27

V40l43a49d70i18m16i49r 25S97o21u78k66a40l 4840901771716

No já bych byl pro aby byl černá skříňka v cloudu a nešla vypnout

+1/0
11.3.2015 8:12

V74á20c85l82a54v 85P89o40u35s26t46k52a 3130651862

A do každého letadla rychlý internet od T-mobile. ;-D

0/0
11.3.2015 8:29

M95a75r10t33i50n 40H88e28i95s18l83e20r 4234546312499

Od OnAiru (roamingový partner TM) pro Airbusy a jiné firmy pro Boeingy.

0/0
11.3.2015 12:10

V27l33a37d94i20m20i26r 36F77a61r73k41a 6153250739674

No nechápu, že nejsou schopní vymyslet způsob, jak při dopadu letadla na hladinu uvolnit třeba deset menších bójí s pamětí a vysílačem na solární baterii... Jsem říkal před pár lety svojí starý, když spadlo to letadlo do oceánu. No vida...

0/0
11.3.2015 8:03

V32l60a70d32i11m80i63r 27F52a69r68k59a 6273900789304

Takový reflexně žlutý plovoucí bojky s paměťovým médiem a vysílačem napájeným z předem nabitého akumulátoru, kterej by se lehce dobíjel malým solárním článkem. Třeba by to byla krabička umístěná na několika místech letadla uvnitř konstrukce, co nejvíce u pláště stroje a k tý krabičce by byl přidělanej takovej druhej balíček, kterej by při styku s vodou aktivoval bombičku, která by ten druhej balíček (taky reflexně žlutej) nafoukla a on by s tou první krabičkou vyplaval na hladinu. Něco jako ty záchranný vesty, který jsou pod sedačkama. Dalo by se to napojit na tu černou skříňku, takže by se do všech zaznamenávalo posledních x minut letu, kontrolovaly by se buď z venku otevřením dvířek nebo zevnitř z kokpitu stejným způsobem. A předpokládám, že jedna z deseti by po tom, co se letoun rozseká o hladinu do styku s vodou snad přišla a nějak by se na hladinu dopravila. Vysílala by jenom něco jako píííííp pííííííp pííííííp...:) ne přes satelity, jenom tak pozemně... No a je to vymyšlený, stoprocentně funkční a nikterak nákladný. A je mi jedno, co tomu kdo říká, protože můj nápad nemá chybu...

0/0
11.3.2015 8:26

R18a88d68e90k 38J33a81n79a11t42a 9115896684662

Udělat jde samozřejmě vše, co odpovídá současnému stavu rozvoje techniky. Jiná věc je, kolik by to stálo a zda se to vyplatí. Letecké nehody jsou vzácné, stávající černě skřínky většinou k vyšetření stačí, a letecký průmysl obecně v posledních letech moc peněz nazbyt nemá, většina aerolinek je ve ztrátě.

0/0
11.3.2015 9:28

V27l25a53d66i66m53i85r 70F32a35r53k17a 6863300509354

Moje krabička s baterií, solárním panýlkem, obvodem pamětí a vysílačem + samonafukovací bojka by vyšla doslova na pár korun...

0/0
11.3.2015 9:53
Foto

J97i53ř79í 92R40o72h24a83n 5974648427545

Taková věc musí vydržet přetížení, silný náraz, být voděodolná, odolat ohni, výbuchu... To nebude za pár korun.

0/0
11.3.2015 10:19

V77l43a23d20i41m81i46r 42F16a19r14k58a 6793820909254

To taková vesta pod každým sedadlem taky není zadarmo. A že jich po světě lítá. A to maj v sobě dokonce zabudovanou i baterku se svítilnou, kapsli pro okamžité nafouknutí a píšťalku...a nějak se to zvládá i po roce vyhazovat...A kolika to pomohlo lidem? Mojich pár bojek na stroj by ušetřilo spoustu starostí s hledání aspoň těch dat...

0/0
11.3.2015 11:07

R21a45d92e18k 65J27a43n45a56t23a 9875826114422

A co všechny zkoušky a certifikace, redundance a odolnost, vyžadované pro cokoliv, co montujete do letadla? To i obyčejný šroub prodraží tisíckrát. Kde bude ten váš solární článek, uvnitř konstrukce je tma. A abyste ho vyvedl na povrch trupu, to už znamená konstrukční zásah. Jakékoliv baterie jsou taky rizko, viz problémy Dreamlineru.

0/0
11.3.2015 10:48

V35l83a16d52i63m22i31r 93F36a13r38k34a 6243610609704

To si nerozumíme, resp. nerozumíte. Zabíháš do detailů, které jsou nepodstatné, neboť nejsou nikterak neřešitelné a na rozdíl od již zmíněných komplikovaných řešení pomocí satelitů a  nebo snad vystřelováků a pod jsou snad i téměř banální....Ano, zkouška a certifikace, to by zařízení vyžadovalo,

Idea, kterou jsem zmínil je zřejmá. Schránka v trupu, pojistka, Bojka, poudro,napájení, obvod (paměť, rozhraní),vysílač, solární článek. 

Nevím, jak tě mohlo napadnout, že ten solární článek je určenej k provozu v trupu letadla...No nic, stejně to nikdo nikdy neudělá, ale chybu to nemá.

0/−1
11.3.2015 11:01

M36a22r38t77i36n 83T76e59s53a44ř 2189393143873

Certifikace nejsou levné, v tom se často chybuje. Už jste svoje řešení testoval podle norem ETSI, ISO, FCC, ICAO? Co říkalo po třech teplotních a třech vlhkostních cyklech? Co říkalo ve výšce 30 tisíc stop? Co říkalo po "shock and vibration" testech? Co říkalo ve vodě pod tlakem desítek či stovek atmosfér? (připomínám, že vaše zařízení má spadnout z výšky 10km volným pádem do vody) V které laboratoři jste to testoval? Kolik milionů eur testy stály?

+1/0
11.3.2015 13:45

V28l34a20d21i82m10i29r 54F68a38r64k49a 6183790789874

Ano, toto řešení jsem testoval v laboratoři na předměstí Paříže. Hned vedle mně ležel standard délkové míry v délce 1metr ve tvaru X z Platiny a Iridia.... Plast ani jiný plast, ve kterém byly jednotlivé komponenty pevně zalisovány nevykazoval výraznější změnové charakterisky, což je jasné každému, kdo se dokáže aspoň trochu zamyslet nad tím, co píši. Patent věnuji tobě. Jdi do toho...

0/0
11.3.2015 19:53

V89l59a68d96i69m52i73r 71F38a47r65k81a 6423510399314

To taková vesta pod každým sedadlem taky není zadarmo. A že jich po světě lítá. A to maj v sobě dokonce zabudovanou i baterku se svítilnou, kapsli pro okamžité nafouknutí a píšťalku...a nějak se to zvládá i po roce vyhazovat...A kolika to pomohlo lidem? Mojich pár bojek na stroj by ušetřilo spoustu starostí s hledání aspoň těch dat...

no nic...

0/0
11.3.2015 11:10

P74e81t44r 98K69u73n53e79š 4917487320

A neuvažoval někdo třeba jen nad tím, že z letadla by se oddělily pouze nějaké radiomajáky, které by celkem spolehlivě označili místo dopadu, ev. přes satelit by se odesílala aktivně každou cca minutu poloha letadla? ... Já si třeba myslím, že černá skříňka by neměla zmizet z letadla předčasně (resp. jak poznat ten okamžik, kdy je potřeba ji vystřelit, protože od té chvíle už o letadlu nezaznamená nic). Nevím, nerozumím tomu, ale celé mi to přijde jako nějaká rychlokvaška...

+5/0
11.3.2015 7:47

M78a18r39o23š 33P84o80l16i70a72k 1322546757936

A nejlepsi kdyz se system rozhodne to vystrelit napr. v 10 km ;-D;-D

0/0
11.3.2015 7:56
Foto

J87i46ř11í 65R29o84h93a84n 5834568687565

Ty radiomajáky už ta skříňka má. Jenže občas letadlo spadne do míst, odkud jejich signál jen těžko pronikne, viz to malajské letadlo 20 000 mil pod mořem.

0/0
11.3.2015 10:21

V98l78a59d45i45m21i88r 46F13a98r16k91a 6883860539154

Ano, právě proto je zde "moje" samonafukovací bojka, jež se aktivuje při kontaktu s vodou. V počtu i 4 takových zařízení v trupu  (dvě na křídlech, jedno uprostřed, jedno v kormidle) automaticky uvolněných po přerušení inegrity draka letounu nepochybuju o tom, že lokalizace dat uložených na paměťovém médiu nacházejících se kdesi na hladině ve směru trasy letu se velmi usnadní. Když dojde k rychlé lokalizaci, tak lze počítat i s usnadněním lokalizace trosek letounu pod hladinou. Pak to vezme proud a zůstanou aspoň data. Ale jasný, nepsali to v L+K...

0/0
11.3.2015 10:52

T38o64m54a95s 49S24v84o26b83o32d91a 5697725435727

Zarazi me treba, ze se tam v dnesni dobe nezaznamenavaji data z kamery umistene treba v kokpitu, nebo na pridi letadla, nebo kde by to bylo nejvyhodnejsi...i ten nejlevnejsi mobil muze dneska natacet a zde se to nevyuziva ... I do auta si to muzete poridit .....Nechapu...

0/0
11.3.2015 7:25

M28a34r85t81i81n 10P77o82s44p10í69š64i32l 8905141256157

K čemu? Většina havárii není kvůli srážce jako na silnici. Snad jen do zpráv tv Noha dobré.

0/0
11.3.2015 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.