Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nízkonákladovky v Česku. Novinky, tipy na zajímavé letenky i varování

Nejpozději s nástupem letního letového řádu, který letos začne 29. března, se počet pasažérů na evropském nebi zase začne zahušťovat. Přinášíme přehled novinek v nízkonákladové letecké dopravě, pár „vychytávek“ i upozornění, čemu se vyhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L51u96ď10k25a 55K57u96č34e69r58k28o35v83á 8972978335924

Proc neni u dopravy ze Stanstedu zminena autobus. doprava? Terravision 8lb, NationalExpres 10(ma i WC), jezdi na Liverpool Street, Victorii a do Stratfordu, cca kazdych 20 min. Pres net objednani levnejsi, ale vazane na cas, coz muze byt obcas problem.

0/0
12.2.2015 18:45

K42a77m28i94l 68D27o90l42e44z11e13l 6392276874862

Tak abych pridal vlastni zkusenost s RyanAirem pri Nedelnim letu z Brna do Londyna. Zpozdeni temer 2 hodiny. Panove totiz nepocitaji s dodatecnou udrzbou v zime, takze letadlo neustale nabira zpozdeni.

Prilet na Stansted o pulnoci, s pasovkou dalsich 45 minut zdrzeni. V jednu v noci uz toho moc nejede, takze taxi za smesnych 180 liber......cca 90 mil do me destinace u Londyna

Priste radeji usetrim letem z Vidne s necim normalnejsim

+1/0
10.2.2015 17:21

J66o30z69e51f 78D49u31h11a16c45e89k 7261770243780

ad easybus, tak hrozne recenzie som v zivote necital. oblukom sa vyhnut..

https://www.trustpilot.co.uk/review/www.easybus.co.uk

0/0
10.2.2015 13:34

B11o65b 12K76a83l13i46n83a 5556389818342

O Brně anizmínka. Nicméně, pro Brňáky je o hodně lepší létat z Vídně či z Bratislavynež z Prahy.

0/0
10.2.2015 1:35

J22a23n 94N30o39v40á40k 9487272777387

A díky cenám do některých destinací i z Budapešti. To ostatně platí i pro jihočechy, kde se k tomu přidává ještě Mnichov.

0/0
11.2.2015 14:06

F81r23a92n55t27i87š32e37k 73S63k29u31p12l73í25k 7202122621822

Je si redakce jistá, že Chorvatsko bylo východní blok?

0/−1
9.2.2015 17:44

D84a94n50i66e95l 87R92e50i68c85h47e82l 8409829873

A kam byste jej zařadil vy? Unie tichomořských ostrovů?

+5/−1
9.2.2015 18:13

J72a93n 70S20e90m66i67k 4154547602589

jugoslavie ve vychodnim bloku rozhodne nebyla

0/0
9.2.2015 23:01

D92a72n27i65e25l 29R46e64i93c53h85e72l 8369589393

Hodně sporné tvrzení. Minimálně v širším pojetí bezesporu byla.

+4/0
9.2.2015 23:27

M94i81c67h86a26l 45M90i28l84l51e25r 9406522919282

pokud se vychodnim blokem mini politicko- vojenske spolecenstvi Varsavska Smlouva, Jugoslavie NIKDY nebyla clenem.

Hospodarske spolecenstvi Comecon = RVHP, Jugoslavie se stala "Pridruzenym statem" nekdy v 1962, ale plnym clenem nikdy nebyla.

0/0
12.2.2015 3:09

P36e44t22r45a 39N98o76v51á29k32o63v92á 7288926294178

Měli sice volnějšírežim, ale hlídaní SSSR rozhodně byli.

0/−1
10.2.2015 18:11

M96i83c41h37a72l 32M85i72l41l56e80r 9976802729132

nebyli. !!!!!!

Soveti Jugoslavii NEDIKTOVALI. Tito si to zaridil, kdyz se odmitl zapojit, podrobit se Stalinovi a privest Jugoslavii pod moskevsky diktat. Najdi si to.

0/−1
12.2.2015 3:04

M15i22c12h35a59l 38M23i23l98l94e15r 9266662939812

politicky receno: Tito ji zaradil do Hnuti nezucastnenych zemi, protoze nepatrila do VS, NATO ani jinych politickych bloku.

Kdyz se ale precte seznam techto statu, clenstvi nekterych z nich je vylozene saskarna.

0/0
12.2.2015 3:01

P97e10t91r 31N17e43c67h60a89n63i21c35k71ý 7963516958520

Do letišť s integrovanou MHD patří i Porto, Faro, Palma de Mallorca, Mahon, Barcelona (vlak je za cenu klasické MHD, rychlobus za příplatek), pak jsou letiště, kde stačí pěšky dojít do vedlejší vesnice a jet levněji (záleží na objemu bagáže). Kdo si umí hrát s tarify, cestičku si najde.

+2/0
9.2.2015 14:06

A48l58e59x86a16n90d93r 57K68o69s28t37k76a 8272688156474

Mezi města, kde je letiště integrováno do MHD se mohla zapojit i Praha. Ale to by panáčkové nezhodnotili pozemky v Motele, které nakoupili za pár švestek, jako nedostupná rumiště, daleko od centra.

+1/−2
9.2.2015 12:43

R74a81d97i87m 51Š94o71l53c 1505445945264

Až tam jednou pojede vlak, tak určitě v PIDu bude. Ostatně Madridu metro vyřešili docela šalamounsky. Metro na letišti nekončí a pokračuje ještě dál, ale pokud jedete na letiště nebo z letiště, tak k lístku byla (je) přirážka 1 EUR.

0/0
9.2.2015 12:55

P87e50t12r 53N19e73c28h44a32n20i93c10k37ý 7593736978410

3EUR, 1EUR zrušili v roce 2012

0/0
9.2.2015 14:03

R62a85d92i66m 65Š58o76l23c 1535605175634

wow... Ani se nedivím, byl jsem ve Španělsku po dlouhé době v loni a koukal jsem jak šlo vše o dost nahoru.

0/0
9.2.2015 15:21

P25e62t49r 58N62e51c81h77a34n33i18c93k86ý 7123526718140

Říkají tomu "Tarifaza", vláda začala krizi řešit tím, že všechno zdražila (hlavně dopravu a energie) a doufala, že vybere víc (u obyvatelstva s 20% nezaměstnaností docela blbý nápad).

0/0
9.2.2015 15:23

N86i23k45o96l54a 19Č80e19c33h 9301839526

A ono se otevřením metra do Motola něco mění na tom, že je doprava na pražské letiště integrována v MHD už od pradávna? 8-o

+10/0
9.2.2015 12:59

A75l94e29x66a37n67d93r 40K60o78s96t32k26a 8632378616834

Nepoužitelná.

+1/−7
9.2.2015 13:01

N71i77k56o33l50a 49Č72e92c28h 9281179406

Pro někoho, kdo mentálně nezvládne přestup mezi dopravními prostředky, jistě ne.

+14/0
9.2.2015 13:20

G76u52s28t60a92v 81S56o22j74k30a 1738843765724

Jet s tím dobytčákem 119 byť jenom pět minut je nejlepší pozvánka do Prahy, že paní Čechová...

+1/−6
9.2.2015 13:31

A36l44e48x74a37n54d53r 56K48o58s15t95k51a 8542798936434

Právě. Kdežto metro by bývalo vytvořilo skutečně civilizované prostředí. Ostatně, skoro z každého jmenovaného letiště jezdí do města nějaká rychlodráha atd. U nás prostě ne.

+2/0
9.2.2015 14:14

J48a75n32a 30S11t53e13h65l69í55k14o71v96á 2579810480736

to je delší doba než 5 minut :-/

0/0
9.2.2015 14:53
Foto

T76o45m58á78š 53K79i84r33o95v 1795128865847

Zkusil bych tedy linku 100 na Zličín. Ze zkušenosti ale vím, že to oproti lince 119 není o moc lepší

0/0
9.2.2015 14:55
Foto

J14a67r93o35s40l45a10v 49R16e42z94n70i71k 1849962517765

Nejak nevim, co je na 119 spatneho. Me to prijde jako pekne spojeni na letiste, ne nejlepsi, ale ani ne nejhorsi. Ted byla sranda v Eindhovenu - ridic nam ukazal, ze mame nastoupit zadnima dverima, predni zavrel, zadni neotevrel a odjel :).

Jinak k te konfiguraci sedacek WizAiru - je to mazec, vsechny jsou popraskane v mistech, kde ma clovek kolena. Takze cekam, ze si to brzy uvedomi. Ty popraskane sedacky asi budou casem drazsi, nez usetreny prostor. Na druhou stranu se jim musi nechat, ze ted jsem hodinu krouzil nad Prahou, protoze v Brne byla mlha a dovezli nas az do Brna. Nastesti jeste v prijemne konfiguraci sedadel a ta jedna Pepsi co jsem si dal za dve ecka jim asi moc nevydela v pomeru paliva :).

+3/−1
9.2.2015 18:29

P60e57t24r12a 79V13ř58e84s69o32v52á 4449765574322

Letištní bus v Barceloně mi přišel na naprosto stejné úrovni, stejně tak MHD v Tolouse. Žádný komfort, ale přijatelné. Jo, metro bez letištní přirážky by bylo fajn, ale ve srovnání to zas taková hrůza, jak píšete, není.

0/0
10.2.2015 11:18

K62a82r69e10l 13Ř12e32h51á13č72e36k 9382260831812

On nejezdí Aiport Expres? Není integrován, ale jízdenka stojí u ČD kolem 40 korun.

0/0
14.2.2015 19:35

J17i10ř35í 53D13o50š39l70í11k 7875908763549

Bohužel doprava na Ruzyni je fakt ostudná. Cestování 119 naprosto neodpovídající standardům evropských metropolí 21. století. Za to do Ostravy nelétá ani deset linek denně (a to většinu linkové dopravy obstarává ČSA na lince z Prahy) a za pár měsíců začnou přímo na letiště jezdit city elefanty.

+2/−4
9.2.2015 18:13

R75a77d96m70i65l47a 48S18i11m37č51á72k57o34v72á 5985173755295

jsem zvědavá, jak to bude s Ostravou, vlakové spojení je kvůli MS v hokeji... jinak nabídka letů je žalostná... ono, v konkurenci blízkých polských letišť se asi není čemu divit... lítám co 2 měsíce do Norska a hlavně z Wroclawi, popř. z Katowic R^

+1/0
9.2.2015 19:01

J68i84ř50í 44D44o50š13l29í21k 7525978973259

JJ Polsko jevelký trh s hromadou lidí, co pracují v západní Evropě, což je jasný magnet pro Low-costy a jak dokazuje hlavně Krakow, tak nejen pro ně. Ostravaproti Polským letištím rozhodně moc konkurenčních výhod nemá.

0/0
10.2.2015 9:57

R20a55d95m37i94l39a 67S59i46m43č98á97k97o12v39á 5925153975125

přesně tak, jsou to dělnické spoje ;-D ale necelé 2 hodiny se to dá vydržet :-)

0/0
10.2.2015 22:13

K79a25r56e85l 89Ř37e61h36á24č43e28k 9952580381532

A aiport expres z hlavního nádraží. Levněji vyjde na pokladně ČD než přímo u řidiče. A platí na něj i některé nabídky a slevy ČD. Na letiště už jenom takto. Jinak není integrován do PID. Ale zase si můžu koupit jízdenku odkudkoli v rámci jízdenky na vlak.

0/0
14.2.2015 19:33

P57e46t78r 75F70r22ý46d61e18k 7479161459463

Jen bych upozornil, ze u zadne letecke spolecnosti nedostanete jidlo zdarma. Maximalne tak v cene letenky.

+4/0
9.2.2015 10:42

J52i10ř88í 28B47a10r94t44á94k 9970195468664

to je uzitecna informace

+7/0
9.2.2015 11:49

M76i40r45o12s24l12a48v 68J58e81l55i36n31e41k 8679786946

opravdu existuje clovek ktery ma zajem se nabouchat v letadle?

0/0
9.2.2015 13:46

J77a51n 30T26i88c71h43a39v77a 3213386577230

Na nadrazi u letiste Gatwick se da koupit i jizdenka na vlak v kombinaci MHD v Londyne pro nekolik zon na 24 hodin a tuta kombinace vychazela hodne levne i zakoupena na miste. Je to asi 3 roky, co jsem tam byl a hadal bych cenu nejakych 10 GBP/osoba - presne si nepamatuju. O tuty moznosti jsme dopredu taky nevedeli (i kdyz jsem googlil, co se dalo :)), ale poradili nam to na tom nadrazi, stacilo se zeptat pomocnika, co pomahal lidem nakupovat v automatech, co je nejvyhodnejsi, kdyz chceme do Londyna a on nam ochotne poradil :-). Puvodne jsem chtel taky kupovat jizdenku na vlak dopredu, ale prave fixace na konkretni cas nas od toho odradila a ze to "nejak" vyresime, az tam doletime a nakonec s pomoci toho pomocnika se to vyresilo vyborne :-)

+1/0
9.2.2015 9:34

R51a79d66i33m 54Š68o30l72c 1455915425964

Z londýnských letišť je všeobecně lepší jet normálním vlakem a ne těmi expresy. Normální vlak je o trochu pomalejší, ale daleko levnější. Na Stansted jezdí od Londýna Abelio Greater Anglia a od severu CrossCountry, na Gatwick Thameslink a Southern a na Luton jezdí Thameslink a East Midlands Trains. Všechny jsou ve sdružení národních železnic (http://www.nationalrail.co.uk/), takže stačí jedna jízdenka.

+1/0
9.2.2015 12:26

P82e51t16r 72N21e77c63h75a26n13i40c93k46ý 7603516728680

Přesně tak a ta jízdenka na trasa (nebo zpáteční trasa) + 24h Londýn je geniální věc a zavedl bych ji i u nás do krajských měst.

+1/0
9.2.2015 15:25

J83a34k37u40b 10M68a14r55k64v17a23r19t 9732153165372

Do Barcelony se dá za dobrý peníz dostat Vuelingem. Před 3 lety odlet v 8 ráno cca 40€...

Pravda že zpáteční byla nejvýhodnější přes milán

0/0
9.2.2015 8:58

N82i90k88o91l32a 14Č98e60c93h 9461349766

No dobře, ale já bych se z té Barcelony chtěl i vrátit. Španělsko mi nepřijde zrovna zajímavá krajina na emigraci a nízká cena letenky na tom nic nemění.

0/0
9.2.2015 13:16

P35e38t17r 17N78e98c75h17a18n69i52c50k47ý 7673646228560

Girona - Bratislava za 25-30eur Ryanair. Jde to, ale je pravda, že jsou levněji dostupnější destinace

0/0
9.2.2015 14:04

P61e17t38r 35N86e18c77h59a83n76i60c29k37ý 7783156318790

Jedno malé doporučení, ne vždy je nízkonákladovka levnější než klasická aerolinka. I ty klasické mají různé sezónní akce a výhodné zpáteční letenky. V případě zpátečního letu se zavazadlem tak jde proti nízkonákladovce ušetřit (nemluvě o dalších službách). Takhle jsem už letěl se Swissem Praha - Madrid a s ČSA do Barcelony. U plánování cesty je dobré sledovat nejen jaká je doprava z letiště (tady autor zapomněl na Oslo, které má nejlevnější letenky v Evropě a nejdražší dopravu z letiště, která překoná cenu zpáteční letenky i v jednom směru), ale jestli není výrazně levnější doprava na jiné letiště + doprava pozemním prostředkem (samozřejmě závisí na času cestovatele).

+6/0
9.2.2015 8:41

R77a39d77m16i11l94a 15S40i30m74č31á46k50o84v46á 5445473475845

Můžu potvrdit, dostat se z Rygge nebo Torpu do centra Osla vyjde asi 1000kč/osobu... mám štěstí, že mám vždy přistavený odvoz :-)

0/0
9.2.2015 19:03

P27e48t98r 50N98e39c29h25a98n56i87c41k72ý 7453266878850

Ale zas člověk může uvažovat mimo geografii letišť. Třeba Torp je v krásné krajině a Oslo k tomu není potřeba, okolí má velmi zajímavé, velmi levnou loď do Švédska a vhodné podmínky pro cestování po jihu Norska nebo i severu Dánska. Rygge má takřka MHD do Švédska, odtud to pak jde pokračovat třeba na Göteborg nebo k jezerům. Milan Malpensa je výborné východisko pro cesty kolem jezer Como a Maggiore, Bergamo zas pro Veronu nebo Bolognu. Je třeba se víc dívat do mapy no :-)

0/0
9.2.2015 19:08

R82a77d55m15i42l30a 56S87i13m37č47á36k75o82v92á 5405673465615

samozřejmě souhlasím :-) ale já pak bydlím v Oslo.. ale prý jezdí poláci s minibusem, vyzvednou vás doma a odvezou až na letiště a naopak... sice to není výrazně levnější, stojí to 250NOKů, ale zase už pak člověk nemusí řešit přestupy a jede přímo

0/0
9.2.2015 19:14

M39a39r36e16k 71S75c88h40o73ř 7858891729158

Redaktor měl článek nadepsat titulkem Nízkonákladovky v Praze, tedy tak daleko, jak dohlédne. Dnes práci redaktora může dělat fakt každej.

+6/−6
9.2.2015 8:39

N67i57k57o64l68a 38Č21e15c78h 9921219366

Diskutéra dnes také může dělat každý. Obzvláště ten, kdo článek nečetl, že?

+4/0
9.2.2015 13:06

M90a77r72e79k 15S47c41h76o78ř 7358561529518

Ano, odpověděl jste si sám. Nicméně, třeba o Brně v souvislosti s linkou do Londýna jsem zmínku nenašel. Vy ano?

0/0
9.2.2015 22:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.