Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nízkonákladovky v Česku. Novinky, tipy na zajímavé letenky i varování

Nejpozději s nástupem letního letového řádu, který letos začne 29. března, se počet pasažérů na evropském nebi zase začne zahušťovat. Přinášíme přehled novinek v nízkonákladové letecké dopravě, pár „vychytávek“ i upozornění, čemu se vyhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L93u86ď52k79a 52K24u16č73e28r20k28o14v64á 8582508795364

Proc neni u dopravy ze Stanstedu zminena autobus. doprava? Terravision 8lb, NationalExpres 10(ma i WC), jezdi na Liverpool Street, Victorii a do Stratfordu, cca kazdych 20 min. Pres net objednani levnejsi, ale vazane na cas, coz muze byt obcas problem.

0/0
12.2.2015 18:45

K11a70m53i98l 29D29o83l95e53z16e33l 6112466974872

Tak abych pridal vlastni zkusenost s RyanAirem pri Nedelnim letu z Brna do Londyna. Zpozdeni temer 2 hodiny. Panove totiz nepocitaji s dodatecnou udrzbou v zime, takze letadlo neustale nabira zpozdeni.

Prilet na Stansted o pulnoci, s pasovkou dalsich 45 minut zdrzeni. V jednu v noci uz toho moc nejede, takze taxi za smesnych 180 liber......cca 90 mil do me destinace u Londyna

Priste radeji usetrim letem z Vidne s necim normalnejsim

+1/0
10.2.2015 17:21

J29o33z72e36f 65D16u83h66a47c42e21k 7891350343330

ad easybus, tak hrozne recenzie som v zivote necital. oblukom sa vyhnut..

https://www.trustpilot.co.uk/review/www.easybus.co.uk

0/0
10.2.2015 13:34

B61o75b 51K71a31l65i21n76a 5736669688832

O Brně anizmínka. Nicméně, pro Brňáky je o hodně lepší létat z Vídně či z Bratislavynež z Prahy.

0/0
10.2.2015 1:35

J98a17n 82N72o80v22á39k 9847412847247

A díky cenám do některých destinací i z Budapešti. To ostatně platí i pro jihočechy, kde se k tomu přidává ještě Mnichov.

0/0
11.2.2015 14:06

F23r29a26n13t15i66š18e39k 57S70k30u54p56l59í74k 7762322171552

Je si redakce jistá, že Chorvatsko bylo východní blok?

0/−1
9.2.2015 17:44

D97a69n95i32e84l 58R64e68i39c77h95e48l 8909759613

A kam byste jej zařadil vy? Unie tichomořských ostrovů?

+5/−1
9.2.2015 18:13

J37a51n 14S61e16m20i64k 4374217222779

jugoslavie ve vychodnim bloku rozhodne nebyla

0/0
9.2.2015 23:01

D62a35n23i16e45l 16R77e85i86c54h26e95l 8409549493

Hodně sporné tvrzení. Minimálně v širším pojetí bezesporu byla.

+4/0
9.2.2015 23:27

M96i78c60h60a31l 38M78i94l31l32e71r 9696112459422

pokud se vychodnim blokem mini politicko- vojenske spolecenstvi Varsavska Smlouva, Jugoslavie NIKDY nebyla clenem.

Hospodarske spolecenstvi Comecon = RVHP, Jugoslavie se stala "Pridruzenym statem" nekdy v 1962, ale plnym clenem nikdy nebyla.

0/0
12.2.2015 3:09

P41e84t19r17a 95N39o55v32á42k88o70v15á 7888176204548

Měli sice volnějšírežim, ale hlídaní SSSR rozhodně byli.

0/−1
10.2.2015 18:11

M72i17c65h22a85l 75M60i89l48l83e40r 9906822729462

nebyli. !!!!!!

Soveti Jugoslavii NEDIKTOVALI. Tito si to zaridil, kdyz se odmitl zapojit, podrobit se Stalinovi a privest Jugoslavii pod moskevsky diktat. Najdi si to.

0/−1
12.2.2015 3:04

M76i49c53h22a41l 85M33i58l20l50e55r 9286702609322

politicky receno: Tito ji zaradil do Hnuti nezucastnenych zemi, protoze nepatrila do VS, NATO ani jinych politickych bloku.

Kdyz se ale precte seznam techto statu, clenstvi nekterych z nich je vylozene saskarna.

0/0
12.2.2015 3:01

P89e86t20r 76N97e62c44h32a56n65i34c28k67ý 7223986638490

Do letišť s integrovanou MHD patří i Porto, Faro, Palma de Mallorca, Mahon, Barcelona (vlak je za cenu klasické MHD, rychlobus za příplatek), pak jsou letiště, kde stačí pěšky dojít do vedlejší vesnice a jet levněji (záleží na objemu bagáže). Kdo si umí hrát s tarify, cestičku si najde.

+2/0
9.2.2015 14:06

A68l52e93x64a44n94d78r 67K49o57s55t70k40a 8562888396264

Mezi města, kde je letiště integrováno do MHD se mohla zapojit i Praha. Ale to by panáčkové nezhodnotili pozemky v Motele, které nakoupili za pár švestek, jako nedostupná rumiště, daleko od centra.

+1/−2
9.2.2015 12:43

R93a52d79i16m 74Š82o42l27c 1965555165674

Až tam jednou pojede vlak, tak určitě v PIDu bude. Ostatně Madridu metro vyřešili docela šalamounsky. Metro na letišti nekončí a pokračuje ještě dál, ale pokud jedete na letiště nebo z letiště, tak k lístku byla (je) přirážka 1 EUR.

0/0
9.2.2015 12:55

P65e45t20r 86N16e59c27h65a66n54i91c41k18ý 7583146878600

3EUR, 1EUR zrušili v roce 2012

0/0
9.2.2015 14:03

R25a18d44i88m 51Š28o55l82c 1435925695614

wow... Ani se nedivím, byl jsem ve Španělsku po dlouhé době v loni a koukal jsem jak šlo vše o dost nahoru.

0/0
9.2.2015 15:21

P47e47t48r 71N10e83c22h44a83n33i95c71k73ý 7583486608480

Říkají tomu "Tarifaza", vláda začala krizi řešit tím, že všechno zdražila (hlavně dopravu a energie) a doufala, že vybere víc (u obyvatelstva s 20% nezaměstnaností docela blbý nápad).

0/0
9.2.2015 15:23

N96i26k77o53l65a 80Č46e71c77h 9231279646

A ono se otevřením metra do Motola něco mění na tom, že je doprava na pražské letiště integrována v MHD už od pradávna? 8-o

+10/0
9.2.2015 12:59

A13l72e65x57a14n29d16r 52K68o18s73t91k52a 8762918226724

Nepoužitelná.

+1/−7
9.2.2015 13:01

N25i92k78o93l44a 45Č76e90c17h 9811669116

Pro někoho, kdo mentálně nezvládne přestup mezi dopravními prostředky, jistě ne.

+14/0
9.2.2015 13:20

G10u31s69t93a79v 80S60o40j23k68a 1388413175784

Jet s tím dobytčákem 119 byť jenom pět minut je nejlepší pozvánka do Prahy, že paní Čechová...

+1/−6
9.2.2015 13:31

A88l51e85x10a87n88d34r 97K62o30s48t69k67a 8362878656954

Právě. Kdežto metro by bývalo vytvořilo skutečně civilizované prostředí. Ostatně, skoro z každého jmenovaného letiště jezdí do města nějaká rychlodráha atd. U nás prostě ne.

+2/0
9.2.2015 14:14

J46a49n51a 68S85t13e97h72l95í40k81o58v55á 2639460860656

to je delší doba než 5 minut :-/

0/0
9.2.2015 14:53
Foto

T56o35m15á16š 92K76i75r11o68v 1495558195227

Zkusil bych tedy linku 100 na Zličín. Ze zkušenosti ale vím, že to oproti lince 119 není o moc lepší

0/0
9.2.2015 14:55
Foto

J34a51r56o72s90l91a65v 19R12e47z87n37i91k 1579522497175

Nejak nevim, co je na 119 spatneho. Me to prijde jako pekne spojeni na letiste, ne nejlepsi, ale ani ne nejhorsi. Ted byla sranda v Eindhovenu - ridic nam ukazal, ze mame nastoupit zadnima dverima, predni zavrel, zadni neotevrel a odjel :).

Jinak k te konfiguraci sedacek WizAiru - je to mazec, vsechny jsou popraskane v mistech, kde ma clovek kolena. Takze cekam, ze si to brzy uvedomi. Ty popraskane sedacky asi budou casem drazsi, nez usetreny prostor. Na druhou stranu se jim musi nechat, ze ted jsem hodinu krouzil nad Prahou, protoze v Brne byla mlha a dovezli nas az do Brna. Nastesti jeste v prijemne konfiguraci sedadel a ta jedna Pepsi co jsem si dal za dve ecka jim asi moc nevydela v pomeru paliva :).

+3/−1
9.2.2015 18:29

P65e11t82r12a 78V62ř60e88s53o71v74á 4679265634512

Letištní bus v Barceloně mi přišel na naprosto stejné úrovni, stejně tak MHD v Tolouse. Žádný komfort, ale přijatelné. Jo, metro bez letištní přirážky by bylo fajn, ale ve srovnání to zas taková hrůza, jak píšete, není.

0/0
10.2.2015 11:18

K62a82r16e39l 12Ř82e71h54á30č55e53k 9862270781102

On nejezdí Aiport Expres? Není integrován, ale jízdenka stojí u ČD kolem 40 korun.

0/0
14.2.2015 19:35

J29i33ř61í 61D82o53š36l19í54k 7875948823479

Bohužel doprava na Ruzyni je fakt ostudná. Cestování 119 naprosto neodpovídající standardům evropských metropolí 21. století. Za to do Ostravy nelétá ani deset linek denně (a to většinu linkové dopravy obstarává ČSA na lince z Prahy) a za pár měsíců začnou přímo na letiště jezdit city elefanty.

+2/−4
9.2.2015 18:13

R29a90d50m85i83l45a 73S18i51m22č47á34k93o56v61á 5565343755435

jsem zvědavá, jak to bude s Ostravou, vlakové spojení je kvůli MS v hokeji... jinak nabídka letů je žalostná... ono, v konkurenci blízkých polských letišť se asi není čemu divit... lítám co 2 měsíce do Norska a hlavně z Wroclawi, popř. z Katowic R^

+1/0
9.2.2015 19:01

J20i52ř52í 50D16o64š80l97í36k 7735608513169

JJ Polsko jevelký trh s hromadou lidí, co pracují v západní Evropě, což je jasný magnet pro Low-costy a jak dokazuje hlavně Krakow, tak nejen pro ně. Ostravaproti Polským letištím rozhodně moc konkurenčních výhod nemá.

0/0
10.2.2015 9:57

R98a34d35m38i14l67a 13S80i14m90č77á20k24o37v88á 5955733625305

přesně tak, jsou to dělnické spoje ;-D ale necelé 2 hodiny se to dá vydržet :-)

0/0
10.2.2015 22:13

K22a61r72e93l 75Ř49e44h30á12č46e47k 9442890701402

A aiport expres z hlavního nádraží. Levněji vyjde na pokladně ČD než přímo u řidiče. A platí na něj i některé nabídky a slevy ČD. Na letiště už jenom takto. Jinak není integrován do PID. Ale zase si můžu koupit jízdenku odkudkoli v rámci jízdenky na vlak.

0/0
14.2.2015 19:33

P34e69t31r 32F51r65ý71d62e15k 7619741409913

Jen bych upozornil, ze u zadne letecke spolecnosti nedostanete jidlo zdarma. Maximalne tak v cene letenky.

+4/0
9.2.2015 10:42

J37i90ř11í 61B20a40r39t53á36k 9390585888694

to je uzitecna informace

+7/0
9.2.2015 11:49

M47i10r43o65s56l86a48v 82J12e29l74i50n20e63k 8499986666

opravdu existuje clovek ktery ma zajem se nabouchat v letadle?

0/0
9.2.2015 13:46

J42a10n 19T52i91c21h45a84v33a 3593416857970

Na nadrazi u letiste Gatwick se da koupit i jizdenka na vlak v kombinaci MHD v Londyne pro nekolik zon na 24 hodin a tuta kombinace vychazela hodne levne i zakoupena na miste. Je to asi 3 roky, co jsem tam byl a hadal bych cenu nejakych 10 GBP/osoba - presne si nepamatuju. O tuty moznosti jsme dopredu taky nevedeli (i kdyz jsem googlil, co se dalo :)), ale poradili nam to na tom nadrazi, stacilo se zeptat pomocnika, co pomahal lidem nakupovat v automatech, co je nejvyhodnejsi, kdyz chceme do Londyna a on nam ochotne poradil :-). Puvodne jsem chtel taky kupovat jizdenku na vlak dopredu, ale prave fixace na konkretni cas nas od toho odradila a ze to "nejak" vyresime, az tam doletime a nakonec s pomoci toho pomocnika se to vyresilo vyborne :-)

+1/0
9.2.2015 9:34

R39a71d43i81m 28Š71o28l49c 1145875905194

Z londýnských letišť je všeobecně lepší jet normálním vlakem a ne těmi expresy. Normální vlak je o trochu pomalejší, ale daleko levnější. Na Stansted jezdí od Londýna Abelio Greater Anglia a od severu CrossCountry, na Gatwick Thameslink a Southern a na Luton jezdí Thameslink a East Midlands Trains. Všechny jsou ve sdružení národních železnic (http://www.nationalrail.co.uk/), takže stačí jedna jízdenka.

+1/0
9.2.2015 12:26

P35e71t36r 21N10e76c88h54a68n96i57c79k26ý 7543886978790

Přesně tak a ta jízdenka na trasa (nebo zpáteční trasa) + 24h Londýn je geniální věc a zavedl bych ji i u nás do krajských měst.

+1/0
9.2.2015 15:25

J33a37k17u95b 14M88a12r16k38v44a77r79t 9272373225272

Do Barcelony se dá za dobrý peníz dostat Vuelingem. Před 3 lety odlet v 8 ráno cca 40€...

Pravda že zpáteční byla nejvýhodnější přes milán

0/0
9.2.2015 8:58

N43i66k48o19l73a 33Č81e51c41h 9381419236

No dobře, ale já bych se z té Barcelony chtěl i vrátit. Španělsko mi nepřijde zrovna zajímavá krajina na emigraci a nízká cena letenky na tom nic nemění.

0/0
9.2.2015 13:16

P63e64t72r 81N29e68c80h59a83n22i30c81k33ý 7143706418210

Girona - Bratislava za 25-30eur Ryanair. Jde to, ale je pravda, že jsou levněji dostupnější destinace

0/0
9.2.2015 14:04

P73e51t68r 45N61e82c87h50a88n16i98c54k64ý 7633756568880

Jedno malé doporučení, ne vždy je nízkonákladovka levnější než klasická aerolinka. I ty klasické mají různé sezónní akce a výhodné zpáteční letenky. V případě zpátečního letu se zavazadlem tak jde proti nízkonákladovce ušetřit (nemluvě o dalších službách). Takhle jsem už letěl se Swissem Praha - Madrid a s ČSA do Barcelony. U plánování cesty je dobré sledovat nejen jaká je doprava z letiště (tady autor zapomněl na Oslo, které má nejlevnější letenky v Evropě a nejdražší dopravu z letiště, která překoná cenu zpáteční letenky i v jednom směru), ale jestli není výrazně levnější doprava na jiné letiště + doprava pozemním prostředkem (samozřejmě závisí na času cestovatele).

+6/0
9.2.2015 8:41

R51a72d70m94i60l58a 56S61i43m30č45á65k85o68v61á 5495393665855

Můžu potvrdit, dostat se z Rygge nebo Torpu do centra Osla vyjde asi 1000kč/osobu... mám štěstí, že mám vždy přistavený odvoz :-)

0/0
9.2.2015 19:03

P72e77t12r 81N84e41c40h61a80n15i28c57k54ý 7353436618970

Ale zas člověk může uvažovat mimo geografii letišť. Třeba Torp je v krásné krajině a Oslo k tomu není potřeba, okolí má velmi zajímavé, velmi levnou loď do Švédska a vhodné podmínky pro cestování po jihu Norska nebo i severu Dánska. Rygge má takřka MHD do Švédska, odtud to pak jde pokračovat třeba na Göteborg nebo k jezerům. Milan Malpensa je výborné východisko pro cesty kolem jezer Como a Maggiore, Bergamo zas pro Veronu nebo Bolognu. Je třeba se víc dívat do mapy no :-)

0/0
9.2.2015 19:08

R69a26d23m92i22l82a 27S62i51m83č13á46k47o14v34á 5965883835205

samozřejmě souhlasím :-) ale já pak bydlím v Oslo.. ale prý jezdí poláci s minibusem, vyzvednou vás doma a odvezou až na letiště a naopak... sice to není výrazně levnější, stojí to 250NOKů, ale zase už pak člověk nemusí řešit přestupy a jede přímo

0/0
9.2.2015 19:14

M49a90r85e62k 30S95c75h56o25ř 7718891409518

Redaktor měl článek nadepsat titulkem Nízkonákladovky v Praze, tedy tak daleko, jak dohlédne. Dnes práci redaktora může dělat fakt každej.

+6/−6
9.2.2015 8:39

N16i63k78o23l52a 92Č60e93c83h 9281429566

Diskutéra dnes také může dělat každý. Obzvláště ten, kdo článek nečetl, že?

+4/0
9.2.2015 13:06

M36a24r43e10k 92S60c65h50o33ř 7228171839628

Ano, odpověděl jste si sám. Nicméně, třeba o Brně v souvislosti s linkou do Londýna jsem zmínku nenašel. Vy ano?

0/0
9.2.2015 22:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.