Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nízkonákladovky v Česku. Novinky, tipy na zajímavé letenky i varování

Nejpozději s nástupem letního letového řádu, který letos začne 29. března, se počet pasažérů na evropském nebi zase začne zahušťovat. Přinášíme přehled novinek v nízkonákladové letecké dopravě, pár „vychytávek“ i upozornění, čemu se vyhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L83u98ď49k10a 42K66u68č46e74r64k41o93v89á 8492198785114

Proc neni u dopravy ze Stanstedu zminena autobus. doprava? Terravision 8lb, NationalExpres 10(ma i WC), jezdi na Liverpool Street, Victorii a do Stratfordu, cca kazdych 20 min. Pres net objednani levnejsi, ale vazane na cas, coz muze byt obcas problem.

0/0
12.2.2015 18:45

K69a64m97i98l 95D11o52l20e70z55e74l 6672556764732

Tak abych pridal vlastni zkusenost s RyanAirem pri Nedelnim letu z Brna do Londyna. Zpozdeni temer 2 hodiny. Panove totiz nepocitaji s dodatecnou udrzbou v zime, takze letadlo neustale nabira zpozdeni.

Prilet na Stansted o pulnoci, s pasovkou dalsich 45 minut zdrzeni. V jednu v noci uz toho moc nejede, takze taxi za smesnych 180 liber......cca 90 mil do me destinace u Londyna

Priste radeji usetrim letem z Vidne s necim normalnejsim

+1/0
10.2.2015 17:21

J49o46z75e86f 67D24u93h36a85c11e14k 7441140983860

ad easybus, tak hrozne recenzie som v zivote necital. oblukom sa vyhnut..

https://www.trustpilot.co.uk/review/www.easybus.co.uk

0/0
10.2.2015 13:34


B13o66b 34K46a22l71i95n55a 5846989528972

O Brně anizmínka. Nicméně, pro Brňáky je o hodně lepší létat z Vídně či z Bratislavynež z Prahy.

0/0
10.2.2015 1:35

J89a55n 96N89o98v95á84k 9277252987717

A díky cenám do některých destinací i z Budapešti. To ostatně platí i pro jihočechy, kde se k tomu přidává ještě Mnichov.

0/0
11.2.2015 14:06

F78r41a81n24t50i37š94e54k 17S53k14u13p11l84í50k 7352742181582

Je si redakce jistá, že Chorvatsko bylo východní blok?

0/−1
9.2.2015 17:44

D94a15n81i37e42l 97R52e79i40c43h21e41l 8959759883

A kam byste jej zařadil vy? Unie tichomořských ostrovů?

+5/−1
9.2.2015 18:13

J71a96n 33S80e29m36i61k 4444247542409

jugoslavie ve vychodnim bloku rozhodne nebyla

0/0
9.2.2015 23:01

D32a61n52i86e78l 47R25e61i28c25h83e35l 8109859183

Hodně sporné tvrzení. Minimálně v širším pojetí bezesporu byla.

+4/0
9.2.2015 23:27

M39i52c74h75a19l 92M71i14l19l61e63r 9766842769752

pokud se vychodnim blokem mini politicko- vojenske spolecenstvi Varsavska Smlouva, Jugoslavie NIKDY nebyla clenem.

Hospodarske spolecenstvi Comecon = RVHP, Jugoslavie se stala "Pridruzenym statem" nekdy v 1962, ale plnym clenem nikdy nebyla.

0/0
12.2.2015 3:09

P78e29t92r28a 52N21o57v78á90k34o61v58á 7598376524818

Měli sice volnějšírežim, ale hlídaní SSSR rozhodně byli.

0/−1
10.2.2015 18:11

M49i55c28h49a53l 14M70i78l63l22e67r 9796812689842

nebyli. !!!!!!

Soveti Jugoslavii NEDIKTOVALI. Tito si to zaridil, kdyz se odmitl zapojit, podrobit se Stalinovi a privest Jugoslavii pod moskevsky diktat. Najdi si to.

0/−1
12.2.2015 3:04

M61i83c43h47a18l 56M80i92l88l85e41r 9276962279682

politicky receno: Tito ji zaradil do Hnuti nezucastnenych zemi, protoze nepatrila do VS, NATO ani jinych politickych bloku.

Kdyz se ale precte seznam techto statu, clenstvi nekterych z nich je vylozene saskarna.

0/0
12.2.2015 3:01

P19e54t59r 34N20e94c44h31a56n39i74c87k56ý 7723566448200

Do letišť s integrovanou MHD patří i Porto, Faro, Palma de Mallorca, Mahon, Barcelona (vlak je za cenu klasické MHD, rychlobus za příplatek), pak jsou letiště, kde stačí pěšky dojít do vedlejší vesnice a jet levněji (záleží na objemu bagáže). Kdo si umí hrát s tarify, cestičku si najde.

+2/0
9.2.2015 14:06

A21l51e92x73a97n52d19r 43K40o98s47t55k64a 8282398616654

Mezi města, kde je letiště integrováno do MHD se mohla zapojit i Praha. Ale to by panáčkové nezhodnotili pozemky v Motele, které nakoupili za pár švestek, jako nedostupná rumiště, daleko od centra.

+1/−2
9.2.2015 12:43

R93a98d69i36m 19Š59o50l87c 1975265615264

Až tam jednou pojede vlak, tak určitě v PIDu bude. Ostatně Madridu metro vyřešili docela šalamounsky. Metro na letišti nekončí a pokračuje ještě dál, ale pokud jedete na letiště nebo z letiště, tak k lístku byla (je) přirážka 1 EUR.

0/0
9.2.2015 12:55

P15e15t42r 22N83e81c86h16a26n26i80c61k80ý 7113616148310

3EUR, 1EUR zrušili v roce 2012

0/0
9.2.2015 14:03

R19a83d20i68m 26Š21o90l49c 1205515255824

wow... Ani se nedivím, byl jsem ve Španělsku po dlouhé době v loni a koukal jsem jak šlo vše o dost nahoru.

0/0
9.2.2015 15:21

P23e56t64r 20N26e78c81h41a49n31i15c55k78ý 7783876818520

Říkají tomu "Tarifaza", vláda začala krizi řešit tím, že všechno zdražila (hlavně dopravu a energie) a doufala, že vybere víc (u obyvatelstva s 20% nezaměstnaností docela blbý nápad).

0/0
9.2.2015 15:23

N94i51k42o94l45a 25Č11e91c41h 9751649116

A ono se otevřením metra do Motola něco mění na tom, že je doprava na pražské letiště integrována v MHD už od pradávna? 8-o

+10/0
9.2.2015 12:59

A66l14e26x89a45n34d49r 76K43o87s63t69k41a 8212618386974

Nepoužitelná.

+1/−7
9.2.2015 13:01

N69i34k45o16l38a 26Č31e36c48h 9461139156

Pro někoho, kdo mentálně nezvládne přestup mezi dopravními prostředky, jistě ne.

+14/0
9.2.2015 13:20

G14u62s47t12a33v 80S18o87j52k61a 1598903695544

Jet s tím dobytčákem 119 byť jenom pět minut je nejlepší pozvánka do Prahy, že paní Čechová...

+1/−6
9.2.2015 13:31

A74l98e16x81a55n68d79r 79K47o65s41t18k31a 8972878736234

Právě. Kdežto metro by bývalo vytvořilo skutečně civilizované prostředí. Ostatně, skoro z každého jmenovaného letiště jezdí do města nějaká rychlodráha atd. U nás prostě ne.

+2/0
9.2.2015 14:14

J96a10n40a 39S81t58e16h93l19í37k57o88v81á 2809820560476

to je delší doba než 5 minut :-/

0/0
9.2.2015 14:53
Foto

T55o75m61á49š 39K31i59r44o82v 1665648675497

Zkusil bych tedy linku 100 na Zličín. Ze zkušenosti ale vím, že to oproti lince 119 není o moc lepší

0/0
9.2.2015 14:55
Foto

J10a65r54o72s84l76a71v 54R44e68z33n33i48k 1749702517895

Nejak nevim, co je na 119 spatneho. Me to prijde jako pekne spojeni na letiste, ne nejlepsi, ale ani ne nejhorsi. Ted byla sranda v Eindhovenu - ridic nam ukazal, ze mame nastoupit zadnima dverima, predni zavrel, zadni neotevrel a odjel :).

Jinak k te konfiguraci sedacek WizAiru - je to mazec, vsechny jsou popraskane v mistech, kde ma clovek kolena. Takze cekam, ze si to brzy uvedomi. Ty popraskane sedacky asi budou casem drazsi, nez usetreny prostor. Na druhou stranu se jim musi nechat, ze ted jsem hodinu krouzil nad Prahou, protoze v Brne byla mlha a dovezli nas az do Brna. Nastesti jeste v prijemne konfiguraci sedadel a ta jedna Pepsi co jsem si dal za dve ecka jim asi moc nevydela v pomeru paliva :).

+3/−1
9.2.2015 18:29

P75e59t36r47a 51V50ř27e47s45o59v10á 4189325244332

Letištní bus v Barceloně mi přišel na naprosto stejné úrovni, stejně tak MHD v Tolouse. Žádný komfort, ale přijatelné. Jo, metro bez letištní přirážky by bylo fajn, ale ve srovnání to zas taková hrůza, jak píšete, není.

0/0
10.2.2015 11:18

K36a53r69e17l 88Ř25e36h20á70č69e83k 9302260791162

On nejezdí Aiport Expres? Není integrován, ale jízdenka stojí u ČD kolem 40 korun.

0/0
14.2.2015 19:35

J81i81ř86í 43D10o37š80l79í43k 7265288783929

Bohužel doprava na Ruzyni je fakt ostudná. Cestování 119 naprosto neodpovídající standardům evropských metropolí 21. století. Za to do Ostravy nelétá ani deset linek denně (a to většinu linkové dopravy obstarává ČSA na lince z Prahy) a za pár měsíců začnou přímo na letiště jezdit city elefanty.

+2/−4
9.2.2015 18:13

R20a21d54m22i22l78a 78S27i26m96č33á86k12o41v56á 5365813295155

jsem zvědavá, jak to bude s Ostravou, vlakové spojení je kvůli MS v hokeji... jinak nabídka letů je žalostná... ono, v konkurenci blízkých polských letišť se asi není čemu divit... lítám co 2 měsíce do Norska a hlavně z Wroclawi, popř. z Katowic R^

+1/0
9.2.2015 19:01

J88i94ř31í 93D42o91š13l55í72k 7895318523349

JJ Polsko jevelký trh s hromadou lidí, co pracují v západní Evropě, což je jasný magnet pro Low-costy a jak dokazuje hlavně Krakow, tak nejen pro ně. Ostravaproti Polským letištím rozhodně moc konkurenčních výhod nemá.

0/0
10.2.2015 9:57

R45a59d87m31i26l33a 27S79i86m74č71á53k16o12v44á 5765283475215

přesně tak, jsou to dělnické spoje ;-D ale necelé 2 hodiny se to dá vydržet :-)

0/0
10.2.2015 22:13

K41a78r25e34l 91Ř94e56h38á37č42e18k 9952490531132

A aiport expres z hlavního nádraží. Levněji vyjde na pokladně ČD než přímo u řidiče. A platí na něj i některé nabídky a slevy ČD. Na letiště už jenom takto. Jinak není integrován do PID. Ale zase si můžu koupit jízdenku odkudkoli v rámci jízdenky na vlak.

0/0
14.2.2015 19:33

P48e32t72r 64F61r27ý72d40e84k 7559591379913

Jen bych upozornil, ze u zadne letecke spolecnosti nedostanete jidlo zdarma. Maximalne tak v cene letenky.

+4/0
9.2.2015 10:42

J16i10ř29í 47B77a13r79t72á96k 9330375698504

to je uzitecna informace

+7/0
9.2.2015 11:49

M58i41r62o56s66l57a40v 38J95e74l55i78n61e51k 8929166496

opravdu existuje clovek ktery ma zajem se nabouchat v letadle?

0/0
9.2.2015 13:46

J96a10n 45T26i77c32h43a52v83a 3103536687830

Na nadrazi u letiste Gatwick se da koupit i jizdenka na vlak v kombinaci MHD v Londyne pro nekolik zon na 24 hodin a tuta kombinace vychazela hodne levne i zakoupena na miste. Je to asi 3 roky, co jsem tam byl a hadal bych cenu nejakych 10 GBP/osoba - presne si nepamatuju. O tuty moznosti jsme dopredu taky nevedeli (i kdyz jsem googlil, co se dalo :)), ale poradili nam to na tom nadrazi, stacilo se zeptat pomocnika, co pomahal lidem nakupovat v automatech, co je nejvyhodnejsi, kdyz chceme do Londyna a on nam ochotne poradil :-). Puvodne jsem chtel taky kupovat jizdenku na vlak dopredu, ale prave fixace na konkretni cas nas od toho odradila a ze to "nejak" vyresime, az tam doletime a nakonec s pomoci toho pomocnika se to vyresilo vyborne :-)

+1/0
9.2.2015 9:34

R87a30d49i12m 25Š15o11l95c 1385695725254

Z londýnských letišť je všeobecně lepší jet normálním vlakem a ne těmi expresy. Normální vlak je o trochu pomalejší, ale daleko levnější. Na Stansted jezdí od Londýna Abelio Greater Anglia a od severu CrossCountry, na Gatwick Thameslink a Southern a na Luton jezdí Thameslink a East Midlands Trains. Všechny jsou ve sdružení národních železnic (http://www.nationalrail.co.uk/), takže stačí jedna jízdenka.

+1/0
9.2.2015 12:26

P40e12t90r 89N44e94c14h16a55n14i17c67k80ý 7593376318440

Přesně tak a ta jízdenka na trasa (nebo zpáteční trasa) + 24h Londýn je geniální věc a zavedl bych ji i u nás do krajských měst.

+1/0
9.2.2015 15:25

J65a67k27u31b 24M52a64r87k80v53a45r49t 9202283425802

Do Barcelony se dá za dobrý peníz dostat Vuelingem. Před 3 lety odlet v 8 ráno cca 40€...

Pravda že zpáteční byla nejvýhodnější přes milán

0/0
9.2.2015 8:58

N65i60k42o87l28a 22Č36e53c76h 9441159686

No dobře, ale já bych se z té Barcelony chtěl i vrátit. Španělsko mi nepřijde zrovna zajímavá krajina na emigraci a nízká cena letenky na tom nic nemění.

0/0
9.2.2015 13:16

P79e26t64r 33N95e11c30h71a15n32i22c79k75ý 7463786178330

Girona - Bratislava za 25-30eur Ryanair. Jde to, ale je pravda, že jsou levněji dostupnější destinace

0/0
9.2.2015 14:04

P62e20t63r 95N48e48c77h70a70n11i77c48k15ý 7943706758300

Jedno malé doporučení, ne vždy je nízkonákladovka levnější než klasická aerolinka. I ty klasické mají různé sezónní akce a výhodné zpáteční letenky. V případě zpátečního letu se zavazadlem tak jde proti nízkonákladovce ušetřit (nemluvě o dalších službách). Takhle jsem už letěl se Swissem Praha - Madrid a s ČSA do Barcelony. U plánování cesty je dobré sledovat nejen jaká je doprava z letiště (tady autor zapomněl na Oslo, které má nejlevnější letenky v Evropě a nejdražší dopravu z letiště, která překoná cenu zpáteční letenky i v jednom směru), ale jestli není výrazně levnější doprava na jiné letiště + doprava pozemním prostředkem (samozřejmě závisí na času cestovatele).

+6/0
9.2.2015 8:41

R82a21d72m28i83l85a 32S40i60m93č54á19k74o47v46á 5885743685215

Můžu potvrdit, dostat se z Rygge nebo Torpu do centra Osla vyjde asi 1000kč/osobu... mám štěstí, že mám vždy přistavený odvoz :-)

0/0
9.2.2015 19:03

P51e58t25r 29N26e84c28h40a59n69i37c83k17ý 7843146708570

Ale zas člověk může uvažovat mimo geografii letišť. Třeba Torp je v krásné krajině a Oslo k tomu není potřeba, okolí má velmi zajímavé, velmi levnou loď do Švédska a vhodné podmínky pro cestování po jihu Norska nebo i severu Dánska. Rygge má takřka MHD do Švédska, odtud to pak jde pokračovat třeba na Göteborg nebo k jezerům. Milan Malpensa je výborné východisko pro cesty kolem jezer Como a Maggiore, Bergamo zas pro Veronu nebo Bolognu. Je třeba se víc dívat do mapy no :-)

0/0
9.2.2015 19:08

R34a21d89m90i79l20a 26S17i27m75č25á90k13o11v68á 5155953165185

samozřejmě souhlasím :-) ale já pak bydlím v Oslo.. ale prý jezdí poláci s minibusem, vyzvednou vás doma a odvezou až na letiště a naopak... sice to není výrazně levnější, stojí to 250NOKů, ale zase už pak člověk nemusí řešit přestupy a jede přímo

0/0
9.2.2015 19:14

M40a62r56e97k 67S11c14h10o10ř 7348271359668

Redaktor měl článek nadepsat titulkem Nízkonákladovky v Praze, tedy tak daleko, jak dohlédne. Dnes práci redaktora může dělat fakt každej.

+6/−6
9.2.2015 8:39

N61i41k28o26l44a 10Č61e66c45h 9191109766

Diskutéra dnes také může dělat každý. Obzvláště ten, kdo článek nečetl, že?

+4/0
9.2.2015 13:06

M78a33r81e48k 78S17c63h49o93ř 7588421929228

Ano, odpověděl jste si sám. Nicméně, třeba o Brně v souvislosti s linkou do Londýna jsem zmínku nenašel. Vy ano?

0/0
9.2.2015 22:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.