Diskuze

Pět let se nevdat a umět přežít v džungli. I to se žádá od letušek

Být letuškou na první pohled vypadá jako práce snů, ale požadavky na tuto profesi bývají značné. Např. žadatelky o pozici letušky u společnosti Qatar Airways musí mít dosah paže, když stojí na špičkách, 2,134 metru. Palubní personál brazilské společnosti TAM zase musí absolvovat kurz přežití v džungli.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

A14n90h 70V84u

16. 2. 2015 16:30

letuška není práce snů, je to jen dobře placená práce.

Poměrně náročná. Kamarádka pracuje jako letuška. Dřív to bývalá hezká holčina, nyní kost a kůže.

S různým rozvrhem někdy spí jen 3 hodiny denně. Vypráví, že má sice odstup od letů, ale někdy v práci musí být dřív. Svátky pro ní nejsou pokud je směna.

Je to servírka na letadle. Před letem musí i kontrolovat věci na letadle, zda nemají vypršenou lhůtu použitelnosti. Pokud se jedná o 1-2 hodinové lety, musí s kolegyní (2letušky) jídlo ohřát, rozdat, uvařit kávu, čaj pro celou kabinu a hned uklidit v průběhu letu.

Musí taká dělat uklízečku na záchodě, které běžně lidi nesplachují nebo ucpou umyvadlo a záchod papírky. Doplňovat krémy a mýdla, které na letadle každých 10 minut "záhadně mizí". Uklízet zvratky.

Musí se smát nebo klidně vysvětlovat i vznětlivým cestujícím, kteří nadávají nebo jejich děti zlobí, poletují, atd. Kontrolovat zda nepřecpávají kabinový prostor, neschovávají zavazadla u sebe, neotvírají nebo zatahují okna při odletu/přistání. nepolohují sedadlo, zda jsou připoutaní. atd.

Nemají čas na rodinu nebo někoho poznávat, peníze utrácet

0 0
možnosti

jenom pripominka: "neotvírají nebo zatahují okna při odletu/přistání"

Pasazeri v letadlech obvykle nemohou otvirat okna, ani pri odletu/pristani ne. Pouze stahovat rolety.

Jinak ale to co popisujes je UPLNE normalni napln prace letusky/ "letusaka" a pokud kamaradce vadi ta soucast prace, kde je servirka a uklizecka, nemela do toho chodit. Letuska neni jen stabajzna, ktera pluje kabinou ci po letisti, prijemne se usmiva a rozdava cukratka a cukrbliky, tacy s jidlem a doplnuje napoje, zatimco ceka za ji nejaky zamozny cestujici pozve na rande a nakonec ji snatkem vysvobodi ze sluzby v kabine letadla!!

Vedle zminenych povinnosti ale letusky dostavaji opakovany vycvik v zasadach bezpecnosti v letadle, detekci a haseni malych pozaru, v ruznych metodach prvni pomoci/ pri ruznych zranenich a onemocnenich, samozrejme CPR, evakuacnich metodach....atd. Cili jsou to take kvalifikovani zachranari, hasici a ochranci verejneho poradku.

0 0
možnosti

Mě přijde udávaná výška stevardů společnosti Ryanair na Evropu poměrně nízká, max.1,62m. Není to chyba? Vždyť takovíto lidé by měli problém zavřít zavazadlový prostor. Naopak, minimální výška letušek u Airasia 162cm mi v Asii přijde zase moc vysoká, když se vezmou v úvahu i další podmínky, tak na asijském trhu není velký výběr.

1 0
možnosti

"Palubní personál nízkonákladové společnosti easyJet musí být zase schopen šlapat vodu po dobu nejméně jedné minuty."

Nejen to, musí umět i vařit z vody.

1 0
možnosti

Gendrovou bábu Marksovou bych poslal na všechny ta zpupné aerolinky. Ta už by jim vytmavila, jak má vypadat letuška nebo letušák.

0 0
možnosti

V68i18l44é15m 11K43o24s

5. 2. 2015 8:32

Já bych jí poslal spíš do toho brazilského pralesa. Ale ve vedení ČSSD by snad tato neokomunistka mohla taky udělat něco záslužného..;-D

0 0
možnosti

A k cemu je dobra schopnost postavit z trosek letadla zachod ?

2 0
možnosti

Zkuste ho pár dní nepoužívat, a uvidíte...

Mě by spíš zajímalo, k čemu je dobré "minutu šlapat vodu". Zvládne to každý, kdo někdy viděl vodu, a za minutu se letadlo ani nepotopí...

0 0
možnosti

P93e89t81r 80H67o91l85u35b

3. 2. 2015 23:06

Servírky v letadle. V životě jsem neviděl dělat letušku něco jiného, než je roznášení jídla a pití. Ovšem proč ne, když je za to 30 měsíčně, šel bych to klidně dělat sám :-)

0 14
možnosti

To je stejné asi jako s piloty. Také mají lidi názor, že se jen vozí protože většnu letu a třeba i přistání zvládne autopilot. Jejich přítomnost a výcvik oceníte v případě krizové situace.

5 0
možnosti

Osobni zkusenost z Emirates je takova, ze staci pouze anglictina a to uroven B1. Nejvetsi duraz je kladen na vzhled a zejména zuby-bez kazu a krasne bile. Dale vlasy a plet. Zadne viditelne tetovani je samotrejmost. Holky v Emirates nabiraji mlade, cca ve 23. Proste ty, ktere budou drit silene smeny a s vdecnosti za exotiku zvladnou  dlouhe lety s Araby apod. Valna vetsina cabin crew jsou party people. Co jinyho taky delat v Dubaji

2 2
možnosti

S Emirates?

Když jsem s nimi letěl posledně, tak říkali "náš personál mluví anglicky, francouzky, arabsky, portugalsky a polsky". Když viděli můj pas, tak mě pozdravili "dobrý den" (to bylo na lince Bangkok-Dubaj).

Řek bych, že Emirates mají naopak velmi dobře školený personál.

2 0
možnosti

A pak dostane v Čechystánu mzdu 15.000 hrubého. Ostudné poměry.

0 6
možnosti

v tom pripade by ten zbytek dost mozna neprekousli cestujici

1 0
možnosti
Foto

J90i72ř93í 35R41o74h46a18n

3. 2. 2015 19:31

Já v případě ztroskotání v džungli na pár dní sprchu oželím, spíš než schopnost nanášet makeup bych u letušek uvítal dokonalou znalost první pomoci a vůbec mi nevadí, když se na mě v případě havárie do moře letušky nebudou vesele usmívat. V tu chvíli totiž budu mít zcela jiné starosti.

12 0
možnosti

letusky i letusaci KAZDE kvalitni aerolinky absolvuji dost obsazny kurz prvni pomoci a CPR(cardio-pulmonary resuscitation) jako soucast sveho zakladniho treninku a behem let sluzby si musi sve znalosti obnovovat.

Viz napr. nahore zminena dokumentarni serie "Ultimate Airport Dubai" - serie 1, ktera se v nekterych episodach zabyva vycvikem a zkouskami, kterymi palubni personal Emirates musi prochazet.

http://natgeotv.com.au/tv/ultimate-airport-dubai/episodes.aspx?series=1

0 0
možnosti