Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec války loktů v letadle. Nová područka bude fungovat pro dva

V přeplněné ekonomické třídě v letadle není výjimkou, že spolucestující začnou lézt na nervy i úplným flegmatikům. Tahanice, kdo získá privilegium položit si paži na područku sedadla, jsou běžné. Tyto boje by měla vyřešit nová skládací plastová područka nazvaná Soarigami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F93i18l10i37p 12M42a66t47u66s11k33a 6661968701707

Sklopná sedačka je pro mne v letadle téměř nutností. Stejně tak nafukovací polštář. Většinou jsem totiž tak utahanej, že v letadle skoro celou cestu prospím. Občas usnu ještě před vzletem na přímo, ale to se tak nějak nespí dobře. Pak se probudím v době servírování jídla (je větší šrum) a pak zase usnu. Na konec mě letuška budí, ať si při přistání vyndám sluchátka a narovnám sedačku. No a občas mě znova zbudí až drcnutí při dosednutí letadla. Letos to byl pro mne extrém - cca 50 letů. Dokud jsem si létal 2 až 4 krát do roka, bylo to super a vždycky jsem se na let dost těšil. Teď je z toho únavná rutina. Hlavně to věčný čekání je na palici. Tak mi neberte sklopná sedadla, ať se alespoň trochu vyspím. Kdo se chcete vyvarovat sklápění sedadla před sebou, berte si řadu za nouzákem, u kterého se sedadla většinou nesklápí (a proto se jim vyhýbám).

0/−2
15.12.2014 22:26

J92o35s15e63f 34Š76e48m57e54l46í58k 7599841720707

Područka není problém, ten nastává pokusem o sklopení sedadla přede mnou, pokud teda nejsem u nouzového východu. Ale zjistil jsem, že i po sklopení to jde zedadu zase narovnat. Jenom tam ty kolena pak musím držet furt.

+1/−3
14.12.2014 20:08

J63i68ř13í 42L72u11k97á47š70e39k 5500501490733

Silnější, tlustší a neomalenejsi vyhrává :)

+3/0
14.12.2014 19:47
Foto

O45n36d21r70e18j 82B20o70c97e26k 1430105814948

Urcite to nebude z papiru, tahat by se mi s tim fakt nechtělo. Jinak situaci ze bych se se soudem tahal o to kdo tam bude mit loket jsem jeste nezazil.

+5/0
14.12.2014 19:07

P73e76t65r 27M88a21l64i74š17k21a 6971985391663

Prostě před vzletem po usazení všechny pasažéry uspat a máte po všech problémech.

0/0
14.12.2014 16:55

L11i31b60o74r 49D19a82n17ě18k 4197451973

chby čtvrtá možnost - područka je mi ukradená, vadí mi sklápění sedačky. Hlavně bez zeptání. Nejen v letadle, ale i autobusu. při jedné cestě z itálie jsem už spal, když tu mě probudila boles z kolen, jak si slečna předemnou povolila zámek opěrky a plnou silou se do toho opřela aby to sklopila co nejvíc. Navíc se neomluvila a sedadlo nezvedla, protože prý tak to má většina a nezajímalo ji, že většina za sebou nemá 185 cm cestujícího. asi 3 hodiny jsem jel s nohama bokem. Při zastávce na odpočívadle jsem ji to zvedl do nejvzpřímenější polohy, zapřel nohy a při dalším pokusu se položit jsem ji nedovolil se pohnout ani o milimetr.

+21/−5
14.12.2014 14:31

V34á37c56l42a33v 89J90e37b49a53v95ý 8490679533106

Případně jí můžete udělat masáž ledvin, to málokoho potěší.

Ale nechápu, že se někdo nezeptá, když si tu sedačku sklápí víc dolů. Ta nejvzpřímenější poloha je špatná, ale stačí jen maličko dozadu a už je to schůdné pro oba.

+4/0
14.12.2014 14:34

P68a69v92e81l 95N28o45v62á85k 4283438705241

Ja bych rekl, ze pokud se musite ptat, pak byste si mel odpovedet NE a nesklapet vic, nez je to rozumne, coz je podle me tak polovina rozsahu. Vic je bezohlednost.

+3/0
14.12.2014 18:58

L92e51o25š 89E76x78n38e57r 1657978758982

V mnohých autobusech je málo místa na nohy i při před vámi dozadu nesklopeném sedadle. A nejhorší jsou ty stupačky pod sedadlem pod vámi. Tlačí do holení a na to, abyste si na ně mohli dát nohy, musíte měřit aspoň o půl metru míň... :-( Proto se autobusům vyhýbám, jak jen to jde a raději jezdím vlakem, kde si dokonce můžu nohy natáhnout, což v autobuse nejde ani omylem. Rv

+4/0
14.12.2014 20:40

M73i11c19h67a96l 70M83i22l69l39e21r 9676502909972

jj....vyhybame se autobusum na vsechny cesty, ktere trvaji vic jak dve hodiny.

0/0
19.12.2014 4:28

L65i66b62o60r 36D70a54n74ě63k 4347611783

nejsem tak agresivní a spíš bych si vysloužil neúctu celého autobusu já. Takto byla za kravku ona...

0/0
17.12.2014 19:00

M52i59r57o53s78l26a12v 67Z70i79k64m20u29n68d 7689153354533

Chyba je v tom, že není stanovena minimální osová vzdálenost sedaček (např. 80 cm), resp. šířka prostoru mezi hranou sedáku a opěrkou předchozí sedačky (35 - 45 cm). Dopravce se snaží nafutrovat do vozidla co nejvíce sedaček, takž autobus stejné délky má různý počet sedaček s rozdílným pohodlím.

+2/0
14.12.2014 19:49

M53i16c64h19a98l 46M96i57l83l11e18r 9436552179702

vzdalenosti sedadel jsou stanovene, ale zalezi na jednotlivych aerolinkach jake vzdalenosti si stanovi a od vyrobce objednaji. U lowcostu se samozrejme daji ocekavat mensi vzdalenost nez u tech lepsich.

Viz dole muj odkaz na tabulky na seatguru. com

0/0
14.12.2014 21:41

J98a38n 46J15e14l58í88n96e40k 8493215862466

Proč se rovnou aerolinky nevykašlou na nějáká sklápěcí sedadla? Je to jen iluze pohodlí. Jo, můžete si sklopit sedadlo a v klidu spát. To těžko. Všichni, co létají vědí, že sklopené sedadlo je zlo. Buď do vás neustále někdo kope a nebo Vám to zmačká kolena.

+19/−2
14.12.2014 12:36
Foto

O57n68d10r74e19j 53B15o91c19e47k 1340135984728

Vy jste toho asi moc nenalital co?....

+2/−2
14.12.2014 19:09

O60n92d68ř34e81j 17Š35r28á60m35e58k 3273820531769

Já jo a souhlasím s tím

+6/0
14.12.2014 20:02

J27a13n 93J86í18c59h53a 8600950558191

Ryanair ma pevny sedacky...

+2/0
14.12.2014 20:07

E58r12v98i63n 36R61a97u65s78c58h15g45o22l24d 9855649988752

Na delsi mimoevropske lety(Dom.rep)je nelepsi business trida.Jenze jedina linka s touto tridou je CONDOR.Je potreba letenky koupit vcas

0/0
15.12.2014 17:31

K92a12r28e86l 41L83i88š17k29a 7546953427881

Jednou jsem letěl někam a soused přede mnou si sklopil o jeden stupeň, tak jsem si to taky trochu sklopil a ten úchyl za mnou, který měl asi 160cm a 70kg, se začal hystericky vyjadřovat, že ho mačkám a bůhví co. Poslal jsem ho do pryč. Pak mi šmejd ještě deset minut kopal a bouchal do opěráku. Naštěstí přestal, protože se to pomaličku blížilo k mým limitům a nevím nevím jak by to dopadlo.

0/0
14.12.2014 10:50

M73i46c72h56a80l 66M63i78l48l67e80r 9546222899512

mel jsem take diskuzi o sklopenem sedadle ve dvou pripadech, pokazde s damou a pokazde pri 14hodinovem letu. Zasadne sklapim sedadlo az po jidle, kdyz odeberou tacy a ztlumi, nakonec zhasnou svetla, aby pasazeri mohli spat. Vsichni v radach prede mnou sklopili sedadla na nejnizsi stupen a ja udelal samozrejme totez.

Dame za mnou se to nelibilo, pry ze ma obrazovku az u nosu a chtela abych zvedl sedadlo. Poukazal jsem, ze vsechna sedadla pred mym jsou skloena a kdyz ja sve zvednu, budu mit mensi prostor na ukor jejiho zvetseneho. Rekl jsem, ze nedelam nic jineho, nez pasazeri prede mnou a nemam obrazovku u nosu, tudiz ona ma moznost udelat totez.

Dama se ocividne urazila, ze jsem si "negentlemansky" nenechal ubrat pohodli, aby ona mela vic mista, ale zmlkla a po zbytek letu mi dala pokoj. Druhy pripad byl velmi podobny.

Dela to na mne dojem, ze tyhle damy to schvalne zkousi, jestli se nekdo necha oblbnout aby se kvuli jejich zvysenemu pohodli vzdal sveho.

+4/−4
14.12.2014 12:37

M94i30c38h11a47l 24M83i41l32l93e12r 9326702349432

Martin Vaclav asi neleta ma mezikontinentalnich linkach;-)

+3/−1
14.12.2014 16:45

M21i34c94h68a97l 26M66i27l52l74e34r 9396292549462

ani Tereza Dolejsova ne :-P

+2/−1
14.12.2014 19:09

L29e77o15š 49E48x48n10e82r 1517478778252

A copak se dá při sklopeném sedadle spát? Vždyť ta poloha je absolutně nepřirozená. Tedy nevím jak vy, ale já, který spím normálně na břiše či ve "stabilizované poloze", raději spím s podepřenou hlavou dopředu, když už si nemůžu normálně lehnout jako do pelíšku...

0/0
14.12.2014 20:43

M43i55c42h51a78l 46M26i73l78l32e51r 9656172839952

ledacos v leteckem cestovani je neprirozene. Pokud to nekomu vadi, doporucuji pouzit jiny dopravni prostredek nez letadlo.

Jenom se divim, ze nekdo by si predstavoval,  ze v letadle v economy bude moci spat jako doma v posteli. V letadle se spis pospava, nez spi, ale i to prijde pri dlouhuch letech, tim minim 8 az 15 hodin, vhod.

Vetsine cestujicich se rozhodne lepe pospava ve sklopenem sedadle, nez ve vzprimenem.

+1/0
14.12.2014 21:37

P43a41v49e97l 27P23r79o29k76o92p 6508782955910

Ad "Pokud to nekomu vadi, doporucuji pouzit jiny dopravni prostredek nez letadlo."

Je to možná překvapivé, ale do mnoha (mimořádně frekventovaných) destinací v kategorii veřejné osobní hromadné dopravy jiná možnost než letadlo neexistuje.

0/0
15.12.2014 15:01

M55i88c29h58a76l 66M44i10l36l55e23r 9846982139762

vzhledem k tomu, ze jsem to myslel ironicky a take vzhledem k tomu, ze ziji v zemi uplne obklopene morem a kamkoliv do zahranici je pro nas do zamori, jsem si toho vedom.;-)

Na druhou stranu se ale nevyhybam lodni doprave, to ale jde o okruzni zajezdy (cruises).

Pri navstevach Evropy casto cestuji vlakem, protoze vlakove cestovani mam rad. Koupim si k tomu ale Eurailpass 1. tridu, abych si to mohl vyuzit v pohodli.

0/0
15.12.2014 22:04

M98a67r33t74i68n 76K40o85l40á93ř 3289982242923

Kdyby letecké společnosti nešetřili doslova s každým milimetrem, myslím, že by bylo po problémech.

Mne osobně nejvíce vadí malá celková šířka sedadla - vnímám většinou problém v oblasti ramen. Myslím, že mám celkem normální míry 187cm/80 kg a přesto pokud se najde někdo podobného vzrůstu vedle mne tak třetí vedle nás by už asi musel sedět na zemi. Jediným řešením při takovém letu je si sednou trochu nakřivo (do vrtule) - uznejte sami, pohodlí vypadá úplně jinak a u letů delších než 1 hodina se to nedá vydržet.

Popsaný jev neplatí pro všechny letecké přepravce - někteří mají použitou jinou konfiguraci či používají jiný tip letadla. Už jsem se naučil se při rozhodovaní o letu se kouknou i na tyto parametry.

0/0
14.12.2014 9:13

M53i61c33h45a54l 11M38i10l86l20e90r 9506542229892

prisel jsi na to sam v poslednim odstavci. Komu zalezi na vetsim pohodli a ne na nejnizsi cene, zvlast, kde se jedna o delsi let, ten ma moznost si vybrat.

Pomuze tabulka rozmeru pro jednotlive aerolinie a jejich ruzne druhy letadel

dalkove lety, economy

http://www.seatguru.com/charts/longhaul_economy.php

kratke lety, economy

http://www.seatguru.com/charts/shorthaul_economy.php

Pro ne-anglictinare: "seat width" je sirka sedadla v palcich ( nasobit 2.54 pro prevod na centimetry) a "seatch pitch" je vzdalenost od zadni steny predniho sedadla k zadni stene nasledujicicho sedadla za nim.

+4/0
14.12.2014 9:51

M30i59c78h78a91l 31M78i65l79l92e24r 9566312949832

rozmer "seat pitch" je samozrejme take v palcich.

0/0
14.12.2014 9:52

K18a88r13e24l 95L61i93š84k84a 7206333467441

No to jsi mě moc nepotěšil. Příští týden letím poprvé s easyjet a jak se dalo očekávat pitch je katastrofálně 28. Pro porovnání Air France, se kterýma lítám pravidelně a i tak se necítím nějak zvlášť pohodlně to má 32 tj. 10cm rozdíl. To asi zemřu. Naštěstí to je jen takovej hop skok.

0/0
14.12.2014 10:23

K86a29r67e48l 40F98a29j12t 5778542121123

A cos čekal od LC ?

+1/0
14.12.2014 14:25

J32a11n 53W66a61l79t58e44r 5169270765937

TYP letadla

+2/0
14.12.2014 10:06

M32i26c15h22a70l 74M63i94l68l84e79r 9936822899192

letam dost casto na domacich linkach v Australii a cas od casu do zamori a -zaklepat- doposud jsem za ta leta nemel zadne potize s agresivnim sousedem/ sousedkou. Vzdycky jsme se podelili o podrucku bez problemu.

0/0
14.12.2014 8:53

M86i17c63h49a50e72l 25C76h58a26r39v82á17t 9119458893302

Oč by bylo jednodužší, kdyby tam byla přepážka namontovaná napevno.

+3/0
14.12.2014 8:43

L67e87o88š 94E91x11n35e83r 1327848968192

A širší opěrka.

0/0
14.12.2014 20:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.