Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec války loktů v letadle. Nová područka bude fungovat pro dva

V přeplněné ekonomické třídě v letadle není výjimkou, že spolucestující začnou lézt na nervy i úplným flegmatikům. Tahanice, kdo získá privilegium položit si paži na područku sedadla, jsou běžné. Tyto boje by měla vyřešit nová skládací plastová područka nazvaná Soarigami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F71i70l72i30p 96M42a19t81u81s84k51a 6301188191327

Sklopná sedačka je pro mne v letadle téměř nutností. Stejně tak nafukovací polštář. Většinou jsem totiž tak utahanej, že v letadle skoro celou cestu prospím. Občas usnu ještě před vzletem na přímo, ale to se tak nějak nespí dobře. Pak se probudím v době servírování jídla (je větší šrum) a pak zase usnu. Na konec mě letuška budí, ať si při přistání vyndám sluchátka a narovnám sedačku. No a občas mě znova zbudí až drcnutí při dosednutí letadla. Letos to byl pro mne extrém - cca 50 letů. Dokud jsem si létal 2 až 4 krát do roka, bylo to super a vždycky jsem se na let dost těšil. Teď je z toho únavná rutina. Hlavně to věčný čekání je na palici. Tak mi neberte sklopná sedadla, ať se alespoň trochu vyspím. Kdo se chcete vyvarovat sklápění sedadla před sebou, berte si řadu za nouzákem, u kterého se sedadla většinou nesklápí (a proto se jim vyhýbám).

0/−2
15.12.2014 22:26

J92o11s68e81f 28Š53e41m18e32l70í88k 7199151960317

Područka není problém, ten nastává pokusem o sklopení sedadla přede mnou, pokud teda nejsem u nouzového východu. Ale zjistil jsem, že i po sklopení to jde zedadu zase narovnat. Jenom tam ty kolena pak musím držet furt.

+1/−3
14.12.2014 20:08

J77i60ř47í 76L40u94k13á15š40e85k 5170501590663

Silnější, tlustší a neomalenejsi vyhrává :)

+3/0
14.12.2014 19:47


Foto

O65n54d30r89e91j 18B48o15c29e35k 1810405614508

Urcite to nebude z papiru, tahat by se mi s tim fakt nechtělo. Jinak situaci ze bych se se soudem tahal o to kdo tam bude mit loket jsem jeste nezazil.

+5/0
14.12.2014 19:07

P59e18t32r 14M84a60l16i89š81k41a 6781375881943

Prostě před vzletem po usazení všechny pasažéry uspat a máte po všech problémech.

0/0
14.12.2014 16:55

L38i94b21o12r 80D51a66n26ě68k 4287221873

chby čtvrtá možnost - područka je mi ukradená, vadí mi sklápění sedačky. Hlavně bez zeptání. Nejen v letadle, ale i autobusu. při jedné cestě z itálie jsem už spal, když tu mě probudila boles z kolen, jak si slečna předemnou povolila zámek opěrky a plnou silou se do toho opřela aby to sklopila co nejvíc. Navíc se neomluvila a sedadlo nezvedla, protože prý tak to má většina a nezajímalo ji, že většina za sebou nemá 185 cm cestujícího. asi 3 hodiny jsem jel s nohama bokem. Při zastávce na odpočívadle jsem ji to zvedl do nejvzpřímenější polohy, zapřel nohy a při dalším pokusu se položit jsem ji nedovolil se pohnout ani o milimetr.

+21/−5
14.12.2014 14:31

V81á72c40l21a93v 98J42e62b55a32v62ý 8130659973606

Případně jí můžete udělat masáž ledvin, to málokoho potěší.

Ale nechápu, že se někdo nezeptá, když si tu sedačku sklápí víc dolů. Ta nejvzpřímenější poloha je špatná, ale stačí jen maličko dozadu a už je to schůdné pro oba.

+4/0
14.12.2014 14:34

P74a71v88e20l 63N28o53v75á34k 4243788585201

Ja bych rekl, ze pokud se musite ptat, pak byste si mel odpovedet NE a nesklapet vic, nez je to rozumne, coz je podle me tak polovina rozsahu. Vic je bezohlednost.

+3/0
14.12.2014 18:58

L82e42o48š 14E90x95n78e43r 1597708468792

V mnohých autobusech je málo místa na nohy i při před vámi dozadu nesklopeném sedadle. A nejhorší jsou ty stupačky pod sedadlem pod vámi. Tlačí do holení a na to, abyste si na ně mohli dát nohy, musíte měřit aspoň o půl metru míň... :-( Proto se autobusům vyhýbám, jak jen to jde a raději jezdím vlakem, kde si dokonce můžu nohy natáhnout, což v autobuse nejde ani omylem. Rv

+4/0
14.12.2014 20:40

M94i36c48h16a41l 18M46i82l90l91e53r 9786172579682

jj....vyhybame se autobusum na vsechny cesty, ktere trvaji vic jak dve hodiny.

0/0
19.12.2014 4:28

L38i95b16o95r 25D49a31n78ě22k 4827581213

nejsem tak agresivní a spíš bych si vysloužil neúctu celého autobusu já. Takto byla za kravku ona...

0/0
17.12.2014 19:00

M68i29r26o25s11l51a40v 68Z91i14k69m92u16n41d 7759293904883

Chyba je v tom, že není stanovena minimální osová vzdálenost sedaček (např. 80 cm), resp. šířka prostoru mezi hranou sedáku a opěrkou předchozí sedačky (35 - 45 cm). Dopravce se snaží nafutrovat do vozidla co nejvíce sedaček, takž autobus stejné délky má různý počet sedaček s rozdílným pohodlím.

+2/0
14.12.2014 19:49

M68i95c42h37a49l 46M53i73l31l40e72r 9566352329812

vzdalenosti sedadel jsou stanovene, ale zalezi na jednotlivych aerolinkach jake vzdalenosti si stanovi a od vyrobce objednaji. U lowcostu se samozrejme daji ocekavat mensi vzdalenost nez u tech lepsich.

Viz dole muj odkaz na tabulky na seatguru. com

0/0
14.12.2014 21:41

J95a77n 63J73e75l52í37n76e88k 8763335362226

Proč se rovnou aerolinky nevykašlou na nějáká sklápěcí sedadla? Je to jen iluze pohodlí. Jo, můžete si sklopit sedadlo a v klidu spát. To těžko. Všichni, co létají vědí, že sklopené sedadlo je zlo. Buď do vás neustále někdo kope a nebo Vám to zmačká kolena.

+19/−2
14.12.2014 12:36
Foto

O89n82d72r12e87j 33B23o61c78e41k 1780785714368

Vy jste toho asi moc nenalital co?....

+2/−2
14.12.2014 19:09

O30n98d94ř45e78j 46Š20r19á63m21e55k 3243450411299

Já jo a souhlasím s tím

+6/0
14.12.2014 20:02

J53a59n 26J20í40c82h47a 8660700688111

Ryanair ma pevny sedacky...

+2/0
14.12.2014 20:07

E19r29v27i45n 84R93a14u26s16c76h92g41o53l88d 9125809298602

Na delsi mimoevropske lety(Dom.rep)je nelepsi business trida.Jenze jedina linka s touto tridou je CONDOR.Je potreba letenky koupit vcas

0/0
15.12.2014 17:31

K55a72r87e81l 42L35i80š61k67a 7416533827421

Jednou jsem letěl někam a soused přede mnou si sklopil o jeden stupeň, tak jsem si to taky trochu sklopil a ten úchyl za mnou, který měl asi 160cm a 70kg, se začal hystericky vyjadřovat, že ho mačkám a bůhví co. Poslal jsem ho do pryč. Pak mi šmejd ještě deset minut kopal a bouchal do opěráku. Naštěstí přestal, protože se to pomaličku blížilo k mým limitům a nevím nevím jak by to dopadlo.

0/0
14.12.2014 10:50

M34i75c76h37a89l 90M27i36l60l20e29r 9356512599282

mel jsem take diskuzi o sklopenem sedadle ve dvou pripadech, pokazde s damou a pokazde pri 14hodinovem letu. Zasadne sklapim sedadlo az po jidle, kdyz odeberou tacy a ztlumi, nakonec zhasnou svetla, aby pasazeri mohli spat. Vsichni v radach prede mnou sklopili sedadla na nejnizsi stupen a ja udelal samozrejme totez.

Dame za mnou se to nelibilo, pry ze ma obrazovku az u nosu a chtela abych zvedl sedadlo. Poukazal jsem, ze vsechna sedadla pred mym jsou skloena a kdyz ja sve zvednu, budu mit mensi prostor na ukor jejiho zvetseneho. Rekl jsem, ze nedelam nic jineho, nez pasazeri prede mnou a nemam obrazovku u nosu, tudiz ona ma moznost udelat totez.

Dama se ocividne urazila, ze jsem si "negentlemansky" nenechal ubrat pohodli, aby ona mela vic mista, ale zmlkla a po zbytek letu mi dala pokoj. Druhy pripad byl velmi podobny.

Dela to na mne dojem, ze tyhle damy to schvalne zkousi, jestli se nekdo necha oblbnout aby se kvuli jejich zvysenemu pohodli vzdal sveho.

+4/−4
14.12.2014 12:37

M71i31c37h11a28l 15M24i94l23l36e86r 9916642329352

Martin Vaclav asi neleta ma mezikontinentalnich linkach;-)

+3/−1
14.12.2014 16:45

M72i72c32h43a67l 64M75i61l22l89e11r 9346942629682

ani Tereza Dolejsova ne :-P

+2/−1
14.12.2014 19:09

L56e89o74š 62E89x46n13e51r 1647378198802

A copak se dá při sklopeném sedadle spát? Vždyť ta poloha je absolutně nepřirozená. Tedy nevím jak vy, ale já, který spím normálně na břiše či ve "stabilizované poloze", raději spím s podepřenou hlavou dopředu, když už si nemůžu normálně lehnout jako do pelíšku...

0/0
14.12.2014 20:43

M63i10c13h98a62l 14M34i46l56l12e17r 9906632949692

ledacos v leteckem cestovani je neprirozene. Pokud to nekomu vadi, doporucuji pouzit jiny dopravni prostredek nez letadlo.

Jenom se divim, ze nekdo by si predstavoval,  ze v letadle v economy bude moci spat jako doma v posteli. V letadle se spis pospava, nez spi, ale i to prijde pri dlouhuch letech, tim minim 8 az 15 hodin, vhod.

Vetsine cestujicich se rozhodne lepe pospava ve sklopenem sedadle, nez ve vzprimenem.

+1/0
14.12.2014 21:37

P25a21v26e80l 29P41r53o79k95o27p 6128412885690

Ad "Pokud to nekomu vadi, doporucuji pouzit jiny dopravni prostredek nez letadlo."

Je to možná překvapivé, ale do mnoha (mimořádně frekventovaných) destinací v kategorii veřejné osobní hromadné dopravy jiná možnost než letadlo neexistuje.

0/0
15.12.2014 15:01

M30i67c16h58a82l 22M60i18l89l47e29r 9696252229532

vzhledem k tomu, ze jsem to myslel ironicky a take vzhledem k tomu, ze ziji v zemi uplne obklopene morem a kamkoliv do zahranici je pro nas do zamori, jsem si toho vedom.;-)

Na druhou stranu se ale nevyhybam lodni doprave, to ale jde o okruzni zajezdy (cruises).

Pri navstevach Evropy casto cestuji vlakem, protoze vlakove cestovani mam rad. Koupim si k tomu ale Eurailpass 1. tridu, abych si to mohl vyuzit v pohodli.

0/0
15.12.2014 22:04

M81a82r97t93i76n 86K39o47l55á89ř 3489202292163

Kdyby letecké společnosti nešetřili doslova s každým milimetrem, myslím, že by bylo po problémech.

Mne osobně nejvíce vadí malá celková šířka sedadla - vnímám většinou problém v oblasti ramen. Myslím, že mám celkem normální míry 187cm/80 kg a přesto pokud se najde někdo podobného vzrůstu vedle mne tak třetí vedle nás by už asi musel sedět na zemi. Jediným řešením při takovém letu je si sednou trochu nakřivo (do vrtule) - uznejte sami, pohodlí vypadá úplně jinak a u letů delších než 1 hodina se to nedá vydržet.

Popsaný jev neplatí pro všechny letecké přepravce - někteří mají použitou jinou konfiguraci či používají jiný tip letadla. Už jsem se naučil se při rozhodovaní o letu se kouknou i na tyto parametry.

0/0
14.12.2014 9:13

M80i60c71h45a76l 35M43i11l42l79e82r 9186162309782

prisel jsi na to sam v poslednim odstavci. Komu zalezi na vetsim pohodli a ne na nejnizsi cene, zvlast, kde se jedna o delsi let, ten ma moznost si vybrat.

Pomuze tabulka rozmeru pro jednotlive aerolinie a jejich ruzne druhy letadel

dalkove lety, economy

http://www.seatguru.com/charts/longhaul_economy.php

kratke lety, economy

http://www.seatguru.com/charts/shorthaul_economy.php

Pro ne-anglictinare: "seat width" je sirka sedadla v palcich ( nasobit 2.54 pro prevod na centimetry) a "seatch pitch" je vzdalenost od zadni steny predniho sedadla k zadni stene nasledujicicho sedadla za nim.

+4/0
14.12.2014 9:51

M60i58c25h41a35l 23M43i13l46l21e81r 9906292599672

rozmer "seat pitch" je samozrejme take v palcich.

0/0
14.12.2014 9:52

K44a12r40e12l 19L85i56š34k48a 7866203807491

No to jsi mě moc nepotěšil. Příští týden letím poprvé s easyjet a jak se dalo očekávat pitch je katastrofálně 28. Pro porovnání Air France, se kterýma lítám pravidelně a i tak se necítím nějak zvlášť pohodlně to má 32 tj. 10cm rozdíl. To asi zemřu. Naštěstí to je jen takovej hop skok.

0/0
14.12.2014 10:23

K28a21r67e80l 18F68a94j41t 5328772931923

A cos čekal od LC ?

+1/0
14.12.2014 14:25

J46a57n 34W33a93l43t24e50r 5739440805777

TYP letadla

+2/0
14.12.2014 10:06

M14i21c92h13a33l 76M54i25l41l93e83r 9356522119812

letam dost casto na domacich linkach v Australii a cas od casu do zamori a -zaklepat- doposud jsem za ta leta nemel zadne potize s agresivnim sousedem/ sousedkou. Vzdycky jsme se podelili o podrucku bez problemu.

0/0
14.12.2014 8:53

M60i64c36h22a33e46l 19C71h37a32r10v53á52t 9949408743822

Oč by bylo jednodužší, kdyby tam byla přepážka namontovaná napevno.

+3/0
14.12.2014 8:43

L40e89o75š 95E75x90n17e55r 1327778608522

A širší opěrka.

0/0
14.12.2014 20:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.