Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec války loktů v letadle. Nová područka bude fungovat pro dva

V přeplněné ekonomické třídě v letadle není výjimkou, že spolucestující začnou lézt na nervy i úplným flegmatikům. Tahanice, kdo získá privilegium položit si paži na područku sedadla, jsou běžné. Tyto boje by měla vyřešit nová skládací plastová područka nazvaná Soarigami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F96i57l28i40p 84M96a88t10u78s45k48a 6951628321197

Sklopná sedačka je pro mne v letadle téměř nutností. Stejně tak nafukovací polštář. Většinou jsem totiž tak utahanej, že v letadle skoro celou cestu prospím. Občas usnu ještě před vzletem na přímo, ale to se tak nějak nespí dobře. Pak se probudím v době servírování jídla (je větší šrum) a pak zase usnu. Na konec mě letuška budí, ať si při přistání vyndám sluchátka a narovnám sedačku. No a občas mě znova zbudí až drcnutí při dosednutí letadla. Letos to byl pro mne extrém - cca 50 letů. Dokud jsem si létal 2 až 4 krát do roka, bylo to super a vždycky jsem se na let dost těšil. Teď je z toho únavná rutina. Hlavně to věčný čekání je na palici. Tak mi neberte sklopná sedadla, ať se alespoň trochu vyspím. Kdo se chcete vyvarovat sklápění sedadla před sebou, berte si řadu za nouzákem, u kterého se sedadla většinou nesklápí (a proto se jim vyhýbám).

0/−2
15.12.2014 22:26

J15o85s61e46f 61Š23e50m97e68l67í78k 7569211590727

Područka není problém, ten nastává pokusem o sklopení sedadla přede mnou, pokud teda nejsem u nouzového východu. Ale zjistil jsem, že i po sklopení to jde zedadu zase narovnat. Jenom tam ty kolena pak musím držet furt.

+1/−3
14.12.2014 20:08

J25i40ř39í 30L17u44k39á73š18e93k 5940621550213

Silnější, tlustší a neomalenejsi vyhrává :)

+3/0
14.12.2014 19:47
Foto

O38n19d97r55e90j 49B28o46c76e92k 1130565594588

Urcite to nebude z papiru, tahat by se mi s tim fakt nechtělo. Jinak situaci ze bych se se soudem tahal o to kdo tam bude mit loket jsem jeste nezazil.

+5/0
14.12.2014 19:07

P72e15t49r 76M50a16l29i18š66k42a 6251735741213

Prostě před vzletem po usazení všechny pasažéry uspat a máte po všech problémech.

0/0
14.12.2014 16:55

L52i65b60o93r 86D40a57n80ě11k 4307201543

chby čtvrtá možnost - područka je mi ukradená, vadí mi sklápění sedačky. Hlavně bez zeptání. Nejen v letadle, ale i autobusu. při jedné cestě z itálie jsem už spal, když tu mě probudila boles z kolen, jak si slečna předemnou povolila zámek opěrky a plnou silou se do toho opřela aby to sklopila co nejvíc. Navíc se neomluvila a sedadlo nezvedla, protože prý tak to má většina a nezajímalo ji, že většina za sebou nemá 185 cm cestujícího. asi 3 hodiny jsem jel s nohama bokem. Při zastávce na odpočívadle jsem ji to zvedl do nejvzpřímenější polohy, zapřel nohy a při dalším pokusu se položit jsem ji nedovolil se pohnout ani o milimetr.

+21/−5
14.12.2014 14:31

V77á62c46l26a59v 84J80e11b13a53v27ý 8220499913306

Případně jí můžete udělat masáž ledvin, to málokoho potěší.

Ale nechápu, že se někdo nezeptá, když si tu sedačku sklápí víc dolů. Ta nejvzpřímenější poloha je špatná, ale stačí jen maličko dozadu a už je to schůdné pro oba.

+4/0
14.12.2014 14:34

P51a65v40e26l 74N16o92v33á36k 4523628725271

Ja bych rekl, ze pokud se musite ptat, pak byste si mel odpovedet NE a nesklapet vic, nez je to rozumne, coz je podle me tak polovina rozsahu. Vic je bezohlednost.

+3/0
14.12.2014 18:58

L24e33o48š 56E39x61n50e54r 1307258648882

V mnohých autobusech je málo místa na nohy i při před vámi dozadu nesklopeném sedadle. A nejhorší jsou ty stupačky pod sedadlem pod vámi. Tlačí do holení a na to, abyste si na ně mohli dát nohy, musíte měřit aspoň o půl metru míň... :-( Proto se autobusům vyhýbám, jak jen to jde a raději jezdím vlakem, kde si dokonce můžu nohy natáhnout, což v autobuse nejde ani omylem. Rv

+4/0
14.12.2014 20:40

M19i50c98h47a47l 54M94i20l16l25e70r 9136452479842

jj....vyhybame se autobusum na vsechny cesty, ktere trvaji vic jak dve hodiny.

0/0
19.12.2014 4:28

L38i19b73o96r 22D62a85n78ě15k 4707811863

nejsem tak agresivní a spíš bych si vysloužil neúctu celého autobusu já. Takto byla za kravku ona...

0/0
17.12.2014 19:00

M50i74r31o49s74l37a80v 96Z52i34k88m14u18n77d 7179183174763

Chyba je v tom, že není stanovena minimální osová vzdálenost sedaček (např. 80 cm), resp. šířka prostoru mezi hranou sedáku a opěrkou předchozí sedačky (35 - 45 cm). Dopravce se snaží nafutrovat do vozidla co nejvíce sedaček, takž autobus stejné délky má různý počet sedaček s rozdílným pohodlím.

+2/0
14.12.2014 19:49

M52i93c24h65a25l 20M51i66l76l39e33r 9706922759652

vzdalenosti sedadel jsou stanovene, ale zalezi na jednotlivych aerolinkach jake vzdalenosti si stanovi a od vyrobce objednaji. U lowcostu se samozrejme daji ocekavat mensi vzdalenost nez u tech lepsich.

Viz dole muj odkaz na tabulky na seatguru. com

0/0
14.12.2014 21:41

J66a53n 44J83e75l94í75n63e50k 8413145302686

Proč se rovnou aerolinky nevykašlou na nějáká sklápěcí sedadla? Je to jen iluze pohodlí. Jo, můžete si sklopit sedadlo a v klidu spát. To těžko. Všichni, co létají vědí, že sklopené sedadlo je zlo. Buď do vás neustále někdo kope a nebo Vám to zmačká kolena.

+19/−2
14.12.2014 12:36
Foto

O88n44d55r77e70j 37B27o86c72e84k 1590205974178

Vy jste toho asi moc nenalital co?....

+2/−2
14.12.2014 19:09

O59n50d72ř80e40j 22Š48r50á33m71e33k 3413810761399

Já jo a souhlasím s tím

+6/0
14.12.2014 20:02

J73a33n 21J89í82c77h42a 8830540988651

Ryanair ma pevny sedacky...

+2/0
14.12.2014 20:07

E58r77v92i67n 84R73a76u87s25c23h76g60o72l18d 9305489208832

Na delsi mimoevropske lety(Dom.rep)je nelepsi business trida.Jenze jedina linka s touto tridou je CONDOR.Je potreba letenky koupit vcas

0/0
15.12.2014 17:31

K53a38r55e49l 56L98i61š47k29a 7256393277661

Jednou jsem letěl někam a soused přede mnou si sklopil o jeden stupeň, tak jsem si to taky trochu sklopil a ten úchyl za mnou, který měl asi 160cm a 70kg, se začal hystericky vyjadřovat, že ho mačkám a bůhví co. Poslal jsem ho do pryč. Pak mi šmejd ještě deset minut kopal a bouchal do opěráku. Naštěstí přestal, protože se to pomaličku blížilo k mým limitům a nevím nevím jak by to dopadlo.

0/0
14.12.2014 10:50

M27i80c73h62a69l 56M64i85l58l64e93r 9616262959722

mel jsem take diskuzi o sklopenem sedadle ve dvou pripadech, pokazde s damou a pokazde pri 14hodinovem letu. Zasadne sklapim sedadlo az po jidle, kdyz odeberou tacy a ztlumi, nakonec zhasnou svetla, aby pasazeri mohli spat. Vsichni v radach prede mnou sklopili sedadla na nejnizsi stupen a ja udelal samozrejme totez.

Dame za mnou se to nelibilo, pry ze ma obrazovku az u nosu a chtela abych zvedl sedadlo. Poukazal jsem, ze vsechna sedadla pred mym jsou skloena a kdyz ja sve zvednu, budu mit mensi prostor na ukor jejiho zvetseneho. Rekl jsem, ze nedelam nic jineho, nez pasazeri prede mnou a nemam obrazovku u nosu, tudiz ona ma moznost udelat totez.

Dama se ocividne urazila, ze jsem si "negentlemansky" nenechal ubrat pohodli, aby ona mela vic mista, ale zmlkla a po zbytek letu mi dala pokoj. Druhy pripad byl velmi podobny.

Dela to na mne dojem, ze tyhle damy to schvalne zkousi, jestli se nekdo necha oblbnout aby se kvuli jejich zvysenemu pohodli vzdal sveho.

+4/−4
14.12.2014 12:37

M47i81c61h39a31l 10M11i70l20l18e30r 9936162469542

Martin Vaclav asi neleta ma mezikontinentalnich linkach;-)

+3/−1
14.12.2014 16:45

M61i57c96h55a58l 78M98i54l59l90e54r 9966932739602

ani Tereza Dolejsova ne :-P

+2/−1
14.12.2014 19:09

L87e39o12š 88E10x47n62e10r 1947668268202

A copak se dá při sklopeném sedadle spát? Vždyť ta poloha je absolutně nepřirozená. Tedy nevím jak vy, ale já, který spím normálně na břiše či ve "stabilizované poloze", raději spím s podepřenou hlavou dopředu, když už si nemůžu normálně lehnout jako do pelíšku...

0/0
14.12.2014 20:43

M63i53c48h62a57l 48M14i12l45l63e70r 9476932489362

ledacos v leteckem cestovani je neprirozene. Pokud to nekomu vadi, doporucuji pouzit jiny dopravni prostredek nez letadlo.

Jenom se divim, ze nekdo by si predstavoval,  ze v letadle v economy bude moci spat jako doma v posteli. V letadle se spis pospava, nez spi, ale i to prijde pri dlouhuch letech, tim minim 8 az 15 hodin, vhod.

Vetsine cestujicich se rozhodne lepe pospava ve sklopenem sedadle, nez ve vzprimenem.

+1/0
14.12.2014 21:37

P12a47v75e12l 16P95r58o30k90o91p 6278462165980

Ad "Pokud to nekomu vadi, doporucuji pouzit jiny dopravni prostredek nez letadlo."

Je to možná překvapivé, ale do mnoha (mimořádně frekventovaných) destinací v kategorii veřejné osobní hromadné dopravy jiná možnost než letadlo neexistuje.

0/0
15.12.2014 15:01

M56i11c87h41a67l 44M10i21l38l96e58r 9886712259332

vzhledem k tomu, ze jsem to myslel ironicky a take vzhledem k tomu, ze ziji v zemi uplne obklopene morem a kamkoliv do zahranici je pro nas do zamori, jsem si toho vedom.;-)

Na druhou stranu se ale nevyhybam lodni doprave, to ale jde o okruzni zajezdy (cruises).

Pri navstevach Evropy casto cestuji vlakem, protoze vlakove cestovani mam rad. Koupim si k tomu ale Eurailpass 1. tridu, abych si to mohl vyuzit v pohodli.

0/0
15.12.2014 22:04

M68a64r94t61i20n 59K61o29l63á19ř 3249142332573

Kdyby letecké společnosti nešetřili doslova s každým milimetrem, myslím, že by bylo po problémech.

Mne osobně nejvíce vadí malá celková šířka sedadla - vnímám většinou problém v oblasti ramen. Myslím, že mám celkem normální míry 187cm/80 kg a přesto pokud se najde někdo podobného vzrůstu vedle mne tak třetí vedle nás by už asi musel sedět na zemi. Jediným řešením při takovém letu je si sednou trochu nakřivo (do vrtule) - uznejte sami, pohodlí vypadá úplně jinak a u letů delších než 1 hodina se to nedá vydržet.

Popsaný jev neplatí pro všechny letecké přepravce - někteří mají použitou jinou konfiguraci či používají jiný tip letadla. Už jsem se naučil se při rozhodovaní o letu se kouknou i na tyto parametry.

0/0
14.12.2014 9:13

M70i40c12h96a13l 88M62i81l15l35e13r 9366902199782

prisel jsi na to sam v poslednim odstavci. Komu zalezi na vetsim pohodli a ne na nejnizsi cene, zvlast, kde se jedna o delsi let, ten ma moznost si vybrat.

Pomuze tabulka rozmeru pro jednotlive aerolinie a jejich ruzne druhy letadel

dalkove lety, economy

http://www.seatguru.com/charts/longhaul_economy.php

kratke lety, economy

http://www.seatguru.com/charts/shorthaul_economy.php

Pro ne-anglictinare: "seat width" je sirka sedadla v palcich ( nasobit 2.54 pro prevod na centimetry) a "seatch pitch" je vzdalenost od zadni steny predniho sedadla k zadni stene nasledujicicho sedadla za nim.

+4/0
14.12.2014 9:51

M53i27c34h43a96l 31M36i32l84l95e48r 9936812349322

rozmer "seat pitch" je samozrejme take v palcich.

0/0
14.12.2014 9:52

K53a40r75e62l 66L65i55š90k67a 7366693867581

No to jsi mě moc nepotěšil. Příští týden letím poprvé s easyjet a jak se dalo očekávat pitch je katastrofálně 28. Pro porovnání Air France, se kterýma lítám pravidelně a i tak se necítím nějak zvlášť pohodlně to má 32 tj. 10cm rozdíl. To asi zemřu. Naštěstí to je jen takovej hop skok.

0/0
14.12.2014 10:23

K68a58r82e68l 52F49a20j91t 5888692361363

A cos čekal od LC ?

+1/0
14.12.2014 14:25

J43a17n 27W11a63l93t80e57r 5829810715597

TYP letadla

+2/0
14.12.2014 10:06

M37i51c22h96a35l 65M17i36l44l77e63r 9356232799512

letam dost casto na domacich linkach v Australii a cas od casu do zamori a -zaklepat- doposud jsem za ta leta nemel zadne potize s agresivnim sousedem/ sousedkou. Vzdycky jsme se podelili o podrucku bez problemu.

0/0
14.12.2014 8:53

M41i23c39h63a69e49l 36C33h58a38r89v14á41t 9889388753852

Oč by bylo jednodužší, kdyby tam byla přepážka namontovaná napevno.

+3/0
14.12.2014 8:43

L85e33o40š 10E36x22n66e32r 1627988908642

A širší opěrka.

0/0
14.12.2014 20:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.