- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chybí Channel Tunnel, neboli tunel pod kanálem La Manche. Taky Kiruna-Narvik, železnice, kde naložený vlak jedoucí dolů vyrobí víc energie, než spotřebuje prázdný cestou nahoru.
A Tehacchapi. Mekka amerických vláčkařů.
Chybí tam zmíněná ČR. S nejhustější kolejovou zástavbou na m2. A taky nejdelšími prodlevami ve zpoždění.
V těch nej tratích chybí Praha - Liberec
Zajimave, ale cekal jsem vic...
Význam železnice z Číny do Tibetu je pochybný, každopádně je hloupé neustále opakovat, že vagony na této trati jsou "speciální". Každý, kdo v tomto vlaku jel ví, že "přetlakované" ani nic jiného vagony nejsou. Jako každý jiný čínský vlak, mají vagony mezi sebou mezery (kde Číňani kouří), stejně tak "přetlakování" nepřidají obyčejné turecké záchody, tedy díra v v podlaze, odkud neuvěřitelně táhne na holý zadek.
Ty jsi tam jela? Viděl jsem o tom nějaký dokument a tam o tom přetlakování mluvili taky, ještě tam nějak zvyšují hladinu kyslíku a pro horší případy mají masky.
S tou nejstrmejsi je to osemetne. Pilatus ji ma sice bez lana ale zase se zubama. Bez zubu ale s lanem je zase Scenic Railway v Blue Mountains v Australii - 52 stupnu
Na Pilatus jede současně několik elektrických vozů s vlastním pohonem, na laně je pozemní lanovka s kyvadlově provozovanými vozy bez vlastního pohonu.
Velmi ledabyle napsané, nepřesné, úmyslně či z nedbalosti. Například "Energii pro vlaky dodávají z velké části vodní elektrárny napájené z alpských ledovců" je nutné upřesnit, že jaderné a klasické vyrobí 42%, všechny vodní 58% a to samozřejmě není jen voda z ledovců. Takže když hodně, tak 37% je z alpských ledovců a to je to samé jako z jádra.
Salto je mesto u Buenos Aires, to mesto ktere je zmineno je SALTA vlak miri do San Antonia de Los Cobres a pak do Chile, v roce 2012 cast trati zavalilo kameni pri obrivske prutrzi. Na ceste pro auta, ktera kopiruje zeleznici, byly metrove laviny kamenu. Jinak pro pripad nevolnosti maji mistn ispelhlivy lek - listky koky, v provincii Salta je legalni a da se koupit normalne v Kiosko (obchod se s misenym zbozim). Ale da se zvladnout i bez niz (vlastni zkusenost ze San Antonia). V San Antoniu maji vyborne stejky z lamy.
maglev v Číně už dávno nejezdí přes 400km/h ta trat a ty vozy jsou celkem v dezolátním stavu, dneska to tam jezdí cca 310km/h....
Není pravda, dvakrát denně, cca mezi 9 -10 a 16-17 jezdí těch 430 km/h. Po zbytek dne maximálně 300.
Vagóny v Tibetu nejsou pretlakove, mají jen generátor kyslíku, který zvýší jeho koncentraci ve vagónu.