Diskuze

Prohlédněte si deset nejobdivovanějších železnic světa

Ještě na sklonku 20. století se ozývaly pochyby o budoucnosti železnic, dnes jsou však v úspěšných zemích pilířem veřejné dopravy. Magazín Víkend MF DNES sestavil galerii top tratí planety.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Chybí Channel Tunnel, neboli tunel pod kanálem La Manche. Taky Kiruna-Narvik, železnice, kde naložený vlak jedoucí dolů vyrobí víc energie, než spotřebuje prázdný cestou nahoru.

A Tehacchapi. Mekka amerických vláčkařů. ;-)

1 0
možnosti

A20d33o56l56f 24Ř43í22h41a

17. 12. 2014 11:21

Chybí tam zmíněná ČR. S nejhustější kolejovou zástavbou na m2. A taky nejdelšími prodlevami ve zpoždění.

1 0
možnosti

V těch nej tratích chybí Praha - Liberec ;-D

1 0
možnosti

Zajimave, ale cekal jsem vic...:-P

0 0
možnosti

A35n98d84r87e71a 60M25a64l51á

10. 12. 2014 18:44

Význam železnice z Číny do Tibetu je pochybný, každopádně je hloupé neustále opakovat, že vagony na této trati jsou "speciální". Každý, kdo v tomto vlaku jel ví, že "přetlakované" ani nic jiného vagony nejsou. Jako každý jiný čínský vlak, mají vagony mezi sebou mezery (kde Číňani kouří), stejně tak "přetlakování" nepřidají obyčejné turecké záchody, tedy díra v v podlaze, odkud neuvěřitelně táhne na holý zadek.

3 1
možnosti

Ty jsi tam jela? Viděl jsem o tom nějaký dokument a tam o tom přetlakování mluvili taky, ještě tam nějak zvyšují hladinu kyslíku a pro horší případy mají masky.

0 0
možnosti

T17o33m40a36s 42H55a73c67e80k

10. 12. 2014 14:18

S tou nejstrmejsi je to osemetne. Pilatus ji ma sice bez lana ale zase se zubama. Bez zubu ale s lanem je zase Scenic Railway v Blue Mountains v Australii - 52 stupnu :-)

1 0
možnosti

Na Pilatus  jede současně několik elektrických vozů s vlastním pohonem, na laně je pozemní lanovka s kyvadlově provozovanými vozy bez vlastního pohonu.

0 0
možnosti

Velmi ledabyle napsané, nepřesné, úmyslně či z nedbalosti. Například "Energii pro vlaky dodávají z velké části vodní elektrárny napájené z alpských ledovců" je nutné upřesnit, že jaderné a klasické vyrobí 42%, všechny vodní 58% a to samozřejmě není jen voda z ledovců. Takže když hodně, tak 37% je z alpských ledovců a to je to samé jako z jádra.

9 3
možnosti

Což ovšem je "z velké části".

7 0
možnosti

Salto je mesto u Buenos Aires, to mesto ktere je zmineno je SALTA vlak miri do San Antonia de Los Cobres a pak do Chile, v roce 2012 cast trati zavalilo kameni pri obrivske prutrzi. Na ceste pro auta, ktera kopiruje zeleznici, byly metrove laviny kamenu. Jinak pro pripad nevolnosti maji mistn ispelhlivy lek - listky koky, v provincii Salta je legalni a da se koupit normalne v Kiosko (obchod se s misenym zbozim). Ale da se zvladnout i bez niz (vlastni zkusenost ze San Antonia). V San Antoniu maji vyborne stejky z lamy.

1 0
možnosti

maglev v Číně už dávno nejezdí přes 400km/h  ta trat a ty vozy jsou celkem v dezolátním stavu, dneska to tam jezdí cca 310km/h....

1 6
možnosti

Není pravda, dvakrát denně, cca mezi 9 -10 a 16-17 jezdí těch 430 km/h. Po zbytek dne maximálně 300.

8 0
možnosti

Vagóny v Tibetu nejsou pretlakove, mají jen generátor kyslíku, který zvýší jeho koncentraci ve vagónu.

1 0
možnosti