Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejkrásnější „Babička zubačka“ na světě. Technický klenot Švýcarska

Během sedmi kilometrů překonáte převýšení 1 500 metrů. Tentokrát vsedě. Vydatný turistický výstup zvládne starobylý vláček za necelou hodinu. Ta však díky úchvatným výhledům na nádherné hory uteče mnohem rychleji, než se zdá. Švýcarská horská železnice Schynige Platte Bahn je ve světě legendou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11a68r11e72k 10V31y37m35a29z52a79l 5908426842810

Švýcarsko je nádherná země s malou vadou, pro našince je zde opravdu draho. I pro místní Švýcary. Říkají, že Švýcar který si může dovolit dovolenou doma ve Švýcarsku, je na tom velmi dobře. Ale stojí za to se sem podívat. R^[>-]V

+1/0
5.11.2014 11:13

M38i32c62h52a53l 88M89i86l26l83e66r 9816192419172

Neni to nejlevnejsi zeme ani pro obcany zamorskych statu, ale stoji za navstevu.

+1/0
6.11.2014 5:36

O85l20d69ř10i51c28h 63J22a10n13e81č93e53k 8869186543271

Že si dovolenou ve Švýcarsku můžou dovolit jen bohatší Švýcaři bych klidně i věřil. I když samozřejmě záleží na tom jak ji trávíte - jestli v hotelu a jezdíte zubačkami nebo v kempu a chodíte pěšky ;-) jako ostatně všude.

Švýcarsko je i o hodně dražší než Rakousko a okolí Interlakenu obzvlášť. Ale stojí to za to - pokud vyjde počasí.

Mimochodem za ty (pro cizince) vysoké ceny může do značné míry eurovská dluhová krize - před nějakými 6 - 7 lety bylo za 1 euro přes 1,70 franku - při tomto kurzu by Švýcarsko nebylo oproti Rakousku výrazně dražší. Jenže kurz je 1,20 (a to ho ještě švýcarská centrální banka uměle drží aby dál neposiloval)

0/0
6.11.2014 11:04


O72l32d66ř35i76c53h 72J44a21n78e24č55e26k 8649556253861

Že si dovolenou ve Švýcarsku mohou dovolit jen bohatší Švýcaři bych klidně i věřil. Tedy aspoň pokud se bavíme o hotelu a ježdění zubačkami. Švýcarsko je o dost dražší než třeba Rakousko a o okolí Interlakenu to platí obzvlášť. Mimochodem, do značné míry za to může eurovská dluhová krize - před nějakými 6 - 7 lety bylo za euro 1,70 franku, při tomto kurzu by to výrazně dražší než Rakousko nebylo. Jenže kurz je 1,20 (a to ho ještě švýcarská centrální banka uměle drží, aby ještě více neposiloval).

Ale každopádně stojí za to.

0/0
6.11.2014 11:07

J45a92n 79N71o84v39á20k 9671502510492

Opravdu nádhera. Pokud se tam někdo chystáte, v Interlakenu lze v informačním centru zakoupit "pass" (Regional Pass Berner Oberland) na veškeré vlaky (včetně zmíněné zubačky) v okolí. Cena (2011) kolem 5.500 za osobu na 6 dní. Je to včetně 50% slevy na Jungfraujoch. Při těch cenách jízdenek a vzhledem k velkému převýšení je to opravdu nejlepší způsob, jak tuto oblast prozkoumat. Pokud jste kempaři, doporučuji kemp Jungfrau (Lauterbrunnen). Je to pod vodopádem kousek od Interlakenu - na vlakové nádraží 10 minut. :-) Tipuji, že se tam určitě v budoucnu vrátím ;-)

+2/0
3.11.2014 8:30

J48o38s98e72f 60M47i11k47u36l24í19k 8134307936

všiml jsem si, že tam jsou dva kempy, byl jste asi jen v tom jednom že?

0/0
3.11.2014 9:13

J14a81n 81N26o50v52á90k 9781772940422

Ano, jen v tomto. Kolem příroda a ten vodopád - to nešlo odolat. :-)

0/0
3.11.2014 9:20

O46l55d56ř32i13c81h 51J96a62n89e57č13e39k 8129596263441

Já myslím, že na Jungfraujoch resp. obecně na Eiger / Mönch / Jungfrau se normální turista ani jinak než vlakem nemá šanci dostat - nemluvím o převýšení, ale prostě o tom, že by to byly velmi náročné lezecké a ledovcové túry.

Ale jinak to docela dobře jde obchodit pěšky - třeba i ta Schynige Platte - samozřejmě za předpokladu výborné kondice.

Neopakovatelný je Jungfrau Marathon (když vyjde počasí), ale to už opravdu není pro každého.

+1/0
6.11.2014 11:12

P71e22t45r 34N22e17c22h12a13n26i38c46k72ý 7563586318770

Tak kdo si bude stěžovat na zastaralý vozový park?

+3/0
3.11.2014 8:25

O27l10d54ř89i13c20h 36J60a33n41e24č34e77k 8859486923731

U kolejových vozidel nejde ani tak o stáří, jako hlavně o údržbu. 100 let starý elektromotor může fungovat stejně dobře jako když byl nový a pokud není důvod jedzit rychleji, bylo by zbytečné ho měnit.

Pokud jde o vozy, tak je samozřejmě rozdíl, jestli se bavíme o výletní zubačce anebo běžné dopravě pro 21. století, tedy S-Bahn a dálkových (rychlo)vlacích - tam Švýcaři 100 let staré vozy neprovozují :-) A samozřejmě je to opět otázka údržby a přístupu cestujících (který je v Česku mnohdy tristní...)

Mimochodem, rekonstruované tramvaje T3 považuji za to nejlepší, co na českých tratích jezdilo a jezdí - Praha se se svými nespolehlivými a hlučnými novinkami může jít bodnout.

0/−1
6.11.2014 11:20

P43a15v81e96l 22B42l49a20ž11e78k 6351671256261

Jo, okolí Interlakenu je fakt úžasný. Ať už výlet lodí po jezerech, cesta na Jungfrau, nebo jen pěší túry.

+6/0
3.11.2014 7:43

J10i54ř17í 33K42l25i89m80e18š 9341961614839

Já tam byl, ale už je to 21 let8-o

Už tehdy tam bylo krásně a předpokládám, že za těch pár let se zase šoupli o kousek dál R^

0/0
4.11.2014 14:35

J79a86k78u48b 51R97o79u81s 3243250944302

Tedy to musí být opravdu zážitek :-) Jednou se tam podívám! R^:-)

+6/0
3.11.2014 1:42

P87e21t49r 92H19l56o34u64š25e96k 9336323775241

také mě k návštěvě Interlakenu článek nadchl  :-) R^

+1/0
3.11.2014 2:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.