Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejkrásnější „Babička zubačka“ na světě. Technický klenot Švýcarska

Během sedmi kilometrů překonáte převýšení 1 500 metrů. Tentokrát vsedě. Vydatný turistický výstup zvládne starobylý vláček za necelou hodinu. Ta však díky úchvatným výhledům na nádherné hory uteče mnohem rychleji, než se zdá. Švýcarská horská železnice Schynige Platte Bahn je ve světě legendou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51a53r91e43k 26V91y43m65a14z76a51l 5558346882220

Švýcarsko je nádherná země s malou vadou, pro našince je zde opravdu draho. I pro místní Švýcary. Říkají, že Švýcar který si může dovolit dovolenou doma ve Švýcarsku, je na tom velmi dobře. Ale stojí za to se sem podívat. R^[>-]V

+1/0
5.11.2014 11:13

M79i65c42h98a75l 74M14i23l95l66e80r 9586352799532

Neni to nejlevnejsi zeme ani pro obcany zamorskych statu, ale stoji za navstevu.

+1/0
6.11.2014 5:36

O88l54d25ř71i34c45h 80J94a57n65e63č26e65k 8429836263871

Že si dovolenou ve Švýcarsku můžou dovolit jen bohatší Švýcaři bych klidně i věřil. I když samozřejmě záleží na tom jak ji trávíte - jestli v hotelu a jezdíte zubačkami nebo v kempu a chodíte pěšky ;-) jako ostatně všude.

Švýcarsko je i o hodně dražší než Rakousko a okolí Interlakenu obzvlášť. Ale stojí to za to - pokud vyjde počasí.

Mimochodem za ty (pro cizince) vysoké ceny může do značné míry eurovská dluhová krize - před nějakými 6 - 7 lety bylo za 1 euro přes 1,70 franku - při tomto kurzu by Švýcarsko nebylo oproti Rakousku výrazně dražší. Jenže kurz je 1,20 (a to ho ještě švýcarská centrální banka uměle drží aby dál neposiloval)

0/0
6.11.2014 11:04

O23l16d65ř49i22c33h 87J13a47n40e94č76e45k 8439176843591

Že si dovolenou ve Švýcarsku mohou dovolit jen bohatší Švýcaři bych klidně i věřil. Tedy aspoň pokud se bavíme o hotelu a ježdění zubačkami. Švýcarsko je o dost dražší než třeba Rakousko a o okolí Interlakenu to platí obzvlášť. Mimochodem, do značné míry za to může eurovská dluhová krize - před nějakými 6 - 7 lety bylo za euro 1,70 franku, při tomto kurzu by to výrazně dražší než Rakousko nebylo. Jenže kurz je 1,20 (a to ho ještě švýcarská centrální banka uměle drží, aby ještě více neposiloval).

Ale každopádně stojí za to.

0/0
6.11.2014 11:07

J86a96n 40N61o63v75á98k 9701842420222

Opravdu nádhera. Pokud se tam někdo chystáte, v Interlakenu lze v informačním centru zakoupit "pass" (Regional Pass Berner Oberland) na veškeré vlaky (včetně zmíněné zubačky) v okolí. Cena (2011) kolem 5.500 za osobu na 6 dní. Je to včetně 50% slevy na Jungfraujoch. Při těch cenách jízdenek a vzhledem k velkému převýšení je to opravdu nejlepší způsob, jak tuto oblast prozkoumat. Pokud jste kempaři, doporučuji kemp Jungfrau (Lauterbrunnen). Je to pod vodopádem kousek od Interlakenu - na vlakové nádraží 10 minut. :-) Tipuji, že se tam určitě v budoucnu vrátím ;-)

+2/0
3.11.2014 8:30

J57o48s80e22f 50M91i44k29u23l14í76k 8304367686

všiml jsem si, že tam jsou dva kempy, byl jste asi jen v tom jednom že?

0/0
3.11.2014 9:13

J86a15n 84N27o21v32á55k 9401162540862

Ano, jen v tomto. Kolem příroda a ten vodopád - to nešlo odolat. :-)

0/0
3.11.2014 9:20

O84l35d58ř40i66c77h 37J89a75n54e97č59e82k 8369526973871

Já myslím, že na Jungfraujoch resp. obecně na Eiger / Mönch / Jungfrau se normální turista ani jinak než vlakem nemá šanci dostat - nemluvím o převýšení, ale prostě o tom, že by to byly velmi náročné lezecké a ledovcové túry.

Ale jinak to docela dobře jde obchodit pěšky - třeba i ta Schynige Platte - samozřejmě za předpokladu výborné kondice.

Neopakovatelný je Jungfrau Marathon (když vyjde počasí), ale to už opravdu není pro každého.

+1/0
6.11.2014 11:12

P71e54t20r 75N14e91c76h70a24n52i72c20k65ý 7273426358350

Tak kdo si bude stěžovat na zastaralý vozový park?

+3/0
3.11.2014 8:25

O64l65d84ř88i56c35h 48J40a59n23e87č54e11k 8909686343671

U kolejových vozidel nejde ani tak o stáří, jako hlavně o údržbu. 100 let starý elektromotor může fungovat stejně dobře jako když byl nový a pokud není důvod jedzit rychleji, bylo by zbytečné ho měnit.

Pokud jde o vozy, tak je samozřejmě rozdíl, jestli se bavíme o výletní zubačce anebo běžné dopravě pro 21. století, tedy S-Bahn a dálkových (rychlo)vlacích - tam Švýcaři 100 let staré vozy neprovozují :-) A samozřejmě je to opět otázka údržby a přístupu cestujících (který je v Česku mnohdy tristní...)

Mimochodem, rekonstruované tramvaje T3 považuji za to nejlepší, co na českých tratích jezdilo a jezdí - Praha se se svými nespolehlivými a hlučnými novinkami může jít bodnout.

0/−1
6.11.2014 11:20

P68a60v43e20l 80B42l81a68ž51e35k 6641791206371

Jo, okolí Interlakenu je fakt úžasný. Ať už výlet lodí po jezerech, cesta na Jungfrau, nebo jen pěší túry.

+6/0
3.11.2014 7:43

J64i33ř57í 71K86l22i97m24e28š 9701441534789

Já tam byl, ale už je to 21 let8-o

Už tehdy tam bylo krásně a předpokládám, že za těch pár let se zase šoupli o kousek dál R^

0/0
4.11.2014 14:35

J87a25k23u61b 14R84o96u57s 3803900244822

Tedy to musí být opravdu zážitek :-) Jednou se tam podívám! R^:-)

+6/0
3.11.2014 1:42

P32e13t29r 15H10l83o59u48š85e33k 9316533295811

také mě k návštěvě Interlakenu článek nadchl  :-) R^

+1/0
3.11.2014 2:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.