Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejkrásnější „Babička zubačka“ na světě. Technický klenot Švýcarska

Během sedmi kilometrů překonáte převýšení 1 500 metrů. Tentokrát vsedě. Vydatný turistický výstup zvládne starobylý vláček za necelou hodinu. Ta však díky úchvatným výhledům na nádherné hory uteče mnohem rychleji, než se zdá. Švýcarská horská železnice Schynige Platte Bahn je ve světě legendou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75a21r47e46k 11V86y43m79a21z78a97l 5748846192870

Švýcarsko je nádherná země s malou vadou, pro našince je zde opravdu draho. I pro místní Švýcary. Říkají, že Švýcar který si může dovolit dovolenou doma ve Švýcarsku, je na tom velmi dobře. Ale stojí za to se sem podívat. R^[>-]V

+1/0
5.11.2014 11:13

M60i43c44h31a44l 55M13i47l47l72e34r 9566832299812

Neni to nejlevnejsi zeme ani pro obcany zamorskych statu, ale stoji za navstevu.

+1/0
6.11.2014 5:36

O64l56d13ř15i29c55h 47J76a79n25e90č30e48k 8149446873581

Že si dovolenou ve Švýcarsku můžou dovolit jen bohatší Švýcaři bych klidně i věřil. I když samozřejmě záleží na tom jak ji trávíte - jestli v hotelu a jezdíte zubačkami nebo v kempu a chodíte pěšky ;-) jako ostatně všude.

Švýcarsko je i o hodně dražší než Rakousko a okolí Interlakenu obzvlášť. Ale stojí to za to - pokud vyjde počasí.

Mimochodem za ty (pro cizince) vysoké ceny může do značné míry eurovská dluhová krize - před nějakými 6 - 7 lety bylo za 1 euro přes 1,70 franku - při tomto kurzu by Švýcarsko nebylo oproti Rakousku výrazně dražší. Jenže kurz je 1,20 (a to ho ještě švýcarská centrální banka uměle drží aby dál neposiloval)

0/0
6.11.2014 11:04

O17l25d82ř79i29c77h 68J35a71n73e10č72e75k 8399596603381

Že si dovolenou ve Švýcarsku mohou dovolit jen bohatší Švýcaři bych klidně i věřil. Tedy aspoň pokud se bavíme o hotelu a ježdění zubačkami. Švýcarsko je o dost dražší než třeba Rakousko a o okolí Interlakenu to platí obzvlášť. Mimochodem, do značné míry za to může eurovská dluhová krize - před nějakými 6 - 7 lety bylo za euro 1,70 franku, při tomto kurzu by to výrazně dražší než Rakousko nebylo. Jenže kurz je 1,20 (a to ho ještě švýcarská centrální banka uměle drží, aby ještě více neposiloval).

Ale každopádně stojí za to.

0/0
6.11.2014 11:07

J23a50n 71N79o88v41á23k 9661632150522

Opravdu nádhera. Pokud se tam někdo chystáte, v Interlakenu lze v informačním centru zakoupit "pass" (Regional Pass Berner Oberland) na veškeré vlaky (včetně zmíněné zubačky) v okolí. Cena (2011) kolem 5.500 za osobu na 6 dní. Je to včetně 50% slevy na Jungfraujoch. Při těch cenách jízdenek a vzhledem k velkému převýšení je to opravdu nejlepší způsob, jak tuto oblast prozkoumat. Pokud jste kempaři, doporučuji kemp Jungfrau (Lauterbrunnen). Je to pod vodopádem kousek od Interlakenu - na vlakové nádraží 10 minut. :-) Tipuji, že se tam určitě v budoucnu vrátím ;-)

+2/0
3.11.2014 8:30

J34o64s42e13f 84M75i49k67u46l12í45k 8784447796

všiml jsem si, že tam jsou dva kempy, byl jste asi jen v tom jednom že?

0/0
3.11.2014 9:13

J57a80n 46N14o14v84á41k 9691192900922

Ano, jen v tomto. Kolem příroda a ten vodopád - to nešlo odolat. :-)

0/0
3.11.2014 9:20

O26l77d27ř82i68c23h 64J71a25n10e16č41e95k 8879986893901

Já myslím, že na Jungfraujoch resp. obecně na Eiger / Mönch / Jungfrau se normální turista ani jinak než vlakem nemá šanci dostat - nemluvím o převýšení, ale prostě o tom, že by to byly velmi náročné lezecké a ledovcové túry.

Ale jinak to docela dobře jde obchodit pěšky - třeba i ta Schynige Platte - samozřejmě za předpokladu výborné kondice.

Neopakovatelný je Jungfrau Marathon (když vyjde počasí), ale to už opravdu není pro každého.

+1/0
6.11.2014 11:12

P24e35t76r 71N37e10c41h59a75n61i59c30k21ý 7643546508190

Tak kdo si bude stěžovat na zastaralý vozový park?

+3/0
3.11.2014 8:25

O67l96d31ř84i76c88h 79J17a28n78e50č49e50k 8269146933501

U kolejových vozidel nejde ani tak o stáří, jako hlavně o údržbu. 100 let starý elektromotor může fungovat stejně dobře jako když byl nový a pokud není důvod jedzit rychleji, bylo by zbytečné ho měnit.

Pokud jde o vozy, tak je samozřejmě rozdíl, jestli se bavíme o výletní zubačce anebo běžné dopravě pro 21. století, tedy S-Bahn a dálkových (rychlo)vlacích - tam Švýcaři 100 let staré vozy neprovozují :-) A samozřejmě je to opět otázka údržby a přístupu cestujících (který je v Česku mnohdy tristní...)

Mimochodem, rekonstruované tramvaje T3 považuji za to nejlepší, co na českých tratích jezdilo a jezdí - Praha se se svými nespolehlivými a hlučnými novinkami může jít bodnout.

0/−1
6.11.2014 11:20

P55a82v23e31l 88B77l84a32ž92e60k 6151501146451

Jo, okolí Interlakenu je fakt úžasný. Ať už výlet lodí po jezerech, cesta na Jungfrau, nebo jen pěší túry.

+6/0
3.11.2014 7:43

J60i89ř85í 29K11l68i15m46e46š 9961631184309

Já tam byl, ale už je to 21 let8-o

Už tehdy tam bylo krásně a předpokládám, že za těch pár let se zase šoupli o kousek dál R^

0/0
4.11.2014 14:35

J90a20k34u45b 54R35o70u18s 3713360874772

Tedy to musí být opravdu zážitek :-) Jednou se tam podívám! R^:-)

+6/0
3.11.2014 1:42

P29e45t61r 82H38l73o65u24š43e88k 9596633955121

také mě k návštěvě Interlakenu článek nadchl  :-) R^

+1/0
3.11.2014 2:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.