Diskuze

Vyzkoušeli jsme: rok s elektrickým řazením na kole

Otestovali jsme dlouhodobě tolik probírané a diskutované elektrické řazení na silničním kole. Výsledek po téměř celé sezoně ježdění nás uspokojil. Je to opravdu dobrá moderní vychytávka, která zlepšuje komfort jízdy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

T60o53m77á96š 41Š82t10e53c

13. 10. 2014 20:58

Tak prečo nie, že? Profíci jazdia Di2 už niekoľko sezón, takže odskúšané je dostatočne aj na „peckách“ ako Tour de France či Roubaix a problémov je s tým menej, ako s lankami (lenže profíci majú ročne 30000 km). Okrem Shimana už elektroniku vyrába aj Campagnolo, SRAM asi bude nasledovať, aj keď celú dobu tvrdí, že v žiadnom prípade, že oni veria lankám.

Cena kompletnej sady Ultegra Di2 je napríklad v Kolokráme 34700 Kč, cena neelektronickej Ultegry 16990 Kč, teda za elektroniku si človek priplatí skoro 20000. Do kompletného biku chýbajú kolesá, rám, riadidlá s predstavcom, sedlo a nejaké drobnosti ako pedále. Hmotnostne nepredstavuje elektronika skoro žiaden rozdiel oproti mechanike, naviac veľa bikov v tejto cenovej hladine (100000+) má opačný problém: podľa pravidiel UCI sú príliš ľahké (minimálne 6800 g). Batéria vydrží na jedno nabitie vyše 1000 km, takže opäť pohoda (i keď lanko k prehadzovačke som pretrhol po nejakých 7000 km, ale pomaly budú chcieť vymeniť aj bowdeny).

0 0
možnosti

Tak už nám to samo přehazuje, elektrokolo i šlape, ještě automaticky zatáčet a cyklisté můžou za jízdy sledovat video na mobilu. Nějak mi ale uniká původní účel cyklistiky jako zdroje zdravého pohybu

1 2
možnosti

Nevím proč zrovna tuto inovaci jste vzal, jako důvod úniku původního učelu cyklistiky. V roce 1960 závodníci používali pětikolko. Kolem roku 85 už byli sedmikolka. Pak následovalo indexové řazení. Po indexu následovali na silničce mechanické dual control. Ta elekrika je třeba u přehazovačky proti tomuto malý posun, u smyku je to dobrá vychytávka.

1 0
možnosti
Foto

Ušetřím lanka ;-D;-D

0 0
možnosti

Jeste by to chtelo pridat elektricke slapani a bude to uplne super.

2 1
možnosti

Přeháníte, jen 34 698 Kč, za tu cenu je skvělé kolo a přehazování je docela radost...pokud je seřízené;-D

4 0
možnosti

Projel jsme se na tom a je to na nic, Pořád přemýšlíš zda tam máš dobrý převod a řadíš a řadíš a řadíš......zbytečná hračička..pro mně

1 0
možnosti

Řekl bych, že je to zatím na půli cesty. Samostatně přehazovačka není takový skok, aby byl důvod si to pořídit. Přesmykač se svým doladěním je ovšem super vychytávka. Chybí tomu ale toto: Neřadit smyk a přehazovačku zvlášť, ale mít tlačítko lehčí a těžší. A řídící jednotka, aby řadila to správné na převodech. A za druhé mít tam nějaký hlídač otáček a možnost po zajetí svého stylu jízdy, řadit v kopcích automaticky dle otáček na pedálech.

0 1
možnosti

ja jsem zastáncem klasiky, mtb 3x9, silnice 2x10... ale výboj nezastavím...

nicméně, tlůačítko lehčí a těžší si můžete udělat - je to konfigurovatelné dle libosti (nejsem si jist ovšem jeslti u silniční sady anebo u nové mtb xtr, což je jendo, protože pak to půjde časem u všech). Hlídač otáček máte - čidlo na kadenci. Ovšem toto by bylo zavádějící, při sešupu z kopce, kdy nešlapete, či občas proškápnete, by to byl nesmysl. Možná z toho udělat komplexního robota, kdy "automat" by řadil podle tepů + výkonu + cadence + stoupání.

0 0
možnosti
Foto

Tak já nevím, já si teprve poslední 2 roky (při nájezdu cca 2000km/rok) zvykám poprvé v životě na přehazovačku na beranech (do té doby jsem ji i na silničkách měl vždycky pod štanglí) a vrním blahem už jen kvůli tomu, že kvůli každému přehození se nemusím sklánět někam hluboko přehluboko. Takže zjištění výdrže baterky je zajímavé, v zimě bych se jí bál ale při mém nájezdu to asi opravdu nemá smysl.

1 0
možnosti

je třeba si uvědomit, že elektrika taky něco stojí. Jak psal kolega nahoře v Ultegře je rozdíl cca 20k.

Není to o nájezdu, ale spíš o tom, kolik peněz na to máte a o vašem pocitu.

0 0
možnosti

J63a49n 38S56l75a41d73k62ý

13. 10. 2014 12:01

Podle mě je to úplná hovadina. Podprůměrnej jezdec jako já si to v životě nekoupím, protože za cenu 35 000 Kč mám celé kolo. I na tomto jenom ťukám nahoru a dolu. A profesionál myslím tohleto taky nikdy používat nebude. Co je složitější je i poruchovější

0 3
možnosti

profesionál cenu neřeší, takže tento argument je mimo. A poruchovější to nebude, jednak na to má denní sevis a druhak při závodě je na poruchu náchylnější mechanický systém než elektronický

2 0
možnosti

P62e28t31r 17P70e58t84r

13. 10. 2014 0:01

Akorát jste zapomněli poznamenat, že obyčejný smrtelník si za ty stejné peníze radši koupí ojeté auto a bude mít toho zmiňovaného pohodlí nesrovnatelně víc ;-)

1 0
možnosti

N85i76k88o87l14a 36Č69e18c31h

13. 10. 2014 11:30

A kdo nemá ani na to, koupí si nové tenisky. :-P

1 0
možnosti