- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak prečo nie, že? Profíci jazdia Di2 už niekoľko sezón, takže odskúšané je dostatočne aj na „peckách“ ako Tour de France či Roubaix a problémov je s tým menej, ako s lankami (lenže profíci majú ročne 30000 km). Okrem Shimana už elektroniku vyrába aj Campagnolo, SRAM asi bude nasledovať, aj keď celú dobu tvrdí, že v žiadnom prípade, že oni veria lankám.
Cena kompletnej sady Ultegra Di2 je napríklad v Kolokráme 34700 Kč, cena neelektronickej Ultegry 16990 Kč, teda za elektroniku si človek priplatí skoro 20000. Do kompletného biku chýbajú kolesá, rám, riadidlá s predstavcom, sedlo a nejaké drobnosti ako pedále. Hmotnostne nepredstavuje elektronika skoro žiaden rozdiel oproti mechanike, naviac veľa bikov v tejto cenovej hladine (100000+) má opačný problém: podľa pravidiel UCI sú príliš ľahké (minimálne 6800 g). Batéria vydrží na jedno nabitie vyše 1000 km, takže opäť pohoda (i keď lanko k prehadzovačke som pretrhol po nejakých 7000 km, ale pomaly budú chcieť vymeniť aj bowdeny).
Tak už nám to samo přehazuje, elektrokolo i šlape, ještě automaticky zatáčet a cyklisté můžou za jízdy sledovat video na mobilu. Nějak mi ale uniká původní účel cyklistiky jako zdroje zdravého pohybu
Nevím proč zrovna tuto inovaci jste vzal, jako důvod úniku původního učelu cyklistiky. V roce 1960 závodníci používali pětikolko. Kolem roku 85 už byli sedmikolka. Pak následovalo indexové řazení. Po indexu následovali na silničce mechanické dual control. Ta elekrika je třeba u přehazovačky proti tomuto malý posun, u smyku je to dobrá vychytávka.
Jeste by to chtelo pridat elektricke slapani a bude to uplne super.
Přeháníte, jen 34 698 Kč, za tu cenu je skvělé kolo a přehazování je docela radost...pokud je seřízené
Projel jsme se na tom a je to na nic, Pořád přemýšlíš zda tam máš dobrý převod a řadíš a řadíš a řadíš......zbytečná hračička..pro mně
Řekl bych, že je to zatím na půli cesty. Samostatně přehazovačka není takový skok, aby byl důvod si to pořídit. Přesmykač se svým doladěním je ovšem super vychytávka. Chybí tomu ale toto: Neřadit smyk a přehazovačku zvlášť, ale mít tlačítko lehčí a těžší. A řídící jednotka, aby řadila to správné na převodech. A za druhé mít tam nějaký hlídač otáček a možnost po zajetí svého stylu jízdy, řadit v kopcích automaticky dle otáček na pedálech.
ja jsem zastáncem klasiky, mtb 3x9, silnice 2x10... ale výboj nezastavím...
nicméně, tlůačítko lehčí a těžší si můžete udělat - je to konfigurovatelné dle libosti (nejsem si jist ovšem jeslti u silniční sady anebo u nové mtb xtr, což je jendo, protože pak to půjde časem u všech). Hlídač otáček máte - čidlo na kadenci. Ovšem toto by bylo zavádějící, při sešupu z kopce, kdy nešlapete, či občas proškápnete, by to byl nesmysl. Možná z toho udělat komplexního robota, kdy "automat" by řadil podle tepů + výkonu + cadence + stoupání.
Tak já nevím, já si teprve poslední 2 roky (při nájezdu cca 2000km/rok) zvykám poprvé v životě na přehazovačku na beranech (do té doby jsem ji i na silničkách měl vždycky pod štanglí) a vrním blahem už jen kvůli tomu, že kvůli každému přehození se nemusím sklánět někam hluboko přehluboko. Takže zjištění výdrže baterky je zajímavé, v zimě bych se jí bál ale při mém nájezdu to asi opravdu nemá smysl.
je třeba si uvědomit, že elektrika taky něco stojí. Jak psal kolega nahoře v Ultegře je rozdíl cca 20k.
Není to o nájezdu, ale spíš o tom, kolik peněz na to máte a o vašem pocitu.
Podle mě je to úplná hovadina. Podprůměrnej jezdec jako já si to v životě nekoupím, protože za cenu 35 000 Kč mám celé kolo. I na tomto jenom ťukám nahoru a dolu. A profesionál myslím tohleto taky nikdy používat nebude. Co je složitější je i poruchovější
profesionál cenu neřeší, takže tento argument je mimo. A poruchovější to nebude, jednak na to má denní sevis a druhak při závodě je na poruchu náchylnější mechanický systém než elektronický
Akorát jste zapomněli poznamenat, že obyčejný smrtelník si za ty stejné peníze radši koupí ojeté auto a bude mít toho zmiňovaného pohodlí nesrovnatelně víc ;-)
A kdo nemá ani na to, koupí si nové tenisky.