Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme: rok s elektrickým řazením na kole

Otestovali jsme dlouhodobě tolik probírané a diskutované elektrické řazení na silničním kole. Výsledek po téměř celé sezoně ježdění nás uspokojil. Je to opravdu dobrá moderní vychytávka, která zlepšuje komfort jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T24o98m47á94š 36Š11t43e46c 4848160555337

Tak prečo nie, že? Profíci jazdia Di2 už niekoľko sezón, takže odskúšané je dostatočne aj na „peckách“ ako Tour de France či Roubaix a problémov je s tým menej, ako s lankami (lenže profíci majú ročne 30000 km). Okrem Shimana už elektroniku vyrába aj Campagnolo, SRAM asi bude nasledovať, aj keď celú dobu tvrdí, že v žiadnom prípade, že oni veria lankám.

Cena kompletnej sady Ultegra Di2 je napríklad v Kolokráme 34700 Kč, cena neelektronickej Ultegry 16990 Kč, teda za elektroniku si človek priplatí skoro 20000. Do kompletného biku chýbajú kolesá, rám, riadidlá s predstavcom, sedlo a nejaké drobnosti ako pedále. Hmotnostne nepredstavuje elektronika skoro žiaden rozdiel oproti mechanike, naviac veľa bikov v tejto cenovej hladine (100000+) má opačný problém: podľa pravidiel UCI sú príliš ľahké (minimálne 6800 g). Batéria vydrží na jedno nabitie vyše 1000 km, takže opäť pohoda (i keď lanko k prehadzovačke som pretrhol po nejakých 7000 km, ale pomaly budú chcieť vymeniť aj bowdeny).

0/0
13.10.2014 20:58

R23o28b50e56r52t 65P22u37č57í39k 5281894390742

Tak už nám to samo přehazuje, elektrokolo i šlape, ještě automaticky zatáčet a cyklisté můžou za jízdy sledovat video na mobilu. Nějak mi ale uniká původní účel cyklistiky jako zdroje zdravého pohybu

+1/−2
13.10.2014 19:14

V31l52a42d63i45s40l97a12v 72A12d90a10m90e97c 2315508831168

Nevím proč zrovna tuto inovaci jste vzal, jako důvod úniku původního učelu cyklistiky. V roce 1960 závodníci používali pětikolko. Kolem roku 85 už byli sedmikolka. Pak následovalo indexové řazení. Po indexu následovali na silničce mechanické dual control. Ta elekrika je třeba u přehazovačky proti tomuto malý posun, u smyku je to dobrá vychytávka.

+1/0
13.10.2014 22:04


I84g30o54r 94G88o79t38t14w42a78l60d 6957188180301

No já bych snad jen k příspěvku pana Pučíka dodal, že původním účelem asi nebyl zdravý pohyb, ale spíš šlo o to dostat se rychle, pohodlně a relativně bezpečně odněkud někam. Zcela ve smyslu jeho příspěvku by se dalo před nějakými sto čtyřiceti lety argumentovat, že neustálé zmenšování předního kola jde zcela proti smyslu velocipedu jako prostředku pro lepší rozhled do krajiny :-) (no oni to tenkrát po nějakou dobu naopak neustále zvětšovali, aby kolo jelo rychleji, až než někdo vymyslel řetězový převod a převodovku, protože se na tom kole už nikdo udržel). Je to, přesně jak říkáte, jenom další krok ve vývoji, a až praxe ukáže, jak moc (nebo málo) bude přínosný.

0/0
14.10.2014 11:23

P14a58v10e82l 49N74e57d31ě49l25a 5586560614661

tak elektrokolo s elektronickým přehazováním má společné jenom ten kořen slova elektro-. Jinak jde o naprosto dvě rozdílné věci.

A mimochodem i na elektrokole musíte šlapat, což byste samozřejmě věděl, kdybyste na něm aspoň jednou v životě seděl ...

0/0
23.10.2014 7:26
Foto

T90o86m73á33š 42S69m83o78l42í71k 3131582126603

Ušetřím lanka ;-D;-D

0/0
13.10.2014 18:20

J46a15r63o92s69l94a42v 96T48a11c18h58o62v80s38k45y 2412280714230

Jeste by to chtelo pridat elektricke slapani a bude to uplne super.

+2/−1
13.10.2014 16:43

V55l15a36d63i48m33í50r 70H85a96v33r47á24n20e26k 7846316870607

Přeháníte, jen 34 698 Kč, za tu cenu je skvělé kolo a přehazování je docela radost...pokud je seřízené;-D

+4/0
13.10.2014 16:22

K28a69m51i84l 64S74k78r87o55b42a10n53e41k 3447554557191

Projel jsme se na tom a je to na nic, Pořád přemýšlíš zda tam máš dobrý převod a řadíš a řadíš a řadíš......zbytečná hračička..pro mně

+1/0
13.10.2014 16:05

V51l25a69d29i34s56l10a25v 63A93d47a46m94e16c 2565808981118

Řekl bych, že je to zatím na půli cesty. Samostatně přehazovačka není takový skok, aby byl důvod si to pořídit. Přesmykač se svým doladěním je ovšem super vychytávka. Chybí tomu ale toto: Neřadit smyk a přehazovačku zvlášť, ale mít tlačítko lehčí a těžší. A řídící jednotka, aby řadila to správné na převodech. A za druhé mít tam nějaký hlídač otáček a možnost po zajetí svého stylu jízdy, řadit v kopcích automaticky dle otáček na pedálech.

0/−1
13.10.2014 14:37

M71a69r49t61i83n 59A77b18r70m41a65n 4879907671106

ja jsem zastáncem klasiky, mtb 3x9, silnice 2x10... ale výboj nezastavím...

nicméně, tlůačítko lehčí a těžší si můžete udělat - je to konfigurovatelné dle libosti (nejsem si jist ovšem jeslti u silniční sady anebo u nové mtb xtr, což je jendo, protože pak to půjde časem u všech). Hlídač otáček máte - čidlo na kadenci. Ovšem toto by bylo zavádějící, při sešupu z kopce, kdy nešlapete, či občas proškápnete, by to byl nesmysl. Možná z toho udělat komplexního robota, kdy "automat" by řadil podle tepů + výkonu + cadence + stoupání.

0/0
13.10.2014 15:58

V74l69a61d68i36s71l69a36v 31A70d36a42m92e48c 2845298541398

S tepem bych to nespojoval. A na výkon je dost složitý snímač. Ale rychlost kadenci a stoupání není problém. Asi by to mělo problém v kopci, kdy člověk jde ze sedla aby trochu nastoupil, či dal odpočinout některým svalům, tam by musel být i snímač posedu aby to nevyhodnotil špatně. Pro silničku by se mohl takový robot ujmout. Na MTB nevím, na tom kole jezdím málo.

0/0
13.10.2014 16:21

M72a84r15t57i66n 64A90b20r63m24a43n 4369717351476

no právě, on de člověk ze sedla i při nějakým sešupu. a aby si to pamatovalo / vyhdocovlao x profilů - jakože do kopce na těžko, do kopce plácání, nebo z kopce... no, a celá věc by byla drahá jako krá...va. 

nechci Vás urazit, ale přijde mi to nesmyslný... i když je jasný, že časem to někdo vymyslí:)))

no u tho bajkový xtrka přemejšlej to propojit ještě s vidlí a tlumákem a řídící jednotka by vyhodnocovala už vše:))) co by se stalo, kdyby si někdo v zápalu boje, prdnul do sedla, ovčem už nikdo neřeší:))))

0/0
13.10.2014 16:26

V71l35a53d86i54s36l41a44v 48A78d34a51m66e38c 2325508861368

Dám Vám konkrétní příklad. Pojedete na silnici v lehce zvlněném profilu časovku družstev. Myslíte, že budete mít chuť přeřazovat co 200metrů. Nebudete, ale když to bude dělat automat a vy udržíte nepřetržitě třeba optimálních 95 otáček, Tak ve finále vyděláte třeba 200 metrů na 80km. A to stojí za to. Ono stačí když jsem jel časovku dvojic a kolega měl víc energie. Držel jsem ho na 170 tepech +-3 tepy. Tudíž jsem se na konci několika kopců na neuvařil a dojeli jsem do cíle, s tím, že jsem porazili spoustu dvojic, kteří na tom byli lépe. Takže já tomu automatu dávám budoucnost, ale jeho určení bude pro jak pro koho.

0/0
13.10.2014 16:46

M24a15r62t51i17n 14A69b58r72m56a35n 4989587441876

njn, všcihni "pro" jezdí na tepy dosud... hlídaj si je řazením.... otázka je, jakej byl měl v tomhle smyslu ten automat přínos versus hmotnost / cena (i když tu pro teamy neřeší) výdrž baterie atd

0/0
13.10.2014 21:26

V69l67a94d96i73s27l96a37v 46A36d32a25m97e62c 2875228371178

Hnotnost by už nešla nahoru. Vše jen jen otázka spřaženého computeru. Otázka tepu je diskutabilní, když v polovině kopce přijde nástup je dobré hlídat tep a možná ten nástup nechat být, ale když přijde před vrcholem tak je to tep netep.

0/0
13.10.2014 21:58

J21a66r72o94s64l30a82v 38D81u78n16d45a 1883432456800

Jako že by to řadilo samo i ve chvíli kdy to nechci? Třeba v plným záběru?

0/0
13.10.2014 21:13

V98l43a34d76i68s38l86a67v 35A28d90a16m17e69c 2595298281878

Pokud by jste navolil program, že to má hlídat 95 toček na pedálech, tak to chcete. Dá se říc že by to řadilo kdy to nečekáte v plném záběru. Při těch velkých otáčkách by to nemusel být problém. Při nižších by to bylo bloklé a třeba by to jen naznačilo vhodné řadění.

0/0
13.10.2014 21:54

J91a71r92o15s46l21a67v 90D47u90n91d57a 1913862446970

Hmm, to bych nechtěl. Ani za zlatý prase.

0/0
13.10.2014 22:16

V28l62a44d68i77s34l97a46v 76A73d24a75m67e31c 2595868561958

Vidite a já toto chtěl tak v roce 1987. Hlavně do spurtu do cíle, kdy bych tam měl program spurt. Při dojezdu do kopce se na nic nehledělo, řadilo se v plném tahu až na nejtěžší převod.

0/0
13.10.2014 22:31
Foto

L71u52k75a61s 32P66l84a30c47h93y 2207438411567

Tak já nevím, já si teprve poslední 2 roky (při nájezdu cca 2000km/rok) zvykám poprvé v životě na přehazovačku na beranech (do té doby jsem ji i na silničkách měl vždycky pod štanglí) a vrním blahem už jen kvůli tomu, že kvůli každému přehození se nemusím sklánět někam hluboko přehluboko. Takže zjištění výdrže baterky je zajímavé, v zimě bych se jí bál ale při mém nájezdu to asi opravdu nemá smysl.

+1/0
13.10.2014 13:39

P17a87v17e24l 59N49e62d93ě34l26a 5406320444981

je třeba si uvědomit, že elektrika taky něco stojí. Jak psal kolega nahoře v Ultegře je rozdíl cca 20k.

Není to o nájezdu, ale spíš o tom, kolik peněz na to máte a o vašem pocitu.

0/0
23.10.2014 7:29

J69a86n 13S44l60a29d43k67ý 1468953950591

Podle mě je to úplná hovadina. Podprůměrnej jezdec jako já si to v životě nekoupím, protože za cenu 35 000 Kč mám celé kolo. I na tomto jenom ťukám nahoru a dolu. A profesionál myslím tohleto taky nikdy používat nebude. Co je složitější je i poruchovější

0/−3
13.10.2014 12:01

J47o40s39e86f 13D44r27á16s86a60l 2164105461

profesionál cenu neřeší, takže tento argument je mimo. A poruchovější to nebude, jednak na to má denní sevis a druhak při závodě je na poruchu náchylnější mechanický systém než elektronický

+2/0
13.10.2014 12:20

J93a12r47o36s44l39a86v 66D25u42n43d58a 1593232976870

Jsi si jistý že jednoduchý mechanický systém je na poruchu náchylnější než složitý elektronický?

0/0
13.10.2014 21:16

H70o91n21z64a 21K19o32b16r 3307806238253

Profící to už dávno mají.

+5/0
13.10.2014 13:04

2572489622864

Nechápu taková příspěvky hodné hospodského prostředí. Kdo to bude chtít si koupit tak si to koupí,Jenže toto řazení je nyní novinka( která je vždy drahá) a v pozdější masové výrobě to bude běžná výbava kola.

+2/0
13.10.2014 13:24

V65l50a57d81i16s32l16a19v 38A44d15a95m80e37c 2885458381458

Profici to dávno mají, servis neřeší, na to mají mechaniky. Pokud jste hobík, závodník a ročně najedete 10 tis km, tak proč né. Celé vybavené kolo s elektrikou se dá na podzim sehnat třeba za 65 tis.

+1/0
13.10.2014 14:31

V94l48a51d87i37s70l94a26v 54A31d24a38m27e62c 2545768181118

Třeba za 15 let to bude standart u kol za 30 tis a výš. Je to jen otázka hromadné výroby.

0/0
13.10.2014 22:06

P41e90t65r 63P81e81t30r 6163232518783

Akorát jste zapomněli poznamenat, že obyčejný smrtelník si za ty stejné peníze radši koupí ojeté auto a bude mít toho zmiňovaného pohodlí nesrovnatelně víc ;-)

+1/0
13.10.2014 0:01

N41i44k84o78l62a 98Č21e98c38h 9781629646

A kdo nemá ani na to, koupí si nové tenisky. :-P

+1/0
13.10.2014 11:30

V60l11a91d79i21s81l59a28v 71A36d57a54m72e80c 2225668301818

Jste se dost netrefil s odpovědí, že?

0/0
13.10.2014 14:28

M23a28r26t84i19n 46M44o75t27y50č55k47a 6381487757394

že to běhá jak po másle bych od kola s takovou cenovkou očekával tak nějak automaticky...

+4/0
12.10.2014 20:26

J64o71s12e70f 48D56r93á79s52a82l 2894215971

vite kolik stojí F1...a někdy ji nejsou schopni ani nastartovat;-)

+6/0
13.10.2014 10:46

P50e42t89r 27N24e60c45h79a51n63i56c14k92ý 7403136798430

Tohle by byla parádní výbava do městských kol, ale to by musela být jiná jak cena, tak kriminalita :-(

0/0
12.10.2014 20:16

J86o80s24e17f 18D19r95á81s35a29l 2484735111

do městských kol je ideální planetová převodovka

+1/0
13.10.2014 10:46

P29a34t46r34i84k 60S38v33o77b12o95d87a 3109241966765

já bych to spojil s "elektrickým ohradníkem". Sáhneš na to, dostaneš ránu.

+2/0
13.10.2014 13:23

Ř18e52h23o45ř 64V12l75a14s88á40k 2464184911946

Tak to je zklamání. Myslel jsem, že v článku budou zkušenosti s automatickou přehazovačkou.

Slyšel jsem, že se s tím experimentovalo, ale pro závodníky je to holt spíš horší a holt co se nechytí u závodníků, to se hůř prosazuje do praxe i u amatérů.

I když třeba nábojové alternátory nebo nábojové převodovky se v posledních letech v obchodech začínají objevovat docela běžně.

0/0
12.10.2014 13:23

Z21d71e78n31ě39k 20D78u17b78e73c56k64ý 3847844360178

nabojovou prevodovku jsem mel na kole v  roce 1977

pravda pouze 3-rychlostni

0/0
13.10.2014 13:58

M92a22r28t72i81n 15A12b18r98m53a30n 4569937481516

nábojová převodovka bude dycky těžší než klasickej šaltr.

njn, každej by chtěl mít na koel dsgečko:)

0/0
13.10.2014 16:01

H46u37g65o 39K26o65n69e14č27n68ý 3388773655808

Hmotnost?

0/0
12.10.2014 12:57

J79a26k49u95b 94N28e27b44u19r88k18a 6635787770199

2,402g Google je váš kamarád: http://road.cc/content/news/40313-updated-first-ride-shimano-ultegra-di2.

+2/0
12.10.2014 13:01

J62a84k68u36b 36N29e98b54u67r69k46a 6885937580439

Asi se dám na novinařinu, abych mohl celoročně testovat předražený Specialized kola ;-) Třeba takový Diverge Comp Carbon by se mi hodilo :-P

0/0
12.10.2014 12:51

J13a48n 31D38e81r14k33a 8619748302172

A to nejpodstatnější v článku chybí. Cena je kolem 35.000,- Většina "normálních" uživatelů si za takovou cenu nekoupí ani celý kolo.

+14/−1
12.10.2014 11:39
Foto

P37e47t56r 75P47r86o60c50h41á10z11k50a 3462806342574

Při masovém rozšíření by nemusela být tak velká.Jinak ale máte pravdu.

0/0
12.10.2014 11:47

H78u58g15o 33K68o11n16e50č86n34ý 3958733845118

Zase ušetříte za bowdeny.

+14/0
12.10.2014 12:59

J19a47k29u98b 80N51e78b30u81r85k48a 6615577410619

Tak každý má jinou představu o tom, co je to "normální" uživatel ;-) Samozřejmě, že to není sada pro rodinné použití :-P

0/0
12.10.2014 13:03

J12a49r14o34s34l74a55v 51S61t16u31c96h69l50í50k 7226758482316

Kolik to váží a stojí?

0/0
12.10.2014 11:39

P62a81v51e64l 39V55a37n95ě72č66e71k 4204683531481

Staci se podivat do nejakeho shopu.  http://www.kupkolo.cz/sada-shimano-dura-ace-di2_z90590/

0/0
12.10.2014 12:40

H46u30g71o 49K20o54n67e84č23n77ý 3838803375798

A z toho poznáte, kolik je hmotnost "navíc"?

Já ne.

+1/0
12.10.2014 12:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.