Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme: rok s elektrickým řazením na kole

Otestovali jsme dlouhodobě tolik probírané a diskutované elektrické řazení na silničním kole. Výsledek po téměř celé sezoně ježdění nás uspokojil. Je to opravdu dobrá moderní vychytávka, která zlepšuje komfort jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T20o90m78á11š 58Š63t93e92c 4358810535287

Tak prečo nie, že? Profíci jazdia Di2 už niekoľko sezón, takže odskúšané je dostatočne aj na „peckách“ ako Tour de France či Roubaix a problémov je s tým menej, ako s lankami (lenže profíci majú ročne 30000 km). Okrem Shimana už elektroniku vyrába aj Campagnolo, SRAM asi bude nasledovať, aj keď celú dobu tvrdí, že v žiadnom prípade, že oni veria lankám.

Cena kompletnej sady Ultegra Di2 je napríklad v Kolokráme 34700 Kč, cena neelektronickej Ultegry 16990 Kč, teda za elektroniku si človek priplatí skoro 20000. Do kompletného biku chýbajú kolesá, rám, riadidlá s predstavcom, sedlo a nejaké drobnosti ako pedále. Hmotnostne nepredstavuje elektronika skoro žiaden rozdiel oproti mechanike, naviac veľa bikov v tejto cenovej hladine (100000+) má opačný problém: podľa pravidiel UCI sú príliš ľahké (minimálne 6800 g). Batéria vydrží na jedno nabitie vyše 1000 km, takže opäť pohoda (i keď lanko k prehadzovačke som pretrhol po nejakých 7000 km, ale pomaly budú chcieť vymeniť aj bowdeny).

0/0
13.10.2014 20:58

R58o85b77e43r86t 25P67u86č27í91k 5131214110102

Tak už nám to samo přehazuje, elektrokolo i šlape, ještě automaticky zatáčet a cyklisté můžou za jízdy sledovat video na mobilu. Nějak mi ale uniká původní účel cyklistiky jako zdroje zdravého pohybu

+1/−2
13.10.2014 19:14

V58l31a79d92i31s43l60a68v 51A36d74a73m38e72c 2535618261358

Nevím proč zrovna tuto inovaci jste vzal, jako důvod úniku původního učelu cyklistiky. V roce 1960 závodníci používali pětikolko. Kolem roku 85 už byli sedmikolka. Pak následovalo indexové řazení. Po indexu následovali na silničce mechanické dual control. Ta elekrika je třeba u přehazovačky proti tomuto malý posun, u smyku je to dobrá vychytávka.

+1/0
13.10.2014 22:04

I84g38o23r 25G39o65t13t68w53a50l46d 6277878660981

No já bych snad jen k příspěvku pana Pučíka dodal, že původním účelem asi nebyl zdravý pohyb, ale spíš šlo o to dostat se rychle, pohodlně a relativně bezpečně odněkud někam. Zcela ve smyslu jeho příspěvku by se dalo před nějakými sto čtyřiceti lety argumentovat, že neustálé zmenšování předního kola jde zcela proti smyslu velocipedu jako prostředku pro lepší rozhled do krajiny :-) (no oni to tenkrát po nějakou dobu naopak neustále zvětšovali, aby kolo jelo rychleji, až než někdo vymyslel řetězový převod a převodovku, protože se na tom kole už nikdo udržel). Je to, přesně jak říkáte, jenom další krok ve vývoji, a až praxe ukáže, jak moc (nebo málo) bude přínosný.

0/0
14.10.2014 11:23

P58a15v71e22l 42N59e20d66ě88l43a 5506680234851

tak elektrokolo s elektronickým přehazováním má společné jenom ten kořen slova elektro-. Jinak jde o naprosto dvě rozdílné věci.

A mimochodem i na elektrokole musíte šlapat, což byste samozřejmě věděl, kdybyste na něm aspoň jednou v životě seděl ...

0/0
23.10.2014 7:26
Foto

T94o42m64á75š 76S35m71o86l42í90k 3241882626893

Ušetřím lanka ;-D;-D

0/0
13.10.2014 18:20

J20a32r34o47s17l73a79v 66T80a49c82h75o74v71s33k81y 2872960884820

Jeste by to chtelo pridat elektricke slapani a bude to uplne super.

+2/−1
13.10.2014 16:43

V57l17a80d51i21m41í37r 71H72a80v97r53á96n29e56k 7666196120607

Přeháníte, jen 34 698 Kč, za tu cenu je skvělé kolo a přehazování je docela radost...pokud je seřízené;-D

+4/0
13.10.2014 16:22

K49a15m38i61l 25S91k11r60o10b62a59n12e26k 3987794417131

Projel jsme se na tom a je to na nic, Pořád přemýšlíš zda tam máš dobrý převod a řadíš a řadíš a řadíš......zbytečná hračička..pro mně

+1/0
13.10.2014 16:05

V50l81a36d75i45s18l92a10v 50A39d78a54m25e65c 2715858461498

Řekl bych, že je to zatím na půli cesty. Samostatně přehazovačka není takový skok, aby byl důvod si to pořídit. Přesmykač se svým doladěním je ovšem super vychytávka. Chybí tomu ale toto: Neřadit smyk a přehazovačku zvlášť, ale mít tlačítko lehčí a těžší. A řídící jednotka, aby řadila to správné na převodech. A za druhé mít tam nějaký hlídač otáček a možnost po zajetí svého stylu jízdy, řadit v kopcích automaticky dle otáček na pedálech.

0/−1
13.10.2014 14:37

M76a29r55t65i59n 19A79b37r18m23a77n 4809537261866

ja jsem zastáncem klasiky, mtb 3x9, silnice 2x10... ale výboj nezastavím...

nicméně, tlůačítko lehčí a těžší si můžete udělat - je to konfigurovatelné dle libosti (nejsem si jist ovšem jeslti u silniční sady anebo u nové mtb xtr, což je jendo, protože pak to půjde časem u všech). Hlídač otáček máte - čidlo na kadenci. Ovšem toto by bylo zavádějící, při sešupu z kopce, kdy nešlapete, či občas proškápnete, by to byl nesmysl. Možná z toho udělat komplexního robota, kdy "automat" by řadil podle tepů + výkonu + cadence + stoupání.

0/0
13.10.2014 15:58

V53l26a37d74i83s13l96a44v 61A73d61a31m15e84c 2955878261798

S tepem bych to nespojoval. A na výkon je dost složitý snímač. Ale rychlost kadenci a stoupání není problém. Asi by to mělo problém v kopci, kdy člověk jde ze sedla aby trochu nastoupil, či dal odpočinout některým svalům, tam by musel být i snímač posedu aby to nevyhodnotil špatně. Pro silničku by se mohl takový robot ujmout. Na MTB nevím, na tom kole jezdím málo.

0/0
13.10.2014 16:21

M58a13r22t57i84n 32A27b94r18m98a79n 4319697851616

no právě, on de člověk ze sedla i při nějakým sešupu. a aby si to pamatovalo / vyhdocovlao x profilů - jakože do kopce na těžko, do kopce plácání, nebo z kopce... no, a celá věc by byla drahá jako krá...va. 

nechci Vás urazit, ale přijde mi to nesmyslný... i když je jasný, že časem to někdo vymyslí:)))

no u tho bajkový xtrka přemejšlej to propojit ještě s vidlí a tlumákem a řídící jednotka by vyhodnocovala už vše:))) co by se stalo, kdyby si někdo v zápalu boje, prdnul do sedla, ovčem už nikdo neřeší:))))

0/0
13.10.2014 16:26

V66l71a49d44i20s61l46a78v 83A92d90a96m86e74c 2525218341618

Dám Vám konkrétní příklad. Pojedete na silnici v lehce zvlněném profilu časovku družstev. Myslíte, že budete mít chuť přeřazovat co 200metrů. Nebudete, ale když to bude dělat automat a vy udržíte nepřetržitě třeba optimálních 95 otáček, Tak ve finále vyděláte třeba 200 metrů na 80km. A to stojí za to. Ono stačí když jsem jel časovku dvojic a kolega měl víc energie. Držel jsem ho na 170 tepech +-3 tepy. Tudíž jsem se na konci několika kopců na neuvařil a dojeli jsem do cíle, s tím, že jsem porazili spoustu dvojic, kteří na tom byli lépe. Takže já tomu automatu dávám budoucnost, ale jeho určení bude pro jak pro koho.

0/0
13.10.2014 16:46

M10a93r23t74i95n 41A14b57r87m93a97n 4649407141756

njn, všcihni "pro" jezdí na tepy dosud... hlídaj si je řazením.... otázka je, jakej byl měl v tomhle smyslu ten automat přínos versus hmotnost / cena (i když tu pro teamy neřeší) výdrž baterie atd

0/0
13.10.2014 21:26

V69l47a23d56i53s15l27a22v 33A38d63a92m35e39c 2305658861548

Hnotnost by už nešla nahoru. Vše jen jen otázka spřaženého computeru. Otázka tepu je diskutabilní, když v polovině kopce přijde nástup je dobré hlídat tep a možná ten nástup nechat být, ale když přijde před vrcholem tak je to tep netep.

0/0
13.10.2014 21:58

J68a68r90o47s91l74a17v 39D61u73n51d80a 1283622856300

Jako že by to řadilo samo i ve chvíli kdy to nechci? Třeba v plným záběru?

0/0
13.10.2014 21:13

V27l36a39d64i80s56l81a80v 89A46d41a47m78e28c 2675378201208

Pokud by jste navolil program, že to má hlídat 95 toček na pedálech, tak to chcete. Dá se říc že by to řadilo kdy to nečekáte v plném záběru. Při těch velkých otáčkách by to nemusel být problém. Při nižších by to bylo bloklé a třeba by to jen naznačilo vhodné řadění.

0/0
13.10.2014 21:54

J71a44r83o32s55l47a48v 23D53u53n69d52a 1193102176140

Hmm, to bych nechtěl. Ani za zlatý prase.

0/0
13.10.2014 22:16

V21l92a36d32i72s22l86a19v 57A55d43a69m59e43c 2165238701188

Vidite a já toto chtěl tak v roce 1987. Hlavně do spurtu do cíle, kdy bych tam měl program spurt. Při dojezdu do kopce se na nic nehledělo, řadilo se v plném tahu až na nejtěžší převod.

0/0
13.10.2014 22:31
Foto

L90u51k45a94s 80P91l25a67c13h38y 2217468361407

Tak já nevím, já si teprve poslední 2 roky (při nájezdu cca 2000km/rok) zvykám poprvé v životě na přehazovačku na beranech (do té doby jsem ji i na silničkách měl vždycky pod štanglí) a vrním blahem už jen kvůli tomu, že kvůli každému přehození se nemusím sklánět někam hluboko přehluboko. Takže zjištění výdrže baterky je zajímavé, v zimě bych se jí bál ale při mém nájezdu to asi opravdu nemá smysl.

+1/0
13.10.2014 13:39

P40a74v16e73l 11N86e46d58ě57l74a 5736100134781

je třeba si uvědomit, že elektrika taky něco stojí. Jak psal kolega nahoře v Ultegře je rozdíl cca 20k.

Není to o nájezdu, ale spíš o tom, kolik peněz na to máte a o vašem pocitu.

0/0
23.10.2014 7:29

J62a19n 47S56l81a10d19k64ý 1678263220441

Podle mě je to úplná hovadina. Podprůměrnej jezdec jako já si to v životě nekoupím, protože za cenu 35 000 Kč mám celé kolo. I na tomto jenom ťukám nahoru a dolu. A profesionál myslím tohleto taky nikdy používat nebude. Co je složitější je i poruchovější

0/−3
13.10.2014 12:01

J17o15s19e57f 97D20r28á12s38a84l 2364415221

profesionál cenu neřeší, takže tento argument je mimo. A poruchovější to nebude, jednak na to má denní sevis a druhak při závodě je na poruchu náchylnější mechanický systém než elektronický

+2/0
13.10.2014 12:20

J82a71r41o92s70l30a80v 87D45u14n92d89a 1633642366310

Jsi si jistý že jednoduchý mechanický systém je na poruchu náchylnější než složitý elektronický?

0/0
13.10.2014 21:16

H74o17n88z61a 66K78o40b49r 3987756628813

Profící to už dávno mají.

+5/0
13.10.2014 13:04

2112499772824

Nechápu taková příspěvky hodné hospodského prostředí. Kdo to bude chtít si koupit tak si to koupí,Jenže toto řazení je nyní novinka( která je vždy drahá) a v pozdější masové výrobě to bude běžná výbava kola.

+2/0
13.10.2014 13:24

V15l44a97d38i76s70l95a95v 41A56d71a11m26e67c 2435558901798

Profici to dávno mají, servis neřeší, na to mají mechaniky. Pokud jste hobík, závodník a ročně najedete 10 tis km, tak proč né. Celé vybavené kolo s elektrikou se dá na podzim sehnat třeba za 65 tis.

+1/0
13.10.2014 14:31

V77l47a79d55i14s40l90a93v 94A67d97a85m95e35c 2205848291668

Třeba za 15 let to bude standart u kol za 30 tis a výš. Je to jen otázka hromadné výroby.

0/0
13.10.2014 22:06

P96e53t13r 20P92e30t19r 6173392338413

Akorát jste zapomněli poznamenat, že obyčejný smrtelník si za ty stejné peníze radši koupí ojeté auto a bude mít toho zmiňovaného pohodlí nesrovnatelně víc ;-)

+1/0
13.10.2014 0:01

N41i16k89o30l85a 10Č45e35c87h 9921979856

A kdo nemá ani na to, koupí si nové tenisky. :-P

+1/0
13.10.2014 11:30

V76l11a38d42i69s75l74a15v 81A24d88a93m36e59c 2665538591458

Jste se dost netrefil s odpovědí, že?

0/0
13.10.2014 14:28

M96a10r67t62i62n 60M18o64t19y35č74k59a 6401727987674

že to běhá jak po másle bych od kola s takovou cenovkou očekával tak nějak automaticky...

+4/0
12.10.2014 20:26

J36o18s64e86f 49D41r64á27s58a27l 2274955931

vite kolik stojí F1...a někdy ji nejsou schopni ani nastartovat;-)

+6/0
13.10.2014 10:46

P35e42t90r 74N52e95c96h27a24n48i77c33k14ý 7653496408320

Tohle by byla parádní výbava do městských kol, ale to by musela být jiná jak cena, tak kriminalita :-(

0/0
12.10.2014 20:16

J82o26s93e68f 33D57r88á71s95a64l 2454495131

do městských kol je ideální planetová převodovka

+1/0
13.10.2014 10:46

P44a42t22r70i82k 91S82v83o86b75o12d49a 3229691866625

já bych to spojil s "elektrickým ohradníkem". Sáhneš na to, dostaneš ránu.

+2/0
13.10.2014 13:23

Ř44e74h25o85ř 36V43l11a11s34á12k 2844124131566

Tak to je zklamání. Myslel jsem, že v článku budou zkušenosti s automatickou přehazovačkou.

Slyšel jsem, že se s tím experimentovalo, ale pro závodníky je to holt spíš horší a holt co se nechytí u závodníků, to se hůř prosazuje do praxe i u amatérů.

I když třeba nábojové alternátory nebo nábojové převodovky se v posledních letech v obchodech začínají objevovat docela běžně.

0/0
12.10.2014 13:23

Z41d61e77n20ě13k 44D21u42b81e56c57k47ý 3947494910288

nabojovou prevodovku jsem mel na kole v  roce 1977

pravda pouze 3-rychlostni

0/0
13.10.2014 13:58

M21a87r11t18i60n 89A29b62r76m10a41n 4209467801176

nábojová převodovka bude dycky těžší než klasickej šaltr.

njn, každej by chtěl mít na koel dsgečko:)

0/0
13.10.2014 16:01

H80u80g40o 44K49o71n11e66č51n51ý 3118923675388

Hmotnost?

0/0
12.10.2014 12:57

J87a48k60u19b 16N90e96b10u93r95k51a 6415247430129

2,402g Google je váš kamarád: http://road.cc/content/news/40313-updated-first-ride-shimano-ultegra-di2.

+2/0
12.10.2014 13:01

J13a10k95u11b 49N75e65b64u15r51k56a 6195307590669

Asi se dám na novinařinu, abych mohl celoročně testovat předražený Specialized kola ;-) Třeba takový Diverge Comp Carbon by se mi hodilo :-P

0/0
12.10.2014 12:51

J58a95n 61D33e87r61k80a 8119398882192

A to nejpodstatnější v článku chybí. Cena je kolem 35.000,- Většina "normálních" uživatelů si za takovou cenu nekoupí ani celý kolo.

+14/−1
12.10.2014 11:39
Foto

P80e86t43r 92P18r57o67c64h48á50z15k90a 3272626312824

Při masovém rozšíření by nemusela být tak velká.Jinak ale máte pravdu.

0/0
12.10.2014 11:47

H54u66g59o 80K75o50n36e46č54n79ý 3898543495318

Zase ušetříte za bowdeny.

+14/0
12.10.2014 12:59

J98a66k21u39b 94N78e30b22u42r97k51a 6655207260539

Tak každý má jinou představu o tom, co je to "normální" uživatel ;-) Samozřejmě, že to není sada pro rodinné použití :-P

0/0
12.10.2014 13:03

J14a43r70o66s77l35a44v 79S18t43u40c60h96l48í38k 7666228242266

Kolik to váží a stojí?

0/0
12.10.2014 11:39

P51a47v79e87l 67V52a62n42ě33č60e38k 4194393191921

Staci se podivat do nejakeho shopu.  http://www.kupkolo.cz/sada-shimano-dura-ace-di2_z90590/

0/0
12.10.2014 12:40

H49u45g28o 87K71o95n64e85č12n95ý 3638283335738

A z toho poznáte, kolik je hmotnost "navíc"?

Já ne.

+1/0
12.10.2014 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.