Diskuze
Vyzkoušeli jsme: rok s elektrickým řazením na kole
Děkujeme za pochopení.
T74o22m28á59š 43Š36t95e25c
Tak prečo nie, že? Profíci jazdia Di2 už niekoľko sezón, takže odskúšané je dostatočne aj na „peckách“ ako Tour de France či Roubaix a problémov je s tým menej, ako s lankami (lenže profíci majú ročne 30000 km). Okrem Shimana už elektroniku vyrába aj Campagnolo, SRAM asi bude nasledovať, aj keď celú dobu tvrdí, že v žiadnom prípade, že oni veria lankám.
Cena kompletnej sady Ultegra Di2 je napríklad v Kolokráme 34700 Kč, cena neelektronickej Ultegry 16990 Kč, teda za elektroniku si človek priplatí skoro 20000. Do kompletného biku chýbajú kolesá, rám, riadidlá s predstavcom, sedlo a nejaké drobnosti ako pedále. Hmotnostne nepredstavuje elektronika skoro žiaden rozdiel oproti mechanike, naviac veľa bikov v tejto cenovej hladine (100000+) má opačný problém: podľa pravidiel UCI sú príliš ľahké (minimálne 6800 g). Batéria vydrží na jedno nabitie vyše 1000 km, takže opäť pohoda (i keď lanko k prehadzovačke som pretrhol po nejakých 7000 km, ale pomaly budú chcieť vymeniť aj bowdeny).
R22o53b35e67r22t 13P77u28č66í46k
Tak už nám to samo přehazuje, elektrokolo i šlape, ještě automaticky zatáčet a cyklisté můžou za jízdy sledovat video na mobilu. Nějak mi ale uniká původní účel cyklistiky jako zdroje zdravého pohybu
V16l62a26d10i82s39l30a96v 29A44d38a32m32e11c
Nevím proč zrovna tuto inovaci jste vzal, jako důvod úniku původního učelu cyklistiky. V roce 1960 závodníci používali pětikolko. Kolem roku 85 už byli sedmikolka. Pak následovalo indexové řazení. Po indexu následovali na silničce mechanické dual control. Ta elekrika je třeba u přehazovačky proti tomuto malý posun, u smyku je to dobrá vychytávka.
J34a78r72o49s36l60a62v 94T17a22c95h27o76v13s16k98y
Jeste by to chtelo pridat elektricke slapani a bude to uplne super.
V95l28a18d88i30m33í47r 73H69a40v76r33á12n66e23k
Přeháníte, jen 34 698 Kč, za tu cenu je skvělé kolo a přehazování je docela radost...pokud je seřízené
K17a96m14i51l 33S78k18r76o69b36a93n17e51k
Projel jsme se na tom a je to na nic, Pořád přemýšlíš zda tam máš dobrý převod a řadíš a řadíš a řadíš......zbytečná hračička..pro mně
V24l69a46d36i44s52l31a23v 13A63d10a40m97e78c
Řekl bych, že je to zatím na půli cesty. Samostatně přehazovačka není takový skok, aby byl důvod si to pořídit. Přesmykač se svým doladěním je ovšem super vychytávka. Chybí tomu ale toto: Neřadit smyk a přehazovačku zvlášť, ale mít tlačítko lehčí a těžší. A řídící jednotka, aby řadila to správné na převodech. A za druhé mít tam nějaký hlídač otáček a možnost po zajetí svého stylu jízdy, řadit v kopcích automaticky dle otáček na pedálech.
M12a19r78t97i64n 74A26b20r40m29a92n
ja jsem zastáncem klasiky, mtb 3x9, silnice 2x10... ale výboj nezastavím...
nicméně, tlůačítko lehčí a těžší si můžete udělat - je to konfigurovatelné dle libosti (nejsem si jist ovšem jeslti u silniční sady anebo u nové mtb xtr, což je jendo, protože pak to půjde časem u všech). Hlídač otáček máte - čidlo na kadenci. Ovšem toto by bylo zavádějící, při sešupu z kopce, kdy nešlapete, či občas proškápnete, by to byl nesmysl. Možná z toho udělat komplexního robota, kdy "automat" by řadil podle tepů + výkonu + cadence + stoupání.
L39u40k32a54s 70P39l95a66c24h90y
Tak já nevím, já si teprve poslední 2 roky (při nájezdu cca 2000km/rok) zvykám poprvé v životě na přehazovačku na beranech (do té doby jsem ji i na silničkách měl vždycky pod štanglí) a vrním blahem už jen kvůli tomu, že kvůli každému přehození se nemusím sklánět někam hluboko přehluboko. Takže zjištění výdrže baterky je zajímavé, v zimě bych se jí bál ale při mém nájezdu to asi opravdu nemá smysl.
P79a13v42e14l 20N35e10d22ě92l39a
je třeba si uvědomit, že elektrika taky něco stojí. Jak psal kolega nahoře v Ultegře je rozdíl cca 20k.
Není to o nájezdu, ale spíš o tom, kolik peněz na to máte a o vašem pocitu.
J53a18n 49S15l89a48d71k69ý
Podle mě je to úplná hovadina. Podprůměrnej jezdec jako já si to v životě nekoupím, protože za cenu 35 000 Kč mám celé kolo. I na tomto jenom ťukám nahoru a dolu. A profesionál myslím tohleto taky nikdy používat nebude. Co je složitější je i poruchovější
J36o21s82e83f 70D69r98á74s33a33l
profesionál cenu neřeší, takže tento argument je mimo. A poruchovější to nebude, jednak na to má denní sevis a druhak při závodě je na poruchu náchylnější mechanický systém než elektronický
P42e35t35r 17P32e15t45r
Akorát jste zapomněli poznamenat, že obyčejný smrtelník si za ty stejné peníze radši koupí ojeté auto a bude mít toho zmiňovaného pohodlí nesrovnatelně víc ;-)
N93i53k48o25l96a 46Č88e58c85h
A kdo nemá ani na to, koupí si nové tenisky.
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu
Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
OBRAZEM: Na samotě V lomu. Podívejte se na nejnovější glamping v Česku
Glamping, tedy luxusní kempování, nabírá v tuzemsku v posledních letech na popularitě. Nejnovější...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Váháte, kam na dovolenou? Toulání po Dánsku vás nabije pozitivní energií
Dříve jsme chtěli vidět celý svět, dnes máme chuť jezdit jen do zemí, ve kterých se cítíme dobře....
To nejlepší z Itálie. Florencie ohromí nejen originály starých mistrů
Ve zvlněné krajině Toskánska leží kolébka renesance, která kdysi bývala jedním z nejvýznamnějších...
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Pěšky, na kole, po vodě. Horní Rakousko je utajený ráj nedaleko českých hranic
Premium Rakousko jsem dosud znala jen pod sněhem, bylo pro mě vždy osvědčeným lyžařským cílem. Zajímalo mě...
Prodej, chata 60m2, Slapy - Rabyně
Rabyně, okres Benešov
3 690 000 Kč