Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme: rok s elektrickým řazením na kole

Otestovali jsme dlouhodobě tolik probírané a diskutované elektrické řazení na silničním kole. Výsledek po téměř celé sezoně ježdění nás uspokojil. Je to opravdu dobrá moderní vychytávka, která zlepšuje komfort jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T50o33m89á40š 38Š93t58e27c 4118570485407

Tak prečo nie, že? Profíci jazdia Di2 už niekoľko sezón, takže odskúšané je dostatočne aj na „peckách“ ako Tour de France či Roubaix a problémov je s tým menej, ako s lankami (lenže profíci majú ročne 30000 km). Okrem Shimana už elektroniku vyrába aj Campagnolo, SRAM asi bude nasledovať, aj keď celú dobu tvrdí, že v žiadnom prípade, že oni veria lankám.

Cena kompletnej sady Ultegra Di2 je napríklad v Kolokráme 34700 Kč, cena neelektronickej Ultegry 16990 Kč, teda za elektroniku si človek priplatí skoro 20000. Do kompletného biku chýbajú kolesá, rám, riadidlá s predstavcom, sedlo a nejaké drobnosti ako pedále. Hmotnostne nepredstavuje elektronika skoro žiaden rozdiel oproti mechanike, naviac veľa bikov v tejto cenovej hladine (100000+) má opačný problém: podľa pravidiel UCI sú príliš ľahké (minimálne 6800 g). Batéria vydrží na jedno nabitie vyše 1000 km, takže opäť pohoda (i keď lanko k prehadzovačke som pretrhol po nejakých 7000 km, ale pomaly budú chcieť vymeniť aj bowdeny).

0/0
13.10.2014 20:58

R68o21b53e64r17t 40P80u11č49í67k 5851974130602

Tak už nám to samo přehazuje, elektrokolo i šlape, ještě automaticky zatáčet a cyklisté můžou za jízdy sledovat video na mobilu. Nějak mi ale uniká původní účel cyklistiky jako zdroje zdravého pohybu

+1/−2
13.10.2014 19:14

V37l32a77d81i69s34l64a18v 40A81d84a55m30e58c 2665468691788

Nevím proč zrovna tuto inovaci jste vzal, jako důvod úniku původního učelu cyklistiky. V roce 1960 závodníci používali pětikolko. Kolem roku 85 už byli sedmikolka. Pak následovalo indexové řazení. Po indexu následovali na silničce mechanické dual control. Ta elekrika je třeba u přehazovačky proti tomuto malý posun, u smyku je to dobrá vychytávka.

+1/0
13.10.2014 22:04

I87g26o19r 16G10o93t97t83w16a15l36d 6477718620171

No já bych snad jen k příspěvku pana Pučíka dodal, že původním účelem asi nebyl zdravý pohyb, ale spíš šlo o to dostat se rychle, pohodlně a relativně bezpečně odněkud někam. Zcela ve smyslu jeho příspěvku by se dalo před nějakými sto čtyřiceti lety argumentovat, že neustálé zmenšování předního kola jde zcela proti smyslu velocipedu jako prostředku pro lepší rozhled do krajiny :-) (no oni to tenkrát po nějakou dobu naopak neustále zvětšovali, aby kolo jelo rychleji, až než někdo vymyslel řetězový převod a převodovku, protože se na tom kole už nikdo udržel). Je to, přesně jak říkáte, jenom další krok ve vývoji, a až praxe ukáže, jak moc (nebo málo) bude přínosný.

0/0
14.10.2014 11:23

P59a22v88e92l 46N49e18d57ě82l65a 5326160504921

tak elektrokolo s elektronickým přehazováním má společné jenom ten kořen slova elektro-. Jinak jde o naprosto dvě rozdílné věci.

A mimochodem i na elektrokole musíte šlapat, což byste samozřejmě věděl, kdybyste na něm aspoň jednou v životě seděl ...

0/0
23.10.2014 7:26
Foto

T20o31m61á51š 76S90m12o66l38í48k 3711752426853

Ušetřím lanka ;-D;-D

0/0
13.10.2014 18:20

J91a54r32o32s71l66a37v 22T27a38c22h94o31v92s13k65y 2162820764310

Jeste by to chtelo pridat elektricke slapani a bude to uplne super.

+2/−1
13.10.2014 16:43

V64l38a44d44i15m34í67r 87H46a55v17r53á93n84e35k 7216976940927

Přeháníte, jen 34 698 Kč, za tu cenu je skvělé kolo a přehazování je docela radost...pokud je seřízené;-D

+4/0
13.10.2014 16:22

K32a64m97i35l 39S57k73r34o95b82a60n27e16k 3467974507861

Projel jsme se na tom a je to na nic, Pořád přemýšlíš zda tam máš dobrý převod a řadíš a řadíš a řadíš......zbytečná hračička..pro mně

+1/0
13.10.2014 16:05

V30l63a43d35i21s30l67a33v 52A85d83a32m97e19c 2435508831518

Řekl bych, že je to zatím na půli cesty. Samostatně přehazovačka není takový skok, aby byl důvod si to pořídit. Přesmykač se svým doladěním je ovšem super vychytávka. Chybí tomu ale toto: Neřadit smyk a přehazovačku zvlášť, ale mít tlačítko lehčí a těžší. A řídící jednotka, aby řadila to správné na převodech. A za druhé mít tam nějaký hlídač otáček a možnost po zajetí svého stylu jízdy, řadit v kopcích automaticky dle otáček na pedálech.

0/−1
13.10.2014 14:37

M90a16r63t19i47n 31A72b50r80m98a56n 4659667721306

ja jsem zastáncem klasiky, mtb 3x9, silnice 2x10... ale výboj nezastavím...

nicméně, tlůačítko lehčí a těžší si můžete udělat - je to konfigurovatelné dle libosti (nejsem si jist ovšem jeslti u silniční sady anebo u nové mtb xtr, což je jendo, protože pak to půjde časem u všech). Hlídač otáček máte - čidlo na kadenci. Ovšem toto by bylo zavádějící, při sešupu z kopce, kdy nešlapete, či občas proškápnete, by to byl nesmysl. Možná z toho udělat komplexního robota, kdy "automat" by řadil podle tepů + výkonu + cadence + stoupání.

0/0
13.10.2014 15:58

V90l84a86d73i35s98l21a21v 50A16d58a64m90e54c 2975198351988

S tepem bych to nespojoval. A na výkon je dost složitý snímač. Ale rychlost kadenci a stoupání není problém. Asi by to mělo problém v kopci, kdy člověk jde ze sedla aby trochu nastoupil, či dal odpočinout některým svalům, tam by musel být i snímač posedu aby to nevyhodnotil špatně. Pro silničku by se mohl takový robot ujmout. Na MTB nevím, na tom kole jezdím málo.

0/0
13.10.2014 16:21

M82a88r12t64i56n 22A62b36r63m64a11n 4599327931986

no právě, on de člověk ze sedla i při nějakým sešupu. a aby si to pamatovalo / vyhdocovlao x profilů - jakože do kopce na těžko, do kopce plácání, nebo z kopce... no, a celá věc by byla drahá jako krá...va. 

nechci Vás urazit, ale přijde mi to nesmyslný... i když je jasný, že časem to někdo vymyslí:)))

no u tho bajkový xtrka přemejšlej to propojit ještě s vidlí a tlumákem a řídící jednotka by vyhodnocovala už vše:))) co by se stalo, kdyby si někdo v zápalu boje, prdnul do sedla, ovčem už nikdo neřeší:))))

0/0
13.10.2014 16:26

V45l33a82d43i39s71l10a83v 57A98d27a92m32e63c 2255808261678

Dám Vám konkrétní příklad. Pojedete na silnici v lehce zvlněném profilu časovku družstev. Myslíte, že budete mít chuť přeřazovat co 200metrů. Nebudete, ale když to bude dělat automat a vy udržíte nepřetržitě třeba optimálních 95 otáček, Tak ve finále vyděláte třeba 200 metrů na 80km. A to stojí za to. Ono stačí když jsem jel časovku dvojic a kolega měl víc energie. Držel jsem ho na 170 tepech +-3 tepy. Tudíž jsem se na konci několika kopců na neuvařil a dojeli jsem do cíle, s tím, že jsem porazili spoustu dvojic, kteří na tom byli lépe. Takže já tomu automatu dávám budoucnost, ale jeho určení bude pro jak pro koho.

0/0
13.10.2014 16:46

M62a11r25t17i38n 58A33b19r33m49a88n 4279517701346

njn, všcihni "pro" jezdí na tepy dosud... hlídaj si je řazením.... otázka je, jakej byl měl v tomhle smyslu ten automat přínos versus hmotnost / cena (i když tu pro teamy neřeší) výdrž baterie atd

0/0
13.10.2014 21:26

V80l56a25d35i18s50l51a82v 70A19d42a92m96e81c 2195948121108

Hnotnost by už nešla nahoru. Vše jen jen otázka spřaženého computeru. Otázka tepu je diskutabilní, když v polovině kopce přijde nástup je dobré hlídat tep a možná ten nástup nechat být, ale když přijde před vrcholem tak je to tep netep.

0/0
13.10.2014 21:58

J43a24r65o49s21l24a59v 93D50u54n58d22a 1323272696770

Jako že by to řadilo samo i ve chvíli kdy to nechci? Třeba v plným záběru?

0/0
13.10.2014 21:13

V95l55a73d38i42s96l52a68v 32A20d55a48m37e17c 2335168731608

Pokud by jste navolil program, že to má hlídat 95 toček na pedálech, tak to chcete. Dá se říc že by to řadilo kdy to nečekáte v plném záběru. Při těch velkých otáčkách by to nemusel být problém. Při nižších by to bylo bloklé a třeba by to jen naznačilo vhodné řadění.

0/0
13.10.2014 21:54

J11a58r20o31s62l73a80v 58D38u29n65d10a 1413452476320

Hmm, to bych nechtěl. Ani za zlatý prase.

0/0
13.10.2014 22:16

V52l76a97d58i40s20l14a19v 11A83d16a35m87e75c 2925578621218

Vidite a já toto chtěl tak v roce 1987. Hlavně do spurtu do cíle, kdy bych tam měl program spurt. Při dojezdu do kopce se na nic nehledělo, řadilo se v plném tahu až na nejtěžší převod.

0/0
13.10.2014 22:31
Foto

L95u17k13a25s 95P45l18a76c96h21y 2327848861127

Tak já nevím, já si teprve poslední 2 roky (při nájezdu cca 2000km/rok) zvykám poprvé v životě na přehazovačku na beranech (do té doby jsem ji i na silničkách měl vždycky pod štanglí) a vrním blahem už jen kvůli tomu, že kvůli každému přehození se nemusím sklánět někam hluboko přehluboko. Takže zjištění výdrže baterky je zajímavé, v zimě bych se jí bál ale při mém nájezdu to asi opravdu nemá smysl.

+1/0
13.10.2014 13:39

P71a38v57e91l 94N69e51d98ě74l13a 5946730974861

je třeba si uvědomit, že elektrika taky něco stojí. Jak psal kolega nahoře v Ultegře je rozdíl cca 20k.

Není to o nájezdu, ale spíš o tom, kolik peněz na to máte a o vašem pocitu.

0/0
23.10.2014 7:29

J11a74n 17S68l91a37d30k50ý 1868443980111

Podle mě je to úplná hovadina. Podprůměrnej jezdec jako já si to v životě nekoupím, protože za cenu 35 000 Kč mám celé kolo. I na tomto jenom ťukám nahoru a dolu. A profesionál myslím tohleto taky nikdy používat nebude. Co je složitější je i poruchovější

0/−3
13.10.2014 12:01

J47o18s35e26f 16D38r55á57s42a92l 2154515571

profesionál cenu neřeší, takže tento argument je mimo. A poruchovější to nebude, jednak na to má denní sevis a druhak při závodě je na poruchu náchylnější mechanický systém než elektronický

+2/0
13.10.2014 12:20

J87a17r10o42s15l37a94v 70D10u18n14d82a 1113442986670

Jsi si jistý že jednoduchý mechanický systém je na poruchu náchylnější než složitý elektronický?

0/0
13.10.2014 21:16

H72o37n20z83a 69K52o44b70r 3297546618803

Profící to už dávno mají.

+5/0
13.10.2014 13:04

2912459522854

Nechápu taková příspěvky hodné hospodského prostředí. Kdo to bude chtít si koupit tak si to koupí,Jenže toto řazení je nyní novinka( která je vždy drahá) a v pozdější masové výrobě to bude běžná výbava kola.

+2/0
13.10.2014 13:24

V10l67a58d32i91s54l25a43v 90A95d63a16m89e26c 2475658271468

Profici to dávno mají, servis neřeší, na to mají mechaniky. Pokud jste hobík, závodník a ročně najedete 10 tis km, tak proč né. Celé vybavené kolo s elektrikou se dá na podzim sehnat třeba za 65 tis.

+1/0
13.10.2014 14:31

V58l32a61d17i86s68l62a47v 61A22d91a51m84e10c 2495548591198

Třeba za 15 let to bude standart u kol za 30 tis a výš. Je to jen otázka hromadné výroby.

0/0
13.10.2014 22:06

P88e82t34r 80P40e56t76r 6783362958143

Akorát jste zapomněli poznamenat, že obyčejný smrtelník si za ty stejné peníze radši koupí ojeté auto a bude mít toho zmiňovaného pohodlí nesrovnatelně víc ;-)

+1/0
13.10.2014 0:01

N11i17k13o57l39a 37Č65e26c47h 9291969206

A kdo nemá ani na to, koupí si nové tenisky. :-P

+1/0
13.10.2014 11:30

V10l12a40d42i51s51l13a96v 11A42d23a84m86e89c 2815538351208

Jste se dost netrefil s odpovědí, že?

0/0
13.10.2014 14:28

M81a67r54t44i13n 81M63o85t67y62č29k57a 6491187857524

že to běhá jak po másle bych od kola s takovou cenovkou očekával tak nějak automaticky...

+4/0
12.10.2014 20:26

J91o39s87e52f 78D76r92á82s29a23l 2274305141

vite kolik stojí F1...a někdy ji nejsou schopni ani nastartovat;-)

+6/0
13.10.2014 10:46

P13e27t83r 58N91e83c93h37a45n26i72c78k31ý 7933626878240

Tohle by byla parádní výbava do městských kol, ale to by musela být jiná jak cena, tak kriminalita :-(

0/0
12.10.2014 20:16

J89o31s54e97f 46D12r75á42s37a61l 2534365231

do městských kol je ideální planetová převodovka

+1/0
13.10.2014 10:46

P97a78t46r12i18k 69S44v62o22b72o68d78a 3229181936895

já bych to spojil s "elektrickým ohradníkem". Sáhneš na to, dostaneš ránu.

+2/0
13.10.2014 13:23

Ř90e61h12o61ř 73V24l79a28s37á69k 2884314141646

Tak to je zklamání. Myslel jsem, že v článku budou zkušenosti s automatickou přehazovačkou.

Slyšel jsem, že se s tím experimentovalo, ale pro závodníky je to holt spíš horší a holt co se nechytí u závodníků, to se hůř prosazuje do praxe i u amatérů.

I když třeba nábojové alternátory nebo nábojové převodovky se v posledních letech v obchodech začínají objevovat docela běžně.

0/0
12.10.2014 13:23

Z69d94e57n97ě24k 63D18u85b40e49c24k54ý 3217184460138

nabojovou prevodovku jsem mel na kole v  roce 1977

pravda pouze 3-rychlostni

0/0
13.10.2014 13:58

M56a21r23t40i75n 86A39b56r94m70a18n 4579807141156

nábojová převodovka bude dycky těžší než klasickej šaltr.

njn, každej by chtěl mít na koel dsgečko:)

0/0
13.10.2014 16:01

H73u67g63o 74K54o24n13e31č63n49ý 3758173905528

Hmotnost?

0/0
12.10.2014 12:57

J37a20k33u17b 24N39e22b43u74r18k74a 6345497500439

2,402g Google je váš kamarád: http://road.cc/content/news/40313-updated-first-ride-shimano-ultegra-di2.

+2/0
12.10.2014 13:01

J59a13k21u71b 85N49e10b95u14r25k49a 6175447160499

Asi se dám na novinařinu, abych mohl celoročně testovat předražený Specialized kola ;-) Třeba takový Diverge Comp Carbon by se mi hodilo :-P

0/0
12.10.2014 12:51

J33a59n 28D33e86r56k77a 8449468382952

A to nejpodstatnější v článku chybí. Cena je kolem 35.000,- Většina "normálních" uživatelů si za takovou cenu nekoupí ani celý kolo.

+14/−1
12.10.2014 11:39
Foto

P98e43t24r 34P21r63o10c19h91á63z35k16a 3932486222704

Při masovém rozšíření by nemusela být tak velká.Jinak ale máte pravdu.

0/0
12.10.2014 11:47

H25u71g17o 89K88o82n55e84č86n76ý 3708153955318

Zase ušetříte za bowdeny.

+14/0
12.10.2014 12:59

J17a22k38u70b 25N87e42b14u15r57k53a 6185987540849

Tak každý má jinou představu o tom, co je to "normální" uživatel ;-) Samozřejmě, že to není sada pro rodinné použití :-P

0/0
12.10.2014 13:03

J47a56r17o25s48l87a55v 63S81t21u21c65h52l28í25k 7426928962636

Kolik to váží a stojí?

0/0
12.10.2014 11:39

P91a19v28e61l 43V16a23n71ě62č17e44k 4144453981771

Staci se podivat do nejakeho shopu.  http://www.kupkolo.cz/sada-shimano-dura-ace-di2_z90590/

0/0
12.10.2014 12:40

H71u38g82o 58K41o48n94e10č71n28ý 3958723985218

A z toho poznáte, kolik je hmotnost "navíc"?

Já ne.

+1/0
12.10.2014 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.