Diskuze

Získat průkaz na jachtu je jednodušší v Chorvatsku než Česku. Jak na to

Konec léta je v Chorvatsku ideální dobou, kdy mohou i čeští suchozemci získat kapitánský průkaz na jachtu. Na ten chorvatský vám totiž půjčí loď skoro všude na světě. Pro výuku plachtění je ideální měsíc září, kdy už není takové vedro a fouká čerstvý vítr.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ja jsem dostal skoleni pred 49 roky na Lipne od Jardy Valtra a jezdil jsem jako stary morsky vlk i u Long Island.

0 0
možnosti

A já mám průkaz z Irska, ISA B (offshore). Studium mi trvalo tři čtvrtě roku, než jsme šli ke zkouškám, a byl to mazec. Jachtu jsem koupil napůl s kolegou, nefungovalo na ní lautr nic, a všechno jsem opravil, naposledy hloubkoměr. Akorát hajzlík nenaplachuje a motoru po době provozu klesá tlak oleje. Ale je moc malá (22 stop - 6.7 m), takže když je vítr a zvednou se vlny, tak musím nahodit motor a ty vlny krájet, plachty neplachty. Ale jinak taky používám k navigaci jen mobil s navionics. https://www.flickr.com/photos/49426244@N04/sets

Plynulost chodu dieselového jednoválce nelze popsat :-)

0 0
možnosti

Kdyby někoho zaujal jachting více... https://dl.dropboxusercontent.com/u/11497545/drakkar_2014_45_srpen.pdf

S platností/použitelností chorvatského průkazu je to složitější, zejména po vstupu do EU. De iure platí jen na území Chorvatska, fakticky lze předpokládat platnost na území EU (existuje dohoda o uznávání úředních dokladů)...nicméně hlavní věc ve skutečnosti je, jak se k tomu postaví pojišťovna v případě problémů a to bych se trochu bál, nicméně český průkaz není o moc větší výhra...de iure platí všude, ale třeba na Zélandu bych to nezkoušel. Z tohoto hlediska je jediná jistota licence RYA ve třídě Yachtmaster.

0 0
možnosti

správný postřeh, který již zazněl, je rozdíl mezi způsobilostí úřední a faktickou...já si udělal chorvatský průkaz už na své druhé plavbě, bez jakéhokoliv kurzu...ale jako kapitán jsem vyplul až o 7 let později...po cvičné přeplavbě do Afriky a nějakých cca 1500 NM na Jadranu - a doteď si nemyslím, že bych uměl všechno...

0 0
možnosti

jj, Jelinek umi ;-)

0 0
možnosti

Clanek je sice zajimavy, lec hodne zavadejici. V soucasnosti naopak plati, ze chorvatsky prukaz Voditel brodice B neuznavaji nikde jinde nez v Chorvatsku (a nektere charterove spolecnosti ani tam uz ne). 

Bohuzel, byl jsem letos svedkem toho, jak novy drzitel chorvatskeho kapitanskeho prukazu nebyl schopen, za mirneho bocniho vetru, zakotvit plachetnici u mola a pri odpluti z mariny nerespektoval ani znaceny plavebni kanal a plachetnici usadil na melcine.

Naopak prukaz Velitele námořní jachty (Yachtmastera) C/B/A uznavaji vsude ve svete. Prece jen zkouska je obtiznejsi, mimo teorie, je vyzadovana i tydenni praxe na mori a uplute mile. V soucasnosti se prukaz Velitele námořní jachty C vydava na pet let (staci zazadat pred koncem platnosti o prodlouzeni prukazu) a plati 20Nm od pribrezni linie, pro lode do delky 16m a za vetru max 6Bf.

0 0
možnosti

P57e38t58r 47F90i43a44l81a

8. 9. 2014 15:23

Asi je to zkušenost od zkušenosti. Byl jsem s "chorvatskými" kapitány na Kubě, v Norsku, Švédsku, Polsku, Řecku. Absolutně žádný problém s uznáním průkazu. Známí narazili v Francii, v Řecku (jiná oblast), Španělsku. Druhou věcí je kvalita těchto kapitánů. Já bych se s nima teda neplavil

1 0
možnosti

Ja to delal v Zadaru cca pred 15 roky, neplanovane behem namornich zavodu. Prijel zastupce z Cech, ktery to zorganizoval, vybral od kazdeho cca 7 tis. a hned jsme sli na kapitanat. Vcelku humorne. Probihalo to v chorvatsko/cestine. nejdriv se me zeptali na to , co to je signal  pan... pan...  Myslel jsem, ze se ptaji na moje jmeno, tak jsem s klidem odpovedel : Prucha....  Odpoved byla OK. pak jsem popletl u mapy rovnobezky s poledniky ale presto jsem hned odchazel s prukazem v kapse.:-)

Prukaz me od te doby lezi v supliku nevyuzity.

Pozn. Jem doposud aktivni zavodni jachtar cca 30 let na otevrene lodi , zucastnil jsem se nekolika zavodu i rekreacnich plaveb na mori na velke i male lodi, vlastnim kajutovou plachetnici na Slapech kde s ni aktivne zavodim. Presto jsme natolik zodpovedny, ze bych si netroufl vyjet na more jako kapitan, zodpovedny za celou posadku. Trochu me desi tam moznost, ze kazdy, kdo se jednou sveze treba s nekym na Orliku a pak si udela zkousky v Chorvatsku, nema sebereflexi a mysli si, ze s temi zkusenostmi muze hned vyrazit na more. I tydenni kurz, kde se dobre naucite pouzivat toaletu a zavirat okenka je na nic, protoze malokdy budete konfrontovani s tezkymi vetrnymi podminkami a ovladat za techto podminek lod potrebuje pouze praxi, nikdo vas to teoreticky nenauci. Proto si myslim, ze napr. pozadavek o upluti nejakeho mnoztvi mil pred vydanim prukazu, nepokladam za nejakou byrokracii, ale nutnost.

4 0
možnosti

Z těch důvodů, co píšete jsem si oproti původnímu mému rozhodnutí jsem si neudělal zkoušky na námořní jachtu.

Zjistil jsem, že si nevěřím, že získám dost zkušeností abych rodinu a kamarády mohl vzít na námořní plavbu po pár týdnech na moři za rok.

Tak mám jen zkoušky na přípobřežní plavbu, kdy je jistota, že když uvidím mrak nebo začne foukat tako to do mariny stihnu. A v noci pěkně na pevnině. ;-D

0 0
možnosti
Foto

Já nechápu v čem spočívá ta výhodnost toho českého průkazu? Proč by vůbec člověk měl uvažovat nad tím, že si ho bude dělat? 8-o

1 2
možnosti

no možná jediná výhoda je ,že se dělá v místě ,ale praktická využitelnost je asi žádná oproti chorvatskému

0 2
možnosti

Je na každém, jakou cestu zvolí, v každém případě se však jedná o zodpovědnost kapitána za posádku a loď. Já jsem zvolil po pěti letech kormidelníkování plachetní jachty českou licenci, ta skutečně platí všude a její získání je skutečně zkouškou znalostí a praxe, kapitán - instruktor skutečně během kursu prověří každého. Stejně je to celé o zkušenostech a vlohách.

3 0
možnosti

Neni nad namorni prukaz zeme, ktera nema more ;-) O to vic se musi urednici ministerstva dopravy vyzivat v buzeraci, od doby co Viki Kozeny rozprodal namorni flotilu uz mnoho jineho prostoru k realizaci nemaji :-P

0 3
možnosti

Že Chorvati dají průkaz každému, kdo se umí podepsat, je známá věc... na druhou stranu k cemu mu ten průkaz je? leda tak na machrovani, byl by blázen, kdyby bez jakýchkoliv zkušeností vzal loď s osmi lidmi a vyrazil na moře...

2 0
možnosti

Je to stejne jako s ridicakem - jeho vydanim se ridit nenaucite. Na to je potreba az praxe...

1 0
možnosti

V Chorvatsku dají průkaz každému, jde jim jen o finanční příjem. Mně osobně trvaly zkoušky 40 vteřin!! Řekl jsem "růžice", ukázal, která loď má přednost a měření vzdálenosti. Po těchto třech náročných úkonech jsem vypadnul ze zkušební místnosti. A to jsem se na zkoušky začal připravovat ten den ráno, když jsme se rozhodli udělat si ve Splitu na chvíli zastávku... Obrázek o kvalitě nechť si udělá každý sám :-)

2 0
možnosti