Diskuze
Získat průkaz na jachtu je jednodušší v Chorvatsku než Česku. Jak na to
Děkujeme za pochopení.
F34r11a90n13t31i58s41e48k 22M61i24k82e76s
Ja jsem dostal skoleni pred 49 roky na Lipne od Jardy Valtra a jezdil jsem jako stary morsky vlk i u Long Island.
A84d73a90m 31L45i72p33s82k82ý
A já mám průkaz z Irska, ISA B (offshore). Studium mi trvalo tři čtvrtě roku, než jsme šli ke zkouškám, a byl to mazec. Jachtu jsem koupil napůl s kolegou, nefungovalo na ní lautr nic, a všechno jsem opravil, naposledy hloubkoměr. Akorát hajzlík nenaplachuje a motoru po době provozu klesá tlak oleje. Ale je moc malá (22 stop - 6.7 m), takže když je vítr a zvednou se vlny, tak musím nahodit motor a ty vlny krájet, plachty neplachty. Ale jinak taky používám k navigaci jen mobil s navionics. https://www.flickr.com/photos/49426244@N04/sets
Plynulost chodu dieselového jednoválce nelze popsat
Z93d58e31n84ě12k 83T70e25s53n39e71r
Kdyby někoho zaujal jachting více... https://dl.dropboxusercontent.com/u/11497545/drakkar_2014_45_srpen.pdf
S platností/použitelností chorvatského průkazu je to složitější, zejména po vstupu do EU. De iure platí jen na území Chorvatska, fakticky lze předpokládat platnost na území EU (existuje dohoda o uznávání úředních dokladů)...nicméně hlavní věc ve skutečnosti je, jak se k tomu postaví pojišťovna v případě problémů a to bych se trochu bál, nicméně český průkaz není o moc větší výhra...de iure platí všude, ale třeba na Zélandu bych to nezkoušel. Z tohoto hlediska je jediná jistota licence RYA ve třídě Yachtmaster.
Z46d23e53n77ě80k 80T39e95s68n68e17r
správný postřeh, který již zazněl, je rozdíl mezi způsobilostí úřední a faktickou...já si udělal chorvatský průkaz už na své druhé plavbě, bez jakéhokoliv kurzu...ale jako kapitán jsem vyplul až o 7 let později...po cvičné přeplavbě do Afriky a nějakých cca 1500 NM na Jadranu - a doteď si nemyslím, že bych uměl všechno...
J39a70n 29H23e49r63m42o36c24h
Clanek je sice zajimavy, lec hodne zavadejici. V soucasnosti naopak plati, ze chorvatsky prukaz Voditel brodice B neuznavaji nikde jinde nez v Chorvatsku (a nektere charterove spolecnosti ani tam uz ne).
Bohuzel, byl jsem letos svedkem toho, jak novy drzitel chorvatskeho kapitanskeho prukazu nebyl schopen, za mirneho bocniho vetru, zakotvit plachetnici u mola a pri odpluti z mariny nerespektoval ani znaceny plavebni kanal a plachetnici usadil na melcine.
Naopak prukaz Velitele námořní jachty (Yachtmastera) C/B/A uznavaji vsude ve svete. Prece jen zkouska je obtiznejsi, mimo teorie, je vyzadovana i tydenni praxe na mori a uplute mile. V soucasnosti se prukaz Velitele námořní jachty C vydava na pet let (staci zazadat pred koncem platnosti o prodlouzeni prukazu) a plati 20Nm od pribrezni linie, pro lode do delky 16m a za vetru max 6Bf.
P24e41t95r 19F18i74a29l52a
Asi je to zkušenost od zkušenosti. Byl jsem s "chorvatskými" kapitány na Kubě, v Norsku, Švédsku, Polsku, Řecku. Absolutně žádný problém s uznáním průkazu. Známí narazili v Francii, v Řecku (jiná oblast), Španělsku. Druhou věcí je kvalita těchto kapitánů. Já bych se s nima teda neplavil
A67l49e87x86a40n80d71r 40P33r33u62c98h59a
Ja to delal v Zadaru cca pred 15 roky, neplanovane behem namornich zavodu. Prijel zastupce z Cech, ktery to zorganizoval, vybral od kazdeho cca 7 tis. a hned jsme sli na kapitanat. Vcelku humorne. Probihalo to v chorvatsko/cestine. nejdriv se me zeptali na to , co to je signal pan... pan... Myslel jsem, ze se ptaji na moje jmeno, tak jsem s klidem odpovedel : Prucha.... Odpoved byla OK. pak jsem popletl u mapy rovnobezky s poledniky ale presto jsem hned odchazel s prukazem v kapse.
Prukaz me od te doby lezi v supliku nevyuzity.
Pozn. Jem doposud aktivni zavodni jachtar cca 30 let na otevrene lodi , zucastnil jsem se nekolika zavodu i rekreacnich plaveb na mori na velke i male lodi, vlastnim kajutovou plachetnici na Slapech kde s ni aktivne zavodim. Presto jsme natolik zodpovedny, ze bych si netroufl vyjet na more jako kapitan, zodpovedny za celou posadku. Trochu me desi tam moznost, ze kazdy, kdo se jednou sveze treba s nekym na Orliku a pak si udela zkousky v Chorvatsku, nema sebereflexi a mysli si, ze s temi zkusenostmi muze hned vyrazit na more. I tydenni kurz, kde se dobre naucite pouzivat toaletu a zavirat okenka je na nic, protoze malokdy budete konfrontovani s tezkymi vetrnymi podminkami a ovladat za techto podminek lod potrebuje pouze praxi, nikdo vas to teoreticky nenauci. Proto si myslim, ze napr. pozadavek o upluti nejakeho mnoztvi mil pred vydanim prukazu, nepokladam za nejakou byrokracii, ale nutnost.
L95á68ď77a 91V94r41a76n79ý
Z těch důvodů, co píšete jsem si oproti původnímu mému rozhodnutí jsem si neudělal zkoušky na námořní jachtu.
Zjistil jsem, že si nevěřím, že získám dost zkušeností abych rodinu a kamarády mohl vzít na námořní plavbu po pár týdnech na moři za rok.
Tak mám jen zkoušky na přípobřežní plavbu, kdy je jistota, že když uvidím mrak nebo začne foukat tako to do mariny stihnu. A v noci pěkně na pevnině.
L30u87k36á53š 20N32o72v70o37t15n29ý
Já nechápu v čem spočívá ta výhodnost toho českého průkazu? Proč by vůbec člověk měl uvažovat nad tím, že si ho bude dělat?
M38a67r95t33i98n 88V57o81j26á40č79e36k
no možná jediná výhoda je ,že se dělá v místě ,ale praktická využitelnost je asi žádná oproti chorvatskému
V63l40a44d37i41m25í78r 86S74t76r46u61s60k43a
Je na každém, jakou cestu zvolí, v každém případě se však jedná o zodpovědnost kapitána za posádku a loď. Já jsem zvolil po pěti letech kormidelníkování plachetní jachty českou licenci, ta skutečně platí všude a její získání je skutečně zkouškou znalostí a praxe, kapitán - instruktor skutečně během kursu prověří každého. Stejně je to celé o zkušenostech a vlohách.
M30a58r97e69k 94H27r42u70b90y
Neni nad namorni prukaz zeme, ktera nema more O to vic se musi urednici ministerstva dopravy vyzivat v buzeraci, od doby co Viki Kozeny rozprodal namorni flotilu uz mnoho jineho prostoru k realizaci nemaji
R86e72n69é 87P43t23á25č46e10k
Že Chorvati dají průkaz každému, kdo se umí podepsat, je známá věc... na druhou stranu k cemu mu ten průkaz je? leda tak na machrovani, byl by blázen, kdyby bez jakýchkoliv zkušeností vzal loď s osmi lidmi a vyrazil na moře...
M33a95r18e82k 90H56r91u50b39y
Je to stejne jako s ridicakem - jeho vydanim se ridit nenaucite. Na to je potreba az praxe...
J52a91n 16P45e89l77l40a59n22t
V Chorvatsku dají průkaz každému, jde jim jen o finanční příjem. Mně osobně trvaly zkoušky 40 vteřin!! Řekl jsem "růžice", ukázal, která loď má přednost a měření vzdálenosti. Po těchto třech náročných úkonech jsem vypadnul ze zkušební místnosti. A to jsem se na zkoušky začal připravovat ten den ráno, když jsme se rozhodli udělat si ve Splitu na chvíli zastávku... Obrázek o kvalitě nechť si udělá každý sám
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností
Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Čůral jsem krev a stopoval. Cestovatel popisuje, jak poznával Venezuelu
Premium Dal si 48 dní, aby sám prošel 1 500 kilometrů dlouhý trek od hranic k hranicím a poznal exotickou...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Jak voní Barma a jak chutná Kolumbie. Slepá cestovatelka vypráví
Premium Na otázku: „Proč cestujete, když nevidíte?“ Zuzana Habáňová lidem odpovídá: „A proč necestujete vy,...
Hezký byt 2+1_Ukrajinská Poruba
Ukrajinská, Ostrava - Poruba
2 900 000 Kč