Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na kole až k Jadranu: jízda snů po cyklostezce Alpe Adria

Možná vás to už taky někdy napadlo: co takhle dojet k moři na kole? Pokud jde o Jaderské moře, tak cest je mnoho, nyní však mezi nimi jedna vyniká. Dálková cyklostezka Alpe Adria Radweg, spojující Salzburg s italským letoviskem Grado, umožňuje splnit si sen bez obav z automobilového provozu a s nádhernými scenériemi v okolí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38i83c48h46a74l 91S77n26o83p44e56k 7251478275487

proč ta cesta není z ČR? Jak se asi dostanu do Salzburgu hm?

0/0
24.8.2014 13:19

A28l38e51n25a 13V18e19s15e37l92á 3713581825468

Třeba vlakem?

Je spousta cyklotras, které nezačínají v ČR, s tím nic nenaděláte. :-)

0/0
24.8.2014 14:15

J59a40n 68N96o66v44á22k 9355368224895

A není to podvod psát o cestě ze Salcburku k moři a pak se kus vést vlakem?

Poctiví nepojedou na Bad Gastein, ale až na Zell am See a na jih odbočí až tam - a dočkají se moc krásných vyhlídek z Edelweissspitze a Hochtoru.:-)R^

0/−2
20.8.2014 8:57


M52i83r54o71s59l61a31v 47J30u49r63č86e67k44a 8388655855509

No, jestli to nebude tím, že článek je o cyklostezce Alpe Adria...

0/0
20.8.2014 10:33

J32a22n 84N72o77v86á85k 9785518954875

Ale ta, jak je vidět, není souvislá, když se kus musí vlakem.

0/0
20.8.2014 10:53

L43a91ď11a 39Š35p59i33m63e43r 6769402500215

V roce 1999 jsme jeli na těžko z Železné Rudy do Grada přes Glockner a Plockenpass.Na Hochtoru jsme totálně zmokli,prostě zážitky.Nazpátek jsme to vzali přes Slovinsko až do Bratislavy,celkem za 12 dní 1300km.Dnes je provoz na silnicích podstatně větší.Proto tato cyklotrasa je vynikající, hlavně z hlediska bezpečnosti.

+1/0
24.8.2014 16:47

J62a96n 94L53a10k62o37m78ý 7351845135104

Cyklostezka je to super, ale ač jsem ještě nedávno jezdil 15 000 kilometrů ročně, todle by na mě asi bylo moc.

Je škoda, že v roce 2014 máme auto od co sviští dvoustovkou, na jedno nabití ujede skoro 500 kilometrů a baterie dobije za 20 minut na půlku kapacity a může jet dál, ale nemáme elektrokolo, co by se při té minikapacitě baterie dokázalo za těch 20 minut nabít alespoň taky na tu poloviční kapacitu. To by se to pak jezdilo - sice by to nebylo takové "vítězství" tam dojet, ale o to kochání by nikdo nepřišel.

0/0
18.8.2014 23:30

A14l79e15n66a 85V79e19s34e59l85á 3563621575428

On to bude hlavně problém ceny. Ani ty automobily nejsou zatím cenově k hromadnému použití. A kolo s takovými parametry by se cenově tomu autu hodně blížilo... A kdo by to koupil?

0/0
19.8.2014 15:39

J83a15n 12L52a72k90o70m73ý 7201805915414

Ale nepřiblížilo - vždyť čistej elektroskůtr ujede přes 100 kilometrů a to doopravdy z té baterky jede, na kole ta energie jen pomáhá šlapat. A takovej skůtr stojí lehce přes 60 000, tudíž horské kolo s obdobným dojezdem by nemělo být s dnešní technologií problém prodávat za polovinu této ceny.

0/0
25.8.2014 3:36

A77l88e67n18a 17V17e97s38e30l79á 3283951565958

60 000 za elektroskútr se stokilometrovým dojezdem - v jaké měně? Jestli v korunách, tak polovina té ceny je jen na to slušné horské kolo. Motor a baterie už v tom asi nemáte.

A to je, oč tu běží - cena baterií, aby vyhověly vámi požadovaným prametrům. To vlastní vozidlo by v tom dělalo poměrně nepodstatnou část. (A pak je to kolotoč - jsou-li baterie jakž takž cenově rozumné, jsou těžké a velká část energie se ztratí jen na tom, aby je kolo uvezlo. Pokud jsou lehké, jsou šíleně drahé...)

0/0
25.8.2014 21:15

S31t25a61n75i50s42l95a67v 77K32u75k82a21l 9219383400682

na otočku z Budějic do Grada a zpět R^ paráda ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=ibzgbSwHMl0&list=FLOOBB_IePEVLX-SEHYE3cxg&index=1

+3/0
18.8.2014 23:05

M33a74r53t12i30n 65S50v78o48b63o28d22a 7149857162945

díky za tip.

+1/0
16.8.2014 21:15

P75e69t55r 22K43u40b59i45z20ň20á44k 7423331946857

Redaktoři na iDNES mají vážně smysl pro humor - vloni jsme jeli cyklostezku Odra-Nisa, po návratu tu na nás o ní čekal článek. No, a dnes ráno jsme se vrátili z Chorvatska, kam jsme si to střihli přes Alpe Adria radweg ;-D

Takže čerstvé zkušenosti - v obou zemích by povrch občas mohl být trochu lepší, ale vesměs se i po šotolině jede velmi pěkně. Značení už za až tak senzační nepovažuji - je bohužel dimenzované pro výletní, nikoliv dopravní tempo (jako ovšem obvykle). Zabloudění nicméně nehrozí nikde, snad jen motání v oblasti kolem Udine a přes něj je k vzteku.

Nejzajímavější jsou úseky ze Salzburgu do Bad Gastain (Pass Lueg, hlavní hřeben Alp) a z Tarvisia do Gemony - železniční cyklostezka je opravdu snovým zážitkem (40 kilometrů z kopce v roli mašinfíry, přes tunely a mosty v úžasné krajině; ani ten vítr nám nefoukal). Jen tam doporučuji projíždět dostatečně za dne - po zjistění, že to krásné údolí je vlivem dálničně-železniční tepny téměř vylidněné, na vás totiž k večeru může právem padat i depresivní nálada.

Projet se to dá celkem v klidu i za 4 dny, potkali jsme dokonce frajera, který to jel za 2 (ale to už si toho neprohlídnete příliš kolem). K náročnosti cyklostezky - v porovnání s Vysočinou a Vltavskou cyklostezkou těžká pohoda ;-)

+5/0
14.8.2014 20:15

V10a88c20l93a30v 12P93e10r59o20u96t11k77a 6768547734461

teda jak dokázal zabalit bez předních brašen, to neumím  ani když jedu na 10 dní po naší republice

0/−3
13.8.2014 11:55

A69l87e45š 50J82a28v35ů92r24e18k 2902199300180

neber si s sebou notebook :)

+4/0
13.8.2014 12:03

J54o53s77e28f 32V92o91s84i91c80k68y 4953117466393

Dobra pripominka. Tu v CR se snad ani predni nosice neprodavaji. A ze jsou dulezite! Vzdyt zadni kolo nese 2x tolik vahy! A po tisici km zacnou praskat na zadku draty !

+1/−1
13.8.2014 15:25

V81á67c64l46a97v 71P44o59u44s26t70k84a 3100151932

Neprodávají? Dá se normálně koupi za 500 na netu a mám za to, že by je dobrý kamenný obchod měl mít běžně skladem.

https://www.google.cz/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=nosi%C4%8De+na+p%C5%99edn%C3%AD+kolo

+1/0
13.8.2014 18:15

M12a89r38e12k 51T57u98r58n32o80v54e84c 7955632810866

Jak neprodávají? Viděl jste třeba nabídku firmy Sport Arsenal? A to je dokonce český výrobce...

+1/0
18.8.2014 9:29

M27i87r63o42s50l36a72v 32J45u19r92č42e11k61a 8178905785979

Od Arsenalu mám svrchní brašnu na zadní nosič. Za pětistovku, pěkná, nicméně asi po druhém použití se mi protrhlo dno kapsy na láhev, musel jsem si to nechat u brašnáře opravit. O něco později se vytrhla stahovací šňůrka, ta už opravit nejde, musela by se rozpárat půlka brašny... Na reklamaci mi to nevzali. Takže mox nix. Tedy - nic moc.

0/0
19.8.2014 9:17

M78a77r66e97k 94T81u81r18n42o65v53e85c 7485952620396

Já kupoval pár měsíců zpátky taky jednu na zadní nosič - typ 550. Líbilo se mi jak se dá různě měnit kapacita (sklopné postranní kapsy). Už jsem s ní něco najezdil a zatím drží, tak uvidíme. Mám jí na horském kole - dal jsem s ní jak delší výlety (130 km) tak s ní teď ještě jezdím skoro denně do práce (tam se mi právě líbí ta variabilita, občas se do toho pobere i nějaký ten nákup). Když občas drandím třeba přes Pohořelec, tak myslím řemínky a suché zipy dostávají pěkně zabrat... Před tím jsem od nich měl ještě malou brašničku na nářadí pod sedlo a jezdil jsem s ní asi 5 let bez jakýchkoliv známek používání (snad kromě špíny) či poškození (ale to asi také proto, že jsem do ní moc nelezl a je docela malá a dost pevná).

Jaký konkrétně typ jste koupil? Co vím tak mají asi 3 řady výrobků - jedna má být pro "lehkou rekreační cyklistiku". Pak náročnější a expediční. Tak třeba se to i liší v kvalitě zpracování a životnosti...

Mně šlo ale hlavně o reakci na připomínku, že se brašny na přední kolo u nás neprodávají - to prostě není pravda. Nejen že tu je i přímo český výrobce, který je vyrábí (a jehož nabídku má skoro každá cykloprodejna - a co nemají zrovna na skladě, tak asi umí objednat), ale dají se sehnat samozřejmě i od jiných výrobců, akorát si pak člověk v některých případech trochu připlatí (Vaude, Brooks).

0/0
19.8.2014 9:38

M52i96r46o72s52l75a27v 15J65u41r63č66e57k69a 8728635165969

Jde o typ 450. Jasně, brašny na přední kolo jsou běžně v prodeji, o tom žádná...

0/0
19.8.2014 10:18

A84l13e29n29a 92V81e60s41e93l17á 3783591705968

Jo, kvalita brašen SA šla v posledních letech opravdu razantně dolů. Tak nějak od doby, co tento "český výrobce" šije v Číně. Bývaly to skvělé brašny, dnes už bohužel...

0/0
19.8.2014 23:27

M79a71r19e20k 53V16y55č13í60t61a41l 4638277254608

Kamarad jel nedavno z plzne do italie. Viz https://www.facebook.com/KarelNaCestach?ref=ts&fref=ts

0/0
13.8.2014 11:39

J72i91ř88í 79M51a20c59e20k 3335145644211

Jak je to s kempy, zvláště na italské straně?

0/0
13.8.2014 11:35

J20a80n 20F36i16a70l65a 7864847605629

Na co kemp?

0/−1
13.8.2014 19:12

M19a98r51t81i51n 67D86u39f63e45k 3802317248884

Možná na umytí a na spaní

+3/0
13.8.2014 21:36

J78a28n 85F29i60a84l15a 7884937445319

Na to stačí potok a les.

0/0
17.8.2014 23:18

A49l34e34š 91P60r37o74k22o39p 7792797107382

Skoda, ze my musime do Solnohradu autem, nebo vlakem....

+1/0
13.8.2014 10:17

J17a51n 45F74i10a75l39a 7594957465379

Nebo na kole. Stožec, cyklostezka Adalbert-Stifter Radweg do Waldkirchenu, Pasov, Innská cyklostezka, Salzburg podle Salzy.

0/0
13.8.2014 19:03

M51i79r66o34s74l56a30v 15J16u60r11č42e62k46a 8128175155199

Super, perfektní. Jen by mě zajímalo konkrétně, jak jste vyřešili dopravu do Salcburku a hlavně pak zpět z Itálie.

+5/0
13.8.2014 9:55

J84a19n 97F28i56a21l18a 7484407875279

Já na kole.

0/0
13.8.2014 19:04

M15i70r53o86s96l50a80v 70J50u46r81č58e74k92a 8778155195829

To je sice hezké, ale na to, abych za 3 týdny absolvoval celý okruh, nemám dostatek dovolené...Rv

+2/0
13.8.2014 22:01

J37a97n 68C33h50a20l37u39p32a 2320542254359

Tak si vemte neplacené volno k tomu...a kde děláte, že nemáte 3 týdny dovolené, v číně?

+1/0
19.8.2014 7:46

M25i42r87o11s88l57a54v 65J95u30r45č64e71k13a 8598335355789

Spíš se mi nechce je vyplýtvat jen na jednu akci... kromě kola jsou tu i hory, lyže, moře... a pět týdnů je pryč jak nic.

+2/0
19.8.2014 9:07

A16l98e64š 13J88a58v80ů30r43e59k 2662279580250

to vypada pekne :) . Zadny narocny extreme a ani rovina jak podel zmineneho Dunaje

+2/0
13.8.2014 9:02

M35a21r65t26i86n 90H88a57l64á27š41e76k 2320682778174

Super nápad, krásný článek!!!R^R^

+7/0
13.8.2014 8:35

L77u15c96i52e 48K25o69v22a52ř39í30k68o24v94á 1971776711305

400 km za 5 dni? Dala bych to za den.

+3/−18
13.8.2014 8:03

M38i60l46a42n 46K44r89á57l 8443478701221

ty jo

+3/0
13.8.2014 8:06

M51i35l80a61n 29K15r75á19l 8503528731561

ja za pul

+3/0
13.8.2014 8:07

P70a30v43e68l 29M62o15r12a39v27e69c 3442689622628

Na kole?:-/

+2/0
13.8.2014 8:11

J89o80s32e51f 39V13o18s26i87c23k45y 4583657536293

Teoreticky to mozne jest. Kdyz jsem jednou plne nalozeny projizdel Italii, tak jsem potkaval ty jejich super atlety na lehouckych kolech. Sami se me ptali, kolik udelam za den. Rikal jsem 150, s dobrym vetrem. A oni mi rikali, ze 400. To ale jedou od slunka do slunka.

+1/0
13.8.2014 15:10

P20a93v68e88l 73N68e24d74ě27l17a 5166330814341

... a teď tu o Sněhurce. Tu mám tuze rád.

+3/−1
13.8.2014 8:30

K64r45i91s66t51ý85n37a 27K11o43l53e61č13k54á54ř82o14v48á 3575208173

;-D to jsi teda dost slabá, šlo by to i rychleji :-P

+2/0
13.8.2014 8:40

M75a75r78t87i92n 75D16u15f43e33k 3792357918324

Možná ano.Ale tady nejde o výkon, spíše o celkový prožitek.

+1/0
13.8.2014 8:52

J77o52s90e23f 67D90a91n91ě34k 5459210654684

Luckooooo:-)

0/0
13.8.2014 9:02

A29l43e13š 66J74a70v26ů88r68e23k 2772579190310

netroluj

0/0
13.8.2014 9:03

A22n66t20o73n35i21n 32K76u40l23h35a89n29e25k 5826510437764

Autem? :) Mozna na silnicce. Ale ne v tom terenu ve kterem se to jede. Optimalni je  3-4 dny.

+1/0
13.8.2014 9:10

J37o17s85e71f 40M65i14k64u74l43í18k 8394227646

tak den má 24 hodin že.

0/0
13.8.2014 9:18

P57e68t79r 35M24a71c84o54u46r52e13k 5894418846517

Jasně a průměru 20km/h je čas i na odpočinek

0/0
13.8.2014 10:02

J11i15ř27í 78K11r30a12m45p50l 4366544696706

ale ten článek není o tom zabořit se do řidítek a nekoukat se okolo. Tady jde o to, že i ta cesta je cíl a Vy byste to měla vědět.

68 000Km za 3 roky taky není 400km za den ;-)

+2/0
13.8.2014 10:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.